eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.8هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
942 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 تجربه دوساله دولت رئیسی، حداقل برای ما که پیگیر پرونده‌های تخلف و فساد اداری هستیم اثبات کرد، عزم جدی برای مقابله با تخلف و فساد در این دولت متاسفانه وجود ندارد. شرمنده‌ایم مردمیم. 🔹در ماجرای تخلفات سرپرست اداره راه و شهرسازی بهبهان، شخص وزیر- مهرداد ‎- را مسئول می‌دانم. شما عرضه مدیریت یک اداره شهرستانی را هم نداشتید چه به وزارت! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ساختارهای قاتل امام معصوم! 🔻مصلح بدنبال ریشه‌هاست نه مظاهر! شب دوم 🔹اصلاح در مقابل فساد است. فساد به معنای اختلال عمل و خارج شدن شیء از محل اصلی آن است. در لغت به معنای تباهی و ضد صلاح است. برخی لغویان هم گفته‌اند: فساد عبارت است از خروج از حدّ اعتدال؛ کم باشد یا زیاد. 🔸با این تعاریف، وقتی فسادی در جامعه شکل می‌گیرد یعنی آن نقطه‌ی جامعه از حد و اعتدال خود خارج شده. 🔹انسان فاسد، خودش دچار فساد و تباهی است و از حالت اعتدال(عدالت درونی و برونی) خارج شده. اما مفسد کسی است که جامعه را دچار فساد می‌کند و از حالت اعتدال خارج می‌کند. 🔸مفسد با قاعده‌گذاری، قانون‌گذاری، سیاست‌گذاری، سبک زندگی، ساختارسازی اجتماعی و سیاسی و ... جامعه را از اعتدال خارج می‌کند. روابط جامعه را برهم می‌زند؛ بالا و پایینی می‌سازد؛ ارباب و رعیت درست می‌کند و جامعه را طبقاتی می‌کند. 🔹مصلح کسی است که قصد دارد جامعه و انسان‌ها را به اصالت اصل و فطرت خود بازگرداند. لذا برای مبارزه با فساد، ناچار است به مبارزه با مفسد؛ مبارزه با قواعد، سیاست‌ها، قوانین و ساختارهای فسادانگیز. در واقع مصلح می‌خواهد ساختارسازی فساد را متوقف و منهدم و نقطه ترویج فساد را کور کرده تا جامعه را به صلاح و صحت بازگرداند. 🔸حضرت اباعبدالله علیه‌السلام، بدنبال قیام علیه ریشه و اساس فسادانگیزی در جامعه بود. در جامعه‌ی آن‌روز، شراب‌خوار و میمون‌باز و ... زیاد بود اما حضرت به سراغ آن نقطه‌ای رفت که بدنبال ترویج و نهادینه کردن شراب‌خواری، میمون‌بازی و هر فساد دیگری در جامعه بود! سیدالشهدا به سراغ آن کسی رفت که همه این فسادها را به نام اسلام انجام می‌داد و اسلام را اینگونه معرفی می‌کرد! 🔹مصلحان در طول تاریخ همیشه به سراغ آن نقطه اصلی انتشار فساد در جامعه می‌رفتند نه به سراغ خود فساد! لزوماً با مظاهر درگیر نمی‌شدند بلکه دعوای اصلی آنها با آدم‌های اصلی، با نقطه‌های اصلی و ساختارهای اصلی بود. 🔸بیش از آنکه درگیر مظاهر فساد باشند من جمله شراب‌خواری، سگ‌بازی، شهوت‌طلبی، فحشا و ...، با ریشه‌ها و ساختارهای فسادانگیز درگیر شده‌اند. 🔹سگ‌بازی و شراب‌خواری بعنوان فرهنگ یزیدی، چگونه نهادینه شده؟ می‌توان با روش‌هایی، این مظاهر را در کف جامعه محدود کرد اما دعوای اصلی باید این باشد این فرهنگ‌ها چگونه و توسط چه ساختارها و طبقاتی ترویج می‌شود. این گلوگاه‌ها و ساختارها، باید شناسایی و منهدم شود وگرنه جامعه‌ای که از اعتدال(عدالت) خارج شده و با این ساختارهای فسادساز رشد یابد، امام حسین را می‌کشد؛ امام معصوم و هر مصلح دیگری را به فجیع‌ترین اشکال قربانی اهداف خود می‌کند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 کمک به خرید کولر برای خانواده یتیم ۶۴ 🔻گزارش گروه جهادی: خانواده یتیم(پیرزن و دختر جوانش) بعلت سوختن موتور کولرشان این روزها در گرمای بالای ۵۰ درجه خوزستان، آواره شده و چندروزی است که مهمان منزل فامیل شده‌اند. 🔹گروه جهادی یاران انقلاب، آماده دریافت کمک‌های شما عزیزان در این ایام سوگواری حضرت اباعبدالله علیه‌السلام برای این خانواده است. 6280231326741120 (بنام داود مدرسی یان) 🔻 گروه جهادی یاران انقلاب: 🇮🇷 ثبت در "سازمان بسیج سازندگی" ✔️ شماره ثبت: "۹۶۷۳۱۹۰۱۹۳۵۶" ✅ : http://eitaa.com/joinchat/2268200963C17b79a224e
🔴 ساختارهای اجتماعی چگونه قاتل امام معصوم می‌شوند؟ شب سوم 🔹عرض کردیم که فساد یعنی خارج شدن از حد و اعتدال؛ وقتی جامعه دچار فساد شده و از شکل اصیل خود خارج می‌شود شکل جدید و ساختارهای جدیدی پیدا می‌کند. ساختارهای اجتماعی جامعه فاسد با ساختارهای اجتماعی جامعه سالم متفاوت است. 🔸ساختار اجتماعی، مجموعه ای از روابط و پیوندهایی است که میان افراد، گروه‌ها و طبقات مختلف یک جامعه برقرار می‌باشد و رفتارهای اجتماعی یا فرهنگی در آن جامعه بر پایه این روابط تنظیم می‌شود. ارتباط افراد، گروه‌ها و نهادها، طبق ارزش‌ها و هنجارهایی تنظیم می‌شود و نهاد خانواده، نهاد آموزش و پرورش، نهاد قضایی و ... بر مبنای این ارزش‌ها شکل می‌گیرد و عمل می‌کند. 🔹در جامعه‌ای که سود حداکثری و لذت اصالت پیدا می‌کند و افراد برای رسیدن به مناصب سیاسی و منافع اقتصادی تلاش می‌کنند و شایستگان کنار زده شده و فرومایگان در قدرت نفوذ می‌‌کنند و برابری و عدالت به استهزاء کشیده شده و طبقات پرخور و پرنفوذی شکل می‌گیرد، هر مصلحی برای برهم زدن این نظم و روابط و ساختار، قیام کند، کشته می‌شود مگر اینکه اکثریتی را با خود به همراه داشته باشد. اکثریتی که از ساختار‌های موجود خارج شده و بدنبال ساختار اصیل باشند. 🔸جامعه شکل‌گرفته بر مبنای ارزش‌های سرمایه‌داری که کارتل‌ها، تراست‌ها، کنسرن‌ها و هلدینگ‌ها تعیین کننده می‌شوند و نهادهای سیاسی و قدرت را یا خود در دست می‌گیرند یا هدایت‌شان می‌کنند، این جامعه، مُصلحی که می‌گوید اموال، انفال، منابع و ثروت‌ها باید عادلانه در دسترس همگان باشد را تحمل نمی‌کند! 🔹جامعه، اینگونه شکل گرفته؛ مصلح می‌خواهد این ساختارها و قواره‌های غلط را شکسته و از نو بنا کند. اما جامعه در برابر تغییر، مقاومت می‌کند و مقابل مصلح می‌ایستد و مصلح و مصلحان را می‌کشد‌‌! چرا؟ 🔸چون مصلح می‌گوید هیچ فردی، هیچ قشری و هیچ طبقه‌ای نباید ویژه‌خواری کند و از منابع، ثروت‌ها، امکانات و درآمدها بیش از مابقی بهره‌مند شود و این آغاز درگیری و دشمنی است. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
