eitaa logo
ره توشه مبلغین
3.7هزار دنبال‌کننده
451 عکس
23 ویدیو
351 فایل
📋📄کانال مخصوص محتوای تخصصی تبلیغ 🎤✔ 🎤سخنرانی های کوتاه⌛⏰ 📕 محتوای مناسبتی... سبکی متفاوت در ارائه ی محتوای تبلیغی... مدیر کانال جهت نظرات و پیشنهادات و تبادل و ... @abdolmahdi70 👆👈👈لطفا قبل از ترک کانال علت ترک را به مدیر بگویید🌟⭐
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃﷽🍃🌸 🔻راضی باشیم🔻 ✍ بعضی‌ها هستند که وقتی امکانات و دارائی‌های دیگران رو می‌بینند، آهِ حسرت می‌کشند. خونه🏠 ماشین🚙 تحصیلات👨‍🎓 قیافه👱‍♀ استعداد و... 🙁مُدام داشته‌های دیگران رو میخورن. ✅کلا این بزرگواران وقت نمیکنند از داشته های خودشان لذت ببرند. قرآن کریم می‌فرماید: به آنچه که خدا بهتون داده راضی باشید، و از روی ، آرزویِ داشته‌های دیگران رو نداشته باشید.☝️ ✅️ بلکه به جای چشم داشت به داشته‌های دیگران، به فضل و لطفِ چشم داشته باشید.😍👇 🕋 وَ لَا تَتَمَنَّوْا مَا فَضَّلَ اللهُ بِهِ بَعْضَکُمْ عَلَیٰ بَعْضٍ... وَ اسْأَلُوا اللهَ مِن فَضْلِهِ، إِنَّ اللهَ کَانَ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمًا (نساء/۳۲) 💢 امتیازات و برتریهایی را که خداوند برای بعضی از شما نسبت به بعضی دیگر قرار داده است، نکنید. 💢 و از ، برای رفع گرفتاریهای خود کمک بگیرید، زیرا خداوند به هر چیز داناست. ❌ پس اگر دیدیم یه نفر امکاناتی داره، آهِ نکشیم. 😌 شاید ما چیزهایی داشته باشیم، که او نداشته باشه.💯 ⚠ و شاید هم، اگر ما اون امکانات رو داشته باشیم به ضررمون تموم بشه.😳 و باعث طغیان و سرکشی‌ِ ما بشه:👇 🕋 وَ لَوْ بَسَطَ اللهُ الرِّزْقَ لِعِبَادِهِ، لَبَغَوْا فِی الْأَرْضِ وَلَٰکِن یُنَزِّلُ بِقَدَرٍ مَّا یَشَاءُ، إِنَّهُ بِعِبَادِهِ خَبِیرٌ بَصِیرٌ. (شوری/۲۷) 💢 اگر خداوند را برای بندگانش وسعت بخشد، در زمین و سرکشی می‌کنند. 💢 ولی به مقداری که می‌خواهد و صلاح می‌داند، نازل می‌کند. 💢 چرا که او نسبت به بندگانش آگاه و بیناست. 👌 پس به خدا اطمینان داشته باشیم، و کنیم. 👌✅👈بذارید یک قاعده کلی بتون بگم از ما یادگاری داشته باشید ان شاالله: در مسائل معنوی همیشه خودمان را با بالا دستی ها مقایسه بکنیم(که غرور نگیردمون) و در مسائل مالی خودمون را با پایین دستی(کسی که وضع مالیش خوب نیست) مقایسه بکنیم(که همیشه شاکر باشیم)🌿 ، ، ، ، ، ، ، ، ، . کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20 @darshainabazqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠نیلوفر آبی که یکی از زیباترین گل هاست در لجن رشد می کند. و این بدین معناست که لجن کثیف هم می تواند در خود چیزی زیبا داشته باشد. پس لجن کثیف را هم بی ارزش نشمار، زیرا در خود نیلوفرهایی دارد. و تو نمی توانی درک کنی که این گل زیبا، این گل لطیف، با چنین رایحه ای، با چنین رنگ و رویی از میانه لجنی سر بر آورده باشد. انسان هم در شکل لجن بدنیا می آید اما او در خود یک گل نیلوفر نهان دارد که هنوز یک بذر است. انسان را نباید طرد کرد، باید او را پذیرفت و متحولش ساخت. 🔸همینطوردنیا را نباید طرد کرد، زیرا دنیا در خود چیزی بسیار زیبا نهان داردو این زیبایی آشکار نیست. باید آشکارش ساخت. هر آنچه هستی به ما داده با ارزش است. اگر از درک ارزش آن عاجزیم، تقصیر ما و نگاه محدود ماست. دومین چیزی که در مورد گل نیلوفر باید به خاطر داشته باشی آن است که این گل در آب زندگی می کند اما آب هیچ تماسی با آن ندارد. گل نیلوفر چنان گلبرگهای لطیفی دارد که گاه حتی قطره ای آب روی آن ها جمع نمی شود و آنها از آب جدا می مانند. و این درس نیلوفر است که در دنیا زندگی کن اما نگذار که دنیا وارد تو شود. در دنیا باش اما از دنیا مباش. دنیا کلاس درس هستی است و موقعیتی برای رشد کردن و بلوغ یافتن است. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
💠 مادامى که سيب با چوب باريکش به درخت متصل است همه عوامل در جهت رشدش در تلاشند.. باد باعث طراوتش میشود آب باعث رشدش میشود و آفتاب پختگی و کمال ميبخشد اما ... به محض منقطع شدن از درخت و جدايى از "اصل", همان آب باعث گندیدگی همان باد باعث پلاسیدگی همان آفتاب باعث پوسیدگی و ازبين رفتن طراوتش میشود قصه انسان و خدا قصه سیب و درخت است. آدمی تا با خداست همه چیز در خدمت اوست . خواه قدرت ، خواه شهرت ، خواه ثروت و اگر از خدا برید همه به زیان اوست. @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽؛ 🔥 سستی کننده نماز به پانزده بلا مبتلا می شود 🔥 💠 رسول اللَّه صلى الله عليه و آله- لِابنَتِهِ فاطِمَةَ عليها السلام لَمّا قالَت لَهُ: يا أبَتاه، ما لِمَن تهاوَنَ بِصَلاتِهِ مِنَ الرِّجالِوالنِّساءِ؟-: يا فاطِمَةُ، مَن تَهاوَنَ بِصَلاتِهِ مِنَ الرِّجالِ والنِّساءِ ابتَلاهُ اللَّهُ بِخَمسَ عَشَرَةَ خَصلَةً: سِتٌّ مِنها في دارِ الدُّنيا، وثَلاثٌ عِندَ مَوتِهِ، وثَلاثٌ في قَبرِهِ، وثَلاثٌ فِي القيامَةِ إذا خَرَجَ مِن قَبرِهِ. 💠 فَأمَّا اللَّواتي تُصيبُهُ في دارِ الدُّنيا: فَالاولى يَرفَعُ اللَّهُ البَرَكَةَ مِن عُمُرِهِ، ويَرفَعُ اللَّهُ البَرَكَةَ مِن رِزقِهِ، ويَمحُو اللَّهُ عز و جل سيماءَ الصّالِحينَ مِن وَجهِهِ، وكُلُّ عَمَلٍ يَعمَلُهُ لا يُؤجَرُ عَلَيهِ، ولا يَرتَفِعُ دُعاؤُهُ إلَى السَّماءِ، والسّادِسَةُ لَيسَلَهُ حَظٌّ في دُعاءِ الصّالِحينَ. 💠 وأمَّا اللَّواتي تُصيبُهُ عِندَ مَوتِهِ: فَأَوَّلُهُنَّ أنَّهُ يَموتُ ذَليلًا، والثّانيَةُ يَموتُ جائِعًا، والثّالِثَةُ يَموتُ عَطشانًا؛ فَلَو سُقيَ مِن أنهارِ الدُّنيا لم يَروَ عَطَشُهُ. 💠 وأمَّا اللَّواتي تُصيبُهُ في قَبرِهِ: فَأَوَّلُهُنَّ يُوَكِّلُ اللَّهُ بِهِ مَلَكًا يُزعِجُهُ في قَبرِهِ، والثّانيَةُ يُضَيَّقُ عَلَيهِ قَبرُهُ، والثّالِثَةُ تَكونُ الظُّلمَةُ في قَبرِهِ. 💠 وأمَّا اللَّواتي تُصيبُهُ يَومَ القيامَةِ إذا خَرَجَ مِن قَبرِهِ: فَأَوَّلُهُنَّ أن يُوَكِّلَ اللَّهُ بِهِ مَلَكًا يَسحَبُهُ عَلى وَجهِهِ والخَلائِقُ يَنظُرونَ إلَيهِ، والثّانيَةُ يُحاسَبُ حِسابًا شَديدًا، والثّالِثَةُ لا يَنظُرُ اللَّهُ إلَيهِ ولا يُزَكّيهِ ولَهُ عَذابٌ أليمٌ. 📚 بحار الأنوار: ج 83 ص 21 ✨ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله‏- در پاسخ دخترش فاطمه كه پرسيده بود: اى پدر! مردان و زنانى كه نمازشان را سبك مى‏ شمرند، چه [جزايى‏] دارند؟ ✨ اى فاطمه! هر كس از مردان يا زنان، نمازش را سبك بشمرد، خداوند، او را به پانزده خصلت مبتلا مى‏ كند: شش خصلت در دنيا، سه خصلت هنگام مرگش، سه خصلت در گورش و سه خصلت در قيامت، هنگامى كه از گورش بيرون مى ‏آيد. 🔥 امّا آنچه در دنيا به او مى ‏رسد: خداوند، بركت را از عمر و روزى ‏اش بر مى ‏دارد، نشان صالحان را از چهره ‏اش مى ‏زدايد، به هر عملى كه انجام مى ‏دهد، پاداشى داده نمى ‏شود، دعايش به آسمان نمى ‏رود و ششم اين كه براى او در دعاى صالحان نصيبى نيست. 🔥 امّا آنچه هنگام مرگش به او مى ‏رسد: نخست، خوار، دوم گرسنه و سوم، تشنه مى‏ ميرد. و اگر از نهرهاى دنيا به او بنوشانند، سيراب نمى ‏شود. 🔥 امّا آنچه در گورش به او مى ‏رسد: نخست، آن كه خداوند، فرشته ‏اى مى‏ گمارد تا او را در گورش بيازارد، دوم اين كه گورش را بر او تنگ مى‏ كند و سوم اين كه گورش تاريك است. 🔥 امّا آنچه روز قيامت هنگام بيرون آمدن از گورش به او مى ‏رسد: نخست، آن كه خداوند، فرشته ‏اى مى‏ گمارد تا او را با صورت [روى زمين‏] بكشد، در حالى كه مردم به او مى ‏نگرند، دوم اين كه بازخواست سختى مى ‏شود و سوم اين كه خداوند به او نمى ‏نگرد، وپاكش نمى ‏سازد و عذابى دردناك دارد. 📚 بحار الأنوار: ج 83 ص 21 کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20 @namazmt
﷽؛ 🔥 عواقب سبک شمردن نماز 🔥 ☀️ عن أبي بصير: دَخَلتُ عَلى‏ امِّ حَميدَةَ اعَزّيها بِأَبي عَبدِ اللَّهِ عليه السلام، فَبَكَت وبَكَيتُ لِبُكائِها، ثُمَّ قالَت: يا أبا مُحَمَّدٍ، لَو رَأَيتَ أبا عَبدِ اللَّهِ عليه السلام عِندَ المَوتِ لَرَأَيتَ عَجَباً! فَتَحَ عَينَيهِ ثُمَّ قالَ: اجمَعوا لي كُلَّ مَن بَيني وبَينَهُ قَرابَةٌ، قالَت: فَلَم نَترُك أحَداً إلّا جَمَعناهُ، قالَت: فَنَظَرَ إلَيهِم ثُمَّ قالَ: إنَّ شَفاعَتَنا لا تَنالُ مُستَخِفّاً بِالصَّلاةِ. 🍀 ابو بصير : بر امّ حميده (همسر امام صادق عليه السلام) وارد شدم تا او را در رحلت ابو عبد اللَّه (امام صادق عليه السلام) تسليت دهم. پس او گريست و من نيز از گريه او گريستم. 🍀 سپس گفت: اى ابو محمّد! (كنيه ديگر ابو بصير) اگر ابو عبد اللَّه را هنگام مرگ مى ‏ديدى، به شگفت مى‏ امدى. چشمانش را باز كرد و سپس فرمود: «هر كس را ميان من و او پيوند خويشاوندى است، گرد آوريد». 🍀 [امّ حميده‏] گفت: هيچ كس را رها نكرديم، مگر اين كه او را گرد آورديم. امام عليه السلام به آنها نگريست و سپس فرمود: «همانا شفاعت ما به سبك شمارنده نماز نمى ‏رسد». 📚 بحار الأنوار: ج 47 ص 2 @mobaleqin20 @namazmt
﷽؛ ☀️ فقط نماز می خواندم ... داستانی زیبا از تأثیر مشاهده نماز خوبان در تغییر رفتار انسان ☀️ 🌹 سید علی اکبر ابوترابی ۲۶ آذر ۱۳۵۹ در عملیات شناسایی در تپه های الله اکبر به اسارت درآمد. او ۲۰۰متر در قلب نیروهای دشمن نفوذ کرده بود. ابوترابی هنگام اسارت خود را به مرگ زده بود تا تیر خلاص کارش را تمام کند. اما نیمه جان به درون نفر بر انداخته شد و با سر به کف آن خورد. او در زندان وزارت دفاع حزب بعث بارها و بارها تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت. خاطره ای از تاثیرگذاری نماز ایشان را از زبان خودشان بخوانید : 🌺 تصمیم قطعی بر کشتن من داشتند. لذا مرا در وزارت دفاع از جمع جدا کردند و به یک پادگان نظامی که اسیر ایرانی هم آنجا نبود، بردند. دیدم اینجا آخر خط به معنای واقعی است. جایتان خالی از صبح که بلند می شدم نماز قضا می خواندم تا ظهر. ۳ دقیقه بین نمازهایم فاصله نمی گذاشتم. بکوب نماز، تا ظهر و ظهر نیم ساعتی چرت می زدم و بعد از آن می خواندم تا غروب آفتاب. بعد از نماز مغرب تا ده شب [هم] بکوب نماز می خواندم. 🌹 آنجا کسانی بودند که با ایرانی سر و کار نداشتند. غذا را برایم با لگد می آوردند. خیلی برخورد بدی داشتند. بعد از ۳روز-که سلول هم انفرادی بود و یک روزنه ای داشت- نگهبان دید صبح رد می شود من دارم نماز می خوانم، یک ساعت دیگر، دو ساعت دیگر هم همین طور. از روز سوم غذا را دو دستی گذاشت جلوی من. شب چهارم و پنجم در را باز کرد و آمد خیلی مودب گفت: انت عابد؛ زاهد؟ تو عابدی؟ تو زاهدی؟ چه هستی؟ 🌹 گفت: ما شنیده ایم ایرانی ها مجوسند و آتش پرستند. تو را از کجا به نام ایرانی آوردند. گفتم: به هرحال اگر ایرانی ها مجوسند، من هم مجوسم و اگر نماز می خوانند من هم نماز می خوانم. 🌹 از روز دوم که دید نمازم قطع نمی شود، خجالت کشید که با من آن گونه برخورد کند. از آن شبی که به من گفت: انت زاهد، انت عابد، دیگر می آمد در سلول را دو، سه ساعت باز می گذاشت که هر وقت می خواهم بروم دستشویی و وضو بگیرم. نماز رفتار اینها را عوض کرد. بعد از ۱۶روز صحنه عوض شد. مرا دوباره بردند وزارت دفاع [ و از کشتن من صرف نظر کردند] 📚 کتاب تسبیح ابوترابی ؛ حسن شکیب زاده ؛ ص 78 ؛ خاطره سید علی اکبر ابوترابی (الگوی مرحوم حجت الاسلام ابوترابی امام کاظم علیه السلام بودند، ایشان با عبادت خود در زندان زن بی عفت و بدکاره ای را که از طرف هارون الرشید مأموریت کثیفی داشت را متحول و اهل عبادت کردند) @mobaleqin20 @namazmt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در روایات آمده، زمانی امام زمان «عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف» می‌آید که همه‌جا را فساد گرفته باشد، پس برای این‌که امام زودتر بیاید باید فساد کنیم؟ پاسخ :  باید بین علامت ظهور و شرایط آن تفاوت قائل شد. علامت ظهور، یعنی چیزی که نشانۀ ظهور است و اتفاق افتادن آن نشان می‌دهد ظهور نزدیک شده است؛ اما علت ظهور نیست و باعث نمی‌شود که ظهور اتفاق بیفتد و فقط هردو در یک زمان اتفاق می‌افتند، اما شرط ظهور، یعنی آن‌چه زمینه‌ساز ظهور است و اگر آن شرط باشد ظهور می‌شود و اگر نباشد ظهور اتفاق نمی‌افتد. حال که این تفاوت معلوم شد، باید دانست روایتی که هنگام ظهور را فراگیر شدن جهان از ستم و فساد برمی‌شمرد، علامت ظهور را بیان می‌کند، نه شرط آن را؛ پر شدن زمین از فساد، از شرایط ظهور نیست که ظهور وابسته به آن باشد، بلکه فساد علامت ظهور است؛ یعنی در زمان ظهور وضع دنیا چنین خواهد بود و در چنین وضعی امام ظهور خواهد کرد. افزون بر این، مگر هم‌اکنون زمین پر از ظلم و فساد نیست؟ مگر در تمام کشورهای عربی که مدعی اسلام هستند، مشروب‌فروشی‌ها و مراکز فساد، رسماً فعالیت نمی‌کنند؟ مگر امریکا به نام حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، کشورها را به آتش نمی‌کشد؟ مگر کشوری هست که از ظلم و فساد ننالد؟ بنابراین در پر بودن دنیا از فساد شکی نیست و اگر این امر علت ظهور بود، حتماً تا حال ظهور پدید آمده بود. اما شرط ظهور، وجود یاران واقعی و آمادگی اکثریت مردم برای قبول عدالت و حقیقت است، یعنی عدالت را هرچند به ضررشان باشد بپذیرند و آن را فقط برای سود خود نخواهند. اگر می‌خواهیم امام زودتر ظهور کند، باید برای پرورش انسان‌های صالح و باتقوا کمک کنیم و جامعه را آمادۀ پذیرش حکم خدا کنیم. این کار با ترک گناه، فساد و ظلم امکان دارد، نه با ترویج فساد و ظلم و بی‌عدالتی. پس نه‌ تنها افراد نیکوکار مانع ظهور نیستند، بلکه زمینه‌ساز ظهور نیز به شمار می‌آیند و اگر تعداد آن‌ها زیاد شود، امید به ظهور بیش‌تر خواهد شد. منبع: hawzah.net کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
شبهه: اعتقاد به منجى و مهدویت، عقیده‌اى شرقى است پاسخ :  شرح شبهه: فان فلوتن مى‌گوید: روحیه شرقى به طور عموم دنبال کردن اخبار غیبى است. آنان علاقه فراوانى به کشف پرده هاى غیبى از آینده مجهول دارند، لذا اعتقاد به خلاصى بخش یا به تعبیر آنها منقذ یا ... با طبیعت شرقى انس دارد و این در نتیجه تاریکى هاى جهل و استبداد است که پدید آمده است.(1) پاسخ شبهه: 1- این عقیده تنها از انسان هاى شرقى نیست بلکه در بین همه ادیان و مکاتب و آیین هاى شبه دینى یافت مى شود. 2- این عقیده با فطرت انسان عجین است که در همه یکسان است. 3- این عقیده مطابق آیات قرآن و روایات متواتر و اجماع مسلمین بلکه همه ادیان و مکاتب فلسفى و غیر فلسفى است. برتراند راسلف فیلسوف انگلیسى مى گوید: عالم در انتظار مصلحى است که تمام عالم را یک پارچه کرده و آنان را تحت یک پرچم و یک شعار درآورد.(2) پرفسور انشتاین - صاحب نظریه نسبیت - مى گوید: روزى که صلح و صفا تمام عالم را فرا گیرد و مردم با دوستى و برادرى با یکدیگر زندگى کنند چندان دور نیست.(3) پی نوشتها: 1- السیادة العربیه، ص 107. 2- تاثیر علم بر اجتماع، ص 56. 3- مفهوم نسبیت، ص 35. منبع: موعود شناسی و پاسخ به شبهات، علی اصغر رضوانی، انتشارات مسجد مقدس جمکران کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شيوه وارونه‏ بيان احكام و مسائل مبتلابه مردم با عنوان احكام وارونه يا برداشت‏هاى غلط از احكام يكى از شيوه‏هاى كاربردى است كه مرّبى ابتدا تصويرى غلط از يكى از احكام مورد نياز مردم را بيان مى‏كند و سپس مسأله صحيح را مى‏گويد. مثال 1 برخى در مسأله تقليد بر اين باورند كه هر فتوا و ديدگاهى را بايد بپذيرند، هر چند بر خلاف فتواى مرجع تقليد خودشان باشد، در حالى كه بايد به فتواى مرجع خود عمل كنند. مثال 2 برخى از مردم فكر مى‏كنند دكتر، محرم است، در حالى كه دكتر در شرايط خاص مى‏تواند بيمار را معاينه كند، نه اينكه محرم او باشد پس اگر در شرايط ويژه نباشد و دكتر هم جنس هم وجود داشته باشد، بيمار نبايد نزد جنس مخالف برود. مثال 3 گاه برخى از مردم آداب ورسوم محلى خود را به پاى دين مى‏گذارند و حكم دينى را بر آن بار مى‏كنند. براى مثال، مراسم شب هفت و چهل و سالگرد ميت را از واجبات مى‏دانند وكسى را كه بخواهد مخارج چنين مراسم‏هايى را در امور خيريه‏اى چون نجات جان بيمار و اداى بدهى بى‏بضاعتى صرف كند، نكوهش مى‏كنند. هم چنين اگر همسر شخصى بميرد، تا يك سال و گاهى تا آخر عمر، ازدواج مجدّد را بر خود حرام مى‏دانند و اين كار را براى خود ارزش مى‏پندارد؛ در حالى كه گاه ازدواج نكردن، پى‏آمدهاى منفى دارد. محمود اکبری،شيوه هاى جذاب سازى احكام، ص: 138 کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احکام خوردنی و نوشیدنی(۱۱) حکم شیره ی انگور شیره ی انگور با جوشیدن نجس و حرام نمی شود. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روش بیان حدیث(6) شيوه تمثيلى‏ يكى از شيوه‏هاى بيان معارف دينى در روايات، شيوه تمثيلى است كه جاذبه خاصى دارد. در اينجا به چند نمونه اشاره مى‏شود: پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: مَثَلُ الاخوَين مَثَلُ اليَدَين يَغسِلُ احدهُمَا الاخرى «1» دو برادر مؤمن همانند دو دستند كه يكى ديگرى را مى‏شويد. امام على عليه السلام فرمود: ايّاكَ وَ مُصاحِبةُ الكَذّاب فَانَّهُ بِمنزلَةِ السَّراب يُقَّرِب لَك البَعيد و يُباعِدُلَكَ القَريب «2» از دوستى با دروغگو بپرهيز زيرا حقايق را در چشم تو وارونه جلوه مى‏دهد نزديك را دور و دور را نزديك نشان مى‏دهد در نتيجه تصوير كاملًا غلط از زندگى پيدا مى‏كنى. امام على عليه السلام فرمود: مَن حَفر بِئراً لِاخيه وقَعَ فيهِ «3» كسى كه چاهى براى برادرش بكند در آن مى‏افتد. __________________________________________________ (1). نهج‏الفصاحه، ح 2734. (2). نهج‏البلاغه، قصار 38. (3). بحارالانوار، ج 72، ص 321. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻بیشترین قَسَم‌های قرآنی🔻 ✍ دیدی یه نفر وقتی می‌خواد حرفش رو با اهمیت جلوه بده، هِی قسم می‌خوره: ☜ به پیر، به پیغمبر، به خدا، به قرآن... 🔔️ قرآن هم وقتی میخواد یه موضوعی رو با اهمیت جلوه بده، پشت سر هم قسم میخوره... ⁉️ حالا میدونی بیشترین قسم‌های قرآنی تو کدوم سوره است؟؟!↶ 👈❗️سوره شمس❗️👉 😳 😳 ۱۱ تا قسم پشت سر هم❗️ بیشترین رکوردِ قسم در یک سوره: 🔹️ وَ اَلشَّمْسِ وَ ضُحٰاهٰا... 🔹️ وَ اَلْقَمَرِ إِذٰا تَلاٰهٰا... 🔹️ وَ اَلنَّهٰارِ إِذٰا جَلاّٰهٰا... 🔹️ وَ اَللَّیْلِ إِذٰا یَغْشٰاهٰا... 🔹 وَ ... 👤 ای انسان! ☜ قسم به خورشید و ماه.. ☜ قسم به زمین و آسمون.. ☜ قسم به شب و روز.. ☜ قسم به.. 🤔 حالا فکر میکنی قرآن بعد از این همه قسم چه مطلب مهمی رو میخواد بگه⁉️ قبل از اینکه جواب و ببینی یه خورده فکر کن.🤔🤔 🤔 فکر میکنی چه موضوع مهمیه⁉️ قرآن بعد از ۱۱ تا قسم میگه: 🕋️ قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکّٰاهٰا (شمس/۹) 💢 "به همه اینها قسم، که هر کس نَفسِ خودش رو کرد، رستگار شد." بعد سراغ گروه مخالفش هم میره و میگه: 🕋️ وَ قَدْ خٰابَ مَنْ دَسّٰاهٰا (شمس/۱۰) 💢 "هر کس هم که نفس خودش رو با و آلوده کرد، نومید و محروم شد." 👇 ️پس دقّت کنیم 👇️ 🔔 قرآن اینهمه قسم خورده که ما باور کنیم، تنها راه فلاح و رستگاری، و ، و دوری از و است.👌👌 ⚠ اونایی که دنبال راه میانبُر میگردند، اونایی که دنبال ذکر و... میگردند، بدونند که هیچ راه دیگه‌ای وجود نداره.❗️ ☝️ فقط همین: ، ✋ بیائیم از همین امروز رو شروع کنیم. شاید فردا دیر باشه.😔 ناگهان بانگی بر آمد، خواجه مُرد...🚑 ⚰ 🙏 خـــــ💚ـــــدایا من رو ببخش برای همه گناهانی که لذّتش رفته، اما مسئولیتش مانده...🙁☹️ ، ، ، ، ، . کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20 🌸@darshainabazqoran🌸
منبر کوتاه و روضه شهادت امام جواد (علیه السلام) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
بسم الله الرحمن الرحيم ♦️فضائل امام جواد (علیه السلام) علی ابن خالد می گوید: شنیدم یک نفر از اهالی شهر شام ادعای پیامبری و نبوت کرده، و او را به همین جرم دستگیر نموده و در حالی که غل و زنجیر به دست و پایش بسته اند، او را در عسکر زندانی کرده اند. تصمیم گرفتم تا به هر قیمتی شده او را ببینم و راست و دروغ قضیه را از زبان خودش بشنوم، وقتی که نزدیک زندان رسیدم ماموران زیادی را دیدم که همه ی اطراف زندان را محاصره کرده و از نزدیک شدن به آن جلوگیری می کنند. با خود می اندیشیدم تا راهی پیدا کرده و با زندانی حرف بزنم، سعی کردم تا از راه ملاطفت و مهربانی و دوستی با ماموران، راه های بسته شده را بگشایم، بالاخره موفق شدم و لحظاتی بعد زندانی اهل شام را دیدم، در اولین برخورد دیدم انسانی عاقل، و صاحب درک و شعور و معرفت است. پرسیدم: به چه جرمی تو را زندانی کرده اند؟ و حقیقت قضیه ی تو چیست؟ گفت: از اهالی شام هستم و در محله ی مقام راس الحسین علیه السلام که به جهت قرار گرفتن سر مبارک سیدالشهدا در آن مکان، از قداست بالایی برخوردار است، به عبادت و راز و نیاز با خدا مشغول بودم، در یکی از شبها که هوا تاریک و ظلمانی بود، در محراب و رو به قبله مشغول عبادت بوده و حالی پیدا کرده بودم، احساس کردم شخصی مرا صدا می زند، و می گوید: بلند شو، از جایم حرکت کرده و با او به راه افتادم، لحظاتی نگذشته بود که دیدم داخل مسجد کوفه هستم. گفت: آیا این مسحد را می شناسی؟ گفتم: آری، مسجد کوفه است، سپس به نماز ایستاد و من هم مشغول نماز شدم، نمازش را که تمام کرد از مسجد خارج شد، به دنبالش حرکت کرده، و چند قدمی بیش نرفته بودم که ناگهان قبه و بارگاه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و مسجد النبی، را مشاهده کردم، وارد مسجد شد و شروع به نماز خواندن نمود، سپس به قبر رسول خدا نزدیک و مشغول زیارت شد، و پس از آن از مسجد خارج و به راهش ادامه داد، و من پشت سر او در حرکت بودم، که ناگهان کعبه ی خانه ی خدا را با همه ی عظمت و شکوهش از نزدیک مشاهده نمودم، او مشغول طواف شد و پس از فراغت از اعمال مخصوص خانه خدا، مسجدالحرام را ترک و به حرکت خویش ادامه داد، در این فکر و خیال بودم که پس از اینجا مرا به کجا خواهد برد، و سرانجام این مسافرت چه خواهد شد، که ناگهان خود را در عبادت گاهم در شهر شام دیدم، و از رفیق سفرم هیچ اثر و نشانه ای نبود و دیگر او را ندیدم. از سفر شبانه و توفیق تشرف و اماکن مقدس از قبیل مسجد کوفه، مسجدالنبی، و مسجد الحرام سرشار از لذت بودم و نمی توانستم آن را فراموش کنم، مخصوصاً چهره ی آن مرد ناشناس و غریبی که ندیده بودم و نمی شناختم، یک سال از آن ماجرا گذشت تا اینکه دوباره وقتی که مشغول عبادت بودم، او را با همان چهره و سیما، زیارت کردم، خوشحال شده و از جایم برخاسته و به طرفش به راه افتادم، دستور داد تا به دنبالش بروم، مسافرت شبانه ی ما آغاز شد و مانند سال گذشته، همان مکان های مقدس را زیارت کرده و به شهر شام بازگشتیم، و در وقت مراجعت و بازگشت توجه بیشتری داشتم تا از او جدا نشوم، و از او بخواهم تا خودش را معرفی کند، وقتی که فهمیدم قصد جدا شدن دارد، گفتم: به حق کسی که این قدرت و توانایی را به تو داده است سوگندت می دهم تا خودت را معرفی کنی؟ فرمود: من محمد بن علی بن موسی بن جعفر هستم سپس از نظرم ناپدید شد، سپس از آن روز به بعد برای عده ای از دوستانم نقل کردم تا اینکه خبر پخش شد، و به گوش محمد ابن عبدالملک زیّات وزیر خلیفه ی عباسی رسید، دستور داد غل و زنجیر به دست و پایم بسته و به سرزمین عراق منتقل و زندانی شوم، و آنچه در میان مردم شایع کرده اند که من ادعای نبوت و پیامبری کرده ام دروغ است و تهمت. علی بن خالد می گوید: قصه و زندانی شدن این مرد شامی را با جزئیات آن برای وزیر خلیفه ی عباسی (زیّات) در نامه ای نوشته و فرستادم، پس از گذشت مدت کوتاهی خبر رسید که جواب نامه ات آمده است، وقتی که به دستم رسید دیدم پشت صفحه ی نامه ی من نوشته است: به همان کسی که او را در یک شب از شام به کوفه و مدینه و مکه برده است بگو تا او را از زندان آزاد کند. از پاسخ وزیر سخت بر آشفته و رنجیده خاطر شدم و با حالت غم و اندوه، شب را به صبح رساندم، صبحگاهان روز بعد، به سوی زندان حرکت کردم تا زندانی اهل شام را از پاسخ وزیر آگاه سازم، وقتی که به زندان رسیدم، دیدم سربازان و محافظان زندان این طرف و آن طرف می دوند و همه ناراحت هستند، پرسیدم چه اتفاقی افتاده و چرا مضطرب و ناراحت هستید؟ گفتند: یک نفر زندانی داشتیم از اهالی شام و با اینکه درهای زندان بسته و همه ی محافظان مواظب بودند تا فرار نکند، از زندان فرار کرده و اثری از او نیافته ایم، گویا زمین او را بلعیده و یا به آسمانها پرواز کرده باشد. علی بن خالد می گوید: من تا آن روز زیدی مذهب بوده و به امامت زید فرزند امام سجاد علیه السلام معتقد بودم ولی پس از مشاهده
ی این ماجرا فهمیدم که همه ی این کارها در دست قدرتمند مردی است که مورد تأیید خداوند و حجت او در زمین و امام معصوم است، او شخصی غیر از امام جواد علیه السلام نیست. 📚اعجوبه اهل البیت، شرحی بر زندگانی امام جواد ( علیه السلام )، سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری، مهدی اسماعیلی ♦️نصايح امام جواد (علیه السلام) قالَ الإمام الجواد - علیه السلام - : مَنْ أصْغی إلی ناطِق فَقَدْ عَبَدَهُ، فَإنْ كانَ النّاطِقُ عَنِ اللهِ فَقَدْ عَبَدَاللهَ، وَ إنْ كانَ النّاطِقُ یَنْطِقُ عَنْ لِسانِ إبلیس فَقَدْ عَبَدَ إبلیسَ. «مستدرك الوسائل، ج 17، ص 308، ح 5» امام جواد - علیه السلام - فرمود: هركس به شخصی سخنران علاقمند و متمایل باشد، بنده اوست، پس چنانچه سخنور برای خدا و از ـ احكام و معارف ـ خدا سخن بگوید، بنده خداست، و اگر از زبان شیطان ـ و هوی و هوس و مادیات ـ سخن بگوید، بنده شیطان خواهد بود. ✨نکته:با آوردن موسیقی و ، ماهواره در خانه چرا خانواده و فرزندان خود را شیطان پرست می کنیم؟چرا هر وقت سخن از دین می شود و مجلس اهل بیت سریع باید تمام شود ولی در عروسی ها گناه و فسق علنی تا پاسی از شب ادامه دارد؟ کسی هم اعتراض نمی کند که حق الناس است ولی صدای اذان که از مسجد بلند می شود ناراحت می شوند؟ خدا همه ی ما را ه هدایت کند. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20