eitaa logo
نشریات تبلیغی
1.2هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
939 فایل
ارتباط با: مسئول نشریات تبلیغی @alireza31359 دبیر مقالات ماهنامه مبلغان @m_khalil ارتباط با سردبیر ماهنامه سفیر امین @Msafiramin مدیر اجرایی فصلنامه علمی مطالعات تبلیغ دینی @salek61 سردبیر ماهنامه خانواده مبلغان @esfahani_ess
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 موشن ویژه "عصر جدید" | نگاه کلی به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در ۴ دقیقه به مناسبت ایّام سالگرد انتشار بیانیه «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران
14001128_42682_1281k.mp3
12.68M
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات امروز رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی. ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ 🙏در نشر معارف فرهنگی اسلامی سهیم باشیم. •┈┈••••✾•🌿🌺سفیر امین🌺🌿•✾•••┈┈• ✏️https://eitaa.com/safiramin
🎞 رهبر انقلاب حفظه‌الله: کسی که زندگی اشرافی دارد، نمی‌تواند شعار حمایت از مستضعفان را قبول داشته باشد 🔹کسانی‌که دم از تسلیم در برابر آمریکا می‌زنند نمی‌توانند به اهداف انقلاب پایبند باشند 🔹برخی برای اینکه دلبستگی خود به انقلاب را نشان دهند می‌گویند نظام از اهدافش دور شده است. من نه حرف و نه دلبستگی این افراد را قبول ندارم. کسی که زندگی اشرافی دارد، نمی‌تواند شعار حمایت از مستضعفان را قبول داشته باشد. @masjedmarkaz
🔹 شرایط کلی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 💢 زمان ثبت نام : ۲۷ بهمن تا ۲ اسفند 💯 زمان برگزاری آزمون آموزش و پرورش : جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ 🔻 شرایط سنی : لیسانس : حداکثر ۳۶ فوق لیسانس : حداکثر ۴۰ دکتری : حداکثر ۴۵ 🔻 به ازای تاهل ۱ سال و هر فرزند ۱ سال به سقف سنی اضاف میشه ( حداکثر ۵ سال ) البته قانون بالا یک تبصره هم داره اونم اینه که نرخ باروری شهرتون از یه حدی بالاتر باشه کلا کنسله 🔻 بومی گزینی : بله-به صورت شهرستانی - ضریب ۱/۴ 🔻 به غیر از شهر تهران و مراکز استان ها 💢 شرایط بومی بودن : ۱ - داوطلب متولد آن شهر باشد یا ۲ - ۱۰ سال سکونت در شهری ( مقاطع تحصیلی قبل از دانشگاه هم میتونه جزوه این سنوات حساب بشه ) 🔻 مبلغ ثبت نام : ۱۲۵ هزار تومان 🔻 میانگین وزنی دروس(همون ضرایب) : ۶۰ درصد اختصاصی + ۴۰ درصد عمومی 🔻 آخرین مهلت فارغ‌التحصیلی و پایان خدمت : ۲ خرداد ۱۴۰۱ 💯 زمان انتشار کارت ورود به جلسه : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ 🔻 تعداد انتخاب ردیف شغلی : ۲ عنوان ( به شرط اینکه دقیقا شغلی یکی باشد و فقط محل فرق کند - مثلا اموزگاری ابتدایی مشهد و آموزگاری ابتدایی قوچان ) 🔻 اولویت دوم در زمان تکمیل ظرفیت مورد بررسی قرار میگیرد(اگر ظرفیت خالی باشد) 🔻 طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت : به ازای تاهل ۲ درصد و نیز هر دو فرزند ۲ درصد اضافه میشود (نهایتا ۱۰ ) 🔻 البته قانون بالا یک تبصره هم داره اونم اینه که نرخ باروری شهرتون از یه حدی بالاتر باشه کلا کنسله 🔻 نمره منفی در آزمون : بله - هر ۳ غلط ۱ درست رو حذف میکنه 🔻 : ۲۵ درصد سهمیه خودشو داره ۵ درصد هم سهمیه خودشو داره دوتا یا سه تا نمیشه انتخاب کنین صرفا یک سهمیه(ازاد/۵/۲۵) 🔻 حافظ قرآن بودن : تاثیری در آموزگاری ابتدایی نداره 🔻 ظرفیت دعوت به مصاحبه : ۳ برابر ظرفیت ( یعنی همه کسانی که دعوت میشن ۳۳ درصد شانس قبولی دارن ) 🔻در پرکردن اطلاعات بومی و .. دقت کنید - هرگونه اشتباه ← حذف از ادامه مراحل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷 🗓 ۱ اسفند 👈 شهادت حجت الاسلام محلاتی شهید حجت الاسلام والمسلمین فضل الله محلاتی، نماینده امام(ره) در سپاه که همراه جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان، در حال عزیمت به جبهه، هواپیمای شان مورد حمله هواپیمای میگ های عراقی قرار گرفت و سقوط کرد. ویژگى بارز این شهید، عشق و اطاعت محض از