eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.6هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابو علی شیبانی بخشی از پروژه غرب برای اتفاقات و جریانات پشت پرده آقای رائفی پور @mobahesegroup
💠 پاسخ به شبهات و شایعات 🔻متن شبهه امشب هر کس دعا کنه قبول میشه چون که امشب ماه خانه خدا را طواف می کنه... 🔻پاسخ @mobahesegroup
⁉️ متن شبهه :👇👇👇👇 امشب هر کس دعا کنه قبول میشه چون که امشب ماه خانه خدا را طواف می کنه، … امشب تلاوت آیه ۲۹ و ۳۰ سوره فاطر باعث نزول برکت است: سُبحانَ الله یا فارِجَ الهَمّ وَ یا کاشِفَ الغَمّ فَرِّج هَمّی وَ یَسّر اَمری وَ ارحِم ضَعفی وَ قِلَهَ حیلَتی وَ ارزُقنی حَیثَ لا اَحتَسِب یا رَبَّ العالَمین. حضرت محمد فرمودند هر کس این دعا را در بین مردم پخش کند گرفتاریهایش حل شود. ✅پاسخ 👇👇👇👇 🔸عبارت طواف ماه بدور کعبه ادعایی بی اساس است، چرا که مدار ماه با مختصات کعبه برابری ندارد، به این عبارت که ماه در بالای کعبه و از بالای آن عبور نمی کند تنها در برخی موارد نادر از نزدیک ترین مکان به کعبه عبور خواهد کرد که در این ایام می توان قبله را به طور اجمالی از روی ماه پیدا کرد… بر خلاف خورشید که در سال، ۲مرتبه از بالای کعبه عبور خواهد کرد 🔸همچنین اینکه ماه طواف کند به دور کعبه نیز ادعایی بی اساس است، ماه به دور خود می چرخد، و به دور زمین، چطور به دور کعبه باید بچرخد؟ 🔸در سال ۲۰۱۱ یکی از سایت های وابسته به حرمین شریفین مسجد الحرام و مسجد النبی، اعلام کرد که ماه در بالای کعبه است و می توان از روی آن قبله را تعیین کنید. هر چند این موضوع از لحاظ علمی جای بحث دارد. 🔸در خواص آیات ۲۹ و ۳۰ سوره فاطر، با تحقیقات صورت گرفته آمده است: “هر کس این دو آیه را در ۴ پارچه پنبه ای نو و پاک بنویسد و در مکان تجارت خود قرار دهد، موجب رشد تجاری او و سود فراوان می شود.” (المصباح کفعمی، ص۴۵۶) 🔸کلمات دعا در متن شبهه از چندین دعای مختلف برداشته شده و چون کلمات زیبا و با معناییست در ذهن مخاطب هیچگونه شبهه‌ای ایجاد نمی‌کند (کما اینکه دعا کردن با این الفاظ و از زبان خود انسان ایرادی ندارد) ولی ایراد بزرگی که به این دعا وارد است دروغ بستن به پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه می‌باشد که با توجه به اینکه این کار از گناهان کبیره می‌باشد بسیار مورد مذمت است. 🔸پس از جستجو در منابع روایی، روایت و حدیثی با متن مذکور یافت نشد.البته در روایات دیگر، عباراتی وجود دارد که در برخی کلمات دعا، شبیه دعای مذکور است، اما در مجموع تفاوت دارد؛ که برای مطالعه به آدرس انتهای متن مراجعه کنید. 🔹در نتیجه: با وجود عدم صحت علمی قضیه طواف کعبه و همچنین عدم یافت چنین فضیلتی در مورد سوره فاطر و آیات ۲۹ و ۳۰ و همچنین عدم وجود چنین روایتی منقول از پیغمبر میتوان به طور قطع گفت که این پیام ساختگی بوده است. و نقل آن از جهت انتشار دروغ و نسبت دادن روایتی به پیامبر از روی دروغ حرام شرعی است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🔴 و پاسخی دیگر به «امشب ماه به دور خانه کعبه می چرخد...» ⁉️متن شایعه👇👇👇👇 "امشب از ساعت 2بامداد تا اذان صبح هرکس حاجتی داره دعا کند چون امشب بعداز1100سال ماه بدوره خانه کعبه می چرخد. هرکس به پنج نفر خبر میدهد اولین دعا نصیبش میشود التماس دعا" goo.gl/ZVvMMM ✅پاسخ شایعه 1. این مطلب صحت ندارد و در منابع علمی یا دینی وجود ندارد! از نشانه های شایعه بودن اینگونه پیامها، عدم ذکر تاریخ مشخص و ادعای عدم تکرار آنها تا زمانهای طولانی است که برای انتشار حداکثری شایعه ذکر می شود! 2. حرکت ماه در مداری بیضی به دور تمام کره زمین است و حتی در حرکت ظاهری آن نیز، امکان اینکه ماه به دور نقطه‌ای مشخص مثل"کعبه" گردش کند وجود ندارد! goo.gl/TMb1Lj 3. ماه تقریبا در هر 27/3 روز یك دور كامل به دور زمین می‌گردد و در طول این مدت ممكن است در تاریخ‌های قابل محاسبه از نقطه بالای كعبه در آسمان عبور كند که این امر منحصر به یکبار در سال نیست! goo.gl/5RZZEP 4. ادعای پایانی متن مبنی بر خبر دادن و برآورده شدن دعا و... نیز باتوجه به رد اصل موضوع صحت نداشته و هیچگونه مبنای روایی یا عقلی ندارد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ سوال :👇👇👇 علت اختلاف شیعه و اهل سنت در وضو چیست ؟ ✅ پاسخ : 👇👇👇👇 اختلاف شیعه و اهل سنت در این مسائل به اختلاف در مبانی استنباط احكام دینی بر می گردد. هر یك از مذاهب فقهى اسلامى براى استنباط احكام دین، از یكسرى اصول و مبانى بهره می گیرند. طبیعى است كه اگر در اصول، مبانى و منابع استنباط با هم اختلاف داشته باشند، نتیجه و ره آورد استنباط ها متفاوت خواهد شد. بسیارى از اختلافات فقهى شیعه و سنی،‌ ریشه در تفاوت دیدگاه ها در اصول و مبانى استنباط دارد، مثلاً اهل سنت افزون بر قرآن و سنت پیامبر(ص) به سنت صحابه و گاهى به سنت تابعین ارزش مى دهند،‌ ولى شیعه افزون بر قرآن و سنت پیامبر (ص)، به سنت اهل بیت پیامبر(ص) بها مى دهند و سنت صحابه را اگر مستند به سنّت پیامبر نباشد، به عنوان منبع شرعى نمى پذیرند. برخى از اختلافات فقهى ریشه در همین نكته دارد. اختلاف در وضو هم از همین نوع است. شیعیان با تمسك به حدیث ثقلین، به اهل بیت و امامان معصوم(ع) مراجعه مى كنند و احكام شرعى خویش را فرا مى گیرند، امّا اهل سنّت این چنین عمل نمی کنند. در زمان خلفا به ویژه خلیفة دوم (عمر) سیاست جلوگیرى از نشر حدیث رواج داشت و خلفاى بعدى تا زمان عمر بن عبدالعزیز، همین سیاست را در پیش گرفتند كه سرانجام بسیارى از روایت هاى پیامبر اسلام(ص) و حوادث صدر اسلام به فراموشى سپرده شد و نسل هاى بعدى نسبت به آن بیگانه شدند. زین پس شیعیان با مراجعه به امامان معصوم(ع) توانستند سنت فراموش شده پیامبر(ص) را دریابند و آن را سرمشق زندگى خویش قرار دهند؛ به عنوان مثالدر مورد وضو: امام باقر(ع) در این راستا ظرف آبى برداشت و به وضو پرداخت و فرمود: پیامبر (ص) چنین وضو مى ساخت.(1) كیفیت وضوى اهل سنت به جهت تفسیرى است كه ایشان از آیه "فاغسلوا وجوهكم و ایدیكم الى المرافق" (2) دارند. ظاهر معناى آیه چنین است كه صورت و دستها را تا آرنج بشویید. اهل سنت از كلمه "الى" خیال مىكنند كه آیه مىگوید دستها را از سرانگشتان به طرف آرنج بشویید، ولى با اندكى دقّت روشن مىشود كه كلمه "الى" تنها براى بیان حدّ شستن است، نه كیفیّت شستن. توضیح: آیه درست به آن مىماند كه انسان به كارگرى سفارش مىكند دیوار اتاق را از كف تا یك متر رنگ كند. بدیهى است منظور این نیست كه دیوار از پایین به بالا رنگ شود، بلكه منظور این است كه این مقدار باید رنگ شود، نه بیشتر و نه كمتر. بنابراین فقط مقدارى از دست كه باید شسته شود، در آیه ذكر شده ، اما كیفیت آن در سنت پیامبر (كه به وسیله اهل بیت به ما رسیده) آمده است و آن شستن آرنج است به طرف سر انگشتان.(3) البته مذاهب چهارگانه اهل سنت، شستن دست هنگام وضو از سر انگشتان تا آرنج را واجب نمىدانند و مىگویند بهتر است كه بدین طریق وضو گرفته شود. امامیه(شیعه) گفتهاند: از آرنج واجب است و عكس آن باطل است، هم چنان كه مقدّم داشتن دست راست بر چپ واجب است. باقى مذاهب گفتهاند: شستن آنها به هر طریقى كه باشد، واجب بوده و تقدیم دست راست و شروع از انگشتان تا آرنج افضل است؛ (4) یعنى ثواب بیشترى دارد. شستن پا به جاى مسح كه میان اهل سنت رواج دارد، تفسیر خاصى است كه از ادامه همان آیه ارائه دادهاند. به نظر آنها كلمه "ارجلكم" (پاها) بر "وجوهكم" (صورتها) عطف شده و باید مانند آن شسته شود، اما شیعه معتقد است این كلمه بعد از كلمه رؤوس (سرها) ذكر شده و عطف به آن است و باید پاها را مانند سر مسح كنید. در هر حال اختلاف عمل در مذاهب اسلامى ناشى از اختلاف برداشت و فهم متفاوت از آیات بوده و سنت پیامبر را هر دو گروه طبق عقیده خود مىدانند، اما شیعه افتخار دارد كه پیرو ائمه اطهار بوده و پیشوایان معصوم(ع) از آیات الهى و روش و سنت و گفتار رسول خدا(ص) آگاهتر بوده و درستتر تفسیر مىكنند. و همان گونه كه بیان شد در روایات ائمه(ع) بیان شده كه روش وضوى پیامبر(ص) به روش شیعه بوده است. ادامه در پست بعدی👆👆🔶👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🔺ادامه پست بالا👇👇👇👇👇 در مورد نماز نیز فرق هایی بین شیعه و سنی هست مانند مسئله دست بسته بودن (تكفیر و یا تكتّف) در حال نمازكه اهل سنت انجام می دهند، از زمان خلیفه دوم مرسوم شد و از بدعت هاى ایشان است . در زمان پیامبر و خلیفه اول این طور نماز می خواندند هنگامى كه اسیران جنگى ایرانى بر عمر وارد شدند، همین كار را كردند. عمر از این كار خوشش آمد و گفت : خوب است در نماز در برابر پروردگار همین كار را بكنیم . اما شیعه با توجه به روایات امامان معصوم آن را درست نمی داند. امام باقر(ع) فرمود: و علیك بالاقبال على صلاتك ... قال : ولا تكفّر فانّما یصنع ذلك المجوس؛ بر تو باد به توجه قلبى بر نمازت ... و دست بر روى دست در حال نماز نگذار، زیرا این كار مجوس است.(5) بنابر این به عقیده شیعه این نحو نماز خواندن درست نیست وتكفیر یكى از مبطلات نماز است، زیرا بدعت در دین محسوب می شود.پیامبر(ص)فرمود: صلّوا كما رأیتمونى أصلى ؛ همانطور كه من نماز مى خوانم نماز بخوانید. پیامبر و اصحاب دست بسته نمى خواندند. پى‏ نوشت‏ها: 1- شیخ حرّ عاملی، وسایل الشیعه، ج 1، ص 274،‌ ج 7. 2 - سوره مائده (5) آیه 6. 3 - تفسیر نمونه، ج 4، ص 286. 4 - محمد جواد مغنیه، فقه تطبیقى ،ترجمه كاظم پورجوادى، ص 40. 5 - وسائل الشیعه ، ج 4 باب 15 از ابواب قواطع الصلاة کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
قرار دادن دنیا، در یک تخم مرغ! ⁉️پرسش : 👇👇 آیا خداوند می تواند دنیا را با حفظ حجم آن در یک تخم مرغ جای دهد؟ اگر مى تواند، چگونه؟ و اگر نمى تواند، چرا خداوند را قادر مطلق می دانیم؟ ✅ پاسخ : 👇👇👇 ما با تاکید بر آیه«انَّ اللَّهَ عَلى کُلِّ شَىءٍ قَدیر»(1) هیچ امری را خارج از اراده و قدرت خداوند متعال نمی دانیم. با این حال، آیا ممکن است خداوند هر امری را تحقّق بخشد؟ به عنوان مثال، آیا او با قدرت مطلق خود می تواند همه دنیا را درون تخم مرغی جای دهد بدون اینکه تخم مرغ بزرگ شود، یا دنیا کوچک گردد؟! اگر بگوییم مى تواند چنین کاری کند، در هیچ مشاهده و سنجش علمی ای باور کردنى نیست؛ و اگر بگوییم نمى تواند چنین کاری کند چگونه خداوند را قادر بر هر کاری معرّفی می کنیم؟ در پاسخ به چنین سوالی باید گفت: «قدرت همیشه به امور ممکن تعلّق مى گیرد، و امر محال متعلّق قدرت نیست». این جمله یک قانون و قاعده اساسى است. براى توضیح آن لازم است به عنوان مقدّمه چند مثال ذکر شود: فرض کنید شما یکی از سازندگان لامپ هاى الکتریکى و از ماهرترین افراد در این حرفه می باشید و مجهزترین کارخانه در این زمینه را در اختیار دارید. آیا با وجود این، باز هم مى توانید لامپى بسازید که «در آن واحد» هم روشن باشد و هم خاموش؟! یعنى روشنی آن، عین خاموشی آن باشد؟ البته که نمى توانید چنین چیزى را بسازید. این ناتوانى از کجاست؟ نمى توان گفت این ناتوانى از عدم مهارت یا کمبود تجهیزات است، بلکه در واقع چنین چیزی ممکن نیست؛ چون امرى «محال» است. به مثال دیگر توجّه کنید! شما دوستى دارید که یک مهندس ساختمان است و تاکنون ساختمان هاى متعدّدى را ساخته است. آیا او مى تواند خانه اى هر چند کوچک و محقّر بسازد که فقط از اشعه آفتاب یا طبقات هوا یا امواج رادیویى باشد؟ چنین پیشنهادى صداى اعتراض شما را بلند خواهد کرد که این چه حرفى است! دوست من ساختمان هاى عظیمى ساخته است امّا براى ساختن یک ساختمان ـ چه بزرگ و چه کوچک ـ مصالح خاصّى لازم است. اشعه آفتاب که از مصالح ساختمان نیست! از مثال هاى فوق به یک نتیجه اساسى مى رسیم و آن اینست که توانایى و عدم توانایى «فاعل فعل» یک چیز است، و امکان تحقّق یک امر چیز دیگرى. با ذکر این مثالها، اکنون به روشنى قابل درک است که «امور ممکن» تنها اموری هستند که همیشه متعلق قدرت اند و ما در تجارب معمول خود به عنوان یکاصلاساسى به آن توجّه داریم. اما امورى که در ذات خود محال هستند هیچ گاه متعلّق قدرت نخواهند بود. در واقع مشکل این امور از ذات خود آنهاست و نه از قدرت و مهارت فاعل. بنابراین این امور واقع نمی شوند چه فاعل آنها قادری مطلق باشد و چه موجودی ضعیف مثل انسان. اکنون در این جمله که «آیا خداوند قادر است همه دنیا را درون یک تخم مرغ قرار دهد؟» دقّت کنید! کاربرد واژه «قدرت» در اینجا بى معنا است؛ زیرا قرار دادن یک جهان وسیع در یک تخم مرغ به صورتى که نه تخم مرغ اندازه جهان گسترش یابد و نه جهان به اندازه تخم مرغ کوچک شود یک فرض محال و باطل است.(2) به عبارتی، تمناى این که جهان در میان تخم مرغى قرار گیرد تمنّاى جمع میان دو نقیض است. زیرا مستلزم اینست که یک شىء (تخم مرغ) در یک آن هم کوچک باشد و هم بزرگ؛ و این جمع نقیضین بوده(3) و امری محال است. ادامه در پست بعدی👆👆 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
پی نوشت: (1). (خداوند بر همه چيز قادر و تواناست)؛ سوره هود، آیه 4. (2). خدا را چگونه بشناسیم، مکارم شیرازی، ناصر، تهران، انتشارات كانون انتشارات محمدى، 1362 هـ.ش، چاپ اول، ص 82 – 87 با تلخیص. (3). پاسخ به پرسش های مذهبی، مکارم شیرازی، ناصر، قم، انتشارات مدرسه امام علی بن ابى طالب(علیه السلام)، 1377 هـ.ش، چاپ اول، ص 49. (4). الكافی، كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق، محقق/ مصحح: غفاری، على اكبر، آخوندى، محمد، تهران، دار الكتب الإسلاميه، 1407 هـ.ق، چاپ چهارم، ج 1، ص 79. (5). الوافی، فيض كاشانى، محمد محسن بن شاه مرتضى، اصفهان، انتشارات كتابخانه امام أمير المؤمنين على عليه السلام، 1406 هـ.ق، چاپ اول، ج 1، ص 322. (6). آموزش عقايد، مصباح یزدی، محمدتقی، تهران، شركت چاپ و نشر بين الملل سازمان تبليغات اسلامى، 1384هـ.ش، چاپ هفدهم، ص 78. (7). آموزش فلسفه، مصباح يزدى، محمد تقى، تهران، انتشارات امیرکبیر، 1378 هـ.ش، ج 2، ص 414 @mobahesegroup
🔺 ادامه پست بالا 👆👆 👇👇👇 با این حال، گفته شده شخصی از امام صادق(علیه السلام) پرسید که: آیا خداوند می تواند جهان را بدون اینکه کوچک شود در تخم مرغی بدون اینکه بزرگ شود جای دهد؟ امام در پاسخ فرمود: «اِنَّ الَّذِی قَدَرَ اَنْ یُدْخِلَ الَّذِی تَرَاهُ الْعَدَسَهَ اَوْ اَقَلَّ مِنْهَا قَادِرٌ اَنْ یُدْخِلَ الدُّنْیَا کُلَّهَا الْبَیْضَهَ»(4)؛ (خدایی که می تواند جهان را در عدسی چشم شما و حتی کوچک تر از آن قرار دهد، می تواند دنیا را درون تخم مرغی جای دهد). آیا این روایت با توضیحات گفته شده ـ راجع به عدم تعلّق قدرت الهی به امور محال ـ سازش دارد یا خیر؟ در پاسخ باید گفت: درک کردن برخی از مسائل فلسفی تا اندازه ای مشکل است. از این جهت وقتی این سوال را خدمت معصومین(علیهم السلام) مطرح می نمودند، ایشان بعضی از سوال کنندگان را با جوابی «اسکاتی» و در حدّ فهمشان قانع می کردند؛ و جواب «تحقیقی» را برای افرادی که از ذوقی برای درک مباحث عقلی و فلسفی برخوردار بودند، می گذاشتند. بنابراین امام صادق(علیه السلام) در این روایت، پاسخی در سطح فهم مخاطب ارائه داده است، نه اینکه در مقام بیان پاسخ حقیقی باشد. مثل آنجا که مردی در نزد امیر المومنین(علیه السلام) همین سوال را مطرح کرد و ایشان در عباراتی کوتاه و پرمغز پاسخ حقیقی را این چنین بیان کردند: «انّ اللَه تَعَالَى لَا ینسَب الَى العَجز وَ الّذِی سَالتَنِی لَا یَکُون»(5)؛ (به خداوند ناتوانی نسبت داده نمی شود ولى آنچه سوال کردى، امر محالى است). به هرحال، امری که ذاتا محال است متعلّق قدرت واقع نمى شود. قدرت مطلق الهی نیز به این معنا نیست که امری ناممکن و محال را عملی و محقّق کند.(6) و سوال از اینکه «آیا قدرت الهى به محال ذاتی تعلّق مى گیرد یا نه؟»، سوال صحیحی نیست.(7) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🔺تعجب نکنید، فکر کنید! 🔸آیا میدانید در ایران "مجوز آسیاب گندم" به هیچ کس داده نمی شود، تا با انحصار شرکت های بزرگ، استانداردهای خطرناک سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی، اجرایی شود، نتیجه آن، وجود انحصار تولید آردهای تجزیه شده و آلوده به قرص های شیمیایی است. 😳وزارت صنایع، برای "آسیاب همه ی حبوبات و غلات بغیر گندم" مجوز صادر می کند. ✅موسسه تحقیقات طب اسلامی الشفاء 🆔 @mobahesegroup ☀️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی میگیم آبا و اجداد این اروپایی ها وحشی هستن و این توحشی که توی پاریس میبینید چیز عجیبی نیست دقیقا منظورمون چیه اینجا موزه انسان پاریس است و در آن جمجمه ۱۸۰۰۰ الجزایری که سر آن‌ها توسط ارتش فرانسه در زمان استعمار الجزایر جدا شده،نگهداری می‌شود میگن داعش‌ وقتی اینو فهمید از میادین خداحافظی کرد😐 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مزدور شاپرک شجری زاده از کجا به کجا رسید کلیپ را حتما ببینید مزدوران وطن فروش رابیشتر بشناسید @mobahesegroup
این بی‌وجدان رو که یادتونه ؟ شاپرک شجری زاده هستن یکی از نوچه‌های مسیح‌علینژاد که توی خیابان انقلاب شالشو به چوب زد و بعد از ایران فرار کرد حالا دیروز رفته پارلمان کانادا و خواستار تحریم ایران به بهانه حقوق بشر شده ! یادتونه رسانه‌های ضدانقلاب از BBC فارسی گرفته تا شبکه منوتو چقدر از این‌ها دفاع کردن ؟ یادتونه یک مُشت خائن توی ایران از این عفریته‌ها دفاع کردن ؟ تک تک کسایی که از این‌ وطن‌فروش‌ها حمایت کردند شریک تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران هستن @mobahesegroup
