eitaa logo
مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
529 ویدیو
135 فایل
1. تاملات و یادداشتهای اختصاصی درباره فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی؛ 2. معرفی و اطلاع رسانی نشستها و همایشها؛ 3. معرفی آثار خوب درباره فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی ایران؛ 4. اینجا همیشه به روز هستید! تازه ترینها اینجاست! ارتباط با ادمین: @miradmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🟦 به مناسبت انتخاب کتاب "فقه و امنیت؛ امنیت پژوهی در تراث فقه شیعه" / تالیف دکتر محمداسعماعیل نباتیان / نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ، به عنوان اثر شایسته تقدیر چهارمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی: ⬅️ از چالش‌ های اساسی جهان اسلام، انحطاط امنیت است که در جنگ‌ های داخلی، اشغال، تروریسم تکفیری و... تبلور یافته است. امنیت به مثابه امری هنجاری با زمینه‌ های ارزشی و بومی جوامع آغشته است؛ از این رو بهره‌ گیری از علوم اسلامی در برون‌ رفت از این چالش بسیار تأثیرگذار است. ⬅️ این کتاب، امنیت ‌پژوهی در تراثُ فقه شیعه است که با محور قراردادن اثر گرانسنگ جواهرالکلام و نیز دیگر آثار فقه شیعه، در مقام استخراج و استنباط گزاره ‌های فقهی ناظر بر امنیت و وجوه و سطوح مختلف آن با روش استنباط استنادی برآمده است. این اثر در 10 فصل تدوین شده است. ⬅️ در چهارمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی، کتاب "فقه و امنیت؛ امنیت پژوهی در تراث فقه شیعه" تالیف دکتر محمد اسماعیل نباتیان، به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد. پ ن: تبریک به دکتر محمداسماعیل نباتیان، عضو هیات علمی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت مطالعات "فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 500 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili
مصاحبه کیهان فرهنگی با دکتر مهدوی‌زادگان.pdf
3.6M
🟦 «ولایت»؛ حصنی برای جمهوریت نظام ◀️ گفت و گوی کیهان فرهنگی با حجت‌الاسلام دکتر داود مهدوی‌زادگان، رئیس سازمان سمت ⬅️ بخشی از این مصاحبه: جمهوریت عین اسلامیت است و اسلامیت هم عین جمهوریت. یعنی ما در اسلام، جمهوری و مردم و خواست مردمی را کاملاً می‌توانیم بیینیم. ⬅️ حقیقت مردم سالاری در حکومت اسلامی کاملاً محفوظ است و دیده شده و بعد این‌که اساساً اگر «جمهوری» بخواهد از دید طمع‌ورزان و سوءاستفاده‌گران از مردم در امن بماند باید در پناه اسلام قرار بگیرد. ولایت همان حصن است برای جمهوریت. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 500 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili
🟦 انقلاب به سبک فرانسوی ✍️ مشاهدات، تجارب و یادداشت‌های یک ایرانی در فرانسه، هلند و ایران ✅ امسال و در این ایام، مدرسه‌ای در ایران دعوت شدم که در خصوص ویژگی های انقلاب های جهان برنامه گذاشته بودند. ایده جالب و مهمی بود که بچه ها بدانند انقلاب های جهان چه فرایند و سرنوشتی داشته اند. پیشنهاد تشریح انقلاب فرانسه را به عهده گرفتم. به عنوان کسی که از نزدیک هم فرانسه امروز را تجربه کرده است. ✅ چکیده آنچه گفته شد این که: فرایند تبدیل شدن فرانسه از سلطنت به جمهوری حدود ۱۰۰ سال طول کشیده. از انقلاب اول ۱۷۸۹. بقای انقلاب اول فرانسوی ها به ۱۵ سال هم نرسید. انقلاب ضد سلطنت بود اما بعدش سلطنت ناپلئون شروع شد. سلطنت مطلقه کامل. بعد هم به کلی انقلاب فراموش شد. کلا هر گروهی می آمدند با جنگ و خونریزی قدرت را دست گرفتند. تا ۱۷۹۲ خونریزی های فراوانی انجام شده. انقلابی ها تا ده سال پشت سر هم زیر تیغ گیوتین میرن. یا با فجیع ترین حالت ها حتی به جسد این افراد رحم نمی کنند. پس از انقلاب دو دوره را فرانسه تجربه می کند. دوره اول جنگ های داخلی. دوره دوم جنگ های بین المللی. در دوره اول در طی ده سال ۱۲۰۰۰ نفر زیر تیغ گیوتین رفتند. در زمانی که جمعیت فرانسه ۲۰ میلیون نفر بود. همه هم رهبران انقلاب بودند. ✅ آنقدر هرکس روی کار می آمد رهبران انقلاب قبلی را می کشت که این اصطلاح باب شد که انقلاب فرزندان خود را می خورد... تا ۱۷۹۹ و روی کار آمدن ناپلئون که دیکتاتوری کامل شد این جنگ و جنایت داخلی ادامه داشته. ناپلئون انقلابی نبود نظامی بود. و او هم با کشتن مخالفان یک دیکتاتوری کامل ایجاد کرد. از ۱۷۸۹ تا چهل سال پس از آن همین روند ادامه داشت. تا چهل سال! ده سال نخست جنگ قدرت. بعد هم اوج قحطی و مشکلات اقتصادی. در این ده سال ده بار قانون اساسی نوشته می شود. یعنی تقریبا سالی یک قانون اساسی. بعد ۲۴ سال دیکتاتوری مطلق در فرانسه که همه چی در اختیار جنگ بوده، بعد برادرزاده ناپلئون بر سر کار میاد و بعد مجدد سلطنت طلبان... ✅ بر این اساس گفته می شود که فرانسه انقلاب شده بعد ۴۰ سال با کشوری که انقلاب نکرده بود فرقی نداشت. تازه استعمارگر هم شد. استعمارگری بزرگ... و با انگلیس و پرتغال و اسپانیا که انقلاب نکردند هیچ فرقی نداشت. فرانسه از آمریکای لاتین گرفته تا کانادا و آفریقای شمالی و حتی آسیا مستعمره داشت. هند اول مستعمره فرانسه بود که انگلستان با او جنگید و این کشور را از آن خود کرد. فرانسه، مراکش، تونس، الجزایر همه را به بند کشید و منابع طبیعی و انسانی این کشورها را برای کشور خود می برد. ✅ وقتی مردم الجزایر برای استقلال کشورشان انقلاب کردند. سر معترضین و رهبرانشان را که ۱۸۰۰۰ نفر می شد با تیغ گیوتین از بدن جدا کرد و به کشور خود برد که هنوز هم در موزه ای از آن جمجمه ها نگهداری می کنند! در ۱۳۲ سال استعمار ۵ میلیون آفریقایی را کشت و منابع طبیعی و نیروی انسانی این کشورها را برای خود برداشت... شعار فرانسوی ها:‌ آزادی، برابری و برادری بود اما در عمل همه چی برعکس اتفاق می افتاد. ✅ برای بیستمین بار یک قانون اساسی که جمهوری باقی بماند ثبت شد. اما سازگار با سایر کشورهای اروپایی سلطنتی. یعنی تنها شکل حکومت تغییر کرد. اساس سکولاریسم. تفکیک قوا. رجوع به احزاب صاحبان قدرت نه مردم. حق رای به زنان بیست سال پس از انقلاب فرانسه به تصویب رسید.حتی این حق برای همه مردها هم نبود. تا مدت ها حق رای بر اساس میزان ثروت بود و افراد باید مالیات معینی پرداخت می کردند تا حق رای پیدا کنند... ✅ آنقدر وضع جنایات و فجایع این انقلاب که با صفت کبیر از آن یاد می شود وحشتناک است که من توان ذکر یکی از انها را هم ندارم. ✅ به نظر یکی از کارهای ارزشمند آگاهی بخش برای نوجوان و جوان ایران آگاهی با کیفیت انقلاب های کشورهایی است که امروز سنگ آزادی و زندگی طبیعی مردم و زنان ایران را به سینه می زنند. همه اش فیلم و نمایش است و جز به دست آوردن سرزمین های پرمنابعی همچون ما به چیز دیگری نمی اندیشند... به معنی واقعی کلمه در رنج هستند. هم رنج از دست دادن ایران،‌ هم رنج تکثیر شدن این نگاه انقلابی در جهان... 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 500 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili
🔵 اخبار همایشها، کرسیها و نشستها: کرسیها و نشستهایی که سه شنبه 16 اسفند 1401 با موضوع انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی برگزار می شود. لازم به ذکر است در برخی از کرسیهایی که پوستر آنها در این پست آمده، گواهی معتبر به شرکت کنندگان داده می شود. در صورت تمایل، برای اطلاع سایر اساتید، طلاب و دانشجویان جهت شرکت در این کرسیها ارسال بفرمایید. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 530 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili
سلسله نشست های حکمرانی و تمدن-حکمرنی و آزادی.mp3
34.11M
🎙صوت نشست حکمرانی و آزادی ◀️ دکتر شریف لک زایی 📅دوشنبه 15 اسفند 1401 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 530 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili
🔵 معرفی اجمالی کتاب انقلاب اسلامی و رشد مهدویت در ایران / تالیف غلامرضا پرهیزکار / نشر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره ✅ این کتاب، پژوهشی در قلمرو «مهدویت» است که تاثیرهای انقلاب اسلامی را در رشد مهدویت در ایران مورد بررسی قرار داده است. ✅ فصل نخست به بیان کلیاتی درباره بحث اختصاص یافته و در ضمن آن با توجه به ماهیت دینی موضوع پژوهش، به معرفی برخی نظریات مطرح در حوزه «جامعه شناسی دین» نیز پرداخته شده است. در ادامه باورهای شیعه درباره موضوعات مختلفی همچون شرایط و نشانه های ظهور، جامعه آرمانی پس از آن و ویژگیهای امام مورد توجه قرار گرفته است. ✅ نویسنده در فصل بعد «تاریخ تحولات مهدویت» را از آغاز تا انقلاب اسلامی، رشد تدریجی نیابت عام از مرجعیت تا ولایت فقیه، و همچنین مباحث مربوط به تشکیل حکومت دینی را مورد توجه قرار داده است. ✅ فصل چهارم که عمده مباحث کتاب را در بر گرفته، به «تاثیرات متقابل انقلاب و مهدویت» در ایران پرداخته و در خاتمه اقدام به ایراد پاسخهایی کوتاه به پرسشهایی پیرامون تحقیق نموده است. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 530 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili
رادیو اسنپ اقتصادی_1.mp3
6.23M
🔵 مدل سقراطی جهاد تبیین! 🎙 گفتگوی اقتصادی سیدامیرحسین حسینی با آقای راننده اسنپ 💠 موضوع: مقایسه رفاه مردم ایران در جهان سوم و آمریکا و اروپا در جهان اول ✍️ هر روز در محافل خانوادگی تا درون تاکسی و صف نانوایی با بحث های طرفینی ای در حوزه معیشت و اقتصاد، وضعیت ایران و سایر کشورها و... مواجه ایم و بعضا تصاویر سیاه از ایران و زیبا از اروپا و آمریکا می شنویم. (پژوهشگر اقتصادی) هم در اسنپ با این بحث مواجه شده، به شکل سقراطی و با دیالوگ ذهنیت راننده اسنپ را تغییر داده است. فرم و محتوای این ، به نظرم بدیع و جالب آمد. عامه مردم نه همایش ها را شرکت و نه برنامه های تبیینی و تخصصی رسانه ملی را می بینند و نه ایتا و روبیکا و بله را فوروارد می کنند؛ لذا این شکل گفتگوها -بشرط تسلط- برای گروه هدف بزرگی از جامعه، تبیین صورت می دهد. جوانان دانشجو و طلبه خوب است این روش را بیاموزند و امتداد دهند. حتی تجربه ها را به اشتراک بگذارند! 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 530 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili
چکیده_مقالات_شانزدهمین_همایش_سالانه_انجمن_علوم_سیاسی_ایران_230303_084212.pdf
2.59M
چکیده شانزدهمین مقالات همایش سالانه علوم سیاسی ایران 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 530 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili
🟦 به مناسبت انتخاب کتاب "انسان متعالی در فلسفه سیاسی متعالیه” / تالیف دکتر مهدی امیدی / نشر مجمع عالی حکمت اسلامی، به عنوان اثر شایسته تقدیر چهارمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی: ⬅️ فلسفه سیاسی متعالیه، عنوانی ناظر به نگرش فلسفی فراطبیعی به مسائل حیات و هویت جمعی و فعالیت‌های ارادی استکمالی در حوزه سیاست و اجتماع انسانی است که به تبیین رابطه وجودی انسان با حیات مادی- معنوی و فردی- اجتماعی بر پایه روش شناسی حکمت متعالیه می پردازد و به ترسیم مدینه فاضله‌ای اهتمام دارد که شهروندش انسانی متعالی در ساحات نظر و عمل است و یا در مسیر تعالی گام برمی دارد. ⬅️ در چهارمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری، کتاب "انسان متعالی در فلسفه سیاسی متعالیه" تالیف دکتر مهدی امیدی، به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد. پ ن: تبریک به حجت الاسلام دکتر مهدی امیدی، عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 530 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili
🔵 سناریوهای پشت پرده مسموميت سريالى دانش‌آموزان 🔹جریانات ضدانقلاب با عملیات مسمومیت، چه اهدافى را دنبال می‌كنند؟ 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 540 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili
National Cyber Strategy 2023.pdf
632.8K
✅ چند روز پیش(شنبه 13 اسفند 1401)، کاخ سفید یک سند ۳۹ صفحه ای رو بعنوان استراتژی ملی امنیت ‌ ساییری⁩ آمریکا ارائه کرد که پنج رکن کلیدی داره: ‏۱- دفاع از زیرساختهای حیاتی کشور ‏۲- ایجاد اختلال و اقدام جهت فروپاشی تهدیدات خارجی در حوزه سایبری ۳- شکل دادن و جهت دهی به بازار در راستای ارتقا و اولویت دادن شاخصهای امنیت سایبری ‏۴- سرمایه گذاری استراتژیک جهت تقویت پایداری سایبری و تحقیق-توسعه در این حوزه ‏۵- مشارکت و همکاری بین المللی جهت دستیابی به اهداف مشترک بین کشورها درخصوص امنیت سایبری 🔹این مستند درحقیقت یک برنامه دراز مدت و مجموعه ای از اهدافی است که دولت آمریکا قصد تحقق بخشیدن آنها رو داره و نیازمند تصویب قوانین جدیدی ظرف ده سال آینده توسط کنگره جهت به ثمر رسیدن اهداف تعریف شده است. وجود یک استراتژی جامع و برنامه های درازمدت در کنار قوانین شفاف شرط لازم (ولی نه کافی) برای این است. منبع: کانال مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 540 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili
مشروعیت و مقبولیت حکومت دینی از دیدگاه علامه مصباح.pdf
390.2K
فایل پی دی اف مقاله مشروعیت و مقبولیت حکومت دینی از دیدگاه علامه مصباح / نوشته محمدباقر ملکیان، عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره چکیده پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، مسأله مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی در کانون توجه اندیشمندان در حوزه مسائل سیاسی و فلسفه سیاست قرار گرفت. انگیزه برخی از پرداختن به این مسأله، روشن گری در راستای تبیین سرشت واقعی حکومت دینی بود و برخی دیگر با پرداختن به این مسأله، در پی ارائه تصویر دل خواه خود از حکومت دینی بودند. گروهی مشروعیت را همان مقبولیت نظام تفسیر می کنند، ولی بعضی دیگر مشروعیت نظام دینی را جدای از مقبولیتش تفسیر می‌کردند. در این میان، علامه مصباح خود را موظف به نظریه پردازی درباره مسأله مشروعیت و مقبولیت حکومت اسلامی می دیدند. ازاین رو، در این زمینه بسیار فعالانه کار کرده و نتایج تحقیقات‎شان را در اختیار دیگران قرار دادند. در این مقاله، دیدگاه علامه مصباح در این‌ باره تبیین شده؛ چرا که دیدگاه این اندیشمند از سوی منتقدان ایشان تفسیر درستی نشده است لذا پاسخ به نقد منتقدان پیرامون دیدگاه علامه ضروری است. منبع: فصلنامه حکومت اسلامی، شماره 106، اسفند 1401. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 540 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 پایه‌های تمدن فرانسه روی 18 هزار جمجمه الجزایری ✅ موزه‌اي در پاريس وجود دارد که جمجمه سر ۱۸.۰۰۰ الجزايري در آن نگه‌داري مي‌شود که از اين تعداد هويت تنها ۵۰۰ نفر از آنان شناسايي شده است. ۳۶ عدد از اين جمجمه‌ها متعلق به رهبران مبارز الجزايري است که توسط استعمار فرانسه در قرن ۱۹ قتل عام شده‌اند. ✅ از جمله جنایات صلح دوستان، مدافعان حقوق بشر و مبارزین با خشونت، سر بریدن رهبران دینی، فرماندهان مقاومت الجزایر و فرستادن سرها به پاریس بود! ✅ «این سر‌ها برای نشان دادن افتخارات فرانسه در موزه تاریخ طبیعی «موزه انسان» به نمایش عموم در می آمد تا بیانگر تمدن، فرهنگ و هنرنمایی فرانسوی ها باشد.» ✅ در موزه انسان فرانسه، ۱۸۰۰۰ جمجمه به نمایش گذاشته شده بود که به انسان های بخت برگشته ای تعلق داشت که در سرزمین های تحت اشغال فرانسویان زندگی می کردند و تنها به جرم استقلال خواهی و مقابله با استعمار، توسط فرانسوی‌ها ذبح شده بودند. ✅ ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۹، همزمان با پنجاه و هشتمین سالگرد استقلال الجزایر، جمجمه مبارزین الجزایری پس از ۱۷۰ سال نمایش در موزه فرانسوی‌ها به الجزایر بازگشت. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 540 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili
✅ استوری خوب یک معلم در آرامش بخشی و توصیه ای که به دیگر همکارانش دارد. ✅ به نظر، همه ما در شرایط مشکل و بحران، نیاز به چنین راهبردی که این خانم معلم توصیه کرده، داریم؛ به جای دمیدن در جو ناامنی و هراس انداختن در دیگران، بهترین راهکار، مدیریت بحران و آرامش بخشی به اطرافیانمان و جامعه است؛ چرا که احساس ناامنی از خود ناامنی بدتر است. ✅ چقدر خوبهِ در شرایط حساس یار جامعه باشیم نه باری بر جامعه. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 540 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili
آموزه مهدویت و فرهنگ سیاسی برآمده از آن، نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرده است. به یقین، تغییر نگرش عمومی به آموزه مهدویت از یک مسأله فرعی به عنصری سیاسی، حماسی و تحول آفرین، از دستاوردهای ایدئولوژیک انقلاب اسلامی به شمار می‌آید. انقلاب اسلامی با تمسک به این آموزه، برای همگان هویتی مهدوی پدید آورد؛ هویتی که آدمی را به هدفی مقدس در جهت پی گیری آرمان‌های بلندش فرا می‌خواند. آموزه مهدویت نه تنها «هویت مهدوی» می‌سازد، بلکه رفتارها، کنش‌ها و هنجارهای جدیدی را پدید می‌آورد. پ ن: یادداشت از امیرمحسن عرفان 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۵۴۰ عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili
معرفی کتاب "مهدویت و سیاست های فرهنگی ترویج آن در جمهوری اسلامی ایران" 👈اثر شایسته تقدیر در بیست و سومین همایش کتاب سال حوزه را با 50 درصد تخفیف از پژوهان دریافت کنید 🔹امروزه یکی از مسائل مهم کشورها، تدوین خط‌مشی‌ها و سیاست‌های کلان در حوزه‌های مختلف جهت دستیابی به اهداف و آرمان‌هاست؛ به همین جهت سیاستگذاری - به‌خصوص سیاستگذاری فرهنگی - اهمیت بسزایی در بهبود و پیشرفت امور ارزشی و اعتقادی جامعه دارد. سیاست‌های فرهنگی ... ✍️نویسنده: رحیم کارگر 📚ناشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🎯مطالعه در اپلیکیشن پژوهان 🌐https://pajoohaan.ir/document/5993-مهدویت-و-سیاست-های-فرهنگی-ترویج-آن-در-جمهوری-اسلامی-ایران 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۵۴۰ عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili
🔵 منتظران امام عصر (عج) در شرايط ظالمانه هرگز ظالم نمي‌شوند ⬅️ گفتگو با استاد دکتر پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی 🔺 انتظار تنها آگاهي نيست و كسي كه نسبت به يك ارزش، صرفا آگاهي داشته باشد، منتظر نيست، بلكه بايد احساس، عاطفه تعلق وجودي و گرايش نيز در وجودش يافت شود. 🔺در همه فرهنگها و تمدنها اميد به ظهور شخصي كه از يك بارقه الهي بهره‌مند است و با ظهورش ابعاد متعالي انسان در صحنه زندگي اجتماعي ظاهر و بارز مي‌شود، وجود دارد و اين مساله همان مهدويت عامه است كه همه اديان و فرهنگها و حتي مكاتب به نحوي با آن درگير هستند. 🔺در دين اسلام، مهدويت عامه با تمام جزئيات در چهره مهدويت خاص، روشن و مبين است. ديگر اديان بيشتر بر علائم و شرايط ظهور منجي در آخر‌الزمان تاكيد كرده‌اند؛ به گونه‌اي كه مسيحيت به صورت خاص از عيسي (ص) به عنوان منجي بشريت سخن گفته است؛ اما اسلام معتقد به حضور مسيح (ص) در كنار مهدي موعود است. 🔺 اما در مكاتب مادي اين مساله به صورت فرا رسيدن يك شرايط مطلوب و آرماني كه در چارچوب نگاهها و ارزشهاي آنهامعنا پيدا مي‌كند، وعده داده شده است. 🔺 انتظار در شرايط ظلم و جور معنا پيدا مي‌كند؛ لذا ظلم و بيداد عامل منفي، و انتظار، عامل وجودي براي حضور و ظهور هستند و اين بيانگر ظرفيت مقاومت انسان در شرايط ظالمانه است؛ بنابراين ظلم و جور خود علت ظهور نبوده، بلكه شرط و زمينه وجودي انتظار و عاملي است كه حضور انتظار را براي گريز و برون‌رفت طلب مي‌كند. 🔺 وجود ظلم و بيداد، به ستيز با ظلم و انتظار براي عدالت معنا مي‌دهد؛ بنابراين با وجود ظلم به تنهايي منجي حضور پيدا نمي‌كند؛ اما وقتي كه ظلم در جهان بيداد كند، اگر انتظار به آن ضميمه شود، انسانهايي كه تمناي ظهور منجي و تقرب به او را مي‌جويند پيدا مي‌شوند، آنگاه فرج نزديك مي‌شود. 🔺 در اصطلاحات جامعه‌شناختي از فرهنگ واقعي و آرماني سخن به ميان نمي‌آيد و غفلت از آرمانها و فطرت حقيقي انسان در چنبره نوعي از واقع‌گرايي و نسبيت فرهنگي گرفتار شده است؛ اين در حاليست كه نگاه ديني به انسان، غير از واقعيات موجود و آرمانهايي كه در ظرف باور و آگاهي مردم و فرهنگ حضور دارند، از آرمانهايي سخن گفته كه انسان در فطرت، هويت و حقيقت خود به راستي طالب آن است؛ هرچند كه اصلا واقعيت نداشته باشند. 🔺 در جامعه مهدويت اين دسته از آرمانهاست كه در سطح تمدن و فرهنگ ظهور پيدا مي‌كنند؛ البته تحقق اجتماعي آرمانها به معناي تبديل حقيقت انسانها نيست؛ به دليل آن كه انسانها در زندگي خصوصي خود ممكن است كه مسير ايمان و كفر را پيش گيرند و ليكن فضاي غالب فرهنگي و تمدني، فضاي توحيدي است. 🔺 وجود احساس حضور منجي از اركان انتظار است و نمي‌توان گفت كه اين احساس در جامعه ما وجود ندارد، بدليل آن كه ما معتقديم كه اعمال ما دو بار در هفته به محضر امام عصر (عج) عرضه مي‌شود؛ لذا كسي كه با اين آگاهي زندگي مي‌كند در شرايطي هم كه به گناه مي‌پردازد، آن را به رسميت نمي‌شمارد و از انجام آن شرمسار است و حضور اين شرم بخشي از فرهنگ واقعي جامعه ماست و نمي‌توان آن را انكار كرد. پ ن: گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران / ۲۰ مهر ۱۳۸۲. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۵۴۰ عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 پیام رسان ایتا: eitaa.com/mirkhalili