eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.6هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
950 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار مدرس مباحث اندیشه،علوم سیاسی و رسانه مدیرمسئول رسانه های فریاد خوزستان ویاران313 ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 ساختارهای اجتماعی چگونه قاتل امام معصوم می‌شوند؟ شب سوم 🔹عرض کردیم که فساد یعنی خارج شدن از حد و اعتدال؛ وقتی جامعه دچار فساد شده و از شکل اصیل خود خارج می‌شود شکل جدید و ساختارهای جدیدی پیدا می‌کند. ساختارهای اجتماعی جامعه فاسد با ساختارهای اجتماعی جامعه سالم متفاوت است. 🔸ساختار اجتماعی، مجموعه ای از روابط و پیوندهایی است که میان افراد، گروه‌ها و طبقات مختلف یک جامعه برقرار می‌باشد و رفتارهای اجتماعی یا فرهنگی در آن جامعه بر پایه این روابط تنظیم می‌شود. ارتباط افراد، گروه‌ها و نهادها، طبق ارزش‌ها و هنجارهایی تنظیم می‌شود و نهاد خانواده، نهاد آموزش و پرورش، نهاد قضایی و ... بر مبنای این ارزش‌ها شکل می‌گیرد و عمل می‌کند. 🔹در جامعه‌ای که سود حداکثری و لذت اصالت پیدا می‌کند و افراد برای رسیدن به مناصب سیاسی و منافع اقتصادی تلاش می‌کنند و شایستگان کنار زده شده و فرومایگان در قدرت نفوذ می‌‌کنند و برابری و عدالت به استهزاء کشیده شده و طبقات پرخور و پرنفوذی شکل می‌گیرد، هر مصلحی برای برهم زدن این نظم و روابط و ساختار، قیام کند، کشته می‌شود مگر اینکه اکثریتی را با خود به همراه داشته باشد. اکثریتی که از ساختار‌های موجود خارج شده و بدنبال ساختار اصیل باشند. 🔸جامعه شکل‌گرفته بر مبنای ارزش‌های سرمایه‌داری که کارتل‌ها، تراست‌ها، کنسرن‌ها و هلدینگ‌ها تعیین کننده می‌شوند و نهادهای سیاسی و قدرت را یا خود در دست می‌گیرند یا هدایت‌شان می‌کنند، این جامعه، مُصلحی که می‌گوید اموال، انفال، منابع و ثروت‌ها باید عادلانه در دسترس همگان باشد را تحمل نمی‌کند! 🔹جامعه، اینگونه شکل گرفته؛ مصلح می‌خواهد این ساختارها و قواره‌های غلط را شکسته و از نو بنا کند. اما جامعه در برابر تغییر، مقاومت می‌کند و مقابل مصلح می‌ایستد و مصلح و مصلحان را می‌کشد‌‌! چرا؟ 🔸چون مصلح می‌گوید هیچ فردی، هیچ قشری و هیچ طبقه‌ای نباید ویژه‌خواری کند و از منابع، ثروت‌ها، امکانات و درآمدها بیش از مابقی بهره‌مند شود و این آغاز درگیری و دشمنی است. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
. ♻️ همانطور که گفته بودم، دیوان عالی کشور تغییر حکم از ۳۱ سال به ۱۲ سال را تایید و اعلام کرده که اتهامات دیگری دارد که در حال رسیدگی است! اگر به اتهامات دیگر رسیدگی شد به این هم رسیدگی می‌شود. دنبال مردم نگردید، کنار گوشمان است. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 rubika.ir/rasaee eitaa.com/rasaee virasty.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir twitter.com/hamidrasaee
🔴 پشتیبانی اهالی ‎ ازهمدیگر مثل همون ضرب المثل هست: گوشت هم را اگر بخورند استخوانش را دور نمی‌اندازند. بازپرس از بازپرس حمایت می‌کند، قاضی از قاضی! خلاصه محکم از همدیگر حمایت می‌کنند و پشتیبان همدیگرند. شاید اقلیتی در قوه با این قاعده همراه نباشند، اما فرهنگ غالب قوه است. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
آقای بهادری جهرمی؛ سخنگوی محترم دولت، در جلسه‌ای بچه‌های بسیج دانشجویی را که واقعیت آب اهواز و سایر شهرها را بهش نشون دادند، این بچه‌ها را به دروغگویی متهم کرد و گفت در دانشگاه چمران بطری را از جوی‌آب پر کردند! واقعاً براتون متاسفم. فرمودی آب بگیریم: بیا این کیفیت آب ماست. در اهواز، منطقه گلستان. آب اهواز، فیلترهای آب تصفیه‌کن(بعد از یک‌ماه) را نابود میکنه. این کیفیت آب، بعد از چندماه(تقریباً یکسال) از افتتاح ‎ هس. آقای بهادری جهرمی عزیز؛ واقعیت آب منازل اهواز در خیلی از ایام اینه؛ نه گزارش صداوسیما و آبفا و مدیران چاپلوس و کذاب خوزستان! چرا نمیخوایید بفهمید و باور کنید؟! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 کمک به خرید کولر برای خانواده یتیم #فراخوان ۶۴ 🔻گزارش گروه جهادی: خانواده یتیم(پیرزن و دختر جوانش
عزیزان بسیار ممنونیم از همراهی شما مبلغ ۱۵ میلیون و ۵۰۰ تومان برای کولر خانواده یتیم تامین شد. خداوند متعال از شما به بهترین وجه قبول بفرماید.
گزارش ۶۴ مبلغ ۱۵.۵۳۰.۰۰۰ تومان جمع آوری و به حساب مادر خانواده(سرپرست خانوار) واریز شد جهت کولر گازی. از همه مومنین عزیز متشکریم. الله یتقبل منکم 🔻 گروه جهادی یاران انقلاب: 🇮🇷 ثبت در "سازمان بسیج سازندگی" ✔️ شماره ثبت: "۹۶۷۳۱۹۰۱۹۳۵۶" ✅ : http://eitaa.com/joinchat/2268200963C17b79a224e
🔴 اسلام، مصلح می خواهد نه صلح کل! شب چهارم 🔹یکی از مفاهیمی که به تعابیر مختلف معنا شده، مفهوم «صُلح کُل» است. صلح کل در عرفان و تصوف منجر به دعوای بین فقها و عرفای متصوف شده. «مشایخ صوفیه در نزاعها و جدالها بین مذاهب مختلف داخل نشده با همه فرق به صلح و صفا سلوک مى کردند و نسبت به همه على السویه مهربان بودند.» (چهل مقاله، ص 54) 🔸صوفی هیچ عقیده ای را غلط نمی شمارد و اختلاف مذاهب را اختلاف در رنگ و صورت می شمارند و صلح کل را می طلبند.همه چیز برای او مساوی است و همه را به یک نسبت دوست دارد، بنابر نوشته یکی از کتب صوفیه تمام فرق و مذاهب و فلسفه ها درچشم عارف در حکم نردبان است که به مدد آن می خواهد بالا برود همینکه بالا رفت با نردبان کاری ندارد. (تاریخ تصوف در ایران، ص 429) 🔹بحث ما در اینجا البته دعوای عرفا و فقها نیست که محفل و مقام تخصصی خود را می طلبد. اینجا اما «صلح کل» را به معنی روش و سبک زندگی می دانیم که می خواهد در جامعه با همه خوب باشد. با مؤمن و منافق، با صالح و فاسد، با صادق و کذاب و ... می خواهد یکجور و یک گونه و یک شکل برخورد کند. کاری ندارد چه کسی مظلوم است چه کسی ظالم؛ چه کسی مال مردم و بیت المال را می خورد چه کسی از بیت المال و حق مردم دفاع می کند؛ چه کسی اختلاس و دزدی می کند چه کسی نمی کند؛ چه پیمانکاری و شرکتی و هلدینگی دارد خون مردم را می مکد و کدامیک صادقانه تا می کند و ...! 🔸در یک کلام؛ انسان های بی تفاوت و خنثی نسبت به جامعه؛ طلاب و دانشجویان، روحانیون و اساتیدی بی تفاوت نسبت به حقوق مردم و مسائل و مصائب جامعه! عالم و بزرگی که می خواهد فقط درسش را بگوید و جلساتش به خوبی برگزار شود و ...! مساجدی که حزب اللهی های گوگولی ساده دوست داشتنی تربیت می کنند که کاری به کار اصحاب قدرت و ثروت نداشته باشد! 🔹شهید مطهری در کتاب آزادی معنوی در باره این فکر می گوید: «گمان نمى‏‌کنم از مردم محقق دنيا باشد کسى که انسان‌دوستى را به آن مفهومى تشريح کند که به آن «صلح کل» گويند. البته هستند در ميان افراد عامى و عادى که تا صحبت بشريت و انسان‌دوستى پيش مى‏‌آيد، مى‏‌گويند: آقا! همه بشرند، بنابراين در نظر ما همه بايد يک جور باشند، همه بايد به يک چشم به هم نگاه کنيم. مى‏‌گوييم: ارزش‌هاى انسانى چطور؟ همه انسانها که از نظر واجد بودن ارزشهاى انسانى يک جور نيستند؛ يک بشر با دانش است و يکى بى‏‌دانش، يک بشر پاک و پرهيزکار است و ديگرى ناپاک و آلوده، يکى ستمگر است و ديگرى ستمکش، يکى خيرخواه است و ديگرى بدخواه. آيا ما بايد به حکم فلسفه بشردوستى بگوييم اينها همه بشرند و براى ما فرق نمى‏‌کنند؟ ما براى بشر احترام قائل هستيم؛ ديگر چکار داريم که اين بشر بادانش است يا بى‌‏دانش، باايمان است يا بى‏‌ايمان، باتقواست يا بى‏‌تقوا، نيک‌خواه است يا بدخواه، مصلح است يا بدکار و مضر و مفسد!» 🔸یعنی به گونه ای زندگی کردن که کسی با تو دشمنی نکند؛ با تو مخالفت نکند؛ به قول عرفی شاعر شیرازی: چنان با نیک و بد عرفی، به سَر بَر کز پسِ مردن/ مسلمانت به زمزم شوید و هندو بسوزاند! ❇️ توجه داشته باشیم که این غیر از معنای خوش اخلاقی و خوش برخوردی و دلسوزی با عموم مردم است. بحث اینجا تسامح و تساهل به فساد و مفسد است. 🔹اما وقتی به عارف حقیقی و مظهر صفات الهی حضرت اباعبدالله(ع) و پدر بزرگوارشان حضرت امیرالمؤمنین(ع) نگاه می کنیم می بینیم که دارای جاذبه بسیار بالا و دافعه بسیار بالا بوده اند. هم جاذبه بالا؛ هم دافعه بالا. لذا هیچ شخصیتی در هیچ مسلک و مذهبی را نمی توانید بیابید که دوستان شان در آن سطح عجیب، فداکار، با گذشت که پروانه وار به دور شمع وجود حضرت می چرخیدند و دشمنانی که در آن سطح از رذالت و سنگدلی و جسارت که به بدن مطهر و لباس کهنه و انگشت و انگشترش رحم نکردند. صلی الله علیک یا اباعبدالله ❇️ اسلام مصلح می خواهد نه صلح کل! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 اسلام، مصلح می خواهد نه صلح کل! #محرم شب چهارم 🔹یکی از مفاهیمی که به تعابیر مختلف معنا شده، مفهو
حالا یه سوال: می‌دانیم که اسلام مصلح می‌خواهد نه صلح کل؛ اما حالا؛ سیستم، دولت‌، مجلس، قوه قضا، حوزه علمیه، دانشگاه‌ها، دستگاه‌های نظارتی و صنایع اقتصادی و ...، مصلح میخوان یا صُلح کل؟ قطعاً که عنصر فاسد و مفسد نمیخوان ان‌شاءالله؛ ولی دنبال مصلح هستند یا صلح کل؟ 😊
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 اجرای #کالابرگ_الکترونیکی چه آورده ای برای دولت و چه گشایشی برای معیشت مردم دارد؟ 🔹بر اساس اعلام
🔴 برآوردها نشان می‌دهد استقبال از طرح ، زیر ۰.۵ (نیم‌درصد) بوده! 🔹قبلاً در این مطلب عرض کرده بودیم این طرح، با این مشخصات و شرایط، هیچ آورده‌ای برای دولت و معیشت مردم ندارد و ارزش صرف هزینه، تمرکز آنچنانی دولت و انرژی و زمان را ندارد! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ساختار جامعه جاهلی پیش از اسلام چگونه بود؟ شب پنجم 🔹برای پاسخ به این سؤال که پیامبر بزرگ اسلام(ص) چه اصلاحات و اقداماتی انجام دادند باید جامعه جاهلی قبل از اسلام را به خوبی بفهمیم و بشناسیم؛ سپس اقدامات اصلاحی نبی مکرم اسلام(ص) را بازخوانی کنیم که چه اصلاحاتی در جامعه جاهلی ایجاد کردند. 🔻در این مطلب، ساختار اجتماعی جامعه جاهلی را بصورت مختصر معرفی می کنیم. ساختار اجتماعی و سیاسی دوره جاهلیت قبل از اسلام، دارای چند نظام است: 1️⃣ نظام قبیلگی: مهم ترین نظام دوره جاهلیت، نظام قبیلگی است. حکومت یا قدرت مرکزی وجود نداشته؛ بلکه شهرها و مناطق مختلف با تقسیم کار بین قبایل مختلف اداره می شد. عصبیت، نَسَب گرایی، جنگ و حلف(پیمان) ویژگی های این نظام است. چیزی با عنوان «حق» یا «حقوق انسان» ملاک نبود بلکه ملاک عمل هر قبیله، عصبیت و تعصب به قبیله خود بود. 🔹برخی قبایل دارای افتخارات و شرف و دارای مال و اموال و زمین بودند و برخی قبایل ضعیف تر و بی افتخار. لذا مطیع قبایل قدرتمندتر بودند. 🔸درون هر قبیله، سه طبقه اجتماعی وجود داشت، طبقۀ اصیل که شامل همۀ فرزندان اصلی قبیله بودند، طبقۀ موالی که از طریق پیمان یا همسایگی به قبیله می‌پیوستند و طبقه بندگان و بردگان که برخی سفیدپوست و برخی سیاه‌پوست بودند و اغلب آنها از بازارها خریداری می‌شدند، در عصر جاهلی بردگان از هرگونه امتیازی محروم بودند. 🔹جنگ مستمر و قتل و خونریزی، همیشه بین قبایل برقرار بود. حلف یا پیمان، ویژگی دیگر نظام قبیلگی بود که بین قبایل برقرار می شد و تقسیم کاری بین آنان صورت می گرفت. این پیمان ها بسیار مهم و اساسی بود و کسی نمی توانست براحتی پیمان شکنی کند. آنجایی که حضرت اباعبدالله(ع) در خطبه منا تأکید می کنند که پیمان پدران خودتان را محترم تر از پیمان رسول خدا می شمرید، منظور همین پیمان هاست. 2️⃣ نظام اقتصادی ناعادلانه و مبتنی بر ربا: اقتصاد این دوره بر محور کشاورزی، دامداری و تجارت می چرخید. ادر اقتصاد جاهلی، همه قبایل و طوایف بصورت عادلانه از منابع، زمین و آب برخوردار نبودند و دچار فقر گسترده و قحطی می شدند اما قبایل قوی تر و دارای شرافت و افتخارات نیاکان مثل قریش، نصیب بیشتری از منابع داشتند. چیزی با عنوان برابری و عدالت اساساً مطرح نبود. قبال قوی تر با جنگ و اقتدار، بهره بیشتری از اموال و دارایی ها داشتند و برخی قبایل از طریق راهزنی و دزدی امرار معاش می کردند. 3️⃣ نظام فرهنگی منحط: نهاد خانواده ذیل نظام قبیلگی مهم و اساسی بود اما زن بعنوان جنس دوم و مایه ننگ و زشتی شمرده می شد و عموم زنان جایگاهی در دوره جاهلیت نداشتند و در جنگ ها به غارت برده می شدند از آنان بعنوان کنیز و برده جنسی و فحشا استفاده می شد؛ لذا برخی قبایل، دختران را از ترس اینکه در آینده و در جنگ ها به دست دشمنانشان نیفتند زنده به گور می کردند. 🔹شُرب خَمر و فحشای جنسی(با استفاده از زنانی که در جنگ ها به غارت برده می شدند یا سایر زنان) در این جامعه نهادینه شده بود و شراب به وفور در مجالس و سفره ها پیدا می شد. قمار بر روی اموال، دام ها و کنیزها نیز زینت مجالس بود. 4️⃣ نظام عقیدتی فاسد: در این دوره، خداپرستی و یکتاپرستی وجود داشت ولی بسیار محدود و قلیل؛ اما بت پرستی و شرک بسیار گسترده بود. بت هایی از سنگ و چوب به شکل انسان یا حیوان طراحی شده بودند و ده ها و صدها سال مورد پرستش قرار می گرفت. 🔹اگرچه می توان بیشتر درباره ویژگی های جامعه جاهلی پیش از اسلام صحبت کرد اما به همین موارد بسنده می کنیم. در مطلب پیش رو به اقدامات عمل حضرت رسول در مواجهه با این جامعه جاهلی اشاره می کنیم. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3