✅همزمان با هفته عفاف و حجاب، طلاب و اساتید درنمازجمعه عبادی سیاسی شرکت کردند
🔻حجت الاسلام والمسلمین رضوی نسب:
عفاف و حجاب نماد دینی ارزشی و ملی فرهنگ ایرانی و یک نماد انقلابیگری است.
✍به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س) بسطام معاون فرهنگی وتربیتی مدرسه حسنی ، ازحضورتعدادی از اساتید و طلاب در نمازجمعه این هفته شهر بسطام که مصادف با ولادت امام هادی(ع) و هفته حجاب و عفاف شده بود خبرداد.
🔸امام جمعه محترم شهر بسطام حجت الاسلام والمسلمین رضوی نسب به مناسبت ولادت امام هادی(ع) بیان کرد: امام هادی(ع) نمونه ای از انسان کامل و مجموعه سترگی از اخلاق اسلامی بود.
🔸وی افزود: امام هادی(ع) خوش خوترین و راست گوترین مردم بود. کسی که او را از نزدیک می دید، خوش برخوردترین انسان ها را دیده بود و اگر آوازه اش را از دور می شنید، وصف کامل ترین فرد را شنیده بود. هرگاه در حضور او خاموش بودی، هیبت و شکوه وی تو را فرا می گرفت و هرگاه اراده گفتار می کردی، بزرگی و بزرگواری اش بر تو پرده در می انداخت. او از دودمان رسالت و امامت و میراث دار جانشینی و خلافت بود و شاخساری دل نواز از درخت پربرگ و بار نبوت و میوه سرسبد درخت رسالت؛ امام در تمام زمینه های فردی، اعم از ظاهری و اخلاقی، زبانزد همگان بود.
🔸وی در ادامه با اشاره به هفته ی عفاف وحجاب اظهارداشت: عفاف و حجاب نماد دینی ارزشی و ملی فرهنگ ایرانی و یک نماد انقلابیگری است.
🔸وی تصریح کرد: حجاب محدودیت ساز نیست بلکه ایجاد مصونیت می کند. البته باید ذکر کرد که حجاب فقط برای زنان نیست و برای مردان نیز ضروری به نظر می رسد.
🔸امام جمعه محترم در پایان فرمود: از بین رفتن حجاب در جوامع کنونی نماد رشد و پیشرفت نیست نماد عقب ماندگی و غربزدگی کشورهای اسلامی می باشد.
#اخبار_فرهنگی
#مدرسه_علمیه_فاطمه_بنت_اسد_س_بسطام
🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔 @mhw_semnan
💠 قال رسول الله صلی الله علیه و آله:
ای علی! مثال تو در بین مردم مثال "قل هو الله احد" در قرآن است. هر کس یکمرتبه آن را بخواند، مانند قرائت یکسوم قرآن است و هر کس دو مرتبه آن را تلاوت نماید، به منزلهی خواندن دوسوم قرآن است و هر که سه مرتبه بخواند، گویا تمام قرآن را قرائت کردهاست. اینگونه است که هر کس به زبان تو را دوست داشته باشد، همانا یکسوم اسلام را دوست دارد هر کس که با زبان و قلب خود تو را دوست داشته باشد، دو سوم اسلام را دوست دارد و هر کس با زبان و قلب و دستهایش عملش تو را دوست بدارد، دوستی اش نسبتبه اسلام تمام است.
#عید_غریر_خم
#به_عشق_علی
#مدرسه_علمیه_فاطمیه_دامغان
🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔 @mhw_semnan
🔻طرح فراگیر همسرداری ماهرانه، برای زوج های جوان شهر گرمسار وارد چهارمین جلسه شد
💠به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه فاطمیه گرمسار، جلسه هماهنگی ادامه روند برگزاری سلسله نشست های خانواده با موضوع همسرداری ماهرانه، با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی شهر گرمسار در این مدرسه علمیه برگزار شد.
🔸در این جلسه که با حضور رئیس دادگستری شهرستان گرمسار، دادستان، نماینده بهزیستی، نماینده شهرداری و اداره ارشاد اسلامی در مدرسه علمیه فاطمیه گرمسار برگزار شد، مدیر این مدرسه علمیه، خانم فریدون ضمن ابراز خرسندی از روحیه تعامل و همکاری بالای نهاد های فرهنگی مختلف در اجرای این طرح، از حضور ایشان در حوزه علمیه فاطمیه گرمسار و همکاری با این مجموعه، تشکر و قدردانی نمود و ابراز امیدواری کرد که این همراهی به بهتر اجرا شدن طرح کمک نماید.
🔸وی در ادامه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص ادامه روند اجرایی این طرح پرداخت و گفت: حوزه علمیه خواهران گرمسار طرح آموزش خانواده برای زوج های جوان را از اسفند سال 1400 آغاز نمود و اکنون در صدد اجرای چهارمین جلسه آن برای زوج های جوان است.
🔸خانم فریدون افزود: بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته، این طرح با استقبال و رضایت بیش از 90 درصدی خانواده ها همراه بوده، که این سهم از رضایت کار را در ادامه دشوارتر می کند و می طلبد تا این برنامه بادقت و حساسیت بیشتری پیگیری شود.
🔸سپس میرکمالی رییس اداره دادگستری شهرستان گرمسار، ضمن تشکر از حوزه علمیه فاطمیه گرمسار از اجرای خوب، انتخاب شایسته استاد،مخاطببن، مکان و موضوع این برنامه، گفت: ایجاد محبت بین زوجین امر بسیار مقدس و اقدامی فرهنگی در جهت رضای خدایتعالی است که می تواند با کاهش اختلافات خانوادگی، گامی در جهت پیشرفت جامعه باشد.
🔸وی افزود: بین سازمانی صورت گرفتن این اقدام بسیار مهم است چراکه هماهنگی سازمان ها با تکالیف و وظایف مختلف در کنار هم، کار دشواری است که در عین حال بازدهی بالایی خواهد داشت.
🔸میرکمالی در ادامه از نهادهای مختلف خواست، قبل از هر چیز ابتدا معایب کار در جلسات گذشته بررسی شود تا برای ماه بعد برنامه ریزی مناسب تری صورت گیرد.
🔸در پایان با تقسیم وظایف، وظیفه هر نهاد برای اجرای بهتر برنامه در سوم مرداد ماه همزمان با روز خانواده مشخص شد.
#آموزش_خانواده
#همسرداری_ماهرانه
#مدرسه_علمیه_فاطمه_گرمسار
🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔 @mhw_semnan
🔻 مدیر مدرسه علمیه عصمتیه سمنان:
برای نهادینه کردن حجاب، فرهنگ سازی دقیق و محکم لازم است
💠ذوالفقاری مدیر مدرسه علمیه عصمتیه سمنان گفت:در رابطه با رعایت حجاب، باید فرهنگ سازی دقیق و محکم انجام بپذیرد و صرف تهدید و اجبار راهکار این امر نمی باشد.
🔸معصومه ذوالفقاری مدیر مدرسه علمیه عصمتیه سمنان در مصاحبه با خبرنگار حوزه گفت :با توجه به آیه ۵۹ سوره احزاب که می فرمايد«يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لأزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا[2]؛ اي پيامبر! به همسران و دختران و زنان مؤمنان بگو: رو سريهاي بلند خود را بر خويش فرو افكنند (طوري كه زير گلو و سفيديهايشان پيدا نباشد) اين كار براي اين كه شناخته شوند و مورد اذيت (اهل فسق و فجور) قرار نگيرند، بهتر است، (و اگر تاكنون خطا و كوتاهي از آنها سرزده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده و رحيم است.»
حجاب و عفاف از ضروریات دینی و انسانی است و رعایت آن به نفع فرد، خانواده و اجتماع می باشد
🔸وی بیان کرد: حجاب دارای دو بعد ایجابی و سلبی است بعد ایجابی وجوب پوشش و بعد سلبی آن حرام بودن خودنمایی به نامحرمان می باشد ،این دو بعد باید در کنار هم رعایت شوند تا حجاب اسلامی محقق شود.
🔸مدیر حوزه علمیه عصمتیه خاطر نشان کرد: حجاب و پوشش مناسب، بیانگر شخصیت و عفت زن مومن است و یقینا در امر به ایجاب حجاب، حکمت و فلسفه قوی نهفته است به همین جهت باید ابتدا پایههای اعتقادی و بینش افراد را نسبت به این موضوع قوی کنیم تا به مرور زمان وجوب حجاب در افراد نهادینه شود، به عبارتی باید فرهنگ سازی دقیق و محکم انجام بپذیرد و صرف تهدید و اجبار راهکار این امر نمی باشد.
🔸وی ادامه داد: در همین راستا حوزه علمیه عصمتیه در مسیر راهکارهای علمی و عملی جهت نهادینه کردن امر حجاب، فعالیت هایی را در این هفته تدبیر وبه انجام رسانده از جمله پیاده روی بانوان شهر ،تجمع بانوان، اردوی تفریحی تربیتی و برگزاری نشست تربیتی با محوریت عفاف و حجاب و همچنین برنامه های مجازی از جمله ساخت کلیپ،استیکر، عکس نوشته و.. و انتشار آن در پیام رسان ها ...
🔸 ذوالفقاری در آخر تصریح کرد: سعی و تلاش ما بر این است که ان شا ءالله این اقدامات به صورت مستمر و تدریجی در طول سال انجام پذیرد و امید است ان شاءالله بتوانیم در راستای ترویج عفاف و حجاب گامی موثر در جامعه داشته باشیم.
#حجاب_و_عفاف
#مدرسه_علمیه_عصمتیه_سمنان
🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔 @ mhw_semnan
هدایت شده از حوزه های علمیه خواهران کشور
#اخبار_استانها
#هرمزگان
🔹مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در حاشیه نمایشگاه عفاف و حجاب؛
امنیت و آرامش روحی و روانی هدیه عفاف و حجاب به فرد و جامعه است
news.whc.ir/news/view/124914
#همدان
🔸مسابقه بزرگ کتابخوانی «همیشه امیر» در همدان برگزار می شود
news.whc.ir/news/view/124952
#اردبیل
🔹مبلغ مدرسه علمیه الزهراء(س) خلخال:
ایجاد احساس خوشایند به مضامین دینی لازمه اهمیتدادن جوانان به مقوله حجاب
news.whc.ir/news/view/124976
🔸مدیر مدرسه علمیه ثامنالحجج(ع) پارسآباد:
بازیابی هویت حقیقی زن رسالت اصلی نهادهای فرهنگی باشد
news.whc.ir/news/view/124982
🔹برپایی غرفه فرهنگی در پارکهای شهرستان پارسآباد در هفته عفاف و حجاب
news.whc.ir/news/view/124963
#قم
🔸مدیر گروه جدید اخلاق و تربیت اسلامی موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران قم معرفی شد
news.whc.ir/news/view/124873
#سمنان
🔹بانون سرخه با "مهربانی مدنی" به استقبال هفته عفاف و حجاب رفتند
news.whc.ir/news/view/124960
#کرمان
🔸استاد حوزه و دانشگاه کرمان:
آخرین حربه استعمارگران در تسخیر یک جامعه، استفاده از ظرفیت زنان آن جامعه است
news.whc.ir/news/view/124956
#یزد
🔹مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) احمدآباد:
حضور طلاب در دانشگاهها، زمینه ساز ایجاد وحدت و توسعه در جامعه می شود
news.whc.ir/news/view/124897
#چهارمحالوبختیاری
🔸معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری؛
تبیین رابطه عزت نفس با رعایت اخلاقیات و حجاب و عفاف
news.whc.ir/news/view/125013
#رسانه_تولید
🌸کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران
🆔 @kowsarnews
💠 هر صبح یک حدیث 💠
⚜ پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله : هرکس که من مولای اویم، پس این علی علیه السلام ولی اوست؛ خدایا دوستدارش را دوست بدار و دشمنش را دشمن بدار.
🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔 @mhw_semnan
❇️ #ولایت یعنی پیوند، یعنی همین شکل زنجیرهای پیداکردن انسانها با یکدیگر؛ این معنای ولایت است.
💫 ولایت ائمۀ اطهار هم که شنیدید و گفته میشود، یعنی همان پیوند میان ما و میان اماممان؛
🔺از لحاظ #فکری،
🔺از لحاظ #روحی
🔺و از لحاظ #عملی.
👈 اگر این سه حالت پیوند میان ما و ائمه و پیغمبر و خدا پیدا بشود، این همان ولایت است.
۱۳۶۱/۲/۷
📚 کتاب ولایت و حکومت (امام خامنهای)
🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔 @mhw_semnan
🔻کارشناس امور زنان:
جلوه گری زنان، یکی از ارکان فروپاشی حیا، اخلاق و خانواده در جوامع غربی است
✅ کرسی آزاداندیشی با موضوع: «آسیب شناسی جلوه گری زنان در بستر های مختلف اجتماعی و تبیین هویت زنانه» در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمیه گرمسار برای عموم برگزار شد.
💠به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه فاطمیه گرمسار در این کرسی علمی ترویجی که همزمان با هفته عفاف و حجاب با حضور کارشناس حوزه زنان، خانم دکتر سکینه اکبری به عنوان ارائه دهنده و استاد حوزه خانم لیلا محسنیان به عنوان ناقد برگزار شد، به بررسی چالش مسئله جلوه گری زنان پرداخت.
🔸ابتدا خانم دکتر سکینه اکبری به عنوان ارائه دهنده به طرح مسئله پرداخت و گفت: واقعیت این است که جلوه گری زنان در بستر جوامع امروز بشری در بی سابقه ترین حالت تاریخی خود قرار دارد. هم در فضای حقیقی و خصوصا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نو پدید ،ابعاد این واقعیت پیچیده تر و گسترده تر از اعصار گذشته شده است.
🔸وی افزود: امروزه تقریبا هیچ فضای اجتماعی حقیقی و مجازی به نوعی از جلوه گری زنان خالی نیست و این معضل در عصر حاضر، یکی از ارکان فروپاشی اخلاق، حیا و خانواده در غرب شده است.
🔸خانم اکبری در ادامه به بیان ماهیت جلوه گری و چیستی آن پرداخت و گفت: مراد از جلوه گری زنان، رفتارها، گفتارها و کنش های حقیقی و مجازی زنانه در جهت خود نمایی و جلب توجه افراد محیط اجتماعی حقیقی و مجازی است.
🔸کارشناس مسائل زنان سپس،ابعاد مسئله، علل و زمینه های گرایش به جلوه گری زنان در بستر اجتماع، آسیب ها و پیامدهای این واقعیت در دنیای امروز را مورد بررسی قرار داد و در خصوص علل و زمینه های این مسئله به علل روانشناختی، جامعه شناسی واقتصادی اشاره نمود.
🔸خانم اکبری از جمله آسیب ها و پیامدهای جلوه گری زنان در جامعه را، تنزل شأن و جایگاه زن، تزلزل سلامت نظام اجتماعی وتوسعه ظاهر گرایی و اباحی گری عنوان کرد و در خصوص راهکار حل این مسئله گفت: ترمیم از همان نقاط آسیب پذیر، از جمله راهکارهای اساسی است که از مصادیق آن؛ تربیت، رشد فکری و اعتقادی دختران و زنان (بازیابی هویت)، تحکیم روابط خانوادگی، تعالی خانواده و ایجاد زمینه های سالم برای جلوه گری فطری زنان نام برد.
🔹در ادامه خانم محسنیان به عنوان استاد ناقد در نقد و ارزیابی مطالب ارائه شده ابتدا با اشاره به ماهیت جلوه گری در زنان و اذعان به غریزی بودن این مسئله گفت: حتماً باید بین جلوه گری مذموم با جلوه گری طبیعی زنانه تفکیک قائل شد و حدود و صغور آن را به درستی مشخص نمود، بنابراین با توجه به تعریفی که ارائه شد می توان گفت جلوه گری مذموم یعنی نشان دادن مظاهر جنسیتی در غیر مکان و موقعیت مناسب و از انجا که زن به طور طبیعی سهم بیشتری از جمال و انذجاب دارد طبیعتا این نوع جلوه گری در مورد بانوان بیشتر مطرح می شود.
🔹وی ادامه داد: با توجه به ویژگی ذاتی این امر، جلوه گری اقتضای بشر امروزی و یا امری وابسته به فضای مجازی نیست، اگرچه در تشدید آن موثر است.
🔹محسنیان افزود: به نظر می رسد در بررسی مسئله دچار خلط بین علت و دلیل هستیم و آنچه به عنوان علل و عوامل جلوه گری برشمرده شد، از لوازم و نتایج آن به شمار می آیند، لذا اگر نتوان عوامل آن را به درستی ارزیابی کرد، نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.
🔹استاد حوزه همچنین در بحث نگاه حاکمتی به این مسئله گفت: معتقدم با توجه به فرصت رشد و شکوفایی بانوان در عرصه های مختلف خصوصاً؛ علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی بعد از انقلاب، برای حل این مسئله ریل گذاری های خوبی در ساختارنظام، صورت گرفته و ما شاهد شکوفایی بانوان در این عرصه ها هستیم، البته همچنان برخی از ساختارها متناسب با فعالیت های اجتماعی بانوان طراحی نشده که با مطالبه گری، کار کارشناسی و استفاده از نظرات بانوان متخصص ان شا الله اصلاح شود.
#هفته_عفاف_و_حجاب
#کرسی_آزاداندیشی
#مدرسه_علمیه_فاطمه_گرمسار
🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔 @mhw_semnan
🔺معاون فرهنگی وتربیتی مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س)بسطام:
یکی از عوامل مهم سلامت اجتماع و حفظ خانواده پوشش افراد می باشد.
💠معاون فرهنگی و تربیتی مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س)بسطام با توجه به نقش حجاب و عفاف در رابطه با اثرات حجاب درجامعه اظهارداشت: حجاب و عفاف ۲ اصل مهم در زندگی بشری به شمار میرود چرا که رعایت این الزامات دینی موجب میشود تا انسان از آسیبهای اجتماعی دور بماند ضمن آنکه با رعایت دیگر شئون زندگی میتواند الگویی والا برای سایرین باشد.
🔹ربابه حسنی، معاون فرهنگی وتربیتی مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س)در گفتگو با خبرنگار حوزه گفت: فلسفه حجاب اسلامی در واقع توجه به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی است که قرب الهی را فراهم میسازد و زمینه رشد معنوی مردان را هم در اثر حفظ نگاه فراهم میکند.
🔹حسنی درادامه بیان داشت: یکی از کارکردهای مهم حجاب در حوزه اجتماعی است زیرا توجه به این مهم انسان از معاشرتهای بی بند و بار محفوظ میدارد و بر تحکیم نظام خانواده افزوده و از انحلال کانون محکم زناشویی جلوگیری و امنیت اجتماعی را فراهم میکند.
🔹وی تصریح کرد: حجاب و پوشش اسلامی و به تبع آن، حفظ نظام خانواده نیز از آن رو ارزش دارند که تأمین کننده سعادت آدمی و منشأ قرب الهی هستند.
🔹معاون فرهنگی وتربیتی مدرسه افزود: توجه به واقعیتهای اجتماعی وضعیت عینی جامعه نیز مد نظر و ملاک عمل باشد. یافته ها حاکی از ان است که ١- پوشش اسلامی عاملی برای صیانت از کرامت انسانی است، ٢- یکی از عوامل مهم سلامت اجتماع و حفظ خانواده پوشش افراد می باشد، ٣- افراد جامعه به طور طبیعی طرفدار پوشش و حجاب هستند. به طور کلی تأثیر پوشش افراد در ارتقاء سلامت و شکوفایی استعدادها انکارناپذیر است و بی مبالاتی جامعه نسبت به حجاب در ساحت فردی و اجتماعی اثرات مخرب دارد و البته گرایشهای اجتماعی نشان می دهد که پوشش برای افراد همچنان یک ارزش محسوب می شود.
🔹وی درادامه خاطرنشان کرد: آثار حجاب بر فرد و جامعه: 1. آرامش روانی جامعه، 2.حجاب و مصونیت، 3. حفظ بنیاد خانواده و سلامت نسل آینده، 4. افزایش نیروی کار و فعالیت، 5. حجاب و طهارت قلب، 6. حجاب مانعی برای نفوذ استعمار می باشد.
#عفاف_حجاب
#مصاحبه
#مدرسه_علمیه_فاطمه_بنت_اسد_س_بسطام
🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔 @mhw_semnan
هدایت شده از حوزه های علمیه خواهران کشور
#خبر_مرکز
🔻 آزمون جامع حوزههای علمیه خواهران برگزار میشود
🔹 مدیر کل تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران: آزمون جامع حوزههای علمیه خواهران ویژه طلاب سطح 4 و با هدف ارزیابی قدرت استنباط و تحلیل طلاب در حوزه پاسخگویی به مسائل مرتبط با رشته مورد نظر خود و همچنین سطح توان علمی افراد برگزار می شود.
🔸 این آزمون امسال در دو نوبت و به ترتیب در 30 شهریورماه و 10 اسفندماه 1401 برگزار میشود و مدت زمان آزمون نیز با توجه به رشته ها متغیر است که در کاربرگ آزمون درج خواهد شد.
🔹 آزمون جامع در 4 رشته «فقه خانواده»، «تفسیر تطبیقی»، «کلام اسلامی» و «حکمت متعالیه» برگزار می شود.
متن کامل:
http://news.whc.ir/news/view/125032
#حوزه_های_علمیه_خواهران
#طلاب_خواهر
#معاونت_آموزش
#خبر_تولید
🌸کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران
🆔 @kowsarnews
✅مدرسه علمیه نجمیه سرخه برگزار کرد:
کرسی آزاداندیشی «آسیبشناسی حق گریزی صحابهی پیامبر ازغدیر»
💠کرسی آزاداندیشی با عنوان: «آسیبشناسی حق گریزی صحابه پیامبر از غدیر» با حضور استاد مدافع: سرکار خانم نبوی، استاد منتقد: سرکار خانم شجاعیان و مجری: استاد سالاریان در سالن اجتماعات مدرسه علمیه نجمیه سرخه با حضور جمعی از طلاب برگزار شد.
🔸در آغاز استاد شجاعیان ضمن تعریف صحابه، به بیان این سوال پرداخت که چگونه میتوان ادعا کرد که صحابه در بحث غدیر ولایت را قبول نکردهاند؟ از سویی دیگر چرا پیامبر باید از کلمه ولی استفاده کند درصورتیکه میدانست این لفظ مشترک معنایی دارد؟
🔹نبوی ضمن تاکید بر بیان حدیث غدیر در تمام کتب ششگانه اهل سنت افزود: احادیث زیادی نیز که در مورد ولایت امیرالمؤمنین(ع) باشد و حتی از آن بهعنوان خلیفه یاد کردهاست ؛ وجود دارد و به حدیث غدیر هیچ خدشهای وارد نمیشود.
🔹وی افزود: ما حدیث غدیر را همراه با قراینش میشناسیم. «ولی» بهمعنای ولایت است. اگر معنای دوستی میداد مصداقی برای شأن نزول آن نداشتیم.
🔹نبوی اضافه کرد: با توجه به شرایط و فضای نامناسبی که در آن زمان و مکان بود، پیامبر (ص) دستور دادند همه صبر کنند، پس مشخص است که باید مطلب درست ولایت باشد.
🔹وی تاکید کرد: اتفاقاً معنای ولی در اینجا بهمعنای جانشینی میدهد، زمانیکه پیامبر(ص) دست علی(ع) را گرفت و به او فرمود: «تو ولی امر هر مؤمن و مؤمنه ای بعد از من هستی»، گویاترین عبارت برای بیان این مسئله است و غدیر عطف است.
🔸شجاعیان ادامه داد چگونه ممکن است به صحابه تهمت نفاق زد؟
🔹وی در پاسخ بیان کرد آنچه در واقعه غدیر اتفاق افتاد درایت است، اما اهلسنت بیان میکنند که این درایت نیست بلکه روایت است. همین امر بیانگر این است چهره نفاق صحابه را درگیر کرده بود. نفاق آنقدر چهره صحابه را درگیر کرده بود که خداوند از رسول خود خواست که آنها را با اسم معین کند.
🔸در ادامه شجاعیان گفت: منظور از توابع بیشتر انصار هستند که با وعده هایی که پیامبر به آنها داده بود با ایشان همراه شدند و در تمامی جنگها شرکت میکردند. چگونه ممکن است که آنها این امر را روایت بدانند و درایت را قبول نکند؟
🔹نبوی پاسخ داد: عملکرد خود اهلسنت نشان میدهد که صحابه دچار نفاق شده بودند و فضای اختناق و فشار در آن زمان بسیار زیاد بودهاست. برای این مسئله شاهد مثال زیاد است. نکته این است که آیا خود حضرت رسول مورد تایید اهلسنت بودهاست یا نه؟ اهل سنت ایشان را قبول دارند که مجری احکام الهی است. وقتی آنها آیات را قبول دارد؛ خداوند در قرآن میفرماید: هر شخصی در هنگام مرگ باید وصیت کند، چگونه پیامبر خدا نباید وصیت میکرد؟
🔸شجاعیان گفت: قرآن به پیامبر خود دستور مشورت را دادهاست، پس چگونه در مورد جانشین خود نباید با مردم مشورت میکرد؟
🔹نبوی در پاسخ گفت: عقل حکم میکند حاکم یک جامعه اسلامی، برای حفظ آن جامعه، بعد از خود جانشینی انتخاب کند. حتی دختر عمر به پدر خود بیان میکند که برای خود جانشین انتخاب کن.
🔹وی دلیل روایی آن از منابع اهلسنت بیان کرد و افزود: هنگامیکه پیامبر قبایل عرب را دعوت مینمود، آنها گفتند که اگر ما تو را یاری کنیم کار بالا بگیرد، آیا جانشینی تو به ما خواهد رسید؟ پیامبر در جواب آنها فرمود: تعیین رهبری بدست من نیست، بلکه به دست خداست و هر کس را که بخواهد او انتخاب میکند.
🔸شجاعیان در ادامه پرسید: با وجود اینکه حکومت جمهوری اسلامی احیای حکومت نبوی است، پس چرا رهبر انقلاب میزان را رأی ملت بیان کردهاست؟
🔹نبوی در پاسخ گفت: حکومت جمهوری اسلامی برای مقبولیت به مردم نیاز دارد. رسول خدا مقبولیت و مشروعیت را باهم داشت. اما علی (ع) با اینکه د ربین اهل سنت هم مشروعیت داشت ولی بخاطر نبودن مقبولیت ۲۵ سال از خلافت منع شد. اگر این مقبولیت نباشد حکومت اسلامی نمیتواند سر پابماند
.
🔸در ادامه سالاریان پرسید: با وجود دلیل عقلی چه چیز باعث می شود که اهل سنت ولایت علی (ع) را قبول نکنند؟
🔹نبوی پاسخ داد: این یک حرکت حساب شده بود که نهتنها بعد از رحلت پیامبر بلکه قبل از رحلت ایشان نفاق ایجاد شده بود و خداوند با واقعه غدیر می خواست چهره نفاق را آشکار کند.
انقدر روایات در مورد وصایت علی (ع) وجود دارد که هر کس می شنود به حقانیت آن پی میبرد؛ اما اینها مصداق کر وکوران هستند،که نمیخواهند بپذیرند.
🔸در پایان سالاریان بیان کرد: امروز وظیفه ماست که با روشنگری برای اهل سنت آنها را با ولایت آشنا کنیم در حالی که مراقب باشیم اتحاد شیعه وسنی آسیب نبیند.چه بسا بسیاری از اهل سنت ولایت امیر المومنین راقبول دارند ولی از روی ترس یا تعصب های خانوادگی آن را پنهان می کنند.
#مدرسه_علمیه_نجمیه_سرخه
#غدیر_حقیقت_دین
🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔 @mhw_semnan
✅ نقش مثبت کتاب الغدیر در وحدت اسلامی
🔹 نقش مثبت الغدیر در وحدت اسلامی از این نظر است که اولًا منطق مستدل شیعه را روشن میکند و ثابت میکند که گرایش حدود صد میلیون مسلمان به تشیع - برخلاف تبلیغات زهرآگین عدهای - مولود جریانهای سیاسی یا نژادی و غیره نبوده است، بلکه یک منطق قوی متکی به قرآن و سنت موجب این گرایش شده است.
🔸ثانیاً ثابت میکند که پارهای اتهامات به شیعه - که سبب فاصله گرفتن مسلمانان دیگر از شیعه شده است - از قبیل اینکه شیعه غیرمسلمان را بر مسلمانِ غیرشیعه ترجیح میدهد و از شکست مسلمانان غیر شیعه از غیر مسلمان شادمان میگردد، و از قبیل اینکه شیعه بهجای حج به زیارت ائمه(ع) میرود، یا در نماز چنین میکند و در ازدواج موقت چنان، به کلی بیاساس و دروغ است.
🔹ثالثاً شخص شخیص امیرالمؤمنین علی علیه السلام را که مظلومترین و مجهولالقدرترین شخصیت بزرگ اسلامی است و میتواند مقتدای عموم مسلمین واقع شود، و همچنین ذرّیه اطهارش را به جهان اسلام معرفی میکند.
📗 استاد مطهری، شش مقاله، مقاله الغدیر و وحدت اسلامی، ص ۱۰
#شهید_مطهری
#الغدیر
#وحدت_اسلامی
🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔 @mhw_semnan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ | غدیر، بزرگترین عید، برترین تبیین
🎙 بیانات رهبر انقلاب درباره روایت درست حوادث بزرگ عالم
🍃 اشاره به حادثه غدیر و عاشورا
#عید_غدیر_عیدالله_الاکبر
🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔 @mhw_semnan
🍃"تفسیر منا، موسم قربان، غدیر است
🍃سنگ محک خصلت ایمان، غدیر است
🍃"اکملت لکم دین و اتممت علیکم"
🍃الیوم، در این آیه قرآن، غدیر است
🍃معبود به محبوب خودش وحی فرستاد
🍃تنها هدف خلقت انسان، غدیر است
🍃هنگامه محشر همگی خوب بدانید
🍃برگ گذر فرد مسلمان، غدیر است
🍃دیروز اگر زیر درختی شده بیعت
🍃کامل شده بیعت رضوان، غدیر است
💫💫💫💫💫
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ💐
«عید سعید و عظیم غدیر خم بر شما شیعیان و پیروان امیر المومنین مبارک باد.»🌸
✍ مدیر و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔 @mhw_semnan
هدایت شده از حوزه های علمیه خواهران کشور
#اخبار_استانها
#مرکزی
🔹رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی حوزههای علمیه خواهران:
مدارس علمیه نسبت به انتشار مقالات پژوهشی دغدغهمند باشند
news.whc.ir/news/view/124989
🔸در جمع بانوان حوزوی شهرستان ساوه مطرح شد:
هر چادری که از زنان بر زمین بیفتد، افق استعمار گسترده تر می شود
news.whc.ir/news/view/125006
#اردبیل
🔹معاون پژوهش مدرسه علمیه عالی الزهراء(س) اردبیل:
مسئله حجاب و عفاف در فرهنگ قرآن فراتر از حجاب پوششی است
news.whc.ir/news/view/124983
🔸مدیر مدرسه علمیه عالی الزهراء(س) اردبیل:
حجاب یک مسئله اجتماعی است نه یک امر شخصی
news.whc.ir/news/view/124969
🔹معاون فرهنگی مدرسه علمیه عالی ولیعصر(عج) شهرستان گرمی:
حجاب محل تجلی لطافت روح زن است
news.whc.ir/news/view/124986
#اصفهان
🔸طلبه اصفهانی در پایان نامه خود بررسی کرد:
نقش نگرش الهی در طلاقی سالم چگونه است؟
news.whc.ir/news/view/124889
#هرمزگان
🔹مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان:
پشتیبان ولایت فقیه بودن بالاترین درجه تبلیغ غدیر است
news.whc.ir/news/view/124967
#زنجان
🔸تبیین "گامهای خوشبختی و بررسی کاهش آسیبهای طلاق" در مدرسه علمیه فاطمیه(س) ابهر
news.whc.ir/news/view/124965
#خوزستان
🔹تجمع خانوادگی مردم شوش به مناسبت روز عفاف وحجاب در حرم مطهر دانیال نبی(ع)
news.whc.ir/news/view/125025
#سمنان
🔹مدیر مدرسه علمیه فاطمیه مهدیشهر:
سرمایه عفت و نجابت، امانتی الهی در دست مردان و زنان
news.whc.ir/news/view/124850
#اخبار
#رسانه_تولید
🌸کانال رسمی حوزههای علمیه خواهران
🆔 @kowsarnews
┈┉┅━❀💠❀━┅┉┈
#عید_غدیر_مبارک
⚜ امام رضا(ع) درباره فضیلت این روز غدیر می فرمایند: هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیا و صدیقین غذا داده باشد.
🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان
🆔 @mhw_semnan