eitaa logo
مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
640 ویدیو
146 فایل
1. تاملات و یادداشتهای اختصاصی درباره فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی؛ 2. معرفی و اطلاع رسانی نشستها و همایشها؛ 3. معرفی آثار خوب درباره فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی ایران؛ 4. اینجا همیشه به روز هستید! تازه ترینها اینجاست! ارتباط با ادمین: @miradmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جوامع کارگری 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 نقد روش‌شناسانۀ تحلیل استاد علیدوست(۱): قواعد مصلحت‌اندیشی در بازسازی اجتماعی 🖊 مهدی جمشیدی ۱. آیت‌الله علیدوست در مصاحبه با تارنمای جماران، مطالبی را دربارۀ مداخلۀ حاکمیّت در ماجرای کشف حجاب مطرح کرده‌اند که به نظر این قلم، دربردارندۀ این مضامین هست: الف. لازمۀ «حجاب قانونی»، «اجبار به حجاب» است. ب. نتیجۀ اجبار به حجاب نیز در شرایط کنونی، ایجاد «لجاجت» بلکه «بی‌اعتقادی» در جامعه است. ج. این وضع، نقض غرض شارع است. د. چون عمل حاکمیّت در این ‌باره، مصداق نهی‌ازمنکرِ مفسده‌انگیز است، این تکلیف از حاکمیّت ساقط می‌‌شود. هـ . پس در موقعیّت کنونی، اقتضای «مصلحت فقهی» این است که تحقّق حجاب در جامعه به‌صورت «اجباری» نباشد، بلکه از «سازوکارهای فرهنگی» استفاده شود. ۲. از ایشان که نظریه‌پرداز و مؤلّف «فقه مصلحت» هستند، انتظار می‌رفت که بسیار فراتر از معادله‌های گفته‌شده و تکراری، استدلال کنند و متغیّرها و عنصرهای بیشتر و دیگری را وارد سنجش فقیهانۀ خویش سازند تا محاسبۀ مصلحت‌اندیشانه‌شان، «بخشی» و «بُرشی» نباشد. مصلحت‌بینی ایشان تنها بر «یک متغیّر» تکیه دارد و آن «تولید لجاجت در مکشفه‌ها» است، حال‌آن‌که مصلحت از سنجش مبتنی بر «برآیند همۀ متغیّرها» به دست می‌آید. تنها آن‌هنگام می‌توان سخن ایشان را پذیرفت که تمام یا بیشتر متغیّرهای حاضر در این عرصۀ اجتماعی و حاکمیّتی، گرد آورده شوند و «منافع» و «مضار» مترتّب بر آنها، در کنار یکدیگر دیده شوند. حتّی در فقه فردی، «معادله‌سازی‌های تک‌متغیّره»، موجب «ساده‌سازی نابجا» می‌شوند و ازاین‌رو، رهزن طریق صواب در فهم و تدبیر هستند؛ چه رسد به فقه اجتماعی که در هر لایه از آن، ده‌ها متغیّر حاضر هستند و هر یک به گونه‌ای در صورت‌بندی مسأله، مدخلیّت دارند. این وضع آنچنان غلیظ و برجسته است که باید گفت مسأله‌های اجتماعی، نقطۀ اوج «پیچیدگی» در جهان انسانی هستند و پیچیدگی‌شان نیز برخاسته از «تراکمِ» متغیّرها و همچنین «مناسبات تودرتو»ی آنها نسبت به یکدیگر است. این جهان را جز با منطق «تحلیل شبکه‌ای» نمی‌توان فهم کرد و سیاست اجتماعی نیز مدّت‌هاست از عهد آغازین ربط‌های علّیِ خطّی و تک‌بُعدی عبور کرده است. یکی از دلایل پدید آمدن اختلاف‌ها و پراکندگی‌های فراوان در مسأله‌های اجتماعی نیز همین امر است که احصای همۀ متغیّرها و یافتن مناسبات و تعاملات آنها، دشوار است و داوری‌ها و آراء، برآمده از «فهم‌های موردی» و «بینش‌های تکّه‌ای» هستند. ۳. از این گذشته، همۀ متغیّرها نیز «وزن» و «اعتبار» یکسان ندارند و چه‌بسا یک متغیّر آنچنان مهم و تعیین‌کننده باشد که متغیّرهای دیگر را به حاشیه براند. این امر نیز در تحلیل ایشان به چشم نمی‌خورد؛ گویا فقط پای یک متغیّر در میان است و باید بر اساس همان نظر داد و حکمرانی کرد. در محاسبه‌های مصلحت‌اندیشانۀ اجتماعی، هم متغیّرهای متعدّدی حضور دارند و هم این متغیّرها، وزانت و منزلت یکسانی ندارند. چه‌بسا اگر پای متغیّرهای دیگری به این تحلیل باز شود و «ضریب واقعی» به آنها داده شود، ایجاد لجاجت در مکشفه‌ها آنچنان اهمّیّت نیابد و صدرنشین نباشد. «روند فزایندۀ کشف حجاب به کشف نقاط دیگر بدن»، «احتمال گذار زنان از مرحلۀ ضعف حجاب به مرحلۀ کشف حجاب»، «پیدایی چرخۀ ساخت‌شکنی در عرصه‌های دیگر»، «سست‌شدن انگیزۀ بدنۀ انقلابیِ مردم»، «وقوع نزاع‌ در لایۀ مردمی»، «رقیق‌شدن اقتدار نظام در روایت‌ها» و ... از جملۀ متغیّرهای بنیادین و سرنوشت‌ساز در معادله‌سازی‌های معطوف به کشف مصلحت اجتماعی هستند. ۴. از سوی دیگر، ایشان میان الزام قانونی به حجاب و ایجاد لجاجت در فرد، «ربط علّیِ قطعی» برقرار کرده است؛ حال‌آن‌که این سخن، اثبات‌نشده و در حد یک «فرضیه» است. هیچ‌گونه پیمایشی، این نظر را تأیید نمی‌کند و این گفته، بیش از یک گمان قیاسی و حدس پیشینی، اعتبار ندارد. ایشان امر «محتمل» را «مفروض» انگاشته‌اند و بر اساس آن، قضاوت کرده‌اند، درحالی‌که این احتمال، فقط «یکی از مسیرهای ممکن» است. فارغ از این نقص روشی، هرگز نمی‌توان حکم کرد که میان الزام قانونی به حجاب و لجوج‌شدن فرد، «تلازم ذاتی» برقرار است و خواه‌ناخواه، همه یا بیشتر از افراد چنین خواهند شد، بلکه شاید تنها «برخی» مبتلا به کینه و لجاجت شوند و «بقیه» یا موضع خنثی داشته باشند و یا حتّی به‌تدریج، متنبّه شوند و پس از مدّتی در اثر غلبۀ فضای اجتماعی، همراه گردند. تمام این فرضیه‌ها در متن این واقعیّت، ممکن و محتمل هستند و هیچ‌گونه مسیر منحصربه‌فردی و مطلقی وجود ندارد. جهان اجتماعی، جهان «تنوّع‌ها» و «تکثّرها» است، نه جهان «یکنواختی‌ها» و «همگونی‌ها». ازاین‌رو، باید برای فهم و تدبیر آن، «منطق پیوستاری» را به کار گرفت و طیف‌ها و طبقه‌ها را دید و مراتب و درجات را ملاک قرار داد. 🌸 کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 اخبار همایشها، کرسیها و نشستها: نشستها و کرسیهای علمی که یکشنبه 10 اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می شود. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 960 عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 به ما گفتند "صاحب نظر باش" نه [صرفا] "درس بخوان"! 🎥 آیت الله : آنچه که در روایات ما هست که از قرآن گرفته شده است نظریه پردازی است؛ هم در علوم انسانی و نقلی هم در علوم تجربی و هم در علوم تجریدی. به ما نگفتند درس بخوان، به ما گفتند صاحب نظر باش! این مقبوله عمر بن حنظله که معروف است در آن به ما فرمودند: «وَ نَظَرَ فِی حَلالِنا وَ حَرامِنا»، این نظر نگاه چشم نیست، این نظریه پردازی است؛ آنکه نظریه پرداز است مشمول مقبوله عمر بن حنظله و یا مشهوره ابی خدیجه و یا سایر روایات است. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
▫️رابطه روحانیت با دولت مدرن 🔵 گفتگوی روزنامه ایران با دکتر عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه درباره اثر شایسته تحسینش در کتاب سال حوزه؛ 🔻 پژوهشی که «بدساختگی دولت در ایران» را علت یابی کرده است ❇️ شاید تا یک دهه پیش، نوشتن آثاری چون کتاب من با این صراحت کار مشکلی بود اما امروز شاهد مطالعات بسیار ارزشمندی در حوزه جامعه شناسی معرفت دینی و جامعه شناسی نهاد روحانیت هستیم که هم روحانیت و هم خود حوزه از این جنس مطالعات استقبال می کنند. تحسین کتاب اینجانب در بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه نیز گواهی بر این مدعاست. 💢 ما نیازمند مطالعات درجه دومی در مورد روحانیت هستیم و باید با روش ها و متدهای دقیق علمی، به آنان مساعدت کنیم که نقشی که قرار است در جامعه ایفا کنند را بخوبی انجام دهند و از طرف دیگر، حوزه را قانع کنیم که چنین مطالعاتی اهمیت دارد. 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/rohaniaat 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 شاخص‌های انقلابی‌گری در سخنان رهبری 🔸به‌طور خلاصه، براساس شاخص‌هايى كه رهبر معظم انقلاب براى انقلابى بودن ذكر كرده‌اند؛ می‌توان تعريفى براى اين مفهوم ارائه داد. 🔺بر اين‌ اساس، انقلابى بودن يعنى: 🔖اوّلاً به مبانى و ارزشهاى اساسى اسلام و انقلاب پايبند بودن؛ 🔖ثانياً تحقّق آرمانهاى انقلاب را هدف گرفتن و همّت بلند داشتن براى وصول به آن؛ 🔖ثالثاً ملتزم بودن به استقلال همه‌جانبه‌ى كشور، استقلال سياسى، استقلال اقتصادى، استقلال فرهنگى و استقلال امنيّتى؛ 🔖رابعاً حسّاسيّت داشتن در برابر دشمن، كار و نقشه دشمن را شناختن و با جهاد كبير (عدم تبعيّت از او)، با دشمن مقابله كردن؛ 🔖خامساً تقواى دينى و سياسى داشتن. 📚فلسفه انقلابی بودن، ص۴۹ 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🌷شهید حمیدرضا الداغی شهادت: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🌷سبزوار. هنگام دفاع از دختر ایرانی 🔹دختری با پوشش نامناسب در خیابان حاضر می شود 🔹گرگ های انسان نما به او طمع می کنند و می خواهند او را بربایند 🔹جوانمردی سر می رسد و با اهدای جان خود، آن دختر را نجات می دهد. 🔺آیا اگر آن دختر حجاب درستی می داشت، این جوان به شهادت می رسید؟ 🔺اگر رسانه ها در طول این سالها اینقدر غیرت مردها (پدر، برادر، شوهر، پسر) را سرکوب نمی کردند، این جوانمرد دست تنها می ماند و باز هم به شهادت می رسید؟ 🔹 او نه بسیجی بود نه انقلابی فقط روی دختر ایرانی غیرت داشت و در این راه به شهادت رسید... 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
شاهرودی.mp3
6.91M
🎙پاسخی متفاوت به مساله رفراندوم! 💠 استاد محمدی شاهرودی، استاد حوزه و دانشگاه 📻 رادیو پاسخ 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 آیت الله فقیهی در گفت‌وگو با رسا: ◀️ وظایف مردم و حکومت در مقابله با بی حجابی ✅️ آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با تقسیم محرماتی که برای دیگران ضرر دارند یا ندارند گفت: نوعی از محرمات در جامعه اثرگذار و برای دیگران مضر هستند؛ این گناهان باعث بدبختی و ایجاد مشکل برای عده دیگر می شود؛ خلاصه اینکه یک نفر گناه می کند ولی دیگران با مفاسد و مشکلات آن گناه مواجه می شوند. ✅️ وی با بیان این مقدمه ابراز داشت: حجاب مسأله ای شخصی است که با زندگی دیگران ارتباط پیدا می کند؛ بی حجابی در جوانان، مردم و جامعه اثرگذار است و تأثیر منفی آن در جوانان و مردم بر همگان روشن است؛ مشکلاتی که برای جوانان پیش می آید و زندگی آن ها را خراب می کند منافی آزادی است. ✅️ استاد حوزه علمیه افزود: آزادی تا جایی درست است که منافی آزادی دیگران نباشد؛ در حالی که بی حجابی باعث فساد در زندگی دیگران می شود؛ بنابراین بی حجابی از محرماتی است که باید با آن برخورد شود و اگر ما می خواهیم فساد وجود نداشته باشد، باید گناه در خارج وجود نداشته باشد، چون جوانان ما به فساد کشیده می شوند. ✅️ آیت الله فقیهی درباره مقابله با بی حجابی ابراز داشت: نهی از این منکر باید به وسیله همه مردم انجام شود اما باید با زبان خوب و به دور از اهانت، بی احترامی، تحقیر و برخورد فیزیکی باشد؛ البته مراجع قضایی وظیفه خود را می دانند و نوع برخورد آن ها متفاوت از عموم مردم است. ✅️ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حرام سیاسی آنجاست که فرد به غرض مخالفت با نظام اسلامی و جمهوری اسلامی کشف حجاب می کند که علاوه بر حرام شرعی، حرام سیاسی نیز مرتکب شده است؛ این گناهی مضاعف است. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
📚 | وقتی همه انسان هستیم، چرا علوم انسانی را به اسلامی و غیر اسلامی تقسیم می کنید؟! ✅ همه انسان هستیم، اما اینکه علوم انسانی یعنی علومی که به توصیف، تبیین و تفسیر کنش های انسانی می پردازند و برای او در عرصه های مختلف تعیین تکلیف می کنند بر چه مبنایی تولید شده باشند فرق می کند. تفاوت نظریات در علوم انسانی وابسته به این هفت نوع مبنا است: 1️⃣معرفت‌شناختی 2️⃣هستی‌شناختی 3️⃣کلامی 4️⃣انسان‌شناختی 5️⃣ارزش‌شناختی 6️⃣دین‌شناختی 7️⃣روش‌شناختی 🔸️انسانِ غربی در تمامِ این مبانی نظرِ متفاوتی با دیدگاه اسلامی دارد که طبیعتاً علوم انسانی غربی را از علوم انسانی اسلامی متمایز می کند. 🔰آیت الله مصباح یزدی قدس سره یکی از برجسته‌ترین صاحب‌نظرانی است که در طول سالیان دراز به آسیب‌شناسی علوم انسانی غربی، تبیین مبانی گوناگون علوم انسانی اسلامی و ارائه الگوی علمی برای تولید این گونه علوم پرداخته است. 📖کتاب «مبانی علوم انسانی اسلامی» سعی کرده، نگرش اسلام در این هفت نوع مبنا را بر اساس اندیشه‎های آیت الله مصباح یزدی قدس سره ارائه کند تا نظریه پردازان رشته‎های مختلف علوم انسانی، با تکیه بر آنها، مسیر اسلامی سازی این علوم را به درستی طی کنند. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 اخبار همایشها، کرسیها و نشستها: نشستها و کرسیهای علمی که دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می شود. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 آزادی در اندیشه سیاسی امام‌خمینی(ره) در گفت‌وگوی «فرهیختگان» با دکتر شریف‌ لک‌زایی ✅️ نگاه امام به آزادی، فلسفی است نه صرفا فقهی روزنامه فرهیختگان | تاریخ:1402/02/10 | صفحه:15 https://farhikhtegandaily.com/newspaper/3852/15/ 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
15_2610.pdf
1.8M
🔵 آزادی در اندیشه سیاسی امام‌خمینی(ره) در گفت‌وگوی روزنامه «فرهیختگان» با شریف‌ لک‌زایی نگاه امام به آزادی، فلسفی است نه صرفا فقهی پ ن: فایل پی دی اف، ضمیمه است. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
📸 حاشیه ای بر اجتماع مردم سبزوار در محل شهادت شهید الداغی ✅️ همیشه حضور باید به موقع و در زمان خودش باشد؛ آن هنگام که نیاز است. مانند آنها که قیامهای مختلفی بعد از عاشورا و شهادت امام حسین ع و یارانش انجام دادند؛ اما چون به وقت و زمان خودش؛ به یاری حق و امام خود نشتافتند؛ آن اثربخشی و تاثیر را نداشت و دیده نشد. ✅️ اگر فرهنگ سازی کرده بودیم و تبلیغ و ترویج معنویت و ارزشها و حمایت از حق و گفتن از اثرات مخرب بدحجابی؛ حتما تعداد زیادی در آن شب به کمک شهید الداغی در دفاع از آن دختران می رفتند و نظاره گر شهادت مظلومانه اش در برابر گرگ صفتان نبودند. و مادرش دیگر تا ابد در انتظار و حسرت آمدن جوانش به خانه؛ چشم به در نمی ماند. ✅️ باید در دفاع از حق به موقع عمل کرد و زمان شناس بود. نباید ارزش‌ها جای خود را به ضد ارزش‌ها بدهد؛ که اگر چنین شد شیاطین و گرگان بر جامعه مسلط می شوند. ✅️ فیلم شهادت این جوان مظلوم‌ چنان واضح بود که تردیدی برای محاکمه سریع جانیان باقی نمی گذارد. اجازه ندهیم این بار هم رسانه های معاند، جای جلاد و شهید را عوض کنند و خون جوانی که زن، زندگی واقعی را معنا کرد و تک و تنها برای دفاع از دختران ایران، مظلومانه در برابر شیطان صفتان جان داد، پایمال شود. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۵۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔰حجاب؛ نماد فرهنگ اسلامی ⬅️ مرحوم آیت الله مصباح یزدی 🔸مساله حجاب برای کشور ما یکی از ارزش‌های اسلامی است که تاثیر آن در فرهنگ جامعه و نمادین بودن آن برای وجود اسلام در یک کشور آن قدر مهم است که در یک کشور هفتاد میلیونی اروپایی یک خانم روسری سرش کند اجازه نمی‌دهند به مدرسه برود. مگر این روسری برای شما چه کار می‌کند؟ [می‌گویند] این نماد دین است، کشور ما لائیک است، نماد دینی را نباید اجازه بدهیم. 🔹شاید به هیچ چیز به اندازه همین روسری خانم‌ها اهمیت نمی‌دهند. هر روز اخبارش را در روزنامه‌ها می‌خوانیم. در کشوری که مهد آزادی است همه نوع آزادی فراهم است اما یک روسری خانم سرش بکند از مدرسه بیرونش می‌کنند. چرا؟ چون می‌دانند این اهمیت دارد. این یک شعاری است که کار می‌کند. پ ن: سخنرانی در تاریخ: ۱۳۸۹/۰۴/۰۷ 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
با سلام و احترام و تشکر از حضور گرم اساتید و فرهیختگان عزیز در کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی و خوشامد خدمت سرورانی عزیزی که اخیرا به ما پیوستند؛ الحمدلله در حدود سه چهارماهی که خدمت سروران بودیم؛ حدود هزارنفر به کانال پیوستند و سعی بر این بوده که مطالب گلچین شده اندیشه ای و نخبگانی در کانال ارسال شود. با تعداد کم ولی با کیفیت. ان شاء الله در دور جدید قصد داریم از تجربه های اساتید عزیز هم در کانال استفاده کنیم و نیز ارسال مطالب کوتاه و یادداشتهای روزمره و نیز کوتاه نوشتهایی؛ به خصوص از حیث راهبردی که به کار سایر اساتید و مدیران هم بیاید. با تشکر مجدد از همراهی و حضور همه عزیزان بزرگوار. همواره دعاگوی تک تک عزیزان هستم. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
مجموعه نشست های علمی همایش بین المللی «انقلاب اسلامی و جامعه معاصر؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» نشست هشتم: علم گرایی و سنت گرایی در ایران پس از انقلاب اسلامی ارائه دهنده: دکتر عارف برخورداری؛ عضو هیات علمی دانشگاه تهران دبیر علمی: دکتر مسلم طاهری کل کشوندی؛ عضو هیات علمی دانشگاه تهران زمان: دوشنبه 1402/2/11 ساعت 12-10 مکان: تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان 16 آذر، کوچه استاد فروزانفر، پلاک 16 نشست ها به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود. لینک شرکت مجازی: https://vroom.ut.ac.ir/mae5 شرکت کنندگان فرهیخته پس از ورود از طریق لینک بالا، به عنوان مهمان (Guest) وارد ادوبی کانکت شده و نام و نام خانوادگی خود را ثبت فرمایید. به شرکت کنندگان گواهی معتبر ارائه می گردد. دبیرخانه همایش 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
شبهات ولایت فقیه.mp3
15.4M
🔵 پاسخ به سؤالات زیر توسط حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر محمدرضا باقرزاده، عضو هیئت علمی گروه حقوق مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 1️⃣ دلیل ولایت فقیه چیست؟ 2️⃣ اگر ولایت فقیه دلیل داشت چرا اختلاف نظر در مورد آن وجود دارد؟ 3️⃣ چرا ولی امر مسلمین جهان؟ 4️⃣ چرا می‌گویید نائب امام زمان؟ مگر امام‌زمان گفته‌اند روح‌الله خمینی نماینده من است؟ 5️⃣ آیا ولایت فقیه ساخته جمهوری اسلامی است یا جمهوری اسلامی ساخته ولایت فقیه است؟ 6️⃣ آیا ولایت مطلقه فقیه استبداد نیست؟ 7️⃣ در ولایت فقیه، تکلیف ولایت مردم بر سرنوشت خودشان و جمهوریت چه می‌شود؟ 8️⃣ آیا می‌توان همه تخصص‌های کشور را به دست یک فقیه سپرد؟ 9️⃣ مگر مردم سفیه هستند که ولایت نیاز باشد؟ 🔟 دستاورد چهل ساله ولایت فقیه برای کشور چه بوده است؟ 1️⃣1️⃣ با وجود ولایت فقیه چرا مشکلات هست؟ 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۶۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46