🌸🍃 🌸🍃
روز یکـشـنـبــه
🌸🍃 اذکــ📿ــار روز
◽️⇦《یـاذَالْجَـلاٰلِوَالاِڪْـرٰامْ》 100مرتبہ
◽️⇦ یـا فتـاح 489 مـرتبہ
🌸🍃 نمـاز روز یکشنبـه
◽️چهار رڪعت نمـاز بـجا آورد
◽️در هر رڪعت بعد از سـوره حمـد
◽️یک مرتبہ سـوره مُـلک
↶ مکان دهد خداوند او را در بهشت
در هر جا ڪه بخواهد
@moassese_nooralyaghin
1_6211083341.mp3
250.9K
دعای هر روز ماه صفر
✍مرحوم شیخ عباس قمی ره در کتاب شریف و ارزشمند مفاتیح الجنان می نویسد که:آگاه باش که این ماه معروف به نُحوست و بدیمنی است و برای رفع نُحوست و بدیمنی چیزی بهتر از صدقه دادن و خواندن ادعیه و دعاهای پناهدهنده به خدا نیست و اگر کسی بخواهد از بلاهای نازله این ماه، محفوظ بماند هر روز«ده مرتبه» این دعا را بخواند:
يَا شَدِيدَ الْقُوىٰ وَ يَا شَدِيدَ الْمِحالِ، يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ، ذَلَّتْ بِعَظَمَتِكَ جَمِيعُ خَلْقِكَ فَاكْفِنِى شَرَّ خَلْقِكَ، يَا مُحْسِنُ يَا مُجْمِلُ يَا مُنْعِمُ يَا مُفْضِلُ، يَا لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّى كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَكَذٰلِكَ نُنْجِى الْمُؤْمِنِينَ، وَصَلَّى اللّٰهُ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ
ای سخت نیرو و سخت کیفر، ای عزیز، ای عزیز، ای عزیز، همه آفریدگانت در برابر عظمتت خوار گشته، مرا از شر آفریدگانت کفایت کن، ای نیکوکار، ای زیباکار، ای نعمتبخش، ای افزونکننده، ای که معبودی جز تو نیست، منزّهی تو، من از ستمکارانم، پس دعایش را مستجاب کردیم و او را [اشاره به رهایی حضرت یونس از دل ماهی] از اندوه نجات دادیم و اینچنین مؤمنان را نجات میدهیم، درود خدا بر محمّد و خاندان پاک و پاکیزهاش
#ماه_صفر
@moassese_nooralyaghin
◈﷽◈
#آموزشی
#تفسیر_تخصصی_سوره_نساء
#بیستونهممرداد۱۴۰۳_بخشاول
🍃«فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا»
در این جلسه استاد محترم حسینی آلمرتضی ابتدا به پیام کلی دریافت شده از آیه ۶۴ نساء اشاره کرده و فرمودند نتایج کلی حاصل از تفسیر آیه ۶۴ نساء در سه مورد خلاصه میشود:
✨الف) ایمان به عصمت انبیاء الهی در تمامی حوزهها و اطاعت مطلق از ایشان خصوصاً رسول اکرم (ص)
✨ب) عقیده توسل به رسول خدا و ائمه اطهار (علیهمالسلام) چه در حال حیات ایشان و چه در ممات آن بزرگواران
✨ ج) مقام شفاعت رسول خدا و ائمه معصومین (علیهمالسلام)
در ادامه استاد محترم به تفسیر آیه ۶۵ نساء پرداختند و چند موضوع از این آیه شریفه را شرح و تفسیر کردند.
