6.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نشر حداکثری
💠تمدن نوین اسلامی 💠
👌فرمایشات دقیق و عمیق رهبری در زمینه تمدنسازی دینی
🌿بخش ابزاری تمدن
✅بخش اصلی و متنی تمدن
🔽جایگاه فرهنگ و سبک زندگی در تمدن دینی
❓نقش ما در تمدنسازی دینی چیست؟
❓ما در این عرصه چه کرده ایم؟
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#تمدنسازی_دینی
#مدلسازی_دینی
#سبک_زندگی
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚
https://eitaa.com/joinchat/2812608570C9343972fd8
شرح حدیث عنوان بصری(۱).MP3
12.06M
🎙حجتالاسلام والمسلمین استاد وکیلی
🔸 شرح حدیث شریف عنوان بصری
جلسه اول
🍀حدیث عنوان بصری برای طالب راه خدا و قرار گرفتن در مسیر مستقیم، کافی است.
❓راه رسیدن به حقیقت بندگی چیست؟
👈وظیفه مومن در مشکلات و مصیبتها ؟
🛣چه کنیم تا شیطان راهی بر ما نداشته باشد؟
🕌 برگزار شده در مدرسه صبح توحید
فاطمیه
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#عرفان_تمدنساز
#وکیلی
┄┅══••☘🌷☘••══┅┄
https://eitaa.com/joinchat/2812608570C9343972fd8
عنوان بصری (۲).MP3
20.81M
شرح حدیث شریف عنوان بصری
حجةالاسلام والمسلمین استاد وکیلی
جلسه دوم
✅ شرح وصایای نهگانۀ امام صادق(ع)
✅ ریاضت یعنی تربیت و ادب کردن نفس و مقابله با قوۀ شهویه و غضبیه
✅ نحوۀ صحیح بردباری و صبر برای مقابله با قوۀ غضبیه که اساس آن أنانیت و خودیّت است.
✅ نسخهپیچی برای دیگران ممنوع.
✅ انسان باید مراقب باشد تا کسی، چیزی از آخرت او را ندزدد.
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#عرفان_تمدنساز
#وکیلی
┄┅══••☘🌷☘••══┅┄
https://eitaa.com/joinchat/2812608570C9343972fd8
🌀 اصلاح شاخص نخبگان
💠 مقام معظم رهبری
⚜ شاخص ارزیابی نخبه را اصلاح کنیم ⚜
⛔️ امروز شاخص ارزیابی استاد و نخبه غالباً مقالات است؛ این درست نیست.
✅ شاخصها را «حلّ مسئله» قرار بدهید.
👈🏻 نخبگان حقیقی را دریابیم...
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#حوزه_تمدنساز
#نخبگان
#رهبری
🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸
https://eitaa.com/joinchat/2812608570C9343972fd8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📊 آمار وحشتناک حوزه های علمیه
📌انتشار برای اولین بار
⛔️مسئولین در خواب غفلت
این آمار ورودی حوزه هستش، لطفا آمار افراد بااستعداد و مومنی که از حوزه زده شدهاند و هرکدام راه اسنپ و فروشندگی و بازاریابی و کارگری و غیره را در پیش گرفتند و هم اکنون جز دشمنان درجه یک دین و مذهب و روحانیت و نظام شده اند راهم اضافه بفرمایید.
بنظر شما ریشه این مشکل صرفا مباحث اقتصادیست؟
یا شبهه ناکارآمدی دین در ارائه برنامه های اداره کننده زندگی مردم و ارائه ساختارهای اجتماعی کارآمد که مستقیم بسمت حوزه های علمیه نشانه گرفته شده دلیل این مشکل است؟
مساله : چگونه میتوان دین کارآمدی داشت که بتواند برای رفع نیازهای زندگی فردی و اجتماعی برنامه های قابل رقابت با نظریات رقیب ارائه دهد؟
پاسخ شما چیست؟
پاسخ خود را به
@golkar_mh
برای اشتراک نظر با دیگران ارسال فرمایید
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#دین_کارآمد
#حوزه_تمدنساز
#نخبگان
🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸
https://eitaa.com/joinchat/2812608570C9343972fd8
هدایت شده از الف انبیایی
سلام علیکم حاج آقای گلکار.خداوند خودش اوضاع را درست خواهدکرد،اگرچه عده ای خواب باشند.دقیقا مثل حضرتعالی که پزشکی را رها کردید و الان طلبه ای فاضل هستید
نگرشی نو به دین تمدنساز
سلام علیکم حاج آقای گلکار.خداوند خودش اوضاع را درست خواهدکرد،اگرچه عده ای خواب باشند.دقیقا مثل حضرتع
نظر لطف یکی از سروران و اساتید بزرگوار 😇😂😅
هدایت شده از عبدالهادی
سال ۹۰ که آمار ورودی حوزه به زعم ایشون بالا بوده شرایط اقتصادی طلاب خوب بوده؟
بنظرم اقتصادی نگاه کردن این موضوع آدرس غلط دادن هست.
هدایت شده از علی پورحسین
بنده که طلبه هستم و همین الان درد اقتصاد را به گوشت و پوست و استخوان حس می کنم بقیه دوستان همچنین و در گروه های حوزوی هم که هستم همیشه بحث اقتصاد مطرح بوده و هست
به طور کلی در دهه گذشته کاهش ورود به حوزه و خروج از حوزه زیاد بوده
سلام علیکم
بنده چون تحصیل کرده حوزه علمیه هستم دلیل اول این آمار را ضعف اقتصادی طلاب می دانم که خانواده ها آینده اقتصادی فرزند خود را برای فرستادن به حوزه در خطر می بینند که حق هم دارند
ولی دلیل ریشه ای تر آن همین ضعف کارکرد گرایی حوزه علمیه است
از پایه مشکل داریم
یعنی متون فعلی حوزه علمیه توانایی حل مسائل دنیای امروز را ندارد و شدیداً باید تحول پیدا کند که بعضی مؤسسات نیاز به حمایت دارند تا متون جدید را جایگزین متون قدیمی کنند
هدایت شده از کریمی
سلام علیکم
وقت بخیر
در رابطه با کاهش ورودی حوزه اخباری را مطالعه کرده ام. بحث مشکلات معیشت هم اظهر من الشمس است.
اما دو نکته
اولا نمودار این کلیپ اصلا قابل استناد نیست، زیرا نه معنای رنگ ها مشخص شده و نه عددی ذکر شده و نه از همه مهمتر #منبعی برای محتوا ذکر شده است.
ثانیا بهتر بود #راه_حلی هم ذکر شود یا لااقل یک #تحلیل مطرح شود، نه این که بدون هیچ استناد یا تحلیلی، کاهش ورود به حوزه به بحث معیشت ربط داده شود.
پس سوال روشن است:
منبع محتوای کلیپ چیست؟
تحلیل از کاهش ورود چیست؟
راه حل مسئله چیست؟