⭕️ نقدی بر شبهه مالکیت پدر بر فرزند
🔻رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع):
➖به دنبال قضیه قتل دختری که چندی پیش توسط پدرش اتفاق افتاد، اخیراً مطلبی پیرامون «حکم عدم قصاص پدر در صورت قتل فرزندش»، از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در رسانهها منتشر شده است که باید عرض کنیم؛
◻️این مطلب کاملاً غیر صحیح است و تعجب این است که چرا یک مسئول رسمی در نظام جمهوری اسلامی نسبت غیر صحیح به فقه و فقها میدهد.
➖ این تعبیر که «برخی از فقها قائل به مالکیت پدر بر فرزند هستند، در نتیجه پدر میتواند هر کاری که بخواهد با فرزند انجام دهد، با مال فرزندش معامله کند و حتی اگر به قتلش هم برساند مانعی ندارد»، بعد هم میگوید «این یک برداشت فقهی است که برخی از فقها قائلاند اما ریشه قرآنی ندارد».
◻️ هر دو مطلب ایشان کاملاً ناصحیح است و غیر مطابق با میزان صحیح فقهی و اجتهادی است.
◻️در هیچ متن فقهی شما چنین مطلبی را پیدا نمیکنید که یک فقیهی بگوید پدر مالک فرزندش هست و میتواند با این فرزند مثل سایر اموال خود معامله و برخورد کند.
◻️شما که به حوزه و فقها دسترسی دارید اول سؤال کنید، بعد که مطلب برایتان روشن شد آن را مطرح کنید.
🌐 @meshkatnoor
2⃣ عاملان وضعیت موجود چه کسانی اند؟
#موسوی_خوئینی_ها
#عاملان_وضعیت – 2
🔹سیدمحمد موسوی خوئینی ها قبل از انقلاب در مسجدی به نام مسجد جوستان در نیاوران از آیات قرآن، تفسیرهای چکشی و چپ گرایانه ای ارائه می کرد. تفسیرهای آقای خوئینیها آنقدر رنگ مارکسیستی داشت که بعضاً مشهور شد که میگفتند وقتی او میخواهد الف لام میم(الم) را تفسیر کند میگوید قسم به انگلس، قسم به لنین و قسم به مارکس!
🔸وی افرادی همچون آیت الله مرتضی مطهری را به مسامحه و همکاری با رژیم پهلوی و تفکر لیبرالیسم متهم می کرد. شاگردان خوئینی ها بعد از انقلاب گروه فرقان را به راه انداختند که این گروه تروریستی بزرگانی همچون شهید مطهری، مفتح، رهبر انقلاب و هاشمی را ترور کردند. خوئینی ها همچنین با اعضای سازمان مجاهدین خلق که ازشاگردان مسجد جوستانش بودند ارتباط صمیمانه ای داشت.
🔹خوئینی ها بنیان گذار نظارت فوق استصوابی؛ اولین انتخابات ریاست جمهوری در حالی برگزار شد که هنوز شورای نگهبان شکل نگرفته بود. حضرت امام در پیامی رد یا تأیید صلاحیت را به ملت واگذار کرده بود. اما به منظور تضمین برخوردهای عادلانه نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات دولتی در امور تبلیغ، «شورای انقلاب» تصمیم گرفت «کمیسیون سه نفره بازرسی بر تبلیغات انتخابات» را تشکیل دهد. موسوی خوئینی ها در جایگاه نماینده امام در امور رادیو و تلویزیون به عنوان نماینده امام در این کمیسیون نیز منصوب شد.
🔸خلاء قانونی در امر بررسی صلاحیت ها باعث سوءاستفاده خوئینی ها از این مسئله شد. وی به تنهایی و یک تنه و باوجود مخالفت دو عضو دیگر کمیسیون، بار سنگین احراز صلاحیت ها را برعهده گرفت و از 120 نامزد انتخابات، 106 را با زور و ارعاب و ترس، ردصلاحیت کرد و مجبور شدند ثبت نام خود را پس بگیرند!
🔹خوئینی ها عامل تسخیر سفارت آمریکا؛ دانشجویان و مجموعه های دانشجویی به محضر امام(ره) شرفیاب شدند و از وی خواستند نماینده را برای مجموعه های دانشجویی در نظر بگیرند. بعد از پیگیری های فراوان شورایی تشکیل شد متشکل از 7 نماینده تشکل ها و مجموعه های دانشجویی و 5 نفر از شخصیت های مملکتی: «موسوی خوئینی ها، سیدعلی خامنه ای، محمد مجتهدشبستری، حسن حبیبی و سیدابوالحسن بنی صدر». بعدها نام «دفتر تحکیم وحدت» از دل این شورا بیرون زده شد.
🔸ماجرای تسخیر لانه جاسوسی از آنجا آغاز شد که تعدادی از نمایندگان دانشجویان آن را مطرح کردند و نهایت سه نفر از آنها «میردامادی، بی طرف و اصغرزاده» مسئله را با خوئینی ها در میان گذاشتند و از او خواستند با امام در میان بگذارد. خوئینی ها اما به دروغ به آنها گفت امام موافق این کار است انجام دهید. خوئینی ها بهمراه آیت الله لاهوتی نماینده امام در سپاه تصمیم گرفتند امام را در کار انجام شده قرار دهند. بعدها دانشجویان کشف کردند که خوئینی ها مسئله را با امام در میان نگذاشت و بخوانید مشکلات جمهوری اسلامی بعد از تسخیر سفارت را ...!
🔹خوئینی ها؛ بانی روزنامه سلام، مدیریت روزنامه های زنجیره ای و فتنه 78؛ وی با راه اندازی روزنامه سلام در سال 69 تخریب نظام و جایگاه رهبری را کلید زد. روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلبان در دهه 70 همه تیترها و سرخط ها را از سلام می گرفتند. سلام در ماجرای قتل های زنجیره ای میدان داری می کرد. سپس با افشای نامه ای مشکوک از سعید امام، فتنه 78 را کلید زد.
🔸خوئینی ها؛ بنیان گذاری دموکراتیزه کردن جمهوری اسلامی؛ خوئینی ها که زمانی در مجلس دست راست هاشمی رفسنجانی بود در سال 69 به دستور هاشمی مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری را تشکیل داد و سعید حجاریان را به معاونت سیاسی مرکز منصوب کرد. کارویژه این مرکز، دموکراتیزه کردن نظام جمهوری اسلامی بود. یعنی سکولاریزه کردن سیاست، نهادینه کردن لیبرالیسم، تبدیل ولایت فقیه به جایگاه تشریفاتی. خروجی های مرکز را می توان در دولت دوم هاشمی با شعار «توسعه اقتصادی» و سپس دولت اول خاتمی با شعار «توسعه سیاسی» مشاهده کرد.
🔹خوئینی ها، از سران فتنه 88؛ وی را می توان جزو حامیان و سران اصلی فتنه 88 دانست. بیانیه دعوت به تجمع مجمع روحانیون به دبیری خوئینی ها در 30 خرداد(بعد از نماز جمعه رهبری) و ادامه دار کردن تجمعات و اغتشاشات با نظر خوئینی ها انجام شد.
🔸خوئینی ها؛ عامل روی کار آمدن حسن روحانی و بانی وضعیت موجود است. دبیر مجمع روحانیون مبارز بعنوان پدر معنوی جبهه اصلاحات سال 92 حمایت از روحانی را در دستور کار اصلاحات قرار داد. بی تردید او جزو بانیان وضعیت اقتصادی در شرایط فعلی است.
✅ #داود_مدرسی یان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #پرسمان
پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔺جلسه پنجم
🔸#کرونا و الهیات رنج ۳
🌐 @meshkatnoor
@hekmateislami
هدایت شده از ابوالفضل ساجدی
✍️دکتر ابوالفضل ساجدی
⭕موضوع:
🔷غفلت از واقعيات متمايز آموزش دينی
يكي از آسيبهايي كه ميتواند دامن آموزش ديني را آلوده سازد، كاستي در فهم چيستي آموزش ديني و يكسانانگاري آن با آموزش غير ديني است. هر گاه از آموزش ديني سخن ميرود، ابتدا ممكن است چنين به نظر آيد كه آموزشهاي ديني و غير ديني از وضعيت به طور كامل مساوي و اصول واحد آموزشي برخوردارند. آيا ميتوان بر همسانانگاري اين دو فتوا داد؟ پاسخ منفي است، چرا كه آموزشهاي ديني به دليل ويژگيهاي خاص محتواي آموزشي و وجوه تمايز آن از ساير دروس (رياضي، فيزيك، بيولوژي و ...) اقتضاءات ويژهاي دارد؛ در نتيجه افزون بر لزوم رعايت اصول علمي آموزشهاي غير ديني، رعايت اصول ديگري نيز ضروري است. برخي از خصائص تعليم دين عبارتند از: اختلاط با اهداف تربيتي، اصطكاك با تعصبهاي قومي، عقايد خرافي و زيادهطلبيهاي مادي و دنيوي سلطه جويان، مقابله با موج گسترده دينگريزي دوران رنسانس و مدرنيسم غرب، و شنا در مقابل حركت موج. توجه به اين ويژگيها رعايت اصول خاصي را براي آموزش موفق ديني ميطلبد.
#غفلت
#آموزش
#آموزش_دینی
#واقعیت
🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee
🔸 ارتباط با ادمین کانال:👇
@mohamad_admin
اثيكا.pdf
5.94M
🔹 اثیکا؛ گذری بر کتابهای تازه نشر در حوزه فلسفه اخلاف در غرب 🔹به زبان انگلیسی ، دریای بی انتهایی از کتب ارزشمند یافت میشود که آشنایی با این کتابها به پژوهشگران حوزه اخلاق فارسی کمک می کند تا با توجه به منابع غنی اسلامی، به بومی سازی مباحث اخلاق بپردازند. 🔹 مجموعه خانه اخلاق پژوهان جوان تلاش کرده تا ذیل سایت مجموعه، مهمترین کتابهای این حوزه را به صورت مرتب جمع آوری و معرفی حداقلی کنیم. 🔹اثیکا، عنوانی است که در آن، فهرستی از کتابهای تازه نشر به زبان انگلیسی را در اختیار علاقه مندان قرار خواهد داد. ارائه فهرست کتابهای تازه نشر علاوه بر آن که نشان دهنده ذائقه مطالعاتی فلسفه اخلاق در خارج از زبان فارسی است، می تواند راهنمای خوبی برای دانشجویان و علاقه مندان به رشته های فلسفه، فلسفه اخلاق و سایر حوزه های مطالعاتی مربوط، برای پژوهش در موضوعات مختلف باشد. 🌐 @meshkatnoor
Sound_2020_06_23_19_11_47_652 (converted) (converted).mp3
34.37M
🔰 وبینار مساله رنج و ظرفیتهای آن در ادیان توحیدی و شرقی
🎤🎥 ارائه بحث توسط استاد دکتر امیر خواص ؛ دانشیار موسسه امام خمینی به همراه پرسش و پاسخ
🔰 این وبینار به صورت مشترک توسط مجمع عالی حکمت و گروه فلسفه دین موسسه امام خمینی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده است .
🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #پرسمان
پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی
🎤🎥 حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری؛ دانشیار موسسه امام خمینی
🔺جلسه ششم
🔸#کرونا و الهیات رنج ۴
🌐 @meshkatnoor
@hekmateislami
✍️دکتر ابوالفضل ساجدی
⭕️موضوع: دكتر سروش و دعوی بی نيازی بشر مدرن از دين
دكتر سروش سالها پيش"، اين ادعا را مطرح كرد. وي در مقاله ي ”ريشه در اب است“ در مجله كيان، شماره29 بحثي را تحت عنوان ”استغناء محمود و مذموم از دين“ مطرح نمود. ايشان در سخنراني خود كه در شهر مونترال كانادا در تاريخ حدود اسفند 1376 در مسجد فاطمه (س) برگزار شد نيز نكات ديگري را در تبيين اين موضوع افزود. حقير در اين جلسه حضور داشتم و برخي عبارات وي را نقل خواهم كرد.
ايشان در آغاز مقاله فوق مي نويسد: "سوال اين است كه اگر مجموعه ي بشريت را در نظر آوريم و حسنات و خيرات و بركات آدمي را در كفهاي نهيم و بديها و زشتيهاي او را در كفهاي ديگر بگذاريم، كدام كفه سنگيني خواهد كرد؟ ... "آنچه آشكارا ميتوان ديد استغناءيي است كه مجموع بشريت از انبياء و تعاليم آنان پيدا كردهاست و حكايت از آن دارد كه گويي نسبت آدميان با مكتب انبياء عوض شدهاست و سلطهاي كه مكتب پيامبران در دورهها ي گذشته بر آدميان داشتهاست، اينك سستتر شدهاست."
وي پس از طرح مسئله ي بينيازي از دين، استغناء را به دو نوع، استغناء محمود و استغناء مذموم تقسيم ميكند. به نظر ايشان استغناء بيمار از طبيب پس از بهبودي بيمار، و استغناء شاگرد از استاد پس از فارغ التحصيل شدن و يا استاد شدن شاگرد، از نوع بينيازي پسنديده و ممدوح است. اما اگر بيمار مادامي كه هنوز بيمار است ادعاي استغناء از طبيب نمايد، يا اگر شاگرد مادامي كه هنوز سواد كافي نياموختهاست ادعاي استغناء از معلم و راهنما سر دهد، بينيازي مذموم و ناپسند تلقي ميشود. بيمار ابتدا نيازمند به طبيب است اما پس از بهبودي و درمان، وي را به طبيب حاجتي نيست. حاجت به طبيب مادامي است كه هنوز اتش بيماري شعله ور است. نياز شاگرد به استاد نيز به همين گونه است. ايشان پس از طرح موضوع استغناء از دين و تقسيم استغناء به ممدوح و مذموم مدعي مي شود كه استغناء بشر مدرن نسبت به دين از نوع استغناء ممدوح است.
#دکتر_سروش
#دین
@meshkatnoor
🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee
مصاحبه مرحوم واعظ زاده در مورد تفکیک .pdf
844.6K
🎤مصاحبه مرحوم آیت الله واعظ زاده در مورد مکتب تفکیک 🔸ایشان از نزدیک با بزرگان این مکتب آشنایی و ارتباط داشته و در این مصاحبه، نکاتی ناب و تامل برانگیز در مورد این مکتب و ابعاد آن طرح می کنند. @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #پرسمان
پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری؛ دانشیار فلسفه دین موسسه امام خمینی
🔺جلسه هفتم
🔸#کرونا و الهیات رنج ۵
@meshkatnoor
@hekmateislami
http://fekrat.net/1520
#رییس_انجمن_کلام_اسلامی_حوزه #استاد_برنجکار : نژادپرستی و استعمار ریشه در نگرش غرب به انسان دارد.
👇 👇👇👇👇
@berenjkar_ir
✍️دکتر ابوالفضل ساجدی
⭕موضوع:
🔷يكي از آسيبهای تعليم در كشور، غفلت از پيوند آن با تربيت است.
والدين، معلمان، مبلغان، فرهنگ سازان و دغدغه مندان تعليم دين بايد به تفاوت كار خود با تعليم ساير دروس توجه داشته باشند، اما در موارد زيادي به اين نكته توجه نمي شود. يكي از خصائص اموزش دين، پيوند با تربيت است. آموزشهاي ديني به دليل محتوا و مقصد خاص خود، با ساير دروس همچون رياضي و فيزيك، تفاوت دارد. تعليم ديني فقط ياد دادن علوم توصيفي و گزارشگر را هدف قرار نميدهد؛ بلكه با مقاصد تربيتي گره خورده است. اين آموزهها به دو دستة كلي قابل تقسيم است:
1. مسايل نظري و اعتقادي
2. مسايل عملي، اخلاقي و تربيتي و جهتدهي گرايشها و عواطف
هدف از آموزش نوع دوم ايجاد تغييرهاي رفتاري، هدايت اخلاقي و گرايشي است. آموزش نوع نخست نيز چون مقدمة پذيرش و عمل به دين است، با هدايت عملي آدمي پيوند دارد. بنابراين آموزههاي ديني، مستقيم يا غير مستقيم، با اهداف تربيتي آميخته است. قرآن نيز تعليم و تزكيه را در كنار هم ذكر ميكند و ميفرمايد:
هُوَ الَّذِي بَعَث في الاُمِّيينَ رَسولاً مِّنهُمْ يتْلُوا عَلَيهِمْ ءَايتِهِ وَ يزَكِّيهِمْ وَ يعَلِّمُهُمُ الْكِتَب وَ الحِْكْمَةَ وَ آن كانُوا مِن قَبْلُ لَفِي ضلَلٍ مُّبِينٍ (جمعه:2).
اوست خدايي كه ميان عرب اُمي (يعني قومي كه خواندن و نوشتن هم نميدانستند) پيغمبري بزرگوار از همان مردم برانگيخت تا بر آنان آيات وحي خدا تلاوت كند و آنها را از لوث جهل و اخلاق زشت پاك سازد و شريعت كتاب سماوي و حكمت الهي بياموزد با آنكه پيش از اين همه در ورطه جهالت و گمراهي بودند.
برخي از پژوهشگران غربي مانند زورديگ زبان آموزههاي ديني را زبان وجود (is language) و زبان ساير دروس را زبان ابزاري (use language) ناميدهاند تا به اين حقيقت اشاره كنند كه آموزههاي ديني با كل وجود و هستي انسان پيوند دارد. كسي كه نگرش الاهي را ميپذيرد، كل زندگي او رنگي جديد به خود ميگيرد، اما ساير دانشهاي بشري چنين خاصيتي ندارند. وقتي زبان آموزههاي ديني زبان وجود باشد و به كل حيات فرد رنگ ويژهاي دهد، پيوند آن با عمل و تربيت آشكار ميشود.
#تربیت
#فرهنگ
#آسیب
🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خاطرهای شنیدنی رحیم پور #ازغدی، از نحوه برخورد عبدالکریم #سروش با انتقادات و سوالهای مطرح شده @meshkatnoor
📚 مناظره دکتر و پیر (4جلد)
با ذکر منابع و مستندات
✍️ شهید هاشمی نژاد
✅ این کتاب حاوی تعالیم و اعتقادات اسلامی است که شهید "هاشمی نژاد" آن را 20سال پیش نگاشته است .وی برای پرهیز از سبک نگارش معمول کتابهای دینی، نوشتار خود را در قالب بحث و گفت و گو میان پیرمرد و دکتر جوانی که با قطار به مسافرت میروند، تنظیم کرده است .جوان پرسشها و شبهاتی را درباره تعالیم و عقاید اسلامی مطرح میکند، و پیرمرد به آنها پاسخ میدهد . عناوین برخی مباحث کتاب بدین قرار است :محمد مرد بینظیر، مسابقات در اسلام، سخنی در مورد سید جمال، اعتراف عجیب ابوسفیان، علت واقعی نفوذ پیامبر اسلام (ص)، تولد حضرت مسیح (ع)، مساوات اسلامی، بررسی قوانین قضایی در اسلام، اعتراف عجیب دکتر گوستاو لوبون و صلحنامه حدیبیه و ..... @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #پرسمان
پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری؛ دانشیار فلسفه دین موسسه امام خمینی
🔺جلسه هشتم
🔸#کرونا و بحران معنا ۱
@meshkatnoor
1399-4-14-ShobahatJamiyatOstadMortezaMosavii.mp3
3.48M
✅ بررسي و پاسخ به شبهات افزايش جمعيت (جلسه چهارم )
🎧🎤حجت الاسلام و المسلمين سيدمرتضي موسوي؛ کارشناس مسائل جمعیتی و دانش آموخته سطح عالی کلام
🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مصاحبه ی تاریخی با #آنتونی_فلو، فیلسوف مشهور قرن بیستم که بعد از پنجاه سال تبلیغ آتئیسم (بیخدایی)، سرانجام در سن 81 سالگی بعد از تحقیق راجع به کشفیات جدید #علمی، خداباور شد و خط بطلانی بر عقیده بی اساس آتئیستی خود کشید!