امام بود و این علاقه متقابل بود. همسر شهید نقل می کند: «دو سه روز بعد از شهادت حاج آقا، همسر امام تشریف آوردند منزل ما و تا مرا دیدند بوسیدند و گریه کردند و گفتند: «امام در دو شهادت خیلى گریستند و بلند بلند گریه کردند. یکى در شهادت شهید مطهرى بود، یکى هم شهادت شهید محلاتى» ۱۲ روز بعد از شهادت، ما را خدمت امام بردند، ایشان فرمودند: « مثل این که من بازویم را از دست داده ام» و اشک هایشان سرازیر شد و همه ما با گریه امام گریه کردیم.» به احترام این شهید والامقام و ۳۴ شهید دیگر از ۵۰ شهید این حمله که از و مجاهد بودند، اول اسفند به نام «روز روحانیت و دفاع مقدس» نام گذارى شد. 🌐 معاونت فرهنگی و روابط عمومی مرکزبسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم https://eitaa.com/joinchat/8585328C9df04db308
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
فریضه قطعی و فوری(۱۵) 🌺مبانی در اسلام 1️⃣بیان و مصیبت‌های قبل از نظام اسلامی: «...إِذْ كُنْتُمْ أَعْداءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ...(آل عمران/103). 2️⃣بیان نظام اسلامی وَ اذْكُرُواْ نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ (آل عمران/103؛ مائده/20 و...) 🔷 جهاد_تبیین ✅ثمره این کار اولاً تقویت ایمان و هدایت بوده كَذَالِكَ يُبَينِ‏ُّ اللَّهُ لَكُمْ ءَايَاتِهِ لَعَلَّكمُ‏ْ تهَْتَدُون. (آل‌عمران/103). ثانیاً مردم باید قدردان این دستاوردها باشند. لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُون (انفال/26). ✍️علی‌اکبر صیدی 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
✅"این عمار" رهبری حکیم انقلاب برای فضای مجازی/ رمز مقابله با لجن پراکنی دشمنان خارجی و دنباله های داخلی آنان رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم قهرمان تبریز اشارات مهمی به حوزه رسانه و فضای مجازی با تعابیری چون "دروغ‌پردازی و تهمت‌زنی به ارکان انقلاب و مراکزی که در پیشرفت انقلاب تأثیر دارند، شیوه‌هایی است که در عملیات رسانه‌ای استفاده می‌شود "، "دشمن امروز افکار عمومی به‌ویژه فکر و ذهن جوانها را هدف گرفته است تا با هزینه کردن میلیاردها دلار و با طراحی‌های مختلف در اتاق‌های فکرشان، بتوانند ملت ایران و به خصوص جوانان را از مسیر انقلاب برگردانند" و " تهمت زنی به مجلس، شورای نگهبان، سپاه و شهید بزرگوار سردار سلیمانی نمونه‌هایی از این لجن‌پراکنی‌هاست و آنها اگر از خشم مردم نمی‌ترسیدند، به امام هم تهمت می‌زدند اما جرأت این کار را ندارند " داشتند. در دولت قبل در بیشتر مواقع وقتی معظم له به موضوع رسانه و فضای مجازی اشاره میکردند در کنارش به موضوع هم اشاره ای داشتند. تقریبا پس از شروع دولت جدید رهبر معظم انقلاب در اکثر سخنرانی ها به موضوع رسانه و فضای مجازی اشاره داشته اند که نشان از این دارد که دولت جدید باید سریعتر برای جبران خساراتی که جریان با بستر فضای مجازی ول به ایران و ایرانی مخصوصا در حوزه شناختی و ادراکی زده اقدامات لازم را طراحی کند و البته این نکته را باید در نظر داشت که این دولت چند برابر دولت قبل در تیرس نفوذ و رسانه های دشمن قرار گرفته است. راهکار ها را هم ایشان عنوان کرده اند که شامل جهاد تبیین، پیاده سازی عدالت با مصادیقش در فضای حقیقی و مجازی، روشنگری، اجرای سریع دستورات بر زمین مانده، توجه ویژه به جایگاه مهم شورای عالی فضای مجازی، توجه ویژه به دیکتاتوری رسانه ای دشمن و مقابله هوشمندانه با آن و...