22.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 #پرسمان
پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی
🎤🎥حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری؛ دانشیار فلسفه دین موسسه امام خمینی
🔺جلسه چهارم
🔸#کرونا و الهیات رنج 2
🌐 @meshkatnoor
@hekmateislami
🔴 برخی از عوامل تأثیرگذار بر کاهش وحشتناک فرزندآوری در ایران
1⃣افزایش تقریبا پنج برابری( پانصد درصدی) قیمت مسکن از سال ۱۳۹۲ تاکنون
🔺در خردادماه ۹۲ میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی به ۴ میلیون تومان در شهر تهران رسید.
🔺حالا با افزایش ۸/ ۴ برابری، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در پایان بهار امسال به بیش از ۱۹ میلیون تومان رسیده است.(انتخاب نیوز، تیرماه ۱۳۹۹)
2⃣کاهش ۴۰ درصدی ازدواج طی سال های اخیر
🔴 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیام توییتری نسبت به کاهش ۴۰ درصدی ازدواج هشدار داد.(باشگاه خبرنگاران جوان؛ اردیبهشت ۱۳۹۹)
3⃣ افزایش سرسام آور طلاق در سال های اخیر در ایران
🔴از سال 1392 تاکنون، نسبت میزان طلاق به ازدواج، در کل کشور در حال افزایش بوده و از عدد 20 طلاق به ازای هر 100 ازدواج در سال 1392 به عدد 31 طلاق به ازای هر 100 ازدواج، در کل کشور رسیده است!( تسنیم نیوز، بهمن ۱۳۹۸)
⛔️نتیجه: ایران در جایگاه نخست بیشترین کاهش رشد جمعیت در میان کشورهای جهان:
🔴سریعترین کاهش نرخ فرزندآوری به ازای هر زن در تاریخ جهان در ایران اتفاق افتاده است.(انتخاب نیوز، ۷تیر ۱۳۹۹)
❓❓از سال ۱۳۹۲ تاکنون چه اتفاقی در ایران افتاده است و کدام طرز تفکر در کشور به قدرت رسید که این افتضاحات در حوزه اقتصادی، خانوادگی و جمعیتی تشدید شده است؟!
11.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی مولوی عبدالحمید نتوانست پاسخ استاد قرایتی را بدهد!!!
⭕️ نقدی بر شبهه مالکیت پدر بر فرزند
🔻رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع):
➖به دنبال قضیه قتل دختری که چندی پیش توسط پدرش اتفاق افتاد، اخیراً مطلبی پیرامون «حکم عدم قصاص پدر در صورت قتل فرزندش»، از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در رسانهها منتشر شده است که باید عرض کنیم؛
◻️این مطلب کاملاً غیر صحیح است و تعجب این است که چرا یک مسئول رسمی در نظام جمهوری اسلامی نسبت غیر صحیح به فقه و فقها میدهد.
➖ این تعبیر که «برخی از فقها قائل به مالکیت پدر بر فرزند هستند، در نتیجه پدر میتواند هر کاری که بخواهد با فرزند انجام دهد، با مال فرزندش معامله کند و حتی اگر به قتلش هم برساند مانعی ندارد»، بعد هم میگوید «این یک برداشت فقهی است که برخی از فقها قائلاند اما ریشه قرآنی ندارد».
◻️ هر دو مطلب ایشان کاملاً ناصحیح است و غیر مطابق با میزان صحیح فقهی و اجتهادی است.
◻️در هیچ متن فقهی شما چنین مطلبی را پیدا نمیکنید که یک فقیهی بگوید پدر مالک فرزندش هست و میتواند با این فرزند مثل سایر اموال خود معامله و برخورد کند.
◻️شما که به حوزه و فقها دسترسی دارید اول سؤال کنید، بعد که مطلب برایتان روشن شد آن را مطرح کنید.
🌐 @meshkatnoor
2⃣ عاملان وضعیت موجود چه کسانی اند؟
#موسوی_خوئینی_ها
#عاملان_وضعیت – 2
🔹سیدمحمد موسوی خوئینی ها قبل از انقلاب در مسجدی به نام مسجد جوستان در نیاوران از آیات قرآن، تفسیرهای چکشی و چپ گرایانه ای ارائه می کرد. تفسیرهای آقای خوئینیها آنقدر رنگ مارکسیستی داشت که بعضاً مشهور شد که میگفتند وقتی او میخواهد الف لام میم(الم) را تفسیر کند میگوید قسم به انگلس، قسم به لنین و قسم به مارکس!
🔸وی افرادی همچون آیت الله مرتضی مطهری را به مسامحه و همکاری با رژیم پهلوی و تفکر لیبرالیسم متهم می کرد. شاگردان خوئینی ها بعد از انقلاب گروه فرقان را به راه انداختند که این گروه تروریستی بزرگانی همچون شهید مطهری، مفتح، رهبر انقلاب و هاشمی را ترور کردند. خوئینی ها همچنین با اعضای سازمان مجاهدین خلق که ازشاگردان مسجد جوستانش بودند ارتباط صمیمانه ای داشت.
🔹خوئینی ها بنیان گذار نظارت فوق استصوابی؛ اولین انتخابات ریاست جمهوری در حالی برگزار شد که هنوز شورای نگهبان شکل نگرفته بود. حضرت امام در پیامی رد یا تأیید صلاحیت را به ملت واگذار کرده بود. اما به منظور تضمین برخوردهای عادلانه نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات دولتی در امور تبلیغ، «شورای انقلاب» تصمیم گرفت «کمیسیون سه نفره بازرسی بر تبلیغات انتخابات» را تشکیل دهد. موسوی خوئینی ها در جایگاه نماینده امام در امور رادیو و تلویزیون به عنوان نماینده امام در این کمیسیون نیز منصوب شد.
🔸خلاء قانونی در امر بررسی صلاحیت ها باعث سوءاستفاده خوئینی ها از این مسئله شد. وی به تنهایی و یک تنه و باوجود مخالفت دو عضو دیگر کمیسیون، بار سنگین احراز صلاحیت ها را برعهده گرفت و از 120 نامزد انتخابات، 106 را با زور و ارعاب و ترس، ردصلاحیت کرد و مجبور شدند ثبت نام خود را پس بگیرند!
🔹خوئینی ها عامل تسخیر سفارت آمریکا؛ دانشجویان و مجموعه های دانشجویی به محضر امام(ره) شرفیاب شدند و از وی خواستند نماینده را برای مجموعه های دانشجویی در نظر بگیرند. بعد از پیگیری های فراوان شورایی تشکیل شد متشکل از 7 نماینده تشکل ها و مجموعه های دانشجویی و 5 نفر از شخصیت های مملکتی: «موسوی خوئینی ها، سیدعلی خامنه ای، محمد مجتهدشبستری، حسن حبیبی و سیدابوالحسن بنی صدر». بعدها نام «دفتر تحکیم وحدت» از دل این شورا بیرون زده شد.
🔸ماجرای تسخیر لانه جاسوسی از آنجا آغاز شد که تعدادی از نمایندگان دانشجویان آن را مطرح کردند و نهایت سه نفر از آنها «میردامادی، بی طرف و اصغرزاده» مسئله را با خوئینی ها در میان گذاشتند و از او خواستند با امام در میان بگذارد. خوئینی ها اما به دروغ به آنها گفت امام موافق این کار است انجام دهید. خوئینی ها بهمراه آیت الله لاهوتی نماینده امام در سپاه تصمیم گرفتند امام را در کار انجام شده قرار دهند. بعدها دانشجویان کشف کردند که خوئینی ها مسئله را با امام در میان نگذاشت و بخوانید مشکلات جمهوری اسلامی بعد از تسخیر سفارت را ...!
🔹خوئینی ها؛ بانی روزنامه سلام، مدیریت روزنامه های زنجیره ای و فتنه 78؛ وی با راه اندازی روزنامه سلام در سال 69 تخریب نظام و جایگاه رهبری را کلید زد. روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلبان در دهه 70 همه تیترها و سرخط ها را از سلام می گرفتند. سلام در ماجرای قتل های زنجیره ای میدان داری می کرد. سپس با افشای نامه ای مشکوک از سعید امام، فتنه 78 را کلید زد.
🔸خوئینی ها؛ بنیان گذاری دموکراتیزه کردن جمهوری اسلامی؛ خوئینی ها که زمانی در مجلس دست راست هاشمی رفسنجانی بود در سال 69 به دستور هاشمی مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری را تشکیل داد و سعید حجاریان را به معاونت سیاسی مرکز منصوب کرد. کارویژه این مرکز، دموکراتیزه کردن نظام جمهوری اسلامی بود. یعنی سکولاریزه کردن سیاست، نهادینه کردن لیبرالیسم، تبدیل ولایت فقیه به جایگاه تشریفاتی. خروجی های مرکز را می توان در دولت دوم هاشمی با شعار «توسعه اقتصادی» و سپس دولت اول خاتمی با شعار «توسعه سیاسی» مشاهده کرد.
🔹خوئینی ها، از سران فتنه 88؛ وی را می توان جزو حامیان و سران اصلی فتنه 88 دانست. بیانیه دعوت به تجمع مجمع روحانیون به دبیری خوئینی ها در 30 خرداد(بعد از نماز جمعه رهبری) و ادامه دار کردن تجمعات و اغتشاشات با نظر خوئینی ها انجام شد.
🔸خوئینی ها؛ عامل روی کار آمدن حسن روحانی و بانی وضعیت موجود است. دبیر مجمع روحانیون مبارز بعنوان پدر معنوی جبهه اصلاحات سال 92 حمایت از روحانی را در دستور کار اصلاحات قرار داد. بی تردید او جزو بانیان وضعیت اقتصادی در شرایط فعلی است.
✅ #داود_مدرسی یان
21.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 #پرسمان
پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔺جلسه پنجم
🔸#کرونا و الهیات رنج ۳
🌐 @meshkatnoor
@hekmateislami
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
✍️دکتر ابوالفضل ساجدی
⭕موضوع:
🔷غفلت از واقعيات متمايز آموزش دينی
يكي از آسيبهايي كه ميتواند دامن آموزش ديني را آلوده سازد، كاستي در فهم چيستي آموزش ديني و يكسانانگاري آن با آموزش غير ديني است. هر گاه از آموزش ديني سخن ميرود، ابتدا ممكن است چنين به نظر آيد كه آموزشهاي ديني و غير ديني از وضعيت به طور كامل مساوي و اصول واحد آموزشي برخوردارند. آيا ميتوان بر همسانانگاري اين دو فتوا داد؟ پاسخ منفي است، چرا كه آموزشهاي ديني به دليل ويژگيهاي خاص محتواي آموزشي و وجوه تمايز آن از ساير دروس (رياضي، فيزيك، بيولوژي و ...) اقتضاءات ويژهاي دارد؛ در نتيجه افزون بر لزوم رعايت اصول علمي آموزشهاي غير ديني، رعايت اصول ديگري نيز ضروري است. برخي از خصائص تعليم دين عبارتند از: اختلاط با اهداف تربيتي، اصطكاك با تعصبهاي قومي، عقايد خرافي و زيادهطلبيهاي مادي و دنيوي سلطه جويان، مقابله با موج گسترده دينگريزي دوران رنسانس و مدرنيسم غرب، و شنا در مقابل حركت موج. توجه به اين ويژگيها رعايت اصول خاصي را براي آموزش موفق ديني ميطلبد.
#غفلت
#آموزش
#آموزش_دینی
#واقعیت
🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee
🔸 ارتباط با ادمین کانال:👇
@mohamad_admin
اثيكا.pdf
حجم:
5.94M
🔹 اثیکا؛ گذری بر کتابهای تازه نشر در حوزه فلسفه اخلاف در غرب 🔹به زبان انگلیسی ، دریای بی انتهایی از کتب ارزشمند یافت میشود که آشنایی با این کتابها به پژوهشگران حوزه اخلاق فارسی کمک می کند تا با توجه به منابع غنی اسلامی، به بومی سازی مباحث اخلاق بپردازند. 🔹 مجموعه خانه اخلاق پژوهان جوان تلاش کرده تا ذیل سایت مجموعه، مهمترین کتابهای این حوزه را به صورت مرتب جمع آوری و معرفی حداقلی کنیم. 🔹اثیکا، عنوانی است که در آن، فهرستی از کتابهای تازه نشر به زبان انگلیسی را در اختیار علاقه مندان قرار خواهد داد. ارائه فهرست کتابهای تازه نشر علاوه بر آن که نشان دهنده ذائقه مطالعاتی فلسفه اخلاق در خارج از زبان فارسی است، می تواند راهنمای خوبی برای دانشجویان و علاقه مندان به رشته های فلسفه، فلسفه اخلاق و سایر حوزه های مطالعاتی مربوط، برای پژوهش در موضوعات مختلف باشد. 🌐 @meshkatnoor
Sound_2020_06_23_19_11_47_652 (converted) (converted).mp3
زمان:
حجم:
34.37M
🔰 وبینار مساله رنج و ظرفیتهای آن در ادیان توحیدی و شرقی
🎤🎥 ارائه بحث توسط استاد دکتر امیر خواص ؛ دانشیار موسسه امام خمینی به همراه پرسش و پاسخ
🔰 این وبینار به صورت مشترک توسط مجمع عالی حکمت و گروه فلسفه دین موسسه امام خمینی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده است .
🌐 @meshkatnoor
20.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 #پرسمان
پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی
🎤🎥 حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری؛ دانشیار موسسه امام خمینی
🔺جلسه ششم
🔸#کرونا و الهیات رنج ۴
🌐 @meshkatnoor
@hekmateislami
✍️دکتر ابوالفضل ساجدی
⭕️موضوع: دكتر سروش و دعوی بی نيازی بشر مدرن از دين
دكتر سروش سالها پيش"، اين ادعا را مطرح كرد. وي در مقاله ي ”ريشه در اب است“ در مجله كيان، شماره29 بحثي را تحت عنوان ”استغناء محمود و مذموم از دين“ مطرح نمود. ايشان در سخنراني خود كه در شهر مونترال كانادا در تاريخ حدود اسفند 1376 در مسجد فاطمه (س) برگزار شد نيز نكات ديگري را در تبيين اين موضوع افزود. حقير در اين جلسه حضور داشتم و برخي عبارات وي را نقل خواهم كرد.
ايشان در آغاز مقاله فوق مي نويسد: "سوال اين است كه اگر مجموعه ي بشريت را در نظر آوريم و حسنات و خيرات و بركات آدمي را در كفهاي نهيم و بديها و زشتيهاي او را در كفهاي ديگر بگذاريم، كدام كفه سنگيني خواهد كرد؟ ... "آنچه آشكارا ميتوان ديد استغناءيي است كه مجموع بشريت از انبياء و تعاليم آنان پيدا كردهاست و حكايت از آن دارد كه گويي نسبت آدميان با مكتب انبياء عوض شدهاست و سلطهاي كه مكتب پيامبران در دورهها ي گذشته بر آدميان داشتهاست، اينك سستتر شدهاست."
وي پس از طرح مسئله ي بينيازي از دين، استغناء را به دو نوع، استغناء محمود و استغناء مذموم تقسيم ميكند. به نظر ايشان استغناء بيمار از طبيب پس از بهبودي بيمار، و استغناء شاگرد از استاد پس از فارغ التحصيل شدن و يا استاد شدن شاگرد، از نوع بينيازي پسنديده و ممدوح است. اما اگر بيمار مادامي كه هنوز بيمار است ادعاي استغناء از طبيب نمايد، يا اگر شاگرد مادامي كه هنوز سواد كافي نياموختهاست ادعاي استغناء از معلم و راهنما سر دهد، بينيازي مذموم و ناپسند تلقي ميشود. بيمار ابتدا نيازمند به طبيب است اما پس از بهبودي و درمان، وي را به طبيب حاجتي نيست. حاجت به طبيب مادامي است كه هنوز اتش بيماري شعله ور است. نياز شاگرد به استاد نيز به همين گونه است. ايشان پس از طرح موضوع استغناء از دين و تقسيم استغناء به ممدوح و مذموم مدعي مي شود كه استغناء بشر مدرن نسبت به دين از نوع استغناء ممدوح است.
#دکتر_سروش
#دین
@meshkatnoor
🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee
مصاحبه مرحوم واعظ زاده در مورد تفکیک .pdf
حجم:
844.6K
🎤مصاحبه مرحوم آیت الله واعظ زاده در مورد مکتب تفکیک 🔸ایشان از نزدیک با بزرگان این مکتب آشنایی و ارتباط داشته و در این مصاحبه، نکاتی ناب و تامل برانگیز در مورد این مکتب و ابعاد آن طرح می کنند. @meshkatnoor