eitaa logo
مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
638 ویدیو
146 فایل
1. تاملات و یادداشتهای اختصاصی درباره فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی؛ 2. معرفی و اطلاع رسانی نشستها و همایشها؛ 3. معرفی آثار خوب درباره فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی ایران؛ 4. اینجا همیشه به روز هستید! تازه ترینها اینجاست! ارتباط با ادمین: @miradmin
مشاهده در ایتا
دانلود
نشست علمی جمهوری اسلامی و روایت زنان علاسوند و کرمی 14011203.mp3
23.33M
برای پاسخ به سوالاتی از این قبیل: 1. آیا جمهوری اسلامی توانسته روایتی از زنان ارائه بدهد و تا چه حد موفق بوده و چرا روایتهای بدیل و رقیب جذاب بوده؟ 2. آیا دستاوردهای زنان در انقلاب اسلامی به گونه ای نبوده که بتوان یک ارائه و روایتی درست و جذاب داشت؟ 🎙 بشنوید👇👇👇 نشست علمی"جمهوری اسلامی و روایت زنان" 🔹ارائه دهندگان: 1️⃣ دکتر فریبا علاسوند"عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده" 2️⃣ دکتر محمدتقی کرمی "عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)" 🔸دبیر علمی نشست: دکتر سمیه حاجی‌اسماعیلی"عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده" 📅 چهارشنبه سوم اسفند 1401 ⬅️ کانال نخگبانی و متفاوت مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 400 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان: 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
دانشگاه شهید بهشتی برگزار می کند؛ پنجمين همايش بین المللی «مردم‌سالاري ديني» با عنوان: «مردم سالاری دینی و آینده جهان ‌اسلام» زمان برگزاری همایش: آذر 1402 مهلت ارسال چکیده مقالات: پایان خرداد 1402 مهلت ارسال اصل مقالات: پایان شهریور 1402 🟦 محورها و موضوعات همايش بین المللی پنجم: (مردم‌سالاری دینی و آینده جهان اسلام) ⬅️ محور اول : مباحث نظری: 1. مطالعه خلأهای نظری موجود در نظریه پردازی های مردم‌سالاری دینی؛ 2. مردم‌سالاری دینی در آرای متفکران ادیان توحیدی؛ 3. خوانش های مختلف از مردم‌سالاری دینی؛ 4. مردم‌سالاری دینی و نظریه های دولت در اسلام؛ 5. مردم‌سالاري ديني در انديشه متفكران اسلامي معاصر؛ 6. مطالعه تطبیقی مردم‌سالاری دینی در آرای کلامی و فقهی اهل سنت؛ 7. مطالعه تطبیقی مردم‌سالاری دینی در آرای کلامی و فقهی شیعه؛ 8. مقایسه الگوی مردم‌سالاری دینی با الگوهای بدیل؛ 9. مقايسه مباني نظری مردم‌سالاري ديني با لیبرال دموكراسي؛ 10. مبانی نظری لیبرال دموکراسی و نقد آن؛ ⬅️ محور دوم: مباحث کاربردی 1- چالشهاي عملی فراروي نظام مردم‌سالاری ديني؛ 2- مردم‌سالاری دینی و اقلیت‌های دینی و مذهبی؛ 3- نقد عملکرد نظام های ليبرال دموکراتیک بر مبنای خودش؛ 4- بررسی و نقد وضعیت آزادی بیان در نظام های لیبرال دموکراتیک؛ 5- بررسی و نقد وضعیت آزادی احزاب در نظام های لیبرال دموکراتیک؛ 6- بررسی و نقد ساختار انتخاباتی نظام های لیبرال دموکراتیک؛ 7- بررسی مقایسه ای نظام انتخاباتی مردم‌سالارانه در ایران با دیگر کشورها؛ ⬅️ محور سوم: امکان سنجی کاربست تجربه مردم‌سالاری دینی در ایران برای جهان اسلام 1. مردم‌سالاری دینی و نظریه ولایت فقیه؛ 2. امکان تحقق مردم‌سالاری دینی در دیدگاه فِرَق مختلف اسلامی؛ 3. زمینه های نظری ولایت فقیه، در فقه سیاسی اهل سنت؛ 4. زمینه های تحقق و امکان سنجی مردم‌سالاری دینی در جهان اسلام؛ 5. الگوی مردم‌سالاری دینی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و کاربست آن برای جهان اسلام؛ 6. بررسی تجربه عملی مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران و کاربست آن برای جهان اسلام؛ ⬅️ محور چهارم: راهبردها و راهکارهای تحقق مردم‌سالاری دینی در جهان اسلام 1. جایگاه مردم‌سالاری دینی در روند تحقق تمدن نوین اسلامی؛ 2. زمینه ها و شیوه های ترویج دموکراسی لیبرال از سوی غرب در جهان اسلام؛ 3. چالش ها و فرصت های مردم‌سالاری دینی در جهان اسلام؛ 4. مردم‌سالاری دینی و جنبش های فکری و سیاسی معاصر در جهان اسلام؛ 5. نقش شبكه هاي اجتماعي در بسط نظريه مردم‌سالاري ديني در جهان اسلام 6. بررسی نظریه پردازی‌های مردم‌سالاری دینی در مراکز مطالعاتی غرب؛ 7. الگوهای مختلف مردم‌سالاری دینی در جهان اسلام؛ 8. ظرفیت ها و چالش های سنت های تاریخی و قومی در مردم سالاری دینی؛ ⬅️ محور پنجم: مردم‌سالاری دینی و آینده جهان اسلام با تاکید بر بیانیه گام دوم 