هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
✳️ ماه رجب؛ بازار رحمت خدا
🔻 #ماه_رجب از ماههای مبارک است و به قول خودمان بازار گرم است و وقت کسب است. ما در هر محلهای بازاری داریم؛ این ماه هم بازار #رحمت_خدا و موسم #عبادت است.
🔸 در حدیث شریفی آمده که در #روز_قیامت ندا میدهند: «أین الرجبیون؟» یعنی کجایند کسانی که ماه رجب را محترم شمردند و روزهایش را #روزه گرفتند و مناسبتهای آن را همراه با درک و شعور برپا کردند و از آن برای زندگی سعادتمندانه و اسلامی و پاک و عزتمندانه و #حسینگونه توشهی کافی برگرفتند؟ اعمال بسیاری در این ماه وارد شده است که امیدواریم توفیق انجام دادن آنها را پیدا کنیم.
👤 #امام_موسی_صدر
📚 از کتاب #سفر_شهادت
#️⃣ #سلوک #قیامت
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«خوشگلی؟ صدات قشنگه؟ اینارو خرج چی کردی؟»
منبر رفتی چی گفتی؟
از نعمتهایی که داری چجوری استفاده کردی؟
پشت میکروفن رفتی چی گفتی؟
این نعمتی که خدا بهت داد چطور استفاده کردی؟
🙏در نشر معارف فرهنگی اسلامی سهیم باشیم.
•┈┈••••✾•🌿🌺سفیر امین🌺🌿•✾•••┈┈•
✏️https://eitaa.com/safiramin
هدایت شده از يافاطمة الزهراء
booklet_138_[Leader.ir] (1).pdf
293.2K
فتوای حضرت آیت اللّه العظمی سید علی خامنه ای(حفظه الله) در رابطه با:
۱-روابط زن و مرد
۲-فیلم وتصویر زن نامحرم
۳-فیلم وعکس در عروسی
۴-آرایش
۵-لباس وپوشش
۶-کفش
۷-پزشکی ودرمانی(احکام مماثل وغیرممثال)
۸-زینت وزیور آلات
۹-صدای زن
۱۰-احکام نگاه کردن
۱۱-حجاب وعفاف مردان
هدایت شده از متن | علیرضا پناهیان
🔴 ریشۀ ضعف ما در تبلیغ، به ضعف تبلیغ دین در حوزههای علمیه برمیگردد
🔴 باید تحولی در شیوۀ تبلیغ دین ایجاد کنیم
👈🏻 ضرورت تحول در ادبیات و روش تعلیم و تبلیغ دین(ج۱)
➖ وقتی رهبری میفرماید در تبلیغات ضعیفیم، یعنی ما در این چهل سال در عرصۀ تبلیغ، درست عمل نکردهایم
➖ ویژگیهای منفی بزرگی در وضع جامعه ما هست که نشانۀ ضعف ما در تبلیغ است
➖ اگر ضعف ما در تبلیغ برطرف بشود آنوقت میبینید چه مقدار از بیدینها میآیند و از ما دیندارها جلو میزنند!
🔻 حضرت امام(ره) قبل از انقلاب میفرمود یکساعت رادیو تلویزیون را به ما بدهید... الآن 24 ساعت، دهها شبکه در اختیار ما قرار دارد، اما رهبر عزیز انقلاب بعد از چهل سال صراحتاً میفرماید «ما در تبلیغات ضعیفیم»
🔻 وقتی رهبر انقلاب مهمترین جهاد امروز را «جهاد تبیین» اعلام میکند یعنی ما در این چهل سال در عرصۀ تبلیغ و تبیین، درست عمل نکردهایم.
🔻 واقعاً چرا ما در تبلیغات ضعیفیم؟ آیا متقاعدشدن به دینداری اینقدر سخت است؟! آموزش دین فرآیندی است که میخواهد فرد را برای دینداری، متقاعد و انگیزهمند کند. آیا آموزشهای دینی ما ایراد دارد؟
🔻 ریشۀ ضعف ما در تبلیغات، به ضعف تبیین و تبلیغ دین در حوزههای علمیه برمیگردد. ما باید تحولی در شیوۀ تبلیغ دین ایجاد کنیم.
🔻 وضعیتی که امروز در جامعه میبینیم، مشتمل بر چند ویژگی منفی بزرگ است که نشانۀ ضعف ما در تبلیغ محسوب میشود:
1️⃣ سوءتفاهم گسترده
ما با یک سلسله سوءتفاهمهای بسیار فراگیر مواجه هستیم. این یکی از ویژگیهای منفی است که نشاندهندۀ ضعف جدی ما در تبلیغ است.
2️⃣ لجبازی، نفرت و دینگریزی
ما فقط فاصلهگرفتن از دین را نمیبینیم، بلکه موضعگیری منفی علیه دینداری هم میبینیم و رفتارهایی که مانند لجبازی است؛ مثلاً در موضوع حجاب.
3️⃣ گرایش به سبک زندگی دیگران
موجی از گرایشهای خیلی بیمبنا و بیمعنا، نسبت به سبک زندگی دیگران وجود دارد؛ یک نوع غریبپرستی یا غربزدگی. مثلاً طرف با حرص و ولع، برای جشن کریسمس هزینه میکند درحالیکه اصلاً مسیحی نیست. کدام فرهنگ و کدام ملت در جهان اینقدر «از خود بیگانگی» دارند؟
وقتی در خانواده، بهقدر کافی به یک بچهای محبت و احساس هویت داده نشود، او متمایل به دیگران میشود و به شدّت به خارج از خانه متوجه میشود. ما الآن در جامعه خودمان با چنین صحنههایی مواجه هستیم.
4️⃣ عموم دینداران ما زیاد رشد نمیکنند و در سطح نسبتاً پایین میمانند
اینهمه عاشق به شخصیتی مثل سردار سلیمانی وجود دارند، اما چند نفر میتوانند تا دامنۀ این قله بروند؟ آیا رسیدن به این قلهها خیلی سخت است؟ چرا عموم بچهمذهبیها و حزباللهیها و هیئتیها به اینجاها نمیرسند؟ حتماً یک ایرادی هست.
5️⃣ شبههپذیر بودن یا سؤالبرانگیز بودن
ما دین را چگونه تبلیغ کردهایم که اینقدر برای مردم، شبههپذیر و سؤالبرانگیز میشود؟ مثلاً اینکه «دین، دنیا را آباد نمیکند؛ ببینید غربیها بدون دین پیشرفت کردند..» یا اینکه «چرا رهبری مشکلات را حل نمیکند؟» حتی بسیاری از معتقدان به ولایت هم این شبهه برایشان مطرح است. معلوم میشود ولایت را درست برای مردم توضیح ندادهایم.
چرا بیش از نیمی از روند فعالیتهای تبیینی، تعلیمی و تبلیغی دین، باید مثل دوران قاجار و حتی پیش از آن باشد؟ یعنی بهگونهای که اگر شما در دوران بنیالعباس هم بودید، دین را همینطوری تبلیغ میکردید! آیا الان نباید روند فعالیت تبلیغی ما تغییر کند؟!
6️⃣ تبلیغات ما حالت تدافعی دارد
تبلیغ ما هنوز درونگروهی و تدافعی و برای حفظ خودمان است. ما هنوز داریم از اسلام، دفاع میکنیم درحالیکه باید تهاجم کنیم به افکار غلطی که دیگر، پوسیدگیشان معلوم شده است.
امروز دشمن دارد از تو میترسد چون فرهنگ تو دارد جهان را میگیرد، الآن مردم جهان تشنهاند و دیگر کسی حرف جدیدی ندارد. جهان دچار خلأ تئوریک شده و ادّعاهای غلط، پوچیشان را اثبات کردهاند. امروز نوبت تهاجم ما است!
ما در شرایطی این ضعف تبلیغات را داریم که رقبای ما قدرت رقابت با ما ندارند و زمینۀ پذیرش حق هم بالا است؛ از همین جوانهای خودمان بگیرید تا جوانهای اروپا. مشکل این است که ما راه را داریم اشتباه میرویم.
👤علیرضا پناهیان
🚩 مصلای قم-هیئت ثارالله - ۱۴۰۰.۱۰.۱۴
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/7153
@Panahian_text
هدایت شده از متن | علیرضا پناهیان
🔴انتقاد و پیشنهاد علیرضا پناهیان دربارۀ روش آموزش دین در حوزه:
🔴 طلبهها در حوزه بیشتر بیان برهانی یاد میگیرند؛ برهان حقایق را تبیین نمیکند فقط حقانیتشان را اثبات میکند
👈🏻 ضرورت تحول در ادبیات و روش تعلیم و تبلیغ دین(ج۲)
➖ برای تبیین حقایق دینی دو روش وجود دارد: «روش توصیفی» و «روش استدلالی»
➖ درسهای معارف اسلامی، معمولاً در مقام استدلال و پاسخ به شبههاند نه توصیف حقایق دین
➖ ما امامت را برای مردم اثبات میکنیم و توصیف نمیکنیم، لذا عاشقش نمیشوند
➖ مردم اکثراً با مبانی دموکراسی کاری ندارند، بلکه با شنیدن توصیفش آن را میپذیرند
➖ اگر شیوۀ مدیریت ولایی و آثار آن بهخوبی توصیف شود دلِ اهل عالم را میبرد
🔻 برای تبیین یک حقیقت و برای اینکه کسی را متقاعد و انگیزهمند کنید تا عملی را انجام بدهد، دو روش وجود دارد: «روش توصیفی» و «روش برهانی و استدلالی»
🔻 مثلاً اینکه اثبات کنید «معاد هست» میشود روش برهانی. اما توصیف معاد این است که بگویید صحرای محشر چگونه است، چقدر طول میکشد، محاسبۀ اعمال چگونه است و...
🔻 شما یکوقت ولایت علی بن ابیطالب را با دلیل و برهان، اثبات میکنید و یکوقت توصیف میکنید و میگویید «ولیّ خدا اینگونه جامعه را مدیریت میکند...»
🔻 طلبهها در حوزه بیشتر روش متقاعدسازی و بیان برهانیِ دین را یاد میگیرند و روش بیان توصیفی دین را یاد نمیگیرند. کتابهای مدرسه و معارف اسلامی هم معمولاً در مقام پاسخ به شبهه و بیان استدلال است نه در مقام توصیف حقایق عالم و معارف دین.
🔻 بسیاری از درسهایی که در حوزه میخوانیم، برهانی است، درحالیکه برهان، حقایق را تبیین نمیکند و فقط حقانیتشان را اثبات میکند.
🔻 برای اکثر مردم اگر توصیف کنیم که «امامت چیست و امام چهکار میکند؟» هم آن را میپذیرند هم عاشقش میشوند. ولی ما صرفاً امامت را برای مردم اثبات میکنیم ولی توصیف نمیکنیم، لذا عاشقش نمیشوند. از کتاب اثبات وحی و نبوت، و از کتاب اصول عقاید، عشق درنمیآید!
🔻 برهان، معمولاً برای مخاطب، تلخ است و دل نمیبرد؛ فقط آدم را تسلیم میکند. اما توصیف، دل میبرد، چون همۀ حقایق عالم زیباست و در توصیف، به زیباییها اشاره داریم، لذا توصیف، دل را بیدار میکند.
🔻 چرا بچههای ما زیاد از کلاس اصول عقاید، خوششان نمیآید؟ آنها میگویند «اینقدر خدا را برایم اثبات نکن! خدا را برایم وصف کن، بگو قدرتش چگونه است؟ بگو چقدر مهربان است؟»
🔻 ما خدا را برای مردم و جوانان توصیف نمیکنیم اما برخی از بیدینهای عالم، خدایان ساختگی خود را برای مردم توصیف میکنند و دل میبرند.
🔻 مردم چرا دموکراسی را میپذیرند؟ برای اینکه یک توصیفی از دموکراسی و آثار آن میشنوند؛ با مبانیِ آن کاری ندارند. ولی ما برای توضیح ولایتفقیه صدها کتاب در اثبات ادلۀ ولایتفقیه و مبانی آن مینویسیم درحالیکه بیشتر باید توصیفش کنیم.
🔻 اگر روش مدیریتی ولایت و آثار و کارکردهای آن بهخوبی توصیف شود دلِ اهل عالم را میبرد، حتی لازم نیست که مخاطب شما مسلمان باشد و مبانی شما را پذیرفته باشد.
🔻 برخی میگویند: «همه باید مبانی نظری را قبول کنند و از لحاظ عقلی، پذیرفته باشند و این با توصیف نمیشود...» توصیف اگر حکیمانه و عاقلانه باشد، سیرابکننده و بیدارکنندۀ عقل است!
🔻 در فلسفه و منطق میگویند «بعضی چیزها تصوّرش، تصدیقش را لامحاله به دنبال میآورد» کاری کنید که مخاطب شما این حقیقت را درست تصور بکند، آنوقت خودش تصدیق خواهد کرد.
🔻 اگر برای استدلال، نیاز به عقل و علم هست، برای اینکه بتوانی حقایق عالم را درست توصیف کنی، اتفاقاً عقل و علم بیشتری لازم است.
🔻 ما برای توصیف حقایق عالم باید «ادبیات» و «روانشناسی» بلد باشیم و حال این انسان مخاطب را مطالعه کرده باشیم. فرمود «مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّه» جان آدمی را مطالعه کن تا معرفت به خدای او پیدا کنی و بتوانی خدای او را برایش وصف کنی.
🔻 ببینید امیرالمؤمنین(ع) در خطبۀ همام، چگونه نماز را توصیف میکند! شما این توصیف را حتی اگر به بینمازها هم بگویید، اثرگذار است و میگویند: چقدر نماز قشنگ است... ولی اگر استدلال بیاورید که «چرا باید نماز بخوانیم؟» مدام از زیرش در میروند.
🔻 تبلیغ نیاز به کار علمی سنگین دارد. اما برخی فکر میکنند که تبلیغ دین، سواد نمیخواهد. مثلاً میپرسند «بروم سراغ تبلیغ یا بروم مجتهد بشوم؟» مگر کسی که مجتهد نباشد میتواند به خوبی تبلیغ کند؟!
🔻 آن اجتهاد علمیای که برای تبلیغ نیاز هست، خیلی بیشتر است از اینکه شما بخواهی برای یک حکم عملی، فتوایی تولید کنی. اما اگر بخواهی به معنای اعمّ کلمه «فقیه» بشوی و حقایق دین را بفهمی و بعد منتقل کنی، این خیلی بیشتر کار میبرد.
👤علیرضا پناهیان
🚩 مصلای قم - ۱۴۰۰.۱۰.۱۵
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/7156
@Panahian_text
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت آیتالله خامنهای: حوادث کمنظیری در استان ایلام به وقوع پیوست که متأسّفانه مردمِ خودمان هم خبر ندارند. یکی همین قضیّهی بمباران مسابقهی فوتبال بچّهها است در سال ۶۵ که این جوانهای ایلامی، دو تیم ایلامی برای بزرگداشت و به یادبود هفتمین سال پیروزی انقلاب، یک مسابقهای به این عنوان درست کردند و تعدادی از مردم هم جمع شدند، تماشا میکردند؛ هواپیمای عراقی آمد بالای سر، از نزدیک یعنی با توجّه به اینکه اینجا چه [برنامهای] هست اینجا را زد و ده بازیکن شهید شدند، داور شهید شد، چند بچّه شهید شدند، بعضی از تماشاچیان شهید شدند؛ این حادثهی کوچکی نیست، این حادثهی بزرگی است؛ جا دارد که این جور حوادث در ابعاد جهانی شناخته بشود، گفته بشود، تکرار بشود. ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
✅#جنگ_ترکیبی
[سوره آلعمران (3): آيه 173]
الَّذِينَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إِيماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ (173)
مؤمنان كسانى هستند كه (چون) مردم (منافق) به ايشان گفتند: بى شك مردم (كافر مكّه) بر ضد شما گرد آمده (و بسيج شده) اند، پس از آنان بترسيد، (آنها به جاى ترس) بر ايمانشان بيافزود و گفتند: خداوند ما را كفايت مىكند و او چه خوب نگهبان و ياورى است.
⭐️🌙امام خامنه ای در مراسم بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله) ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
این انقلاب با کودتا به وجود نیامد، با حرکت نظامی به وجود نیامد؛ مثل بعضی از انقلابها که یک عدّه افسر نظامی رفتند یک حکومتی را برداشتند، حکومت دیگری به جایش گذاشتند؛ نه، این انقلاب بهوسیلهی مردم به وجود آمد؛ با عزم مردم، با نیروی انقلاب مردم، با ایمان مردم به وجود آمد؛ با همین نیرو از خود دفاع کرد، با همین نیرو هم باقی ماند و ریشه دواند. این مردم بودند که نترسیدند؛ این مردم ایران عزیز بودند که ایستادگی کردند و مصداق این آیهی شریفه شدند: اَلَّذینَ قالَ لَهُمُ النّاسُ اِنَّ النّاسَ قَد جَمَعُوا لَکُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم ایمانًا وَ قالُوا حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل. مدام تهدید شدیم، مدام گفتند حمله میکنیم، مدام گفتند تحریم میکنیم، مردم نه از تهدید نظامی ترسیدند، نه از تحریم ترسیدند، نه از تحریم فلج شدند؛ نترس، شجاع، سربلند، حرکت را ادامه دادند؛ از این پس هم باید همین باشد. مردم ما، قشرهای مختلف ما، جوانهای ما، روحانیّون ما، پیشهوران ما، دانشگاهیان ما، محقّقین ما، مسئولان ما، دولتیهای ما، مجلسیهای ما باید انقلابی بمانند و انقلابی حرکت بکنند -که شاخصهایی را عرض خواهم کرد- و همه انقلابی باشند تا بتوانیم این راه را با موفّقیّت پیش برویم و ادامه بدهیم.
✍️#رجبعلی_بازیاد
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
27.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#جهاد_تبیین
🔻جستاری در سخنان مقام معظم رهبری پیرامون جهاد تبیین
#کلیپ
این ویدئو را با کیفیت بالا در آپارات مشاهده کنید
https://aparat.com/v/chO0e
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
📝#بخوانید|تبیینهای نظری جنگ شناختی (بخش اول)
💠 جنگ شناختی؛ از موج سوم تا نسل چهارم
🖋 دکتر محمدرضا کدخدایی، نویسنده و پژوهشگر
🔰نظریه دورههای جنگ، به توصیف تطورات جنگ نظامی از دوران پیش از قرونوسطی تا زمان معاصر میپردازد. براساس این نظریه توصیفی، نیروهای پشتیبانیکننده فرایند جنگ نظامی متناسب با چهار دوره شناساییشده در این بازه تاریخی اشاره دارد. این نیروهای چهارگانه با عنوان نیروی انسانی، نیروی جانوری، نیروی ماشینی یا مکانیکی و نیروی فراموتوری یا فرامکانیکی، از یکدیگر متمایز میشوند. این نیروها، موتور محرکه و پیشران جنگ هستند. هرکدام از این دورههای چهارگانه دارای شاخصهایی است.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه: ۵ دقیقه
#جنگ_شناختی
#ایران
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 #پادکست | حق برای چه کسی تلخ است؟!
❌ اگر خواستیم ببینیم مریضیم یا نه، ببینیم وقتی به ما انتقاد کردند، حق در ذائقه ما تلخ است یا نه...
🎙 آیت الله جوادی آملی
#روشنگری
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
790.pdf
455.8K
📝 #یادداشت | قواعد بازی در آخرین روزهای مذاکرات وین
🍃🌹🍃
✍️ حنیف غفاری
#مذاکرات_وین | #روشنگری
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
🔹 به شخصیت فرزندانتان اهمیت دهید...
✨ شخصیتدهی و کرامتبخشی به فرزندان، عامل مهمی در جلوگیری از آسیبهای رفتاری در کودکان است.
#گرافیک_ثابت
#خانواده_سبک_زندگی
#مشاوره
#تربیت_فرزند
https://btid.org/fa/photogallery/201185
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
💢 عدم استفاده از جهیزیه و خمس آن
💠 سوال:
آیا به وسایلی که پدر و مادر عروس و داماد به عنوان جهیزیه هدیه می کنند در صورت عدم استفاده، خمس تعلق می گیرد؟
✍🏻 پاسخ:
❇️ آیت الله خامنه ای: در فرض سؤال خمس تعلق نمی گیرد. [1]
❇️ آیت الله مکارم: آنچه معمولاً مورد نیاز است خمس ندارد هر چند استفاده نشده باشد. اما هرگاه واقعا مقدارى از آن زائد بر نیاز بوده باشد خمس دارد، بنابر احتیاط واجب. [2]
❇️ آیت الله سیستانی: خمس آن واجب است مگر اینکه نبود آن مقدار که مورد استفاده واقع نشده کسر شان زن شمرده شود یا اینکه در معرض استفاده باشد مانند لوازم میهمانی در صورتی که تهیه آن هنگام نیاز برای او آسان نباشد .[3]
❇️ آیت الله شبیری زنجانی: .موارد مذکور متعلق خمس است مگر آنچه در شان شما و در معرض استفاده بوده -هرچند اتفاقاً از آن استفاده نشود- و نتوان آن را در موعد نیاز بدون مشقت از راهی دیگری تهیه نماید. [4]
🔺 پی نوشت:
[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: UrsFZ2ekRVk.
[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9612090101.
[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتا: 708830.
[4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 50712.
#احکام
#احکام_خمس
#خمس_جهیزیه
📎 https://btid.org/fa/news/201134
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
🔔 ثبتنام حوزههای علمیه آغاز شد
◻️ ویژه برادران ایرانی
◻️ثبت نام داوطلبان ورود به حوزه های علمیه از اول اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ادامه دارد.
◻️ بر اساس این گزارش: علاقهمندان به تحصیل در حوزههای علمیه می توانند با ورود به سامانه معاونت آموزش حوزههای علمیه- مدیریت سنجش و پذیرش به نشانی https://paziresh.ismc.ir ضمن آگاهی از جزئیات پذیرش، ثبت نام کنند.
◀️ دریافت دفترچه پذیرش
◀️ دریافت نمونه سؤالات آزمون
@HawzahNews| خبرگزاریحوزه
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
🔻در مصاحبه با سید حسین شرف الدین بیان شد؛
❇️ ناگفتههایی از زندگی امام موسی صدر
◻️ #اختصاصی حوزه / دیدار با کسی که علاوه بر رابطه نسبی و سببی، همراه امام موسی صدر نیز بوده است، فرصت مناسبی بود تا حرفهای شنیده نشده درباره امام موسی صدر را بشنویم.
نوه مرحوم شرف الدین (صاحب کتاب المراجعات) و همسر خانم رباب صدر (خواهر امام موسی صدر) در مؤسسه مطالعاتی و تحقیقاتی امام موسی صدر در بیروت به گرمی پذیرای گروه خبری حوزه علمیه قم بود تا از سالهای بودنش با امام موسی صدر بگوید.
سید حسین شرف الدین در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار حوزهنیوز به نکات جالبی از زندگی امام موسی صدر اشاره کرد که بخشهایی از این مصاحبه در شرایطی که امیدها برای آزاد شدن ایشان افزایش یافته باز نشر میشود.
متن مصاحبه مربوط به سال ۱۳۸۹ است.👇hawzahnews.com/news/1009427
◼️ سید حسین شرفالدین همسر سیده رباب صدر و مربی، خطیب، معلم و فعال فرهنگی برجسته شهر صور و جبل عامل، اول اسفند در سن ۹۳ سالگی درگذشت.
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چندبار گوش بدیم......
رهبرمون به نکات خیلی مهمی اشاره کردند وکدهایی رو دادن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان شیرین ودلاورانه خلبان اف 5
هدایت شده از گردباد نیوز
319-sedayeenghelab_ir.mp3
3.74M
💠 بررسی انتشار فایل صوتی فرمانده اسبق سپاه توسط رادیو فردای آمریکا
🎙 کارشناس برنامه: دکتر یدالله جوانی
#سپاه
#ایران
#رادیو_فردا
#آمریکا
#صدای_انقلاب
🆔 @sedayeenghelab_ir
🔴🔴🔴 حکم مرگ به جرم گفتن اشهد ان علیا ولی الله
◀️ پنجشنبه نهم جمادی الثانیه سال هفصد و هشتاد و شش، پیش از اذان ظهر، مردی را که پنجاه و دو سال داشت با ضربات شمشیر کشتند. او از بزرگترین فقیهان تمام تاریخ #شیعه بود که کتاب فقهی او ،۸۰۰سال است کتاب درسی حوزه شیعیان است ! تو او را نمیشناسی! تلویزیون چیزی درباره اش نگفته. چیزی درباره اش نخواهد گفت.
🔺او نه فوتبالیست است و نه خواننده و نه هنرپیشه و نه صوفی و نه عارفی در مسلک مولوی و ابن عربی! پس چرا باید تلویزیون چیزی درباره اش بگوید!!
◀️ بعضی از عالمان سنّی اجتماع کردند و او را خطری برای «دین خدا» معرفی کردند. جرم بزرگ او دفاع از مکتب امیرالمومنین بود. در «حکومت ظلم و نیرنگ و فریب» همواره عالمان حقیقت گو مهجور و در بند و محصورند! دروغگویان نامه ای برای حاکم دمشق نوشتند و او را «اهل بدعت» نامیدند. گفتند: به «خلفای غاصب» مومن نیست! گفتند اهل «نفاق» و «ضد وحدت» است!
◀️ مدعی شدند از اسلام برگشته و با نهضت سربداران شیعه در ایران مرتبط است. «ابن جماعه» قاضی القضات دمشق حکم به «ارتداد» و فرمان به «قتل» او داد. گفتند: «بیا و از منبر مسجدی بالا برو و توبه کن! تا تو را آزاد سازیم» گفت: «از حب اهل البیت توبه کنم؟! هرگز!»
◀️ پنجشنبه نهم جمادی الثانی
یکی ار سالدهای قرن ۸ هجری
پیش از اذان ظهر با ضربات شمشیر او را کشتند.
پس از آن که بدنش ساعت ها بر زمین ماند و همه بر پیکرش لعن و نفرین سر دادند، بدن بی جان او را برداشته و از گردنش طنابی عبور داده و پیکر مُرده او را به دار آویختند.
◀️ مردم جمع شدند تا این کافر بزرگ را که جرمش «محبّت آل الله» بود نگاه کنند.
فقیهی حکم به سنگسار او داد. زن و مرد سنگ برداشته و پیکر بی جان این فقیه شیعه را سنگ باران کردند.
◀️ مفتی دیگر از جماعت فتوایی تازه صادر کرد. «بسوزانیدش!» او را از دار پایین کشیدند و جسم بی جانش را در شعله های آتش انداختند و بعد خاکستر سرد شده او را به باد سپردند.
👈 او شیخ شمس الدین محمد بن مکی معروف به #شهید_اول است. گوش کنید ... هنوز صدای او در میان زوزه ی باد به گوش میرسد که فریاد می زند.
«اشهد ان علیا ولی الله»
شهادتت ای ناصر امام زمان عج الله فرجه الشریف، گرامی باد
تقدیم به روح ملکوتی اش ، فاتحه مع الصلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم بعدد ما احاط به علمک