🔴 امروزه انقلاب پلتفرم ها است | حوزه علمیه نیازمند آن است که مدل و الگوی حکمرانی هوش مصنوعی خودش را مشخص کند
🔰 حجت الاسلام دکتر خسروپناه؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در گردهمایی جهادگران عرصه فناوری اطلاعات حوزه های علمیه
🔹 هر بحث فناورانه پیوندی با علوم طبیعی و علوم انسانی دارد
🔹 در انقلاب صنعتی پنجم که در آغاز آن هستیم و هنوز شکل نگرفته است، شاهد فناوری های نرم اجتماعی مبتنی بر علوم انسانی از قبیل انسان شناسی، روان شناسی، جامعه شناسی و مردم شناسی هستیم؛ و فناوری های آموزشی، فناوری حکمرانی، فناوری گردشگری و... از فناوری های نرم اجتماعی هستند.
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 کوتاه نوشت استاد پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اومانیسم
✅️ اومانیسم، همان تفرعن و فرعونیت نفس است، آنگونه که فرعون نیز از آن پرهیز داشت؛ زیرا فرعون آنگاه که از حاکمیت نفس خود بر قوم خویش سخن گفت، آن را در نقاب ربوبیت و الوهیت، مخفی و مستور می داشت. انسان غربی پس از گمان بر مرگِ خدایان ـ که نیچه به صراحت از آن خبر می داد، نفسانیت خود را بی پرده ستایش میکند.
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۵۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🔴 مهمترین مصادیق عدالت در فلسفه سیاسی مقام معظم رهبری
✅️ عدالت از قضاوتهای شخصی ما شروع می شود...
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 برای شبهه"اگر شاه هم بود بعد از چهل سال، این کارها را میکرد" چه جوابی دارید؟! (بخش دوم و پایانی)
✍️ دکتر یدالله جوانی
ب)بخش عملکردی: بخش دیگر دستاوردهای انقلاب، دستاوردهای عملکردی جمهوری اسلامی در این چهل سال است. دستاوردهایی که عمدتاً بدون داشتن استقلال سیاسی حاصل نمیشد. ملت ایران با انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفت واقعی قرار گرفت. به این نکته باید توجه داشت، اساس سیاست نظام سلطه، عقب نگه داشتن ملتهای تحت سلطه و جلوگیری از دستیابی آنان به پیشرفتهای واقعی است. عقب نگه داشتن علمی و فناوری ایرانیان در دوره پیش از انقلاب، سیاست اصلی آمریکاییها و اروپاییها بود؛ به همین دلیل ایران و ایرانیان، روز به روز از قافله علم و فناوری در جهان بیشتر فاصله میگرفتند.
بر اساس اسناد و آمار مراکز معتبر بینالمللی، ایران با وجود داشتن یک درصد از جمعیت جهان در پیش از انقلاب، یک دهم درصد تولید علم جهان را به خود اختصاص داده بود؛ لذا وابستگی علمی شدید به بیگانه، اساس دیگر وابستگی بود. این وابستگی سبب شده بود ایرانیها در همه موارد و زمینهها محتاج دست دراز کردن به سمت اجنبی باشند؛ اما با انقلاب اسلامی و به راه افتادن نهضت سوادآموزی و توجه به علم و دانش و تقویت و توسعه دانشگاهها و مراکز آموزشی و پژوهشی، سیمای ایران و ایرانی عوض شد. اکنون ایران با وجود داشتن همان یک درصد جمعیت جهان، ۲ درصد از تولید علم جهان را به خود اختصاص داده است. معنای این آمار به استناد منابع معتبر بینالمللی آن است که با انقلاب اسلامی سهم ایران در تولید علم جهان نسبت به پیش از انقلاب، بیست برابر شده است. با این تحول علمی و تبدیل دانش به فناوری، هر روز در کشور شاهد یک دستاورد شگرف هستیم. ورود به باشگاه هستهای، باشگاه فضایی، تبدیل شدن به قطب پزشکی و قرار گرفتن در میان ۱۰ کشور اول جهان در بسیاری از حوزهها، همگی ثمره این تحول علمی است. تحولی که فقط و فقط با پاره کردن زنجیرههای وابستگی سیاسی ممکن شد. آری، این دستاورد انقلاب اسلامی است و اکنون ملت ایران، به سرعت در حال کم کردن فاصله خود از دیگر کشورهای پیشرفته علمی و صنعتی جهان است و آیندهای درخشان دارد؛ چرا که توانا بود هر که دانا بود. این دانایی و پیشرفتهای علمی، با انقلاب و بر مبنای استقلال و جمهوری اسلامی به منزله مهمترین دستاورد انقلاب پدید آمد. حال منصفانه باید گفت، آیا با استمرار رژیم گذشته و بدون انقلاب اسلامی، چنین دستاوردهایی ممکن بود؟
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جوامع کارگری
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 نقد روششناسانۀ تحلیل استاد علیدوست(۱):
قواعد مصلحتاندیشی در بازسازی اجتماعی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. آیتالله علیدوست در مصاحبه با تارنمای جماران، مطالبی را دربارۀ مداخلۀ حاکمیّت در ماجرای کشف حجاب مطرح کردهاند که به نظر این قلم، دربردارندۀ این مضامین هست:
الف. لازمۀ «حجاب قانونی»، «اجبار به حجاب» است.
ب. نتیجۀ اجبار به حجاب نیز در شرایط کنونی، ایجاد «لجاجت» بلکه «بیاعتقادی» در جامعه است.
ج. این وضع، نقض غرض شارع است.
د. چون عمل حاکمیّت در این باره، مصداق نهیازمنکرِ مفسدهانگیز است، این تکلیف از حاکمیّت ساقط میشود.
هـ . پس در موقعیّت کنونی، اقتضای «مصلحت فقهی» این است که تحقّق حجاب در جامعه بهصورت «اجباری» نباشد، بلکه از «سازوکارهای فرهنگی» استفاده شود.
۲. از ایشان که نظریهپرداز و مؤلّف «فقه مصلحت» هستند، انتظار میرفت که بسیار فراتر از معادلههای گفتهشده و تکراری، استدلال کنند و متغیّرها و عنصرهای بیشتر و دیگری را وارد سنجش فقیهانۀ خویش سازند تا محاسبۀ مصلحتاندیشانهشان، «بخشی» و «بُرشی» نباشد. مصلحتبینی ایشان تنها بر «یک متغیّر» تکیه دارد و آن «تولید لجاجت در مکشفهها» است، حالآنکه مصلحت از سنجش مبتنی بر «برآیند همۀ متغیّرها» به دست میآید. تنها آنهنگام میتوان سخن ایشان را پذیرفت که تمام یا بیشتر متغیّرهای حاضر در این عرصۀ اجتماعی و حاکمیّتی، گرد آورده شوند و «منافع» و «مضار» مترتّب بر آنها، در کنار یکدیگر دیده شوند. حتّی در فقه فردی، «معادلهسازیهای تکمتغیّره»، موجب «سادهسازی نابجا» میشوند و ازاینرو، رهزن طریق صواب در فهم و تدبیر هستند؛ چه رسد به فقه اجتماعی که در هر لایه از آن، دهها متغیّر حاضر هستند و هر یک به گونهای در صورتبندی مسأله، مدخلیّت دارند. این وضع آنچنان غلیظ و برجسته است که باید گفت مسألههای اجتماعی، نقطۀ اوج «پیچیدگی» در جهان انسانی هستند و پیچیدگیشان نیز برخاسته از «تراکمِ» متغیّرها و همچنین «مناسبات تودرتو»ی آنها نسبت به یکدیگر است. این جهان را جز با منطق «تحلیل شبکهای» نمیتوان فهم کرد و سیاست اجتماعی نیز مدّتهاست از عهد آغازین ربطهای علّیِ خطّی و تکبُعدی عبور کرده است. یکی از دلایل پدید آمدن اختلافها و پراکندگیهای فراوان در مسألههای اجتماعی نیز همین امر است که احصای همۀ متغیّرها و یافتن مناسبات و تعاملات آنها، دشوار است و داوریها و آراء، برآمده از «فهمهای موردی» و «بینشهای تکّهای» هستند.
۳. از این گذشته، همۀ متغیّرها نیز «وزن» و «اعتبار» یکسان ندارند و چهبسا یک متغیّر آنچنان مهم و تعیینکننده باشد که متغیّرهای دیگر را به حاشیه براند. این امر نیز در تحلیل ایشان به چشم نمیخورد؛ گویا فقط پای یک متغیّر در میان است و باید بر اساس همان نظر داد و حکمرانی کرد. در محاسبههای مصلحتاندیشانۀ اجتماعی، هم متغیّرهای متعدّدی حضور دارند و هم این متغیّرها، وزانت و منزلت یکسانی ندارند. چهبسا اگر پای متغیّرهای دیگری به این تحلیل باز شود و «ضریب واقعی» به آنها داده شود، ایجاد لجاجت در مکشفهها آنچنان اهمّیّت نیابد و صدرنشین نباشد. «روند فزایندۀ کشف حجاب به کشف نقاط دیگر بدن»، «احتمال گذار زنان از مرحلۀ ضعف حجاب به مرحلۀ کشف حجاب»، «پیدایی چرخۀ ساختشکنی در عرصههای دیگر»، «سستشدن انگیزۀ بدنۀ انقلابیِ مردم»، «وقوع نزاع در لایۀ مردمی»، «رقیقشدن اقتدار نظام در روایتها» و ... از جملۀ متغیّرهای بنیادین و سرنوشتساز در معادلهسازیهای معطوف به کشف مصلحت اجتماعی هستند.
۴. از سوی دیگر، ایشان میان الزام قانونی به حجاب و ایجاد لجاجت در فرد، «ربط علّیِ قطعی» برقرار کرده است؛ حالآنکه این سخن، اثباتنشده و در حد یک «فرضیه» است. هیچگونه پیمایشی، این نظر را تأیید نمیکند و این گفته، بیش از یک گمان قیاسی و حدس پیشینی، اعتبار ندارد. ایشان امر «محتمل» را «مفروض» انگاشتهاند و بر اساس آن، قضاوت کردهاند، درحالیکه این احتمال، فقط «یکی از مسیرهای ممکن» است. فارغ از این نقص روشی، هرگز نمیتوان حکم کرد که میان الزام قانونی به حجاب و لجوجشدن فرد، «تلازم ذاتی» برقرار است و خواهناخواه، همه یا بیشتر از افراد چنین خواهند شد، بلکه شاید تنها «برخی» مبتلا به کینه و لجاجت شوند و «بقیه» یا موضع خنثی داشته باشند و یا حتّی بهتدریج، متنبّه شوند و پس از مدّتی در اثر غلبۀ فضای اجتماعی، همراه گردند. تمام این فرضیهها در متن این واقعیّت، ممکن و محتمل هستند و هیچگونه مسیر منحصربهفردی و مطلقی وجود ندارد. جهان اجتماعی، جهان «تنوّعها» و «تکثّرها» است، نه جهان «یکنواختیها» و «همگونیها». ازاینرو، باید برای فهم و تدبیر آن، «منطق پیوستاری» را به کار گرفت و طیفها و طبقهها را دید و مراتب و درجات را ملاک قرار داد.
🌸 کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 اخبار همایشها، کرسیها و نشستها:
نشستها و کرسیهای علمی که یکشنبه 10 اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می شود.
#اخبار_نشستها_کرسیها_و_همایشها
#کرسی
#نشست
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 960 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 به ما گفتند "صاحب نظر باش" نه [صرفا] "درس بخوان"!
🎥 آیت الله #جوادی_آملی :
آنچه که در روایات ما هست که از قرآن گرفته شده است نظریه پردازی است؛ هم در علوم انسانی و نقلی هم در علوم تجربی و هم در علوم تجریدی.
به ما نگفتند درس بخوان، به ما گفتند صاحب نظر باش! این مقبوله عمر بن حنظله که معروف است در آن به ما فرمودند: «وَ نَظَرَ فِی حَلالِنا وَ حَرامِنا»، این نظر نگاه چشم نیست، این نظریه پردازی است؛ آنکه نظریه پرداز است مشمول مقبوله عمر بن حنظله و یا مشهوره ابی خدیجه و یا سایر روایات است.
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
▫️رابطه روحانیت با دولت مدرن
🔵 گفتگوی روزنامه ایران با دکتر #عبدالوهاب_فراتی عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه درباره اثر شایسته تحسینش در کتاب سال حوزه؛
🔻 پژوهشی که «بدساختگی دولت در ایران» را علت یابی کرده است
❇️ شاید تا یک دهه پیش، نوشتن آثاری چون کتاب من با این صراحت کار مشکلی بود اما امروز شاهد مطالعات بسیار ارزشمندی در حوزه جامعه شناسی معرفت دینی و جامعه شناسی نهاد روحانیت هستیم که هم روحانیت و هم خود حوزه از این جنس مطالعات استقبال می کنند. تحسین کتاب اینجانب در بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه نیز گواهی بر این مدعاست.
💢 ما نیازمند مطالعات درجه دومی در مورد روحانیت هستیم و باید با روش ها و متدهای دقیق علمی، به آنان مساعدت کنیم که نقشی که قرار است در جامعه ایفا کنند را بخوبی انجام دهند و از طرف دیگر، حوزه را قانع کنیم که چنین مطالعاتی اهمیت دارد.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/rohaniaat
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 شاخصهای انقلابیگری در سخنان رهبری
🔸بهطور خلاصه، براساس شاخصهايى كه رهبر معظم انقلاب براى انقلابى بودن ذكر كردهاند؛ میتوان تعريفى براى اين مفهوم ارائه داد.
🔺بر اين اساس، انقلابى بودن يعنى:
🔖اوّلاً به مبانى و ارزشهاى اساسى اسلام و انقلاب پايبند بودن؛
🔖ثانياً تحقّق آرمانهاى انقلاب را هدف گرفتن و همّت بلند داشتن براى وصول به آن؛
🔖ثالثاً ملتزم بودن به استقلال همهجانبهى كشور، استقلال سياسى، استقلال اقتصادى، استقلال فرهنگى و استقلال امنيّتى؛
🔖رابعاً حسّاسيّت داشتن در برابر دشمن، كار و نقشه دشمن را شناختن و با جهاد كبير (عدم تبعيّت از او)، با دشمن مقابله كردن؛
🔖خامساً تقواى دينى و سياسى داشتن.
📚فلسفه انقلابی بودن، ص۴۹
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🌷شهید حمیدرضا الداغی
شهادت: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
🌷سبزوار. هنگام دفاع از دختر ایرانی
🔹دختری با پوشش نامناسب در خیابان حاضر می شود
🔹گرگ های انسان نما به او طمع می کنند و می خواهند او را بربایند
🔹جوانمردی سر می رسد و با اهدای جان خود، آن دختر را نجات می دهد.
🔺آیا اگر آن دختر حجاب درستی می داشت، این جوان به شهادت می رسید؟
🔺اگر رسانه ها در طول این سالها اینقدر غیرت مردها (پدر، برادر، شوهر، پسر) را سرکوب نمی کردند، این جوانمرد دست تنها می ماند و باز هم به شهادت می رسید؟
🔹 او نه بسیجی بود نه انقلابی فقط روی دختر ایرانی غیرت داشت و در این راه به شهادت رسید...
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
شاهرودی.mp3
6.91M
🎙پاسخی متفاوت به مساله رفراندوم!
💠 استاد محمدی شاهرودی، استاد حوزه و دانشگاه
📻 رادیو پاسخ
#رفراندوم
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 آیت الله فقیهی در گفتوگو با رسا:
◀️ وظایف مردم و حکومت در مقابله با بی حجابی
✅️ آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتوگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با تقسیم محرماتی که برای دیگران ضرر دارند یا ندارند گفت: نوعی از محرمات در جامعه اثرگذار و برای دیگران مضر هستند؛ این گناهان باعث بدبختی و ایجاد مشکل برای عده دیگر می شود؛ خلاصه اینکه یک نفر گناه می کند ولی دیگران با مفاسد و مشکلات آن گناه مواجه می شوند.
✅️ وی با بیان این مقدمه ابراز داشت: حجاب مسأله ای شخصی است که با زندگی دیگران ارتباط پیدا می کند؛ بی حجابی در جوانان، مردم و جامعه اثرگذار است و تأثیر منفی آن در جوانان و مردم بر همگان روشن است؛ مشکلاتی که برای جوانان پیش می آید و زندگی آن ها را خراب می کند منافی آزادی است.
✅️ استاد حوزه علمیه افزود: آزادی تا جایی درست است که منافی آزادی دیگران نباشد؛ در حالی که بی حجابی باعث فساد در زندگی دیگران می شود؛ بنابراین بی حجابی از محرماتی است که باید با آن برخورد شود و اگر ما می خواهیم فساد وجود نداشته باشد، باید گناه در خارج وجود نداشته باشد، چون جوانان ما به فساد کشیده می شوند.
✅️ آیت الله فقیهی درباره مقابله با بی حجابی ابراز داشت: نهی از این منکر باید به وسیله همه مردم انجام شود اما باید با زبان خوب و به دور از اهانت، بی احترامی، تحقیر و برخورد فیزیکی باشد؛ البته مراجع قضایی وظیفه خود را می دانند و نوع برخورد آن ها متفاوت از عموم مردم است.
✅️ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حرام سیاسی آنجاست که فرد به غرض مخالفت با نظام اسلامی و جمهوری اسلامی کشف حجاب می کند که علاوه بر حرام شرعی، حرام سیاسی نیز مرتکب شده است؛ این گناهی مضاعف است.
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
📚 #معرفی_کتاب | وقتی همه انسان هستیم، چرا علوم انسانی را به اسلامی و غیر اسلامی تقسیم می کنید؟!
✅ همه انسان هستیم، اما اینکه علوم انسانی یعنی علومی که به توصیف، تبیین و تفسیر کنش های انسانی می پردازند و برای او در عرصه های مختلف تعیین تکلیف می کنند بر چه مبنایی تولید شده باشند فرق می کند. تفاوت نظریات در علوم انسانی وابسته به این هفت نوع مبنا است:
1️⃣معرفتشناختی
2️⃣هستیشناختی
3️⃣کلامی
4️⃣انسانشناختی
5️⃣ارزششناختی
6️⃣دینشناختی
7️⃣روششناختی
🔸️انسانِ غربی در تمامِ این مبانی نظرِ متفاوتی با دیدگاه اسلامی دارد که طبیعتاً علوم انسانی غربی را از علوم انسانی اسلامی متمایز می کند.
🔰آیت الله مصباح یزدی قدس سره یکی از برجستهترین صاحبنظرانی است که در طول سالیان دراز به آسیبشناسی علوم انسانی غربی، تبیین مبانی گوناگون علوم انسانی اسلامی و ارائه الگوی علمی برای تولید این گونه علوم پرداخته است.
📖کتاب «مبانی علوم انسانی اسلامی» سعی کرده، نگرش اسلام در این هفت نوع مبنا را بر اساس اندیشههای آیت الله مصباح یزدی قدس سره ارائه کند تا نظریه پردازان رشتههای مختلف علوم انسانی، با تکیه بر آنها، مسیر اسلامی سازی این علوم را به درستی طی کنند.
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 اخبار همایشها، کرسیها و نشستها:
نشستها و کرسیهای علمی که دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می شود.
#اخبار_نشستها_کرسیها_و_همایشها
#کرسی
#نشست
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 آزادی در اندیشه سیاسی امامخمینی(ره) در گفتوگوی «فرهیختگان» با دکتر شریف لکزایی
✅️ نگاه امام به آزادی، فلسفی است نه صرفا فقهی
روزنامه فرهیختگان | تاریخ:1402/02/10 | صفحه:15
https://farhikhtegandaily.com/newspaper/3852/15/
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
15_2610.pdf
1.8M
🔵 آزادی در اندیشه سیاسی امامخمینی(ره) در گفتوگوی روزنامه «فرهیختگان» با شریف لکزایی
نگاه امام به آزادی، فلسفی است نه صرفا فقهی
پ ن: فایل پی دی اف، ضمیمه است.
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
#اختصاصی
📸 حاشیه ای بر اجتماع مردم سبزوار در محل شهادت شهید الداغی
✅️ همیشه حضور باید به موقع و در زمان خودش باشد؛ آن هنگام که نیاز است. مانند آنها که قیامهای مختلفی بعد از عاشورا و شهادت امام حسین ع و یارانش انجام دادند؛ اما چون به وقت و زمان خودش؛ به یاری حق و امام خود نشتافتند؛ آن اثربخشی و تاثیر را نداشت و دیده نشد.
✅️ اگر فرهنگ سازی کرده بودیم و تبلیغ و ترویج معنویت و ارزشها و حمایت از حق و گفتن از اثرات مخرب بدحجابی؛ حتما تعداد زیادی در آن شب به کمک شهید الداغی در دفاع از آن دختران می رفتند و نظاره گر شهادت مظلومانه اش در برابر گرگ صفتان نبودند. و مادرش دیگر تا ابد در انتظار و حسرت آمدن جوانش به خانه؛ چشم به در نمی ماند.
✅️ باید در دفاع از حق به موقع عمل کرد و زمان شناس بود. نباید ارزشها جای خود را به ضد ارزشها بدهد؛ که اگر چنین شد شیاطین و گرگان بر جامعه مسلط می شوند.
✅️ فیلم شهادت این جوان مظلوم چنان واضح بود که تردیدی برای محاکمه سریع جانیان باقی نمی گذارد. اجازه ندهیم این بار هم رسانه های معاند، جای جلاد و شهید را عوض کنند و خون جوانی که زن، زندگی واقعی را معنا کرد و تک و تنها برای دفاع از دختران ایران، مظلومانه در برابر شیطان صفتان جان داد، پایمال شود.
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۵۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46