موضوع کلی این آیه در مورد ایمان حقیقی است و خداوند متعال در این آیه ادعای دروغین ایمان راستین منافقین را نفی میکند و میفرماید: ایمان واقعی در حقیقت یک اعتقاد قلبی و تسلیم محض بودن در برابر خداوند و رسول اکرم (ص) است که باید در رفتار، گفتار و عمل مؤمنین نمایان شود و این امر در صورتی محقق میشود که ایمان با معرفت همراه باشد یعنی؛
◀️معرفت به خویشتن (خودشناسی)
◀️معرفت به خداوند (خداشناسی)
◀️معرفت به مردم (مردم شناسی)
❇️ موضوع :قسم
در بسیاری از آیات قرآن کریم خداوند متعال به چیزهای مختلفی سوگند یاد میکند مانند:
💫1.قسم به خودش «تَاللَّهِ لَقَدْ أَرْسَلْنا إِلى أُمَمٍ مِنْ قَبْلِكَ فَزَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطانُ...» (نحل، 63)
💫2.قسم به جان پیامبر «لَعَمْرُكَ إِنَّهُمْ لَفي سَكْرَتِهِمْ يَعْمَهُونَ» (حجر، 72)
💫3.قسم به قرآن «وَ الْقُرْآنِ الْحَكيم»
(یس، 2)
💫4. قسم به فرشتگان «وَ النَّازِعاتِ غَرْقا وَالنَّاشِطاتِ نَشْطا (نازعات1و2)
💫5.قسم به انسان «وَ نَفْسٍ وَ ما سَوَّاها (شمس،7)
💫6.قسم به قیامت «لا أُقْسِمُ بِيَوْمِ الْقِيامَة(قیامه)
💫7. تقسم به زمان «وَ الْعَصْر» (عصر،1)
💫8. قسم به میوهها «وَ التِّينِ وَ الزَّيْتُون»(تین،1)
💫9. قسم به آسمان، زمین، ماه و خورشید «وَ الْأَرْضِ وَ ما طَحاها» (شمس،6)
💫«وَ السَّماءِ وَ ما بَناها»(شمس،5)
💫«وَ الْقَمَرِ إِذا تَلاها»(شمس،3)
👈این سوگندها درحقیقت یا برای تأکید یک مطلب مهم است و یا برای بیان عظمت آن چیزی است که به آن سوگند یاد میشود
هر چه شأن و مقام یادکننده قسم بالاتر باشد حکایت از اهمیت بالای موضوع است مثل آیه مورد بحث که میفرماید «فَلا وَ رَبِّكَ؛ به پروردگارت سوگند ای پیامبر»
در اینجا از اضافه واژه «ربّ» به کاف خطاب به پیامبر و اهتمام به سوگند خداوند به رب رسول اکرم به خوبی متوجه میشویم مطلبی که خداوند متعال در این آیه مطرح میکند از مطالب دیگر مهمتر و برجستهتر است.
❇️ اضافه «ربّ» به کاف ضمیر
👈اضافه شدن کلمه رب به کاف ضمیری که خطاب به رسول اکرم (ص) است بر این مطلب تأکید دارد که منافقین هرگز ایمان نمیآورند.
👈در آیه ۴ سوره منافقین خداوند متعال خطاب به پیامبر اسلام میفرماید: وَإِذَا رَأَيْتَهُمْ تُعْجِبُكَ أَجْسَامُهُمْ وَإِنْ يَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ كَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُسَنَّدَةٌ يَحْسَبُونَ كُلَّ صَيْحَةٍ عَلَيْهِمْ ۚ هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّىٰ يُؤْفَكُونَ؛ منافقین را میبینی در حالی که کلام آنها در نهایت بلاغت و فصاحت و جذاب و علمی است، قول و فعل آنها ظاهری فریبنده دارد. اینها تو را به تعجب وادار نکند چون اعمالشان براساس عقل و ایمان و معرفت و اندیشه درست نیست،
گویا آنها در باطن به چوب خشکی تکیه زدهاند. از آنها برحذر باش زیرا بداندیش و دشمن حقیقی هستند.
🏴🏴🏴🏴🏴
@moassese_nooralyaghin
موسسه نورالیقین
مرکزتخصصی تفسیر و علوم قرآنی
◈﷽◈
#آموزشی
#تفسیر_تخصصی_سوره_نساء
#بیستونهممرداد۱۴۰۳_بخشدوم
💫در ادامه استاد محترم به شرح موضوعات دیگری از آیه ۶۵ پرداختند
❇️ قاضی تحکیم
گاهی اشخاص برای حل منازعه بین خودشان با هم توافق میکنند که یک شخص معین بین آنها داوری کرده و حکم کند که در اصطلاح به آن شخص قاضی تحکیم میگویند که باید یک انسان عاقل و عادل باشد.
... «حکم مِنْ أَهْلِهِ وَحَكَمًا مِنْ أَهْلِهَا إِنْ يُرِيدَا إِصْلَاحًا يُوَفِّقِ اللَّهُ بَيْنَهُمَا .» (35،نساء)
❇️ موضوع: حتی
حرف «حتی» در زبان عربی به معنای انتهای غايت، تعليل و استثناء میآيد.
حتی در عبارت «حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ» غایت است یعنی تا اینکه مردم حکمیت و حکومت پیامبر (ص) را بپذیرند چون مشروعیت آن از جانب خداوند است ولی مقبولیت آن از جانب مردم که باید در ظاهر و باطن حکومت پیامبر را بپذیرند و از او اطاعت کنند.
عدهای از مسلمانان وقتی حکمی را از پیامبر دریافت میکردند اگربه نظر آنها سخت و دشوار بود به دین یهود رجوع میکردند. آنها در واقع با دین اسلام و پیامبر مشکل داشند. باید توجه داشت که تنها تصدیق زبانی مسلمانان به وجود پیامبر و امام و حکومت ایشان کافی نیست بلکه باید قلبا بپذیرند و محبت و مودت خود را در عمل نشان دهند.
بعد از پیامبر (ص) مردم ولایت علی (ع) را نپذیرفته و با خلفا بیعت کردند و با وجود تمام احتجاجاتی که خود امیرالمؤمنین، حضرت زهرا، امام حسن و امام حسین علیهمالسلام و ام سلمه ارائه دادند باز هم مردم حاضر نشدند با ایشان بیعت کنند. امیرالمؤمنین در نهجالبلاغه چگونگی غصب خلافت و همچنین پذیرش خلافت را بعد از ۲۵ سال خانهنشینی در خطبه شقشقیه بیان میکند.
❇️ موضوع: ثُمَّ
واژه «ثُمَّ» حرف عطفی است که دلالت بر تأخیر دارد. حرف «ثُمَّ» فاصله بین معطوف و معطوف علیه را بیان میکند که شامل ترتیب زمانی فاصلهدار و رابطه صعودی یا نزولی دو رویداد همجنس هم میشود.
در آیه مورد بحث حرف «ثُمَّ» اشاره دارد به ایمان قلبی؛ یعنی هرکس در
👈 مرحله اول باید حکومت و ولایت پیامبر (ص) را بپذیرد «حَتَّى يُحَكِّمُوكَ» و این تنها حاکی از ایمان ظاهری است.
👈در مرحله دوم به حکومت و ولایت پیامبر باید ایمان قلبی داشته باشد و تسلیم محض شود و با خضوع اوامر ایشان را جامه عمل بپوشاند
« ... وَ يُسَلِّمُوا تَسْليماً»
❇️ معنای تحکیم
تحکیم در عبارت «يُحَكِّمُوكَ» یعنی رضایت دادن به حکمیت و حکومت پیامبر نه قاضی تحکیمی که مردم خودشان او را به عنوان حَکَم قرار داده باشند، چون انتصاب پیامبر (ص) و حکومت و مشروعیت ایشان از جانب خداوند است و تنها مقبولیت آن باید از جانب مردم محقق شود.
👈 حکم آیه مطلق است یعنی مسلمانان در هر اختلافی چه مالی و چه حقوقی یا حکم ولایی باید به شارع مقدسی که بر طبق وحی الهی حکم میکند رجوع کنند و همینطور به احکامی که در گذشته از جانب رسول خدا صادر شده پایبند باشند و کسی حق نقض آنها را ندارد.
👈استاد در ادامه بحث فرمودند که انسانهای راحتطلب مدام در حال بهانه تراشی هستند تا به وظیفه دینی خود عمل نکنند افراد ضعیف الایمان از احکام دین فرار میکنند و بدان عمل نمیکنند.امام خمینی (ره) در کتاب چهل حدیث در مورد نفس انسان میفرماید: هر کسی درمقابل نفس خود باید مدام یک شمشیر در دست داشته باشد تا آن را کنترل کند.
❇️ قوس صعودی ونزولی
قوس نزولی، وقتی چیزی از بالا به پایین بیاید به آن قوس نزولی گفته میشود مانند وحی الهی و یا بارش باران که یک پدیده طبیعی است.
قوس صعودی، وقتی چیزی از پایین به بالا میرود به آن قوس صعودی گفته میشود مثل بالارفتن معنوی و به رشد و کمال رسیدن یا بالارفتن مادی مثل بخارشدن آب باران
💫خداوند متعال قوس صعود و نزول انسان را «إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ» توأمان به ما معرفی میکند، یعنی قوس نزول همان هبوط حضرت آدم است و قوس صعود همان مراتبی است که انسان باید طی کند تا به «إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ» یعنی همان سیر کمالی انسان برسد
❇️ وظایف مؤمنین در منازعه
🍃1. در مقام فعل وعمل رجوع به محکمه پیامبر و پذیرش صلاحیت و داوری ایشان و عدم مراجعه به محکمه طاغوت
«حَتَّى يُحَكِّمُوكَ..»
🍃2. از مقام فعل به مقام وصف رسیدن یعنی پذیرش قلبی حکم پیامبر (ص) و در درون خود بدون کوچکترین احساس دلتنگی حکم الهی پیامبر را بپذیرد حتی اگر به ضرر او بوده و تحمل آن دشوار باشد (قوس صعودی)
🍃3.بازگشت از مقام وصف به مقام فعل یعنی بعد از پذیرش قلبی در مقام عمل احکام صادر شده از جانب پیامبر را جامه عمل بپوشاند (قوس نزولی)
💫امام حسین (ع) و اصحاب باوفایشان و اهل بیت ایشان مانند حضرت زینب کبری سلام الله علیها با رضایت کامل برای دفاع از دین و احیای آن به صحنه آمدند؛ «.. وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا»
🏴🏴🏴🏴🏴
@moassese_nooralyaghin
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
*•═•••◈﷽◈•••═•*
#آموزشی
#تفسیر_تخصصی
#جلسه_صدوچهلوچهارم
«الَّذِينَ يَبْخَلُونَ وَيَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبُخْلِ وَيَكْتُمُونَ مَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ ۗ وَأَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِينَ عَذَابًا مُّهِينًا؛ کسانى که بخل مىورزند، و مردم را نیز به بخل دعوت مى کنند، و آنچه را که خداوند از فضل (و رحمت) خود به آنها داده، کتمان مى نمایند. (این عمل، در حقیقت از کفرشان سرچشمه گرفته.) و ما براى کافران، عذاب خوارکننده اى آماده کرده ایم».(نساء، ۳۷)
✅ موضوع: عذاب خوار کننده
❓به چه دلیل به افراد بخیل با عبارت «وَأَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِينَ» وعده عذاب خوار کننده داده شده است؟
✍ در جمله «الَّذِينَ يَبْخَلُونَ وَ يَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبُخْلِ» منظور اين نيست كه فقط با زبان به مردم مى گويند بخل بورزيد، بلكه با روش عملى خود مردم را به بخل وادار مى سازند،
👈 اين طايفه همواره داراى ثروت و اموالند،
👈 و طبيعتا مردم به كاخ و زندگى آنها تقرب مى جويند،
👈 و از ديدن زرق و برق زندگى آنها حالت خضوع و دلدادگى پيدا مى كنند.
🔸 چون طمع طبيعت بشر است، پس عمل افراد بخيل خود دعوت كننده مردم به بخل است، به بخل امر مى كند، و از انفاق منع مى نمايد، و مثل اين است كه با زبان امر و منع كنند.
◀️ از اين بابت كه افراد بخيل وقتى به مواردى كه جاى انفاق است بر مىخورند تظاهر به فقر مىكنند و براى اينكه مردم متوجه ثروت و اموال آنان نشوند، لباس پاره مىپوشند، و غذاى نامطلوب مىخورند.
💥 خداوند متعال فرموده است: «وَيَكْتُمُونَ مَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ»
👈 زیرا از یک سو از سوال مردم و درخواست كمكشان سخت ناراحت مى شوند،
👈 و از سوى ديگر مى ترسند اگر از دادن مال، خوددارى كنند، مردم خونشان را بريزند، و يا آرامش زندگيشان را سلب كنند.
🔸 مراد از كلمه «كافرين»، معناى لغوى آن است، همان پوشاندن است، چون افراد بخيل نعمتى را كه خدا به آنان داده مى پوشانند، معناى معروف كفر _ بى دينى _ نيز از همين معناى لغوى گرفته شده، چون كفار حق را مى پوشانند.
┄┄┄┅••✻••┅┄┄┄
برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی در کلاس تفسیر تخصصی طرح مشکات(تفسیر سوره نساء بر مبنای تفاسیر المیزان، تسنیم و مجمع البیان به همراه شرح دقیق و گسترده اصطلاحات)
📌توجه : هرگونه نشر یا کپیبرداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد.
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
سلام امام زمانم🌱
مولای غریبم
ما چشم براهان بیقرار
دیرگاهی است که همچون زورقی شکسته
اسیر امواج پُرتلاطم اندوهیم ...
عمری است که
حسرت داشتن یک ساحل امن
و یک جان پناهی آرام
بر دوشِ دلهایمان سنگینی میکند ...
... و تنها تویی که می توانی
این امواج بلاخیز را فرو بنشانی و زنگار
اندوه را از قلبهایمان بزدایی ...
صبحت بخیر مولای غریبم
▫️اللهم عجل لولیک الفرج
┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪ السَّلامُ عَلَٻکَ یــٰا
▪حَسَݩ المُجتَبی کَریم اَهْل البَٻٺ
قبرش خاكى ماند
تا كسى فراموش نكند
كوچه هاى مدينه را...
چادر خاكى را...
اگر در بقيع
قبر مادرمان پيدا شود
چه بين الحرمينى ميشود
از حرمِ پسر تا حرمِ حضرت مادر ...
▪ آجرک الله یا صاحب الزمان عج
▪شهادت مظلومانه رسول اکرم صلی الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام را محضر مقدس حضرت ولیعصر ارواحنافداه و همه شیعیان تسلیت عرض مینماییم.
┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄
موسسه نورالیقین
مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
@moassese_nooralyaghin
🏴زیارت پیامبر (ص) از راه دور
أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ وَ أَنَّهُ سَيِّدُ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ وَ أَنَّهُ سَيِّدُ الْأَنْبِيَاءِ وَ الْمُرْسَلِينَ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ الْأَئِمَّةِ الطَّيِّبِينَ
پس بگو
▫️السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَلِيلَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا نَبِيَّ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا صَفِيَّ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا رَحْمَةَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خِيَرَةَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حَبِيبَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا نَجِيبَ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا خَاتَمَ النَّبِيِّينَ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا سَيِّدَ الْمُرْسَلِينَ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا قَائِماً بِالْقِسْطِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا فَاتِحَ الْخَيْرِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مَعْدِنَ الْوَحْيِ وَ التَّنْزِيلِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مُبَلِّغاً عَنِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا السِّرَاجُ الْمُنِيرُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مُبَشِّرُ (السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا نَذِيرُ) السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مُنْذِرُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللَّهِ الَّذِي يُسْتَضَاءُ بِهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ الْهَادِينَ الْمَهْدِيِّينَ السَّلاَمُ عَلَيْكَ وَ عَلَى جَدِّكَ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ وَ عَلَى أَبِيكَ عَبْدِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَى أُمِّكَ آمِنَةَ بِنْتِ وَهْبٍ السَّلاَمُ عَلَى عَمِّكَ حَمْزَةَ سَيِّدِ الشُّهَدَاءِ السَّلاَمُ عَلَى عَمِّكَ الْعَبَّاسِ بْنِ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ السَّلاَمُ عَلَى عَمِّكَ وَ كَفِيلِكَ أَبِي طَالِبٍ السَّلاَمُ عَلَى ابْنِ عَمِّكَ جَعْفَرٍ الطَّيَّارِ فِي جِنَانِ الْخُلْدِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَحْمَدُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ عَلَى الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ وَ السَّابِقَ إِلَى طَاعَةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَ الْمُهَيْمِنَ عَلَى رُسُلِهِ وَ الْخَاتِمَ لِأَنْبِيَائِهِ وَ الشَّاهِدَ عَلَى خَلْقِهِ وَ الشَّفِيعَ إِلَيْهِ وَ الْمَكِينَ لَدَيْهِ وَ الْمُطَاعَ فِي مَلَكُوتِهِ الْأَحْمَدَ مِنَ الْأَوْصَافِ الْمُحَمَّدَ لِسَائِرِ الْأَشْرَافِ الْكَرِيمَ عِنْدَ الرَّبِّ وَ الْمُكَلَّمَ مِنْ وَرَاءِ الْحُجُبِ الْفَائِزَ بِالسِّبَاقِ وَ الْفَائِتَ عَنِ اللِّحَاقِ تَسْلِيمَ عَارِفٍ بِحَقِّكَ مُعْتَرِفٍ بِالتَّقْصِيرِ فِي قِيَامِهِ بِوَاجِبِكَ غَيْرِ مُنْكِرٍ مَا انْتَهَى إِلَيْهِ مِنْ فَضْلِكَ مُوقِنٍ بِالْمَزِيدَاتِ مِنْ رَبِّكَ مُؤْمِنٍ بِالْكِتَابِ الْمُنْزَلِ عَلَيْكَ مُحَلِّلٍ حَلاَلَكَ مُحَرِّمٍ حَرَامَكَ
أَشْهَدُ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَعَ كُلِّ شَاهِدٍ وَ أَتَحَمَّلُهَا عَنْ كُلِّ جَاحِدٍ أَنَّكَ قَدْ بَلَّغْتَ رِسَالاَتِ رَبِّكَ وَ نَصَحْتَ لِأُمَّتِكَ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِ رَبِّكَ وَ صَدَعْتَ بِأَمْرِهِ وَ احْتَمَلْتَ الْأَذَى فِي جَنْبِهِ وَ دَعَوْتَ إِلَى سَبِيلِهِ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ الْجَمِيلَةِ وَ أَدَّيْتَ الْحَقَّ الَّذِي كَانَ عَلَيْكَ وَ أَنَّكَ قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنِينَ وَ غَلُظْتَ عَلَى الْكَافِرِينَ وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصاً حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ فَبَلَغَ اللَّهُ بِكَ أَشْرَفَ مَحَلِّ الْمُكَرَّمِينَ وَ أَعْلَى مَنَازِلِ الْمُقَرَّبِينَ وَ أَرْفَعَ دَرَجَاتِ الْمُرْسَلِينَ حَيْثُ لاَ يَلْحَقُكَ لاَحِقٌ وَ لاَ يَفُوقُكَ فَائِقٌ وَ لاَ يَسْبِقُكَ سَابِقٌ وَ لاَ يَطْمَعُ فِي إِدْرَاكِكَ طَامِعٌ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي اسْتَنْقَذَنَا بِكَ مِنَ الْهَلَكَةِ وَ هَدَانَا بِكَ مِنَ الضَّلاَلَةِ وَ نَوَّرَنَا بِكَ مِنَ الظُّلْمَةِ فَجَزَاكَ اللَّهُ يَا رَسُولَ اللَّهِ مِنْ مَبْعُوثٍ أَفْضَلَ مَا جَازَى (جَزَى) نَبِيّاً عَنْ أُمَّتِهِ وَ رَسُولاً عَمَّنْ أُرْسِلَ إِلَيْهِ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا رَسُولَ اللَّهِ زُرْتُكَ عَارِفاً بِحَقِّكَ مُقِرّاً بِفَضْلِكَ مُسْتَبْصِراً بِضَلاَلَةِ مَنْ خَالَفَكَ وَ خَالَفَ أَهْلَ بَيْتِكَ عَارِفاً بِالْهُدَى الَّذِي أَنْتَ عَلَيْهِ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي وَ نَفْسِي وَ أَهْلِي وَ مَالِي وَ وَلَدِي أَنَا أُصَلِّي عَلَيْكَ كَمَا صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَ صَلَّى عَلَيْكَ مَلاَئِكَتُهُ وَ أَنْبِيَاؤُهُ وَ رُسُلُهُ
صَلاَةً مُتَتَابِعَةً وَافِرَةً مُتَوَاصِلَةً لاَ انْقِطَاعَ لَهَا وَ لاَ أَمَدَ وَ لاَ أَجَلَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ كَمَا أَنْتُمْ أَهْلُهُ
🍃زیارت نامه امام حسن مجتبی علیه السلام
ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺍﺑْﻦَ ﺭَﺳُﻮﻝِ ﺭَﺏِّ ﺍﻟْﻌَﺎﻟَﻤِﻴﻦَ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺍﺑْﻦَ ﺃَﻣِﻴﺮِ ﺍﻟْﻤُﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺍﺑْﻦَ ﻓَﺎﻃِﻤَﺔَ ﺍﻟﺰَّﻫْﺮَﺍﺀِ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺣَﺒِﻴﺐَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺻِﻔْﻮَﺓَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺃَﻣِﻴﻦَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺣُﺠَّﺔَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﻧُﻮﺭَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺻِﺮَﺍﻁَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺑَﻴَﺎﻥَ ﺣُﻜْﻢِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﻧَﺎﺻِﺮَ ﺩِﻳﻦِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟﺴَّﻴِّﺪُ ﺍﻟﺰَّﻛِﻲُّ ، ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟْﺒَﺮُّ ﺍﻟْﻮَﻓِﻲُّ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟْﻘَﺎﺋِﻢُ ﺍﻟْﺄَﻣِﻴﻦُ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟْﻌَﺎﻟِﻢُ ﺑِﺎﻟﺘَّﺄْﻭِﻳﻞِ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟْﻬَﺎﺩِﻱ ﺍﻟْﻤَﻬْﺪِﻱُّ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟﻄَّﺎﻫِﺮُ ﺍﻟﺰَّﻛِﻲُّ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟﺘَّﻘِﻲُّ ﺍﻟﻨَّﻘِﻲُّ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟْﺤَﻖُّ ﺍﻟْﺤَﻘِﻴﻖ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟﺸَّﻬِﻴﺪُ ﺍﻟﺼِّﺪِّﻳﻖُ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﻳَﺎ ﺃَﺑَﺎ ﻣُﺤَﻤَّﺪٍ ﺍﻟْﺤَﺴَﻦَ ﺑْﻦَ ﻋَﻠِﻲٍّ ﻭَ ﺭَﺣْﻤَﺔُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻭَ ﺑَﺮَﻛَﺎﺗُﻪُ.
@moassese_nooralyaghin