eitaa logo
کانال میز معارف
7.1هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
2.9هزار ویدیو
990 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رصد دقیق و نزدیک حرکت ناو آمریکایی در خلیج فارس توسط پهپادهای سپاه پاسداران 📚میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خواهش ناو آمریکایی در خلیج فارس از پهپادهای ایرانی برای فاصله گرفتن از آنها به زبان فارسی +سردار حاجی زاده: آنها را مجبور کرده ایم که در خلیج فارس باید به زبان فارسی با ما صحبت کنند .. 📚میزمعارف @mizemaaref
11.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 تحلیل کارشناسان آمریکایی از قدرت ایران + آنها فیلمی منتشر کرده اند از کاری که 2.5 سال قبل قادر به انجامش بوده اند.. + اینکه ایرانیها می توانند یک پهپاد را کنترل کنند و به زمین بنشانند شگفت انگیزه..! +جنگ با ایران، مانند جنگ با افغانستان و عراق نخواهد بود.. 📚میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬تحلیل رهبری : + ما هیچ جنگی را شروع نکرده ایم و نمیکنیم، البته اگر شروع کنند با قدرت وارد میدان می شویم.. + اگر جنگی را شروع کنند 100% به ضررشان تمام خواهد شد.. 📚میزمعارف @mizemaaref
✅در سیاست مقابله با جمهوری اسلامی هم قطعاً آمریکا شکست خواهد خورد و به نفع ما تمام خواهد شد ⚪️ رهبر انقلاب: 🔹آمریکا در درون، مشکلات اجتماعی و اقتصادی زیادی دارد. وضع دولتشان منسجم نیست؛ یک نفر یک حرفی میزند، فردایش یک نفر ضدّ آن را میگوید. این نشانه‌ی آشفتگی است. 🔹در گزارش وزارت کشاورزی آمریکا ۴۱ میلیون آمریکایی دچار گرسنگی هستند. 🔹در زمینه‌ی اجتماعی، طبق گزارش مرکز ملی آمار حیاتی آمریکا، ۴۰ درصد ولادتها نامشروع است، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زندانی دارند، بالاترین آمار مصرف مواد مخدر را دارند و ۳۱ درصد تیراندازی‌های جمعی در آمریکا است. این وضع اجتماعی اینها است. 🔹بنابراین برخی دشمن را خیلی بزرگ نکنند. البته "دشمن نتوان حقیر و بیچاره شمرد" اما دشمن آن‌چنان قوی نیست و مشکل دارد. 🔹سیاستهای اینها عموماً از لحاظ سیاسی و امنیتی به ضررشان تمام شده است؛ هم سیاستهای اروپایی‌شان و هم سیاستشان در مقابل کشورهای آسیایی به ضررشان شده است. 🔹در سیاست مقابله با جمهوری اسلامی هم قطعاً آمریکا شکست خواهد خورد و به نفع ما تمام خواهد شد. ️🔹االان صاحب‌نظران آمریکایی در مطبوعات هشدار میدهند که این فشار، به یک در ایران منجر میشود. ۹۸/۲/۲۴ 📚میزمعارف @mizemaaref
⛔️ با دولت کنونی سم مضاعف است ❌ هیچ ایرانی غیرتمند و باشعوری درباره‌ی نقاط قوت خود معامله نمیکند 🔻 ،در دیدار رمضانی مسئولان نظام: 👈 بعضی در داخل میگویند مذاکره چه عیبی دارد؟ 👈 مذاکره سم است، تا وقتی آمریکا این است که الان هست و مذاکره با دولت کنونی آمریکا یک سم مضاعف است. 👈 مذاکره یعنی معامله و دادو ستد اما آنچه در نظر آمریکاست، نقاط قوت ماست. 👈 میگویند مذاکره کنیم درباره‌ی سلاح دفاعی شما که چرا با فلان برد میسازید؛ این برد را کم کنید که اگر شما را زدیم نتوانید پایگاه ما را بزنید و جواب بدهید! 👈 خب معلوم است که هیچ ایرانی غیرتمند و باشعوری درباره‌ی نقاط قوت خود معامله نمی‌کند. 👈 یا مثلاً میگویند درباره‌ی عمق راهبردی‌تان در منطقه صحبت کنیم؛ یعنی این را از دست بدهید. 👈 پس اصل مذاکره غلط است، حتی با آدم حسابی. اینها که آدم حسابی هم نیستند و به هیچ چیز پایبند نیستند. 🔺 البته هیچ‌کس در عقلای ما هم دنبال مذاکره نیست. ۹۸/۲/۲۴ میزمعارف @mizemaaref
موضوع : 🔅 از بین بردن ناسازگاری‌های اخلاقی🔅 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم الحمدلله ربّ العالمین 📝متن و شرح: من مواعظ علی علیه السلام: ذلّلوا أخلاقکم بالمحاسن وقوّدوها إلی المکارم وعوّدوا أنفسکم الحلم. تذلیل، به معنای رام‌کردن است. در اخلاق طبیعی انسان (انسانی که تربیت نشده) ناسازگاری‌ها و ناهمواری‌هایی وجود دارد و وظیفه انسان این است که این ناملائمات را از بین برده و اخلاق خود را به سمت متعادل متوجه سازد، مثلاً صفت دلیری خود را به سوی شجاعت سوق دهد و نگذارد که به صورت ذمیمه تهوّر درآید. این کار باید با شناسایی صفات و برنامه‌ریزی و ممارست و مجاهدت، انجام‌گیرد و تصمیم‌های مقطعی و زودگذر نتیجه‌ای ندارد. البته یک عامل وجود دارد که اگر در انسان پیدا شود انقلاب عجیبی در خلقیات انسان پیدا می‌شود و آن عامل کیمیای محبت الهی است که اگر دل انسان به سمت حق تعالی گرایش پیدا کند راه صد ساله را یک شبه می‌پیماید. در فراز بعد می‌فرماید خود را به حلم و بردباری عادت دهید حلم، تنها به معنای عصبانی‌نشدن نیست بلکه به معنای ظرفیت پیداکردن است. انسان باید در مقابل عواملی که او را به خشم می‌آورد یا او را به غرور می‌اندازد و یا به فرح و سرورهای پوچ وامی‌دارد همچون دریایی که رودهای خروشان با رسیدن به آن آرام می‌گیرند، باشد و همه آنها را در خود هضم نماید. تحف‌العقول ص 224 📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/hadis-content?id=17164
🔰🔰 ✅ چرا با دنیا باید جنگ داشته باشیم ؟ کسانی هستند که به اینکه ما در این وضعیّت هستیم -در حال جنگ هستیم- اعتراض دارند که چرا با دنیا باید ما جنگ داشته باشیم؟ کسانی هستند که معترضِ به این معنا هستند. تصوّر آنها این است که جمهوری اسلامی این جنگ را شروع کرده؛ لذا میگویند خب چرا ما این‌جور و در این وضع هستیم؟ به نظر ما این غفلت است؛ جمهوری اسلامی جنگی را با این ابعاد با دنیا شروع نکرده، بلکه نفسِ وجود جمهوری اسلامی یعنی آرمانها و اهداف و شعارهایی که در جمهوری اسلامی مطرح است -که خلاصه میشود در حکومت دین، خلاصه میشود در جامعه‌ی دینی- دشمن‌درست‌کن است، دشمن‌تراش است، جنگ‌راه‌‌بینداز است. این همان جنگ معروف حق و باطل است که در طول تاریخ بوده؛ این چیز جدیدی هم نیست؛ هرجایی که نغمه‌ی توحید بلند شد و عدالت مطرح شد، دشمنانی در آنجا به وجود آمدند؛ این مال امروز نیست؛ وَ کَذّْلِکَ جَعَلنا لِکُـلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیّْطینَ الاِنسِ وَ الجِنِّ یوحی بَعضُهُم اِلیّْ بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورًا‘ وَلَو شاءَ رَبُّکَ ما فَعَلوهُ« فَذَرهُم وَ ما یَفتَرون * وَ لِتَصغیًّ اِلَیهِ اَفئِدَةُ الَّذینَ لایُؤمِنونَ بِالأخِرَةِ وَ لِیَرضَوهُ وَ لِیَقتَرِفوا ما هُم مُقتَرِفونَ؛‌(۳) اَبعاض(۴) جبهه‌ی باطل با یکدیگر همکاری میکنند، یعنی هم همکاری میکنند و هم طرف‌دار پیدا میکنند؛ کسانی اِصغاء(۵) میکنند حرفهای اینها را و گوش میکنند و دنبال اینها حرکت میکنند؛ این[طور] هست. ما در جمهوری اسلامی شعارمان عبارت است از توحید، از ولایت‌الله و ولایت اولیاءالله، عدالت اجتماعی، تکریم انسان؛ این شعارهایی که ما داریم و دنبالش هستیم، اینها است، و اینها دشمن دارد. ما با ظلم مخالفیم؛ کونا لِلظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ‌ عَونا؛(۶) ما این مکتب را داریم؛ خصم ظالمیم، عون مظلومیم. این موضع، طبعاً دشمن به وجود می‌آورد، دشمنی به وجود می‌آورد، دعوا راه می‌اندازد؛ این هست. (۲۴ /اسفند/ ۱۳۹۶ دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری)
⭕️نقش بندگی خدا در زندگی انسان: 📝اطاعت و عبادت خدا چند علت و فلسفه اصلی دارد که به اختصار به آنها اشاره می کنیم: 1- نقش تربيتى و سازندگى؛ مهمترین علت عبادت همانگونه که گذشت اثر تربیتی آن است. اطاعت و عبادت و ارتباط با خدا در رشد كمالات انسانى، پرورش فضائل و مكارم اخلاقى و تنظيم مناسبات انسانى و اجتماعى نقش فوق العادهاى دارد. به طور نمونه در سوره حجر آمده: و اعبد ربك حتى ياتيك اليقين - و بندگی خدای کن تا به یقین برسی (حجر، 99) و می دانیم که یقین برترین مقام معرفتی انسان است. 2- آرامش روحى و روانى؛ عبادت یاد خدا است و یاد خدا آرامش بخش است. اقم الصلاة لذکری (طه، 14) نماز را برای یاد من بپایدارید. الا بذکر الله تطمئن القلوب (رعد، 28) آگاه باشید که یاد خدا آرامش بخش دل ها است. از ديدگاه روان شناختى اطاعت و ارتباط با خدا، انس با خالق هستى و گفتگو با آفرينش گر عالم و آدم از بهترين عوامل آرامش روانى و مقابله با اضطرابات درونى است. 3- ايجاد روح اميد و نشاط، يكى از ديگر كاركردهاى روانشناختى عبادت و اطاعت خدا، احساس اميدوارى است، زيرا كسى كه با خدا در ارتباط است، و او را اطاعت و بندگي مي كند خود را در زندگى تنها و بى پناه نمى يابد. از اينرو روانشناسان معتقدند كه دين و عقايد و مناسك دينى باعث كاهش رنج هاى انسان و بويژه غم و رنج تنهايى در كوير خشك زندگى و در برخورد با ناملايمات و دشوارى ها است. آرى اطاعت و عبادت آدمى شور و نشاط، اميد و قدرت بردبارى و مقاومت در برابر سختيها عطا مى كند. 4- نجات از بردگی و رسیدن به آزادی، اگر آدمى نخواهد بنده كسى باشد تنها از يك راه ممكن است و آن اطاعت و بندگى خدا كردن، در اين صورت است كه آدمى از قيد همه تعلقات و زنجيرهاى بندگى و بردگى رها مى شود و با بى نهايت هم آوا و هم سخن مى شود، ليكن آنكه از طرق بندگى خدا سر برتافت گرفتار بندگى نفس و شيطان و بردگى در برابر دريوزگان مى شود. آنكه گريزد ز خراجات شاه بار كش غول بيابان شود. اين كه انسان آزاد و مختار آفريده شده است، يعنى آزاد از اطاعت و بندگى و بردگى خلايق، كه آنان نيز مثل ما، همه بندگانى تهيدست و فقيران درگاه الهى اند، اما اختيار آن گونه كه از دايره قدرت خدا نيز رها باشيم نه مطلوب است و نه ممكن. 5- رسیدن به بهشت، اعمال انسان داراى اثر تكوينى و حقيقى در حيات جاودان آدمى است. به عبارت ديگر بهشت و دوزخ يك امر قراردادى و وضعى نيست، بلكه حضور و تجسم خود عمل انسان است و بندگی خدا عامل اصلی رسیدن انسان به بهشت جاودان می باشد. 📚مولف: سید مصطفی علم خواه، مدیر گروه اخلاق اداره مشاوره نهاد رهبری.
#گفتگوی_نوین_پژوهشی (نشست110) 🔴گزارش کامل جلسه گفتگوی نوین پژوهشی 🔷 موضوع: «بررسی کارآمدی و دستآوردهای انقلاب در مقایسه با دوره پهلوی» 🔷 ارائه کننده: دکتر موسی فقیه حقانی متن گزارش (در ادامه)🔰🔰 #پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی
1_65884337.pdf
228.9K
(نشست110) 🔴بررسی کارآمدی و دستآوردهای انقلاب در مقایسه با دوره پهلوی» 🔷 دکتر حقانی فرمت PDF
📌امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای 📌مروری بر پرونده و مذاکرات هسته ای در زمان مسئولیت حجت الاسلام حسن روحانی 7⃣3⃣ ◀️ توافق پاریس/ بخش پنجم ▶️ 🔸از تاريخ 2 آذر 1383 (22 نوامبر 2004)، علاوه بر تعليق ساخت قطعه و مونتاژ، فعاليت UCF اصفهان صرفاً در مورد تزريق مواد تعليق شد. اما در مورد موادي که داخل دستگاه ها بود، بنا شد تا تبديل به UF4 ادامه يابد. (ص 343) 🔸با وجود نگاه تعاملي و با توجه به ظرفيت هاي پيش آمده براي کشور پس از توافق پاريس، به اعتقاد من، مذاکرات با سه کشور مي توانست زمينه اي براي تبديل بحران به فرصت و ارتقاي کيفي و اساسي رابطه ايران و اروپا و تحول در موقعيت منطقه اي و جهاني ايران باشد. (ص 348) 🔸علي رغم وجود اين اختلافات در مذاکرات، موفقيت هاي نسبتاً خوبي نيز به دست آمد. براي نمونه، توافقنامه تجارت و همکاري (TCA) در مسير امضاء قرار گرفت (مذاکرات آن به صورت جدي شروع شده بود). پس از سال ها، به عنوان ناظر، عضو سازمان تجارت جهاني شديم، به عضويت کميته رويکرد چند جانبه هسته اي (MNA) در آمديم و به علاوه در بازنگري اجلاس NPT هم با مشکلي مواجه نشديم. اينها مسائل مهمي بود که برخي ساده انگارانه آنها را کوچک مي پنداشتند. (ص 349) 🔸برخي اعضاي تيم هسته اي از ابتدا معتقد بودند مسئله هسته اي بدون ورود آمريکا به حل و فصل نهايي نمي رسد و اروپايي ها نمي توانند به تنهايي آن را حل کنند. انگليسي ها هم از ابتدا مي گفتند در نهايت امر، روزي که مسئله بخواهد به صورت نهايي حل و فصل شود، بايد آمريکا هم وارد بحث شود. البرادعي هم مي گفت بايد آمريکا را وارد کنيم؛ خود آمريکايي ها هم در مقاطعي ابراز تمايل مي کردند. (ص 349) 🔸اين بحث نيز مطرح بود که آيا ما مي توانيم در کنار مسئله هسته اي، ساير مسائل مورد علاقه طرفين به ويژه موضوعات منطقه اي را وارد بحث کنيم؛ درست همان طور که با فرانسه غير از مسائل هسته اي، بحث هاي منطقه اي را نيز دنبال مي کرديم. عده اي مخالف اين نظر و معتقد بودند ساير مسائل نبايد هم زمان با موضوع هسته اي، مورد بحث قرار گيرد. گرچه عده اي موافق بودند و در مقام عمل نيز در مذاکرات با سه کشور بعد از توافق پاريس، در کنار مسائل هسته اي، مسائل اقتصادي، سياسي و امنيتي نيز مورد بحث قرار گرفت. ولي به هر حال در مقام عمل به آن توجه نشد. (ص 349) 🔸زماني که تيم هسته اي در وين به سر مي برد و بحث قطعنامه نوامبر مطرح بود، من مسئله 20 سانتريفيوژ را به آنها يادآوري و تأکيد کردم که با سه کشور اروپايي و آژانس در اين خصوص مذاکره کنند. چند ساعت بعد، آقاي ظريف با من تماس گرفت و گفت اگر بر موضوع 20 سانتريفيوژ اصرار کنيم، آنها به صراحت در قطعنامه به آن اشاره مي کنند و مي گويند هر گونه تست هم جزو تعليق است. (ص 353) در آن مقطع مي خواستيم 20 دستگاه سانتريفيوژ هم براي کارهاي تحقيقاتي داشته باشيم که ميسر نشد! (ص 355) 📚 امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای، دکتر حسن روحانی، انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام