eitaa logo
مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
638 ویدیو
146 فایل
1. تاملات و یادداشتهای اختصاصی درباره فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی؛ 2. معرفی و اطلاع رسانی نشستها و همایشها؛ 3. معرفی آثار خوب درباره فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی ایران؛ 4. اینجا همیشه به روز هستید! تازه ترینها اینجاست! ارتباط با ادمین: @miradmin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | جهاد تبیین، نمایشی دیگر از قدرت تدبیر زینب کبری(س) ◾️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: این بزرگوار را، جهاد روایت را راه انداخت؛ نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند؛ کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند. حالا تا امروز روایت زینب کبریٰ (سلام الله علیها) از حادثه‌ی عاشورا در تاریخ مانده، [امّا] در همان زمان هم تأثیر گذاشت در شام، در کوفه، در مجموعه‌ی سالهای حکومت اموی و منتهی شد به ساقط شدن حکومت اموی. 👈 ببینید! این درس است؛ این همان حرفی است که بنده همیشه میگویم: شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند. ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir ⬅️ کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی: http://eitaa.com/mirkhalili
به مناسبت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی🇮🇷برگزار می گردد: 💻مدرسـه فصلـی انقلاب اسلامی فضای مجازی 📆رویدادهای روز 17 بهمن ماه 1401 🎙جناب آقای خالدی ➖کنش‌گری عمومی در انقلاب اسلامی فضای مجازی 🕙ساعت 10 🎙حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی ➖ظرفیت شناسی بین المللی تحقق انقلاب اسلامی در فضای مجازی 🕓ساعت 16 ⬅️جهت ثبت‌نام و حضور شناسه@oisc_rooydad در ایتا 💻پخش زنده با ترافیک رایگان: https://heyatonline.ir/graaph/ 📲پخش از طریق کانال دفتر در ایتا و آپارات https://www.aparat.com/oisc_majazi 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی ⬅️ جهت اطلاع از آخرین نشستها، کرسیها و همایشهای مرتبط با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال کنید. با ارسال مطالب کانال به گروه‌های دیگر، به بهتر دیده شدن پستهای کانال کمک بفرمایید. کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی با حضور حدود 200 استاد و محقق صاحب نام، از نشر مطالب و معرفی آثار اعضای کانال و اطلاع رسانی درباره برنامه های علمی شان استقبال می کند. 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی
به مناسبت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی🇮🇷برگزار می گردد: 💻مدرسـه فصلـی انقلاب اسلامی فضای م
در سلسله نشستهای مدرسه فصلی «انقلاب اسلامی، فضای مجازی» که به همت دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از 12 تا 22 بهمن ماه برگزار می‌شود، برخی اساتید معزز کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"؛ عزیزان دکتر ایزدهی، دکتر غلامی، دکتر احمدی و برخی سروران عزیز دیگر در موضوعات متنوع و جذاب ذیل عنوان انقلاب اسلامی، فضای مجازی ارائه بحث و سخنرانی دارند.
🔴 چند نکته درباره برخی پیام‌های عفو رهبری معظم انقلاب در دهه فجر: ۱.‌ دهه فجر و اوج آن، ۲۲ بهمن مظهر وحدت ملی کشور است و همه طیف ها و همه گروه‌ها به آن دلبستگی دارند. صدور فرمان عفو در این برهه الهام بخش، به معنای بازبودن آغوش نظام برای همه ایرانیان - حتی کسانی که چنگ به چهره نظام انداختند- است. ۲. این عفو، یعنی همه جوانانی که فریب دشمن را خوردند هستند و این اعتقاد حقیقی و قلبی رهبر معظم انقلاب است و البته مبانی دینی نیز چنین رویه و روحیه‌ای را ایجاب می‌کند. ۳.‌ این اقدام در شرایط ثبات داخلی و خنثی سازی طراحی‌های ضدانقلاب خارجی، عفو از است. با توجه به فضاسازی‌های ماه‌های قبل در مورد مجازات محاربین و اعمال مجازات قانونی، نشان داده شد نظام چه در مجازات و چه در عفو، تحت تاثیر فشارهای دشمن نیست و مستقلاً و با لحاظ اصول منطقی و معیارهای قانونی، تصمیم می‌گیرد. ۴. عفو رهبری یعنی فضاسازی‌های دروغین اینترنشنال و منوتو و... ، این اقدام بدین معنی است که در حوادث رخداده در کشور، تصمیمات درون‌زا و با حاکمیتی که پشتوانه مردمی دارد گرفته می‌شود و مسائلش ربطی به ضدانقلاب برانداز ندارد. ۵.‌ این اقدام رهبری، یعنی جوانان عزیز، مراقب فریب دشمنان باشند و بدانند آن‌ها بجز تخریب کشور هدف دیگری ندارند. ۶.‌ عفو رهبری یعنی جوانان عزیز! بازیچه تحریک امثال علی کریمی و فرخ‌نژاد قرار نگیرید. آن‌ها از روی پل احساسات جوانان عبور کردند و اقامت آمریکا را گرفتند و جوانان احساساتی شده را تنها گذاشتند. فاکتور اقامت گرفتن کریمی در فلان کشور ضدایران، با حساب تلخی‌ها و خون‌ها و خون دل‌های جوانان کشور، نقد شد. ۷. عفو رهبری یعنی همان رهبری که ۹۰ روز به او توهین کردند، مظهر رحمت در کشور است و بزرگوارانه همه توهین‌کنندگان را می‌بخشد. ۸. عفو رهبری یعنی نظام و کشور متعلق به خودتان است و فرصت ساختن آن را دوباره پیدا کنید. ۹. عفو رهبری وقتی معنادار است که با اقدامات متعارف سایر کشورهای مدعی در این زمینه . ترکیه با کودتاگران چه کرد؟! آمریکا و کشورهای اروپایی در برابر کنش‌گران معترض خود چه برخوردی دارند؟!! همه این کشورها عملا با مشت آهنین و با بیرحمانه ترین با معترضان برخورد می‌کنند. ۱۰. عفو رهبری با تفکیک جرایم و استثناشدن مجرمین واقعی، علاوه بر آنکه جنبه را حفظ می‌کند، زمینه برای رشد گفتگوهای عمومی واقعی و طرح مسائل و نظرات متفاوت را در چهارچوب منطقی و قانونی مهیا می‌کند. بالندگی و پویایی فرهنگی انقلاب اسلامی به نحوی است که با چالش‌های فرهنگی به روش فکری و نرم افزاری مواجه می‌شود. پ ن: یادداشت جالبی بود با نکات کلیدی؛ که در فضای مجازی خواندم. با توجه به اینکه مطلب بدون نام نویسنده یا لینک کانال خاصی بود؛ یادداشت بدون نام در اینجا ارسال شد. تشکر از نکات قابل استفاده نویسنده محترم این یادداشت. ⬅️ کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی: http://eitaa.com/mirkhalili
🔰 ریشه های فرهنگی انقلاب اسلامی ✍️ داود مهدوی زادگان(رئیس سمت) انقلاب های مدرن غالباً ریشه اقتصادی دارند و در اثر نابسامانی های اقتصادی و گسترش فقر و محرومیت شکل گرفته اند. به همین دلیل نظریه های مدرن جامعه شناسی انقلاب با محوریت محرومیت و فقر شدید مادی تدوین و ارائه شده است. و دقیقاً به همین خاطر است که جامعه شناسان غربی در فهم و تحلیل درست انقلاب اسلامی با چالش جدی مواجه شدند. زیرا آنان التفاتی به ریشه های فرهنگی در پدید آمدن این انقلاب ندارند. ریشه های فرهنگی انقلاب اسلامی را در چارچوب مفهومی، "تحمیلات فرهنگی ناصواب" در دوره پهلوی ها می توان تحلیل کرد. استبداد پهلوی جنبه هایی از فرهنگ ناصواب را بر مردم تحمیل کرده بود که برای مردم قابل پذیرش و تحمل نبود. شعور تاریخی/ فرهنگی مردم ایران این اندازه از تحمیلات نادرست فرهنگی را نمی توانست پذیرا باشد. به همین خاطر، وقتی مردم در آستانه بی تابی فرهنگی قرار گرفتند، کافی بود که رهبری انقلابی ندای مقابله با تحمیلات فرهنگی نا صواب را سر دهد تا ملت به این ندا پاسخ مثبت دهد. در اینجا تحمیلات فرهنگی پهلوی ها را که عمدتاً به کمک جریان روشنفکری غربگرا طراحی و اجرا می شد بر سه دسته زیر می توان بر شمرد. باستان گرایی پوشالی ایران باستان علیرغم حاکمیت شاهنشاهی آن از شکوه و اقتدار جهانی برخوردار بود. جهان باستان زیر سلطه دو امپراتوری بزرگ ایران و یونان و بعد ایران و روم قرار داشت. در منطقه غرب آسیا، مناطق غربی آن یعنی شام و فلسطین زیر سلطه دولت روم بودند و مناطق شرقی و جنوبی مانند عراق و یمن زیر سیطره دولت ایران به سر می بردند. حتی دولت نو ظهور قریش در مرکز شبه جزیره نیز ملاحظات جلب رضایت مندی این دو امپراتوری را داشت. اگرچه تاریخ نویسان درباری عصر پهلوی به گونه ای گسترده دست به کار بازخوانی امپراتوری ایران باستان شدند، اما از این بازخوانی هیچ اثری از آن اقتدار و سلطه جهانی ایرانیان برون نمی طراوید. مردم همزمان با این بازخوانی سلطه یونان و روم را در شکل جدید استکبار آمریکا بر مملکت خود احساس می کردند. طبیعی بود که مردم از خود بپرسند که اگر ما در دوره باستان از چنین اقتدار جهانی برخوردار بودیم، چگونه است که اکنون زیر سلطه امپراتوری غربی قرار گرفته ایم. چرا باید شاه این مملکت که از شکوه پادشاهی هخامنشی دم می زند، بدون اجازه قدرت های غربی جرأت تصمیم گیری و شاهی کردن را نداشته باشد. دین ستیزی ملت ایران از پیش از اسلام تا کنون مردمی دیندار و آیینی بوده و هستند. پادشاهی های پیش از اسلام نسبت خوبی با دین و دینداری برقرار کرده بودند و در ترویج دیانت نقش زیادی داشتند. سال ها پیش از یک مورخ ایرانی به هنگام دیدن تخت جمشید شنیدم که می گفت اینجا پایتخت مذهبی هخامنشیان بوده است. اما مردم روحیه و فرهنگ دینداری خود را با آیین نو ظهور اسلام بسیار سازگارتر دیدند. لذا از زمان ورود اسلام به ایران تا به امروز وفا دار و مومن به آن باقی مانند. در حالیکه معماران فرهنگی پهلوی ها در صدد دین زدایی و غیر دینی شدن مردم برآمده بودند. جلوه های گسترده ای از دین زدایی دولتی در دوره پهلوی را می توان در کتب تاریخی مطالعه کرد. سبک زندگی فرومایه غربی پهلوی ها از طریق عناصر و نهاد های فرهنگی خود تلاش گسترده ای را به راه انداختند تا سبک زندگی غربی را بر مردم ایران تحمیل کنند. لکن این سبک زندگی وارداتی بیش از آنکه غربی باشد، غربزده بود. سبک غربزده هم غربی است و هم نیست. در چنین سبکی آن جنبه های عقلانی که موجب پیشرفت و ترقی می شود، دیده نمی شود بلکه جنبه های روبنایی زندگی غربی که عاری از هر گونه عقلانیت و اخلاق مداری است، در آن دیده می شود. فرهنگ بی بند و باری، لا ابالی گری، عریان گری و زندگی اشرافی و فرد گرایی های منحط از خصوصیات سبک زندگی غربزده است که پهلوی ها سعی در تحمیل آن بر مردم داشتند. لذا مردم با عفت و اخلاق مدار ایرانی دیر یا زود علیه چنین تحمیل فرهنگی قیام می کنند و تحمل پذیرش آن را ندارند. سنگینی تحمیلات ناروای سه گانه بر ملت برای کسی که با فرهنگ و خلقیات ایرانی آشنایی دقیقی دارد، قابل پیش بینی بود که انقلابی با ریشه های فرهنگی در شرف وقوع است. مردم تا این اندازه تاب چنین تحمیلات ناروای فرهنگی را ندارند. اگر نسل جوان که تجربه عصر پهلوی را ندارد خواهان درک آن تحمیلات فرهنگی باشد، می تواند محتوای اغتشاشات پاییز امسال را از این منظر باز خوانی و باز فهمی کند. در فتنه 401 جلوه ای از خواست باستان گرایی پوشالی، اسلام ستیزی و سبک زندگی فرو مایه غربزده را شاهد بودیم. و البته از آنجا که ملت خواهان بازگشت به دوره منحط پهلوی نیستند، بار دیگر برابر چنین اراده شوم و ضد فرهنگی ایستادگی و مقاومت کردند و آن را پس زدند. ⬅️ کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی: http://eitaa.com/mirkhalili
✅هم اندیشی روش مطالعات تمدنی 🎙سید صادق حقیقت/ دانشگاه مفید ◾️تنوع حاکم بر روش شناسی ها و گونه شناسی رویکردهای روش شناختی سودمند در مطالعات تمدنی 🎙حبیب الله بابائی / پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ◾️روش شناسی مطالعات پدیده های کلان 🎙سعید بهمنی / پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ◾️روش شناسی فهم تمدنی قرآن 🎙هادی وکیلی/پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ◾️ اسلام پژوهی تمدنی و رویکردهای روش شناختی معتبر( یا رایج) در انجام این مطالعات 🎙طیبه محمدی کیا/پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ◾️حضور/ غیبت زنانه در تمدن اسلامی، روش شناسی چگونگی مطالعه امر جنسیت در میراث تمدن اسلامی 🎙سیدهادی گرامی /پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ◾️روش شناسی مطالعات تطبیقی تمدنها (اسلام و غرب) 🎙عبد المجید مبلغی/پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ◾️معنای رویکرد به روش شناسی در مطالعات تمدنی و امکانهای منجر به بومی اندیشی روش شناختی 🎙علی بیات/دانشگاه تهران ◾️روش شناسی مطالعه تمدن اسلام بر مبنای محکمات و متشابهات قرآنی 🎙رضا غلامی/مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی ◾️روش شناسی مطالعه عقلانیت تمدن 🎙محمد علی میرزایی /جامعه المصطفى ◾️روش شناسی مطالعات تمدنی در جهان عرب 🎙محسن الویری/ دانشگاه باقرالعلوم (ع) ◾️روش شناسی شرق شناسی در مطالعات تاریخ تمدن اسلامی 📅زمان:چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ⏰ساعت ۸:۳۰ الی ۱۹ 🗒مجری: مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 📒لینک ورود در جلسه به صورت مجازی 🌐 B2N.IR/ISCS ⬅️ کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی: http://eitaa.com/mirkhalili
مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی
✅هم اندیشی روش مطالعات تمدنی 🎙سید صادق حقیقت/ دانشگاه مفید ◾️تنوع حاکم بر روش شناسی ها و گونه شناسی
هم اندیشی با حضور برخی اعضای محترم کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی؛ عزیزان دکتر بهمنی، دکتر بابائی، دکتر غلامی، دکتر الویری و ... ان شاء الله نشستها و یادداشتهای سایر سروران عزیز عضو کانال هم اطلاع رسانی خواهیم کرد. یادداشت دکتر مهدوی زادگان رئیس سازمان سمت هم که عضو این کانال هستند جدید بود و آقای دکتر، جدید، آن را نوشتند که در پست قبلی آمد و قابل استفاده است. همان طور که عرض شد سعی بر این است که این کانال به دلیل نخبگانی بودنش و حضور برخی از چهره های مطرح کشوری؛ اعم از سفرا، نمایندگان مجلس، دوستان شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونین برخی از وزرا، مدیران سیاسی و فرهنگی کشور، و اساتید مطرح دانشگاههای برتر کشور، و محققین عزیز، متفاوت از دیگر کانالها و گروهها باشد. جامع و به روز باشد و مطالب گلچین شده ارسال شود. و تاکید بر اطلاع رسانی نشستها و همایشهایی است که دوستان گروه در آن ارائه بحث دارند و همچنین نشر و بازنشر یادداشتهای عزیزان در این کانال. چون پراکندگی کانالها و گروههای مختلف در ایتا هست؛ امیدواریم بتوانیم در اینجا متفاوت باشیم و برای عزیزان فرهخته عضو قابل استفاده باشد. با تشکر مجدد و خیر مقدم خدمت سروران عزیزی که جدید به کانال خودشان پیوستند.🌸🌸 ⬅️ کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی: http://eitaa.com/mirkhalili
پس چرا انقلاب شد؟.pdf
547.1K
🇮🇷پس چرا انقلاب شد؟!🇮🇷 ✍️ گزارشی از نشست‌های نقد و بررسی مستند «انقلاب 57» ✍️ حسین احمدی 🔸تاریخ در ترازو انجمن علمی جامعه‌شناسی دانشگاه تهران 📚منبع: نشریه معارف ش 108. 👇کانال نشریه معارف:👇 https://eitaa.com/maarefmags_ir ⬅️ جهت اطلاع از آخرین نشستها، کرسیها و همایشهای مرتبط با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال کنید. با ارسال مطالب کانال به گروه‌های دیگر، به بهتر دیده شدن پستهای کانال کمک بفرمایید. کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی با حضور حدود 200 استاد و محقق صاحب نام، از نشر مطالب و معرفی آثار اعضای کانال و اطلاع رسانی درباره برنامه های علمی شان استقبال می کند. 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
معرفی کتاب: کتاب بازتاب جهانی انقلاب اسلامی در چهار گفتار شامل سیزده فصل ارائه می گردد. پس از ارائه مقدمه در فصل اول، در فصل دوم به کلیات انقلاب اسلامی و ویژگی های نظری و عینی پرداخته شده است. در فصل سوم صدور انقلاب، برداشت ها و نظریات متفاوت مربوط به آن مورد بحث قرار خواهد گرفت. در فصل چهارم و پنجم بازتاب انقلاب اسلامی بر نظام جهانی مورد بررسی قرار می گیرد و در فصل ششم تا دوازدهم، بازتاب انقلاب اسلامی بر جهان اسلام در حوزه های مختلف جغرافیایی مورد توجه خواهد بود و در نهایت در فصل سیزدهم با ارائه جمع بندی از مطالب ارائه شده، آثار جهانی انقلاب اسلامی به تفکیک و با استفاده از سطوح مختلف تحلیلی در جهان اسلام و نظام جهانی بیان خواهد گردید. مشخصات کتابشناختی اثر: نام کتاب: بازتاب جهانی انقلاب اسلامی مولف: دکتر منوچهر محمدی ناشر : سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ⬅️ جهت اطلاع از آخرین نشستها، کرسیها و همایشهای مرتبط با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی را در ایتا دنبال کنید. سعی بر این است که این کانال به دلیل نخبگانی بودنش و حضور برخی از چهره های مطرح کشوری؛ اعم از سفرا، نمایندگان مجلس، دوستان شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونین برخی از وزرا، مدیران سیاسی و فرهنگی کشور، و اساتید مطرح دانشگاههای برتر کشور، و محققین عزیز، متفاوت از دیگر کانالها و گروهها باشد. جامع و به روز باشد و مطالب گلچین شده ارسال شود. 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
✅دهمین پدرانه... محسن مهدیان 🔸عفو رهبری خبرساز بود؛ آنهم بلافاصله بعد از عکس های دلنشین جشن تکلیف با فرشته های کوچک و پاک. ایندو را باید با هم دید. هر دو پدرانه است. هم خنده های صمیمانه و هم گذشت آموزنده. محبت پدر برای همه فرزندان است و البته جلوتر از اخمش. چه بسا اخمش نیز از سر محبت است و همه اش نیز از ابتدا تا انتها دستگیری. اشتباه نشود؛ رفتار پدرانه را نباید تنها به عفو و گذشت دید. از روز اول اغتشاشات چنین است، همه اش از همین جنس است. 1️⃣یکم. روز اول بها ندادند و هیچ نگفتند. عبور کردند و چشم پوشیدند. خطائی بود که نباید برجسته می شد. 🔸خلاصه اولین پدرانه بی اعتنایی به خطای فرزند بود. 2️⃣دوم. از سخنرانی دوم به بعد انگشت را سمت خناسان و شیاطین اصلی بردند. حتی به بداخلاقی چهره ها نیز توجه نکردند. تاکید کردند این جماعت نیز با مردم اند و انقلاب. 🔸دومین پدرانه شان بی اعتنایی به اختلاف های داخلی و انگشت اشاره به بیرون از خانه بود. 3️⃣سوم. تلاش کردند تحلیل فرزندان را نسبت به وقایع اصلاح کنند. اصرار داشتند که این اغتشاشات ثمره پیشرفت شماست نه ضعف ها. نخواستند تلخی های آن ایام باعث شود، واقعیت ها دیده نشود و اعتماد به نفس ملی لطمه ببیند. 🔸سومین پدرانه تصویر و ترسیم قدرت ملی بود، نشان دادن حرکت و پیشرفت در زیر آتش کین ها. 4️⃣چهارم. تصریح داشتند به سطح بندی خطاها. مدام هم تکرار کردند؛ "نکند همه را با یک چوب قضاوت کنید." اینکه بین جاهل و غافل و مجرم تفاوت است. بین هیجان زده و دشمن فاصله است. 🔸چهارمین پدرانه تفکیک میان خطاها بود. 5️⃣پنجم. اجازه رفتار تحکم آمیز به نظمیه و امنیه ندادند. سیاست "کشته دهیم اما نکشیم" برای چنین مرشدانه ای بود. گوئی می دانستند این اغتشاشات ثمره جهل مجازی است و راهش خون ریختن نیست. 🔸پنجمین پدرانه این بود که هزینه دهیم، اما فرصت دهیم تا آگاهی رشد کند و دیگران بهوش شوند. 6️⃣ششم. مانع ظاهرگرایی شدند. فرمودند چه بسا دختران شل حجابی که دلشان با انقلاب و اسلام است: "همین ها مشت محکم بر دهان دشمن زدند." 🔸ششمین پدرانه عبور از ظاهر و دیدن باطن فرزندانش بود. 7️⃣هفتم. انقلابی ها را دعوت به خویشتنداری کردند. اینکه صبوری بخرج دهید و اجازه ندهید از سر خشم و ناراحتی گرفتار قانون شکنی شوید. 🔸هفتمین پدرانه دعوت به صبر انقلابی بود. 8️⃣هشتم . دیگری صداقت در اوج اغتشاش بود. وقتی از خودی ها خطا دیدند، بلافاصله واکنش نشان دادند و دلجوئی کردند. ماجرای اعزام سفرای شفقت به زاهدان از این جهت الگو بود. 🔸هشتمین پدرانه درس حریت و صداقت در پذیرش خطا بود؛ آنهم خطای دیگران. 9️⃣نهم. خونخواهی برای فرزندان مظلومش بود. لاله های پرپری که به نام انقلاب و اسلام جاودانه شدند تا بیرق "آرمان" بالا بماند. از روح الله تا دانیال و حسین و ... را به آغوش کشیدند و سر مزارشان سلام دادند تا نام شان ثبت بر تاریخ شود. 🔸نهمین پدرانه خونخواهی از سر غیرت مقابل شیاطین بود. 🔟و دهم عفو. گذشتند چون احساس کردند تلنگری بس است. چون غرض نهایی، دستگیری است نه مچ گیری. هدایت است نه صرفا مجازات. فرماندهی کل قوا اول معلم است و راهبر. 🔸واپسین پدرانه، انتقال محبت به فرزندان خطا کار بود تا بدانند دوستدار و دلسوز نهایی آنها اسلام است و انقلاب. 👈روزهای تلخ اغتشاش گذشت؛ اما باید سالها نوشت و نوشت. یکی اش پدرانه های رهبری... ⬅️ کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی با حضور بیش از 200 مدیر، استاد و محقق صاحب نام، از نشر مطالب و معرفی آثار اعضای فرهیخته کانال و اطلاع رسانی درباره آنها استقبال می کند. 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
شبهات انقلاب اسلامی ۲۱بهمن ۱۴۰۰.m4a
29.43M
🎙پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی ایران توسط استاد دکتر عبدالحسین خسروپناه در جمع ایرانیان مقیم منچستر ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ منبع: کانال استاد دکتر عبدالحسین خسروپناه ⬅️ کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی با حضور بیش از 200 مدیر، استاد و محقق صاحب نام، از نشر مطالب و معرفی آثار اعضای فرهیخته کانال و اطلاع رسانی درباره آنها استقبال می کند. جدیدترین صوت نشستهای علمی مرتبط با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی را در اینجا بشنوید. 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی
🎙پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی ایران توسط استاد دکتر عبدالحسین خسروپناه در جمع ایرانیان مقیم منچستر ۲۱
ان شاء الله بنا داریم به مرور، صوت نشستهای علمی مربوط به مطالعات انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی که توسط اعضای محترم کانال و سایر اساتید و فرهیختگان فعال در حوزه مطالعات مربوط به انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی ارائه شده است را در کانال بارگذاری نماییم. ان شاء الله دیگر صوتهای استاد ارجمند جناب اقای دکتر خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که افتخار داریم در این کانال هم حضور دارند را به مرور بارگذاری کنیم. نشست قابل استفاده ای هم جناب استاد، چند سال پیش درباره توسعه علوم انسانی بعد از انقلاب اسلامی داشتند که بحث بسیار مفید و قابل استفاده ای بود که ان شاء الله فایل صوتی آن در اینجا بارگذاری خواهد شد. بخشهایی از آن صوت در کتاب انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی و اسلامی، نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده بود.
hadees_peimaneh.pdf
2.39M
کتاب «حدیث پیمانه» پژوهشی در انقلاب اسلامی دکتر حمید پارسانیا کتاب «حدیث پیمانه» از نگاه رهبر معظم انقلاب: کتاب نوشتهٔ شماست؟ کتاب بسیار خوبی است. مدت‌ها پیش به دوستان فیلسوفمان در قم، از کمبودی گله می‌کردم و می‌گفتم: «فرق فلسفهٔ ما با فلسفهٔ غرب (از زمان ارسطو و افلاطون تاکنون) این است که فلسفهٔ غرب، همیشه یک دنباله و ادامهٔ اجتماعی و سیاسی و مردمی داشته است؛ اما فلسفهٔ ما ادامهٔ اجتماعی و سیاسی نداشته است. حداکثرش به ادامهٔ تربیت فردی رسیده؛ والا اینکه فلسفهٔ ما بگوید شکل حکومت چگونه باید باشد، حقوق مردم چیست، ارتباطات آنها با یکدیگر چگونه است، چنین ادامه‌ای ندارد. در حالی که همهٔ این مبانی می‌تواند مبنای فلسفهٔ اجتماعی و سیاسی قرار بگیرد.» وقتی من ترتیب و فصل‌بندی کتاب شما را (البته همه‌اش را نخوانده‌ام) نگاه کردم، دیدم این کار شده است. از مبانی فکری و فلسفی شروع کرده‌اید و به جمهوری اسلامی و مسائل آن رسیده‌اید. این چیز باارزشی است. الحمدلله این‌طور فکرها در جامعهٔ ما حضور دارد. از این‌ها باید حداکثر استفاده بشود. این سبک کار، درست است. باید متمسّک به مبانی بود. بیانات رهبر انقلاب در دیدار هیئت‌ مدیرهٔ دفتر تبلیغات اسلامی حوزهٔ علمیهٔ قم، ۲۹دی۱۳۸۰ منشور حوزه و روحانیت، ج۵، ص۳۱۰تا۳۱۱ منبع: به نقل از کانال استاد دکتر حمید پارسانیا ⬅️ کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی با حضور بیش از 220 مدیر، استاد و محقق صاحب نام، از نشر مطالب و معرفی آثار اعضای فرهیخته کانال و اطلاع رسانی درباره آنها استقبال می کند. 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
استاد دکتر خسروپناه: در ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر نوع مواجهه کشور با موضوعات و حوادث کشور و برخورد با این حوادث، ۱۱ دوگانه را مطرح فرمودند که مواجهه فعال و منفعل و همچنین مواجهه ابتکاری و عکس العملی، از جمله این موارد بود. در مواجهه عکس العملی، دشمن، ما را در میدان دعوای موضوعاتی مانند حجاب می‌اندازد، اما در مواجهه ابتکاری با بررسی عمل می‌کنند. حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به موارد دیگر مواجهه بیان کرد: مواجهه مأیوسانه و امیدوارانه، مواجهه دوگانه ترس و دلیری، مواجهه سهل انگارانه، تهدید و فرصت را با هم دیدن، بهره‌گیری و عدم بهره‌گیری از تجربه‌ها و همچنین شناخت و نشناختن واقعیت‌های میدان، از این مواجهات دوگانه هستند. 🟦در اغتشاشات اخیر حدود ۱۵۰ ساعت با جوانان اغتشاشگر گفتگو داشتم: اگر مأیوس شویم، به دشمن فرصت بیشتری داده‌ایم، شخصاً در اغتشاشات اخیر حدود ۱۵۰ ساعت با جوانان اغتشاشگر گفتگو داشتم، سالهاست که به‌طور مرتب به چند دبیرستان می‌روم و در جلسات پرسش و پاسخ با دانش آموزان شرکت می‌کنم. 🟦تعطیلی اردوهای دانشجویی اتفاق خوبی نیست: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اینکه چند سال است اردوهای دانشجویی ما تعطیل شده است، اتفاق خوبی نیست. فقدان انجام سفر به شهرهای دیگر برای گفتمان با اساتید درس انقلاب اسلامی احساس می‌شود که قبلاً بود و حالا رها شده است، باید گفت در این زمینه بحث بودجه مطرح نیست و هر مدیری که به بهانه بودجه، کار فرهنگی را تعطیل کند، دارای ضعف است. 🆔 کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی در پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