✅خداباور شدن ایشان ضربه سختی برای آتئیست ها برآورد شد و شُکی بزرگ برای خداناباورانی بود که صحبت از یافته های علم تجربی میکنند!
#نقد_ملحدین
#پاسخ_به_شبهات_ملحدین 🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از خبرگزاری رسا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجت الاسلام و المسلمین #رفیعی در یک برنامه رودررو به سوالات و شبهات جوانان پاسخ میدهد
🔹علاقهمندان برای شرکت در این گفتوگو میتوانند مشخصات، سن و شماره تماس خود را تا ساعت ٢٢ امشب ١۵ تیرماه از طریق دایرکت صفحه ایسنتاگرام این استاد حوزه به نشانی rafiee_nasser اعلام کنند.
🆔 @rasanewsagency
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #پرسمان
پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری؛ دانشیار فلسفه دین موسسه امام خمینی
🔺جلسه نهم
🔸#کرونا و بحران معنا ۲ @meshkatnoor
✍️ دکتر حامد ساجدی
⭕ علم و دین: پاسخ به الحاد مدرن (نئوداروینیسم)
نظریه طراحی هوشمند:
یکی از نظریاتی که در حوزه زیست شناسی مطرح است، دیدگاه قائلین به طراحی هوشمند (Intelligent Design) است.
طرفداران این دیدگاه بر خلاف خلقت گرایان سنتی که نظریه فرگشت (تکامل - داروینیسم) را باطل می دانند و فرضیه نیای مشترک و طولانی بودن عمر زمین را نمی پذیرند، به طور کلی فرگشت را قبول می کنند. با این حال آنها بر این باورند که بر پایه اطلاعات علمی و تجربی می توان نشان داد که انتخاب طبیعی و تغییرات غیر هوشمند و تصادفی به تنهایی نمی تواند توضیح دهنده سیر تکامل موجودات زنده باشد بلکه به نظر می رسد سیر تکامل، هدفمند و هدایت شده است. همچنین آنها نمی گویند انتخاب طبیعی هیچ چیز را تبیین نمی کند، بلکه می گویند همه چیز را تبیین نمی کند.
ویلیام دمبسکی ( William Dembski) ریاضیدان و مایکل جی. بهی(Michael J. Behe) بیوشیمیدان و فیلیپ جانسون ( Phillip Johnson) حقوق دان از جمله سردمداران این دیدگاه هستند.
آنها عمدتاً بر دو موضوع تأکید می کنند که با نظریه فرگشت قابل تبیین نیست:
- پیچیدگی های فرونکاستنی (سیستمهای پیچیده در ساختار موجودات زنده همراه با برهمکنشهای بسیار دقیق میان اجزای آن به طوری که با حذف و جابجایی هر از یک از اجزاء، کارکرد سیستم به طور کلی از بین می رود.)
- پیدایش اولین موجود زنده
ر.ک:
Darwin’s Black Box,
Debating Design: From Darwin to DNA Black Box,
Philosophy of Biology, an Anthology @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #پرسمان
پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔺جلسه دهم
🔸#کرونا و بحران معنا ۳ @meshkatnoor
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#کلام
#کرسی_مجازی
🔴 هم اکنون در حال برگزاری...
📸 کرسی علمی ترویجی تحلیل و نقد هستی شناسی عقل در نگره تفکیک با حضور: حجج اسلام #محمد_حسن_قدردان_قراملکی #محمد_بیابانی #حمیدرضا_شاکرین و #قاسم_ترخان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی
📌 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔹 هم اکنون می توانید از طریق نرم افزار اسکایپ به صورت مجازی در این کرسی حضور داشته باشید:
🌐 Join.skype.com/IFJvOgQIeSLs
🆔 @iictchannel