eitaa logo
کانال میز معارف
6.3هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
907 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
ما در زمینه‌ی تولید محتوا نمی‌توانیم اطمینان کنیم به تصادفات و آنچه پیش می‌آید... باید بنشینید روی این مسأله -تولید محتوا- طراحی کنید، فکر کنید. ما البته جوان‌های خوش‌فکر متدین داریم، افراد به دردبخوری برای تولید محتواهای اجتماعی داریم، حوزه‌های علمیه را داریم که دستشان در این زمینه واقعاً باز است. بعضی از دانشگاهی‌ها را داریم. البته بانک‌های اطلاعاتی را هم داریم. از اینها باید استفاده کنید. دستگاه تولید محتوا را تقویت کنید؛ ما به این مسأله احتیاج داریم. 🎙 مقام معظم رهبری، ۱۳۹۶/۱۱/۰۳ دیدار با اعضای شورای عالی فضای مجازی 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔸کوچک اصلاً نمی‎تواند بزرگ را تعریف کند، بلکه شخص بزرگ را هم با تعریف خود کوچک می‎کند، برای همین خود آنها باید معرّف خودشان باشند. 🔹آنچه از فعل و صفات که مطابق ذهن خودمان به ائمّه علیهم السّلام نسبت می‎دهیم، شمایلی است که در حدّ فهم خودمان از آنها در درون خویش ترسیم می‎کنیم و با حقیقت آنها بسیار فاصله دارد. هیچ ‎کس نمی‎تواند به حقیقت آنها دست یابد، لذا خودشان فرمودند: نَزِّلُونَا عَن الرُّبُوبِیَّةِ وَ قُولُوا فى فَضلِنَا مَا شِئتُم وَ لَن تَبلُغُوا: ما را از رتبه‎ی خداوندگاری پایین‎تر بدانید و هر چه می‎خواهید در فضیلت ما بگویید و (لکن بدانید هر چه هم به خیال خود بلندپروازی کنید) به حقیقت فضیلت ما نمی‎رسید. 🎙عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی 📚مصباح الهدی 🔸تٱلیف استاد مهدی طیب 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖 🎥 درمورد جاسوسي كه در لباس روحانيت در ايران بود و افراد محلي از او معجزات بسيار ديده بودند چه ميدانيد؟ 🔰میزمعارف @mizemaaref
📝 هر کدام از شماها یک نسخه‌ی در جیب بغلتان داشته باشید. 🔰میزمعارف @mizemaaref
«یکی از بالاترین و با فضیلت‌ترین شهادت‌ها، شهادتی است که پدر شما و مرحوم  به آن شهید شدند؛ در دوران غربت، وحشت و اختناق؛ آن هم تنها. یک وقت انسان با هزار نفر به میدان جنگ می‌رود؛ یک وقت انسان، تنها در مقابل دشمن قرار می‌گیرد؛ این یک‌طور دیگر است. دوره‌ی اختناق واقعاً خیلی سخت بود؛ بخصوص نسبت به اینها که وضع عجیبی داشتند. خداوند ان‌شاءالله درجاتشان را عالی کند.» 🔸مقام معظم ، ۱۳۷۵/۱۰/۱۰ ‌‌ 📆سالگرد شهادت طیب حاج رضایی و حاج اسماعیل رضایی 🔰میزمعارف @mizemaaref
وجود مبارک امام رضا (سلام الله عليه) فرمود: «إنّ الصَّمْتَ بابٌ مِن أبواب الحکمة» «صَمْت» يعنی سکوت. خيلی از ماها بايد درس سکوت بخوانيم که چه وقت ساکت باشيم، چقدر حرف بزنيم و چطور حرف بزنيم. مگر آدم هميشه حرف می زند؟! هر جا حرف می زند؟! هر طور که دلش خواست سخن می گويد؟! در حالي که حرف را به اندازه ضرورت می زنند قهراً فکرکرده حرف می زنند نه بيجا. يکی از آداب حکيم شدن همين خاموش بودن، بجا سخن گفتن، کم سخن گفتن و مانند آن است. به ما گفته‌اند کم حرف بزن و وقتی هم که مي‌خواهی حرف بزنی هم خوب حرف بزن و هم حرفِ خوب بزن برای اينکه تو داری املا می ‌کنی و فرشته‌ها دارند مي‌نويسند، إِنَّ عَلَيْکُمْ لَحَافِظِينَ؛ کِرَاماً کَاتِبِينَ؛ لذا مواظب باشيد که خوب املا کنيد. 🔺درس اخلاق ۹۴ 🎙 🔰میزمعارف @mizemaaref
@dars_akhlaq.mp3
1.88M
❇️ خودتان شیطان را رها نمی کنید. مادامی که تابع هوا و هوس هستید از شیطان جدایی ندارید. وقتی هوا و هوس را رها کردید آن وقت بنده خدا هستید. 🎙آيت الله بهاءالدینی (ره) 🔰میزمعارف @mizemaaref
26313880404.pdf
665.9K
💡عنوان: {آشنايی با سخنرانی} ✍🏻 هادی گل افروزشهری، مرتضی خاقانی زاده 📑 چکیده: از مراحل مهم در طراحی آموزشی، انتخاب روش تدريس است. يکی از روش هايي که سابقه طولاني در نظام هاي آموزشي دارد، تدريس به روش سخنراني است. ارائه اصول، مفاهيم و حقايق به طور شفاهي از طرف مدرس و يادگيري از طريق گوش کردن و ياداشت برداشتن از طرف فراگير، اساس اين روش را تشکيل مي دهد و توضيح و توصيف پديده ها از سوي مدرس نقش عمده اي دارد. روش سخنراني داراي مراحل آمادگي، مقدمه، محتوا، متن و جمع بندي است که در صورت اجراي خوب، با مهارت و با انگيزه، مي تواند تاثير مطلوب و اثربخشي بالايي در فراگيران داشته باشد. 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖇 🎥 موشن گرافیک: کشورهای دنیا چگونه از کالایِ ملّی خود حمایت کرده‌اند!؟ 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔰میزمعارف @mizemaaref
پس از آنکه جوان‌های ما رفتند و این مرکز را تسخیر کردند و با زحمت زیاد توانستند کاغذهایی را که خرد شده بود، مدارکی را که در کاغذخردکن ریخته شده بود، گردآوری کنند، جمع کنند، به‌هم بچسبانند و به‌صورت کتاب دربیاورند، آن‌وقت معلوم شد که چه توطئه‌هایی هم در طول این مدت در داخل سفارت آمریکا وجود داشته. این کتاب‌ها حدود ۷۰ جلد است؛ شماها خوانده‌اید این‌ها را؟ چرا هیچ نشانی از مضامین برگزیده این کتاب‌ها در مجموعه‌ مدارس ما، دبیرستان‌های ما، دانشگاه‌های ما نیست؟ چرا؟ این یکی از اعتراض‌های من است. وزیر جدید محترم آموزش‌وپرورش اینجا در جلسه هستند؛ چرا این‌ها را داخل کتاب‌های درسی قرار نمی‌دهید؟ چرا نمی‌گذارید نسل جوان ما، نسل جدید ما بفهمد و بداند که آمریکا با اینجا چه کرده است و چه توطئه‌هایی زیر سر داشته؟ 🎙مقام معظم ، ۱۳۹۵/۸/۱۲ 🔺🔺۵ سال از این مطالبه می‌گذرد...🔺🔺 📆۱۳ آبان، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گرامی باد. 🔰میزمعارف @mizemaaref
4019813910306.pdf
728.8K
💡عنوان:{تاثير واقعه آمريکا بر جريان هاي سياسي داخل کشور} ✍🏻 احمدرضا شاه‌علی‌رضا 📑 چکیده: پرسش اصلي كه در اين مقاله به آن پاسخ داده مي شود، اين است كه واقعه تسخير لانه جاسوسي چه تاثيري بر جريان هاي سياسي داخلي کشور داشت و پيامدهاي اين رويداد براي آنها چه بود؟ در اين راستا، ديدگاه هاي گروه ها و احزاب سياسي مختلف بررسي شده و مشخص مي گردد که رويداد تسخير لانه جاسوسي باعث اعلام مواضع واقعي و نگرش کلان افراد و گروه ها منسوب به نظام جمهوري اسلامي و پالايش نظام سياسي کشور شد. نتيجه منطقي اين روند، حذف تفکرات چپ و راست غيراسلامي و التقاطي، جوان گرايي و کنترل تدريجي پست ها و مناصب حساس سياسي از سوي نيروهاي اصيل انقلابي، افزايش اعتماد به نفس و خودباوري آنان و در نهايت تقويت همگرايي و وحدت ملي در جامعه ايران بود. در واقع نيروهاي انقلابي پيروي خط امام با تسخير لانه جاسوسي موجب تصحيح مسير جمهوري اسلامي شده و از انحراف آن جلوگيري کردند. 🔰میزمعارف @mizemaaref
و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین... 🔰میزمعارف @mizemaaref
92محورهای اساتید ممتاز سامع.pdf
765.8K
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه‌ی علمی مناسب، در شیوه کلاس‌داری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای محمدرضا سامع ✅ مدرس دروس معارف در دانشگاه های دولتی و دانشگاه علوم پزشکی اراک و قم در گرایشهای انقلاب اسلامی، دو تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی 🔰 میزمعارف @mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
✅✅✅ با عرض سلام و احترام خدمت اساتید گرامی گروه معارف 💠 با توجه به رویکرد کانال میز معارف، که به منظور توانمندسازی اساتید معارف و هم افزایی هر چه بیشتر تشکیل گردیده، از تمامی اساتید محترم دعوت به عمل می آید محتواهای تولیدی خود در موضوعات مرتبط به دروس گروه معارف را در قالب پاورپوینت، پی دی اف، کلیپ تصویری و یا فایل صوتی کوتاه به آیدی زیر فرستاده تا با ذکر نام استاد مربوطه به عنوان در کانال میز معارف بارگذاری و جهت استفاده اساتید کشور منتشر گردد. با سپاس از حسن توجه شما 🔺 آیدی جهت دریافت محتوای اساتید: @amoozesh_majazi 🔰 میزمعارف @mizemaaref
🔶🔸پیج اینستاگرامی "زندگی طلبگی با طلبه تودِی" درمورد نفر اول مسابقه میدون، شیخ ابراهیم سعدی این‌چنین نوشته‌است: ابراهیم سعدی طلبه ای که از هیات علمی دانشگاه انصراف داد تا بتواند در جنگ اقتصادی شرکت کند. او رسالت و مسئولیت طلبگی خود را در کارآفرینی می داند؛ و در مسابقه‌ی "" نفر اول شده است. تاکنون برای برای ۷۵ نفر مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است. کارگاه تولید پارچه، کارگاه تولید لباس کار، کارگاه قالی بافی را در زندان راه اندازی کرده است که ۳۰ زندانی مشغول به کار هستند. تولید قطعات صنعتی خصوصا ساخت پالت یکی دیگر از حوزه های کاری ایشان است. شیخ ابراهیم معتقد است یکی از شاخص های انقلابی و ولایی بودن طلبه این است که به اتفاق در شکلی به اقتصاد مردم کمک کند. ایشان کارش را از زمانی آغاز کرد که حضرت آقا به جهاد اقتصادی اشاره فرمودند. شیخ ابراهیم معتقد است طلاب نباید نیازمند وجوهات باشند و حتی خودشان باید دست چهار نفر همسایه یا اقوام را بگیرند تا عزیزتر باشند. مدیر عامل شرکت غزال فراز شاهوار مسئولیت اجتماعی یا همان csr شرکت خود را حمایت از خانواده های زندانی و ایتام قرار داده است. این طلبه معتقد است ادکلن های تولیدی شرکت خودش با نمونه‌های خارجی رقابت می‌کند. ايشان هم اكنون آمادگى دارد تا ۴۰ نفر را با حقوق مناسب مشغول به كار كند. 🔰میزمعارف @mizemaaref
✅✅✅ تمام استان‌ها به سامانه به روز منتقل شده و می‌توانند از آن استفاده کنند. 🔺لطفا در صورت هرگونه مشکل یا سوال، با پشتیبانی مخصوص به خود (اساتید_دانشجویان) در تماس باشید. 🔺شماره های پشتیبانی هر گروه در صفحه ورودی آن درج شده است. 🔺اولویت برای دانشجویان به جهت ترافیک بالای تماس‌ها، ارسال درخواست و یا ایمیل می‌باشد. 🔰میزمعارف @mizemaaref
◀️ شماره جدید نشریه الکترونیکی معارف منتشر شد ♦️پنجمین شماره الکترونیکی نشریه معارف (آبان و آذر1400) با پرونده اختصاصی «جهاد تبیین» منتشر شد عناوین مطالب این شماره: ❇️ «بازتولید معارف اسلامی»؛ مسئله این است! ✅ + پرونده جهاد تبیین 🔸ما و «جهاد تبیین» 🔸آداب جهاد تبیین 🔸شش نکته درباره فرمان جهاد تبیین جوانان 🔸همپای جهاد تبیین 🔸«جهاد تبیین» ورسالتهای استاد معارف تراز تمدن نوین اسلامی 🔸شش گام عملی استاد معارف در تشکیل کارگروه جهادی 🔹اصل مرحله‌ای و تدریجی بودن در پاسخ‌گویی به شبهات دینی 🔹انواع روش تدریس 🔹سبک تدریس علامه طباطبایی 🔹گفت‌وگوی شرق و غرب 🔹تفاوت‌های فلسفه در شرق و غرب. 🔹نسبت عرفان مدّون با عرفان اهل‌بیت(ع) 🔹فقه؛ هدایت و حیات 🔹عوامل و زمینه‌های پایداری خودکنترلی اخلاقی و مراقبه 🔹«تواکل»؛ چیستی و آثار آن در کلام امام رضا؟ع؟ 🔸 کتاب پهلوی ستایی در ترازوی تاریخ 🔸صفحه ما در اینستاگرام www.instagram.com/maarefmags_ir 🔸صفحه معارف در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/maarefmags_ir
64813833303.pdf
724.8K
💡 عنوان: {مقايسه ميزان تاثير بحث گروهي با روش تدريس بر پيشرفت تحصيلي و مهارتهاي ارتباطي دانشجويان} ✍🏻 محمد‌جواد لياقت دار، محمد عابدي، سيدابراهيم جعفري، فاطمه بهرامي 📑 چکیده: هدف اصلي پژوهش حاضر مقايسه ميزان تأثير روش تدريس بحث گروهي با روش تدريس سخنراني بر پيشرفت تحصيلي و مهارتهاي ارتباطي دانشجويان دانشگاه اصفهان است. 🔖 نتایج پژوهش نشان داد كه در مجموع، روش تدريس بحث گروهي از نوع گروههاي پنج نفره بر افزايش پيشرفت تحصيلي و نيز مهارتهاي ارتباطي دانشجويان مؤثرتر از روش سخنراني است. به علاوه، فرضيه سوم پژوهش در باره پيشرفت تحصيلي دانشجويان تأييد شد، به اين صورت كه روش بحث گروهي براي پسران مؤثرتر از دختران بود، لكن اين فرضيه در مورد مهارتهاي ارتباطي رد شد. 🔰میزمعارف @mizemaaref