eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.6هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
سوال: ⁉️ چرا نماز را به این شکل معمول میخوانیم⁉️ پاسخ را در پست بعدی بخوانید @mobahesegroup 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
✅ پاسخ 👆👆👆 👇👇👇 1. هدف از نماز و عبادت به نظر من نماز و عبادت بیش از آن که به عنوان تشکر از نعمت های الهی باشد، وسیله ای برای اخلاقی شدن انسان است؛ چنان که در قرآن آمده است: أَقِمِ الصَّلاةَ إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَر (عنکبوت، 45)؛ نماز را برپا دار، که نماز از کار زشت و ناپسند بازمىدارد. کما این که اصل دین که نماز ستون خیمه آن به شمار رفته، برای اخلاقی شدن انسان است. پیامبر اسلام(ص) فرمود: إنما بعثت لأتمم مکارم الأخلاق؛ من تنها برای اتمام مکارم اخلاق برانگیخته شدم (السنن الکبرى – البیهقی، 10/ 191 - 192) ما از رهگذر نماز و عبادتی که بجا می آوریم، رابطه خود را با منبع قدرت و شعور حاکم بر هستی برقرار می کنیم و به این وسیله فکر و دل خود را برای رویش مکارم اخلاقی و انجام کارهای نیک مهیا می سازیم. 2. تکثر صور نماز و عبادت خداوند هرگز شکل واحدی از نماز و عبادت را برای تمام اقوام قرار نداده؛ بلکه برای هر قومی متناسب با مقتضیات و معهودات خودشان طریقه خاصی از نماز و عبادت را که در میانشان رواج داشته، مقرر کرده است؛ چنان که فرمود: لِکُلِّ أُمَّةٍ جَعَلْنا مَنْسَکاً هُمْ ناسِکُوهُ فَلا یُنازِعُنَّکَ فِی الْأَمْرِ وَ ادْعُ إِلى رَبِّکَ إِنَّکَ لَعَلى هُدىً مُسْتَقیمٍ (حج، 67)؛ براى هر امتى مناسکى قرار دادیم که آنها بدان عمل مىکنند، پس نباید در این امر با تو به ستیزه برخیزند، به راه پروردگارت دعوت کن، زیرا تو بر راهى راست قرار دارى. نیز فرمود: لِکُلٍّ جَعَلْنا مِنْکُمْ شِرْعَةً وَ مِنْهاجاً وَ لَوْ شاءَ اللَّهُ لَجَعَلَکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ لکِنْ لِیَبْلُوَکُمْ فی ما آتاکُمْ فَاسْتَبِقُوا الْخَیْراتِ (مائده، 48)؛ براى هر یک از شما [امّتها] شریعت و راه روشنى قرار دادهایم. و اگر خدا مىخواست شما را یک امّت قرار مىداد، ولى [خواست] تا شما را در آنچه به شما داده است بیازماید. پس در کارهاى نیک بر یکدیگر سبقت گیرید. نیز فرمود: وَ لِکُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّیها فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرات (بقره، 148)؛ و براى هر کسى قبلهاى است که وى روى خود را به آن [سوى] مىگرداند پس در کارهاى نیک بر یکدیگر پیشى گیرید. بنابراین نماز و عبادت و به طور کلی شریعت برای انجام کارهای اخلاقی و به تعبیر قرآن «خیرات» است و خداوند برای هر قومی به همان شیوه ای که در میانشان رایج بوده، طریقه نماز و عبادتی را مقرر کرده و توصیه نموده است، این طریقه های مختلف وسیله نزاع با یکدیگر نباشد. همه این طریقه ها برای اخلاقی شدن انسان و به عبارت قرآنی برای انجام خیرات و کارهای نیک است. 3. لزوم تقید به صورت خاصی از عبادت اگرچه لزومی ندارد که نماز و عبادت به شکل خاصی باشد. منتها سنت الهی این بوده است که هر قومی به آن شکلی که میانشان رایج بوده، به عبادت بپردازند. جهتش هم این است که هرکسی با سنت های عبادی خودش انس دارد و هرکس با سنت های مأنوس خودش بهتر می تواند با خالق خود ارتباط برقرار کند و به تهذیب نفس و اخلاقی شدن خود بپردازد. ما اگرچه ایرانی هستیم و زبانمان هم فارسی است، منتها ما با پذیرش شریعت محمدی(ص) صور عبادی رایج میان قوم عرب را پذیرفته و با آنها مأنوس شده ایم؛ لذا بهترین طریقه نماز و عبادت ما به همین طریقه ای است که در میان ما رایج و مأنوس است. ما اگر بخواهیم، طرق عبادی مأنوس میان خود را رها کنیم، به آسانی نمی توانیم با طرق عبادی دیگر مأنوس شویم. علاوه بر این که طرق عبادی اسلامی از جهات چندی بر طرق عبادی ادیان دیگر برتری دارد. برای مثال، عبادت های مسیحیان فقط به روزهای یکشنبه در کلیسا منحصر است؛ اما عبادت های اسلامی ایام و لحظات بیش تری را از اوقات آدمی پر می کند. نیز ابعاد متعددی از وجود آدمی را درگیر خود می سازد: هم ذکر دارد و زبان را به خود مشغول می کند و هم حرکت بدنی دارد و اعضای بدن را درگیر خود می کند. این امتیازات موجب می شود، عبادات اسلامی نفوذ و تأثیر افزون تری در تهذیب نفس و اخلاقی شدن آدمی داشته باشد. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