. ♻️ همانطور که گفته بودم، دیوان عالی کشور تغییر حکم از ۳۱ سال به ۱۲ سال را تایید و اعلام کرده که اتهامات دیگری دارد که در حال رسیدگی است! اگر به اتهامات دیگر رسیدگی شد به این هم رسیدگی می‌شود. دنبال مردم نگردید، کنار گوشمان است. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 rubika.ir/rasaee eitaa.com/rasaee virasty.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir twitter.com/hamidrasaee
🔴 پشتیبانی اهالی ‎ ازهمدیگر مثل همون ضرب المثل هست: گوشت هم را اگر بخورند استخوانش را دور نمی‌اندازند. بازپرس از بازپرس حمایت می‌کند، قاضی از قاضی! خلاصه محکم از همدیگر حمایت می‌کنند و پشتیبان همدیگرند. شاید اقلیتی در قوه با این قاعده همراه نباشند، اما فرهنگ غالب قوه است. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
آقای بهادری جهرمی؛ سخنگوی محترم دولت، در جلسه‌ای بچه‌های بسیج دانشجویی را که واقعیت آب اهواز و سایر شهرها را بهش نشون دادند، این بچه‌ها را به دروغگویی متهم کرد و گفت در دانشگاه چمران بطری را از جوی‌آب پر کردند! واقعاً براتون متاسفم. فرمودی آب بگیریم: بیا این کیفیت آب ماست. در اهواز، منطقه گلستان. آب اهواز، فیلترهای آب تصفیه‌کن(بعد از یک‌ماه) را نابود میکنه. این کیفیت آب، بعد از چندماه(تقریباً یکسال) از افتتاح ‎ هس. آقای بهادری جهرمی عزیز؛ واقعیت آب منازل اهواز در خیلی از ایام اینه؛ نه گزارش صداوسیما و آبفا و مدیران چاپلوس و کذاب خوزستان! چرا نمیخوایید بفهمید و باور کنید؟! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 کمک به خرید کولر برای خانواده یتیم #فراخوان ۶۴ 🔻گزارش گروه جهادی: خانواده یتیم(پیرزن و دختر جوانش
عزیزان بسیار ممنونیم از همراهی شما مبلغ ۱۵ میلیون و ۵۰۰ تومان برای کولر خانواده یتیم تامین شد. خداوند متعال از شما به بهترین وجه قبول بفرماید.
گزارش ۶۴ مبلغ ۱۵.۵۳۰.۰۰۰ تومان جمع آوری و به حساب مادر خانواده(سرپرست خانوار) واریز شد جهت کولر گازی. از همه مومنین عزیز متشکریم. الله یتقبل منکم 🔻 گروه جهادی یاران انقلاب: 🇮🇷 ثبت در "سازمان بسیج سازندگی" ✔️ شماره ثبت: "۹۶۷۳۱۹۰۱۹۳۵۶" ✅ : http://eitaa.com/joinchat/2268200963C17b79a224e
🔴 اسلام، مصلح می خواهد نه صلح کل! شب چهارم 🔹یکی از مفاهیمی که به تعابیر مختلف معنا شده، مفهوم «صُلح کُل» است. صلح کل در عرفان و تصوف منجر به دعوای بین فقها و عرفای متصوف شده. «مشایخ صوفیه در نزاعها و جدالها بین مذاهب مختلف داخل نشده با همه فرق به صلح و صفا سلوک مى کردند و نسبت به همه على السویه مهربان بودند.» (چهل مقاله، ص 54) 🔸صوفی هیچ عقیده ای را غلط نمی شمارد و اختلاف مذاهب را اختلاف در رنگ و صورت می شمارند و صلح کل را می طلبند.همه چیز برای او مساوی است و همه را به یک نسبت دوست دارد، بنابر نوشته یکی از کتب صوفیه تمام فرق و مذاهب و فلسفه ها درچشم عارف در حکم نردبان است که به مدد آن می خواهد بالا برود همینکه بالا رفت با نردبان کاری ندارد. (تاریخ تصوف در ایران، ص 429) 🔹بحث ما در اینجا البته دعوای عرفا و فقها نیست که محفل و مقام تخصصی خود را می طلبد. اینجا اما «صلح کل» را به معنی روش و سبک زندگی می دانیم که می خواهد در جامعه با همه خوب باشد. با مؤمن و منافق، با صالح و فاسد، با صادق و کذاب و ... می خواهد یکجور و یک گونه و یک شکل برخورد کند. کاری ندارد چه کسی مظلوم است چه کسی ظالم؛ چه کسی مال مردم و بیت المال را می خورد چه کسی از بیت المال و حق مردم دفاع می کند؛ چه کسی اختلاس و دزدی می کند چه کسی نمی کند؛ چه پیمانکاری و شرکتی و هلدینگی دارد خون مردم را می مکد و کدامیک صادقانه تا می کند و ...! 🔸در یک کلام؛ انسان های بی تفاوت و خنثی نسبت به جامعه؛ طلاب و دانشجویان، روحانیون و اساتیدی بی تفاوت نسبت به حقوق مردم و مسائل و مصائب جامعه! عالم و بزرگی که می خواهد فقط درسش را بگوید و جلساتش به خوبی برگزار شود و ...! مساجدی که حزب اللهی های گوگولی ساده دوست داشتنی تربیت می کنند که کاری به کار اصحاب قدرت و ثروت نداشته باشد! 🔹شهید مطهری در کتاب آزادی معنوی در باره این فکر می گوید: «گمان نمى‏‌کنم از مردم محقق دنيا باشد کسى که انسان‌دوستى را به آن مفهومى تشريح کند که به آن «صلح کل» گويند. البته هستند در ميان افراد عامى و عادى که تا صحبت بشريت و انسان‌دوستى پيش مى‏‌آيد، مى‏‌گويند: آقا! همه بشرند، بنابراين در نظر ما همه بايد يک جور باشند، همه بايد به يک چشم به هم نگاه کنيم. مى‏‌گوييم: ارزش‌هاى انسانى چطور؟ همه انسانها که از نظر واجد بودن ارزشهاى انسانى يک جور نيستند؛ يک بشر با دانش است و يکى بى‏‌دانش، يک بشر پاک و پرهيزکار است و ديگرى ناپاک و آلوده، يکى ستمگر است و ديگرى ستمکش، يکى خيرخواه است و ديگرى بدخواه. آيا ما بايد به حکم فلسفه بشردوستى بگوييم اينها همه بشرند و براى ما فرق نمى‏‌کنند؟ ما براى بشر احترام قائل هستيم؛ ديگر چکار داريم که اين بشر بادانش است يا بى‌‏دانش، باايمان است يا بى‏‌ايمان، باتقواست يا بى‏‌تقوا، نيک‌خواه است يا بدخواه، مصلح است يا بدکار و مضر و مفسد!» 🔸یعنی به گونه ای زندگی کردن که کسی با تو دشمنی نکند؛ با تو مخالفت نکند؛ به قول عرفی شاعر شیرازی: چنان با نیک و بد عرفی، به سَر بَر کز پسِ مردن/ مسلمانت به زمزم شوید و هندو بسوزاند! ❇️ توجه داشته باشیم که این غیر از معنای خوش اخلاقی و خوش برخوردی و دلسوزی با عموم مردم است. بحث اینجا تسامح و تساهل به فساد و مفسد است. 🔹اما وقتی به عارف حقیقی و مظهر صفات الهی حضرت اباعبدالله(ع) و پدر بزرگوارشان حضرت امیرالمؤمنین(ع) نگاه می کنیم می بینیم که دارای جاذبه بسیار بالا و دافعه بسیار بالا بوده اند. هم جاذبه بالا؛ هم دافعه بالا. لذا هیچ شخصیتی در هیچ مسلک و مذهبی را نمی توانید بیابید که دوستان شان در آن سطح عجیب، فداکار، با گذشت که پروانه وار به دور شمع وجود حضرت می چرخیدند و دشمنانی که در آن سطح از رذالت و سنگدلی و جسارت که به بدن مطهر و لباس کهنه و انگشت و انگشترش رحم نکردند. صلی الله علیک یا اباعبدالله ❇️ اسلام مصلح می خواهد نه صلح کل! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3