eitaa logo
کانال میز معارف
6.5هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
928 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
اصلاحیه تاریخ: نشست تخصصی امشب 🍃روش های برون دینی برای طرح بحث حجاب و پاسخ به شبهات پیرامون آن🍃 حجت الاسلام دکتر مسلم زمانیان ⏰زمان: یک شنبه 1403/9/4 (چهارم آذرماه) ⌚️ساعت 19 الی 20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی شیعه ایتالیایی و یکی از ثروتمندترین افراد جهان آقای شهید دکتر ادواردو آنیلی به زبان انگلیسی 15 نوامبر 2000 میلادی برابر با 24 آذر ماه 1379 سالروز شهادت مهدی(ادواردو) آنیلی است. ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
🔸 روش «سوالات باز» (Open-Ended Questions) ▫️ موضوع: تشویق دانشجویان به تفکر خلاقانه و بررسی مسائل از زوایای گوناگون. ✍ توضیح: در این روش، به‌جای پرسیدن سوالات با پاسخ مشخص، سوالاتی مطرح می‌شوند که پاسخ قطعی ندارند. این سوالات باعث می‌شوند دانشجویان با تحلیل و خلاقیت، دیدگاه‌های متنوع و متفاوتی ارائه دهند. 👈 این تکنیک در مباحث فلسفی، اخلاقی، علوم اجتماعی و حتی مسائل روزمره بسیار مؤثر است. ▫️ مزایا: 1. تقویت خلاقیت: دانشجویان تشویق می‌شوند تا خارج از چارچوب‌های معمول فکر کنند. 2. تحلیل عمیق: این سوالات مهارت‌های تحلیلی و استدلالی دانشجویان را به چالش می‌کشند. 3. افزایش مشارکت: هر دانشجو می‌تواند دیدگاه منحصر‌به‌فرد خود را ارائه دهد. 4. پرورش تفکر انتقادی: دانشجویان یاد می‌گیرند سوالات را از زوایای مختلف بررسی کنند. 🔹 پیشنهاد عملی: - آماده‌سازی: یک موضوع بحث‌برانگیز یا چالش‌برانگیز انتخاب کنید (مانند "آیا فناوری ما را بیشتر به هم نزدیک کرده یا از هم دور کرده است؟"). - طرح سوالات باز: سوالاتی مانند این مطرح کنید: - "چگونه می‌توان از سوءاستفاده از هوش مصنوعی در مسائل حساس مانند نظارت اجتماعی یا دستکاری افکار عمومی جلوگیری کرد؟" - "آیا هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین تصمیم‌گیری‌های انسانی در موارد حساس مانند قضاوت‌های اخلاقی شود؟" - "چگونه می‌توان از هوش مصنوعی برای تقویت ارزش‌های اخلاقی در جامعه استفاده کرد؟" - اجرای جلسه: اجازه دهید دانشجویان آزادانه ایده‌های خود را بدون قضاوت یا نقد اولیه مطرح کنند. - جمع‌بندی: بهترین ایده‌ها و دیدگاه‌ها را مرور کنید و نتیجه‌گیری کنید. 👨‍🏫 نمونه سوالات پیشنهادی: - "چگونه می‌توان عدالت را در جامعه بهبود بخشید؟" - "آیا پیشرفت فناوری همیشه به نفع بشریت است؟ چرا یا چرا نه؟" - "چه تغییراتی در آموزش دروس معارف اسلامی می‌تواند یادگیری را جذاب‌تر کند؟" "سوالات باز، دریچه‌ای به روی تفکر خلاق و کشف ناشناخته‌ها هستند." 😊 ▫️تکنیک های تدریس سلسله پست‌های کوتاه، جذاب و کاربردی است که قرار است راهکارهای روش تدریس را به صورت عملی معرفی کند. ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
🔰شما متوقعید ما در مقابل آمریکا و اسرائیل و دیگر ابرقدرت‌ها می‌خواهند منطقه را ببلعند بی‌تفاوت باشیم؟ ما با هیچ کدام از ابرقدرت‌ها و قدرت‌ها سر سازش نداریم. 📚صحیفه نور، جلد ١۵،صفحه ٢١٠ 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷 ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ ✔️یک داستان زیبا ⁉️چرا ما امام زمان رو نمی بینیم؟ ❗️ببخشید که پشتم به شماست، تا الان حواسم نبود! ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📆۵آذر روز بسیج مستضعفین 🖇سازمان بسیج مستضعفین به دستور رهبر فقید انقلاب حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در روز پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸ تاسیس گردیده و بعد از به تصویب رسیدن آن در مجلس شورای اسلامی در دی ماه سال ۱۳۵۹ رسماً آغاز به کار کرد🌹 ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
84.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فیلم کارگاه تخصصی مجازی 🍃آشنایی با هوش مصنوعی و کاربرد آن در پژوهش🍃 ⏪ با ارائه «جناب آقای دکتر محمد همّت»، عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) و در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان (ESI-ISI) دوره آموزشی ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
🔸 روش «نقشه مفهومی» (Concept Mapping) ▫️ موضوع: استفاده از نقشه‌های بصری برای درک بهتر ارتباطات بین مفاهیم. ✍ توضیح: این روش به دانشجویان کمک می‌کند تا مفاهیم پیچیده را به اجزای کوچک‌تر تقسیم کرده و ارتباطات آن‌ها را به‌صورت بصری رسم کنند. این نقشه‌ها به دانشجویان اجازه می‌دهند تا ساختار کلی یک موضوع را درک کرده و ارتباطات بین اجزای آن را بهتر ببینند. 👈 این تکنیک در دروس تحلیلی، علوم انسانی، علوم تجربی و حتی پروژه‌های گروهی بسیار مفید است. ▫️ مزایا: 1. یادگیری بصری: مفاهیم به شکلی واضح و ساده ارائه می‌شوند که درک را تسهیل می‌کند. 2. شفاف‌سازی مفاهیم پیچیده: مسائل پیچیده به اجزای ساده‌تر تقسیم می‌شوند و درک آن‌ها آسان‌تر می‌شود. 3. تقویت تفکر ساختاری: دانشجویان یاد می‌گیرند که چگونه بین مفاهیم مختلف ارتباط برقرار کنند. 4. افزایش خلاقیت و تحلیل: این روش به دانشجویان کمک می‌کند تا دیدگاه‌های جدیدی درباره موضوعات پیدا کنند. 🔹 پیشنهاد عملی: - آماده‌سازی: موضوعی را انتخاب کنید (مانند "تأثیر دین در زندگی اجتماعی") و از دانشجویان بخواهید مفاهیم کلیدی مرتبط با آن را شناسایی کنند. - ساخت نقشه مفهومی: از دانشجویان بخواهید این مفاهیم را روی کاغذ یا نرم‌افزارهای طراحی نقشه مفهومی رسم کنند و ارتباطات بین آن‌ها را مشخص کنند. - تحلیل نقشه: در پایان، نقشه‌های دانشجویان را بررسی و تحلیل کنید و نکات مشترک و تفاوت‌ها را بیان کنید. 👨‍🏫 نمونه سوالات پیشنهادی برای تحریک ایده‌ها: 1. چه ارتباطی بین مفاهیم "اخلاق" و "رفتار اجتماعی" در اسلام وجود دارد؟ 2. چگونه می‌توان تأثیر باورهای دینی بر تصمیم‌گیری‌های فردی را به‌صورت بصری نمایش داد؟ 3. چه عواملی در ترویج سبک زندگی اسلامی تأثیرگذارند و چگونه به هم متصل هستند؟ "نقشه‌های مفهومی، راهی برای دیدن الگوهای بزرگ در دل جزئیات کوچک هستند." 😊 ▫️تکنیک های تدریس سلسله پست‌های کوتاه، جذاب و کاربردی است که قرار است راهکارهای روش تدریس را به صورت عملی معرفی کند. ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴موشن گرافیک 🔺بحران پیری چه آسیبهایی برای یک کشور دارد؟ ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
اگر این کارو صداوسیما کرده بود، کلی جوک درست می‌شد. ولی چون اروپاست میشه فرهنگ‌سازی! ✍ رضا یزدانی ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
🔰برگزاری «جلسه دوم» کارگاه تخصصی «آشنایی با هوش مصنوعی و کاربرد آن در پژوهش» 💯 ویژه اساتید ⏪ با ارائه «جناب آقای دکتر محمد همّت»، عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) و در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان (ESI-ISI) ⏰زمان: سه شنبه ۱۴۰۳/۰۹/۰۶ ⌚️ساعت ۱۹ الی ۲۱ 🌐لینک شرکت در کارگاه https://room.nahad.ir/ch/amozesh room.nahad.ir/ch/amozesh ✅جهت امکان ارائه گواهی، لطفا با گزینه مهمان وارد شده و مشخصات کامل خود را به فارسی درج نمایید. جهت دریافت فایل ویدئویی جلسه اول به آدرس ذیل در کانال اساتید پیشرو مراجعه فرمایید👇👇 https://eitaa.com/pishrovan_amozesh_va_danesh/663 ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شنیدنی در رابطه با فقر ❗️خداوند تبارک و تعالی: من در آسمان و زمین چیزی سخت‌تر از فقر خلق نکردم! 🎙درس اخلاق آیت‌الله مجتهدی تهرانی ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مسئله بیت المقدس 🎙مرحوم آیت‌ُالله طالقانی ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
🔸 روش «تدریس دوطرفه» (Peer Teaching) ▫️ موضوع: مشارکت دانشجویان در تدریس مفاهیم به یکدیگر. ✍ توضیح: در این روش، دانشجویان در گروه‌های کوچک سازمان‌دهی می‌شوند و هر گروه بخشی از مفاهیم درس را مطالعه کرده و سپس به سایر گروه‌ها آموزش می‌دهند. این فرآیند باعث تقویت یادگیری و ارتقای مهارت‌های ارائه دانشجویان می‌شود. 👈 این تکنیک در دروس نظری، عملی و حتی پروژه‌های گروهی کاربرد دارد و به دانشجویان کمک می‌کند تا یادگیری فعال و تعاملی را تجربه کنند. ▫️ مزایا: یادگیری عمیق‌تر: تدریس مفاهیم به دیگران باعث تثبیت و درک بهتر مطالب می‌شود. تقویت مهارت‌های ارائه: اعتماد به نفس در بیان مطالب و توانایی ارائه دانش افزایش می‌یابد. تقویت تعامل گروهی: همکاری و مسئولیت‌پذیری دانشجویان در گروه‌ها بهبود می‌یابد. افزایش انگیزه یادگیری: دانشجویان احساس مشارکت بیشتری در فرآیند یادگیری دارند. 🔹 پیشنهاد عملی: ۱.تقسیم گروه‌ها: کلاس را به گروه‌های کوچک 3 تا 5 نفره تقسیم کنید. ۲.تعیین وظایف: هر گروه بخشی از درس را مطالعه و آماده‌سازی کند. ۳.ارائه به دیگران: هر گروه مطالب خود را در 10-15 دقیقه ارائه دهد. ۴.ارزیابی و بازخورد: استاد و دانشجویان دیگر بازخورد سازنده به گروه‌ها ارائه دهند. 👨‍🏫 نمونه سوالات پیشنهادی: ▫️چگونه مفهوم "توحید" می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های روزمره ما تأثیرگذار باشد؟ ▫️رابطه بین "تقوا" و "اخلاق اجتماعی" را چگونه می‌توان توضیح داد؟ ▫️چگونه مفهوم "شکرگزاری" را می‌توان در قالب مثال‌های ملموس به دیگران آموزش داد؟ ✅ "تدریس دوطرفه، راهی برای یادگیری و تقویت توانایی‌های ارائه و تعامل در میان دانشجویان است." ▫️تکنیک های تدریس سلسله پست‌های کوتاه، جذاب و کاربردی است که قرار است راهکارهای روش تدریس را به صورت عملی معرفی کند. ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
کانال میز معارف
🔸 روش «تدریس دوطرفه» (Peer Teaching) ▫️ موضوع: مشارکت دانشجویان در تدریس مفاهیم به یکدیگر. ✍ توضیح
📨 استاد عزیز سلام و صبح بخیر 📩 آیا سلسله پست های تکنیک های تدریس مفید هستند ؟ ✅لطفا نظر خود را به @amoozesh_majazi ارسال کنید. برای دیدن پست ها هشتگ را لمس کنید.
📲معاونت آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار می‌کند: 🔰کارگاه تخصصی مجازی🔰 🍃آشنایی با هوش مصنوعی و کاربرد آن در پژوهش🍃 جلسه تکمیلی ⏪ استاد کارگاه: «جناب آقای دکتر محمد همّت» ✨ (اندیشمند توانا در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان (ESI-ISI) ✨عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام ⏰زمان: سه شنبه ۱۴۰۳/۰۹/۰۶ ⌚️ساعت ۱۹ الی ۲۱ ❌(لطفا به ساعت برگزاری دقت فرمایید)❌ ❇️ویژه استادان معارف اسلامی دانشگاه های سراسر کشور و اساتید دانشگاه اهلبیت(ع) 🔶مباحث این کارگاه پس از بارگزاری در سایت مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان در دسترس قرار خواهد گرفت. 🌐لینک شرکت در کارگاه https://room.nahad.ir/ch/amozesh room.nahad.ir/ch/amozesh ✅لطفا با گزینه مهمان وارد شوید. ⌨️مشخصات کامل خود (نام و نام خانوادگی و دانشگاه محل تدریس و شهر) را به فارسی درج نمایید. 🔰🔰🔰🔰جهت دسترسی به اطلاعیه ها و محتوای کارگاه های آموزشی به کانال ذیل مراجعه نمایید. 📲لینک پیوستن در کانال کارگاه های آموزشی استادان معارف اسلامی در ایتا: https://eitaa.com/edarehkarghmaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ انقلاب و تغییر تعریف قدرت در جهان ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشت پرده فیلتر شکن های رایگان خارجی چه کسانی هستند؟ ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔹معاون اول رئیس جمهور با تهدید منتقدان دولت گفته است اگر به انتقادات ادامه دهید اعلام می‌کنیم چه چیزی را تحویل گرفته‌ایم! 🔹رهبر معظم انقلاب چند ماه قبل، تهدید آقای عارف را عملی کردند و آنچه این دولت تحویل گرفته را اعلام کردند. ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪴 ✔️پــدر و مــادر، واســطــه نـعـمـت مـحـبـت اهـل بـیـت عـلـیـهـم الـسـلام ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️دلار که نداریم، دارو که نداریم، نفت که نمی‌توانیم بفروشیم، یعنی می‌خواهد از این بدتر بشود؟ بخشی از صحبت‌های شهید فخری‌زاده در رابطه با مذاکره با و ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
🔸 روش «سفر اکتشافی» (Inquiry-Based Learning) ▫️ موضوع: آموزش بر مبنای پرسشگری و جستجوی پاسخ. ✍ توضیح: در این روش، دانشجویان با طرح سوالات درباره یک موضوع، فرآیند یادگیری را خودشان هدایت می‌کنند. ▫️استاد نقش راهنما را دارد و به دانشجویان کمک می‌کند تا با تحقیق و بررسی، پاسخ‌های خود را بیابند. ▫️این روش باعث تقویت مهارت‌های پژوهشی، کنجکاوی علمی و یادگیری مستقل می‌شود. 🔖 این تکنیک در دروس نظری، تحلیلی و پروژه‌های گروهی بسیار کاربرد دارد و دانشجویان را به مشارکت فعال در یادگیری تشویق می‌کند. ☑️ مزایا: تقویت کنجکاوی: دانشجویان تشویق می‌شوند که درباره موضوعات سوال کنند و علاقه‌مند به کشف پاسخ‌ها شوند. یادگیری مستقل: دانشجویان مهارت‌های جستجو و تحلیل اطلاعات را تقویت می‌کنند. تفکر انتقادی: فرآیند یافتن پاسخ باعث می‌شود دانشجویان توانایی تجزیه‌وتحلیل مسائل را به دست آورند. درک عمیق‌تر: دانشجویان از طریق تحقیق و بررسی، مفاهیم را بهتر درک می‌کنند. 🔹 پیشنهاد عملی: ۱. موضوع چالش‌برانگیز: یک موضوع مرتبط با درس انتخاب کنید (مثلاً "نقش اخلاق در پیشرفت جوامع"). ۲.طرح سوالات: از دانشجویان بخواهید سوالات مرتبط با موضوع مطرح کنند. ۳.تحقیق و جستجو: به دانشجویان زمان بدهید تا از منابع مختلف (کتب، مقالات، اینترنت) پاسخ‌های خود را پیدا کنند. ۴.ارائه یافته‌ها: دانشجویان نتایج تحقیقات خود را در قالب ارائه یا گزارش به کلاس توضیح دهند. ۵.بحث و جمع‌بندی: استاد با راهنمایی و ارائه بازخورد، یافته‌های دانشجویان را کامل و تحلیل کند. 👨‍🏫 نمونه سوالات پیشنهادی معارفی: چگونه اسلام به یادگیری و جستجوی حقیقت تأکید دارد؟ نقش پرسشگری در آیات قرآن چیست؟ مفهوم "ایمان" چه تأثیری بر رفتار انسان‌ها دارد؟ چرا خداوند در قرآن به مشاهده و تفکر درباره طبیعت دعوت می‌کند؟ ✅ "سفر اکتشافی، مسیری برای یادگیری عمیق‌تر، مستقل و مبتنی بر جستجوی حقیقت است." ▫️تکنیک های تدریس سلسله پست‌های کوتاه، جذاب و کاربردی است که قرار است راهکارهای روش تدریس را به صورت عملی معرفی کند. ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref