eitaa logo
مبلغان
5.1هزار دنبال‌کننده
85 عکس
38 ویدیو
565 فایل
☑ کانال تخصصی محتوایی مبلغان 🔹ارسال محتوای بین الصلاتین روزانه و مناسبتی 🔹ارسال فیش منبر روشمند مناسبتی و اقتضایی ✍️ انتقاد و پیشنهاد به محتوای کانال @Habib_shahid_hadi 🤝تبادل (فقط کانال طلاب ) و تبلیغ کانال @efefefef
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ به مناسبت 10 رجب ولادت امام محمد تقي (ع) ( جواد الائمه) (195 هجري قمري) 🌀ثواب تشرف به مکه و مدینه و کربلا و کاظمین ، بیشتر است ، یا مشهد؟ 🔸 محمّد بن سلیمان، مى‏گوید: از حضرت جواد علیه السّلام راجع به مردى که حجّ بجا مى‏آورد پرسیدم: 🔻وى براى انجام حج تمتّع داخل مکّه شد و خداوند بر انجام حج و عمره کمکش کرد 🔻 سپس به مدینه رفت و بر رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم سلام داد و آن جناب را زیارت کرد 🔻پس از آن به زیارت شما آمد در حالى که به حق شما عارف بوده و مى‏داند که شما حجت خدا بر خلائق هستید.و توجّه دارد که شما همان بابى هستید که شخص براى توجّه الى اللَّه باید از آن باب وارد شود و به شما سلام داده و زیارتتان مى‏کند، 🔻 سپس به زیارت حضرت ابا عبد اللَّه الحسین سلام اللَّه علیه رفته و به آن حضرت سلام مى‏دهد 🔻 آن گاه به بغداد رفته و بر حضرت ابى الحسن موسى بن جعفر علیهما السّلام سلام مى‏دهد و بعد به شهر خودش مراجعت مى‏کند، 🔻 و پس از رسیدن موسم حج خداوند متعال حج را روزى او مى‏کند ▪️ حال بفرمائید کدامیک از این دو افضل و برتر هستند؟ حجه الاسلامى که بجا آورد و برگشت و دوباره حجّ روزى او شده ، یا به خراسان رود و پدر بزرگوارتان حضرت على بن موسى علیه السّلام را سلام داده و زیارت کند؟ ▫️حضرت در جواب فرمودند: بلکه افضل آن است که به خراسان رود و بر پدرم حضرت ابى الحسن الرضا سلام داده و آن جناب را زیارت کند و شایسته است که این زیارت را در ماه رجب انجام دهد… عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سُلَیْمَانَ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ علیه السلام عَنْ رَجُلٍ حَجَّ حِجَّهَ الْإِسْلَامِ- فَدَخَلَ مُتَمَتِّعاً بِالْعُمْرَهِ إِلَى الْحَجِّ فَأَعَانَهُ اللَّهُ عَلَى حَجِّهِ وَ عَلَى عُمْرَتِهِ ثُمَّ أَتَى الْمَدِینَهَ فَسَلَّمَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ثُمَّ أَتَاکَ عَارِفاً بِحَقِّکَ یَعْلَمُ أَنَّکَ حُجَّهُ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ وَ بَابُهُ الَّذِی یُؤْتَى مِنْهُ فَسَلَّمَ عَلَیْکَ ثُمَّ أَتَى أَبَا عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَیْنَ علیه السلام فَسَلَّمَ عَلَیْهِ ثُمَّ أَتَى بَغْدَادَ فَسَلَّمَ عَلَى أَبِی الْحَسَنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ علیه السلام ثُمَّ انْصَرَفَ إِلَى بِلَادِهِ فَلَمَّا کَانَ وَقْتُ الْحَجِّ رَزَقَهُ اللَّهُ مَا یَحُجُّ بِهِ فَأَیُّهُمَا أَفْضَلُ لِهَذَا الَّذِی قَدْ حَجَّ حِجَّهَ الْإِسْلَامِ یَرْجِعُ فَیَحُجُّ أَیْضاً أَوْ یَخْرُجُ إِلَى خُرَاسَانَ إِلَى أَبِیکَ عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا علیه السلام فَیُسَلِّمُ عَلَیْهِ قَالَ بَلْ یَأْتِی‏ خُرَاسَانَ فَیُسَلِّمُ عَلَى أَبِی الْحَسَنِ أَفْضَلُ … منبع :کامل الزیارات. صفحه ۹۲۴ .باب صد و یکم 🌐 کانال تخصصی محتوایی مبلغان ؛ منبع نشر معارف برای مبلغان دین https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ به مناسبت ولادت امام جواد علیه السلام امام جواد علیه السلام در روایتی میفرمایند : اِعلَم أنَّك لَن تَخلُوَ مِن عَينِ اللهِ، فَانظُر كيفَ تَكونُ؛بدان که از دید خداوند پنهان نیستی، پس بنگر چگونه ای. تحف العقول، ص 455 🔻مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی رحمة الله علیه می‌فرمودند : تقوا یعنی این که اگر یک هفته مخفیانه از همه کارهای ما فیلم گرفتندو گفتند اعمال هفته گذشته‌ات در تلویزیون پخش شده، ناراحت نشویم… 🔻[از عارفی درباره] تقوا پرسش شد، گفت: آیا راه پرخار و خاشاک را پیموده ای؟ سائل گفت: آری. گفت: چه کردی؟ گفت: از خارها پرهیز می کردم که مبادا به پایم نَخلد. گفت: در دین خدا نیز چنین [با احتیاط و پرهیزکار] باش تا به درجه متقین نائل شوی. از کوچک و بزرگ گناهان دست بکش که این تقوا است و همانند کسی باش که بر روی زمینِ خاردار راه می رود که از هرچه می بیند می پرهیزد. هرگز گناهان کوچک را ناچیز مشمار که کوه ها از سنگ های ریز تشکیل یافته است [و گناهان بزرگ نیز از انباشته شدن گناهان کوچک تشکیل می یابد.] 🔻مرحوم (شیخ مرتضی انصاری) با برادر خود از کاشان به مشهد مقدس مسافرت نمود، پس از آن به تهران آمد، در مدرسه مادرشاه در حجره یکی از طلاب منزل گرفت. روزی شیخ به همان محصل مختصر پولی داد تا نان خریداری کند، وقتی برگشت شیخ دید حلوا هم گرفته و بر روی نان گذاشته است. به او گفت: پول حلوا را از کجا می‌آوری؟ گفت: به عنوان قرض گرفتم. شیخ فقط آنچه از نان، حلوائی نبود برداشت و فرمود: من یقین ندارم برای اداء قرض زنده باشم. روزی همان طلبه پس از سال‌ها به نجف آمده بود و خدمت شیخ عرض کرد: چه عملی انجام دادید که به این مقام رسیدید و خداوند شما را موفق نمود اینک در راءس حوزه علمیه قرار گرفته‌اید و مرجع همه شیعیان جهان شدید؟ شیخ فرمود: چون جراءت نکردم حتی نان زیر حلوا را بخورم، ولی تو با کمال جراءت نان و حلوا را تناول نمودی. 🌐 کانال تخصصی محتوایی مبلغان ؛ منبع نشر معارف دینی برای مبلغان دین https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ امام جواد علیه السلام میفرمایند : مَنْ أصْغى إلى ناطِقٍ فَقَدْ عَبَدَهُ، فَإنْ کانَ النّاطِقُ عَنِ اللّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللّهَ، وَ إنْ کانَ النّاطِقُ یَنْطِقُ عَنْ لِسانِ إبلیس فَقَدْ عَبَدَ إبلیسَ. (کافی، ج6، ص434) هر کس به شخصى سخنران علاقمند و متمایل باشد، بنده اوست، پس چنان‌چه سخنور براى خدا و از احکام و معارف خدا سخن بگوید، بنده خداست، و اگر از زبان شیطان و هوا و هوس و مادیات سخن بگوید، بنده شیطان خواهد بود. 🚫وجود مبارک امام جواد(سلام الله عليه) فرمود: مواظب باشيد اگر کسي کتابي يا مقاله‌اي يا مجله‌ و روزنامه‌اي یا شبکه های رسانه ای اعم از مجازی یا ماهواره ای را مي‌ خواند یا میبیند و میشنود و حرف کسي را گوش مي‌ دهد که بپذيرد، فرمود: اين استقا و اين گوش دادن و قبول يک نحو عبادت است و عبادت به معناي اطاعت؛ اگر آن گوينده آن نويسنده حق گو و حق نويس بود اين شخص حق را عبادت کرد و اگر باطل گو و باطل نويس بود اين شخص باطل و ابليس را عبادت کرده، آن‌گاه اين آيه نوراني سوره مبارکه «زمر» روشن مي‌ شود «فَبَشِّرْ عِبادِی الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» يعني اقوال و آراء مکتب هاي گوناگون را بررسي مي ‌کند و گوش مي‌ دهد نه گوش شنوا دارد که قبول کند. بعبارتي مي‌ گويد ما گوش مي‌ دهيم تا تحقيق بکنيم يا خودمان تحقيق مي کنيم يا از ديگران که محقق اين رشته‌اند مي ‌پرسيم اين عيب ندارد. 🔸امام صادق عليه السلام می فرمایند: فَرَضَ عَلى السَّمعِ أن يَتَنَزَّهَ عنِ الاستِماعِ إلى ما حَرَّمَ اللّه ُ ، و أن يُعرِضَ عَمّا لا يَحِلُّ له مِمّا نَهَى اللّه ُ عَزَّ و جلَّ عَنهُ ، و الإصغاءِ إلى ما أسخَطَ اللّه َ عَزَّ و جلَّ ، فقالَ في ذلكَ : «و قَدْ نَزَّلَ علَيْكُمْ فِي الكِتابِ أنْ إذا سَمِعْتُم آياتِ اللّه ِ يُكْفَرُ بِها وَ يُسْتَهزأُ بِها فَلا تَقْعُدُوا مَعَهُم حَتَّى يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيرِهِ إنَّكُم إذا مِثْلُهُم إنَّ اللّه َ جامِعُ المُنافِقِينَ و الكافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعا» . بر گوش فرض شده است كه از گوش دادن به آنچه خداوند حرام كرده دورى كند ، از آنچه خداوند عزّ و جلّ نهى كرده و شنيدنش بر آن حلال نيست اعراض كند و به آنچه خداوند عزّ و جلّ را ناخشنود و خشمگين مى كند گوش ندهد . پس در اين باره فرمود : «و در اين كتاب بر شما نازل كرد كه چون شنيديد كسانى آيات خدا را انكار مى كنند و آن را به ريشخند مى گيرند ، با آنان منشينيد تا آن گاه كه به سخنى ديگر پردازند و گرنه شما نيز همانند آنها خواهيد بود و خدا همه منافقان و كافران را در جهنم گرد مى آورد» .الکافی، ج:۲، ص۳۵ 🌐 کانال تخصصی محتوایی مبلغان ؛ منبع نشر معارف دینی برای مبلغان دین https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 امام جواد علیه السلام میفرمایند : مَنِ اسْتَحْسَنَ قَبیحاً کانَ شَریکاً فیهِ. (بحارالانوار، ج75، ص82)هر که کار زشتى را تحسین و تأیید کند، در [عِقاب]آن شریک است. 🔻گاهی وقتها در اجتماع های کوچک یا بزرگ میبینیم که فردی کار حرام یا قضاوت بدون استنادی را مطرح میکند ، یا اظهار نظر باطلی نسبت به مسئله ای دارد و مستمعین هم بدون اینکه واکنشی در برابر او نشان دهند سکوت اختیار میکنند و با سکوت و سر تکان دادن او را همراهی می‌کنند یا اینکه به جهت دلیل دیگری ، با وجود اینکه میدانند حرفهای گوینده دلیل یا استناد موجهی ندارد ، او را تایید و تحسین میکنند . ▪️آنچه در این جنس روایات میتوان فهمید این است که کسانی که تحسین کنند گناه را در گناه شریکند . 🚨خصوصا تحسین گناه در فضای مجازی و اجتماعی در غالب به اصطلاح مرسوم لاتینی لایک کردن عینیت بیشتری پیدا میکند . 🔻کسی که به جنایتی راضی باشد، در آن شرکت نموده است. چنان که امیرمؤمنان علی (علیه‌السّلام) در فرازی از یکی از خطبه‌ها( خطبه ۲۰۱ ) می‌فرماید: «ناقه صالح را تنها یک نفر به هلاکت رسانید، ولی خداوند همه را مشمول عذاب ساخت، چرا که همه آنها به این امر رضایت دادند.» 🔻امام رضا علیه السلام فرمود: « اگر کسی در شرق عالم قتلی انجام دهد و دیگری در غرب عالم راضی به آن قتل باشد در پیشگاه خدا شریک قاتل خواهد بود»وسائل الشیعه ج16 ص139 🔻امام صادق علیه السلام فرمود: « کسی که ظلم کند و کسی که او را یاری کند و کسی که راضی به ظلم آنان باشد هر سه در گناه شریکند»الکافی ج2 ص333 ▪️بنابراین نه تنها شرکت در عمل یا تهیه مقدمات و اعانت بر اثم سبب شرکت در نتیجه است بلکه رضایت قلبی نیز همین کار را می کند لذا در زیارت اربعین می خوانیم: « خداوند لعنت کند گروهی را که جنایت جانیان را در کربلا شنیدند و به آن رضایت دادند»(زیارت اربعین امام حسین علیه السلام ) 🌐 کانال تخصصی محتوایی مبلغان ؛ منبع نشر معارف دینی برای مبلغان https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در دنیای بازی بازیگری یا کارگردان؟.pdf
581.7K
🌀 در دنیای بازی بازیگری یا کارگردان؟ ✳️ مناسبت: ولادت امام جواد علیه السلام ⏰زمان منبر: حدود30 دقیقه 💠 کانال تخصصی محتوایی مبلغان ؛منبعی برای نشر معارف تبلیغی https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چشمها را باید شست .pdf
890K
🌀چشم‌ها را باید شست 🔰مناسبت: + (س) + 📌تولید شده به سفارش و حمایت قرارگاه جهاد تبیین و موسسه سخن سدید ✍️فهرست مباحث: 🔻مبحث اول: «واقع بینی مهم ترین اثر دنیوی عبادت و معنویت» و دیدن واقعیت گذشته 🔻مبحث دوم: «دیدن واقعیت‌های زمان خودمان» 🔻مبحث سوم: «دیدن واقعیت آینده و نقش ما در ساخت آینده» ✅ کانال حکمت بیان @hekmatebayan 💠کانال تخصصی محتوایی مبلغان ؛منبعی برای نشر معارف تبلیغی https://eitaa.com/joinchat/3974103040C32f1c734a5