eitaa logo
در محضر آیت‌الله میرباقری
33.1هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
440 ویدیو
143 فایل
💠 پایگاه اطلاع‌رسانی و نشر دیدگاه‌های آیت‌الله میرباقری ☑️ @mirbaqeri_ir 💠 کانال نشر آثار چندرسانه‌ای (صوت، فیلم، پادکست، سخن‌نگاشت) ☑️ @mirbaqeri_resane
مشاهده در ایتا
دانلود
در محضر آیت‌الله میرباقری
🔴 نشر «تمدن نوین اسلامی» منتشر کرد: #کتاب_عصر_جدید (خوانشی از مفاهیم و راهبردهای #بیانیۀ_گام_دوم)
📣 #کتاب_عصر_جدید در آستانۀ چاپِ سوم قرار گرفت ◀️ با استقبال گستردۀ مخاطبان در همین چند روز، «کتاب عصر جدید (خوانشی از مفاهیم و راهبردهای #بیانیه_گام_دوم)» اثر #آیت‌الله_میرباقری، در آستانۀ چاپ سوم قرار گرفت. ☑️ @mirbaqeri_ir
◀️ اطلاعیۀ فروش ویژه و پُستیِ «کتاب عصر جدید» فردا در کانال قرار می‌گیرد.
💥 من «مصونیتِ آدم‌ها دربرابرِ شبهه‌ها و فتنه‌ها» را به «عمقِ امام‌شناسیِ آنها» می‌دانم. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «افراد در مسیر حرکت خود، چگونه #مصون‌سازی می‌شوند تا در #شبهه‌ها و #فتنه‌ها، دچار آفت نشوند؟ تلقی حقیر این است که #امام‌شناسی و #امام‌محوری و توجه به امام - به‌عنوان بستر تحققِ توحید و محورِ اقامهٔ دین - مصونیت ایجاد می‌کند. من مصونیت آدم‌ها را به عمقِ امام‌شناسیِ آنها می‌دانم.» ۹۶/۸/۷ ☑️ @mirbaqeri_ir
🌺 ولادت با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام مبارک باد 🌺
در محضر آیت‌الله میرباقری
💥 من «مصونیتِ آدم‌ها دربرابرِ شبهه‌ها و فتنه‌ها» را به «عمقِ امام‌شناسیِ آنها» می‌دانم. 💠 استاد سید
💥 زیارت جامعۀ کبیره، مابه‌النزاعِ مکتب تشیع با مکاتب دیگر است. 💥 زیارت جامعه کبیره سه رکن دارد: ۱) سلام‌ها؛ ۲) شهادت به مقامات معصومین علیهم‌السلام؛ ۳) وظایف و تکالیف ما 🔵 🔻 📢 به مناسبتِ ولادت امام حسن عسکری (علیه السلام) می‌توانید بخش اول از از «مجموعه جاری حکمت» را استماع و نکته‌برداری کنید. «بستۀ زیارت جامعه کبیره» (چهارمین بسته)، مکملِ «بستۀ توحید و » (اولین بسته) است. 👈 جاری حکمت⬅️ زیارت جامعۀ کبیره⬅️ اول 🔴 جدول فایل‌های بستۀ زیارت جامعۀ کبیره ↙️ https://eitaa.com/jariehekmat/309 🔹 عهدهای معرفتی و عملی در زیارت جامعه کبیره ۱ ↙️ https://eitaa.com/jariehekmat/312 🔹 عهدهای معرفتی و عملی در زیارت جامعه کبیره ۲ ↙️ https://eitaa.com/jariehekmat/313 🔹 عهدهای معرفتی و عملی در زیارت جامعه کبیره ۳ ↙️ https://eitaa.com/jariehekmat/314 🔹 زیارت جامعه کبیره، مابه‌النزاعِ مکتب شیعه با مکاتب دیگر ↙️ https://eitaa.com/jariehekmat/315 🔹 سه رکن زیارت جامعه کبیره: ۱) سلام‌ها؛ ۲) شهادت به مقامات معصومین علیهم‌السلام؛ ۳) وظایف و تکالیف ما ↙️ https://eitaa.com/jariehekmat/316
💥 اطلاعیۀ فروش ویژه و پُستیِ #کتاب_عصر_جدید (خوانشی از مفاهیم و راهبردهای #بیانیۀ_گام_دوم) تألیفِ #آیت‌الله_میرباقری (۲۰۸ صفحه) ⬅️ برای خرید این کتاب، عدد 31 به‌همراهِ تعداد کتاب را به @tamaddonnovin یا 09104646212 ارسال کنید تا فرایند خرید آغاز شود. 🔸 فرصت درخواست: ده روز 🔸 کتاب حدوداً چهار روز بعد از واریز وجه به دستتان می‌رسد. 🔴 امتیازات خریدِ این کتاب🔻 ۱) قیمت مناسبِ کتاب (۱۸ هزار تومان)، با توجه به قیمت کاغذ ۲) #تخفیفِ_20درصدی در صورت خریدِ سه جلد یا بیشتر ۳) بسته‌بندی و #پُستِ_رایگان (حدود ۶۰۰۰ تومان به نفع خریدار) ۴) مطالعۀ تحلیل جامع و استراتژیک از بیانیۀ گام دوم ۵) در اختیار داشتنِ متنِ کاملِ بیانیه، در ضمیمۀ کتاب ☎️ 09104646212 🆔 @tamaddonnovin ✅ eitaa.com/mirbaqeri_book ☑️ @mirbaqeri_ir
🏴 سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(سلام ‌الله علیها) تسلیت باد.
98-9-15.mp3
40.27M
🎧 استاد میرباقری | سخنرانی در مراسم دعای ندبه، حرم مطهر حضرت معصومه(س)، ۱۳۹۸/۹/۱۵ ☑️ @mirbaqeri_ir
💥 حرکت و موضع‌گیریِ حضرت معصومه(س)، مكمّلِ حركت و موضع‌گيري امام رضا‌(ع) است. 💥 تحليل شخصيتِ حضرت فاطمه معصومه(س) و تصرفات ایشان، باید به تبعِ تحليل شخصيت امام رضا(ع) و تصرفات آن حضرت انجام شود. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «به نظر می‌رسد اتصال حضرت معصومه(س) به امام رضا(ع)، چيزي شبيه اتصال حضرت زينب كبری(س) به سيدالشهداست و موضع‌گيري تاريخي آن حضرت همانند موضع‌گيری زينب كبری(س) _ كه مكمل موضع‌گيري امام حسين(ع) بوده است _ مكمل حركت و موضع‌گيري امام رضا‌(ع) است. يكي از كارهاي حضرت، هجرت ايشان است كه به دنبال هجرت امام رضا(ع) و به منظور ادامه حركت ايشان انجام گرفت و منشأ تحولات عظيم تاريخي شده است. لذا بسياري از مصادر و منابعي كه شما براي تحليل شخصيت فاطمه معصومه(س) نياز داريد، مصاديقي است كه نسبت به امام رضا(ع) در تاريخ آمده است و بيانگر نوع حركت و موضع‌گيري امام رضا(ع) و شرايط آن زمان است. در آن شرايط، بار محوري بر دوش امام رضا(ع) و در درجه دوم و بعد از آن معصوم، بار اصلي بر دوش فاطمه معصومه(س) است كه با آن حركت عظيم و هماهنگي‌هايي كه نيازمند يك تحول عظيم است همراه شده‌اند. اصولاً تحليل شخصيتِ اين‌گونه افراد به تبعِ تحليل شخصيت معصوم است، چون تابع معصوم هستند و تابع ایشان موضع مي‌گيرند. بايد ديد معصوم چه موضعي گرفته است؛ زيرا اقتضاي بعديِ اين حركت در مرحله بعد، به عهده شخصيت درجه دوم ولايي است كه چگونه موضع بگيرد. امام رضا(ع) هجرت را آغاز كردند و قدم بعد فاطمه معصومه(ع) براي تكميل و تبعيت از همان هدف، از مدينه به ايران و قم هجرت کردند. تحقيقات ميداني به شما در اين زمينه به‌شدت كمك مي‌كند در اين‌كه جامعه تشيع، بر محور فاطمه معصومه (س)شكل گرفته، و حوزه عمليه و علما در اين سرزمين جمع شده‌اند، و محدثين و روّات دوام پيدا كردند. اگر چه قبل از هجرت ايشان هم قم ويژگي خاص داشت ولي دوام و بقا و محوريت يافتنِ آن بر تشيع علوي، بعد از هجرت آن حضرت به قم بوده است.» ☑️ @mirbaqeri_ir
🔸خبرِ رونمایی از «کتاب عصر جدید» و انتشار «گزیده‌هایی از کتاب عصر جدید» (منتشرشده در کانال) در بعضی خبرگزاری‌ها و سایت‌ها ↙️ 🔗 https://b2n.ir/105552 🔗 https://b2n.ir/936544 🔗 https://b2n.ir/299942 🔗 hvasl.ir/news/125290 🔗 https://b2n.ir/617566 🔗 https://b2n.ir/919429
💥 «بیانیۀ گام دوم» پاسخی است به مسئلۀ مستحدثۀ دوران ما 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: 🔹 از منظرِ بیانیۀ گام دوم، می‌توان گفت که اصلیِ ما دوران جدیدی است که با رنسانس شروع شد که محصولش یک تمدّن مادیِ فراگیر در جامعۀ جهانی است. 🔹 اگر فرضاً به قبل از انقلاب اسلامی برگردیم، مسئلۀ مستحدثۀ دنیای اسلام در مواجهه با دنیای غرب چه بود؟ آیا کارخانه و ماشین و قطار برقی و نظام خیابان‌ها مسئلۀ مستحدثۀ ما بود؟ خیر، مسئلۀ مستحدثۀ ما و بلکه مسئلۀ «تمدّن» و مسئلۀ دوران مدرن بود. امروز دورانی شکل گرفته که زندگی را از بندگی جدا کرده‌اند. اگر بگویید روح تمدّن مدرن چیست، می‌گوییم: سکولاریسم و عرفی‌سازی و جدا کردن ساحت دین و زندگی. آن‌ها برای ساخت این تمدّن، شش ـ هفت مرحله کار کرده‌اند؛ اول، ایدئولوژی‌شان را تولید کرده‌اند که رکن مهم و جانِ ایدئولوژی‌شان همین عرفی‌سازی و زمینی‌سازی و جدا کردن دین از زندگی بشر و عاری ساختن عرصۀ حیات از آموزه‌های قدسی است. سپس بر اساسِ این ایده‌ها، دکارت و کانت و هگل و... فلسفه‌های جدیدی را تولید کردند؛ بعد از شکل‌گیری این اندیشه‌های فلسفی، تحولات علمی اتفاق افتاد و بعد از آن، در همان دوران، انقلاب صنعتی به راه افتاد و ساختارهای جدید جهانی و ملی درست شد و سپس و محصولاتِ قابلِ‌مصرف ایجاد کردند. این تمدّن حاصلِ دورانی است که با یک ایده (ایدۀ جدا کردن دین از زندگی) شروع می‌شود و همین ایده است که کم‌کم بسط پیدا می‌کند و به یک تمدّن تبدیل می‌شود و یک سبک زندگیِ فراگیر و دهکدۀ واحدی با ایدئولوژی واحد به وجود می‌آورد. سردمداران این تمدّن می‌خواهند همۀ عالَم را یکدست کنند؛ لذا اسناد بین‌المللی (مثل سند 2030 و...) می‌نویسند و آن اسناد توسطِ کشورهای جهان امضاء می‌شود و همۀ کشورها مکلف می‌شوند که به این اسناد عمل کنند تا جامعۀ جهانی همبافت شود. 🔹 مسئلۀ مستحدثۀ امروز ما یک تمدّن فراگیر است که حاصلِ یک انقلاب علمی و صنعتی است. در مقابل این مسئلۀ مستحدثه، چه کاری باید انجام دهیم؟ آیا باید مجموعه‌های تبلیغی درست کنیم و یا بنویسیم؟ همه این‌ها خوب‌اند ولی پاسخ این مسئله نیستند. پاسخِ این مسئله ایجادِ یک دورانِ جدید است که با یک انقلاب شروع می‌شود و مراحلی را طی می‌کند و می‌تواند در مقابل دورانی که آن‌ها ایجاد کردند تمدّنی دیگر ایجاد کند و جامعه جهانی را به عصر جدید دیگری وارد کند. گام اول از این فرایند است. ایده این انقلاب اولاً باید اسلامی باشد و ثانیاً جهانی باشد و بتواند در مقابل رنسانس، دوران جدید را برای جامعۀ بشری رقم بزند؛ چرا که نزاع انقلاب با رنسانس بر سر نظام بین‌الملل و جامعۀ جهانی است نه صرفاً بر سر مناسبات ملی و ضداستبدادی یا ضداستعماری. بعد از انقلاب اسلامی، ساخته شد و در ادامه، باید به‌سمت و و برویم؛ این ، پاسخ‌گوی مسئلۀ مستحدثۀ دوران ماست. من ترسیمِ این فرایند را نوعی دینی می‌بینم. مگر تفقه دینی چیست؟ اگر بخواهیم از منظر دینی نگاه کنیم مسئلۀ مستحدثۀ امروز ما همین تمدّن مادی کنونی است و پاسخش فرایندِ پنج‌مرحله‌ایِ تمدّن‌سازی است که ان‌شاء‌الله در انقلاب اسلامی ادامه خواهد یافت. 🔹 این نگاه به مسئلۀ مستحدثه و نحوۀ مواجهه با آن، خیلی عمیق‌تر از مواجهه با «نظام اقتصادی مادی» و نظام‌های دیگر است. این‌گونه نیست که ما صرفاً با نظام اقتصادیِ مارکسیسم یا سرمایه‌داری مواجهیم و باید در مقابل آن، نظام اقتصادی اسلامی را طراحی کنیم؛ مسئلهْ فراتر این سطح است؛ ما با «تمدّن» مواجهیم و در مقابل آن باید تمدّن دیگری بسازیم؛ بلکه ما با یک مواجهیم و در مقابل آن باید دوران جدیدی را رقم بزنیم. از منظر ، این عصر جدید، با جمع بین دین و دنیا و بر اساسِ اسلام ناب، اتفاق افتاده است.» (منبع: ) ☑️ @mirbaqeri_ir