eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.6هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
950 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار مدرس مباحث اندیشه،علوم سیاسی و رسانه مدیرمسئول رسانه های فریاد خوزستان ویاران313 ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 این هم موضع رهبری علیه جنگ و سلطه‌گری / جنگ متوقف شود! البته ایشان به این هم اشاره می‌کند که آمریکا از چندسال قبل با دخالت‌های نابجا وضعیت را به این ذلت و زبونی کشانده و منجر به ضعیف شدن اوکراین شده. موضع اصولی که عرض می‌کنیم همین است. یعنی قرار نیست ما جنگ و ظلم و فساد را ولو از سوی دوستان و متحدین ما باشد توجیه کنیم! چهره حق به جانب هم بگیریم و بگوییم مگر اوکراین تحریم‌ها و تهاجم علیه ما را محکوم کرده! سیاست خارجی مبتنی بر اصول اسلام که دعوای کوچه بازاری نیست که بگوییم آنها به ما کمک نکردند ما هم موضع نمی‌گیریم و حمایت نمی‌کنیم! اگر فعلی ذاتاً قبیح باشد با هیچ حربه و بهانه‌ای به حُسن تبدیل نمی‌شود! فعل قبیح، قبیح است ولو از سوی یک شخص خوب و انسان مومن صورت بگیرد چه برسد به اینکه از سوی یک انسان غیرمسلمان و سلطه‌گری که با ما فعلاً دشمنی ندارد، صورت گرفته باشد! برخی فکر می‌کنند می‌توان افعال قبیح و زشت خودی‌ها را توجیه کنند؛ برخی پا را فراتر گذاشته چون فلان دولت در فلان مسئله با ما اتحاد یا ائتلافی داشته، پس هر غلطی کند قابل اغماض و توجیه است! خیر؛ منطق اسلام سیاسی این نیست. ظلم، ظلم است ولو از سوی یک مومن صورت پذیرد! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ یک نکته فلسفی! • منطقی که "ذات فعل" را از حُسن و قُبح خالی کند و خوبی و بدیِ کارها و کنش ها را ذیل "علت فاعلی"(اراده ها) یا "علت غائی"(نتیجه ها) ببرد، منطقی کهن در کلام و فلسفه است. • امامیه و عدلیه قرنها مقابل این منطق، به حُسن و قبحِ خود افعال هم (در کنار حسن و قبح فاعلی و غائی) قائل بوده است. • این منطق استوار بدانجا رسیده که فعل قبیح را از "آدمی با نیت خوب" یا "در منصب و جایگاه خوب" قبیح تر هم می داند! (ر.ک:آیه ۳۰ احزاب/البرهان ج۴ص۴۴۱/ الکافی ج۱ص ۳۷۷و۳۷۸/و...) • در مقابل، "اشاعره" دیروز و آنگلوساکسون های امروز خوب و بد را تابع اراده و نتیجه معنا می کنند! (که نمونه ای از آنرا رهبر انقلاب در این ویدئو بیان می کنند). • متاسفانه این منطق غلط برای ارزش گذاری کنش ها و مصادیق عدل و ظلم اخیرا در بین نیروهای مدافع انقلاب و نظام اسلامی شایع تر شده است! • نجس شدن به منطق جاهلی دشمن، بدتر از مجروح شدن از تیر او و سهمی از مفتون شدن به دین اوست! 📎مطالبی مرتبط: - بایسته های عدالت خواهی طلبگی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1762 - عدالت خواهی الهیاتی یا حقوقی؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1690 - لزوم مجازات مضاعف کارگزاران متخلف https://eitaa.com/m_ghanbarian/1640 https://t.me/m_ghanbarian/2393 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
رستاخیز اجتماعی نبوت بخشی از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، درباره حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم. این چنداسلاید رو نوش جان کنید. بحث شیرینی از بعثت. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3