eitaa logo
محمد علیان
599 دنبال‌کننده
110 عکس
41 ویدیو
2 فایل
پیشرفت و انقلاب اسلامی راه ارتباطی: @khakrizfekri @maliyan.ir" rel="nofollow" target="_blank">Instagram:@maliyan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
محمد علیان
زاویه‌ای دیگر .... پیرامون تحولات منطقه و ماجرای سوریه .... در ادامه بخوانید 👇👇👇👇👇 https://eitaa.c
زاویه‌ای دیگر آنچه این روزها در منطقه و ماجرای سوریه با سرعت در حال رخ دادن است آنقدر شدت دارد که اگر حواسمان نباشد در تله دشمن میفتیم و به اسم دلسوزی با فضای برآمده از احساس پاک، تقوا و توکل اجتماعی را از بین می‌بریم. لذا در کنار همه اخبار‌ها و تحلیل‌ها که صحت و کذب آن‌ها محل تردید است، بر اساس فضای دفاع مقدس توجه به نکات زیر را گمشده امروزمان می‌دانم: ۱. نگاه ما به موضوع مقاومت از فضای جغرافیایی باید به فضای نهضت مقاومت تمرکز کند و مقاومت را در بطن زمان معاصر بررسی کنیم، آن وقت به جای درگیر شدن در فضای نقطه‌ای همه مقاومت را در پیوستار زمان می‌بینیم و متوجه می‌شویم که مقاومت در جمع پیوستاری پیروز، پرنشاط و پیشرونده‌تر از دیروز است. عدم اتخاذ نگاه پیوستاری همانطوری که در نگاه به دفاع مقدس مشکل ایجاد می‌کند و زمینه پذیرش ناکامی جمعی را فراهم می‌نماید، امروز هم در ماجرای مقاومت می‌تواند همه دستاوردها را تبدیل به ناکامی کند. ۲. در میدان جنگ، باید واقع‌نگر بود، از این احساس که ما همیشه پیروز میدان نبرد می‌شویم باید پرهیز کرد. این یعنی واقع‌بین باشیم و بقول ش.ه.ی.د باقری بدانیم جنگ یک روزش پیروزی است و یک روزش شکست، اما ما باید به تکلیف‌مان عمل کنیم و همه واقعیت‌ها را ببینیم. ۳. از سطحی‌نگری به ماجراها فاصله بگیریم و پیچیدگی‌ها را درک کنیم. از یاد نبریم که یک روز در ماجرای اعزام نیروهای ایرانی به لبنان بعد از آزادسازی خرمشهر ح.س.ن باقری این کار را سطحی‌نگری ایران بیان نمود و به این اشاره کرد که این اعزام نیرو ما را از هدف اصلی یعنی ادامه جنگ برای تعقیب متجاوز تا تأدیب او دور کرد، لذا در این اتفاقات مراقب پیچیدگی‌ها باشیم. ۴. قبول کنیم که این فقط ما نیستیم که در جنگ رشد می‌کنیم، بلکه جبهه مقابل هم رشد کرده و سطح درگیری بالاتر می‌رود. روزی که خرمشهر آزاد شد، ح.س.ن باقری نوشت؛ عراق به دنبال بروزرسانی الگو‌های جنگی خود رفته و اگر فکری برای آینده نکنیم نباید منتظر موفقیت‌های بزرگ باشیم، پس باید به فکر آینده باشیم. پ.ن.۱: بنده از مولفه‌های منطقه‌ای بی‌اطلاع نیستم، نسبت به حرم‌ها هم بی‌غیرت نیستم، اما از زاویه‌ای دیگر نگاه کردم. پ.ن.۲: بنده هم گلایه و انتقاد دارم، اما الان وقت انتقاد و زدن و نق نق کردن نیست، تمام! پ.ن.۳: باید مسیر باز کنیم برای تبیین، صبر کنیم تا فضا شفاف‌تر شود و خط روایت خودمان را بسازیم. حرف‌هایی دارم که در حال جمع‌بندی هستم و خواهم نوشت. تهران، شامگاه ۱۷ آذر ۱۴۰۳ https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
یک مقدار عصبانی امروز که .... در ادامه بخوانید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
محمد علیان
یک مقدار عصبانی امروز که .... در ادامه بخوانید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc573
یک مقدار عصبانی امروز بعد صحبت‌های تبیینی امام جامعه که در مقام فرماندهی است، چند نفری تماس گرفتند که بابت برخورد هایشان بعد از انتشار آخرین یادداشت حلالیت بطلبن. بنده هم گفتم که نیازی به تماس و ... نیست و اما حرف هایی به آن‌ها زدم که اینجا هم می‌نویسم ؛ ۱. برادر من تا کی می‌خواهید با مدل «خلسه محور» به روایت دفاع مقدس و جبهه مقاومت بپردازید؟ از این سبک از روایت خسته نشدید؟ این سبک روایت خروجی‌اش چیست؟ وقتی خط اصلی روایت‌تان این است که؛« ش.ه.د.ا منه عوضی رو عوض کن»؛ در این زمان‌های حساس چه تحلیل و تبیینی دارید برای مخاطب ؟ ۲. چرا نمی‌خواهید قبول کنید؛ جنگ، جنگ است! چرا عقلانیت را در روایت جنگ تعطیل می‌کنید؟ چرا حقیقت جهاد را مبتنی بر حکمت ۳۱ نهج‌البلاغه تبیین نمی‌کنید؟ حتما باید رهبری بیایند و بگویند که در جبهه مقاومت هم پیروزی هست و هم شکست! بعد تبیین کنند که در هنگامه پیروزی نباید مغرور شد و در شکست‌ها هم مأیوس نباید شد! آخر چرا در روایت دفاع مقدس از شکست‌ها نمی‌گویید! چرا از رمضان و والفجر مقدماتی و کربلای ۴ روایت تبیینی ارائه نمی‌دهید؟ چرا با مخاطب کاری می‌کنید که جنگ را ماورایی و غیرواقعی بفهمد ؟ ۳. به ما می‌گویید در جنگ عقلانیت نبوده ؟ فقط معنویت بوده ؟ کدام معنویت ؟ شما با چه مجوزی سه گانه متصل بهم مکتب امام را یعنی « عقلانیت، معنویت و عدالت» را در روایت جنگ جدا می‌کنید؟ چرا وقتی می‌گوییم مبتنی بر اسناد؛ ح.س.ن باقری می‌گوید: « در جنگ فقط این ما نیستیم که رشد کرده‌ایم، دشمن هم رشد کرده و در حال بروزرسانی الگو‌های جنگی خود است»؛ ما را متهم به بدبینی در جبهه حق می‌کنید؟ خب برادر من شکست سپاه اسلام در «احد» دروغ است؟ شکست در «حنین» دلیلش چیست؟ خب برادر من نمی‌شود که مخاطب را به خلسه ببرید و در هوا رها کنید و وقتی به دیوار سفت خورد جوابی نداشته باشید بدهید! ۴. برادر من دنبال کدام معنویت هستید؟ معنویتی که از آن «ش.ه‌.د.ا شرمنده‌ایم» در بیاد؟ یا معنویت عمل‌آفرین؟ مگر در کتاب طرح کلی ‌اندیشه اسلامی نیامده که «ایمان زاینده عمل» اصل است؟ این را چگونه به روایت جنگ متصل می‌کنید؟ بزرگوار دارید اشتباه می‌کنید! این دست فرمان شما آخرش این شد که در روزهای اخیر پامنبری‌ها و شاگردان و مریدان شما سقف فلک را پاره کرده بودند که؛ «جبهه مقاومت نابود شد، کار تمام شد، خون شهدای مدافع حرم هدر رفت»؛ خب مرد باشید، امروز که رهبری گفتند این کار جرم است حاضر هستید جبران کنید؟ پ.ن؛ صحبت‌های آقا امید می‌دهد و نفهمی عده‌ای عذاب! تازه رسیدم اصفهان، داغان، ۱۴۰۳.۰۹.۲۱ https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
حکمرانی یک چشمی در ایام انتخاب ریاست جمهوری ... در ادامه بخوانید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
محمد علیان
حکمرانی یک چشمی در ایام انتخاب ریاست جمهوری ... در ادامه بخوانید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1
حکمرانی یک چشمی!!! در ایام انتخابات ریاست جمهوری، در یکی از روستاهای یکی از استان‌های ترک زبان؛ بعد نماز مغرب وارد مسجد روستا شدم، بعضی از اهالی روستا آمدند که نماینده ستاد آقای پزشکیان از دانشگاه فلان آمده‌اند و ایشان در حال صحبت هستند و بعد ایشان شما صحبت کنید، من هم چون به فضای آزادی بیان اعم از قبل، حین و بعد احترام می‌گذارم (مثلا 😉)؛ گفتم؛ چشم! نماینده آقای پزشکیان که استاد اقتصاد هم بود، تئوری دود می‌نمود که در اقتصاد فلان است و بهمان است و اگر پزشکیان بیاید مشکلات حل می‌شود و ... در پایان صحبت‌هایش هم رگ قومیتی را فعال کرد و گفت؛ پزشکیان به هر کس نرسد به برادران و خواهران هم زبانش می‌رسد! ( این رو ترکی گفت و نمیدونست من ترکی میفهمم😂) خلاصه بعد ایشان، شروع کردم به صحبت و گفتم بنده از آقای دکتر که استاد دانشگاه هستند چند سوال دارم؛ ۱. آقای دکتر؛ اطراف آقای پزشکیان چه کسانی هستند! مگر همین ها دلار را به فلان قدر نرساندند؟ مگر همین ها آب‌خوردن مردم را به برجام گره نزدند؟ ۲. آقای پزشکیان، چقدر از واقعیت‌های اداره کشور خبر دارد؟ برای حل مسائل کشور چه برنامه‌ای دارد؟ این کارشناسان که می‌گوید چه کسانی هستند ؟ فردا که بر سر صندلی ریاست جمهوری بنشیند باید تصمیم بگیرد و مبنای تصمیمش چیست؟ ۳. آقای پزشکیان چه ایده‌‌ای و طرحی برای حل مسائلی مثل ناترازی انرژی دارد؟ برای حل مسئله آب شرب و کشاورزی روستایی‌ها چه می‌خواهد بکند‍؟ برای حل مسئله بازار رسانی محصولات روستایی چه حرفی دارد؟ مردم روستا دنبال این حرف‌ها هستند! در این جای صحبتم جوانی از میانه جمعیت بلند گفت؛ «تکبیر»! مردم یک‌صدا؛ «الله‌اکبر»😉 بعد تکبیر، آمدم ادامه بدهم، که مردی از میانه جمع بلند شد و گفت پزشکیان، هم رزم آقا‌مهدی باکری است! از لشگر عاشورا! من با او بودم! شرف دارد، غیرت دارد، کشور را به بیگانه نمی‌دهد، مردم را به‌زحمت نمی‌اندازد! گذاشتم حرفش تمام شد، گفتم این‌ها که گفتی برایش دلیل هم داری! گفت پزشکیان؛ ترک است و حالا نوبت ماست! خیلی خودم را نگه داشتم و او یک چشمک به من زد و با آقای استاد دانشگاه از مسجد خارج شد... امشب یاد آن‌شب افتادم، آری پزشکیان سبک جدید از حکمرانی را به میدان آورده، آن هم «یک چشمی»، او فقط با یک چشم مسائل را می‌بیند و تصمیمات یک چشمی می‌گیرد! مشکل پزشکیان در همین یک چشمی است و این عکس گویای احوال او و حکمرانی‌اش است. پ.ن.۱؛شاید در مورد حکمرانی یک‌چشمی نوشتم! پ.ن.۲؛ آن‌ها که تایید کردند و رای‌داند گردن می‌گیرند؟ تهران، شامگاه سرد ۲۶ آذر ۱۴۰۳ https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
هدایت شده از مطرا
🔰 روایت مکتب شهید سلیمانی 🗓️ چهارشنبه ۱۲ دی - ساعت ۲۱ 📺 پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما 🇮🇷|مطرا برای تحقق راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی به میدان آمده است.|🇮🇷 --------------------------------------------- https://eitaa.com/joinchat/3617652979C868956f3a1
سرمان کلاه نرود ... ۲ شب پیش .... در ادامه بخوانید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
محمد علیان
سرمان کلاه نرود ... ۲ شب پیش .... در ادامه بخوانید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44b
سرمان کلاه نرود!!! ۲شب پیش یک نظر سنجی در اینستاگرام گذاشتم که آیا «سرتیپ طارق عناد» را می‌شناسید؟ با مشارکت خوب دنبال کنندگان، مشخص شد که ۸۰ درصد مخاطبین این فرد را نمی‌شناسند. اما او که بود؟ سرتیپ طارق عناد فرمانده تیپ ۴۲ لشگر ۱۰ رژیم بعث بود که در عملیات فتح المبین، اسیر شد. وقتی او را برای مصاحبه یا به عبارت دقیق‌تر انجام «بازی جنگ» پیش ش.هید باقری آوردند، او پس از گفتگوهای مفصل یک جمله طلایی گفت : «برادر باقری؛ الگوهای جنگی که شما در عملیات فتح المبین به کار بردید، در هیچ دانشگاه جنگی به ما آموزش داده نشده بود و در هیچ کتابی نخوانده بودیم!!!» آری این اعتراف یک فرمانده رژیم بعث است و حالا وقت آن است که این سوال را مطرح کنیم که مگر امثال ح.س.ن باقری در عملیات فتح المبین چه کرده بودند که طارق عناد اینچنین گفت؟ صحبت برای پاسخ به این سوال مفصل است، اما باید بدانیم در این عملیات جریان جوان جنگ به مسائلی از قبیل؛ «چگونگی الگوی شناسایی در منطقه وسیع ۲۴۰۰ کیلومتر مربعی، چگونگی الگوی هدایت رزمندگان در شب، چگونگی نحوه تعیین بهترین زمان انجام عملیات، چگونگی بستن پشت‌بام دشمن در ارتفاعات سایت و رادر، چگونگی سازمان‌دهی‌ و توجیه نیروها و...» پاسخ حرفه‌ای و متفاوت داد. تازه این‌ها که گفتم ۱۰ درصد از اتفاقا فتح المبین هم نیست! حالا که این‌ها را متوجه شدیم، من چند سوال می‌پرسم جوابش با شما؛ ۱. آیا در روایت فتح المبین باید به سه گانه «مسئله، راه‌حل و نخبه» بپردازیم یا مخاطب را به هیجان‌بازی سوق بدهیم؟ ۲. آیا در فتح‌المبین باید از این تجربه عظیم سخن بگوییم و برای ساخت آینده معادلات را استخراج کنیم یا مخاطب را با فرعیات مشغول کنیم؟ ۳. آیا می‌خواهیم به این جمله ح.س.ن باقری بپردازیم که «بعدها دنیا خواهد فهمید چه فتوحاتی در فتح‌المبین اتفاق افتاد» یا می‌خواهیم به مخاطب بگویم «سرت را پایین بینداز که اینجا سرهای پایین افتاده را می‌خرند!» ۴. می‌خواهیم به مخاطب بگوییم جایگاه فتح‌المبین در پیوستار تاریخی جنگ کجاست و چه نقشی در آزادسازی خرمشهر به عنوان «اولین قله کلان خودباوری» داشته یا می‌خواهیم او را با حرف‌های هوایی در ارتفاعات ۱۰ هزارپا رها کنیم؟ آری فتح المبین منطق دارد! روایت خودش را دارد و هر کس مخاطب را از روایت اصلی دور سازد؛ اگر آگاهانه این کار را کند که «خیانت» کرده و اگر ناآگاهانه باشد کار را«ضایع» کرده و چه زیبا گفت امام صادق (ع) :«مَا أُبَالِي ائْتَمَنْتُ خَائِناً أَوْ مُضَيِّعاً؛ تفاوتی در آن نمی‌بینم که کار را به «خائن» بسپارم يا به «ضایع کننده»! تهران، روزگار سخت، ۱۹ دی ۱۴۰۳ پ.ن. مراقب باشیم سرمان کلاه نرود. https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
🌟 رویداد رقابتی آموزشی "مردمی‌شو ۲" 📢 ویژه گروه‌های مردمی، جهادی و هسته‌های اجتماعی استان بوشهر 🗓 ثبت‌نام: ۱۲ تا ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۳ ✅ تقدیر از گروه های برتر با اعطای حمایت ۵ میلیارد ریالی ✅ ارائه آموزش‌ های کاربردی در میدان واقعی ✅ مشاوره به گروه های برتر جهت ترسیم نقشه جامع پیشرفت منطقه فعالیتشان 🔗 برای ثبت‌نام به لینک زیر مراجعه کنید: survey.porsline.ir/s/YxAEvfWy 📞 شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر:
09945920088
🌴"مردمی شو ۲؛ جرقه‌ای برای تغییر، حرکتی برای پیشرفت!" 🍃ble.ir/mardomishoo 🍃eitaa.com/mardomishoo
روزهای دودی؛ آدم‌های دودی یادداشت جدید را در ادامه بخوانید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
روزهای دودی؛ آدم‌های دودی این روزها که زمستان را پشت سر می‌گذاریم و هر چند روز یک‌بار در بعضی نقاط کشوری بخاطر آلودگی هوا مدارس و ... مانند هفته گذشته تهران تعطیل می‌شوند، من به یاد «آدم‌های دودی» می‌افتم! آدم‌های دودی چند ویژگی اصلی دارند: ۱. بلحاظ مبنا و محتوا «خالی از پر» هستند، یعنی چه ؟ یعنی سوادشان را از داخل جلسات متعدد، متکثر و یا چهارتا محصول رسانه‌ای سطحی بدست می‌آورند، این‌ها چنان سخنوری می‌کنند که در نگاه اول فکر می‌کنی بعد از خدا و اهل‌بیت (ع)، علامه دهر هستند، اما مقداری که مورد سوال قرار می‌گیرند، متوجه می‌شوی که اقیانوسی هستند به عمق نیم‌سانت، در مورد یک موضوع بیش از یک ساعت حرفی ندارن! ۲. رسانه را دوست دارند، به دنبال جمع کردن، همایش و خلق تصاویر یهویی از اجتماعات هستند، خودشان را با رسانه بالا می‌برند و معتقد به نهضت «meeting & seeting» هستند، اتفاقا با همین‌ها رشد می‌کنند اما رشدی بادکنکی آن‌هم از جنس «هلیومی»! ۳. معتقد هستند باید دیگران را خفه کنند، پس با القای اینکه من «خیلی بلدم» اجازه حرف زدن به کسی نمی‌دهند و این عدم اجازه را با افزایش «دودشان» تشدید می‌کنند. ۴. دودی‌ها هیچ کار موفق پایداری از خودشان بجا نمی‌گذارند. آن‌ها دائما با این ادعا که باید به دنبال طرح‌های نو و تحول و ... بود؛ حرف‌های غیر معقول می‌زنند، راستش را بخواهید آن‌ها دنبال تحول نیستند بلکه دنبال «دکان جدید» هستند و کسانی که بر روی کار مشخصی تمرکز کرده اند را بعضا کافر یا خوارج هم می‌دانند. ۵. دودی‌ها «خلسه‌باز» هستند، همیشه دوست دارن در خلسه پرسه بزنند! بقول ش.ه.ی.د ح.س.ن باقری زود داغ می‌شوند و زود سرد و هیچ وقت به مقام ««پختگی» نمی‌رسند. اگر بخواهم ادامه بدهم حداقل ۱۰ ویژگی دیگر هم می توانم بگویم، اما همین‌ها بس است، حرف اصلی ام این است در برخورد با این آدم‌ها که کم هم نیستند باید چند نکته را رعایت کنیم؛ اولا مراقب باشیم «دودشان» ما را خفه نکند، دوما فریب رنگ و لعاب‌شان را نخوریم، سوما از وجودشان ناامید نشویم، چهارما بدانیم که همانند «دود» ناپایدار هستند و دیر یا زود رفتنی اما اگر برای عدم‌رشدشان فکری نکنیم مثل تولید مثل «موش‌ها» زیاد می‌شوند و هر روز یک دخمه‌ی خلسه‌ای برای جامعه درست خواهند کرد. پ.ن: دودی نشویم، دودی‌ها را تحویل نگیریم، دودی‌ها را رشد ندهیم! شامگاه سرد سرخس - مشهد، ۳ بهمن ۱۴۰۳، به ‌خانه برمی‌گردم https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306
25.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
او زنده است و‌ ما را زنده می‌کند ... هنوز او پشت دوربین ایستاده.... در ادامه بخوانید 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1062011092Cc44bc57306