1. تاثیر نظریه مردم‌سالاری دینی در آینده نظام های سیاسی در جهان اسلام؛ 2. جوانان، مردم‌سالاری دینی و آینده جهان اسلام؛ 3. قدرت های نوظهور و نقش آنها در تحقق مردم‌سالاری دینی در جهان اسلام؛ 4. نقش رهبران در تحقق مردم‌سالاری دینی در جهان اسلام؛ 5. ظرفیت های مردم‌سالاری دینی در زمینه سازی حکومت جهانی موعود؛ 6. نقش بانوان در تحقق مردم سالاری دینی در جهان اسلام؛ 7. نظريه مردم‌سالاري ديني به مثابه الگوي نوين و مطلوب نظام سیاسی در جهان اسلام؛ محققان می توانند برای ثبت نام و ارسال آثار خود به سایت همایش مراجعه نمایند. religiousdemocracy.sbu.ac.ir ⬅️ کانال نخگبانی و متفاوت مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 400 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان: 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
🟦 ساواک از آغاز تا پایان ◀️ دکتر علی‌محمد بشارتی، از مبارزان و انقلابیون دوران پهلوی و وزیر اسبق کشور ⬅️ حکومت کردن بسیار سخت است، می توان از دور انتقاد کرد، اما به دلیل اینکه ملزومات زیادی نیاز است متوجه می شویم که حکومت کردن بسیار سخت است؛ و از جمله موارد لازم و واجب در هر حکومتی برخورداری از دستگاه اطلاعاتی است و در اسناد اسلامی مدارک زیادی از کارهای اطلاعاتی پیامبر وجود دارد. ⬅️ محمدرضا پهلوی برای حکومت خود تمامی ابزار و لوازم را داشت اما یک چیز بسیار مهم نداشت و آن هم سواد کافی بود. در خاطرات فرح آمده است که محمدرضا از طفولیت به سوییس رفت و با پول های بسیار زیاد پدرش رضا کلاسی را گذراند و بعد وارد دانشگاه افسری شد. هیچکس ندیده او، اشرف، شمس، رضاخان و تاج الملوک درس خوانده باشند و هیچکس محمد رضا را هنگام مطالعه ندیده است. ⬅️ همچنین در خاطرات فردوست آمده رضاشاه پس از تبعید، ماهی یک نامه برای محمدرضا می نوشت اما چون سواد نداشت پایین نامه برای امضا رضا را نقاشی می کرد. ⬅️ حکومت به دو ابزار مهم و اساسی نیاز دارد، اولین آن ابزار ایجاد حکومت و دیگری ابزاری است که موجب ماندگاری حکومت شود. ابزار ایجاد حکومت فداکاری، زندان، کشته شدن و غیره می باشند، اما ابزاری که موجب پایداری حکومت باشد در راس آن دشمن شناسی مطرح است. ⬅️ ساواک، سازمانی برای انجام کارهایی بود که قبلا شهربانی انجام می داد، اما شهربانی اطلاعات گسترده ای نداشت و برای پدیده هایی که از سال 1340 به بعد شکل گرفتند نیاز به تشکیل سازمانی بود؛ از اینرو به پیشنهاد امریکا سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) شکل گرفت. ⬅️ به رغم آنکه ساواک اطلاعات زیادی داشت و تبلیغات گسترده ای می کردند که در همه جا حضور دارد اما به ساواک اکتفا نکردند و کمیته مشترک ضد خرابکاری را که مکمل کارهای اطلاعاتی ساواک بود به توصیه اسرائیل ایجاد کردند. ⬅️ مقام معظم رهبری 8 ماه در بازداشتگاه کمیته مشترک ضد خرابکاری (موزه عبرت حاضر) بودند که در این مدت حتی یک بارهم به ایشان اجازه استحمام ندادند. ⬅️ به رغم تشکیل ساواک و حمایت های همه جانبه امریکا و اسراییل از شاه این رژیم پایدار نماند، چراکه این رژیم ریشه های مردمی نداشت. هویتی به نام ایران وجود دارد که از همسایه های خود بسیار بالاتر است و در بسیاری زمینه ها جزو برترین ها در دنیا هستیم. به رغم تحریم های 44 ساله و به خصوص جنگ 8 ساله پیشرفت های بسیار فوق العاده ای کرده ایم که باید قدر خود را بدانیم و به ایرانی بودن خود افتخار کرده و ببالیم. ⬅️ در کشورهای غربی حکومت ها بر مبنای شایستگی تشکیل نمی شوند بلکه یک حزبی فعالیت کرده و طرفداران آن حزب به شخص مورد نظرشان رای داده و بالا می آید و حکومت را به دست می گیرند. ⬅️ خانواده پهلوی هیچ یک سواد نداشتند. رضاشاه در ابتدا در تهران خاک قالی خانه مردم را می تکاند، بعد پاسبان سفارتخانه ها می شود و این فرد با حمایت انگلیس و کودتا شاه ایران می شود. ⬅️ این خانواده سه ویژگی بارز فساد شدید جنسی، پول پرستی و فساد شدید در مواد مخدر داشتند و 57 سال بر کشور حکومت کردند. ⬅️ در خاطرات فرح آمده ساواک در پیش بینی انقلاب ایران ناتوان بود، آنان تخصصشان بر دار و درفش و شکنجه افراد در حد مرگ به دلیل خواندن یک اعلامیه و یا گوش دادن به رادیوی خارجی بود. ⬅️ اطلاعات برای کشورها لازم است اما هدف آن پاسداری از شاهی است که فاسد می باشد یا پاسداری از ارزش های اخلاقی یک کشور و یک انقلاب بزرگ است. ⬅️ در زمان شاه به دلیل آنکه دانشجویان انقلابی بودند به تعداد بسیار کم پذیرش انجام می شد و مانند رشته پزشکی، حال آنکه به دلیل نبود پزشک داخلی مجبور بودند پزشکانی از کشورهایی همچون فیلیپین، پاکستان و هند به ایران بیاورند که با مترجمانی در کنار خود طبابت می کردند و این نوع طبابت از نظر حرفه ای جای بسی تامل دارد. ⬅️ فرح در خاطراتش می گوید من با وطن دوستی مخالفم. و در جایی دیگر می گوید ما 7 میلیارد دلار در سال 1356 به ایتالیا، انگلیس و فرانسه دادیم. در حالی که حقوق یک معلم 500 تومان بود. پ ن: سخنرانی دکتر بشارتی در ششمین "نشست نیاوران" با عنوان "ساواک از آغاز تا پایان " در روز چهارشنبه سوم اسفند 1401. 🌺 کانال نخگبانی و متفاوت مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 450 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان: 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
: 🟦 دکتر علی‌محمد بشارتی، از مبارزان و انقلابیون دوران پهلوی و وزیر اسبق کشور: ⬅️ حکومت به دو ابزار مهم و اساسی نیاز دارد، اولین آن ابزار ایجاد حکومت و دیگری ابزاری است که موجب ماندگاری حکومت شود. ابزار ایجاد حکومت فداکاری، زندان، کشته شدن و غیره می باشند، اما ابزاری که موجب پایداری حکومت باشد در راس آن دشمن شناسی مطرح است. ⬅️ ساواک، سازمانی برای انجام کارهایی بود که قبلا شهربانی انجام می داد، اما شهربانی اطلاعات گسترده ای نداشت و برای پدیده هایی که از سال 1340 به بعد شکل گرفتند نیاز به تشکیل سازمانی بود؛ از اینرو به پیشنهاد امریکا سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) شکل گرفت. 🟦 نعمت کریمی، پژوهشگر تاریخ معاصر: ◀️ چرایی رونمایی از پرویز ثابتی بعد از چهاردهه انزوا👇 ⬅️ نقش ثابتی در افزایش خشونت ساواک در برخورد با جریان های سیاسی قبل از انقلاب بویژه نیروهای انقلابی کاملا روشن است و او به جهت وابستگی به اسراییل و همچنین پیروی از فرقه ضاله بهاییت به خوبی شیوه های بازجویی موساد را در مواجه زندانیان به مرحله اجرا در می آورد و البته هم ساواک و هم شاه و دیگر دستگاه های اطلاعاتی نیروهای بیگانه از این مساله غافل بودند که موج اسلام خواهی ملت ایران به رهبری امام خمینی از چنان وسعت و فراگیری برخوردار است که هر گونه شدت عمل در برخورد با انقلابیون باعث اوج گیری مخالفت با نظام شاهنشاهی می شود. متن کامل مباحث دکتر بشارتی و کریمی در👇 🌸 کانال نخگبانی و متفاوت مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 450 عضو فرهیخته👇👇 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
🟦 دلایل و چرایی رونمایی از پرویز ثایتی چهره بلندپایه ساواک بعد از چهار دهه انزوا ◀️ نعمت کریمی، پژوهشگر تاریخ معاصر ⬅️ نقش ثابتی در افزایش خشونت ساواک در برخورد با جریان های سیاسی قبل از انقلاب بویژه نیروهای انقلابی کاملا روشن است و او به جهت وابستگی به اسراییل و همچنین پیروی از فرقه ضاله بهاییت به خوبی شیوه های بازجویی موساد را در مواجه زندانیان به مرحله اجرا در می آورد و البته هم ساواک و هم شاه و دیگر دستگاه های اطلاعاتی نیروهای بیگانه از این مساله غافل بودند که موج اسلام خواهی ملت ایران به رهبری امام خمینی از چنان وسعت و فراگیری برخوردار است که هر گونه شدت عمل در برخورد با انقلابیون باعث اوج گیری مخالفت با نظام شاهنشاهی می شود. ⬅️ در مورد نقش پرویز ثابتی در ساواک و همچنین خشونت هایی که در دوره او نسبت به زندانیان سیاسی اعمال می شد البته می توان ساعت ها صحبت کرد و مجموعه مصائب و سختی هایی که انقلابیون بازداشت شده در این دوره متحمل شدند آن قدر زیاد است که باید جلسات متعددی را برای شرح این اتفاقات اختصاص داد و البته برخی از آنها هم ناگفتنی است اما در مجموع باید گفت برغم همه صحبت هایی که در مورد اهمیت نقش اجرایی ثابتی در ساواک مطرح می شود و در جای خود درست است اما باید بگویم که در مورد برخی تعابیر از جمله اینکه او مغز متفکر ساواک بوده موافق نیستم و معتقدم که او از توان فکری و درایت بالایی برخوردار نبوده است. 🌸 کانال نخگبانی و متفاوت مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 450 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان: 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
🟦 ساواک از آغاز تا پایان نعمت کریمی، پژوهشگر تاریخ معاصر ◀️راستی آزمایی اسناد و مدارک مربوط به سیستم امنیت کشور (ساواک): اسناد بسیار زیاد، بکر و مستندی در کشور وجود دارد و بخشی از این اسناد، مبارزین و زندانیان و در واقع، شاهدان عینی و زنده هستند که متن بازجویی های آن ها و دستنوشته هایشان نیز موجود می باشد که این اسناد، طی سالیان گذشته به دلیل فشارهایی که بر کشور پس از انقلاب، در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن، تحریم ها وارد شده، مورد غفلت قرار گرفته اند؛ اما به رغم این ها چندین جلد کتاب مستند نیز چاپ شده که مرجع خوبی می توانند باشند. ⬅️ رژیم پهلوی، کودتا در کودتا بود. در کتاب مجلس پنجم و ششم اسنادی گردآوری شده که مربوط به دوره رضاخان هستند و از دربار جمع آوری شده و مورد تایید اساتید تاریخی می باشند. به عنوان مثال اسنادی در این کتاب آورده شده که نشان می دهد تمامی روسای نظامی کشور به جز اصفهان به رضاخان نامه نوشته اند که درقبال دریافت مبلغی پول او را در انتخابات نفر اول کشور می کنند. ◀️ دو نظریه در مورد تشکیل ساواک: اولین آن قانون مربوط به تشکیل ساواک است که زیرمجموعه نخست وزیری تشکیل و رییس آن معاون نخست وزیر خواهد بود. در مفاد این قانون به صراحت آمده که ساواک برای حفظ سلطنت (غیرقانونی) تشکیل شده است.او با توضیح درخصوص نظریه دوم ادامه داد: پس از جنگ جهانی دوم شوروی به خاطر شعارهایش جهت حمایت از کارگران برسر زبان ها بود، امریکایی ها هم که پیروز جنگ بودند به این نتیجه رسیده بودند که اگر دیر بجنبند شوروی تمام کشورهای آسیایی را می بلعد؛ به همین خاطر جهت ایجاد کمربند امنیتی دور شوروی اصل 4 ترومن را بوجود آوردند که کمک های بلاعوضی بود که به کشورهای کمربندی می دادند تا با نفوذ شوروی مقابله کنند. او افزود: برای ایران نیز بلافاصله پس از کودتا اصل 4 ترومن عملی شد و تمامی سازمان های ما ساخته و پرداخته آن ها شد و در همه جا ورود کردند. آن ها می خواستند در بلوک امریکایی ها ایران قوی باشد. با ترجمه اسناد مشخص شد که استراتژی شاهنشاهی ایران منطبق بر استراتژی امریکا بود. ⬅️ هنگام تشکیل ساواک سازمان های امنیتی دیگر همچون شهربانی، رکن 2 و وزارت جنگ در کشور وجود داشتند. سازمان های شبه اطلاعاتی همچون کوک (کوک تا زمان پیروزی انقلاب هم فعالیت می کرد) و چند سازمان دیگر نیز فعالیت می کردند. ولی با وجود این سیستم های امنیتی و اطلاعاتی، ساواک فقط برای حفظ سلطنت با 10 اداره تشکیل شد که تنها اداره سوم آن فعالیت می کرد و وظیفه آن مقابله با افرادی بود که مخالف استبداد و سلطنت بودند. ⬅️ رژیم پهلوی هنگامی که اسناد خود را تشکیل میداد هیچگاه فکر نمی کرد که روزی سقوط کند، از اینرو تمامی اسناد به صورت طبقه بندی تهیه و نگهداری می شدند و همین اسناد پس از انقلاب و در زمان حاضر نیز قابل استناد جهت نشان دادن جنایات هستند. در زمان حاضر جنگ، جنگ شناختی است و برای جوان ها و نوجوان ها باید مسایل را تبیین کرد. ⬅️ تفاوت دستگاه اطلاعاتی ساواک با دستگاه اطلاعاتی حاضر کشور در چند چیز است؛ اولین آن مشروعیت است که ساواک غیر مشروع و وزارت اطلاعات کنونی مشروع می باشد. دومین مورد این است که ساواک وابسته به دیگران است و 5 سرویس اطلاعاتی شبانه روز با آن ها کار می کردند و ماموران ساواک دوره های خود را زیر نظر اساتید امریکایی، انگلیسی و اسرائیلی می گذراندند و به همین دلیل تمامی ترفندهای امنیتی ما را بیگانگان می دانستند، اما دستگاه اطلاعاتی حاضر خودبنیاد می باشد و متکی به جوانان داخل کشور بوده و شگردها متعلق به خودمان است و هیچ بیگانه ای از آن خبر ندارد. سومین مورد اینکه ساواک بدون ضابطه و قانون و بازجوها افرادی لاابالی و غیر منزه بودند، حال آنکه در دستگاه امنیت کنونی ضابطه شرع حاکم است و پاکی و اصول اخلاقی و عمل کردن بر اساس ضوابط و دستورالعمل ها که بر مبنای شرع، قانون اساسی و اخلاق تدوین شده اند حرف اول را میزند. ⬅️ برخی برگه های بازجویی به دست آمده از انقلابیون و ساواک نشان می دهد که انتهای صفحات رد خون است . این خون انگشتان فرد تحت شکنجه و بازجویی است که صفحات را ورق زده است. تفاوت دیگر دستگاه اطلاعات کشور پیش و پس از انقلاب اسلامی این است که دستگاه ساواک فاقد عملکرد حرفه ای بودند و به تفتیش عقاید می پرداختند، اما دستگاه حاضر براساس اصول تدوین شده شرعی و قانونی عمل می نماید. 🌸 کانال نخگبانی و متفاوت مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 450 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان: 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
🟦 آیا جمهوری اسلامی دشمن‌تراشی می‌کند؟ ✍️ یدالله جوانی ⬅️از جمله پرسش‌های اصلی که باید به‌صورت مستدل و منطقی برای مردم، به‌ویژه برای جوانان به آن پاسخ داد، این است که «دلیل دشمنی‌های آمریکا، چند کشور اروپایی، برخی از دولت‌های عربی و برخی از گروه‌ها و جریان‌ها با جمهوری اسلامی، مردم و کشور ایران چیست؟» به عبارت دیگر، چرا در طول ۴۴ سال پس از انقلاب، همواره این کشورها و گروه‌ها با ایران مقابله کرده و ملت ایران را به شکل‌های گوناگون تحت فشار قرار داده‌اند؟ در اصل وجود توطئه‌ها، فتنه‌ها، فشارهای اقتصادی و مالی علیه ایران نه تردید وجود دارد و نه دلیل برای اثبات نیاز است. آنچه مهم است و به دلیل نیاز دارد، ریشه این دشمنی‌هاست. ⬅️ این موضوع وقتی از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار می‌شود که مشاهده کنیم جریانی در تلاش است دلیل این دشمنی‌ها را، مواضع، اقدامات و رفتارهای جمهوری اسلامی با رویکرد دشمن‌تراشی دانسته و راه پایان‌دادن به دشمنی‌ها علیه ایران را هم، دست برداشتن جمهوری اسلامی از سیاست دشمن‌تراشی می‌داند! ⬅️ درواقع بر اساس این تحلیل، ریشه، عامل و مقصر اصلی در منازعه ۴۴ سال گذشته بین جمهوری اسلامی و کشورهای غربی و همچنین چند مجموعه دیگر، جمهوری اسلامی است. ⬅️ آیا این تحلیل درست است؟ برای نمونه، حتی از سوی جریان‌های مخالف و معاند جمهوری اسلامی، دلیل تهاجم نظامی عراق و آغاز جنگ از سوی این کشور در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ علیه ایران، نه خلق و خوی صدام و سیاست‌های قدرت جهانی، بلکه سیاست‌های ایران و شعارهای انقلابی حضرت امام خمینی (ره) معرفی می‌شود! ⬅️ درواقع با این تحلیل، صدام از موضع دفاع وارد جنگ شد و جمهوری اسلامی آغازگر جنگ بود! با بررسی‌های دقیق، مشخص می‌شود که در جنگ شناختی و جنگ روایت‌ها که نظام سلطه و جبهه استکبار با بهره گیری از ابزار و امپراتوری رسانه‌ای خود و همچنین عوامل داخلی‌اش علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته، تلاش می‌شود جمهوری اسلامی عامل هر مشکلی و ازجمله دشمنی‌ها با ملت ایران معرفی شود. در این جنگ شناختی، دشمنان سه هدف اصلی را دنبال می‌کنند: ۱ـ ایجاد بدبینی نسبت به انقلاب اسلامی و جریان انقلابی ۲ـ ایجاد بی‌اعتمادی نسبت به مسئولان جمهوری اسلامی ۳ـ ایجاد یأس و ناامیدی نسبت به آینده ⬅️ در جنگ شناختی دشمن که اساسش دروغ، تحریف، شایعه‌پراکنی، شبهه‌افکنی، بزرگ‌نمایی مشکلات، بایکوت یا سانسور یا کوچک‌نمایی دستاوردها و موفقیت‌هاست، تحلیل غلط از مشکلات، پدیده‌ها و رویدادها هم جایگاه خاصی دارد. در این میان، ارائه تحلیل غلط از دلیل دشمنی‌ها با ملت ایران، اهمیت ویژه‌ای به دلیل آثار و پیامدهای منفی آن برای نظام جمهوری اسلامی و مسئولان آن و جریان انقلابی دارد. ⬅️ جهاد تبیین راهبرد اصلی برای مقابله با جنگ شناختی دشمن است. بر همین اساس، در جهاد تبیین، یکی از موضوعات محوری و اساسی که باید به درستی تبیین شود، دلیل و رمز و راز دشمنی‌های جبهه استکبار و دنباله‌هایش با انقلاب اسلامی و ملت ایران است. به راستی راز این همه دشمنی با انقلاب اسلامی، مردم ایران و جمهوری اسلامی چیست؟ اگر بخواهیم کوتاه پاسخ این پرسش مهم را بدهیم، باید بگوییم راز این دشمنی‌ها، بیدارشدن، به خود آمدن، روی پای خود ایستادن، اعتماد به نفس پیداکردن و خودباورشدن ملت ایران و عزم و اراده‌اش برای پیشرفت است. ملت ایران با انقلاب اسلامی به این فضیلت‌ها دست یافت. نه ملت ایران و نه جمهوری اسلامی، به دنبال دشمن‌تراشی و مقابله با دیگران نیست. البته ملت ایران و جمهوری اسلامی بر اساس عقل، شرع و اصول انسانی، با ظلم و ظالم در هر شکل و سطحی مخالف است و در حد توان خود از مظلوم دفاع می‌کند؛ ولی معنای این سیاست عقلانی و انسانی، دشمن‌تراشی نیست. ⬅️ دلیل دشمنی‌های دیگران با ملت ایران و جمهوری اسلامی، آن است که دشمنان این ملت، به‌شدت نگران الگوشدن ملت ایران از هر جهت برای دیگر ملت‌های جهان و به ویژه برای مسلمانان و مستضعفان هستند. بنابراین، جبهه استکبار در ۴۴ سال گذشته، همه تلاشش با مجموعه‌ای از طرح‌ها و اقدامات، در راستای جلوگیری از پیشرفت ایران و مانع‌گذاری در مسیر تحقق آرمان انقلاب اسلامی، یعنی بنای تمدن نوین اسلامی بوده، لکن کاملاً با شکست مواجه شده است.آینده ملت ایران و کشور پرافتخار و عزیزمان بسیار روشن است. ایرانیان با انقلاب اسلامی و تحت پرچم اسلام و زعامت ولایت فقیه، در پرتو بصیرت و مقاومت بی‌نظیری که طی ۴۴ سال گذشته در برابر تمامی توطئه‌ها، فتنه‌ها و فشارها از خود به نمایش گذاشته‌اند و این مقاومت را ادامه خواهند داد، افتخار تمدن‌سازی اسلامی و زمینه‌سازی ظهور را از آن خود خواهند کرد. 🌸 کانال نخگبانی و متفاوت مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 450 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی👇👇 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
🟦 امروز دوشنبه 8 اسفند، ساعت 15 در دانشکده مدیریت راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار می شود: ◀️ کرسی ترویجی نگرش فلسفی به چیستی و مولفه های فرهنگ بالمعنی المطلق و فرهنگ اسلامی با ارائه حجت الاسلام دکتر رضا غلامی و نقد ناقدین: حجت الاسلام دکتر علیرضا پیروزمند و دکتر علی جوادی 🌸 کانال نخگبانی و متفاوت مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 450 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان: 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی
#شبهه 🟦 آیا جمهوری اسلامی دشمن‌تراشی می‌کند؟ ✍️ یدالله جوانی ⬅️از جمله پرسش‌های اصلی که باید به‌ص
با سلام و احترام و تشکر از همه سروران عزیزی که به کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی لطف داشته و نیز عزیزانی که در روزهای اخیر عضو شده و سروران معزز که مطالب کانال را در گروههای دیگر هم ارسال می فرمایند که بیشتر دیده شود. الحمدلله علی رغم اینکه کانال در حدود یک ماهیست که اعلام رسمی شده، با اقبال بسیار خوبی؛ به خصوص از سوی فرهیختگان عزیز روبرو شده؛ و اساتید، محققین، و مدیران فرهنگی و سیاسی هم عضو کانال شده اند که باعث شده تا مطالب ارسالی در کانال، با دقت بیشتری صورت گیرد و هر مطلبی؛ چنان که در گروهها و کانالهای دیگر ارسال می شود؛ ارسال نشود؛ و اینجا گلچین شده و مفید فایده برای سروران عزیز باشد. برخی اساتید عزیز پیام داده بودند که بعد از عضو شدن و مطالعه برخی مطالب، به دلیل اینکه نوع مطالب و شبهات و گزیده نشستها به گونه ایست که مناسب سخنرانی هایشان یا تدریس در کلاسهایشان است و به آنها ایده می دهد؛ به سراغ مطالب قبلی کانال رفته؛ و آنها را نیز مطالعه می کنند؛ چرا که مطالب، قدیمی نبوده و نمی شود و اغلب مطالب، باعث تعمیق دانش دوستان می شود. بازم ممنون از همگی که هستید و کانال را به دیگران معرفی می فرمایید و مطالب و یادداشتها و معرفی آثار وزین خودتان را برای ما ارسال می فرمایید. التماس دعا
🔰 کتاب انگاره تعالی: فرانظریه فهم تحولات ایران در تناسب با گفتمان ترقی ◀️ نویسنده: دکتر موسی نجفی 🔴انگاره تعالی، دهمین اثر از مجموعه «وانتم الاعلون» و برآیند چهار نظریه «هویت»، «تجدد»، «تمدن»، و «انقلاب» است که به صورت فرانظریه تعالی بازنمایی و بازخوانی شده‌است.این تلاش علمی، در حقیقت، مقابل ذهنیتی قرار می‌گیرد که در سطح کلان، پارادیم مسلط و غالب نظریات بالادستی تاریخ، علوم اجتماعی، و علوم سیاسی و غیره است.فرانظریه تعالی، یا متاتئوری( Metatheory ) طلیعه مسیر جدیدی است که ذهنیت مطلق انگار اندیشه «ترقی» را به چالش می‌کشد و در سطح عالی ، تراز و معیار و سنجش خود را براساس واقعیت‌ها و ذات جامعه ایران با معادله جدیدی مطرح می‌کند.نتیجه این نگاه نو، طرح پرسش‌های جدید و بالطبع عمق بیشتر در مسائل خواهدبود.افق‌گشایی این «کلان‌روایت» می تواند تأثیرات مهمی در نظریات متنوع و موضوعات جزئی‌تر برجای گذارد و نگاه ما را در بخش عظیمی از پژوهشها، اعتلا بخشد و یا این‌که دچار تحول نماید 🔵 مشخصات کتاب شناختی اثر: ناشر: آرما تاریخ اولین چاپ: 1400 شمارگان: 1000 نوع جلد: جلد نرم قطع: رقعی تعداد صفحات: 296 🌸 کانال نخگبانی و متفاوت مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 450 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان: 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
🟦 با به خدمت گرفت توان نهفته در حکمرانی، مسیرتمدنی طی خواهد شد ◀️ حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه ⬅️ بنده پیشنهادی در حوزه مطالعات تمدنی دارم که مبتنی بر تحلیل بنده با موضوع تامل انتقادی بر اقتدارگرایی در عرصه تمدن و دفاعیه بر رویکرد فرهنگ‌گرایانه به تمدن نوین اسلامی است. وقتی سخن از ایجاد تمدن نوین اسلامی می‌گوییم، پارادایمی در اذهان برخی افراد وجود دارد و آن این است که فرایند ایجاد تمدن اسلامی عمودی و از بالا به پایین است. ⬅️ اگر اقتدارگرایی حاکمیتی و توان نهفته در حکمرانی به خوبی به خدمت گرفته و با اقتدار توأم شود، مسیر شکل‌گیری تمدن طی خواهد شد. به تعبیر دیگر تحقق مؤلفه‌های قدرت می‌تواند یک جامعه را متمدن کند؛ یعنی وقتی سخن از تمدن اسلامی به میان می‌آید باید مؤلفه‌های قدرت اعم از اقتصادی، نظامی، تسلط هژمونیک بر منطقه و حوزه روابط سیاسی تا اطاعت‌پذیری از نظم اجتماعی حاکم و تقویت انقیاد اجتماعی نسبت به نظام سیاسی شکل بگیرد. ⬅️ این پارادایم امر تمدن و تمدن‌سازی را برساخت حاکمیتی می‌داند، یعنی سمت و سوی مطالبه تأسیس تمدن اسلامی متوجه حاکمیت است. شاید گفته شود ما متفکری را نمی‌شناسیم که تمدن نوین اسلامی را این‌طور تئوریزه کرده باشد، ولی این پارادایم در ذهن کسانی وجود دارد که تمدن اسلامی را مطرح می‌کنند و به حوزه فرهنگ و اینکه بار اصلی تمدن بر دوش جامعه است، توجهی ندارند. به همین دلیل علائم و امارات دسترسی به تمدن اسلامی را نزدیک می‌دانند. ⬅️ البته برخی افراد با وجود اینکه تمدن اسلامی را برساخت حاکمیتی می‌دانند، تفسیر معتدل‌تری را ارائه می‌دهند؛ یعنی درست است که تقویت اقتدار حاکمیتی و به چنگ ‌آوردن مؤلفه‌های قدرت، یک برساخت حاکمیتی و لازم است، ولی کافی نیست و وجه نرم‌افزاری هم لازم دارد و آن نهادسازی‌های متناسب با آن است. بر این اساس حاکمیت باید در عینیت جامعه در حوزه روابط سیاسی، اقتصادی، نظامی و... برای تمدن اسلامی نهادسازی کند. ⬅️ حتی این تفسیر معتدلانه که تمدن‌سازی نوین اسلامی را فقط در مؤلفه‌های قدرت و اقتدار نمی‌داند و حتی به فرهنگ هم توجه دارد واجد مشکلی است و آن اینکه اگر نهادسازی‌ها در بستر جامعه با جهات انگیزشی و همراهی با باورهای مردم و نظام ارزشی مردم نباشد، مانا و پایا نیست و تأثیر و عمق اجتماعی نخواهد داشت. مثلا در تمدن غربی تا وقتی که اعتنا به حقوق بشر و رفع تبعیض جنسیتی و نژادی و مقوله فقر وارد فرهنگ آنان نشد، نهادسازی در بستر عینی جامعه رخ نداد. ⬅️ در ایران بعد از مشروعیت، پارلمان و مردم‌سالاری وجود دارد. چون فرهنگ سیاسی نخبگانی و عمومی ما نسبت به مقتضیات و لوازم این امور کماهو حقه همراه نشد، اشکال ایجاد شد؛ مثلاً مجلس دوره رضاخان و قاجار فقط نمایش دموکراسی بود و حتی بعد از انقلاب قدم‌های استواری در عرصه مردم‌سالاری برداشته شد که با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، ولی در عرصه مردم‌سالاری دینی و فرهنگ نخبگانی و عمومی با وضع مطلوب فاصله بسیاری داریم. ⬅️ باید رویکرد فرهنگ‌گرایانه به تمدن نوین اسلامی داشته باشیم و این رویکرد مرکز ثقل امر تمدنی را بر روی دوش جامعه گذاشته است و دعوت اصلی را متوجه فرهنگ‌سازی می‌کند. البته مسئله کارکردهای حاکمیت سر جای خودش قرار دارد و آن هم باید وجود داشته باشد، ولی بار اصلی را باید فرهنگ مردم و باور آنها بر دوش بکشد و ایجاد چنین کاری و تولید ادبیات برای آن زحمت فراوانی دارد و محققان باید به این سمت پیش بروند. البته فرهنگ حاکمان و تصمیم‌گیران هم باید تمدنی شود. در مسئله وجوه تمدنی، که کانون و مرکز ثقل است، کار اصلی اصطیاد پیام‌های تمدن‌ساز اسلام دانسته می‌شود که مخاطب آن فطرت آدمی است. ⬅️ اگر بخواهیم کار عمیق تمدنی در حوزه فرهنگ کنیم، باید دریابیم که پیام‌های قرآن و دین و پیام‌های توحیدی و جامعه‌ساز دین چیست؟ گاهی مطالعات تمدنی را به صورت فرمال در نظر می‌گیریم؛ مثلاً از تمدن اسلامی و مطالعه درباره اینکه چگونه می‌تواند سازوکار تحقق تمدن را فراهم کند بحث می‌کنیم، ولی دعوت من به لایه عمیقتر این مطالعات است و آن اینکه پیام دین، معطوف به عدالت و کرامت انسان و حقوق دیگران و معنویت و خداباوری را استخراج کنیم و ارائه دهیم. وقتی جامعه اسلامی پدید خواهد آمد که پیام‌ها در عینیت مناسبات اجتماعی شکل گرفته باشد. منبع: خبرگزاری حوزه 🌸 کانال نخگبانی و متفاوت مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 450 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان: 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
🟦 راهبردهای نظام سلطه ◀️ دکتر ابراهیم عزیزی، نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ⬅️ انقلاب اسلامی از بدو شکل گیری تاکنون با دشمنی های بسیاری از سوی نظام سلطه مواجه بوده است. ⬅️ نظام سلطه، بر روی سه راهبرد متمرکز شده است: الف) پشیمان سازی ملت ایران از گذشته خود و القای اینکه ملت ایران از گذشته 44 ساله خود پشیمان هستند؛ ب) آشفته سازی حال با بی ثبات سازی و بحران آفرینی و ج) ناامیدسازی از آینده با القای برخی مسائل که بگوید چیزی سر جای خودش نیست. ⬅️ نکته مهم و کاربردی برای اساتید و نخبگان این است که اگر این را بپذیریم که این اقدامات بر این سه پایه استوار شده است؛ بخش اعظمی از وظیفه نخبگانی ما از این سه راهبرد در می آید. پ ن: جلسه با دکتر ابراهیم عزیزی در روز ۸ اسفند. لازم به ذکر است در این جلسه، در خصوص چین و سند همکاری با چین هم سوال شد که با توجه به اینکه سوال برخی اعضای کانال هم بود؛ ان شاء الله نکات محوری و قابل ذکرش در پستهای بعدی در کانال منتشر خواهد شد. 🌸 کانال نخگبانی و متفاوت مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 450 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان: 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
🔵 اخبار همایشها، کرسیها و نشستها: کرسیها و نشستهایی که سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ با موضوع انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی برگزار می شود. لازم به ذکر است در برخی از کرسیهایی که پوستر آنها در این پست آمده، گواهی معتبر به شرکت کنندگان داده می شود. در صورت تمایل، برای اطلاع سایر اساتید، طلاب و دانشجویان جهت شرکت در این کرسیها ارسال بفرمایید. 🌸 کانال نخگبانی و متفاوت مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 450 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان: 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
🔵 انقلابی‌نمایی غیر از انقلابی‌گری است ◼️ سیاه‌نمایی، هنر نیست؛ اینکه برداریم همین‌طوری بی‌هوا، این دستگاه را، آن دستگاه را، این قوّه را، آن قوّه را بدون هیچ تمییزی محکوم کنیم؛ خب هر کسی، هر بچّه‌ای هم می تواند سنگ دستش بگیرد شیشه‌ها را بشکند، اینکه هنر نیست. هنر این است که انسان، منطقی حرف بزند، منصفانه حرف بزند، برای خاطر هوای نفْس حرف نزند، برای خاطر جهات شخصی حرف نزند، برای خاطر قدرت‌یابی حرف نزند، خدا را در نظر داشته باشد؛ اِنَّ السَّمعَ‌ وَ البَصَرَ وَ الفُؤادَ کُلُّ اُولٰئِکَ کانَ عَنهُ مَسئولاً، بدانید خود این حرفی که می زنید، در روز قیامت عملی است که مجسّم می شود در مقابل شما، و خدای متعال مؤاخذه می کند، سؤال می کند؛ نمی شود هر حرفی را انسان به‌خاطر میل دل خودش بزند. انقلابی‌نمایی، غیر از انقلابی‌گری است؛ انقلابی‌نمایی [یعنی] آدم جوری عمل کند که کأنّه ما [انقلابی هستیم]؛ انقلابی‌گری کار سختی است؛ پایبندی لازم دارد، تدیّن لازم دارد. منبع: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تاریخ ۶ دی ماه ۱۳۹۶. 🌸 کانال نخگبانی و متفاوت مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 450 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان: 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili
🔵 کتاب درخشش عهد قدسی (بحثی در کامیابی گام اول انقلاب اسلامی) / تالیف مهدی جمشیدی 📍به طور معمول، دفاع از انقلاب و اثبات موفقیّت آن در قالب رویکردهای دستاوردی صورت می‌گیرد که بر آمار و ارقام مبتنی است، امّا در این اثر، از «منظر» و «دریچه‌»ای دیگر به کارنامۀ انقلاب نگاه شده است. 📍این پژوهش به جای تکیۀ محض بر رویکرد یاد شده و مطلق انگاشتن آن، «چشم‌‌انداز دیگر»ی را در برابر مسألۀ دفاع از انقلاب می‌گشاید؛ به گونه‌ای که هم مجموعه‌ای از «قالب‌های استدلالی» را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد و هم مضمون‌های متناسب با این چهارچوب‌ها را می‌پروراند. 📍ازاین‌رو، تمرکز بر روی این امر است که باید «منطق‌های استدلالیِ» معطوف به دفاع از انقلاب را یافت و آنها فرا گرفت. 📍همچنین به طور خاص، به «کارنامۀ رهبریِ سی‌سالۀ آیت‌الله خامنه‌ای» نیز در این اثر پرداخته شده است و به برخی از مهم‌ترین اشکال‌ها و ابهام‌ها، پاسخ داده شده است. 📍با وجود آن‌که این پژوهش بر جنبۀ اثباتی تکیه دارد، امّا در فصل آخر از «نارضایتی‌های اجتماعی» نیز سخن به میان آمده و ریشه‌ها و زمینه‌های آنها بیان شده‌اند. http://Poiict.ir/17202 🌸 کانال نخگبانی و متفاوت مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 450 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان: 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili