eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
133 ویدیو
230 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
❌تحریف فرار عمر و عثمان از جنگ أحد❌ 👤محمد بن عمر واقدی (متوفای۲۰۷ق) در زمینه تاریخ صدر اسلام، کتابی با نام «المغازی» تألیف نمود. او در بخشی از کتاب به ذکر نام افرادی پرداخت که در جنگ «أحد» فرار کردند. متن کتاب به این شرح است: «وَكَانَ ممّن ولّى 👈فلان👉، والحارث ابن حَاطِبٍ، وَثَعْلَبَةُ بْنُ حَاطِبٍ، وَسَوّادُ بْنُ غَزِيّةَ، وسعد بن عثمان» 📚(مغازی، ج۱، ص۲۷۷) 📌ترجمه: «افرادی که فرار کردند، 👈فلانی👉، حارث بن حاطب، ثعلبة بن حاطب، سواد بن غزیة، سعد بن عثمان». ✅ با خواندن این متن اولین سؤالی در ذهن هر خواننده ای ایجاد می شود، این است که منظور از فلانی کیست و چرا نام او صریحا نیامده است؟ 👤«مارسدن جونز» ، محقق انگلیسی تبار این کتاب در پاورقی اشاره می کند که در نسخه «ح» بجای کلمه 👈«فلانی»👉 از 👈«عثمان و عمر»👉 استفاده شده است. منظور محقق از نسخه «ح»، همان کتاب شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید است. او این کتاب را بعنوان یکی از منابع تحقیق کتاب مغازی انتخاب کرده است. زیرا ابن ابی الحدید مطالب مربوط به جنگ بدر، احد و... را عینا از کتاب واقدی نقل کرده است. با مراجعه به کتاب شرح نهج البلاغه نیز مشاهده می کنیم که ابن ابی الحدید، دقیقا همان جملات و عبارات را آورده است. همان طور که محقق نیز اشاره نمود، بجای کلمه 👈«فلان»👉، نام 👈عثمان و عمر👉 آمده است. ✅ نتیجه ای که از این موضوع گرفته می شود، چیزی جز تحریف جمله موجود در کتاب واقدی نیست. ❌نکته جالب آن است که «مارسدن جونز» که دینی غیر از اسلام داشته و بصورت بی طرفانه به تحقیق این کتاب پرداخت، در مقدمه این کتاب به همین نکته اشاره می کند. او می گوید: «این نکته بوضوح مشخص است که متن کتاب واقدی در نسخه اصلی، به همان صورتی آمده است که ابن ابی الحدید نقل کرده است. اما ناسخ کتاب مغازی، فرار عمر و عثمان را نپذیرفت. به همین دلیل بجای نام آن دو از کلمه «فلان» استفاده نمود.» 💠مشخصات نسخه خطی استفاده شده در اسکن: «شرح نهج البلاغة ابن أبی الحدید، کتابخانه جامعة الملک سعود، شماره۷۴۹۱» 🔺کاری از کانال مشکات هدایت به همت استاد جلال رضایی 🆔@meshkatehedayat
🌸اصبغ بن نباته گويد: «خدمت امير المومنين عليه السلام رسیدم و ديدم آن حضرت در حال فکر کردن است و زمين را خط می كشد. عرض كردم: ای امير مومنان چرا شما را متفكر می بينم و به زمين خط می كشید؟ این عمل شما از روی رغبت به زمین است؟ فرمود: خیر، بخدا قسم که هیچ وقت رغبتی به زمین و دنیا نداشته ام. لکن در مورد مولودی فکر می کنم که یازدهمین اولاد از نسل من است .او همان مهدی است كه زمين را از عدل و داد پر كند، چنان كه از جور و ستم پر شده باشد». 📚(الکافی، ج۱، ص۳۳۸) 🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #رضاع_کبیر #کتب_شیعه 🔴پاسخ: قسمت دوم: در پست قبلی در مرحله دوم ثابت نمودیم که در ل
🔴پاسخ: قسمت سوم: علاوه بر اینکه از منظر علم لغت ثابت نمودیم که کلمه «رجل» را می توان بر کودک شیر خوار استعمال نمود. حتی از طریق علم بلاغت و آرایه ی ادبی هم میتوان چنین مطلبی را ثابت نمود. ✅ از جمله قواعد مسلم علم بلاغت «مجاز لغوی مرسل» می باشد. که یکی از أنواع «مجاز مرسل»، مجاز «به اعتبار ما یکون» می باشد. مثلا به دانشجویی که در رشته پزشکی مشغول به تحصیل می باشد و هنوز دروس خود را به پایان نرسانده است دکتر می گوییم. در حالیکه همه می دانیم او الان پزشک نشده است. ولی به اعتبار اینکه در آینده دکتر خواهد شد، الان از لفظ دکتر برای او استفاده می نماییم. 👈از این قاعده بلاغی در قرآن و زبان عربی بسیار استفاده شده است. مثلا خداوند در قرآن سوره مبارکه یوسف آیه ۳۶ می فرماید: «قَالَ أَحَدُهُمَا إِنِّي أَرَانِي أَعْصِرُ خَمْرًا» ترجمه: «یکی از آن دو گفت: من در خواب دیدم که شراب می‌فشارم» 🔹توضیح: همانطور که واضح است کسی شراب را نمی فشارد بلکه انگور را می فشارد و تبدیل به شراب می کند. ولی چون قرار است این انگور پس از فشرده شدن در زمان آینده تبدیل به شراب شود از همین زمان کنونی لفظ شراب بجای انگور بکار رفته است. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #رضاع_کبیر #کتب_شیعه 🔴پاسخ: قسمت سوم: علاوه بر اینکه از منظر علم لغت ثابت نمودیم که
👤ابن العثیمین از بزرگان وهابیت در این رابطه می نویسد: «شراب فشرده نمی شود بلکه خودش فشرده شده [از انگور] است. منظور از شراب در این آیه همان انگوریست که شراب از آن گرفته می شود. بنابراین به اعتبار آینده چنین تعبیری نموده است». 📚(شرح دروس البلاغة، ص۱۳۵) 🔰با توجه به مطالب گفته شده: در پست قبل ثابت نمودیم هنگامیکه کودک از سن شیر گرفته شود، دیگر برای او محرمیت ایجاد نخواهد شد. بنابراین منظور از «رجل» که در روایت مورد استناد شبهه کنندگان آمده است، همان کودک شیر خواره می باشد. ولی به اعتبار اینکه این کودک شیر خواره در آینده بزرگ و مردی بالغ خواهد شد، الان به او لفظ «رجل» اطلاق گردید. نتیجه: از جهت لغوی و روایی و بلاغی ثابت نمودیم که منظور از رجل در این روایت کودک شیر خوار می باشد نه اینکه مرد بالغ باشد. 🆔@meshkatehedayat
📚کتاب: پیشوای صادق 📌مولف: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای 📎آیت الله سید علی خامنه ای در سال ۱۳۱۸ش، در شهر مشهد به دنیا آمدند. ایشان تحصیلات حوزوی خود را در حوزه های علمیه مشهد، نجف و قم فرا گرفتند. و نزد اساتیدی همچون: میرزا جواد آقا تهرانی، آیت الله هاشم قزوینی و آیت الله سید جلیل سیستانی شاگردی نمودند. که در سنین جوانی از مرجع تقلید آیت الله سید هادی میلانی اجازه روایت را کسب نمودند. 🔺 معرفی کتاب: در این کتاب به موضوعاتی همچون: «فلسفه امامت امام صادق علیه السلام»، «ریزش ها و رویش های دوره ی امام صادق علیه السلام»، «نمودارهای مهم در زندگی حضرت»، «وجود تشکیلات سازمانی و سیاسی امامان علیهم السلام»، «برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و تبلیغ و ترویج مکتب شیعه» و... پرداخته شده است. ✔️فایل PDF کتاب را در پست بعدی مشاهده فرمایید. 🆔@meshkatehedayat
✍شبهه: وهابیت می گویند: مردگانی که از دنیا رفتند دیگر نمی توانند صدای زندگان را بشنوند و در نتیجه توسل و صحبت نمودن با آنان کاری لغو و بیهوده می باشد. 👈چگونه می توانیم «سماع اموات» را طبق منابع اهل تسنن برای وهابیت ثابت نمائیم؟ ❌تذکر: «سماع اموات» یعنی اینکه مردگان صدای زندگان را می شنوند. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #سماع_اموات #توسل ✍شبهه: وهابیت می گویند: مردگانی که از دنیا رفتند دیگر نمی توانند صدای زند
🔴پاسخ: روایات متعددی در منابع اهل تسنن نقل شده است که مردگان کلام زندگان را می شنوند و نسبت به آن فهم و شعور دارند. به دو نمونه از آن اشاره می نمائیم: 1⃣ بخاری در صحیحش ص۹۷۶ روایتی را از پیامبر اکرم نقل می کند که مسلمانان در جنگ بدر هنگامیکه اجساد کفار را در چاه انداختند، بعد از سه شبانه روز پیامبر اکرم بر سر چاه آمدند و خطاب به اجساد کفار فرمودند: «همانا ما در یافتیم، آنچه را که خداوند به ما وعده کرده حق است، آیا شما در یافتید آنچه را که خداوند به شما وعده کرده بود حق است؟ عمر بن خطاب پرسید: ای پیامبر آیا  با جسدهایی که روح ندارند سخن می گویی؟ پیامبر در جواب فرمود: قسم به کسی که جان محمد در دست اوست، شما نسبت به آنچه که من می گویم شنواتر از آنها نیستید». ✅ در این روایت به طور صریح پیامبر اکرم اشاره می کنند که مردگان همانند زندگان، کلام و سخنان آنان را می شنوند. که این دلالت بر سماع و قدرت شنوایی مردگان می کند. 👤«شنقیطی» از مفسران بزرگ و مشهور اهل تسنن که در نزد وهابیت جایگاه ویژه ای دارد، در رابطه با این روایت می نویسد: «این حدیث صحیحی است که پیامبر قسم خورد: همانا زندگان شنوانا تر از مردگان نیستند. این نص صحیح و روشنی است بر شنیدن مردگان. و پیامبر هیچ تخصیص و تبصره ای بر این موضوع نزدند». 📚(اضواء البیان، ج۶، ص۴۶۷) 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #سماع_اموات #توسل 🔴پاسخ: روایات متعددی در منابع اهل تسنن نقل شده است که مردگان کلام
2⃣ یکی از اصحاب پیامبر می گوید: «پیامبر اکرم به من دستور داد، هر زمانی که از قبر مشرکی عبور کردم او را بشارت به جهنم بدهم». 📚(سنن ابن ماجه، ص۲۷۶) ✅ سوال اینجاست که اگر مردگان نمی شنوند، چرا پیامبر اکرم دستور میدهد، بعد از عبور از قبر هر مشرکی به او بشارت آتش جهنم بدهد. و گرنه اگر مرده قادر به شنیدن نباشد، پیامبر دستور لغو و بیهوده ای داده است. و از طرفی این صحابه هر چقدر که چنین عملی را انجام دهد کارش عبث و بیهوده می باشد. بنابراین چونکه مردگان قادر به شنیدن می باشند، پیامبر چنین دستور و فرمانی را به این صحابی صادر نمود. 👤«ابن قیم» از شاگردان ابن تیمیه در ذیل این روایت می نویسد: «این روایت دلالت بر این می کند که اهل قبور و اموات صدا و خطاب های زندگان را می شنوند». 📚(زاد المعاد، ج۳،ص۵۹۹) 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
‍ #نقد_ها_و_چالش_ها #توهین_به_پیامبر ❌بزرگترین توهین به پیامبر(۱)❌ ✅ اگر شخصی گله ایی از گوسفند دا
❌بزرگترین توهین به پیامبر(۲)❌ ✅«ابن تیمیه» در کتاب «السیاسة الشرعیة» ص۱۲۹ می نویسد: «سرپرستی امر مردم از بزرگترین واجبات دینی است، بلکه دین و دنیا بدون ولایت (سرپرست بر امور مردم) اقامه نمی‌شود». و در ادامه می نویسد: «و به ناچار برای مردم هنگام اجتماع باید یک نفر بعنوان رئیس باشد. تا اینکه پیامبر فرمودند: هنگامیکه سه نفر با هم به مسافرت رفتند، باید یکی از خودشان را امیر قرار دهند». ❓سوال❓ 1⃣ به اعتراف ابن تیمیه، سرپرستی و ریاست بر مردم از بزرگترین واجبات دین می باشد. حال چگونه است که امر به این مهمی را خلفای دیگر و حتی بزرگان اهل تسنن و وهابیت ازجمله ابن تیمیه درک کرده اند، اما پیامبر اکرم که خود آوردنده شریعت و دین می باشد به این امر مهم و واجب توجهی نداشتند؟؟؟ 2⃣ براساس منابع تاریخی پیامبر اکرم هنگامی که از مدینه خارج می شدند برای خود جانشینی را انتخاب می نمودند. چطور می توان پذیرفت پیامبری که برای خارج شدن از مدینه حتی برای چند روز، جانشین تعیین می کند، اما برای بعد از خودش که همیشه امتش را ترک می کند، آنها را بدون سرپرست وجانشین رها نماید؟؟؟ 3⃣ جالب اینجاست که «ابن تیمیه» برای نشان دادن اهمیت ولایت و ریاست بر مردم، به حدیثی از پیامبر اکرم استناد می کند که ایشان فرمودند: «حتی در سفر هم برای خود یک امیر و رئیس قرار دهید». با این وجود چطور پیامبری که تأکید به انتخاب امیر در سفر داشته، امتش را بدون هیچ رهبری رها می کند؟ آیا پیامبر شأنیت و جایگاه امت خود را از یک مسافرت هم بی ارزش تر می داند؟؟؟ 🆔@meshkatehedayat
✍شبهه: 🔺وهابیت عقیده دارند که مردگان نمی توانند صدای زندگان را بشنوند. که به اصطلاح قائل به «عدم سماع» اموات می باشند. و برای اثبات عقیده شان به آیه ای از قرآن استناد می کنند، که خداوند در سوره مبارکه «نمل» آیه ۸۰ فرمودند: «إِنَّكَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَىٰ...» ترجمه: «مسلّماً تو نمی‌توانی سخنت را به گوش مردگان برسانی...» 👈آیا چنین برداشتی از این آیه صحیح است؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #سماع_اموات #توسل ✍شبهه: 🔺وهابیت عقیده دارند که مردگان نمی توانند صدای زندگان را بشنوند. که
🔴 پاسخ ✅ مفهوم این آیه از دو حالت خارج نمی باشد: 1⃣معنای ظاهری: این آیه را به معنای ظاهری آن بگیریم و بگوییم منظور از مردگان در این آیه همان مردگان حقیقی می باشند، که در زیر خاک دفن شدند. و از طرفی خداوند خطاب به پیامبر اکرم می فرماید: اگر با مردگانی که در زیر خاک هستند صحبت نمایی، آنان صدای تو را نمی شنوند. با توجه به این تفسیر، وهابیت نمی توانند عدم شنیدن همه مردگان را از این آیه برداشت نمایند. زیرا خداوند در آیه ی بعد به پیامبر می فرماید: « تو فقط میتوانی سخن خود را به گوش کسانی برسانی که به آیات ما ایمان می آورند و در برابر حق تسلیم اند». 🔺با توجه به این آیات باید بگوییم مردگانی که مومن بودند فقط آنان صدای پیامبر را می شنوند. و از طرفی مردگانی که کافر بودند صدای پیامبر را نمی شنوند. که در این صورت هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. زیرا هر کسی که بخواهد به مردگان توسل نماید اصلا به سراغ کفار و فساق نمی رود. بلکه برای توسل به سراغ مومنانی همچون انبیاء و امامان خواهد رفت. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #سماع_اموات #توسل 🔴 پاسخ ✅ مفهوم این آیه از دو حالت خارج نمی باشد: 1⃣معنای ظاهری:
2⃣معنای باطنی: اگر این آیه را به معنای باطنی آن در نظر بگیریم، باز هم سماع موتی( شنیدن مردگان) رد نخواهد شد. 🔰توضیح : مفسرین اهل تسنن این آیات را در رابطه با کفار زمان پیامبر اکرم می دانند. که خداوند کفار زنده را به مردگان تشبیه نموده است. «البانی» از بزرگان وهابیت در این رابطه می نویسد: «هیچ اختلافی در بین مفسرین نمی باشد که منظور از این آیه کفار زنده می باشند که به مردگان تشبیه شدند.» 📚(الآیات البینات، ص۲۱، توضیح کامل البانی در اسکن مشاهده فرمایید.) 🔺حال سوال اینجاست، که چرا خداوند در این آیه کفار زنده را به مردگان تشبیه نمود؟ به این دلیل که همانطور مردگان دیگر نصیحت کردن برای آنان فایده ای ندارد، و از طرفی بهره و سودی از آن نمی برند، کفار زنده هم همانند آنان بهره و سودی از نصیحت های پیامبر اکرم نبرده و نسبت به بشارت و انذار های پیامبر گوش شنوا ندارند. قرآن در سوره «اعراف» آیه ۱۷۹ می فرماید: «آنان را دل هایی است که به وسیله آن در نمی یابند، و چشمانی است که توسط آن نمی بینند، و گوش هایی است که به وسیله آن نمی شنوند». 👈 در این آیه خداوند به صراحت اشاره می کند، با اینکه کفار گوش و چشم دارند، ولی بهره ای از آن نبرده و نصیحت پذیر نمی باشند. 🆔@meshkatehedayat
❌ تحریف وضوی امام علی علیه السلام❌ ✅در کتاب «مسند أبی داود الطیالسی» (متوفای ۲۰۴ق) که از منابع اهل تسنن می باشد، روایتی نقل شده است که راوی حدیث، نحوه وضوی امیرالمؤمنین علیه السلام را بصورت کامل شرح می دهد. نکته مهم این حدیث آن است که حضرت علی علیه السلام پای خود را تنها مسح کرده، چنان که شیعیان این کار را انجام می دهند. متن حدیث به شرح زیر است: «حَدَّثَنَا أَبُو دَاوُدَ قَالَ: حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، قَالَ: أَخْبَرَنِي عَبْدُ الْمَلِكِ بْنُ مَيْسَرَةَ، قَالَ: سَمِعْتُ النَّزَّالَ بْنَ سَبْرَةَ، يَقُولُ: صَلَّى عَلِيٌّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ الظُّهْرَ فِي الرَّحَبَةِ ثُمَّ جَلَسَ فِي حَوَائِجِ النَّاسِ حَتَّى حَضَرَتِ الْعَصْرُ ثُمَّ أُتِيَ بِكُوزٍ مِنْ مَاءٍ فَصَبَّ مِنْهُ كَفًّا فَغَسَلَ وَجْهَهُ وَ يَدَيْهِ 👈وَ مَسَحَ👉 عَلَى رَأْسِهِ...» 📚(مسند أبی داود، ج۱، ص۱۲۵) 📌ترجمه: «نزال بن سبره مى‏ گوید: على رضی الله عنه در رحبه نماز ظهر را خواند، سپس براى برطرف کردن حوائج مردم نشست تا اینکه زمان نماز عصر فرا رسید، پس ظرف آبى آوردند و حضرت یک کف آب ریخت و صورت و دستانش را شست و بر سر و پاهایش 👈مسح کشید👉...» ✂️این حدیث با سند مشابه در کتاب «صحیح البخاری» هم آمده است. با این تفاوت که فرازی از این حدیث که تایید کننده نحوه وضوی شیعیان است، این گونه تحریف شده است: «حَدَّثَنَا آدَمُ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، حَدَّثَنَا عَبْدُ المَلِكِ بْنُ مَيْسَرَةَ، سَمِعْتُ النَّزَّالَ بْنَ سَبْرَةَ، يُحَدِّثُ عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ: ... وَ غَسَلَ وَجْهَهُ وَ يَدَيْهِ، 👈وَ ذَكَرَ👉 رَأْسَهُ وَرِجْلَيْهِ ...» (صحیح البخاری، ص۴۷۵) 🔰در حدیث موجود در صحیح بخاری، به جای کلمه 👈«مَسَحَ»👉 از کلمه 👈«ذَکَرَ»👉 استفاده شده است. که بر این اساس معنای عبارت این گونه می شود: «راوی از سر و پای حضرت یاد کرد»!! وجود این کلمه، حقیقت را برای خوانندگان دشوارتر کرده و متن حدیث را مبهم ساخته است. در کتاب «مسند أبی داود» دیدیم که راوی صراحتا می گوید امام علی علیه السلام سر و پای خود را مسح کردند؛ برخلاف اهل تسنن که پای خود را به طور کامل می شویند. باید پرسید اگر عقل سلیم و وجدان بیدار این دو حدیث را ببیند، آیا چیزی جز تحریف از آن برداشت می کند؟ واضح است که حدیث موجود در صحیح بخاری، با هدف پوشاندن نحوه مسح پا توسط امام علی علیه السلام و شباهت آن با وضوی شیعیان تحریف شده است. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
‍ #خیانت_قلم #وضو #مسح #تحریف_کتب_اهل_تسنن ❌ تحریف وضوی امام علی علیه السلام❌ ✅در کتاب «مسند أبی
Slide1.PNG
4.35M
📚اسکن کتاب «مسند أبی داود الطیالسی» 📚اسکن کتاب «صحیح البخاری» 🔺 فایل با کیفیت بالا 🆔@meshkatehedayat
🏴سالروز رحلت امام خمینی (رحمة الله علیه) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را تسلیت عرض می نمائیم.🏴 🔰امام خمینی: «اساسا سربازان اسلام، اگرچه نامدار باشند، در این جهان گمنامند. نامدار ترین سرباز فداکار در اسلام، امیر المومنین است. و او گمنام ترین سرباز است. با کدام تفکر عرفانی، فلسفی و سیاسی و کدام قلم و زبان و بیان، بشر این سرباز گمنام را معرفی کند و بشناسد و بشناساند؟» 📚(صحیفه نور، ج۱۷، ص۲۴۳) 🆔@meshkatehedayat
🔺امام خمینی در رابطه با عدالت جهانی حضرت مهدی علیه السلام می فرماید: «قضیه غیبت حضرت صاحب، قضیه مهمى است که به ما مسائلى مى‌فهماند. من جمله اینکه براى یک همچو کار بزرگى که در تمام دنیا عدالت به معناى واقعى اجرا بشود در تمام بشر نبوده کسى الا مهدى موعود سلام الله علیه که خداى تبارک و تعالى او را ذخیره کرده است براى بشر. ... آن کسى که به این معنا موفق خواهد شد و عدالت را در تمام دنیا اجرا خواهد کرد، نه آن هم این عدالتى که مردم عادى مى‌فهمند که فقط قضیه عدالت در زمین براى رفاه مردم باشد، بلکه عدالت در تمام مراتب انسانیت». 📚(صحیفه نور، ج۱۲، ص۲۰۷) 🆔 @meshkatehedayat