‌‌ 🔰 پیام رهبر انقلاب به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز ‌‌ 🏷 @mobahesegroup 👇👇👇👇👇👇👇
‌‌ 🔰 پیام رهبر انقلاب به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز ‌‌ 🏷 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز، این اجلاس سالانه را نشانه‌ی حق‌گزاری در برابر فریضه نماز خواندند و درباره اهمیت نماز افزودند: نماز آنجا که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل میکشاند و اعتلا میبخشد. ‌‌ 📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این اجلاس که صبح امروز (چهارشنبه) در استان سمنان برگزار شد و آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در ، آن را قرائت کرد به شرح زیر است.👇 ‌‌ 🔻 بسم الله الرحمن الرحیم و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین ‌‌ 🔸️ اجلاس سالانه‌ی نماز از سوئی نشانه‌ی حق‌گزاری در برابر فریضه‌ئی است که میتواند بر همه‌ی اعمال و فرایض دیگر، روح بدمد و آنها را کارآمد کند: «إن قُبِلَت قُبِلَ ماسِواها» و از سوی دیگر خدمت بزرگی است به آنان که حقِّ این هدیه‌ی الهی را ندانسته و در آن سهل‌انگاری میکنند. ‌‌ 🔹️ آنگاه که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل میکشاند و اعتلاء میبخشد. ‌‌ 🔸️بخش مهمی از گرفتاریها و آلودگیهای ما براثر نپرداختن به این حقیقت هشدار دهنده است. از این رو با همه‌ی شیوه‌های اثرگذار، در شمار وظایف بزرگی است که همه باید بدان اهتمام ورزیم و شما دست‌اندرکاران این اجلاس بویژه عالم مجاهد جناب حجةالاسلام آقای قرائتی بحمدالله در این راه از توفیق الهی بهره‌مند شده‌اید. ‌‌ 🔹️ میتواند در این عرصه از اثرگذارترین‌ها باشد. ‌‌ 🌟 را مزین کنید به ؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ی جامعه است. ‌‌ 🔺️ والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته سیدعلی خامنه‌ای ۱۳ آذر ۱۳۹۷ instagram.com/p/Bq_62cxgR-S --- @mobahesegroup
حالا علت حرفای آقامیری رو متوجه شدید؟؟ وقتی میگفت کدوم خدا بخاطر یه تار مو جهنم میبره منظورش اینا بود‼️ خب داشت برای خودش مجوز آماده میکرد واسه این وقتها دیگه عجب😏😏😏 @mobahesegroup
https://goo.gl/tyPGvy ⛔️ متن شایعه ⛔️ " چندروزپيش براي شركت درمجلس ختمي به مسجدي رفتم ، به احترام خانواده مصاب، مجبوربودم تا پايان مجلس حضورداشته باشم، طبق مرسوم اكثر مجالس ترحيم در ايران، آخوندي به منبر جلوس فرمود، و چون چيزي درچنته نداشت، موضوع تكراري تولد امام علي در كعبه و قصه هايي ازمعجزات دوران كودكي آن حضرت بيان كرد، وقتي قصه تولد امام در كعبه را توضيح ميداد، گفت: " ديواركعبه شكافت و فاطمه بنت اسد با بچه اي در آغوش، از درون كعبه بيرون آمد، هنوز هم بعد از ١٤٠٠ سال آثار آن شكاف و تَرَك را بر ديوار كعبه مي توانيدببينيد، آنهايي كه به مكه مي روند خوب دقت كنند در ضلع جنوبي ..." دعا كرد و از منبر فرودآمد، نزديكش رفتم وگفتم : جناب شيخ، بعد از زمان تولد امام علي تا امروز، سه بار ساختمان كعبه ويران شده است و مجدداً بازسازي اش نمودند، بار اول، عبدالله زبير در سال ٦٤ هجري آن را تخريب نموده و در همان سال آن را بازسازي كرده و حتي ابعاد اوليه آن را هم تغيير داده است، بار دوم، حجاج بن يوسف به فرمان عبدالملك مروان ، در سال ٧٤ كعبه را برسر عبدالله زبير ويران كرد( چون عبدالله در آن پناه گرفته بود) و مجدداً در سال بعد بازسازي اش كردند؛ بارسوم، درسال١٠٣٩ هجري به علت باران سيل آسايي كه در مكه آمد و ارتفاع آب تا بيشتراز دومتر ديواركعبه را فراگرفت، بخش زيادي از كعبه ريزش نمود، به دستور سلطان مرادچهارم( پادشاه عثماني) مابقي را هم تخريب و يك بناي مستحكم و جديدي ساختند كه تا امروز همچنان استوارمانده است، پرسيدم جناب شيخ، خانه اي كه بعد از آن تاريخ ، سه بار ديگر تخريب و بازسازي شده و حتي نوع مصالح آن هم تغيير كرده است، آن شكاف و تَرَك چطور همچنان باقي مانده كه شما آدرس به مردم مي دهيد؟!! ميدانيد درپاسخم چه جمله اي گفت؟ ، مگرچندنفرمثل شما در اين مجلس هستند و اين اطلاعاتي كه شما داريد را دارند؟ !! ما بايد با اين قصه ها علاقه مردم به امام علي و ولايت را حفظ كنيم!! گفتم با دروغ گفتن مي خواهيد امام علي را بزرگ نشان دهيد؟ شما خودت آن شكاف را ديدي كه به مردم آدرس مي دهيد؟ !! لبخندي زد و گفت: سخت نگير استاد، . معلومم شد من را مي شناسد؛ ... احساس كردم بعضي ازاين آقايان، وقتي بالاي منبر قرارمي ميگيرند همه مردم را بيسواد و نادان مي پندارند، چون به اين باور هستند كه مردم همانند گوسفندانند و علما به منزله چوپان .... " 🔴 در پاسخ به شایعه "دروغ روحانی شیعه در مورد شکاف محل تولد حضرت علی(ع) در کعبه، برای حفظ علاقه مردم به ولایت ایشان !!" : 1️⃣ تخریب چندباره کعبه در طول تاریخ مورد اجماع همه مسلمانان است و یک روحانی که سالیان زیادی از عمر خود را صرف یادگیری علوم دینی و تاریخ اسلام کرده، به اصل اعجاز شکاف کعبه می پردازد، نه حاشیه آن! yon.ir/kab01 yon.ir/kab02 2️⃣ اعجاز شکاف خانه کعبه هنگام تولد حضرت علی(ع) از اتفاقات مسلم تاریخ اسلام بوده و گزارشات متعدد در منابع معتبر شیعه و اهل سنت، هیچ شک و شبهه ای را در مورد آن باقی نمی گذارد! yon.ir/kab07 3️⃣ با تخریب چندباره کعبه، آثاری از مکان ورود فاطمه بنت اسد وجود ندارد و شکاف فعلی که آثار بند کشی روی آن نمایان است، درضلع غربی کعبه و تقریبا در فاصله یک متری رکن یمانی قرار دارد که مستجار نامیده شده و مورد احترام شیعه و سنی است! yon.ir/kab09 4️⃣ گفتگوی تخیلی و ساده لوحانه پایان شایعه، بیانگر غرض نویسنده در تخریب اعتقادات تشیع و روحانیت است! زیرا در مورد ولایت امام علی(ع)، دلایل و برهانهای متعدد عقلی، قرآنی و روایی، حتی از کتب اهل تسنن داریم که شیعه را بی نیاز از جعلیات کودکانه ادعا شده می کند! yon.ir/kab11 yon.ir/kab12 yon.ir/kab13 yon.ir/kab14 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
https://goo.gl/tyPGvy 🤔 ❔آیا این روایت است ❗️‌ ❔: به جز همه مردم خر مگس جهنمند؛ روايت بدين مضمون ميباشد: أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى بْنِ عُبَيْدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ شُعَيْبٍ عَنْ عِمْرَانَ بْنِ إِسْحَاقَ الزَّعْفَرَانِيِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ إِنَّ اللَّهَ خَلَقَنَا مِنْ نُورِ عَظَمَتِهِ ثُمَّ صَوَّرَ خَلْقَنَا مِنْ طِینَةٍ مَخْزُونَةٍ مَكْنُونَةٍ مِنْ تَحْتِ الْعَرْشِ فَأَسْكَنَ ذَلِكَ النُّورَ فِیهِ فَكُنَّا نَحْنُ خَلْقاً وَ بَشَراً نُورَانِيِّینَ لَمْ يَجْعَلْ لِأَحَدٍ فِی مِثْلِ الَّذِی خَلَقَنَا مِنْهُ نَصِیباً وَ خَلَقَ أَرْوَاحَ شِیعَتِنَا مِنْ طِینَتِنَا وَ أَبْدَانَهُمْ مِنْ طِینَةٍ مَخْزُونَةٍ مَكْنُونَةٍ أَسْفَلَ مِنْ ذَلِكَ الطِّینَةِ وَ لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لِأَحَدٍ فِی مِثْلِ الَّذِی خَلَقَهُمْ مِنْهُ نَصِیباً إِلَّا لِلْأَنْبِيَاءِ وَ لِذَلِكَ صِرْنَا نَحْنُ وَ هُمُ النَّاسَ وَ صَارَ سَائِرُ النَّاسِ هَمَجٌ لِلنَّارِ وَ إِلَى النَّارِ : امام صادق علیه السلام مى‏فرمود: خدا ما را از نور عظمت خویش آفرید، آنگاه آفرینش ما را از گلى در خزانه و پوشیده از زیر عرش صورتگرى کرد و آن نور را در آن، جایگزین ساخت، و ما مخلوق و بشرى نورانى بودیم، و براى هیچکس از آنچه در خلقت ما نهاد، بهره‏ئى قرار نداد و ارواح شیعیان ما را از گل ما آفرید و بدنشان را از گلى در خزانه و پوشیده پائین‏تر از گل ما. و خدا هیچ کس را جز انبیاء از خلقت ایشان بهره‏ئى نداد، از این رو ما و آنها آدمى شدیم و مردم دیگر هستند که سزاوار دوزخند و بسوى دوزخ می ‏روند. : اصول کافى جلد ١ صفحه ٣٨٩ روایت ٢ 💠💠 👌روایت مذکور از حیث سندی و غیر قابل استدلال و توجه است . 1⃣از جمله راویان حدیث مذکور ، است که مجهول و ضعیف است . 📚زبده المقال من معجم الرجال ج2 ص322 2⃣راوی دیگر ، است که او نیز مجهول و ضعیف است . 📚همان منبع ، ج2 ص123 3⃣و راوی دیگر نیز است که مشترک بین چندین راوی به این عنوان است و دقیقا مشخص نیست چه کسی است و آیا فردی موثق است یا خیر ؛ 📚همان منبع ، ج2 ص390 ❕لذا علامه ذیل روایت مذکور می نویسد ؛ « الحدیث الثانی ، » « این حدیث مجهول است و راویان آن توثیق ندارند » 📚مراه العقول ج4 ص272 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
https://goo.gl/tyPGvy 🤔 ❔دشنام دادن به از نظر اسلام چه حکمی دارد ❗️آیا کانال های ضد دین راست می گویند که پیامبر گفته است مسلمین می توانند به کفار سب و ناسزا بگویند ❕❕ 💠💠 👌سب کردن به معنای بدگویی و دشنام دادن است که توام با طرف مقابل است ، مانند خطاب کردن طرف به احمق ، بی شعور ، پست ، رذل و امثال آن ❕به یقین هیچ مومنی را نباید کرد چرا که پیامبر گرامی فرمود ؛ « دشنام دادن و سب کردن مومن مایه فسق است » 📚وسائل الشیعه ج12 ص297 👌در مورد سب کردن و دشنام دادن به کافران نیز ، اصل بر آن است ، چرا که غالبا با دو اثر منفی همراه است؛ 1⃣چه بسا طرف مخالف ، مقابله به مثل کند و به مقدسات نماید ، لذا در آیه 108 سوره انعام می خوانیم ؛« به معبود کسانی که غیر خدا را می خوانند دشنام ندهید مبادا آنها نیز از روی نادانی خدا را دشنام دهند » 2⃣دیگر اینکه ممکن است این گونه بد گوییها آنها را کند و پافشاری آنها در کفر و ضلالت بیشتر گردد، لذا علی علیه السلام یاران خود را نهی کرد که به اصحاب معاویه در جنگ دشنام دهند زیرا ممکن بود سب کردن آتش جنگ را شعله ور تر سازد و سبب کفر و ضلالت بیشتر طرف مقابل شود ، لذا فرمود ؛ « من دوست ندارم که شما دهنده باشید » 🔶نهج البلاغه خطبه 206 👌ولی این قاعده مانند هر قاعده کلی دیگر موارد دارد . ❕در خطبه 19 نهج البلاغه می خوانیم که علی علیه السلام به اشعث بن قیس منافق که سخنی توهین آمیز و بی ادبانه به امام گفت ، فرمود ؛ « لعنت خدا و لعنت کنندگان بر تو باد ای بافنده ( دروغ ) ، فرزند بافنده و ای منافق فرزند کافر » 👌حسین علیه السلام خطاب به ابن زیاد عرضه داشت ؛ « هان این حرام زاده فرزند حرام زاده ، مرا میان درگیری و خواری مخیر کرده است ، هیهات از من که چنین کنم و هیهات از ما که تن به خواری بسپاریم » 📚الاحتجاج ج2 ص97 ❕به طور کلی مورد اسثتناء سب و دشنام در مورد بدعت گزاران و گمراه کنندگان مردم است ، در صورتی که سب و بد گویی کردن از آنان سبب روشن شدن دسیسه آنها و دوری مردم از آنها شود ، زیرا این کار نوعی جنگ روانی را بر علیه آنها راه می اندازد و به تدریج بر روح و روان آنها اثر گذاشته و سبب دوری مردم از آنان می گردد ، البته باید توجه کرد که در مورد جواز سب و دشنام ، سب کردن باید بر اعتماد به صفات مذمومی باشد که طرف مقابل دارا می باشد و از تهمت زدن پرهیز شود . 👌امام صادق علیه السلام از پیامبر گرامی نقل می کند که فرمود ؛ « زمانی که اهل بدعت و تردید را دیدید ، از آنها برائت بجویید و زیاد از آنها بد بگویید و دشنامشان دهید ، و آنان را در مجادله مبهوت کنید ، تا طمع ایجاد فساد در اسلام را نکنند ، و مردم از آنها دوری جویند و از بدعت های آنان چیزی نیاموزند ، خداوند به خاطر این عمل به شما حسنات داده و درجات شما را در آخرت ترفیع می بخشد » 📚الکافی ج2 ص375 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
https://goo.gl/tyPGvy 🤔 ❔یکی از کانال های ضد دین اینو گذاشته بود : امام صادق فرمودند : چون پیامبر اسلام به دنیا آمد چند روزی بدون شیر به سر برد ، پس ابوطالب او را بر خود افکند و خدا در پستان ابوطالب شیر نازل کرد پس کودک چند روز از پستان ابوطالب شیرخورد تا هنگامی که ابوطالب حلیمه سعدیه را یافت و کودک را به او سپرد. منبع : اصول کافی جلد ۱ صفحه ۴۴۸ باب مولد النبی و وفاته ، چاپ دار الکتب الاسلامیه تهران 💠💠 👌اصل چنین است؛ ❗️امام صادق علیه السلام فرمود: « هنگامی که پیامبر متولد شد چند روزی شیر دهی یافت نمیشد تا به او بپردازد .از این رو بود که ابوطالب ( برای آرامش کودک ) دهان حضرت را بر پستان خود گذاشت و ( در حادثه ای اعجاز آمیز) خدا در پستان ابوطالب جاری کرد و پیامبر چند روزی از پستان او شیر خورد تا آن که ابوطالب حلیمه را یافت که پیامبر را تحویل او داده تا دایه اش باشد» 📚الکافی ج1 ص448 ❕حال توجه به چند لازم است؛ 1⃣این روایت از حیث سند است . 🔶از جمله راویان این روایت علی بن المعلی است که مجهول می باشد. 📚زبده المقام من معجم الرجال ج2 ص85 🔶 و راوی دیگر درست بن ابی منصور است که بوده و از جمله دشمنان امام رضا محسوب می شده است. 📚الرجال ، حر عاملی ، ص118 🔶 راوی دیگر علی بن ابی حمزه که او نیز واقفی و از دشمنان امام رضا می باشد . 📚رجال کشی ج2 ص705 2⃣از ضعف سند حدیث نیز بگذریم باز هم این روایت هیچ گونه محذور را در پی ندارد زیرا صحیح است که شیر دهی برای یک مرد بر خلاف قانون طبیعی است اما هیچ مانع عقلی وجود ندارد که حضرت ابوطالب علیه السلام به قدرت ومعجزه الهی بتواند به پیامبر گرامی شیر دهد . 👌همان گونه که زنده شدن مردگان و تبدیل شدن عصا به مار و مانند آن خلاف قانون طبیعت بوده اما به اذن الهی از صادر شده است تا شاهدی بر صدق ادعای پیامبری انان باشد . 👌حضرت ابوطالب نیز چون از جمله اوصیائ و پیامبران سابق محسوب می شد؛ 📚الکافی ج1 ص445 📚بحار الانوار ج35 ص73 🔶این معجزه از او صادر شد تا هم نشان دهنده عظمت او باشد و هم کرامتی باشد برای پیامبر گرامی و شاهدی باشد بر اثبات نبوت ایشان لذا علامه مجلسی محتوای این حدیث را نوعی بر می شمارد. 📚مراه العقول ج5 ص 252 3⃣ممکن است اشکال شود که اگر پیامبر گرامی از حضرت ابوطالب شیر خورده است پس او فرزند او محسوب شده و با حضرت علی برادر رضاعی بوده است و حضرت زهرا برادرزاده رضاعی حضرت علی بوده که ازدواج آنان نبوده است . ❕این اشکال به قدری سست است که قابل طرح نمی باشد زیرا محرمیت رضاعی تنها در جایی است که کودک از «یک شیر» بخورد که اگر شرایطش باشد محرمیت محقق می شود . 📚وسائل الشیعه ج20 ص388 باب 6 👌بنابراین اشکال فوق نیز به وارد نمی شود. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
متن شبهه........ ادیسون لامپ را اختراع کرد، تا شیخ زیر نورش منبر راه اندازد... رایس کلوک بلندگو را اختراع کرد، تا شیخ با صدای بلندتر داستان های خرافی را تعریف کند... گولیلموی ایتالیایی رادیو را اختراع کرد، تا شیخ در آن پند و اندرز کند و عربی تلاوت کند از دنیای دیگر...' جان لوگی برد اسکاتلندی تلویزیون را اختراع کرد، تا شیخ در آن خودنمایی کند، طوری که هر کانالی که بزنیم شیخ را پیش خود حاضر و ناظر ببینیم... الیشا اوتیس آمریکایی آسانسور را اختراع کرد، تا شیخ را با بار سنگین جیبش به طبقه بالای برج ببرد... گراهام بل تلفن را اختراع کرد، تا شیخ با شیوخ دیگر در باره احکام جدید مکالمه کند... پاسکال فرانسوی ماشین حساب را اختراع کرد، تا شیخ حقوقی که برای حرف زدن و نماز خواندن گرفته محاسبه کند... همه جمع شدند و خون دل خوردند و بی خوابی و مشقت ها کشیدند و با اختراع و کشفیاتشان به دنیا و به خصوص به شیخ کمک کردند... آنوقت در برابر این همه دانشمند و اکتشافات و اختراعات شیخ چه کرد؟ نه تنها هیچ کشف و اختراعی نکرد بلکه همواره مانع پیشرفت هم بود... و در آخر مخترعین کافر، روانه جهنم می شوند، چون احکام بلد نبودند و شیخ روانه بهشت، چون عمرش را صرف دعا کرده بود!! يا ما ساده ایم يا خدا ساده است يا شيخ دروغ گو...! ✅پاسخ شبهه........ ◀️بدون لامپ هم میشه منبر رفت. پس تا قبل از ادیسون حتما منابر زیر نور آفتاب و مهتاب بوده. در جریان حادثه غدیر چطوری ۱۲۰ هزار نفر صدای پیامبر رو شنیدند؟ بلندگو بود؟ ⁉️تا قبل از اختراع رادیو شیوخ ما پند و اندرز نداشتند؟ ❗️❗️شمایی که به شبکه های خودمون میگید رسانه میلی،همین الان اگه اسم شبکه های ایرانی رو هم بلدید،تلویزیونتون رو روشن کنید ببینید چندتاش آخونده. مواظب باشید سوتی ندید و روی بعضی کانال های دیگه نباشه که مجبور بشید سرتون رو بخارونید. 👌هر چه آخوند با بار جیبش سنگین باشه به سنگینی دیش ماهواره هایی که میبرید پشت بوم و سنگینی ساک هایی که پره از سوغات آنتالیا و دبی و جزایر قناری و سنگینی بعضی خانم هایی که ان شالله همسرتون باشن نمیرسه. ◀️استفاده از تلفن واسه احکام هزار بار شرف داره تا صحبت با ... ◀️بازم شیوخ ماشین حسابو واسه حقوق خودشون به کار میبرن. چه کنیم با اونایی که از قسمت درصدش بیشتر استفاده میکنن. ✅در برابر این همه اکتشاف اتفاقا یه کشف بزرگ توسط شیوخ انجام شد و اونم چیزی نیست جز: کشف منافقین و سرسپردگان و چاپلوسان و جیره خواران دولت های فضول و پر روی غربی .😁 اما حرف شیوخ: تا توانی به جهان خدمت محتاجان کن به دمی یا درمی یا قلمی یا قدمی کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
متن شبهه........ من اگر پیامبر بودم رسالتم شادمانی بود بشارتم آزادی و معجزه ام خنداندن کودکان نه ازجهنمی میترساندم و نه به بهشتی وعده میدادم تنها می آموختم اندیشیدن را و انسان بودن را (چارلی چاپلین) پاسخ شبهه........ هر چند متن فوق، از لحاظ ادبی زیباست، اما از لحاظ محتوایی ارزش چندانی ندارد. 🔸 زندگی انسان، تنها خندیدن و خنداندن نیست، انسان از دو بُعد کلی، جسمی و روحی برخوردار است که باید هر دو بُعد را در خود پرورش دهد. 🔸 مساله اهمیت خندیدن و خنداندن و شادی در ادیان الهی، بارها در سایت تخصصی شبهه مورد بررسی قرار گرفته است می توانید مراجعه کنید به: 🌐 http://shobhe.net/Archives/3246 🌐 http://shobhe.net/Archives/373 🔸 اما درباره جهنم و بهشت، باید گفت: وجود بهشت و جهنم از لحاظ عقلی لازم و ضروری است. و کسی که منکر بهشت و جهنم شود، و یا آن را نپذیرد، نباید ادعای تعقل و تفکر و اندیشه داشته باشد. بنابراین این یک تناقض است که شخصی مدعی اندیشدن باشد و منکر بهشت و جهنم و خداوندگار. 🔸 اما اسلام، به عنوان یک دین الهی، علاوه بر برنامه هایی برای ارتقاء سطح زندگی مادی انسان ها، به زندگی اخروی و بُعد روحی انسان نیز پرداخته است. تا جایی که رسول اکرم می فرمایند: «بلند همت ترين مردم فرد مومن است كه به امر دنيا و آخرتش توجه و اهتمام دارد.»[1] و در جای دیگر از لقمان حکیم منقول است که: «به گونه اي در دنيا داخل مشو كه براي آخرتت زيان داشته باشد و دنيا را آن چنان رها مساز كه سربار مردم باشي»[2] 🔸 پرواضح است که انسان ها تنها با خندیدن به این دنیا نیامده است، بلکه رسالتی بسیار مهمتر در پیش خواهد داشت. ضمن اینکه این هدف ساده، با مصرف برخی دارو ها و مواد روانگردان و البته مخدر، حاصل می شود و نیاز به بعثت پیامبر و ظهور دین و ... نخواهد بود. 🔸 باید توجه داشت که دینی کامل و جامع است که تمام نیازهای جسمی و روحی بشریت را فراهم آورد. این نیازها چه فردی باشد و چه اجتماعی، اقتصادی باشد و یا اعتقادی و علمی و ... باید توسط دین برطرف شود. و یقینا امور اقتصادی، پزشکی، علمی و بسیاری از معضلات یک جامعه و فرد جامعه، با خندیدن و خوشحالی، برطرف نمی شود، بلکه اگر معضلات برطرف شود، خنده و شادی را فراهم می آورد. همان کاری که دین اسلام، قصد آن را خواهد داشت. [1] ميزان الحكمه: حدیث 6002. [2] همان ، ح6004. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️متن شبهه: « اگر به اسلام علاقه دارید بدانید خطر دانشگاه از خطر بمب خوشه ای بالاتر است. » (سخنان خمینی در دیدار با اعضای دفتر تحکیم وحدت / 27 آذر 135) ✅ پاسخ شبهه: 1⃣. متاسفانه مطلب بالا بخشی بیانات امام خمینی (ره) در صحیفه امام خمینی است که بصورت بریده شده و کاملا مغرضانه توسط افراد سودجو در حال انتشار است. 🔎 @mobahesegroup 2⃣. امام خمینی در این بیانات در پی بیان اهمیت جایگاه حوزه و دانشگاه هستند و اینکه باید افراد متعهد در حوزه و دانشگاه پرورش یابند. متن کامل در ادامه بیان می شود ؛ «باید همه اشخاصی که علاقه دارند به این کشور، علاقه دارند به اسلام، علاقه دارند به این ملت، توانشان را روی هم بگذارند برای اصلاح دانشگاه. خطر دانشگاه از خطر بمب خوشه‌ای بالاتر است. چنانچه خطر حوزه‌های علمیه هم از خطر دانشگاه بالاتر است. باید تهذیب بشوند اینها. باید اشخاص متعهد - چه در حوزه‌های علمیه و چه در دانشگاه - کمر خودشان را محکم ببندند برای اصلاح. حالا شما آقایان یک قدم برداشتید و این قدم پُر برکتی است و او اینکه آن دیوار بزرگی که بین شما کشیده بودند، آن سدّ عظیمی را که مابین به اصطلاح فیضیه و دانشگاه کشیده بودند، آن سد را شما شکستید. این قدم اول است که شما برداشتید، و قدمهای بعد، کوشش در اینکه از همه جهات مستقل باشید و وابسته نباشید.» (صحیفه نور ج ۱۳ ص ۴۱۸) 🔎 @mobahesegroup 3⃣. این گونه مطالب در فضای مجازی تنها با هدف تخریب چهره امام خمینی (ره) تحریف بیانات و اندیشه ایشان در حال انتشار است ، لذا خواهشمندیم در بازنشر اینگونه مطالب دقت کافی را داشته باشید. منبع: yon.ir/sahifa01 yon.ir/sahifa02 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن شبهه: می اندیشم که خم و راست شدن "ادیسون" در آزمایشگاهش وقتی که می خواست لامپ برق را اختراع کند، زیباترین نماز ها بود؛ تصور می کنم که "مادام کوری" که بهترین سوخت هسته ای (رادیم) را کشف کرد، وقتی از صبح تا شب آنچنان غرق تحقیق بود که لب به هیچ خوراکی نمیزد با شکوه ترین روزه ها را گرفت؛ می نگرم که "گراهام بل" و همکارش "واتسون" فاصله دو اتاق طبقهٔ بالا و پایین را می رفتند و می آمدند تا تلفن اختراع شد، بهترین هرولهٔ حج شکل گرفت‌؛ می بینم که "خیام" با تبدیل ریاضیات از خطوط و اشکال به إعداد و محاسبات منزه ترین خمس و زکات را در طول 90 سال پرداخت کرده؛ می اندیشم... تصور می کنم... می نگرم... می بینم... عدالت خداوند این نیست که اینان را در آتش بسوزاند ولی کسانی که حق میخورند ولی حج میروند، کسانی که اختلاس میکنند ولی خمس و زکات میپردازن، و کسانی که نان دیگران رامیبرند ولی روزه میگرند به بهشت روند !! "حتما معنی عدالت این نیست" 🔵موضوع: ✅ پاسخ شبهه: ✳️ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ، ﺍﺩﯾﺎﻥ ﭘﯿﺸﯿﻦ ﺩﺭ ﻇﺮﻑ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺧﻮﺩ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩﻫﺎﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﻫﻤﺎﻥ ﺯﻣﺎﻥ، ﮐﺎﻣﻞ ﻭ ﺑﺮ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ؛ ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺩﯾﮕﺮ، ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻟﻬﯽ ﺩﺭ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺣﻖ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺑﻮﺩﻥ ﻣﺸﺘﺮﮐﻨﺪ؛ ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺯﻣﺎﻧﻬﺎ ﺑﺮ ﺣﻖ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﺮﺩﻭﺩ ﺍﺳﺖ. 🔸 ﺍﺳﺎﺳﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﺑﺎ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﺳﺖ ﺍﺳﻼ‌ﻡ ﻭ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺣﻖ ﺍﺳﺖ؛ ﭼﻪ ﺑﺴﺎ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﺳﻼ‌ﻡ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﺎﻣﺶ ﺭﺍ ﯾﺪﮎ ﻣﯽ ﮐﺸﻨﺪ ﻭ ﭼﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻏﯿﺮﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺗﺴﻠﯿﻤﻨﺪ. ﺍﺯ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩ ﻫﻤﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻨﺪ. 🔸ﺍﺳﻼ‌ﻡ ﺗﻮﺟّﻪ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺑﻪ ﻗﻠﺐ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺩﺍﺭﺩ؛ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻓﺮﺩ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻗﻠﺒﯽ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺣﺎﺋﺰ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺍﺳﺖ؛ ﺍﯾﻦ ﻓﺮﺩ ﺍﮔﺮ ﭼﻪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﺩﺭ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﯼ ﺩﺍﺭﺩ؛ ﺯﯾﺮﺍ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﺍﻭ ﺑﺎ ﺍﺳﻼ‌ﻡ ﯾﺎ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻧﺒﻮﺩﻧﺶ ﺍﺯ ﺭﻭﯼ ﻋﻨﺎﺩ ﻧﯿﺴﺖ. 🔸شهید مطهری می نویسد: «ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺻﻔﺖ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻋﻠﻠﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺍﺳﻼ‌ﻡ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻣﮑﺘﻮﻡ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﻩ ﺑﯽ ﺗﻘﺼﯿﺮ ﺑﺎﺷﺪ، ﻫﺮﮔﺰ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﻌﺬّﺏ ﻧﻤﯽ ﺳﺎﺯﺩ، ﺍﻭ ﺍﻫﻞ ﻧﺠﺎﺕ ﺍﺯ ﺩﻭﺯﺥ ﺍﺳﺖ.» ✳️البته خداوند ازآن ست که نیکی انسان را بی پاسخ گذارد زیرا اوست که: 🔸فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ خَیْراً یَرَهُ ، وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّهٍ شَرّاً یَرَهُ (الزلزله، 7و 8) – پس هرکس ذره ای کارنیک انجام دهد پاداش ان را خواهد یافت و هرکس ذره ای شر و کار ناصواب انجام دهد عقوبت ان را خواهد دید. 🔸ولی کار خوب با نیت خوب است که ارزش دارد وگرنه نزد خداوند فاقد ارزش است، حالا اگر هرکدام از دانشمندان با هر و که باشند مخلصانه و بانیت خوب، کار خوبی را انجام دهند مطمئناً اجر و مزدشان در نزد خدا محفوظ است. 🔸 حالا اگر خانم مادام کوری به نیت خدایی و خدمت به انسانها در حوزه هسته ای کشفی انجام داده باشد، برایش ثواب می نویسند و اگر همین کشف را به نیت پول یا ساخت بمب اتم انجام داده باشد، هیچ اجری برایش نمی نویسند و حتی مشمول عذاب هم ممکن است بشود. ✳️و اما درخصوص کسانی که حتی هستند ولی جرم و فسادی مرتکب شده اند هم با توجه به این که هم کارشان و هم نیتشان بد بوده است عملاً چیزی جز بدی در ازای بدیشان نخواهند دید، خواه مرتکب اختلاس یا دزدی و … شده باشند.  🔸بنابراین کسانی که مرتکب دزدی اختلاس حق الناس و …شده اند آنها هم بسزای کارشان خواهند رسید و البته اگر کار خوبی کنند اعم از خیرات یا روزه یا و زکات آنهم نزد خدا مأجور است. 🔸و باید توجه داشت که نماز و عبادت اگر واقعا با نیت انجام شوند مانع میشوند که انسان به راحتی گناه کنند. 🔸و یکی از بدترین کارهایی که می توان متصور بود این است که فردی طوری صحبت کند که گویا دین هیچ فایده ای ندارد و این که فردی با کنار هم چیدن الفاظ و کلمات زیبا تلاش کند تا اکثر دینداران را فاسد معرفی کند و بی دینی را و نماید با ربوبیت خداوند و مجاهدتهای پیامبران و ائمه و اولیاءالله در تعارض قرار میگیرد. 🔸مسلما کسی که به خدا و روز جزا واقعا ایمان دارد خیلی راحت تر از مال و جانش و عمرشان در راه های خوب می گذرد چرا که از لطف خداوند و اطمینان دارد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🤔 ❓برخی از کانال های می گویند خرافات شیعیان تمامی ندارد .می گویند علی در هر شبانه روز هزار رکعت نماز می خوانده است مگر چنین چیزی ممکن است❕❕ 💠💠 🔰اینکه حضرت امیر علیه السلام در هر شبانه روز هزار رکعت نماز میخوانده است گذشته از انکه در روایات امده است؛ 📚تهذیب،ج3،ص63 📚الخصال،ج2،ص517 📚وسایل الشیعه،ج4،ص99 📚بحارالانوار،ج41،ص11،باب101 💠در روایات فراوانی از کتب اهل نیز امده است؛ 📚العقدالفرید،ج2،ص258 📚تاریخ ابن خلکان،ج3،ص274 📚صفة الصفة،ج2،ص100 🔅لذا این مسئله جای هیچ گونه تردیدی ندارد،هزار رکعت نماز خواندن در شبانه روز،همه وقت را نمیگیرد بلکه وقت بسیاری برای خوراک واستراحت و.....باقی می ماند، بخصوص اگر در نماز فقط حمد خوانده شود، چراکه در روایات ما امده است،که نماز برترین موضوع است،وتا انسان میتواند شایسته است که تحت هر نماز بگذارد 📚بحارالانوار،ج79،ص303،باب4 ❓چگونه این مسئله جای تعجب دارد انگاه که علامه در دفاع از این مطلب چنین می اورد: «در نجف اشرف سراغ داریم افرادی را که در هر 8ساعت رکعت نماز میخوانند،بنابراین مطلب فوق غیر ممکن نیست» 📚الغدیر،ج5،ص40 👌چگونه وهابیان بر این مساله اشکال می گیرند درحالی که خودشان در شرح حال بسیاری از رجال اهل سنت نقل کرده اند که آنان در شبانه روز و یا تنها در روز هزار رکعت نماز می خوانده اند و این را از آنان می شمارند ، مانند؛ 1⃣ مره بن شراحیل همدانی که گفته شده است در هر شبانه روز هزار رکعت نماز می خوانده است؛ 📚البدایه و النهایه ج8 ص70 2⃣ عبدالرحمان ابن ابان ابن عثمان بن عفان؛ 📚انساب الاشراف ج5 ص120 3⃣ علی بن عبدالله عباسی او نیز هزار رکعت نماز می گذارده است 📚تهذیب التهذیب ج7 ص358 4⃣ بلال بن اسعد اشعری نیز چنین بوده است؛ 📚تهذیب التهذیب ج1 ص503 5⃣ مصعب بن ثابت ابن عبدالله ابن زبیر نیز چنین بوده است؛ 📚صفه الصفوه ج2 ص99 6⃣ ابوحنیفه نیز چنین می کرده است؛ 📚اقامه الحجه ص9 7⃣ محمد بن حنیف الشیرازی نیز چنین می کرده است؛ 📚مفتاح السعاده ج2 ص177 👌علامه امینی از انبوهی از این افراد نام می برد که اهل سنت گفته اند انان در شبانه روز هزار رکعت نماز می خوانده اند 📚ترجمه الغدیر ج9 ص61 به بعد 🔶بنابراین روشن میشود که استبعاد آنان در مورد نماز خواندن حضرت امیر تنها از بغض و دشمنی آنان نسبت به علی علیه السلام نشات می گیرد کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup