eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.2هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
1.7هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🥀از ما زمینیان به شما آسمان ، سلام مولای دلشکسته، امام زمان سلام... 🥀این روزها هزار و دو چندان شکسته ای حالا کجای روضه‌ی جدّت نشسته ای؟... تو را فقط از خدا طلب میکنیم تو را این جهان فقط کم دارد خدایا بحق سیدالشهدا باقی مانده غیبت امام را برما ببخش ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄- موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀زنان عاشورایی 📚قسمت اول 👈ام سلیمان ✍کنیه اش ام سلیمان است. کنیز امام حسین «علیه السلام» که آن حضرت وی را هزار درهم خرید و در خانه ام اسحق (مادر فاطمه صغری) همسر امام، خدمت می کرد. سپس با ابو رزین ازدواج کرد و سلیمان از او به دنیا آمد. سلیمان غلام امام حسین «علیه السلام» بود. سلیمان پیک امام حسین به سوی رؤسا و اشراف بصره بود که عبید الله بن زیاد دستور داد گردنش را بزنند. سلیمان همان است که در زیارت ناحیه مقدسه نامش آمده است. ام سلیمان به همراه مولایش امام حسین «علیه السلام» راهی کربلا شد. همسرش نیز از اصحاب امام حسن «علیه السلام» بود. ام سلیمان زنی عالم، فاضل و نیکوکار بود که همراه مولایش امام حسین «علیه السلام» راهی کربلا شد و جزو اسیران واقعه عاشورا گردید. وی تمام مصایب را در راه خدا تحمل کرد. 👈فُکهیه زوجه عبد الله بن اریقط بود. وی در خانه رُباب، همسر امام حسین «علیه السلام» خدمت می کرد. از عبد الله فرزند پسری آورد به نام قارب که در کربلا به شهادت رسید. فکهیه نیز همراه رباب در زمین کربلا به سلک اسیران به شام رفت. 👈حُسنیه یکی از جواری حضرت سید الشهداء است، امام حسین «علیه السلام» او را از نوفل بن حارث بن عبدالملک خرید. وی به ازدواج مردی به نام سهم درآمد و مُنحج از او متولد گردید. حسنیه به امام زین العابدین «علیه السلام» خدمت می کرد تا اینکه به همراه سید الشهداء «علیه السلام» و فرزندش منجح به کربلا آمد. منجح در کربلا به شهادت رسید. حسنیه با اهل بیت «علیهم السلام» در مصایب آن شریک و یاور و غمخوار آنان بود. 📚پایان قسمت اول زنان عاشواریی ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄- موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•═•••◈﷽◈•••═• 🇮🇷 موضوع: احکام حیضتعارض (مجموع دو خون وپاکی وسط) (مساله ۴۸۳و۴۸۵) 👈اگر پس از چند روز ،بار دیگر خون ببیند😱 در صورتی که خون کمتر از سه روز نباشد وفاصله خون از ده روز کمتر باشد؛😭دو صورت دارد:👇👇👇 🔹الف)مجموع خون اول ودوم وپاکی وسط از ۱۰ روز بیشتر نباشد⬅️ مجموع ایام(خون اول ودوم وپاکی وسط ) حیض است.👌 🔹ب)مجموع خون اول ودوم وپاکی وسط از ۱۰ روز بیشتر باشد،در این فرض ،مساله چند صورت دارد:↪️ ✅ تعارض وقتیه _عددیه 👇👇👇 1⃣ تمام یا مقداری از یکی از خونها در ایام عادت باشد ⬅️ آن خون حیض وبقیه استحاضه است. 2⃣ مقداری از خون اول ومقداری از خون دوم در ایام عادت است👇👇👇 🍃الف: روزهای خون اول در ایام عادت کمتر از ۳روز باشد ↪️ 👈بایددر هر دو خون وپاکی وسط ،کارهایی که بر حائض حرام است ترک کند و وظایف مستحاضه را انجام دهد(م۴۸۳) 🍃ب)روزهای خون اول در ایام عادت ،کمتر از ۳ روز نباشد وبا خون دوم در ایام عادت وپاکی وسط از ۱۰ روز بیشتر نباشد↪️ 👈مجموع روزهای عادت،حیض وخونهای قبل وبعد از آن استحاضه است.(م۴۸۳) 3⃣ دو خونی که یکی با وقت عادت مطابقت دارد ودیگری با عدد↪️ 👈 باید در هر دو خون ،احتیاط نماید( م۴۸۵،اختلافی) •┈••✾🍃✾🍃✾••┈• ✅ دو خونی که یکی وقت دارد ودیگری عدد 👇👇👇 📚قول اول ایات عظام امام خمینی رحمت‌الله، امام خامنه‌ای حفظه‌الله،سبحانی،نوری،.. 👈 در هر دو خون احتیاط کند. 📚قول دوم آيات عظام مکارم،وحید،... 👈 خون واقع در وقت عادت حیض است وخون دیگر استحاضه. 📚قول سوم آیت‌الله سیستانی:خون واقع در وقت عادت حیض است وخون دیگر استحاضه✍ مگر اینکه خون دوم واجد صفات حیض بوده وقبل از اتمام ده روز از ابتدای خونریزی شروع شده باشد که در این صورت ابتدای خون دوم تا روز دهم ادامه حیض سابق است . 📚قول چهارم آیت‌الله زنجانی:اگر مجموع خونها بدون محاسبه پاکی وسط بیشتر از ده روز نباشد از زمانی که خون دیده به تعداد عدد عادتش حیض است وپس از آن تا روز دهم مستحب است استظهار کند(یعنی تا ده روز صبر کند وبه احکام حائض عمل کند تا حال او روشن شود)واگر جمع خون ها بیش از ۱۰ روز باشد مستحب است تا روز دهم استظهار کند وبعد ازآن استحاضه است. ✅ ادامه دارد.... 📚توضیح المسائل مراجع عظام 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊🌹🕊 اے بهارے ترین آینہ هستے یوسف ڪنعانے من،سلام آقا جانم... بیا و اذان عشق بخوان تا جهان سراسر مسلمان شود بیا و «وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ....» را فریاد ڪن... چشم انتظار مانده‌ام؛ من سر خوشم از لذت این چشم بہ راهے و چشم انتظار مے‌مانم... سلام آقاے مهربانم صبحت بخیر مولاے من ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
حفظ چادر،حفظ دین و مذهب است شیوه زهرا (س)درس زینب (س) است حفظ چـادرنَصِّ قرآن کریم قفل جنّت رابُـود تنها کلید ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••◈﷽◈•••═•* ◀️ سویدبن عمرو از یاران امام حسین علیه السلام ⬅️ تحقیق در نام سوید ✍ مورخان و رجال ‌نویسان درباره او و پدرش نظرهاى متفاوت دارند. وى را سوید بن عمر، عمرو بن مطاع جعفى، سوید بن ابى مطاع و سوید بن عمیر بن ابى مطاع انمارى خثعمى نیز نامیده‌ اند.  ⬅️ خصوصیات فردی ↩️سُوَیْد از قبیله خَثْعَم و از اعراب قحطانی است.   او مردی بزرگ، شریف و شجاع بود و بسیار نماز می‌ گزارد. ⬅️ حضور در کربلا ↩️ وی، آخرین یار باوفای امام حسین علیه السلام بود که در روز عاشورا به میدان کارزار گام نهاد و آن قدر جنگید که از فزونی زخم میان کشتگان بر زمین افتاد. تا آن‌که شنید، سپاهیان ابن‌ زیاد می ‌گویند: «حسین کشته شد.» سوید از شنیدن این خبر شکیب از دست داد و با کاردی که در اختیار داشت به دشمن حمله کرد. او لختی جنگید و سرانجام به دست هانی بن ثبیت حضرمی  و به قولی به دست عروة یا عزرة بن بطان تغلبی و زید بن رقاد جنبی به شهادت رسید.  👈نام كشندگان سوید را عروة بن بکار ثعلبی و زید بن ورقاء جهنی یا عروة بن بطان ثعلبی و یزید بن رقاد جهنی نیز گفته‌ اند.  ⬅️ رجز سوید در عاشورا ↩️ رجز منسوب به وی چنین است: اقْدِمَ حسینُ الیومَ تَلْقَی احمدا • وشیخکَ الخیر عَلیاً ذا النِدی‌ وحسناً کالبدرٍ لاقی الأسْعُدا • وعمّکَ القَرْمَ الهُمامَ الَارْشَدا حمزةَ لیث اللَّه یُدْعی اسدا • وذا الجناحین تَبَوَّا مَقْعَدا فی جَنّةِ الفردوسِ یَغلُو صُعُدا  🍃پیش بیا ای حسین! که امروز در باغ بهشت، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و پدر نیکوکار و بخشنده‌ ات را ملاقات می ‌کنی؛ و حسن ماه سیما که نیک‌ بختان را ملاقات کرد و عموی بزرگوار شجاع و با سخاوتت حمزه که در راه حقیقت گام برداشت و شیر خدا نامیده می‌شود و جعفر طیار که مقامش بالا می‌رود. 🏴یارب الحسین بحق الحسین إشف صدر الحسین بظهور الحجه ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••༻﷽༺••• موضوع: اعراب آیه ۸۲ سوره بقره 👈وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ. و کسانی که ایمان آوردند و عمل شایسته انجام دادند، آنان اهل بهشت اند و در آن جاودانه اند. وَ : حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. الَّذِينَ : اسم موصول، مبنی، محلا مرفوع، مبتدا آمَنُوا : فعل ماضي، مبنی بر ضم. ضمیر بارز و متصل «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل وَ : حرف عطف، مبنی بر فتح، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. عَمِلُوا : فعل ماضي، مبنی بر ضم. ضمیر بارز و متصل «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل الصَّالِحَاتِ: مفعولٌ به و منصوب، علامت نصب کسره نیابت از فتحه أُولَٰئِكَ : اسم اشاره، مبنی، محلا مرفوع، مبتدا أَصْحَابُ : خبر برای «أُولَٰئِكَ» و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری الْجَنَّةِ : مضافٌ اليه و مجرور، علامت جرّ کسره ظاهری أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ : جمله اسمیه، خبر اول «الَّذِينَ» و محلا مرفوع هُمْ: ضمیر منفصل، مبنی، محلا مرفوع، مبتدا فِي : حرف جرّ، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. هَا : ضمیر متصل، مبني ، محلا مجرور به حرف جرّ فِيهَا : جار و مجرور، متعلق به «خَالدُون» خَالِدُونَ : خبر و مرفوع، علامت رفع «واو» هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ : جمله اسمیه، خبر دوم «الَّذِينَ» و محلا مرفوع •••┈✾~💠~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~💠~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرانی @moassese_nooralyaghin