است. حال به نظر می‌رسد اشارات مصداقی رهبر معظم انقلاب(جهاد تبیین و جهاد امید) برای جهاد در فضای مجازی که ایشان بیش از ۲۲ سال نسبت به آن به صورت علنی توجه ویژه دارند نقشه راه جدیدی برای کنش‌گران انقلابی و مسئولین برای مقابله با جنگ شناختی دشمن در بستر فضای سایبر-مجاز ترسیم کرده باشد که مهمترین آن عمل به بیانیه گام دوم انقلاب است. در این جنگ شناختی-ترکیبی در ۴ قدم باید اقدامات لازم طراحی شود: رصد شناختی خودی - دشمن تحلیل شناختی وضعیت خودی- دشمن برنامه ریزی شناختی برای خودی- دشمن اقدام آفندی شناختی بر ضد دشمن - ارتقای تاب آوری برای خودی حال باید به کمک دولت رفت تا هرچه سریعتر تکلیف حاکمیت سایبری انقلاب اسلامی را در کشور مشخص کند، فضای مجازی ولنگار را مدیریت کند، چهره جریانات لیبرال لجن پراکن رسانه ای همکار غرب را به دلیل خیانت برای مردم روشن کند و با سایبر تروریسم آمریکا به جد در ۴ اقدام اشاره شده در حوزه آفند و پدافند شناختی مواجهه انقلابی و هوشمندانه کند. ✍️علیرضا آل داوود 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 📹 | ، جهاد روایت... 🍃🌹🍃 ❌ دو اقدام دشمن برای از پای درآوردن اقتصاد کشور 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
🌀 آیا رهبر انقلاب از وضع تبلیغ در حوزۀ علمیه راضی هستند؟ 🌀 چرا جهاد تبیین، باید آن‌قدر بر زمین بماند که رهبری آن را فریضۀ قطعی و فوری اعلام کند؟ ➖ حوزۀ علمیه در ضعف تبلیغات دینی و انقلابی مقصر است؛ با وجود همۀ خدمات و زحماتش ➖هرچند تمام عملیات تبلیغی و تبیینی به‌عهدۀ حوزه نیست اما این حوزه است که باید ادبیات و محتوای تبیین مورد نیاز انقلاب را تولید کند ➖ باید در درس‌های حوزۀ علمیه تحولی ایجاد کنیم که توان تبلیغ دین افزایش پیدا کند ➖حضرت امام می‌فرمود: کسی که تبلیغ می‌کند زودتر مجتهد می‌شود 👈🏻 اولین یادواره ۱۳ بانوی شهیدۀ طلبه تقریباً پنج ماه است که رهبر انقلاب در تمام سخنرانی‌ها با عبارت‌های مختلف به جهاد تبیین اشاره می‌فرماید، مثلاً اینکه: ما در تبلیغات ضعیف هستیم، هجمۀ دشمن در تبلیغات بیش از هجمۀ اقتصادی و نظامی است و ... چرا باید جهاد تبیین، آن‌قدر روی زمین بماند که رهبر انقلاب اخیراً بفرماید: جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است (۱۴۰۰/۱۱/۱۹) متأسفانه فعالیت برای جهش در جهاد تبیین، تقریباً تعطیل است. حضرت امام(ره) یک زمانی می‌فرمود که یک ساعت رادیو را به ما بدهید ... الآن 24 ساعت می‌توانیم در رادیو و تلویزیون فعالیت تبیینی داشته باشیم. اما چگونه از این فرصت بهره گرفته‌ایم؟ رهبر انقلاب در اوایل دهۀ70 ‌می‌فرمود که تبلیغ دین قبل از انقلاب با تبلیغ دین بعد از انقلاب خیلی فرق می‌کند. اما هنوز بسیاری از روشهای تبلیغی ما طلبه‌ها شبیه قبل از انقلاب است؛ معلوم است که تأثیرش کم خواهد بود. اگر کسی در حد پاسخگویی به شبهات کلامی‌-که از چندصد سال پیش مطرح بوده- باقی بماند، الان نمی‌تواند ادارۀ افکار عمومی جامعه را به عهده بگیرد. شما سخنان سی سال پیش رهبری را دربارۀ شرایط تبلیغ دین بعد از انقلاب ببینید، آیا الان آن سخنان در حوزه‌های علمیه رعایت می‌شود؟ نه متأسفانه! بنده تصور می‌کنم که رهبر انقلاب از وضع تبلیغ در حوزۀ علمیه راضی نیستند، به دلیل اینکه فرمودند ما در تبلیغ کمّاً و کیفاً ضعیف هستیم. هرچند تمام عملیات تبلیغی و تبیینی به عهده حوزه نیست ولی این حوزه است که باید ادبیات و محتوای تبیین مورد نیاز برای انقلاب را تولید کند. با کمال صراحت عرض می‌کنم که حوزۀ علمیه در ضعف تبلیغات دینی و انقلابی مقصر است؛ با همۀ خدماتی که وجود دارد و زحماتی که کشیده می‌شود. اگر ضعف حوزۀ علمیه در تبلیغ دین برطرف بشود، ضعف‌ صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها هم إن‌شاءالله برطرف خواهد شد. آیت‌الله حق‌شناس(ره) می‌فرمود: حضرت امام در دوران جوانی‌ام به من فرمودند کسی که تبلیغ می‌کند زودتر مجتهد می‌شود...کسانی که اهل تبلیغ هستند، در فقه‌ و فهم‌ دین هم موفق‌تر خواهند بود. مراجع عظام تقلید، آقای صافی(ره)، آقای وحید، آقای مکارم، آقای سبحانی، همه مبلغین برجستۀ دوران نوجوانی ما بودند، این بزرگواران در هیئت‌های اصلی تهران و بعضاً خارج از کشور، منبر می‌رفتند، یا در عرصه مطبوعات دینی به نویسندگی اقدام می‌فرمودند؛ هیچ قبحی هم نداشت. متأسفانه برخی نگاه‌ها به تبلیغ، بسیار عوامانه است، مثلاً وقتی یک حرف سُست پیدا می‌کنند، می‌گویند «این به درد منبر می‌خورد!» این چه ادبیات غلطی است که بین بعضی از ما رایج شده؟ باید در منبر و هر نوع تبلیغ و تعلیم دین فقط از قول سدید و سخن حکیمانه و محکم استفاده کرد. نباید سخنرانی دینی را با خطابه در صناعات خمس اشتباه گرفت که هدفش اقناع مخاطب است ولو با تکیه به مشهورات و مقبولات. ما واقعاً باید در درس‌های حوزۀ علمیه تحولی ایجاد کنیم که توان تبلیغ دین افزایش پیدا کند. برای تبلیغ و متقاعد کردن مردم به صورت صحیح، یک هوشمندی برآمده از متن دین و قرآن لازم است. بدون تدبر، نه‌تنها از قرآن بلکه از احکام دین هم نمی‌شود بهره برد. 👤علیرضا پناهیان 🚩 مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران - ۱۴۰۰.۱۱.۲ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
🔰 فردا دیر است 🔺رهبرانقلاب‌اسلامی: مسأله‌ی فرزندآوری را امروز اگر چنان چه برایش فکر نکنیم، 15 سال دیگر، 20 سال دیگر دیر خواهد بود؛ کشوری خواهیم شد که عنصر لازم برای حرکت پیشرفت را یعنی جوان را به قدر کافی در اختیار نخواهد داشت. امروز باید به فکر فردا بود. 🇮🇷 ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
❌ شبهات 📛 چرا سگ نجس است؟ اصلا اگر بی فایده است، چرا خدا آن را آفرید؟ 🔶 اول: چه کسی گفته هر نجسی بد و بدون فایده است؟! 🔻 برخی از نجاسات هستند که فایده دارند. مثلا خون نجس است اما بی‌فایده نیست. اگر خون در رگ جریان نداشته باشد، انسان می‌میرد. اما همین خون اگر روی لباس و بدن باشد، باید شسته شود. 🔻 سگ هم فایده‌های زیادی دارد اما نجس است و باید در جایگاه خودش از آن استفاده کرد. 🔷 دوم: همین سگی که خدا آن را نجس قرار داده، برایش حقوق و احکامی قرار داده است. 🔻 مثلا سفارش‌های زیاد احادیث و روایات به برخورد خوب با حیوانات خصوصا سگ، دادن آب و غذا، مشخص کردن دیه برای سگ شکاری و... 🔶 سوم: اهل بیت علیهم السلام با اینکه سگ رو نجس می‌دانسته‌اند، ولی به آن محبت می‌کردند. ♦️ چهارم: در صفحه 227 وسایل شیعه باز از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمود: خدا حیوانی نجس تر از سگ خلق نکرده است. 💎 پنجم: شاید علم برخی علت‌های نجس بودن برخی چیزها رو فهمیده باشد مثلا بگوید خوک نجس است چون کرمی درون اوست که به هیچ وجه از بین نمی‌رود. اگر روزی دستگاهی ساختند که با آن کرم درون خوک را از بین بردند آیا باید بگویم خوک دیگر نجس نیست؟ 🔻 کرم درون خوک شاید یکی از علت‌هایی باشد که خدا آن را نجس کرده و ده‌ها دلیل دیگر هم داشته باشد که علم بشری آن را نمی‌داند. 📝 لینک مطلب:👇 https://btid.org/fa/news/200034 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
✳️ ماه رجب؛ بازار رحمت خدا 🔻 از ماه‌های مبارک است و به قول خودمان بازار گرم است و وقت کسب‌ است. ما در هر محله‌ای بازاری داریم؛ این ماه هم بازار و موسم است. 🔸 در حدیث شریفی آمده که در ندا می‌دهند: «أین الرجبیون؟» یعنی کجایند کسانی که ماه رجب را محترم شمردند و روز‌هایش را گرفتند و مناسبت‌های آن را همراه با درک و شعور برپا کردند و از آن برای زندگی سعادتمندانه و اسلامی و پاک و عزتمندانه و توشه‌ی کافی برگرفتند؟ اعمال بسیاری در این ماه وارد شده است که امیدواریم توفیق انجام دادن آن‌ها را پیدا کنیم. 👤 📚 از کتاب #️⃣ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«خوشگلی؟ صدات قشنگه؟ اینارو خرج چی کردی؟» منبر رفتی چی گفتی؟ از نعمت‌هایی که داری چجوری استفاده کردی؟ پشت میکروفن رفتی چی گفتی؟ این نعمتی که خدا بهت داد چطور استفاده کردی؟ 🙏در نشر معارف فرهنگی اسلامی سهیم باشیم. •┈┈••••✾•🌿🌺سفیر امین🌺🌿•✾•••┈┈• ✏️https://eitaa.com/safiramin
هدایت شده از يافاطمة الزهراء
booklet_138_[Leader.ir] (1).pdf
293.2K
فتوای حضرت آیت اللّه العظمی سید علی خامنه ای(حفظه الله) در رابطه با: ۱-روابط زن و مرد ۲-فیلم وتصویر زن نامحرم ۳-فیلم وعکس در عروسی ۴-آرایش ۵-لباس وپوشش ۶-کفش ۷-پزشکی ودرمانی(احکام مماثل وغیرممثال) ۸-زینت وزیور آلات ۹-صدای زن ۱۰-احکام نگاه کردن ۱۱-حجاب وعفاف مردان
🚨هشدار جدی رهبر انقلاب: امروز اگر برای مسئله فرزندآوری فکری نکنیم، ۱۵ سال دیگر کشور به اندازه کافی جوان نخواهد داشت.
هدایت شده از متن | علیرضا پناهیان
🔴 ریشۀ ضعف ما در تبلیغ، به ضعف تبلیغ دین در حوزه‌های علمیه برمی‌گردد 🔴 باید تحولی در شیوۀ تبلیغ دین ایجاد کنیم 👈🏻 ضرورت تحول در ادبیات و روش تعلیم و تبلیغ دین(ج۱) ➖ وقتی رهبری می‌فرماید در تبلیغات ضعیفیم، یعنی ما در این چهل سال در عرصۀ تبلیغ، درست عمل نکرده‌ایم ➖ ویژگی‌‎های منفی بزرگی در وضع جامعه ما هست که نشانۀ ضعف ما در تبلیغ است ➖ اگر ضعف‌ ما در تبلیغ برطرف بشود آن‌وقت می‌بینید چه مقدار از بی‌دین‌ها می‌آیند و از ما دین‌دارها جلو می‌زنند! 🔻 حضرت امام(ره) قبل از انقلاب می‌فرمود یک‌ساعت رادیو تلویزیون را به ما بدهید... الآن 24 ساعت، ده‌ها شبکه در اختیار ما قرار دارد، اما رهبر عزیز انقلاب بعد از چهل سال صراحتاً می‌فرماید «ما در تبلیغات ضعیفیم» 🔻 وقتی رهبر انقلاب مهم‌ترین جهاد امروز را «جهاد تبیین» اعلام می‌کند یعنی ما در این چهل سال در عرصۀ تبلیغ و تبیین، درست عمل نکرده‌ایم. 🔻 واقعاً چرا ما در تبلیغات ضعیفیم؟ آیا متقاعدشدن به دین‌داری این‌قدر سخت است؟! آموزش دین فرآیندی است که می‌خواهد فرد را برای دین‌داری، متقاعد و انگیزه‌مند کند. آیا آموزش‌های دینی ما ایراد دارد؟ 🔻 ریشۀ ضعف ما در تبلیغات، به ضعف تبیین و تبلیغ دین در حوزه‌های علمیه برمی‌گردد. ما باید تحولی در شیوۀ تبلیغ دین ایجاد کنیم. 🔻 وضعیتی که امروز در جامعه می‌بینیم، مشتمل بر چند ویژگی منفی بزرگ است که نشانۀ ضعف ما در تبلیغ محسوب می‌شود: 1️⃣ سوءتفاهم گسترده ما با یک سلسله سوءتفاهم‌های بسیار فراگیر مواجه هستیم. این یکی از ویژگی‌های منفی است که نشان‌دهندۀ ضعف جدی ما در تبلیغ است. 2️⃣ لجبازی، نفرت و دین‌گریزی ما فقط فاصله‌گرفتن از دین را نمی‌بینیم، بلکه موضع‌گیری منفی علیه دین‌داری هم می‌بینیم و رفتارهایی که مانند لجبازی است؛ مثلاً در موضوع حجاب. 3️⃣ گرایش به سبک زندگی دیگران موجی از گرایش‌های خیلی بی‌مبنا و بی‌معنا، نسبت به سبک زندگی دیگران وجود دارد؛ یک نوع غریب‌پرستی یا غربزدگی. مثلاً طرف با حرص و ولع، برای جشن کریسمس هزینه می‌کند درحالی‌که اصلاً مسیحی نیست. کدام فرهنگ و کدام ملت در جهان این‌قدر «از خود بیگانگی» دارند؟ وقتی در خانواده‌، به‌قدر کافی به یک بچه‌ای محبت و احساس هویت داده نشود، او متمایل به دیگران می‌شود و به شدّت به خارج از خانه متوجه می‌شود. ما الآن در جامعه خودمان با چنین صحنه‌هایی مواجه هستیم. 4️⃣ عموم دین‌داران ما زیاد رشد نمی‌کنند و در سطح نسبتاً پایین می‌مانند این‌همه عاشق به شخصیتی مثل سردار سلیمانی وجود دارند، اما چند نفر می‌توانند تا دامنۀ این قله بروند؟ آیا رسیدن به این قله‌ها خیلی سخت است؟ چرا عموم بچه‌مذهبی‌ها و حزب‌اللهی‌ها و هیئتی‌ها به اینجاها نمی‌رسند؟ حتماً یک ایرادی هست. 5️⃣ شبهه‌پذیر بودن یا سؤال‌برانگیز بودن ما دین را چگونه تبلیغ کرده‌ایم که این‌قدر برای مردم، شبهه‌پذیر و سؤال‌برانگیز می‌شود؟ مثلاً اینکه «دین، دنیا را آباد نمی‌کند؛ ببینید غربی‌ها بدون دین پیشرفت کردند..» یا اینکه «چرا رهبری مشکلات را حل نمی‌کند؟» حتی بسیاری از معتقدان به ولایت هم این شبهه برایشان مطرح است. معلوم می‌شود ولایت را درست برای مردم توضیح نداده‌ایم. چرا بیش از نیمی از روند فعالیت‌های تبیینی، تعلیمی و تبلیغی دین، باید مثل دوران قاجار و حتی پیش از آن باشد؟ یعنی به‌گونه‌ای که اگر شما در دوران بنی‌العباس هم بودید، دین را همین‌طوری تبلیغ می‌کردید! آیا الان نباید روند فعالیت تبلیغی ما تغییر کند؟! 6️⃣ تبلیغات ما حالت تدافعی دارد تبلیغ ما هنوز درون‌گروهی و تدافعی و برای حفظ خودمان است. ما هنوز داریم از اسلام، دفاع می‌کنیم درحالی‌که باید تهاجم کنیم به افکار غلطی که دیگر، پوسیدگی‌شان معلوم شده است. امروز دشمن دارد از تو می‌ترسد چون فرهنگ تو دارد جهان را می‌گیرد، الآن مردم جهان تشنه‌اند و دیگر کسی حرف جدیدی ندارد. جهان دچار خلأ تئوریک شده و ادّعاهای غلط، پوچی‌شان را اثبات کرده‌اند. امروز نوبت تهاجم ما است! ما در شرایطی این ضعف تبلیغات را داریم که رقبای ما قدرت رقابت با ما ندارند و زمینۀ پذیرش حق هم بالا است؛ از همین جوان‌های خودمان بگیرید تا جوان‌های اروپا. مشکل این است که ما راه را داریم اشتباه می‌رویم. 👤علیرضا پناهیان 🚩 مصلای قم-هیئت ثارالله - ۱۴۰۰.۱۰.۱۴ 👈🏻 متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/7153 @Panahian_text
هدایت شده از متن | علیرضا پناهیان
🔴انتقاد و پیشنهاد علیرضا پناهیان دربارۀ روش آموزش دین در حوزه: 🔴 طلبه‌ها در حوزه بیشتر بیان برهانی یاد می‌گیرند؛ برهان حقایق را تبیین نمی‌کند فقط حقانیتشان را اثبات می‌کند 👈🏻 ضرورت تحول در ادبیات و روش تعلیم و تبلیغ دین(ج۲) ➖ برای تبیین حقایق دینی دو روش وجود دارد: «روش توصیفی» و «روش استدلالی» ➖ درس‌های معارف اسلامی، معمولاً در مقام استدلال‌ و پاسخ به شبهه‌اند نه توصیف حقایق دین ➖ ما امامت را برای مردم اثبات می‌کنیم و توصیف نمی‌کنیم، لذا عاشقش نمی‌شوند ➖ مردم اکثراً با مبانی دموکراسی کاری ندارند، بلکه با شنیدن توصیفش آن را می‌پذیرند ➖ اگر شیوۀ مدیریت ولایی و آثار آن به‌خوبی توصیف شود دلِ اهل عالم را می‌برد 🔻 برای تبیین یک حقیقت و برای اینکه کسی را متقاعد و انگیزه‌مند کنید تا عملی را انجام بدهد، دو روش وجود دارد: «روش توصیفی» و «روش برهانی و استدلالی» 🔻 مثلاً اینکه اثبات کنید «معاد هست» می‌شود روش برهانی. اما توصیف معاد این است که بگویید صحرای محشر چگونه است، چقدر طول می‌کشد، محاسبۀ اعمال چگونه است و... 🔻 شما یک‌وقت ولایت علی بن ابی‌طالب را با دلیل و برهان، اثبات می‌کنید و یک‌وقت توصیف می‌کنید و می‌گویید «ولیّ خدا این‌گونه جامعه را مدیریت می‌کند...» 🔻 طلبه‌ها در حوزه بیشتر روش متقاعدسازی و بیان برهانیِ دین را یاد می‌گیرند و روش بیان توصیفی دین را یاد نمی‌گیرند. کتاب‌های مدرسه و معارف اسلامی هم معمولاً در مقام پاسخ به شبهه و بیان استدلال است نه در مقام توصیف حقایق عالم و معارف دین. 🔻 بسیاری از درس‌هایی که در حوزه می‌خوانیم، برهانی است، درحالی‌که برهان، حقایق را تبیین نمی‌کند و فقط حقانیتشان را اثبات می‌کند. 🔻 برای اکثر مردم اگر توصیف کنیم که «امامت چیست و امام چه‌کار می‌کند؟» هم آن را می‌پذیرند هم عاشقش می‌شوند. ولی ما صرفاً امامت را برای مردم اثبات می‌کنیم ولی توصیف نمی‌کنیم، لذا عاشقش نمی‌شوند. از کتاب اثبات وحی و نبوت، و از کتاب اصول عقاید، عشق درنمی‌آید! 🔻 برهان، معمولاً برای مخاطب، تلخ است و دل نمی‌برد؛ فقط آدم را تسلیم می‌کند. اما توصیف، دل می‌برد، چون همۀ حقایق عالم زیباست و در توصیف، به زیبایی‌ها اشاره داریم، لذا توصیف، دل را بیدار می‌کند. 🔻 چرا بچه‌های ما زیاد از کلاس اصول عقاید، خوششان نمی‌آید؟ آنها می‌گویند «این‌قدر خدا را برایم اثبات نکن! خدا را برایم وصف کن، بگو قدرتش چگونه است؟ بگو چقدر مهربان است؟» 🔻 ما خدا را برای مردم و جوانان توصیف نمی‌کنیم اما برخی از بی‌دین‌های عالم، خدایان ساختگی خود را برای مردم توصیف می‌کنند و دل می‌برند. 🔻 مردم چرا دموکراسی را می‌پذیرند؟ برای اینکه یک توصیفی از دموکراسی و آثار آن می‌شنوند؛ با مبانیِ آن کاری ندارند. ولی ما برای توضیح ولایت‌فقیه صدها کتاب در اثبات ادلۀ ولایت‌فقیه و مبانی آن می‌نویسیم درحالی‌که بیشتر باید توصیفش کنیم. 🔻 اگر روش مدیریتی ولایت و آثار و کارکردهای آن به‌خوبی توصیف شود دلِ اهل عالم را می‌برد، حتی لازم نیست که مخاطب شما مسلمان باشد و مبانی شما را پذیرفته باشد. 🔻 برخی می‌گویند: «همه باید مبانی نظری را قبول کنند و از لحاظ عقلی، پذیرفته باشند و این با توصیف نمی‌شود...» توصیف اگر حکیمانه و عاقلانه باشد، سیراب‌کننده و بیدارکنندۀ عقل است! 🔻 در فلسفه و منطق می‌گویند «بعضی چیزها تصوّرش، تصدیقش را لامحاله به دنبال می‌آورد» کاری کنید که مخاطب شما این حقیقت را درست تصور بکند، آن‌وقت خودش تصدیق خواهد کرد. 🔻 اگر برای استدلال، نیاز به عقل و علم هست، برای اینکه بتوانی حقایق عالم را درست توصیف کنی، اتفاقاً عقل و علم بیشتری لازم است. 🔻 ما برای توصیف حقایق عالم باید «ادبیات» و «روان‌شناسی» بلد باشیم و حال این انسان مخاطب را مطالعه کرده باشیم. فرمود «مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّه‏» جان آدمی را مطالعه کن تا معرفت به خدای او پیدا کنی و بتوانی خدای او را برایش وصف کنی. 🔻 ببینید امیرالمؤمنین(ع) در خطبۀ همام، چگونه نماز را توصیف می‌کند! شما این توصیف را حتی اگر به بی‌نمازها هم بگویید، اثرگذار است و می‌گویند: چقدر نماز قشنگ است... ولی اگر استدلال بیاورید که «چرا باید نماز بخوانیم؟» مدام از زیرش در می‌روند. 🔻 تبلیغ نیاز به کار علمی سنگین دارد. اما برخی فکر می‌کنند که تبلیغ دین، سواد نمی‌خواهد. مثلاً می‌پرسند «بروم سراغ تبلیغ یا بروم مجتهد بشوم؟» مگر کسی که مجتهد نباشد می‌تواند به خوبی تبلیغ کند؟! 🔻 آن اجتهاد علمی‌ای که برای تبلیغ نیاز هست، خیلی بیشتر است از اینکه شما بخواهی برای یک حکم عملی، فتوایی تولید کنی. اما اگر بخواهی به معنای اعمّ کلمه «فقیه» بشوی و حقایق دین را بفهمی و بعد منتقل کنی، این خیلی بیشتر کار می‌برد. 👤علیرضا پناهیان 🚩 مصلای قم - ۱۴۰۰.۱۰.۱۵ 👈🏻 متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/7156 @Panahian_text
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: حوادث کم‌نظیری در استان ایلام به وقوع پیوست که متأسّفانه مردمِ خودمان هم خبر ندارند. یکی همین قضیّه‌ی بمباران مسابقه‌ی فوتبال بچّه‌ها است در سال ۶۵ که این جوانهای ایلامی، دو تیم ایلامی برای بزرگداشت و به یادبود هفتمین سال پیروزی انقلاب، یک مسابقه‌ای به این عنوان درست کردند و تعدادی از مردم هم جمع شدند، تماشا میکردند؛ هواپیمای عراقی آمد بالای سر، از نزدیک یعنی با توجّه به اینکه اینجا چه [برنامه‌ای] هست اینجا را زد و ده‌ بازیکن شهید شدند، داور شهید شد، چند بچّه شهید شدند، بعضی از تماشاچیان شهید شدند؛ این حادثه‌ی کوچکی نیست، این حادثه‌ی بزرگی است؛ جا دارد که این‌ جور حوادث در ابعاد جهانی شناخته بشود، گفته بشود، تکرار بشود. ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
[سوره آلعمران (3): آيه 173] الَّذِينَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إِيماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ (173) مؤمنان كسانى هستند كه (چون) مردم (منافق) به ايشان گفتند: بى شك مردم (كافر مكّه) بر ضد شما گرد آمده (و بسيج شده) اند، پس از آنان بترسيد، (آنها به جاى ترس) بر ايمانشان بيافزود و گفتند: خداوند ما را كفايت مىكند و او چه خوب نگهبان و ياورى است. ⭐️🌙امام خامنه ای در مراسم بیست‌ و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) ۱۳۹۵/۰۳/۱۴ این انقلاب با کودتا به وجود نیامد، با حرکت نظامی به وجود نیامد؛ مثل بعضی از انقلابها که یک عدّه افسر نظامی رفتند یک حکومتی را برداشتند، حکومت دیگری به جایش گذاشتند؛ نه، این انقلاب به‌وسیله‌ی مردم به وجود آمد؛ با عزم مردم، با نیروی انقلاب مردم، با ایمان مردم به وجود آمد؛ با همین نیرو از خود دفاع کرد، با همین نیرو هم باقی ماند و ریشه دواند. این مردم بودند که نترسیدند؛ این مردم ایران عزیز بودند که ایستادگی کردند و مصداق این آیه‌ی شریفه شدند: اَلَّذینَ قالَ لَهُمُ النّاسُ اِنَّ النّاسَ قَد جَمَعُوا لَکُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم ایمانًا وَ قالُوا حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل. مدام تهدید شدیم، مدام گفتند حمله میکنیم، مدام گفتند تحریم میکنیم، مردم نه از تهدید نظامی ترسیدند، نه از تحریم ترسیدند، نه از تحریم فلج شدند؛ نترس، شجاع، سربلند، حرکت را ادامه دادند؛ از این پس هم باید همین باشد. مردم ما، قشرهای مختلف ما، جوانهای ما، روحانیّون ما، پیشه‌وران ما، دانشگاهیان ما، محقّقین ما، مسئولان ما، دولتی‌های ما، مجلسی‌های ما باید انقلابی بمانند و انقلابی حرکت بکنند -که شاخصهایی را عرض خواهم کرد- و همه انقلابی باشند تا بتوانیم این راه را با موفّقیّت پیش برویم و ادامه بدهیم. ✍️ 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
27.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻جستاری در سخنان مقام معظم رهبری پیرامون جهاد تبیین این ویدئو را با کیفیت بالا در آپارات مشاهده کنید https://aparat.com/v/chO0e 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
📝|‌تبیین‌های نظری جنگ شناختی (بخش اول) 💠 جنگ شناختی؛ از موج سوم تا نسل چهارم 🖋 دکتر محمدرضا کدخدایی، نویسنده و پژوهشگر 🔰نظریه دوره‌های جنگ، به توصیف تطورات جنگ نظامی از دوران پیش از قرون‌وسطی تا زمان معاصر می‌پردازد. براساس این نظریه توصیفی، نیروهای پشتیبانی‌کننده فرایند جنگ نظامی متناسب با چهار دوره شناسایی‌شده در این بازه تاریخی اشاره دارد. این نیروهای چهارگانه با عنوان نیروی انسانی، نیروی جانوری، نیروی ماشینی یا مکانیکی و نیروی فراموتوری یا فرامکانیکی، از یکدیگر متمایز می‌شوند. این نیروها، موتور محرکه و پیشران جنگ هستند. هرکدام از این دوره‌های چهارگانه دارای شاخص‌هایی است. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: ۵ دقیقه 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 | حق برای چه کسی تلخ است؟! ❌ اگر خواستیم ببینیم مریضیم یا نه، ببینیم وقتی به ما انتقاد کردند، حق در ذائقه ما تلخ است یا نه... 🎙 آیت ‌الله جوادی آملی 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
790.pdf
455.8K
📝 | قواعد بازی در آخرین روزهای مذاکرات وین 🍃🌹🍃 ✍️ حنیف غفاری | 📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan