eitaa logo
مدرسه فقهی تربیتی مصباح الهدی
176 دنبال‌کننده
288 عکس
84 ویدیو
39 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
دوره تمهیدی برنامه تبلیغ محرم از شنبه شروع میشود. کلاس آموزش روضه خوانی ساعت 16 استاد حجه الاسلام سقازاده کلاس اموزش فن خطابه ساعت 17.30 استاد حجه الاسلام رفیعی. حضور به موقع دوستان موجب امتنان است.
✔️ ۱ 🔸 هر کس با هر مشربی و عقیده‌ای، می‌تواند دوست‌دارِ علی باشد! در علی، علم و عشق، تدبیر و شمشیر، حرّیت و عبودیت، نجوای دل و آتش سخن، زمزمه‌ی شب و فریاد روز، قدرت و عزّت و تواضع و ذلت، نرمش و آشنایی و خشونت و پایداری، در علی این همه هست و این همه به خاطر "حق" است و برای اوست و این است که همه‌ی او دوست داشتنی است و حتی دشمنش در دل شیفته‌ی اوست و مخالفش در پنهان شیدای او؛ 🔹 "ولایتِ علی، نه علی را دوست داشتن که فقط علی را دوست داشتن است؛ ولايت على، على را سرپرست گرفتن و از هواها و حرف‏‌ها و جلوه‏‌ها بريدن است." 📚 کتاب غدیر / استاد علی صفایی حائری رضوان الله علیه / ص ۱۲
✔️ ۲ 🔸 يعنى تنها على را حاكم گرفتن و تنها او را دوست داشتن و اين ولايت و سرپرستى است كه معاويه و احمد حنبل و جرج جرداق و و و از آن بهره‌اى ندارند، كه حاكم در درون آن‌ها و محرک در وجود آن‌ها و نيست؛ كه هواها و حرف‌ها و جلوه‌ها در آن‌ها حكومت دارند. 🔹 معاويه گرچه على را دوست دارد، ولى سلطنت را بيش‌تر از على خواهان است و دوست‌دار آن است. و احمد حنبل گر چه براى على مى‌سرايد اما ديگرى را به عهده دارد. و جرج جرداق گر چه از على مى‌نويسد، اما براى على نمى‌نويسد؛ كه محركى ديگر دارد و عاطفه‌اى فقط‌ او را به چرخ انداخته است. 🔸 اما مالک‌؟ اين مالک است كه را به عهده دارد و اين بار گران را به آسانى مى‌كشد. مالک چند سال براى نابودى معاويه رنج كشيده و كوشش كرده است. خويش و فاميل و قبيله‌اش را به خون كشيده، شب‌ها و روزها را بر روى لبه‌ى تيغ و سرِ نيزه‌ها گذرانده و شمشير زده و شمشير زده تا اين كه لشگر شام را عقب رانده و معاويه را به حركت وادار كرده و در بيرون از خيمه آماده‌ى فرار نموده، هان چيزى نمانده تا اين بزرگ بشكند و اين سركش بميرد و يا فرارى شود و مالک به هدف نهايى، به پيروزى محبوب دست بيابد و در ميان قومش و در ميان تمام مردم به بزرگى معرفى شود و بر رقيب خودش، و بر قبيله‌ى رقيبش، كِنده، پيروز شود. درست در اين هنگام، در اين هنگام، على او را مي‌خواند، على او را مى‌طلبد. على مى‌گويد كه برگرد. و اين از مرگ سخت‌تر و اين از مرگ جانكاه‌تر است. 🔹 مخالفت يک هوى، مخالفت يک هوس، مخالفت با يک حرف و گذشتن از حرف‌هاى خلق، مخالفت با يک جلوه از جلوه‌هاى دنيا ما را مى‌شكند، ما را از پاى در مى‌آورد. ما از راه حق با يک حرف با يک با يک پشيز باز مى‌گرديم و اما مالک‌؟ و اما مالک‌؟ او از تمام هواهاى چند ساله و تمام حرف‌هاى تمام مردها و زن‌هاى عرب و از زمزمه‌ى خفيف زبان‌ها بر سر راه مردانِ فاتح و از نگاه‌هاى شيفته‌ى سرداران پيروز و از تمام جلوه‌هاى دنيا، از اين همه مى‌گذرد و باز مى‌گردد و به على اين ملحق مى‌شود. چرا؟ چون در درون مالك، ديگر هواها و غريزه‌ها، حرف‌ها و زمزمه‌هاى زن‌هاى عرب جلوه‌هاى پررنگ و برق دنيا حاكم نيست، اين‌ها كوچک‌تر از اين هستند كه در روحِ بزرگ مالک موجى و حركتى ايجاد كنند. اين بادهاى بى‌رمق بيچاره‌تر از اين است كه در اين درياى بزرگ، طوفانى بپا كند؛ مالک از هواها، از حرف‌ها از جلوه‌هاى دنيا بزرگ‌تر است و عظمت او اسير اين حقارت‌ها نيست. او در سطح نيست. او انسانى است كه در حد زندگى مى‌كند و زندگى و مرگ او با اين معيار می‌خواند؛ او است از نمى‌لرزد. او نيست تا با نسيمى از دهنى زير و رو شود. او به رسيده و از نعمت ولايت برخوردار است. 📚 کتاب غدیر / استاد علی صفایی حائری رضوان الله علیه / ص ۱۶
| 💠طلاب محترم در صورت داشتن انتخاب واحد و عدم شرکت در دوره‌های امتحانی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و یا عدم قبولی در آنها، می‌توانند در امتحانات تجدیدی نوبت شهریورماه ۱۴۰۰ شرکت نمایند. @sotohaali
| برنامه‌ امتحانی شهریور ماه سال تحصيلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ (نيمسال اول و نيمسال دوم) تجدیدی/ارتقایی 🔴تذكرات مهم امتحانی: 1⃣ امتحانات بصورت مجازی برگزار خواهد شد و در صورت هرگونه تغییر طبق نظر ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری و متعاقباً اعلام می‌گردد. 2⃣ تمامی طلابی که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ انتخاب درس کرده‌اند در صورت عدم شرکت در دوره‌های امتحانی گذشته و یا عدم قبولی می‌توانند در امتحانات تجدیدی نوبت شهریورماه ۱۴۰۰ شرکت نمایند. 3⃣ امتحانات تجدیدی هر دو نیمسال و ارتقایی نوبت شهریورماه۱۴۰۰، مطابق محدوده‌های اعلام شده در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برگزار خواهد شد. @sotohaali
🌸السلام علیک یا علی بن محمد🌸 باعرض تبریک ولادت حضرت امام هادی علیه السلام ♦️♦️♦️ ♦️♦️ ♦️ ⭕️ در قالب تصاویر بالا نکات مهم دوره زندگی امام هادی ع و اقدامات مهم آن حضرت را مرور کنید 👈جهت استفاده و نشر👉 @hadianeha
خط مقدم هستیم.mp3
5.52M
🎙 بشنوید ... ✅ استاد عباسی ولدی ❕بعضی از ما طلبه ها احساس نمی‌کنیم در حال جنگ و مبارزه هستیم. راحت زندگی می کنیم. فیلممان سر جایش است، سریالمان سرجایش است، گعده هایمان سرجایش هست. خواب و تفریحات و وبگردی ما هم سرجایش هست ...! 🌤اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤
نقشه ذهنی کتاب غدیر.pdf
4.48M
✔️ ۴ 🔖 نقشه‌ی ذهنی کتاب غدیر / استاد علی صفایی حائری رضوان الله علیه 🔹 کاری از: گرافکر
📘 نقشِ آزادی در تربیت کودکان 🖊 شهید آیةالله دکتر سید محمد حسینی بهشتی «قدّس سرّه» 🖼 فهرست کتاب 🔹 مدرسه فقهی تربیتی مصباح الهدی 🔹
📘 نقشِ آزادی در تربیت کودکان 🖊 شهید آیةالله دکتر سید محمد حسینی بهشتی «قدّس سرّه» 🖼 پیشگفتار کتاب / ۱ 🔹 مدرسه فقهی تربیتی مصباح الهدی🔹
📘 نقشِ آزادی در تربیت کودکان 🖊 شهید آیةالله دکتر سید محمد حسینی بهشتی «قدّس سرّه» 🖼 پیشگفتار کتاب / ۲ 🔹 مدرسه فقهی تربیتی مصباح الهدی 🔹
نقش آزادی در تربیت کودکان - شهید بهشتی.pdf
890.5K
📗 نقشِ آزادی در تربیت کودکان 🖊 شهید آیةالله دکتر سید محمد حسینی بهشتی «قدّس سرّه» 🔹 مدرسه فقهی تربیتی مصباح الهدی 🔹
💢 اندوهِ تربیتی نه احساسی! 🔸 امام حسین [علیه السلام] نمی‌‌پذیرد که این درد و اندوهِ ما، از سرِ باشد، بلکه درد و اندوهی از ما می‌‌طلبد. ما در پرتو این احساسِ درد و اندوه می‌‌آموزیم که انسان باید بمیرد؛ هم‌چنان که می‌‌آموزیم چگونه باید زندگی کند؛ می‌آموزیم که اقلیت به سبب عده‌ی اندک خود شکست نمی‌‌خورد و اکثریت نیز اگر به آرمان خود باور نداشته باشد، پیروز نمی‌‌شود، هرچند برحق باشد. این تابلو و این تصویر و این مکتب، درس‌‌ها و نظایر فراوانی در زندگی معاصر ما دارد. 🔹 ما در برابر مکتب هستیم؛ مکتبی که دیگر امامان [علیهم السلام] نیز با آن هم‌ساز و هم‌سو بوده‌‌اند و آن را با اشک و آه و ناله و احساسات همراه کرده‌‌اند تا با دل‌هایمان پیوند بخورد و عقل‌‌هایمان را به درآورد و بدن‌‌هایمان را به تلاش در راه خداوند سبحان وادارد، وگرنه چه سودی برای امام حسین دارد؟ گریه به تنهایی و به دور از کار و ، از نظر خود امام حسین [علیه السلام] نیز مردود است. 🎙امام موسی صدر 📚سفر شهادت، ص۲۰۸ @Gerafekr 🔹 مدرسه فقهی تربیتی مصباح الهدی 🔹
💠تمدید مهلت ثبت نام رقابت های علمی نخبگانی کشوری تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ 🔴 با توجه به اتمام مهلت ثبت نام رقابت های علمی نخبگانی کشوری، و تقاضای علاقه مندان به شرکت در این رقابت ها ، کمیته اجرایی مهلت ثبت نام را تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ تمدید کرد. 🟠 لازم بذکر است زمان ثبت نام، دیگر قابل تمدید نیست. 🔵 متقاضیان از طریق سایت حوزه علمیه خراسان https://www.hozehkh.com/OneEntry.aspx?entryID=40808 ثبت نام کنند 🟢 (البته طلاب غیرخراسانی باید ابتدا از این طریق https://profile.hozehkh.com/fard/add?returnurl=http://www.hozehkh.com شناسه و رمز برای ثبت نام دریافت کنند) دبیرخانه رقابت علمی نخبگانی: https://eitaa.com/joinchat/3862560832C9abcc9c837 •┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• @reghabat_elmi
هدایت شده از محتوای علمی گروه فقه تربیت
نقد جریان روشنفکری دینی و نتیجه آن در جهت گیری.mp3
7.36M
رابطه دين با علوم انسانی . جلسه هجدهم .نقد جریان روشنفکری دینی
☝️☝️☝️این صوت از استاد حبیبی در بررسی اجمالی مواجهه حوزه با علوم انسانی و خطر روشنفکران حوزوی برای دوستانی که دنبال مباحث علوم انسانی و فقه تربیت هستند مفید است
◼️ انّا للّه و انّا الیه راجعون ◼️ ◾️ درگذشت پدر گرامی استاد حجة الاسلام و المسلمین رضا زاده دام عزه را به ایشان و جمیع بازماندگان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم، حشر با اولیاء الهی از بارگاه خداوندِ متعال مسألت می‌نماییم. ◾️
مدرسه فقهی تربیتی مصباح الهدی
◼️ انّا للّه و انّا الیه راجعون ◼️ ◾️ درگذشت پدر گرامی استاد حجة الاسلام و المسلمین رضا زاده دام عز
◾️ اقامه نماز بر پیکر پدرِ استاد رضازاده دام عزه (از اساتید مدرسه فقهی تربیتی مصباح الهدی) ◾️ امروز ساعت ۲ ظهر ◾️ حرم مطهر، مسجد اعظم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌همزمان با هفته دفاع مقدس پای صحبتهای دلنشین 🔸حاج حسین یکتا 🔸می نشینیم ♦️چهارشنبه(فردا)بلافاصله بعدازنماز ظهروعصر. 31شهریورماه 1400 🔰محتوای کلیپ:استاد اخلاق نیاز داریم 🔹انسان برای شکوفا کردن بذر وجود و حیاتش نیازمند یک باغبان دلسوز و خبره است 🔹تربیت یعنی همین باغبانی! و اگر انسان خودش را تحت تربیت یک مربی کاربلد قرار ندهد راه به جایی نمی‌برد؛ 🔹گلی که پرورش از دست باغبان نگرفت اگر به چشمه‌ی خورشید هم سرزند خودروست! 🔹آیت‌الله احمدی میانجی همان خضر طریق و باغبانِ دلسوزیست که خدا در مسیرم قرار داد هر چند از خرمن وجودِ ارزشمندش کم خوشه چیدم اما همیشه خود را مدیون این عالم بزرگوار میدانم، روحش با اولیاء‌الله و ابرار محشور باد!