- ایرانی هستی؟!
- آره داداش
- کجای ایران؟!
- فرقی هم میکنه مگه؟! همه جای ایران سرای من است...
#اربعین
✅ خلاصه صحبتهای رهبری با معلمان در سال ۱۴۰۲:
🔹 خصوصیات شهید مطهری:
علم، تعهّد، دقّت، پیگیری، نظم و انضباط در کار.
🔹 همه خصوصیاتی که برای معلمان لازم است.
🔹 توصیه به خواندن کتب شهید مطهری
هدف جلسه 👈 تکریم معلم
👋 کار معلّم ــ معلّم متعهّد ــ مهمترین کار در کشور است.
🌱 تربیت و تعلیم نونهالان کشور، یعنی ساختن آیندهی کشور.
🔰 ویژگی های نسل تراز:
آگاه، عالم، اهل فکر کردن، متفکّر، اهل منطق، باایمان، بااراده، متشرّع، پایبند به اخلاق اسلامی، پایبند به تعهّدات ملّی.
❇️ وظایف معلم:
1⃣ معلم شاگرد را مثل فرزند خودش بداند.
2⃣ با رفتار، با کردار، با بیان، ایمان را، صلاح را، صلاحیّتهای انسانی را در این شاگرد پرورش بدهید.
3⃣ تشویق دانشآموزان به حضور در مراکز برکتآفرین و نورآفرین مثل مساجد و هیئتها.
4⃣ سعی بشود که دانشآموز در مدرسه حضور پیدا بکند؛ مدرسه موضوعیّت دارد.
مواردی که به کشور ضربه زد بخاطر عدم حضور دانش آموز در مدرسه: کرونا، فتنه ها و اغتشاشات، قضیه مسمومیت ها
5⃣ زنده کردن احساس هویّت ایرانی و اسلامی و شخصیّت ملّی در دانش آموز
6⃣ ایجاد دلبستگی نسبت به زبان، پرچم، ملیت.
❇️ روش ایجاد 👈 نشان دادن مفاخر ملّی، سابقهی فرهنگی، عزّت تاریخی در کتاب های درسی و فیلم های سینمایی
⚠️ مسئولیتهای دستگاه آموزش و پرورش در قبال معلم:
الف. مسئله معیشت معلم
ب. تجربه و مهارت آموزی معلم
ج. آموزش های ضمن خدمت
د. رسیدگی به دانشگاه فرهنگیان
✅ نکاتی درباره اصل آموزش و پرورش:
1⃣ آموزش و پرورش یک دستگاه مصرفی نیست. نتیجه این نگاه برون سپاری است و ضربه به آموزش و پرورش.
2⃣ علاج کار در مدرسه است، اگر بیست سال پیش مدارس درست میشد الان خیلی از مشکلات را نداشتیم.
3⃣ ثبات مدیریتی در دستگاه آموزش و پرورش وجود ندارد
4⃣ مسئله انطباق یا عدم انطباق آموزش و پرورش با نیازهای کشور؛ ما هم به مغزافزار نیاز داریم هم کارافزار.
5⃣ نسبت جذب دانش آموز فنی و حرفه ای با سایر رشته ها خوب نیست.
6⃣ باید علم نافع به دانش آموز آموخت.
7⃣ باید دانش آموزان را به صورت مناسب در رشته ها توزیع کرد.
8⃣ درباره سند تحول:
👈 باید بروزرسانی شود
👈 نقشه راه برای آن تهیه شود
👈 دولت و مجلس از آن حمایت کنند
👈 برای آن بدیل و رقیب درست نشود
👈 نقشه راه شاخص های قابل اندازهگیری داشته باشد
9⃣ ما کمبود معلم کارآمد و متعهد داریم، باید از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب بشوند.
👈 راه حل هم افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان است.
0⃣1⃣ شایستگی های معلم نه تنها هنگام ورود و گزینش بلکه در طول خدمت هم باید رصد بشود.
1⃣1⃣ از معلمانِ مومنِ مجربِ قدیمی هم استفاده بشود.
2⃣1⃣ در باب کتاب های درسی:
👈 دانش آموز را سر شوق بیاورد
👈 مفاهیم اسلامی در آن باشد
👈 مفاخر ایرانی اسلامی هم در آن باشد
3⃣1⃣ در باب مسئله برون سپاری:
❌ اینکار برای نابودی کشور کار خوبی است.
⬅️ در مقابل مدارس دولتی باید تقویت شود
⬅️ نظارت بر مجموعه مدارس غیردولتی باید باشد
🟠 در باب مسئله امور پرورشی:
⬅️ بسیاری از مدارس معاون پرورشی ندارند باید تامین بشوند
⬅️ کار پرورشی باید جذاب باشد
✅ اصلیترین کارهای پرورشی:
👈 تقویت هویّت ملّی،
👈 تقویت عشق به میهن،
👈 تقویت پرچم ملّی،
👈 تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی
#امام_خامنه_ای
#معلم_تراز
#خلاصه_بیانات
کانال معلم تراز؛ جواد جوادی👇👇👇
@moallem_taraz
@moallem_taraz
@moallem_taraz
امیرالمومنین عليه السلام :
استِصْلاحُ الأخيارِ بإكْرامِهِمْ ،
و الأشرارِ بتأديبِهِمْ.
امام على عليه السلام:
اصلاح كردن نيكان با گرامى داشتن آنهاست،
و اصلاح كردن بدكاران با تأديب (تنبيه) آنان.
#حدیث
کانال معلم تراز؛ جواد جوادی👇👇👇
@moallem_taraz
@moallem_taraz
@moallem_taraz
معلم تراز | جواد جوادی 🇵🇸
امیرالمومنین عليه السلام : استِصْلاحُ الأخيارِ بإكْرامِهِمْ ، و الأشرارِ بتأديبِهِمْ. امام على ع
نکته بسیار مهم در حدیث بالا
دو روش تربیتی در کلاس...
باید تیپ شناسی بکنیم دانش آموزان رو تا بفهمیم با هر کدوم چطوری رفتار بکنیم...
ز همه دست کشیدم که تو باشی همهام
با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد...
یا صاحب الزمان❤️
#شعر
12.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ملت ایران که داعیهدار تمدن نوین اسلامی هستید، مبادا روزی برسد که عراقیها، سوریها، لبنانیها و غیره در این مسیر از شما پیشی بگیرند و علمدار این قافله به سوی ظهور باشند.
باید ترسید از آن روز...
باید سبک زندگی اربعینی در تاروپود مردم ایران رسوخ پیدا کند و کل یوم ما، اربعین و کل ارض ما، کربلا باشد...
و آن روز است که میتوان رایحه خوش ظهور حضرت مهدی ارواحنا فداه را استشمام کرد...
پ.ن: ناراحتی و گریههای موکبداران عراقی در اتمام مراسم اربعین حسینی
کانال معلم تراز؛ جواد جوادی👇👇👇
@moallem_taraz
@moallem_taraz
@moallem_taraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خاطره شماره ۲:
🔰 دست چپ یا دست راست؟!
یادم است روزی در حال تدریس کتاب علوم بودم. به تناسب بحث سوالاتی را مطرح میکردم و هر دانش آموزی که جوابی به ذهنش می رسید دستش را بالا میآورد و بعد از اجازه گرفتن جواب میداد. بحث به جاهای داغ خودش رسیده بود و هیجانش بالا گرفته بود.
هر کدام از بچه ها سعی میکردند از یکدیگر در جواب دادن پیشی بگیرند تا اینکه ناگهان وسط بحث دیدم یکی دونفر از بچه ها با هم شروع کردند به بحث کردند و دعوای لفظی!
متعجب گوش فرا دادم تا ببینم قضیه چیست. فهمیدم چون یک نفر دستش را بالا آورده بود اما من دو سه بار ندیده بودم و دیگری جواب داده بود ناراحت شده و به دیگری می توپید که چرا تو همهاش جواب میدهی بگذار ما هم جواب بدهیم.
من لحظهای در فکر فرو رفتم که براستی چی باعث شده بود دست بالای او را نبینم. تا اینکه یاد یک جمله حکیمانه از استاد بزرگوارم حاج مهدی آقای قدرتی افتادم که در کلاس های روش تدریس میفرمودند:
«حتی چپ دست بودن یا راست دست بودن معلم هم در کلاس تاثیر دارد، زیرا که وقتی مطلبی را روی تخته یادداشت میکند ناخودآگاه نگاهش به سمتی از کلاس بیشتر از سمت دیگر است. پس باید دقت داشته باشید که همه کلاس را به یک چشم ببینید.»
همینجا بود که کلاس را به آرامش فراخواندم و گفتم مشکل از هیچ یک از شماها نیست بلکه سمتِ نگاه من مشکل دارد و آنجا گفتم سعی میکنم این نگاهم را تصحیح کنم.
و خدایا به ما قدرتی عطا کن تا در کلاس درس نگاههایمان هم عادلانه باشد.
#معلم_تراز
#خاطره
کانال معلم تراز؛ جواد جوادی👇👇👇
@moallem_taraz
@moallem_taraz
@moallem_taraz
هر از چندگاهی سعی کنید لابلای میزهای کلاسی راه بروید و یا حتی روی نیمکت لابلای بچه ها بنشینید. اینکار رابطه عاطفی بین شما و دانش آموزان را به شدت افزایش میدهد.
#نکته
#معلم_تراز
کانال معلم تراز؛ جواد جوادی👇👇👇
@moallem_taraz
@moallem_taraz
@moallem_taraz