🕊🌹🕊
عطر تو
براے زنده شدڹ همہ شہر،
ڪافے است
و نسیم هر روز،
تو را در لا بہ لاے رگہاے ما،
جارے مےڪند
ڪاش هرگز عطر تو را،
در لا بہ لاے شلوغےهاے
دنیا گم نڪنیم
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
سلام آرامش هستےصبحت بخیر☀️
┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
3.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لذت بودن با ولی خدا
#استاد_عالی
@moassese_nooralyaghin
چهار هزار ملک در کربلا منتظر ظهور هستند
🔵 و لقد نزل الی الارض من الملائکة اربعة آلاف لنصره فوجدوه قد قتل فهم عند قبره شعث غبر الی ان یقوم القائم فیکونون من انصاره و شعارهم یا لثارات الحسین
🟢 به تحقیق چهار هزار فرشته برای نصرت و یاری حسین [ علیه السلام] به زمین فرود آمدند. آنان هنگامی که نازل شدند، دیدند حسین [ علیه السلام] کشته شده است، از این رو، ژولیده و غبارآلود در نزد قبر آن حضرت، اقامت کردند و همچنان هستند تا این که قائم، قیام کند و آنان از یاوران و سپاه آن حضرت خواهند بود و شعارشان یا لثارات الحسین است.
📚 بحار الانوار، ج ۴۴ص ۲۸۵
@moassese_nooralyaghin
هدیه امام حسین علیه السلام به امیرکبیر
🔵 مرحوم آیت الله اراکی درباره شخصیت والای میرزا تقی خان امیرکبیر فرمود: شبی خواب امیرکبیر را دیدم، جایگاهی متفاوت و رفیع داشت.
پرسیدم چون شهیدی و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت گردید؟
با لبخند گفت: خیر
سؤال کردم چون چندین فرقه ضاله را نابود کردی؟
گفت: نه
با تعجب پرسیدم: پس راز این مقام چیست؟
جواب داد: هدیه مولایم حسین است!
گفتم: چطور؟
🟢 با اشک گفت: آنگاه که رگ دو دستم را در حمام فین کاشان زدند؛ چون خون از بدنم میرفت تشنگی بر من غلبه کرد سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید؛ ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! ۲ تا رگ بریدند این همه تشنگی! پس چه کشید پسر فاطمه؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود! از عطش حسین حیا کردم، لب به آب خواستن باز نکردم و اشک در دیدگانم جمع شد.
آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین آمد و گفت: به یاد تشنگی ما ادب کردی و اشک ریختی؛ آب ننوشیدی این هدیه ما در برزخ، باشد تا در قیامت جبران کنیم.
📚منبع : آخرین گفتارها
#امام_زمان
#امام_حسین
@moassese_nooralyaghin
آیا میتوان اربعین را با ظهور مرتبط دانست؟!!
🔹 پاسخ دقیق علامه مصباح یزدی(ره)
@moassese_nooralyaghin
هم اکنون جلسه هیئت مدیره و مدیران و مسئولان در دفتر مرکزی موسسه نورالیقین
┄┅••🏴✻🏴••┅┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸•••
#آموزشی
#اعراب_آیات
#جلسه_صد_و_چهلم
وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ ۖ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ۖ قَالَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي ۖ قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ ﴿١٢٤﴾
و [یاد کنید] هنگامی که ابراهیم را پروردگارش به اموری [دشوار و سخت] آزمایش کرد، پس او همه را به طور کامل به انجام رسانید، پروردگارش [به خاطر شایستگی ولیاقت او] فرمود: من تو را برای همه مردم پیشوا و امام قرار دادم. ابراهیم گفت: و از دودمانم [نیز پیشوایانی برگزین]. [پروردگار] فرمود: پیمان من [که امامت و پیشوایی است] به ستمکاران نمی رسد.
وَ:حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد.
إِذِ: ظرف زمان، مبنی , مفعول به برای فعل (اذکروا ) محذوف محلا منصوب
ابْتَلَىٰ:فعل ماضی، مبنی بر فتح مقدره
إِبْرَاهِيمَ: مفعولٌ به، منصوب، علامت نصب فتحه
رَبُّ: فاعل و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری
هُ:ضمیر متصل ، مبنی، محلا مجرور مضاف الیه
بِ:حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد.
كَلِمَاتٍ:اسم مجرور به حرف جر، علامت جر کسره ظاهری
بِكَلِمَاتٍ: جارو مجرور متعلق به ابْتَلَىٰ
فَ:حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد.
أَتَمَّ: فعل ماضی،مبنی بر فتح،ضمیر مستتر «هو»، مبنی، محلاً مرفوع، فاعل
هُنَّ: ضمیرمتصل مبنی، محلا منصوب ،مفعول به
ۖ قَالَ: فعل ماضی، مبنی بر فتح،ضمیر مستتر «هو»، مبنی، محلاً مرفوع، فاعل
إِنِّ:حرف مشبهةبالفعل، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد.
ي: ضمیر متصل، مبنی، اسم «اَنَّ»، محلا منصوب
جَاعِلُ: خبر و مرفوع ، علامت رفع ضمه ظاهری
كَ: ضمیر متصل ، مبنی، محلا مجذور مضاف الیه
لِ:حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از اعراب ندارد.
لنَّاسِ:اسم مجرور به حرف جر، علامت جر کسره ظاهری
لِلنَّاسِ: جارومجرور متعلق به جَاعِلُ
إِمَامًا: مفعولٌ به، منصوب، علامت نصب فتحه
ۖ قَالَ: فعل ماضی مبنی بر فتح، ضمیر مستتر «هو»، مبنی، محلاً مرفوع، فاعل
وَ:حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد.
مِنْ:حرف جر، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد.
ذُرِّيَّتِ:اسم مجرور به حرف جر، علامت جر کسره ظاهری
يَ: ضمیر متصل، مبنی، مضاف الیه، محلا مجرور
مِنْ ذُرِّيَّتِي: جارومجرور متعلق به عامل مقدر، صفت برای موصوف محذوف
قَالَ: فعل ماضی، مبنی بر فتح ،ضمیر مستتر «هو»، مبنی، محلاً مرفوع، فاعل
لَا:حرف نفی، مبنی بر سکون، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد.
يَنَالُ: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری
عَهْدِ:مفعول به و منصوب، علامت نصب فتحه مقدر
يَ: ضمیر متصل، مبنی، مضاف الیه، محلا مجرور
الظَّالِمِينَ : مفعول به ومنصوب ، علامت نصب یاء
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•••
برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعرابالقرآنالکریم و کلمةاللهالعلیا)
📌توجه : هرگونه نشر یا کپیبرداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد.
•••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•••
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin