مشکات هدایت
#خیانت_قلم #توسل #تحریف_کتب_اهل_تسنن ❌ تحریف توسل در کتب اهل تسنن (۱)❌ 👤علامه «قلّاوی» متوفای قرن
📚اسکن تحریف شده کتاب «منظومة الاجرومیة» به همراه نسخه خطی
🆔@meshkatehedayat
Slide1.PNG
1.13M
📚اسکن تحریف شده کتاب «منظومة الاجرومیة» به همراه نسخه خطی
🔺 فایل با کیفیت بالا
🆔@meshkatehedayat
🎊میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر مبارک 🎊
🆔 @meshkatehedayat
#کتاب_شناسی #حضرت_معصومه_علیها_السلام
📚کتاب: «عمه سادات»
📌مولف: «سید ابوالقاسم حیدری»
✅ معرفی کتاب:
سید ابوالقاسم حیدری در این کتاب به شش موضوع می پردازد:
فصل اوّل: «تاريخ قم» ؛ فصل دوم: «زندگی حضرت معصومه عليها السلام»؛ فصل سوم: «زيارت حضرت معصومه عليها السلام»؛ فصل چهارم: «كرامات حضرت معصومه عليها السلام»؛ فصل پنجم: «امام زادگان مدفون در قم»؛ فصل ششم: «مساجد معروف و شخصيّت ها و پادشاهان مدفون در قم».
🔰این کتاب از جمله کتاب های خوبیست که می توان با مطالعه آن، اطلاعات اجمالی در رابطه با زندگانی حضرت معصومه علیها السلام بدست آورد.
✔️فایل PDF کتاب را در پست بعدی مشاهده فرمایید.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#کتاب_شناسی #حضرت_معصومه_علیها_السلام 📚کتاب: «عمه سادات» 📌مولف: «سید ابوالقاسم حیدری» ✅ معرفی کتاب
🔺برای دانلود و مطالعه آنلاین کتاب «عمه سادات» به لینک زیر مراجعه فرمایید.
https://www.ghbook.ir/?option=com_dbook&task=viewbook&book_id=621&Itemid=167&lang=fa
🆔@meshkatehedayat
#شبهه #ولی_الله #اذان
✍شبهه:
🔺گاهی اوقات از وهابیت شنیده می شود که شیعیان با گفتن «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولیُّ الله» دچار شرک می شوند. زیرا یکی از معانی کلمه «ولی» سرپرست و متولی امری می باشد. در نتیجه با توجه به این عبارت باید بگوییم حضرت علی سرپرست خداوند می باشد. در حالیکه خداوند اصلا نیاز به سرپرستی کسی ندارد. و گوینده چنین مطلبی دچار شرک شده است.
👈آیا چنین مطلبی صحیح است؟
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #ولی_الله #اذان ✍شبهه: 🔺گاهی اوقات از وهابیت شنیده می شود که شیعیان با گفتن «أشهَدُ أَنّ عَل
#پاسخ_شبهه #ولی_الله #اذان
🔺مطرح نمودن چنین شبهات بی اساس و بی پایه، نشان از جهل شبهه کنندگان به قواعد عربی می باشد.
✅ توضیح: یکی از انواع «اضافه» در قواعد عربی «اضافه معنویه» می باشد.
از جمله قواعد مهمی که در اضافه معنوی وجود دارد اینست که، بین مضاف و مضاف الیه حرف جر «مِن» یا «في» یا «لام» باید در تقدیر گرفته شود.
1⃣ زمانیکه مضاف الیه بیان کننده جنس مضاف باشد از حرف جر «من» استفاده می شود. مثل «خاتم فضة» که همان «خاتم من فضة» می باشد. یعنی انگشتری از جنس نقره.
2⃣ در صورتی که مضاف الیه ظرفی برای مضاف باشد، باید حرف جر «فی» را در تقدیر گرفت. مثل «صلاة اللیل» که همان «صلاة فی اللیل» یعنی نمازی در شب می باشد.
3⃣ در غیر این دو صورت باید حرف جر «لام» در تقدیر گرفته شود. مثلا در عبارت «رسول الله» بین کلمه «رسول» و «الله» حرف جر «لام» در تقدیر است. که همان «رسول لله» یعنی «رسولی از جانب خدا» می باشد.
«ابن قیم» و «ابن العثیمین» از علمای مورد قبول وهابیت در شرح الفیه ابن مالک بدین مطالب اشاره نمودند.
📚(متن کتاب را در اسکن مشاهده فرمایید.)
👈با توجه به مطالب گفته شده در عبارت «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولیُّالله» باید حرف جری را بین کلمه «ولی» و «الله» در تقدیر بگیریم. و آن حرف جر همانند عبارت «رسول الله» حرف «لام» می باشد. که همان «علي ولي لله» که به معنای «امام علی سرپرستی از جانب خدا» می باشد.
در نتیجه اشکال شبهه کنندگان با توجه به قواعد زبان عربی باطل می شود.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #ولی_الله #اذان 🔺مطرح نمودن چنین شبهات بی اساس و بی پایه، نشان از جهل شبهه کنندگان به قو
📚اسکن کتاب ارشاد السالک الی حل الفیة ابن مالک (ابن قیم)
📚اسکن کتاب شرح الفیة ابن مالک (ابن العثیمین)
🆔@meshkatehedayat
#شبهه #عدالت_صحابه
✍شبهه:
🔺اهل تسنن و وهابیت قائل هستند که همه صحابه پیامبر اکرم عادل بوده اند. در این رابطه به سوره مبارکه توبه آیه ۱۰۰ استناد می کنند:
«وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسَانٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي تَحْتَهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ۚ ذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ»
📌ترجمه: «پیشگامان نخستین از مهاجرین و انصار، و کسانی که به نیکی از آنها پیروی کردند، خداوند از آنها خشنود گشت، و آنها (نیز) از او خشنود شدند؛ و باغهایی از بهشت برای آنان فراهم ساخته، که نهرها از زیر درختانش جاری است؛ جاودانه در آن خواهند ماند؛ و این است پیروزی بزرگ».
👈آیا چنین برداشتی از این آیه صحیح می باشد؟
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #عدالت_صحابه ✍شبهه: 🔺اهل تسنن و وهابیت قائل هستند که همه صحابه پیامبر اکرم عادل بوده اند. در
#پاسخ_شبهه #عدالت_صحابه
🔺بنابر دلائل متعدد، آیه ۱۰۰ سوره مبارکه توبه شامل تمامی صحابه نمی باشد. بلکه شامل بعضی از آنان می شود.
👈آنچه که در ابتدا باید مورد بررسی قرار گیرد، اینست که مراد از «السابقون» در آیه چه چیزی می باشد؟
آیا منظور از آن سبقت در اسلام آوردن می باشد؟ یا سبقت در ایمان و عمل صالح؟
جواب: منظور از سبقت در این آیه، سبقت در ایمان و عمل صالح می باشد. چرا می گوییم منظور سبقت ایمانی است؟ چون صرف اسلام آوردن بدون ایمان و انجام عمل صالح موجب خشنودی خداوند و جاودانگی در بهشت نخواهد نشد.
📖خداوند در سوره مبارکه «حجرات آیه۱۴» می فرماید:
«قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا ۖ قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَلَٰكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنَا وَلَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمَانُ فِي قُلُوبِكُمْ...»
📌ترجمه: «بادیه نشینان گفتند: ما ایمان آوردیم. بگو: ایمان نیاورده اید، بلکه بگویید: اسلام آورده ایم؛ زیرا هنوز ایمان در دل هایتان وارد نشده است...»
✅ این آیه به صراحت تصریح می کند که صرف اسلام آوردن و ایمان با هم فرق می کنند. و آنچه که موجب خشنودی خدا و بدنباله آن جاودانگی در بهشت را می آورد، ایمان و عمل صالح می باشد.
📖خداوند در سوره مبارکه «بینة آیه ۷و۸» می فرماید:
«إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ * جَزَاؤُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ۖ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ۚ ذَٰلِكَ لِمَنْ خَشِيَ رَبَّهُ»
📌ترجمه: «کسانی که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند، بهترین مخلوقاتند * پاداش آنها نزد پروردگارشان باغهای بهشت جاویدان است که نهرها از زیر درختانش جاری است؛ همیشه در آن میمانند! (هم) خدا از آنها خشنود است و (هم) آنها از خدا خشنودند؛ و این (مقام والا) برای کسی است که از پروردگارش بترسد».
✅ در نتیجه منظور از سبقت در این آیه، سبقت در ایمان و عمل صالح می باشد. و صرف اسلام آوردن بدون عمل صالح موجب خشنودی خداوند نمی شود.
👈ادامه دارد...
🆔@meshkatehedayat
#نقد_ها_و_چالش_ها #توهین_به_پیامبر
❌بزرگترین توهین به پیامبر(۳)❌
✅ در منابع معتبر اهل تسنن روایاتی وجود دارد که دلالت بر توهین و جسارت بر شخصیت والا و مقدس پیامبر اکرم می کند. به یکی از آن اشاره می نماییم:
📌«ابو کبشة الأنماری صحابی پیامبر نقل می کند:
رسول خدا در بین اصحابشان نشسته بودند. سپس وارد منزل شده و بعد از مدتی در حالیکه غسل کرده بودند به نزد اصحابشان برگشتند.
ابوکبشه گفت که به پیامبر گفتیم :چه چیزی شد؟[که شما غسل کردید؟]
پیامبر فرمود: فلان زنی از کنارم عبور نمود که بخاطر آن در قلبم شهوت زنان ایجاد شد. پس به نزد برخی از همسرانم رفتم و نزدیکی نمودم. بنابراین هر زمانیکه برای شما چنین حالتی پیش آمد اینکار را انجام دهید».
❓سوال❓
1⃣ آیا می توان پذیرفت، پیامبری که قلبش محل نزول وحی الهی است، نفسش آنچنان ضعیف باشد که با نگاه به زنی نامحرم اینچنین شهوت بر او غلبه کند که در همان لحظه از وسط مجلس پا شود و برود با همسر خود نزدیکی کند؟
2⃣ با توجه به روایت، هنگامیکه پیامبر اکرم به نزد اصحابشان برگشتند، مردم فهمیدند که ایشان غسل نمودند. زمانیکه علتش را از پیامبر جویا شدند، فرمودند: با برخی از همسران خودم نزدیکی نمودم.
بر این اساس کدام انسان غیور و با حیایی به خودش اجازه می دهد که در جمع مردم اعلام نماید که من دقایقی پیش با همسرم نزدیکی نمودم؟ آیا میتوان پذیرفت که خداوند چنین پیامبری را به عنوان اسوة حسنة و الگوی کامل در قرآن معرفی نماید؟ آیا می توان از چنین پیامبری به عنوان یک الگوی اخلاقی تبعیت نمود؟
3⃣ بارها مشاهده نمودیم که دشمنان کنونی اسلام چنین روایات موهونی را برای تخریب چهره مقدس پیامبر اکرم به تصویر می کشانند. و از طرفی با موجی از اعتراضات مسلمانان اعم از شیعه و سنی مواجه می شوند. آیا زمان آن فرا نرسیده است که مردمان اهل تسنن قبل از اعتراض به دشمنان اسلام، ابتدا به علمایشان به خاطر وجود چنین روایاتی اعتراض نمایند؟
🆔@meshkatehedayat