هدایت شده از @javadgoli
🔺🔺🔺خباثت رسانه ای دولت انگلیس در مخالفت با عزاداری امام حسین ( علیه السلام) تمامی ندارد.
⚫️ کانال تلگرام «بی بی سی فارسی» با سوء استفاده از سخن رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، به مخاطبانش تلقین می کند که برگزاری مراسم عزاداری محرم، عامل تشدید کرونا در قم است.
❓❓اما دشمنان امام حسین( علیه السلام) در شبکه «بی بی سی» که در ایام محرم بارها با طرح شبهات بی پایه سعی در تعطیلی مراسم عزاداری محرم داشتند، بر اساس کدام پژوهش علمی ادعا دارند عزاداری ها موجب شیوع بیشتر کرونا شده است ؟!
❓❓چرا «بی بی سی» با تمرکز بر مراسم عزاداری و نادیده گرفتن عوامل دیگر مانند مسافرت های تفریحی برخی در ایام عزاداری محرم به سواحل شمال، کوشش دارد مراسم عزاداری را تخریب کند؟!
❓❓❓چرا «بی بی سی» بدون مستندات علمی، اظهارات مقامات مسئول را درباره این که در ایام عزاداری محرم، شمار مبتلایان افزایش نیافته، مورد تردید قرار می دهد؟!
📝 جواد گلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹گوینده موجبیت گرایی (دترمینیسم) را یک اصل مسلم در نظر گرفته است، در حالی که نه تنها دلیل قطعی بر آن وجود ندارد که برخی یافته های جدید علمی همچون عدم قطعیت در سطح کوانتومی نشان از عدم قطعیت در بنیادی ترین سطح طبیعت دارد.
🔹 گوینده با استناد به چند آزمایش موردی، استنتاجی کلی کرده و نورون های مغزی را علت تامه تمامی فعالیت های شناختی و غیرشناختی انسان معرفی کرده است. چنین استقرائی بر اساس کدام مکتب فلسفه علمی قابل توضیح می باشد؟
در سالهای اخیر گرایشی جدی در بین فیزیکدانان نسبت به نوپدیدارگرایی (emergentism) ایجاد شده است که بر اساس آن دیگر نمی توان با نگاهی تقلیل گرا (reductionism) تمام پدیده ها را بر اساس سطح اتمی، مولکولی و یا سلولی توضیح داد. بر این اساس همانگونه که سطوح زیرین طبیعت بر سطح بالاتر آن تأثیرگذار می باشد، سطوح عالی نیز به مدیریت سطوح زیرین پرداخته و رابطه ای دوسویه میان آن دو شکل می گیرد.
هر چند نوپدیدارگرایی را نمی توان به معنای پذیرش بعد مجرد انسان (روح) دانست، اما زمینه ای مناسب را برای پذیرش علیت های تنازلی (top-down) در مقابل علیت های تصاعدی (bottom-up) ایجاد نموده است که تأثیرگذاری ابعاد غیرمادی بر عالم ماده را ملموس تر می نماید.
🔹ضمناً میشه پاسخی هم بر اساس وجدان و درک شهودی بدهیم. هر چند که این افراد سعی می کنند که این وجدان رو نتیجه توهم معرفی کنند، اما خود این افراد در زندگی خودشون پایبند به این نکته نیستند. 🔹 حجت الاسلام دکتر محسن انبیایی؛ استاد فلسفه دین و پژوهشگر فیزیک
هدایت شده از بیداری ملت
﷽؛
👆🔴تصویری که چند روزه در فضای مجازی دست به دست می چرخه👆
خُب بریم ببینیم داستان چیه؟!
در فضای مجازی تصویری از فاکتور خرید یک فروشگاه پخش شده که در زیر آن فاکتور ، روایتی آورده شده با این متن :
هر مردی که از همسرش پیروی کند خدا وی را به چهره در آتش در میافکند!😳
اینکه اصلآ چنین فاکتوری در فضای حقیقی وجود داره یا نه ، این با یک تلفن ساده قابل بررسیه..این به کنار..امّا
این حدیث نصفه نیمه است که بدین شکل داره دست به دست تصویرش می چرخه...
تا نسبت به اسلام بدبینی ایجاد کنه و ایجاد شبهه کنه..
متن کامل روایت:👇
قال رسول الله ص
یا عَلیُّ: مَن أَطاعَ امرأتَهُ أَکَبَّهُ اللّهُ عَلى وَجهِهِ فی النَّارِ، فَقالَ عَلیٌّ علیه السلام: وَما تِلکَ الطَّاعَةُ؟ قالَ (ص): یأذَنُ لَها فی الذِّهابِ إِلى الحَمَّاماتِ والعُرُساتِ وَالنَّائِحاتِ وَلُبسِ الثِّیابِ الرِّقاقِ.
رسول خدا حضرت محمد صلیالله علیه و آله فرمودند: ای علی! هر مردی که از همسرش پیروی کند خدا وی را به چهره در آتش در میافکند. امام علی (ع)پرسیدند: این پیروی چیست؟ آن حضرت فرمودند: به همسرش جهت رفتن بدون پوشش به حمامهای عمومی و عروسیها و سوگواریها و پوشیدن لباس نازک اجازه دهد.
📚 من لایحضرهالفقیه، جلد4، صفحه 362
مبرهنه که 👆منظور اطاعت کردن از زن در اُموری چون گناهه که نمونه اش در حدیث ذکر شده.
توجّه کنیم که این حدیث در کتاب حلیة المتقین هم نقل شده که از نظر سندی مرسل و ضعیف و مطروده
خیلی اوقات برای مقاصد شوم، احادیث نصفه یا با سندیت ضعیف منتشر میشه
🔴 بیداری ملت
@bidariymelat
@bidariymelat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نوشتن کتاب درباره حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) توسط یک کشیش مسیحی
هدایت شده از پژوهشگاه فضای مجازی (پردیس قم)
دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی برگزار میکند:
✅ چهارمین نشست علمی دفتر مطالعات اسلامی با موضوع "هوش مصنوعی؛ آسیب ها و فرصت ها برای زندگی دینی" توسط حجت الاسلام دکتر انبیائی
🗓 زمان: پنجشنبه 27 شهریور،ساعت 9 صبح
🌐 لینک پخش آنلاین:
https://room.live-class.ir/b/wxr-4ku-4a4
🏢 مکان: زنبیل آباد، بلوار فردوسی، بعد از خیابان شهید حسنپور، ساختمان دفتر مطالعات اسلامی (ساختمان نعیم)
#نشست_ها
دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
@oisc_majazi
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی اسلامی
بسمهتعالی
قرائتهای مدرن عاشورا
بخشهایی از نوشتار:
عاشورا واقعهای نیست که در این عالم کسی بتواند در قبال آن سکوت کند و یا از کنار آن خاموش درگذرد.
اندیشههای مدرن نیز پس از ورود به حوزهٔ فرهنگی مسلمانان ناگزیر از مواجهه با این واقعهٔ عظیم بوده و هستند. آنان در برخی از مقاطع و خصوصاً در هنگام غلبهٔ سیاسی جریان منورالفکری در دورهٔ رضاخان کمر به حذف این واقعه از عرصهٔ فرهنگ و زیست جامعه بستند؛ ولکن عاشورا با امواج خروشان خود نشان داد که تقابل حذفی با آن به حذف مقابلهکنندگان منجر میشود.
رویکردهای روشنفکری چپ در دههٔ پنجاه برای نخستین بار قرائت و تفسیر ایدئولوژیک انقلابی و در عین حال سکولار و مدرن خود را از عاشورا ارائه دادند. بدین ترتیب تصویر خود را در کنار تصاویر تاریخیای قرار دادند که سنت متکثر فرهنگی جهان اسلام در آینهٔ عاشورا ترسیم کرده بود .
افول روشنفکری چپ در سطح جهانی و منطقهای و غلبهٔ لیبرالیسم متأخر ناگزیر قرائتها و روایتهای جدیدی از عاشورا را به دنبال آورده و میآورد. این قرائتها بهرغم مخالفت با بعد انقلابی چپ قرائتهای روشنفکرانه، در تقابل با روایتهای متکثر تاریخی عاشورا نیز قرار داشته و از مبانی و اصول معرفتی مدرن بهره میبرند.
ویژگی مشترک قرائتهای مدرن حذف ابعاد قدسی و معنوی متعالی و آسمانی عاشورا و فروکاستن عاشورا به ابعاد تاریخیفرهنگی آن بهعنوان برساختی صرفاً بینالاذهانی است.
در این قرائتها از همهٔ ظرفیتهای منازعات تاریخی ظاهرگرایان و متکلمان اشعری برای تبدیل عنصر محوری عاشورا یعنی امام(علیهالسلام) به انسانی صرفاً زمینی و دنیوی استفاده میشود. بهموازات آن هم بهگونهای شتابزده همهٔ آنچه که در باب ابعاد ملکوتی و آسمانی مقام امام بیان میشود، بهعنوان غلو تاریخی دوران صفویه و مانند آن معرفی میگردد. بدون آنکه موازین اولیهٔ مربوط به سنجش میراث مکتوب و یا قواعد و ضوابط علمی برای توصیف منازعات تاریخی کلامی شیعی رعایت شود.
چشمفروبستن بر مقام و منزلت امام نشان از عبور از مقام انسان و ظلم به حقیقت انسانیت دارد. این امر نیز بهنوبهٔ خود حاکی از نسیان و فراموشی حق(سبحانهوتعالی) است.
متن کامل:
http://resanedanesh.ir/?p=1259
#نوشتار
@hparsania
96101083975.mp3
42.76M
🎤فایل صوتی
⭕️ موضوع : # نسبت دین و معنویت
🔷 #قسمت_ شانزدهم (نقد پروژه معنویت و عقلانیت آقای مصطفی ملکیان) ✅ مقایسه ایمان و عقلانیت در معنویت مدرن و معنویت دینی
✅ آیا معنویت ، لزوماً برآمده از دین است یا خارج از دین هم می توان به معنویت دست یافت؟
🔴 مجموعه مباحث حجت الاسلام دکتر # محمد جعفری، دانشیار فلسفه دین موسسه امام خمینی که در برنامه رواق معرفت رادیو معارف پخش شده است. 🆔 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اخبار فوری و مهم از سلبریتیهای کوفه 🔴 به مناسبت اعدام نوید افکاری
#شمر_را_نکشید
#سنان_را_اعدام_نکنید
🎥 اگه اون زمان شبکههای اجتماعی بود؟! 😁😁 🆔 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ⭕️ چه فرقی بین #حجاب_اجباری در ایران، و #بی_حجابی_اجباری در فرانسه است؟
🎙 پاسخ دکتر غلامی 🆔 @meshkatnoor
فلسفه دين-ساجدي.pdf
654.6K
📕 #فلسفه_دين چيست و چه نسبتي با كلام جديد دارد؟
براي آشنايي دقيقتر اعضاي كانال با اصطلاح فلسفه دين مقاله دکتر ساجدی تقدیم حضور می گردد. اين مقاله كه در نشريه علمي پژوهشي قبسات به چاپ رسيده، چیستی فلسفه دین غربي و اسلامي و مفاهيم قريب به آنها مخصوصا كلام قديم و جديد را مورد بحث قرار داده است .
🟣 🆔 @sajedi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 علم سرشار مدعی #خراسانی !
🔰 یکی از مدعیان دروغین مهدویت شخصی به نام علیرضا بابایی آریا و یا #منصور_هاشمی است که خود را #سید_خراسانی میداند .
💠 او که به ادعای خود و طرفدارانش دارای علم سرشار و رمزگشای قرآن است در تفسیر حروف مقطعه قرآن، تفسیر و تحلیل بسیار مضحکی دارد.
♨️ این کلیپ را ببینید تا از #علم_سرشار این #مدعی_خراسانی آگاه شوید.
استاد #علی_شریفی @meshkatnoor
4_5954040732116322061.pdf
530.8K
💠 انقلابی که پس از انقلاب در نظام معرفتی حوزه رخ نداد!!
💠 نوشناری تامل برانگیز از دکتر پارسانیا @meshkatnoor
💠 نقدهایی کوتاه از مدرسه وتر به مطالب مهدی نصیری در برنامه زاویه :
🔰حجاب اجباری یک مسألهنما است؛ مسألهی واقعی آن است که حکومت اسلامی آیا مکلف به اقامهی شریعت است...
🔰جالبترین کنش #سکولارهای_شرمنده دست انداختن به شریعت برای نفی اقامهی شریعت به دست حکومت است...
🔰سکولارهای نسل یک و دو و سهی ایرانی از جمله مهدی نصیری به صراحت پا بر این آیهی وحی نهادهاند: ألذین إن مکناهم فی الأرض ، اقاموا الصلوه .... @meshkatnoor
هدایت شده از فکرت
📍 #اختصاصی
📰 #نشریه
✅ پیشنهاد دانلود
♦️دیدهبان #اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشهای)
🔰موسسه فرهنگی ـ رسانهای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه
⏰ ویژه مردادماه 1399
🔻(شماره نهم)
🔹در این شماره، دیدهباناندیشه تلاش کرده است در بخش ویژه، به بررسی تحلیلهایی که امسال از این موضوع ارائه شد، بهنحو مختصر بپردازد.
🔹مدتی است که بحث معاهده و توافق ایران و چین مطرح است؛ اما چندی پیش با جنجال آفرینی برخی، دوباره این موضوع بر سر زبانها افتاد. در این شماره دیدهبان اندیشه، منتشر شد.
🔹 منتسبین جریان اصلاحات، بعد از ناکارآمدی و ضعفهایی که در حوزه سیاست از خود نشان دادند و نیز مشکلات متعددی که آفریدند، برآن شدند تا به بازنگری و اصلاح جریان خود بپردازند.
🔹در این شماره، یک سری از رویدادها و تحلیلهای متفاوت در حوزه اندیشه دین ارائه شده است.
🔹در این شماره سخنرانی حجتالاسلام کمال حیدری در خصوص مسأله دین و کرونا و واکنش و نقد آنرا خواهید خواند.
لینک دانلود از سایت:
🌐http://fekrat.net/?p=2390
لینک شماره هشتم:
🆔https://eitaa.com/fekrat_net/1976
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
چند نکته درباره پیر شدن جمعیت ایران 👆👆👆 🆔 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حوزه های علمیه چرا سکوت کردهاند؟
بروید قم و #هزار_طلبه را توجیه کنید! 💠 بار هم هشدار رهبری نسبت به پیری جمعیت 👆👆👆👆👆👆 🆔 @meshkatnoor
👓 تکذیب آمار ادعایی مهدی نصیری بر اساس مستندات
نصیری گفته: «براساس آمار وزارت ارشاد 70 درصد مردم ایران مخالف الزام به حجاب هستند.»
در حالیکه در پیمایش ارزشها و نگرشهای ایرانیان (پژوهشی که در سال 1394 و در سطح شهری و روستایی کشور انجام شده است) سوال شده «تا چه اندازه با این جمله که "همه خانمها باید حجاب داشته باشند حتی اگر به آن اعتقاد نداشته باشند" موافق یا مخالف هستید؟».
براساس نتایج به دست آمده از این پیمایش 53.1 درصد موافق این گزینه بوده و تنها 22.2 درصد با آن مخالفت کردهاند. 24.8 درصد نیز گزینه نه موافق نه مخالف را انتخاب کرده اند. لذا برداشت و اظهارنظر آقای نصیری با یافتههای این پژوهش کاملا ناهمخوان است.
https://www.ricac.ac.ir/news/3147 🆔 @meshkatnoor
*#نقدی_بر_اشکال_اقای_نصیری*
*#درباره_حجاب*
✍️محسن مهدیان
💥آقای نصیری در برنامه زاویه،شبکه چهار جمهوری اسلامی، با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است.
🔻اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است.
🔻 دوم اینکه مردم مخالفند.
👇چند نکته در این رابطه:
#یکم
🔸اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟
#دوم
🔸مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.
#سوم
🔸آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است.
جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟
#چهارم
🔸آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند.
#پنجم
🔸گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است.
#ششم
🔸میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟
#هفتم
🔸می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.
#هشتم
🔸گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟
#نهم
🔸می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. 🆔 @meshkatnoor
⚡️شعله فتنه در پاکستان⚡️
✍️ در این روزها، تظاهرات و تجمعات مختلفی علیه شیعیان پاکستان توسط افراطگرایان صورت گرفته است، تجمعکنندگان با شعارهای «زنده باد معاویه» و «زنده باد یزید»، شیعیان را تکفیر نمودند، از میان این تجمعات، دو تجمع بسیار حانز اهمیت است.
✅ 1. تجمع بریلویان پاکستان با محوریت جریان تحریک لبیک پاکستان (Tlp).
✅ 2.تجمع دیوبندیان و اهل حدیث پاکستان با محوریت دو جریان اهل سنت و الجماعة (Aswj) و جماعة الدعوة.
بریلویان در این تجمع با شعار «زندهباد معاویه» و دیوبندیان و اهل حدیث با شعار ««زنده باد معاویه» و «زنده باد یزید» به دنبال مبارزه با شیعیان پاکستان هستند‼️
این جریانها با حمایت سه محور غربی، عبری ✡️ و عربی، به دنبال تضعیف جریان مقاومت در منطقه و به حاشیهراندن وحدت مسلمانان هستند.
از سوی دیگر با نفوذ و حمایت مالی Mi6 انگلیس💰، میان افراطگرایان شیعه در پاکستان بر شعله این فتنه دمیده شد. 📛
این اشخاص با اهانت به مقدسات اهل سنت، باعث شدند که جریانهای افراطگرای بریلوی، دیوبندی و اهل حدیث پاکستان علیه شیعیان متحد شوند.‼️
✅ این در حالی است که آیتالله العظمی امام خامنهای و آیتالله العظمی سیستانی، فتوا به حرمت اهانت به مقدسات اهل سنت دادهاند و عموم شیعیان به پیروی از این دو مرجع تقلید همواره به دنبال وحدت میان مسلمانان و احترام به اهل سنت بودهاند.
✅ بر این اساس علمای شیعه پاکستان به پیروی از این دو مرجع تقلید، درروزهای اخیر بهدنبال روشنگری بوده و همه مذاهب اسلامی را به وحدت دعوت نمودند.
✍️ برای نابودی این فتنه دو راهکار پیشنهاد میگردد:
✅ ۱. علمای اهل سنت بهمانند علمای شیعه باید دعوت به وحدت اسلامی نمایند و در مقابل این گروه افراطی اعلان برائت نمایند.
✅۲. در این روزها، عموم شیعیان و اهل سنت در پاکستان گردهمایی بزرگی علیه این اقلیت افراطی برگزار کنند. 🆔 @meshkatnoor
هدایت شده از @javadgoli
🔴 توئیت عمار ملکی مدیر موسسه نظرسنجی گمان
🔺🔺عمار ملکی از ضدانقلاب های خارج نشین است که در توییت هایش به نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری توهین می کند.
⚫️ مهدی نصیری با استناد به آمار موسسه نظر سنجی این ضدانقلاب معلوم الحال ادعا کرد هفتاد درصد مردم ایران با الزام به حجاب مخالف هستند.
⚫️در ادعای مضحک دیگری این موسسه نظرسنجی ضدانقلابی اعلام کرده که طبق نظرسنجی ها، ۳۲ درصد مردم ایران به مذهب شیعه اعتقاد دارند!!!!
❓❓آقای مهدی نصیری مدعای شما درباره مخالفت اکثریت جامعه ایران با الزام به حجاب زنان، نیازمند بینه ثقه است و استناد به آمار موسسه ای که در رأس آن یک ضدانقلاب طرفدار اسراییل و آمریکا است از شما که سوابق مطبوعاتی از جمله مدیریت مسئول و سردبیری روزنامه کیهان را داری و آشنا با جریانهای سیاسی هستی ، بعید است.
📝 جواد گلی
هدایت شده از @javadgoli
🔺🔺نظر سازی های «موسسه افکارسنجی گمان» به مدیریت عمار ملکی صدای اصلاح طلبان تندرویی مانند جلایی پور از اعضای حزب منحله مشارکت را هم درآورده است.
🔆 جلایی پور با ارائه دلیل، آمارهای این موسسه را مخدوش اعلام می کند.
❇️ به عنوان مثال، این موسسه ضد انقلابی اعلام کرده که طبق نظرسنجی ها، سلطنت طلبان بیشترین طرفدار را در میان جریانات سیاسی در ایران دارند.
❓❓تعجب از آقای مهدی نصیری است که چگونه برای مبارزه با الزام حکومتی حجاب به آمار موسسه ای استناد می کند که حتی در میان اصلاح طلبان تندرو مطرود است و آمارش مضحک و فریبکارانه معرفی می شود.
🔶 دکتر محمد فنايي اشکوري سردبير دوفصلنامه علمي ترويجي معارف عقلي؛
👈🏼 دكتر فنايي در جواب برتراند راسل كه معتقد است خدا شواهد کافی بر وجود خود در اختیار بشر قرار نداده است ميگويد: در خداشناسی دینی و عرفانی، هستی خدا بدیهی یا نزديک به بدیهی است و در خداشناسی عقلی و فلسفی، برای اثبات هستی خدا سه راه عمده وجود دارد:
✅ شناخت از راه آفاق یا جهان بیرون؛
✅ شناخت از راه انفس یا جهان درون؛
✅ شناخت خدا به خود خدا.
📄🗒📄
منبع: دو فصلنامه علمي ترويجي معارف عقلي، سال چهاردهم، شماره ۳۸، بهار و تابستان ۱۳۹۸، صص ۵ و ۶
📔📔📔
#محمد_فنائي_اشکوري
#فلسفه_غرب
#شناخت_خدا
#برتراند_راسل
#دائرةالمعارف
#آثار_مرکز_پژوهشي_دائرةالمعارف
#معارف_عقلي
🌺
🌼🌼
🍃🍃🍃
🔰 @daeratolmaaref 🆔 @meshkatnoor