مهم. حتما هم آقایان و هم خانم ها بخوانند:👇 👿شبهه: روزی که به دخترت یاد دادی تا ازدواج نکرده تنها سفر نره، تنها زندگی نکنه، اون لباسی که دوست داره نپوشه، و... همون روز به دخترت یاد دادی که جنس درجه دو باشه! چون دختره! همون روز اونو به این باور رسوندی که برای زندگی کردن به یک انسانی از جنس مخالفش نیاز داره تا خوشبخت باشه ... همون روز پر پرواز دخترت رو شکستی و اون رو آماده کردی که برای یک عمر با باور درجه دو بودن زندگی کنه! ... (منبع ترویج شبهه: کانال هوای حوا) ✅پاسخ: 🔹متن فوق براساس آموزه‌های فمینیستی طراحی شده است. همۀ حرف و آرزوی فمینیسم در دفاع از حقوق زن‌ها این است که زن باید مثل مرد تربیت شود! یعنی خود فمينيستها، ابتدا مرد را موجود درجه یک تعریف کرده و سپس سعی می کنند تا زن را همچون مرد، بسازند! 🔹عیار فمینیسم در تعیین محور حقوقی و جایگاه و ارزشگذاری و شخصیت و انسان‌شناسی زن و مرد، بر اساس مقایسه زن با مرد است: یا می‌گویند مساوی است یا می‌گویند بالاتر است. 🔹همین نشانه‌ی ضعف فمینیسم است. حال آنکه اسلام، اساس‌ خلقت‌ زن‌ را به گونه‌ای تحليل‌ می‌كند كه‌ تفاوت های موجود‌ در رفتار زن‌ در مقايسه‌ با مردان را‌ بخشی‌ از پايه‌های‌ تشكيل‌ دهنده‌ معرفتی و شناختی‌ رفتار و پيدايش‌ مأموريت‌ انسانی زن‌ در حيات‌ بشری دانسته‌ كه باعث‌ پيدايش‌ شخصيت‌ كاملاً متمايز زن‌ در مقايسه‌ با مرد مي‌باشد. 🔹در اندیشه اسلام، دعوا و رقابتی بین زن و مرد نیست. «وَ رَفَعَ بَعْضَكُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجات» (انعام:165) همانطور که در بین مردها یکسری تفاوت‌ها وجود دارد، در بین زن‌ها هم تفاوت‌هایی هست. 🔹قرآن تفاوت زن و مرد را در مأموریت شان قرار داده و به مرد و زن، امکانات متناسب با مأموریتشان را داده است. 🔹مأموریت زن، ایجاد آرامش در قلوب است. «وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْها»(روم:۲۱) مأموریت مرد هم به واسطه «الرجال قوامون علی النساء» (نساء:۳۴)، قیام دائم برای فراهم کردن زیرساخت‌های آرامش و رشد استعدادهای انسانی در خانواده است. مرد باید انواع امنیت‌ها (ناموسی، اقتصادی، حقوقی، بهداشتی، تغذیه، پوشش و...) را ایجاد کند، و این معنای "قوامون" است. 🔹در اندیشه اسلام، تعیین جایگاه زن در مأموریت اوست. اگر زن را  در مأموریتش کمک کنیم، هم او را به حقوقش رسانده‌ایم و هم احترام و جایگاه او را حفظ کرده‌ایم. 🔹هنگامی كه در جامعه اسلامی به حقوق ذاتی و حقيقی زن بر اساس آيات و روايات عمل نكنيم، نتيجه اين می‌شود كه زنان برای دستيابی به حقوق اكتسابی و شأن و شخصيت كاذب، با الگوگيري از انديشه غرب در دفاع از حقوق زنان، با عنوان فمينيسم خود را در شرايط رقابت با مردان قرار می دهند و شعارهايی چون برابری‌طلبی و برتری زن بر مرد را سر می‌دهند. 🔹در چنين اوضاع آشفته‌ای زنان را در جامعه با نقشهایی که با روحیات و شخصیت زن متضاد است، می‌بينيم. 🔹همه اين مشكلات نتيجه آن است كه مدارس و دانشگاه‌های ما و حتی دبيرستان‌های اسلامی، نتوانسته‌اند ودايع الهی و مأموريت‌های نرم‌افزاری نهفته در وجود زن را به منصه ظهور برسانند و شكوفا کنند. 🔹در تربیت اسلامی باید ودایع وجودی دختر و پسر را با توجه به تفاوت مأموریت‌هایشان رشد داد. طبق فرموده قرآن باید خانه هایمان دانشگاه باشد: «وَ اجْعَلُوا بُيُوتَكُمْ قِبْلَةً وَ أَقيمُوا الصَّلاةَ» (یونس:87) حال کدام یک از ما خانه‌هایمان دانشگاه است؟! نه‌ دختر و نه پسرمان مأموریت‌های خود را نمی‌شناسند! 🔹به تعبير روايت، زنها سلاطين قلوب هستند و بر دلها سلطنت می‌كنند. بنابراين وظيفه ما اين است كه او را برای ايفای اين نقش بزرگ آماده ‌كنيم. باید استعدادهای زن شناسايی و شكوفا شود تا بتواند ودايع الهی را به منصه ظهور برساند. که اگر چنین شد دختر دیگر احساس درجه دو بودن ندارد، بلکه برای خود شخصیتی مستقل و متعالی قائل است و خود را در جایگاه اول معلم بشریت می بیند و برای رسیدن به این مقام و درخشیدن در چنین جایگاهی تمام تلاش خود را می کند. 🔹در چنین شرایطی دیگر نیازی ندارد که برای ارائه‌ی خود فقط به ظاهر و مدگرایی بپردازد و شخصیت خود را در پوشیدن فلان لباس یا حرکات و رفتارهای زننده بداند. چنین دختری به ازدواج نه تنها به چشم محدود شدن نمی نگرد بلکه به عنوان راهی برای زودتر رسیدن به آن مقام والا می نگرد و همسرش را در نقش مکمل و همراه خود (نه نردبان) در این مسیر می بیند و با اتکا به او این ماموریت خود را آغاز کرده و به سرانجام می رساند‌. 🔹اگر طبق تربیت اسلامی ودایع وجودی و ماموریت دختران در جهان هستی را به خوبی در دختران نهادینه کنیم، دختران چنان اعتماد به نفسی پیدا می کنند که نه تنها خود بلکه نسل بشریت را به اعلا درجه‌ی خود می رساند. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegr
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
am.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
هدایت شده از کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
✅ متن شــبهـه... هرکسی رو توی قبر خودش میذارن عیسی بـه دین خود، موسی بـه دین خود به ما چه ربطی بقیه تو جامعه چیکار میکنن! "من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش هر کسی آن درود عاقبت کار، که کشت." ✅ پاسخ. حق با شماست اگر گناه شما ربطی به دیگران نداشته باشد کسی حق تذکر دادن به شما ندارد و قطعا هیچ کسی را در قبر دیگری نمیگذارند ؛اما خیلی واضح است که اگر گناه من به دیگران مربوط باشد آنها حق تذکر به من را دارند مثل اینکه من بد رانندگی کنم یا پیش دیگران سیگار بکشم یا حرفهای مستهجن بزنم و... درنظر بگیرید تاثیر یک معتاد مجرد روی سرنوشت جامعه کمتر از موقعی ست که همان معتاد زن و بچه داشته باشد. بیشتر رفتارها و تصمیم های ما روی دیگران اثر دارد ؛چون ما در یک محیط "ایزوله" نیستیم و با آدمهای دیگه در ارتباطیم پس با احتمال زیاد روی زندگی دیگران تاثیر داریم. نڪته/1 بیماری را تصور کنید که سردرد دارد، او به پزشک مراجعه می‌کند، پزشک با معاینه این شخص عنوان می‌کند که برای مثال سردرد شما ناشی از فلان بیماری واگیردار است و با تجویز دارو در بهبودی وی می‌کوشد؛ آیا بیمار می‌تواند با بی‌ملاحظگی و حضور در اجتماع و در مواجهه با دیگران در هنگام عطسه جلوی دهان خود را نگیرد، به این بهانه که من خود درد بیماری را می‌کشم؟! مسلم است اگر بیمار مراعات حال دیگران را نکند ممکن است دیگران را در معرض بیماری قرار دهد، چه سهوی چه عمدی فرقی ندارد؛ مثلا فردی که مقید به حجاب نیست را تصور کنید مانند همان بیمار ویروسی‌ست که حضورش در اجتماع می‌تواند زمینه‌ساز آلوده شدن به گناه دیگران باشد، درست است که عواقب اخروی بدحجابی گریبان گیر عامل آن است اما عقوبت دنیایی‌اش یقه افراد جامعه را خواهد گرفت و آنان را در منجلاب فساد خواهد انداخت! پسرجوان با دیدن چنین خانم بدحجابی به گناه آلوده می‌شود و زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ مردان و جوانان با دیدن سر و وضع نامناسب بدحجابان هر گناهی مرتکب شوند در نامه اعمال دختر و زن بدحجاب نیز ثبت می‌شود: «آن‌ها باید روز قیامت، بار گناهان خود را به‌طور کامل بردوش کشند؛ و همچنین سهمى از گناهان کسانی که به خاطر جهل، گمراهشان مى‌سازند. بدانید آن‌ها بار سنگین بدى بر دوش مى‌کشند![نحل ۲۵] نڪته/2 داستان نوشتن یک کتاب از آنجا آغاز شده که روزی در یکی از ایستگاه های مترو در آمریکا یک مرد، زنی را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد و در تمام این مدت که زن از مردم کمک می‌خواسته است همه با بی اعتنایی کامل از این صحنه عبور می‌کردند و حتی یک نفر هم به این زن کمک نکرده بود. جامعه شناسان آمریکایی این مساله را یک معضل بزرگ در جامعه دانستند و دولت نیز بودجه ای را برای بررسی علت این اتفاق تصویب کرد. نویسنده کتاب می‌گوید در یکی از همایش‌ها، یک دانشمند مسلمان اندیشه ای را مطرح کرد که این اندیشه ایجاب می‌کند که افراد در جامعه نسبت به هم بی خیال نباشند و نوعی دغدغه عمومی را برای همه افراد در برابر کارهایشان در جامعه به وجود آورد. و بعد از این اتفاق مایک کوک  نوشتن کتاب (اندیشه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام) را آغاز می‌کند . نڪته/3 در منطق قرآن کریم اعضای یک جامعه پیوند ناگسستنی با یکدیگر دارند و رفتار هر کسی می‌تواند بر جامعه تاثیر خاصی داشته باشد و به همین خاطر نسخه های طلایی قرآن در موارد زیادی افراد را از بی توجهی در مقابل اشتباهات دیگران منع و سبب سعادت جامعه دانسته است در اینجا با بسنده به چند آیه به موضوع اشاره میکنیم... «باید از میان شما، گروهی - مردم را - به نیکی دعوت کنند و به کار شایسته وادارند و از زشتی بازدارند، وآنان همان رستگارانند» [آل‌عمران۱۰۴] «شما بهترین امتی هستید که برای مردم پدیدار شده‌اید: به کار پسندیده فرمان می‌دهید، و از کار ناپسند بازمی‌دارید، و به خدا ایمان دارید. و اگر اهل کتاب ایمان آورده بودند قطعاً برایشان بهتر بود؛ برخی از آنان مؤمنند و-لی- بیشترشان نافرمانند» [آل‌عمران110] پیامبـر اسلام میفرماید : یک فرد گنهکار، در میان مردم همانند کسی است که با جمعی سوار کشتی شود و به هنگامی که در وسط دریا قرار گیرد ،تبری برداشته به سوراخ کردن موضعی که در آن نشسته است بپردازد و هرگاه به او اعتراض کنند در جواب بگوید ؛من در سهم خود تصرف میکنــم! اگر دیگران او را از ایــن عمل خطرناک باز ندارند، طولی نمیکشد که آب دریا به داخل کشتی نفوذ کرده و یکباره همه ساکنان کشتی را به همراه کشتی در دریا غرق میکند. •تفسیرنمونه ،ج3 ،ص37• 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
❔استادی این شبهه را کرد که نماز قضاء در زمان پیامبر و امامان اصلا وجود نداشته ، بعدها علما به خاطر اهمیت نماز گفتن که هر کس نمازش قضاء شد باید قضاء اونو بجا بیاره ببینم درسته ❗️❗️ 💠💠 👌در صورتی که انسان نماز خود را در وقت معین چه از روی عمد و چه سهوا نخواند ، باید در خارج وقت آن نماز را کند ، و این مساله ای است که مورد جعل و تشریع پبامبر گرامی و امامان علیهم السلام قرار گرفته است و ادعای مطرح شده در پرسش ، کاملا بی اساس است . ❕پیامبر گرامی فرمود ؛ « هر کس خواب بماند و نماز فریضه را نخواند ، یا خواندن آن را فراموش کند ، باید هر زمانی که آن را به یاد آورد ، نمازش را قضاء کند و ای بر او نیست چرا که خداوند می فرماید ؛ « نماز را برای یاد من به پا دار » ( طه 14)» 📚مستدرک الوسائل ج 6 ص 430 ❕زراره از امام باقر علیه السلام سوال کرد ؛ « مردی بدون طهارت نماز خوانده است یا فراموش کرده نماز بخواند و یا خواب رفته است ، تکلیف نمازش چگونه می شود ؟ 🔹امام علیه السلام پاسخ داد ؛ « باید آن نماز را در هر ساعتی که به یاد آورد از شب یا روز کند » 📚التهذیب ج 2 ص 266 👌و فرمود ؛ « زمانی که نمازی را فراموش کردی یا بدون نماز خواندی ، قضاء کردن آن بر تو لازم است » 📚الکافی ج 3 ص 291 ❕این مضمون در روایات متعدد دیگری نیز شده است ؛ 📚وسائل الشیعه ج 8 ص 253 باب 1 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
❔آیه ای در قرآن است که می گوید درخت زقوم که غذای جهنمیان است شبیه سرهای شیاطین است ❗️این مثال یعنی چی ❕چند تا از ما سر رو دیدن که درخت زقوم به سر اونها تشبیه شده ❕❕ 💠💠 👌قرآن با اشاره به اینکه غذای جهنمیان ، خوراکی ناگوار درخت است می فرماید ؛ « درخت زقّوم طعام گنهكار است كه همانند فلز گداخته در شكمها مى جوشد، جوششى همچون آب سوزان (انَّ شَجَرَةَ الزَّقُّومِ طَعامُ الأثِيمِ- كَالمُهْلِ يَغْلِي فِي البُطُونِ- كَغَلْي الحَمِيم).» ( دخان 43_46) 👌و می فرماید ؛ «آيا آن (نعمتهاى جاويدان بهشت) براى پذيرايى بهتر است يا درخت (نفرت انگيز) «زقوم» ... آن درختى است كه از قعر جهنّم مى رويد، شكوفه هايش همچون سرهاى شياطين است- آنها (مجرمان) از آن مى خوردند و خود را پر مى كنند» (اذلِكَ خَيْرٌ نَزُلًا امْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ ... انَّها شَجَرَةُ تَخْرُجُ فِي اصْلِ الجَحِيم- طَلْعُها كَانَّهُ رُؤُسُ الشَّياطينِ- فَانَّهُم لاكِلُونَ مِنْها فَمالِئُونَ مِنْها البُطُونَ). ( صافات 62_66) ❕زقوم به گفته اهل لغت اسم گياهى است بسیار تلخ و بد بو و بد ؛ 📚مجمع البحرین ماده زقم ❔حال سوال اینجاست كه مگر مردم كله هاى شياطين را ديده بودند كه قرآن شكوفه هاى زقوم را به آن تشبيه مى كند؟ 👌آنچه به نظر مى رسد اين است كه اين تشبيه براى بيان نهايت زشتى و چهره تنفرآميز آن است، زيرا انسان از چيزى كه متنفر باشد در ذهن خود براى آن قيافه اى زشت و وحشتناك ترسيم مى كند، و به هر چه علاقه مند است براى آن قيافهاى زيبا و دوست داشتنى. ❕لذا در عكسهايى كه مردم براى فرشتگان مى كشند زيباترين چهره ها را ترسيم مى كنند و به عكس براى شياطين و ديوان بدترين چهره ها را، در حالى كه نه فرشته را ديده اند و نه ديو را. 🔹در تعبيرات روزمره بسيار ديده مى شود كه مى گويند فلان كس مانند عفريت است، يا قيافه ديو دارد! اينها همه تشبيهاتى است بر اساس انعكاسات ذهنى انسانها از مفاهيم مختلف، تشبيهاتى است لطيف و گويا. 📚تفسیر نمونه ج 19 ص 72 🔹به دیگر ؛ ❕تشبيه شكوفه هاى اين درخت به سرهاى «شياطين» با اينكه هيچكدام از مخاطبين اين آيات، نه شيطان را ديده بود، و نه كلّه شياطين را، شايد از اين نظر باشد كه هر چيز زشت و وحشتناكى را به «شيطان» تشبيه مى كنند، همانگونه كه هر موجود زيبايى را به «فرشته» تشبيه مى نمايند با اينكه هيچكس «فرشته» را نيز نديده است، زنان مصر درباره قيافه يوسف گفتند: « درست مانند فرشته»! (انَّ هذا الّا مَلَكٌ كَرِيْمٌ) (يوسف- 31). 👌و در استعمالات روز مره مى گوييم فلان شخص قيافه «ديو» دارد، با اينكه كسى ديو را نديده، بلكه اصولًا ديو يك موجود موهوم است. ❗️اينها همه تشبيهاتى است كه براساس ذهنيتى كه ما از مفهوم كلمه «فرشته» و «شيطان» داريم آمده است، و عموماً تشبيهاتى است رسا و گويا و زيبا. 👌به اين ترتيب «زقوم» نه تنها ناگوار و بد طعم و بدبو است، بلكه از نظر ظاهر نيز بسيار بد منظر است، به خلاف از گياهان سمّى دنيا كه ظاهر زيبايى دارند. 📚پیام قرآن ج 6 ص 329 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
❔ من نقل قولی از پیامبر و امام صادق خواندم در مورد پرنده ای بنام فاخته که هرگز اجازه لانه سازی وزاد و ولد در خانه به آنها داده نشود زیرا فاخته پرنده شومی است و مرگ را برای اهل درخواست میکند آیا صحت دارد این گفته ❕❕ 💠💠 👌فاخته یا همان کوکو ، پرنده ای است خاکی رنگ شبیه کبوتر و کمی کوچک تر از آن که دور گردنش سیاه دارد. 📚لسان العرب ج 2 ص 65_ معجم الوسیط ، ماده فخت ❕در روایات اسلامی از این پرنده ، به عنوان پرنده ای شوم یاد شده است که بهتر است از نگهداری آن در خانه ، شود . 🔷امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « در منزل پدرم امام باقر علیه السلام پرنده ای به نام فاخته بود که روزی امام باقر از او صدای صیحه ای شنید ، خطاب به اهل منزل فرمود آیا می دانید که چه می گوید ؟ گفتند خیر ، فرمود می گوید شما را از دست بدهم ، شما را از بدهم ( همه شما بمیرید ) »، امام در ادامه فرمود ؛ « ما تو را از دست می دهیم قبل از آن که تو ما را از دست دهی ...» 📚الکافی ج 6 ص 551 👌و فرمود ؛ « فاخته پرنده شومی است که آرزوی مرگ برای اربابش می کند ، او را از خارج کنید » 📚همان مدرک ❕در مقابل نسبت به نگه داری در منزل توصیه هایی در روایات ما وارد شده است . 🔹امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « در صورتی که کبوتر در منزل باشد ، آفتی از جن به اهل خانه نمی رسد زیرا سفهاء اجنه به وسیله کبوتر ، از انسان می شوند » 📚بحار الانوار ج 62 ص 18 👌و فرمود ؛ « کبوتر از انبیاء است » 📚همان مدرک ص 17 👌و فرمود ؛ « در منزل رسول خدا ، زوج کبوتر رنگی وجود داشت » 📚الکافی ج 6 ص 548 ❕البته نگه داشتن کبوتر در منزل ، با کبوتر بازی و کفتر بازی که امروز رائج شده است دارد ، نگه داری کبوتر در منزل مستحب است اما آنچه تحت عنوان کبوتر بازی شناخته می شود ، ناپسند است چرا که مستلزم آزار و اذیت همسایگان و دید زدن منزل آنها و ... می باشد که اموری خلاف شرع و تلقی می شود. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
❔آیا حقیقت دارد که اگر زنی عطر بزند و بیرون برود محسوب می شود ❗️ 💠💠 👌آنچه شایسته همسران مومنه است آن است که در منزل برای شوهرشان خود را زینت و کرده و بوی ناخوش و چیزهایی که سبب تنفر شوهر می شود را از خود دور کنند ، چنان که همین وظیفه عینا برای شوهر هم ثابت است ، تا خدایی ناکرده عدم توجه به این نکته موجبات انحرافات جنسی هیچ یک از زوجین را نکند ، لذا در روایات اهل بیت صریحا به این نکته پرداخته و دستور داده شده است ؛ 📚وسائل الشیعه ج 20 ص 246 باب 141 ❕اما از سوی دیگر دستور داده شده است که زنان مومنه در هنگام خروج از منزل و حضور در اجتماع ، عفت و حجاب خود را حفظ کند و در برابر نامحرمان از استعمال بوی خوش و اجتناب کند تا سلامت اخلاقی جامعه و خانواده احیانا مورد آسیب قرار نگیرد . 🔹امام علیه السلام فرمود ؛ « هر زنی که برای غیر شوهر خود را معطر کند ، خداوند نمازی از او را قبول نمی کند تا ( از این معصیت ) و بوی خوش ، غسل ( توبه ) کند » 📚الکافی ج 5 ص 507 _ الفقیه ج 3 ص 439 ❕پیامبر گرامی فرمود ؛ « هر زنی که خود را خوشبو و معطر کند و از منزل خارج شود ، پیوسته ملائکه است تا به منزل باز می گردد » 📚عقاب الاعمال ص 308 ❕در نقل دیگر آمده است ؛ « پیامبر نهی کرد که زن برای غیر همسر خود را زینت ( و معطر ) کند که اگر چنین کند ، برای خداوند حق است که او را وارد کند » 📚الفقیه ج 4 ص 6 ❕بنابراین اصل عمل معطر کردن برای غیر همسر ، امری ناپسند است و باید ترک شود ، با این وجود در از پیامبر گرامی آمده است ؛ « هر زنی که خود را معطر کند و از میان جماعتی ( نامحرم ) بگذرد تا بوی خودش را به مشام آنها برساند ، چنین زنی زنا کار است » 👌مستند اصلی این نقل کتب و روایات اهل است مانند ؛ 📚مسند احمد ج 4 ص 414_ سنن دارمی ،ج 2 ص 279_ سنن نسائی ج 8 ص 153 _ المستدرک ج 2 ص 396 و ... 💠و اگر در برخی کتب مانند نهج الفصاحه ( ص 188) میزان الحکمه ( ج 2 ص 1167) این نقل آمده است بدون سند بوده به گونه ای که منبع اصلی آن همان نقل اهلسنت محسوب می شود. 👌بنابراین با توجه به این که این نقل در روایات معتبر شیعه نیامده است و مویدی هم در ما ندارد ، زیاد قابل اعتماد نیست ، اگر چه اصل عمل معطر کردن در برابر نامحرمان ، زشت و ناپسند است . کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
❔مگر امام حسین سید و شهداء می باشد ❗️چگونه در برخی روایات حضرت به عنوان سید الشهداء معرفی شده است ❕آیا این دو با یکدیگر تناقض ندارد ❕❕ 💠💠 👌در این شکی نیست که از جمله القاب حضرت حمزه علیه السلام « » می باشد. 🔷 علیه السلام فرمود ؛ « از ما بنی هاشم هستند هفت نفری که خداوند مانند آنها را خلق نکرده است ؛ رسول الله آقای اول و آخر جهانیان و خاتم پیامبران ، وصی او ( علی ) سرور وصیان ، دو نوه او حسن و حسین ،و ، و جعفر و قائم » 📚 ج22 ص276 👌در روایت دیگری حبرئیل امین حضرت را چنین معرفی کرد ؛ « این بن عبدالمطلب سید الشهداء است » 📚 ج22 ص277 ❕حضرت علی علیه السلام در شوری در برابر مهاجرین و انصار چنین کردند ؛ « شما را به خدا قسم می دهم که به مانند عموی من حمزه ، شیر خدا و شیر پیامبر و ، در میان شما کسی وجود دارد » 📚 ج2 ص555 👌امام علیه السلام نیز فرمود ؛ « بر عرش مکتوب است که شیر خدا و شیر پیامبرش و سید الشهداء است » 📚 ج1 ص224 🗯از سوی دیگر خداوند در حدیث قدسی امام علیه السلام را به عنوان سید الشهداء معرفی می کند و می فرماید ؛ «او سید و سرور تمام شهداء از اولین تا آخرین آنها است و او سرور بهشت می باشد » 📚 ج44 ص238 🗯میان این دو مطلب تنافی نیست . 🔶طبق بیان پیامبر گرامی ، حضرت نسبت به شهیدان معمولی ، کسانی که پیامبر یا وصی پیامبر نیستند سید و است و شمول سرور و سید بودن او نسبت به انبیاء و امامان نمی باشد . 🔷در روایتی آمده است که پیامبر گرامی خطاب به حضرت سلام الله علیهما عرضه داشتند ؛ « شهید ما حمزه سید و سرور شهداء است . فاطمه سوال کرد آیا حمزه سرور شهدایی است که با شما شهید شده اند ( یا سرور تمام است ؟) پیامبر پاسخ دادند او سرور و سید تمام شهداء از اولین تا آخرین آنها به غیر از و است » 📚 ج22 ص280 📚 یک جلدی ص153 🗯بنابراین حضرت حمزه نسبت به شهیدان معمولی سید و سرور است و امام حسین علیه السلام نسبت به تمام شهیدان اعم از شهیدان معمولی و غیر معمولی و برتر ، سید و سرور است . کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⚫️ویژه نامه به مناسبت وفات حضرت عبد العظیم حسنی علیه السلام ؛ ◼️ ایشان حضرت عبد العظيم بن عبد اللّه بن علىّ بن الحسن بن زيد بن الحسن بن علىّ بن ابى طالب عليهم السّلام است ، كه از اكابر محدّثين، و اعاظم علما و زهّاد و عبّاد و صاحب و تقوى است، و از اصحاب حضرت جواد و هادى عليهم السّلام است و نهايت توسّل و انقطاع به خدمت ايشان داشته و احاديث بسيار از ايشان روايت كرده است . 📚منتهی الامال ج 3 ص 1899 ▪️براى اثبات عظمت علمى حضرت عبد العظيم عليه السلام، كافى است كه بدانيم امام معصوم، مردم را براى حلّ مشكلات دينى و يافتن پاسخ اعتقادى و عملىشان، به ايشان ارجاع داده است. ▫️صاحب بن عَبّاد در رسالهاى كه در شرح حال حضرت عبد العظيم عليه السلام نوشته، در توصيف علمى ايشان آورده ؛ ابو تراب رويانى، روايت كرد كه شنيدم ابو حمّاد رازى مى گفت: خدمت امام هادى عليه السلام در سامرّا رسيدم و مسائلى از حلال و حرام از ايشان پرسيدم. امام به پرسشهاى من پاسخ داد و هنگامى كه خواستم از ايشان خداحافظى كنم، به من فرمود : « اى ابو حمّاد ، هنگامى كه چيزى از امور دينى در منطقه ات براى تو مشكل شد، از عبد العظيم بن عبد اللَّه حسنى بپرس و مرا به او برسان. » 📚شناختنامه حضرت عبد العظيم حسنى عليه السلام و شهررى/ مجموعه رساله هاى خطّى و سنگى: ص 23 (رساله «رسالةٌ فى فضل عبد العظيم عليه السلام»، صاحب بن عبّاد). 👌این تعبير، به روشنى نشان مى دهد كه حضرت عبد العظيم عليه السلام در عصر خود، مجتهد توانمندى بوده كه بر اساس اصول و قواعدى كه از اهل بيت عليهم السلام در اختيار داشته، مى توانسته ديدگاههاى اسلام را در زمينه هاى مختلف اعتقادى و عملى، استخراج كند و به پرسشهاى مردم پاسخ گويد. بنا بر اين، ايشان تنها يك محدّث و راوى احاديث اهل بيت عليهم السلام نبوده است؛ بلكه از علماى بزرگ خاندان رسالت بوده كه پس از معصومان، توان پاسخگويى به مسائل علمى را داشته و توانمندى علمى اش مورد تأييد و تصديق امام هادى عليه السلام قرار گرفته است. 📚حکمت نامه حضرت عبد العظیم حسنی ، ص 20 👌علامه نقل می کند ؛ « زمانی که حضرت عبدالعظیم از هراس سلطان وقت ، وارد ری شد ، در سرداب منزل یکی از شیعیان سکنی گزید ، و پیوسته در آن سرداب مشغول عبادت خداوند بود ، و روزها را با روزه داری و شب ها را با شب زنده داری و سپری می کرد » 📚بحار الانوار ج 99 ص 268 ❕مهمترين نشانه عظمت و مقامات باطنى حضرت عبد العظيم عليه السلام، برابرى فضيلت زيارت مزار آن بزرگوار، با فضيلت زيارت سيّد الشهدا عليه السلام است. 👌شيخ المحدّثين، صدوق، از محمّد بن يحيى عطّار كه يكى از اهالى رى است اين گونه نقل كرده كه خدمت امام هادى عليه السلام رسيدم. ايشان فرمود: «كجا بودى؟». گفتم: حسين بن على عليه السلام را زيارت كردم. امام هادى عليه السلام فرمود: « بدان كه اگر قبر عبد العظيم را در شهر خودتان زيارت كنى، مانند كسى هستى كه حسين بن على عليه السلام را كرده باشد.» 📚ثواب الاعمال ص 124 ❕از شهيد ثانى در تعليقه خلاصة علّامه حلّى از امام رضا عليه السلام نقل شده كه فرمود ؛ « هر كس قبر عبد العظيم را زيارت كند، بر خدا لازم مى شود كه او را داخل بهشت كند. » و در حديث ديگرى از آن امام آمده كه فرمود ؛ «هر كس نمى تواند مرا زيارت كند، برادرم عبد العظيم حسنى را در رى زيارت كند» 📚حاشیه الشهید الثانی علی خلاصه الاقوال ص 191 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
بی تردید و فرقه گرایی را نمی توان پدیده ای بی دلیل دید، چنانکه مطالعه ی احوال فرقه سازان حاکی از نوعی انحراف در ابعاد مختلف است و نیز فرقه گرایان از نوعی خلاء معنوی رنج می برند ما در این نوشتار برآنیم تا به بررسی علل و عوامل فرقه سازی و نیز فرقه گرایی بپردازیم؛ الف: علل و عوامل فرقه سازی ب؛ علل و عوامل فرقه گرایی 📌 ⭕️ وقتی به حالات روانی فرقه سازان معروف نگاه می شود ضمن مشاهده ی نوعی روان پریشی در وجود آنان به عوامل دیگری بر می خوریم که در کنار هم قرار گرفته شخص را از مسیر خود منحرف می کند و سبب می شود تا او پای به عرصه لرزان فرقه سازی بگذارد. نمونه های فراوانی وجود دارد که نشان می دهد عمده ی فرقه سازان از نوعی مشکل روحی و روانی رنج میبرند برخی از آنان به دلیل آزار والدین و برخی نیز به دلیل سختگیری اطرافیان و عده ای به دلیل از دست دادن والدین خود در دوران کودکی و بعضی به دلیل نداشتن پیشینه ی درخشان قومی، عده ای برای بر سر زبان افتادن و شهرت و برخی از جنون مقام طلبی و کسب موقعیت اجتماعی، همه اینها عوامل روانی هستند که سبب می شوند تا فرد اقدام به تشکیل هسته ها و گروه های انحرافی نماید. ⭕️ افرادی مانند علی محمد باب، اوشو، رام الله کسانی هستند که در کودکی سرگذشت غم انگیزی داشتند این سرگذشت سبب شد تا آرزوهای دوران کودکی آنها سرکوب شده به عقده ای روانی تبدیل و در گوشه ی ذهن آنان بایگانی شود و در زمان مناسب خود را نشان دهد بسیاری از قوانین فرقه سازان همان آرزوهای دوران کودکی و یا جوانی آنان است، آنها همۀ عواملی که روزگاری آنان را تحقیر کرده بود در قالب اهریمن و دیو تعریف می کنند و قصد انتقام از آنها دارند وقتی به سخنان افرادی مانند باب و اوشو دقت می کنیم به خوبی روشن است که افکار کودکانه خیالشان در قالب ادبیات بزرگسال خودنمایی می کند بنابراین عمده ترین عامل انحراف در فرقه سازان فشارهای روحی در دوران کودکی آنان است. بارور نشدن آرزوهای کودکانه نبود کمترین فضا برای ابراز عقاید دوران طفولیت سبب می شد تا آنها در مقطعی از سن بزرگسالی آن را بروز دهند. ↙️ اما عامل دوم را باید خلأ معنوی دانست، طبیعی است که محکم نبودن کمربند اعتقادی سبب می شود تا در مقابل هر نسیمی بلرزند و این اولین لغزش را به دنبال خواهد داشت و وقتی انحراف عقیدتی در کنار جاه طلبی قرار بگیرد فرزندی نامشروع به نام فرقه ی انحرافی متولد خواهد شد از این رو اکثر قریب به اتفاق فرقه سازان در همان مذهب و آئینی که بودند افراد لاابالی و بی قید نسبت به مذهب بوند و گویا آنان دین را لجامی می دیدند که نفس آنان را کنترل می کرد و این کنترل نفس چیزی نبود که وجود آنها آن را بطلبد می بینیم که اوشو دین و بندگی را ستمگری و سبب فقر و فلاکت می داند. ↙️ همه ی فرقه سازان چه مسلمان و چه غیر مسلمان از شریعتی که پیش از آن تابعش بودند دست می کشند و اگر چه حتی در طول آن آئین و خود را معرفی می کنند اما اساس اعمال عبادی آن را انجام نمی دهند چنانکه صوفیان برای آن که از بندگی خود را رها سازند قصه ای مضحک به نام طریقت یعنی عبور از شریعت ساختند و یا فرقه ی اهل حق جمع شدن به دور هم در یک هفته و خواندن اذکار و اوراد را برای یک هفته بی نمازی کافی می دانند. 🌐 پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه و عرفان های کاذب و دشمن شناسی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
#شایعه حذف یارانه سه دهک بالا 🔻 #حقیقت 🔹نوبخت : پرداخت یارانه ها در سال۹۷ به همان صورت قبلی ادامه خواهد یافت.. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            #ایتا 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       #سروش 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🔻 🔴رهبر انقلاب؛اگر از فضای مجازی غافل شویم..اگر نیروهای مومن انقلابی این میدان را خالی کنند، مطمئنا ضربه خواهیم خورد.. 🔻بایدجواب کار باطل را با کار فرهنگی حق داد.. ✅👉 @mobahesegroup
💠امام خامنه ای: 👈در شبکه های اجتماعی فقط به فکر خوشگذرانی نباشید. 🔴شما افسران جنگ نرم هستیدوعرصه جنگ نرم، و می طلبد.. ✅👉 @mobahesegroup
🔸چقدر تصویر عالی و با معنا.. : 👈دشمنان همچون بر فراز آن می‌چرخند.. ✅ گاردین انگلیسی فهمید..منافق های وطنی نفهمیدند!😏 @mobahesegroup
🔸 بگرییم یا بخندیم؟! یک آقازاده شده لیدر اعتراض به ! یک بچه ! شده سوز @mobahesegroup
4_5886536593686135637
11.25M
اپلیکیشن دلیل تخریب سپاه پاسداران ☝️ حتما ببینید✅ 🌹👉 @mobahesegroup
👇👇👇👇👇👇👇👇 توجه توجه توجه توجه 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 👈 چیست؟؟؟؟ 🔺🔺🔺🔺🔺🔺 @mobahesegroup
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 👇👇👇 ❌ ⭕️قسمت اول ⏺استفاده ابزاری از زيبايی زنان در طول تاريخ مشهود بوده است. ِالمان های زيبايی و تشخيص شان بر عهده ی جنس مخالف است.اين زيبايی ها قطعا به معنای استاندارد هايی که امروزه بصورت پکيج به خورد سلايق انسانی ميدهند نيست. هر زيبايی شامل : دلبری+ حسن صورت+ اندام ميباشد. هر کدام از اين ۳ آيتم برای هر شخصی متفاوت است.بدين شکل که فردی اندام لاغر ميپسندد و ديگری ....يکی موی بلند و ديگری کوتاه... تعريف پرستو در سيستم اطلاعاتی به زنان خوش چهره٬ خوش لباس٬دلبر و خوش صدايی گفته می شود که با گذراندن دوره های مختلف اطلاعاتی و فنی جهت جاسوسی(جمع آوری اطلاعات) و يا انهدام يک تاثيراتی چند برابر يک بمب اتم در يک کشور دارند . مجموعه و يا اهداف ديگر به استخدام سيستم اطلاعاتی در می ايند و گاهاً بله بمب اتم... اين پروژه برای مردانی تعريف ميشوند که شغل ها و پست های مهم کشوری دارند. ادامه دارد... ان شاالله 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🔴 آیا اداره کشور با این همه تناقض، می شود؟! 🔺ناهماهنگی دولت در سطوح بالا؛ معاون اول دولت: می شود! سخنگوی دولت: نمی شود! @mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👆👆👆👆👆👆👆👆👆 ⭕️از دستگیری در پاریس ⭕️تا ازدواج با ابریشمچی ⭕️صدور فرمان حمله به ایران پس از قطعنامه۵۹۸ ⭕️تجاوز جنسی به زنان و عقیم کردن آنها به فرمان مریم رجوی ⭕️نقش مریم رجوی در فتنه ۸۸ ⭕️کارنامه ننگین وی و گروهک تروریستی منافقین 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup                            👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup                       👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا