eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
149 ویدیو
236 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #سماع_اموات #توسل 🔴پاسخ: روایات متعددی در منابع اهل تسنن نقل شده است که مردگان کلام
2⃣ یکی از اصحاب پیامبر می گوید: «پیامبر اکرم به من دستور داد، هر زمانی که از قبر مشرکی عبور کردم او را بشارت به جهنم بدهم». 📚(سنن ابن ماجه، ص۲۷۶) ✅ سوال اینجاست که اگر مردگان نمی شنوند، چرا پیامبر اکرم دستور میدهد، بعد از عبور از قبر هر مشرکی به او بشارت آتش جهنم بدهد. و گرنه اگر مرده قادر به شنیدن نباشد، پیامبر دستور لغو و بیهوده ای داده است. و از طرفی این صحابه هر چقدر که چنین عملی را انجام دهد کارش عبث و بیهوده می باشد. بنابراین چونکه مردگان قادر به شنیدن می باشند، پیامبر چنین دستور و فرمانی را به این صحابی صادر نمود. 👤«ابن قیم» از شاگردان ابن تیمیه در ذیل این روایت می نویسد: «این روایت دلالت بر این می کند که اهل قبور و اموات صدا و خطاب های زندگان را می شنوند». 📚(زاد المعاد، ج۳،ص۵۹۹) 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
2⃣ یکی از اصحاب پیامبر می گوید: «پیامبر اکرم به من دستور داد، هر زمانی که از قبر مشرکی عبور کردم او
📚اسکن کتاب صحیح البخاری 📚اسکن کتاب أضواء البیان 📚اسکن کتاب سنن ابن ماجه 📚اسکن کتاب زاد المعاد 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
‍ #نقد_ها_و_چالش_ها #توهین_به_پیامبر ❌بزرگترین توهین به پیامبر(۱)❌ ✅ اگر شخصی گله ایی از گوسفند دا
❌بزرگترین توهین به پیامبر(۲)❌ ✅«ابن تیمیه» در کتاب «السیاسة الشرعیة» ص۱۲۹ می نویسد: «سرپرستی امر مردم از بزرگترین واجبات دینی است، بلکه دین و دنیا بدون ولایت (سرپرست بر امور مردم) اقامه نمی‌شود». و در ادامه می نویسد: «و به ناچار برای مردم هنگام اجتماع باید یک نفر بعنوان رئیس باشد. تا اینکه پیامبر فرمودند: هنگامیکه سه نفر با هم به مسافرت رفتند، باید یکی از خودشان را امیر قرار دهند». ❓سوال❓ 1⃣ به اعتراف ابن تیمیه، سرپرستی و ریاست بر مردم از بزرگترین واجبات دین می باشد. حال چگونه است که امر به این مهمی را خلفای دیگر و حتی بزرگان اهل تسنن و وهابیت ازجمله ابن تیمیه درک کرده اند، اما پیامبر اکرم که خود آوردنده شریعت و دین می باشد به این امر مهم و واجب توجهی نداشتند؟؟؟ 2⃣ براساس منابع تاریخی پیامبر اکرم هنگامی که از مدینه خارج می شدند برای خود جانشینی را انتخاب می نمودند. چطور می توان پذیرفت پیامبری که برای خارج شدن از مدینه حتی برای چند روز، جانشین تعیین می کند، اما برای بعد از خودش که همیشه امتش را ترک می کند، آنها را بدون سرپرست وجانشین رها نماید؟؟؟ 3⃣ جالب اینجاست که «ابن تیمیه» برای نشان دادن اهمیت ولایت و ریاست بر مردم، به حدیثی از پیامبر اکرم استناد می کند که ایشان فرمودند: «حتی در سفر هم برای خود یک امیر و رئیس قرار دهید». با این وجود چطور پیامبری که تأکید به انتخاب امیر در سفر داشته، امتش را بدون هیچ رهبری رها می کند؟ آیا پیامبر شأنیت و جایگاه امت خود را از یک مسافرت هم بی ارزش تر می داند؟؟؟ 🆔@meshkatehedayat
✍شبهه: 🔺وهابیت عقیده دارند که مردگان نمی توانند صدای زندگان را بشنوند. که به اصطلاح قائل به «عدم سماع» اموات می باشند. و برای اثبات عقیده شان به آیه ای از قرآن استناد می کنند، که خداوند در سوره مبارکه «نمل» آیه ۸۰ فرمودند: «إِنَّكَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَىٰ...» ترجمه: «مسلّماً تو نمی‌توانی سخنت را به گوش مردگان برسانی...» 👈آیا چنین برداشتی از این آیه صحیح است؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #سماع_اموات #توسل ✍شبهه: 🔺وهابیت عقیده دارند که مردگان نمی توانند صدای زندگان را بشنوند. که
🔴 پاسخ ✅ مفهوم این آیه از دو حالت خارج نمی باشد: 1⃣معنای ظاهری: این آیه را به معنای ظاهری آن بگیریم و بگوییم منظور از مردگان در این آیه همان مردگان حقیقی می باشند، که در زیر خاک دفن شدند. و از طرفی خداوند خطاب به پیامبر اکرم می فرماید: اگر با مردگانی که در زیر خاک هستند صحبت نمایی، آنان صدای تو را نمی شنوند. با توجه به این تفسیر، وهابیت نمی توانند عدم شنیدن همه مردگان را از این آیه برداشت نمایند. زیرا خداوند در آیه ی بعد به پیامبر می فرماید: « تو فقط میتوانی سخن خود را به گوش کسانی برسانی که به آیات ما ایمان می آورند و در برابر حق تسلیم اند». 🔺با توجه به این آیات باید بگوییم مردگانی که مومن بودند فقط آنان صدای پیامبر را می شنوند. و از طرفی مردگانی که کافر بودند صدای پیامبر را نمی شنوند. که در این صورت هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. زیرا هر کسی که بخواهد به مردگان توسل نماید اصلا به سراغ کفار و فساق نمی رود. بلکه برای توسل به سراغ مومنانی همچون انبیاء و امامان خواهد رفت. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #سماع_اموات #توسل 🔴 پاسخ ✅ مفهوم این آیه از دو حالت خارج نمی باشد: 1⃣معنای ظاهری:
2⃣معنای باطنی: اگر این آیه را به معنای باطنی آن در نظر بگیریم، باز هم سماع موتی( شنیدن مردگان) رد نخواهد شد. 🔰توضیح : مفسرین اهل تسنن این آیات را در رابطه با کفار زمان پیامبر اکرم می دانند. که خداوند کفار زنده را به مردگان تشبیه نموده است. «البانی» از بزرگان وهابیت در این رابطه می نویسد: «هیچ اختلافی در بین مفسرین نمی باشد که منظور از این آیه کفار زنده می باشند که به مردگان تشبیه شدند.» 📚(الآیات البینات، ص۲۱، توضیح کامل البانی در اسکن مشاهده فرمایید.) 🔺حال سوال اینجاست، که چرا خداوند در این آیه کفار زنده را به مردگان تشبیه نمود؟ به این دلیل که همانطور مردگان دیگر نصیحت کردن برای آنان فایده ای ندارد، و از طرفی بهره و سودی از آن نمی برند، کفار زنده هم همانند آنان بهره و سودی از نصیحت های پیامبر اکرم نبرده و نسبت به بشارت و انذار های پیامبر گوش شنوا ندارند. قرآن در سوره «اعراف» آیه ۱۷۹ می فرماید: «آنان را دل هایی است که به وسیله آن در نمی یابند، و چشمانی است که توسط آن نمی بینند، و گوش هایی است که به وسیله آن نمی شنوند». 👈 در این آیه خداوند به صراحت اشاره می کند، با اینکه کفار گوش و چشم دارند، ولی بهره ای از آن نبرده و نصیحت پذیر نمی باشند. 🆔@meshkatehedayat
❌ تحریف وضوی امام علی علیه السلام❌ ✅در کتاب «مسند أبی داود الطیالسی» (متوفای ۲۰۴ق) که از منابع اهل تسنن می باشد، روایتی نقل شده است که راوی حدیث، نحوه وضوی امیرالمؤمنین علیه السلام را بصورت کامل شرح می دهد. نکته مهم این حدیث آن است که حضرت علی علیه السلام پای خود را تنها مسح کرده، چنان که شیعیان این کار را انجام می دهند. متن حدیث به شرح زیر است: «حَدَّثَنَا أَبُو دَاوُدَ قَالَ: حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، قَالَ: أَخْبَرَنِي عَبْدُ الْمَلِكِ بْنُ مَيْسَرَةَ، قَالَ: سَمِعْتُ النَّزَّالَ بْنَ سَبْرَةَ، يَقُولُ: صَلَّى عَلِيٌّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ الظُّهْرَ فِي الرَّحَبَةِ ثُمَّ جَلَسَ فِي حَوَائِجِ النَّاسِ حَتَّى حَضَرَتِ الْعَصْرُ ثُمَّ أُتِيَ بِكُوزٍ مِنْ مَاءٍ فَصَبَّ مِنْهُ كَفًّا فَغَسَلَ وَجْهَهُ وَ يَدَيْهِ 👈وَ مَسَحَ👉 عَلَى رَأْسِهِ...» 📚(مسند أبی داود، ج۱، ص۱۲۵) 📌ترجمه: «نزال بن سبره مى‏ گوید: على رضی الله عنه در رحبه نماز ظهر را خواند، سپس براى برطرف کردن حوائج مردم نشست تا اینکه زمان نماز عصر فرا رسید، پس ظرف آبى آوردند و حضرت یک کف آب ریخت و صورت و دستانش را شست و بر سر و پاهایش 👈مسح کشید👉...» ✂️این حدیث با سند مشابه در کتاب «صحیح البخاری» هم آمده است. با این تفاوت که فرازی از این حدیث که تایید کننده نحوه وضوی شیعیان است، این گونه تحریف شده است: «حَدَّثَنَا آدَمُ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، حَدَّثَنَا عَبْدُ المَلِكِ بْنُ مَيْسَرَةَ، سَمِعْتُ النَّزَّالَ بْنَ سَبْرَةَ، يُحَدِّثُ عَنْ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ: ... وَ غَسَلَ وَجْهَهُ وَ يَدَيْهِ، 👈وَ ذَكَرَ👉 رَأْسَهُ وَرِجْلَيْهِ ...» (صحیح البخاری، ص۴۷۵) 🔰در حدیث موجود در صحیح بخاری، به جای کلمه 👈«مَسَحَ»👉 از کلمه 👈«ذَکَرَ»👉 استفاده شده است. که بر این اساس معنای عبارت این گونه می شود: «راوی از سر و پای حضرت یاد کرد»!! وجود این کلمه، حقیقت را برای خوانندگان دشوارتر کرده و متن حدیث را مبهم ساخته است. در کتاب «مسند أبی داود» دیدیم که راوی صراحتا می گوید امام علی علیه السلام سر و پای خود را مسح کردند؛ برخلاف اهل تسنن که پای خود را به طور کامل می شویند. باید پرسید اگر عقل سلیم و وجدان بیدار این دو حدیث را ببیند، آیا چیزی جز تحریف از آن برداشت می کند؟ واضح است که حدیث موجود در صحیح بخاری، با هدف پوشاندن نحوه مسح پا توسط امام علی علیه السلام و شباهت آن با وضوی شیعیان تحریف شده است. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
‍ #خیانت_قلم #وضو #مسح #تحریف_کتب_اهل_تسنن ❌ تحریف وضوی امام علی علیه السلام❌ ✅در کتاب «مسند أبی
Slide1.PNG
حجم: 4.35M
📚اسکن کتاب «مسند أبی داود الطیالسی» 📚اسکن کتاب «صحیح البخاری» 🔺 فایل با کیفیت بالا 🆔@meshkatehedayat