👌طلبگی از بالاترین نعمت هایی است که به مصداق آیه «لَإِن شکرتم لَأَزیدَنَّکم» شکر دائمی بدنبال دارد، البته منظور از این زیادی «أَزیدَنَّکم» علاوه بر زیادشدن نعمت، بزرگی خود انسان و رشد معنوی اوست؛ لازم به ذکر است که اثر نعمت، دوام و افزایش آن نعمت را برعهده دارد.
◇ شما هم می توانید با بازنشرِ👈 پیام فوق برای اطلاع رسانیِ ثبت نام حوزه های علمیه خواهران به حضرت، خدمت کنید و تجربه خود را در سایت تجربت ثبت نمایید.
🌟 سامانه تجربت به آدرس:
🌐Tajrobat.net
با هشتگ های:
#رویداد_رضوان؛
#سفیران_رضوان؛
#پذیرش_۱۴۰۳_۱۴۰۴
🔖آدرس مجازی قرارگاه طلاب فعال خواهر
🌐https://eitaa.com/joinchat/2131755473Ca76844206a
#رزم_انتشار
✍مقام معظم رهبری(مدظله العالی):
همه را برای شرکت در انتخابات دعوت کنید. همه آحاد مردم خودشان را موظف بدانند که علاوه براینکه در انتخابات شرکت می کنند، دیگران را هم دعوت به شرکت در انتخابات کنند.
┄┄┅═✧❁✧═┅┄
◽#شرکتدرانتخابات
◽#انتخاباصلح_اخلاقانتخاباتی
◽#رزمانتشار
◽#مثل_ابراهیم
✨آدرس مجازی قرارگاه طلاب فعال خواهر برای عضویت
https://eitaa.com/joinchat/2131755473Ca76844206a
8.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی:
به کسی که سابقه کار در میدان داشته باشد رای دهید، صرف برنامه بر روی کاغذ کافی نیست.
┄┄┅═✧❁✧═┅┄
◽#شرکتدرانتخابات
◽#انتخاباصلح_اخلاقانتخاباتی
◽#رزمانتشار
◽#مثل_ابراهیم
✨آدرس مجازی قرارگاه طلاب فعال خواهر برای عضویت
https://eitaa.com/joinchat/2131755473Ca76844206a
هدایت شده از وقف امام زمان
003(50M10).mp3
14.92M
🔰 پیرامون علم اخلاق قرآنی و عرفانی
⚫️ بیانات عرشی حضرت علامه حسن زاده آملی (رضوان الله تعالی علیه )
🔷 جلسه 3
🟢 فایل صوتی سال 1350به بعد
................................
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
هدایت شده از وقف امام زمان
004(51M7).mp3
13.42M
🔰 پیرامون علم اخلاق قرآنی و عرفانی
⚫️ بیانات عرشی حضرت علامه حسن زاده آملی (رضوان الله تعالی علیه )
🔷 جلسه 4
🟢 فایل صوتی سال 1351به بعد
................................
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
هدایت شده از وقف امام زمان
#پست_شماره_۲۸:🌷✨
✍️ اولین درجهٔ عارف :
✨ اولین منزل و مرحله سلوک عارفان ، « اراده » است و آن اراده حالتی است که مستبصر را فرو می گیرد و به علم یقین برهانی یا اطمینان و سکون نفسی که در سایه ایمان بوجود می آید ، و آن رغبت و چنگ زدن به دستگیره محکم است و
در این هنگام سرّ و نهان او آهنگ عالم قدس میکند تا به روح اتصال نایل آید و مادامی که سالک در این مرحله است ، عنوان « مرید » به او داده می شود.
📗#نمط_نهم_مقامات_عارفین_ص۱۲۶
#شرح_اشارات_و_تنبیهات
#علامه_حسن_زاده_آملی
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، تا به حال می گفتم گذشته ها گذشت. اکنون می بینم که گذشته هایم نگذشت، بلکه همه در من جمع است. آه آه، از یوم جمع!
فراز ۳۸۶
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
#مدافعان_ظهور
@modafeanzuhur
هدایت شده از وقف امام زمان
4_5958655472612409547.mp3
6.95M
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨
🔵 ما علوم و معانی کلی مرسل را در ابتدا نداریم و در سیر تکامل حرکت نفسی مان آن را به دست می آوریم.
🔵 مفاهیم کلی مرسل تقسیم بردار نیستند و مجرد و برهنه از رنگ و بو و شکل و صورت و وزن و آثار ماده هستند.
🔵 ادراک محسوس به نحو انشاء نفس است که نفس در آن مقام، مظهر اسم شریف "المصور" حق می شود.
🔵 ادراک صورت شیء در خارج، می شود ادراک خیالی، در ادراک خیالی آثار ماده هست گرچه ماده نیست.
🔵 تجزیه و تقسیم در صورت یک شیء پیش می آید ولی در مفهوم کلی آن نه.
🔵 مفهوم کلی حتی به روح بخاری تعلق نمی گیرد چه رسد به این که در مغز جای بگیرد.
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨
🔵 مغز جزء اعضای کثیفه بدن است، کثیف به اصطلاح فلسفی. در اصطلاح طبی، روح بخاری را تعبیر به جسم لطیف می کنند و اعضاء و جوارحی که مشهود ماست به اجسام کثیف، کثیف یعنی سنگین و وزن دار.
🔵 روح بخاری از تمام اعضای بدن بالاتر و شریف تر است لذا در فلسفه می فرمایند نفس ناطقه به روح بخاری تعلق می گیرد و روح بخاری به بدن کثیف.
🔵 مغز و قلب و کبد و جگر اعضای رییسه بدن هستند.
🔵 روح بخاری به سه بخش روح حیوانی، روح نفسانی و روح طبیعی تقسیم می شود.
#شرح_دروس_معرفت_نفس
#جلسه_صدوپنجاه_و_چهار
#شرح_کتاب_معرفت_نفس
#از_کتاب_معرفت_نفس#علامه_حسن_زاده_آملی #استاد_صمدي_آملي
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
هدایت شده از وقف امام زمان
⚡️#ذبح_عظیم⚡️ چیست؟
خداوند فرمود:
" وَ فَدَیناهُ بِذِبحٍ عَظیمٍ "
چگونہ، قوچۍ #ذبح عظیم مۍ شود؟
در کتاب مقدس، بخش #مکاشفات #یوحنا مۍگوید:
" ناگاه دروازه اۍ در آسمان باز شد و نخست صدایۍ چون #صور شنیدم کہ با من تکلم نمود؛ و گفت: بدین سو بالا بیا تا من تو را نشان دهم از آنچہ بعد از این باید بہ وقوع آید.
فۍالفور در روح شدم کہ ناگاه تختۍ در آسمان گذارده شد و بر تخت نشیننده اۍ....
ناگاه دیدم در میان، بره اۍ ایستاده بود کہ گویا ذبح شده بود....
آن چہار حیوان، و بیست و چہار بزرگ کہ با هر یک از آنہا بربط ها و پیالہ هاۍ طلایۍ پر از بوهاۍ خوش کہ دعاهاۍ مقدسان است، بود.
نزد آن بره افتادند و بہ سرود تازه مۍسرودند و مۍگفتند کہ تویۍ سزاوار آن کہ کتاب را بگیرۍ و مہرهای آن را بشکنۍ، زانرو کہ تو ذبح شده اۍ از براۍ خدا بہ خون خود..."
کہ این بره ۍ مذبوح مذکور در مکاشفات یوحنا همان سبط مذبوح خاتم انبیاء است کہ همہ عوالم در تحت اختیار اوست، و این #قوچ فرستاده شده براۍ اسماعیل، صورت همان تمثل حقیقت #أباعبداللّہ الحسین علیہ السلام است.
@modafeanzuhur
اما سؤال اینجاست کہ:
" چگونہ أباعبداللّہ علیہ السلام فداۍ #اسماعیل شد؟ با آن کہ ایشان، افضل از جمیع انبیای الہۍ هستند؟"
گوییم:
آن گاه کہ جناب #ابراهیم خواست اسماعیل را ذبح کند؛ خاتم انبیاء و اهل بیت طاهرینش در صلب آن جناب بودند، یعنۍ در صلب اسماعیل؛ لذا این ذبح، فدا داده شد بہ ذبح عظیمۍ کہ در #کربلا واقع شد.
زیرا در کربلا ذریہ ۍ خاتم انبیاء از صلب حضرت سیدالشهداء خارج گردیده بودند.
یعنۍ این ذبح عظیم واقع گردید بہ جاۍ ذبح اسماعیل، تا خاتم انبیاء و #اهل_بیت طاهرینش ظہور کنند، پس در اصل، این فدا براۍ خاتم انبیاء و اهل بیتش واقع شد.
▬▬▬▬ஜ۩✳️۩ஜ▬▬▬▬
📚 منبع: " ݟُصنُ الفصوص یا فکّ ختم فصّ فاطمۍ " ص ۹۶؛ از محمد مہدی معماریان
▬▬▬▬ஜ۩✳️۩ஜ▬▬▬▬
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
هدایت شده از وقف امام زمان
☑️باطن مناسک حج - #بخش_پنجم
▪️حاجی سپس به قربانگاه میآید برای قربانی. این قربانی برای رهایی از حیوانیّت و طبیعت و نفس است. بعد از مبارزهای که کرد، باید به قربانگاه بیاید و جنبههای طبیعی و نفسانی و حیوانی خودش را سر ببُرد.
▪️مستحبّ است که حاجی اگر ذبح بلد است، خودش گوسفند را سر ببرد؛ و اگر هم ذبح بلد نیست، مستحبّ است دستش را روی دست کسی بگذارد که دارد این ذبح را از طرف او انجام میدهد؛ تا از این طریق در این کار، همراهی کند.
▪️این عمل یعنی با دست خودم، نفس خودم را سر میبرم. و این در خود رازی دارد؛ یعنی در سلوک، به هیچ کس تکیه نکن! خودت باید کار خودت را بکنی؛ هیچ کس نمیتواند برای تو کاری کند؛ به هیچ کس چشم ندوز!
▪️این خودت هستی که باید تیغ را برداری و سر نفس خودت را ببری. به این قطب و به آن پیر، به این مرشد و به آن مراد و امثال اینها، امید نبند! آخر کار، باید خودت کار خودت را بکنی. هیچ کس کار ما را نمیکند. لذا گفتهاند حاجی خودش باید گوسفند قربانی را سر ببرد. نفست را سر ببُر، تا دلت زنده شود. اگر میخواهی قلبت زنده شود، دلت زنده شود، باید نفست را سر ببری.
▪️گفتیم که سرزمین مِنا، سرزمین عشق و آرزوست؛ و عاشق، طالبِ قرب و نزدیکی است؛ و تنها راه تقرّب، قربان شدن است. اگر کسی میخواهد به قرب راه پیدا کند، باید قربانی شود. برای رسیدن به قرب، راه دیگری نیست. در واقع راه وصول، قطع تعلّق از غیر است. از هرچه غیر اوست، باید برید.
ز هرچه غیر یار استغفر الله
▪️از هرچه غیر اوست، باید بُرید. وقتی تعلّق از غیر را بریدی و هرچه غیر دوست بود را فدای دوست کردی، آن موقع، آمادۀ وصالی؛ هرچه غیر اوست را.
▪️لذا قرآن، هم به جهاد با اموال دعوت کرد و هم به جهاد با اَنفُس. گفت اوّل بیا با اموالت جهاد کن.
▪️اموال فقط پول نیست؛ پول هم هست. یعنی هم پولت را بده؛ هم آبرویت را. آبرویت هم مال توست. هم پُست و مقامت را بده، آن هم مال توست؛ هم راحتی و رفاهت را بده، آن هم مال توست؛ هم سلامتیت را بده، آن هم مال توست؛ هم جانت را بده، آن هم مال توست. اینها همه، تازه جهاد با اموال است. حتّی آنجا که جان هم داری میدهی، جهاد با اموال است؛ اینها همه مال توست. اوّل باید جهادِ با اموال کرد. اگر میخواهد به وصول، راه پیدا کند و واصل شود، باید اوّل جهادِ با اموال کند؛ باید بتواند اینها را فدا کند؛ باید بتواند بگذرد؛ باید بتواند عبور کند.
▪️اگر هنوز گیر است، بداند که راهی به مقصد و مقصود ندارد. اگر هنوز گیر مال و مقامش است، گرفتار شهرت و آبرویش است، مثلاً نگران است که نکند آبرویم برود، هنوز خیلی راه دارد تا به مقصد برسد. تازه وقتی برای دادن اینها آماده شد، و وقتی لازم شد اینها را داد، جهاد با اموال را انجام داده است.
▪️مرحلۀ بزرگتر، جهادِ با نفس است. همان طور که گفتم، وقتی که گوسفند را در سرزمین منا سر میبُرد، در واقع دارد نفس خودش را سر میبُرد؛ منیّت خودش را، انّیّت و انانیّت خودش را دارد سر میبرد؛ چون گاهی اوقات انسانها به خاطر منیّتشان، به خاطر انانیّتشان حاضرند جانشان را هم بدهند.
▪️منیّت و انانیّت از جان بزرگتر است. این است که باید جهادِ با نفس هم بکنند. اوّل، جهاد با اموال، بعد هم جهاد با نفس. و تا وقتی که این تعلّقات و دلبستگیها هست، راهی به مقصد نیست؛ بیهوده خودمان را معطّل کردهایم.
▪️تعلّق حجاب است و بی حاصلی
▪️چو پیوندها بگسلی واصلی
▪️هر وقت توانستی تعلّقها را بگسلی، آن موقع واصل خواهی بود.
▪️غلام همّت آنم که زیر چرخ کبود
▪️ز هرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است
▪️در واقع در قربانگاه، حاجی آزاد میشود؛ نفس خودش را سر میبُرد.
ادامه دارد....
◾️استاد مهدی طیّب ،۸۴/۱۰/۲۲◾️
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
هدایت شده از وقف امام زمان
◾️مراقبات روز هشتم ماه ذیالحجّه◾️
▪️روز هشتم ماه ذیالحجّه روز ترویه است و روزهاش فضیلت دارد و روایت شده که کفاره شصت سال است. شیخ شهید نیز غسل این روز را مستحب دانسته است.
◾️مفاتیحالجنان
#مراقبات_ماه_ذیالحجه◾️
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
هدایت شده از وقف امام زمان
☘مراقبات شب عرفه☘
▪️شب نهم ماه ذیالحجّه یعنی شب عرفه، برای عبادت و مناجات، شب بسیار عظیمالقدری است؛ شب مناجات اولیای خدا با حضرت حقّ است.
▪️در روایات داریم که توبه در شب نهم ماه ذیالحجّه مقبول است. اگر کسی میخواهد به درگاه الهی توبه کند؛ برگردد و با خدا آشتی کند؛ پیمان شکنیها را کنار بگذارد و با حضرت حقّ تجدید پیمان و عهد کند، در این شب، در به روی توبه کنندگان گشوده است.
▪️کسی که شب نهم ماه ذیالحجّه را به عبادت به سر برد، ثواب یکصد و هفتاد سال عبادت برای او ثبت میشود.
▪️به هر حال شب نهم ماه ذیالحجّه شب بزرگی است و اعمال و عبادات خاصّی دارد. اهل مراقبه، مراقبات این شب را از دست نمیدهند.
☘ ۱- دعای خاصّی برای شب عرفه وجود دارد که مرحوم محدّث قمی در مفاتیحالجنان نقل کرده و دعای بسیار زیبایی است:
▪️اللَّهُمَّ يَا شَاهِدَ كُلِّ نَجْوَى وَ مَوْضِعَ كُلِّ شَكْوَى وَ عَالِمَ كُلِّ خَفِيَّةٍ وَ مُنْتَهَى كُلِّ حَاجَةٍ يَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ عَلَى الْعِبَادِ يَا كَرِيمَ الْعَفْوِ يَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ يَا جَوَادُ ....... (برای مطالعه متن کامل دعا به مفاتیحالجنان مراجعه فرمایید)
☘۲- از دیگر اعمال این شب، هزار بار خواندن تسبیحات دهگانهای است که خواندن آن با آداب خاصّ خود در اعمال روز عرفه هم وارد شده است:
▪️سبْحَانَ الَّذِی فِي السَّمَاءِ عَرْشُهُ، سُبْحَانَ الَّذِی فِي الْأَرْضِ حُكْمُهُ، سُبْحَانَ الَّذِی فِی الْقُبُورِ قَضَاؤُهُ، سُبْحَانَ الَّذِی فِی الْبَحْرِ سَبِيلُهُ، سُبْحَانَ الَّذِی فِی النَّارِ سُلْطَانُهُ، سُبْحَانَ الَّذِی فِي الْجَنَّةِ رَحْمَتُهُ، سُبْحَانَ الَّذِی فِی الْقِيَامَةِ عَدْلُهُ، سُبْحَانَ الَّذِی رَفَعَ السَّمَاءَ، سُبْحَانَ الَّذِی بَسَطَ الْأَرْضَ، سُبْحَانَ الَّذِی لا مَلْجَأَ وَ لا مَنْجَى مِنْهُ إِلا إِلَيْهِ.
☘۳- دعایی که در شب و روز جمعه وارد شده است:
▪️اللّهُمَّ مَنْ تَعَبَّاَ وَ تَهَيَّاَ.... (به مفاتیحالجنان مراجعه فرمایید)
در شب و روز عرفه نیز خوانده میشود؛ دعای زیبایی است؛ کوتاه و کمتر از یک صفحه است؛ ولی مضامین بسیار زیبایی دارد.
☘۴- زیارت اباعبدالله الحسین علیه السّلام از برجستهترین اعمال شب عرفه یعنی شب نهم ماه ذیالحجّه است. گویا در شب نهم ماه ذیالحجّه، سالک الی الله با این زیارت، با امام حسین علیه السّلام که به سمت کوفه میروند، خداحافظی میکند؛ چون عرب هم موقع آغاز ملاقات و دیدار و هم در موقع جدا شدن، سلام میکند. این سلام دوّم به معنای همان خداحافظی ماست. بنابراین گویا سالکِ اهل مراقبه در شب نهم ماه ذیالحجّه، با امام حسین علیه السّلام وداع میکند و عرض میکند:
▪️السَّلامُ عَلَيْکَ يا اَبا عَبْدِالله....
▪️به هر حال شب بسیار فوقالعادهای است و امیدواریم خدای متعال توفیق بهره بردن از مواهب معنوی این شب را به همۀ ما عطا کند.
◾️استاد مهدی طیّب
#مراقبات_ماه_ذیالحجه◾️
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0