کرسیها و نشستهایی که فردا سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ با موضوع انقلاب اسلامی برگزار می شود. لازم به ذکر است در برخی از کرسیهایی که پوستر آنها در این پست آمده، گواهی معتبر به شرکت کنندگان داده می شود. در صورت تمایل، برای اطلاع سایر اساتید و دانشجویان جهت شرکت در این کرسیها ارسال بفرمایید. ⬅️ کانال مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با جدیدترین اخبار نشستها، کرسیها و همایشها در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی: 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی
سلام علیکم؛ به اطلاع می رساند با توجه به مشکل پیش آمده برای ناقد محترم کرسی انقلابی ماندن و مهم ترین چالش پیش رو از منظر قرآن و اهل بیت ع، این کرسی، هفته آینده 1401/11/25 (سه شنبه) ساعت 10 الی 12 برگزار خواهد شد.
انقلاب اسلامی و آگاهی بخشی در اندیشه و سیره امام خمینی ره.mp3
40.64M
🗒 صوت کرسی انقلاب اسلامی و آگاهی بخشی در اندیشه و سیره امام خمینی ره 🎙ارائه دهنده: دکتر علی اکبری معلم 📒ناقد: دکتر رجبعلی اسفندیار دبیر علمی: دکتر سیدسجاد آل غفور ⬅️ کانال مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با جدیدترین اخبار، صوت و گزارش نشستها، کرسیها و همایشها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی: 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
چالش سوال از طرفداران پهلوی ⬅️ کانال مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با بریده های نشریات، اسناد تاریخی، طراح سوالات چالشی درباره پهلوی ها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی: با ارسال مطالب خوب خودتان و نیز بازنشر مطالب منتشره در کانال، به بهتر دیده شدن مطالب، تبلیغ و ترویج و تقویت آن کمک بفرمایید. 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا می دانستید اولین بار نام جعلی برای خلیج فارس از سوی چه کسی استفاده شد؟! خسرو معتضد: 🔹زمان پهلوی، ۱۰ سال به اشتباه با مصر قهر بودیم و عبدالناصر هم از روی لجبازی، نام جعلی را برای خلیج فارس جا انداخت. ⬅️ کانال مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با کلیپهای کوتاه از صحبتهای کارشناسان و مستندها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی: 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی
آیا می دانستید اولین بار نام جعلی برای خلیج فارس از سوی چه کسی استفاده شد؟! خسرو معتضد: 🔹زمان
پیرو این کلیپی که به نقل از آقای خسرو معتضد درباره اولین نامگذاری جعلی برای خلیج فارس در کانال منتشر شد؛ استاد ارجمند جناب آقای دکتر یعقوب توکلی که آثار متعددی در حوزه تاریخ نگاری دارند، و ان شاء الله بزودی برخی آثار ایشان در کانال معرفی خواهد شد؛ و در کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی هم حضور دارند، به حقیر پیام دادند و در نقد نکته آقای معتضد فرمودند: "اولا اینکه قهر ما بخاطر اسراییل بود و ثانیا اعراب قبلا هم همین نام جعلی را می گفتند". با تشکر از دقت نظر جناب استاد دکتر توکلی عزیز🌸 ⬅️ کانال مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با کلیپهای کوتاه از صحبتهای کارشناسان و مستندها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی: با نشر مطالب کانال، به بهتر دیده شدن مطالب و نیز باز شدن باب نقد و نظر درباره مطالب کانال کمک بفرمایید. با تشکر 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili