eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
903 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
در این دنیا و این اوضاع، چند قدمی در جوار فرماندهان شهید ... گلزار شهدای تهران، قطعه ۲۴، ۲۹ و ۵۰ و قطعه شهدای گمنام و مدافعان حرم و ... ✅: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و دستگاه‌ها باید مثل رهبری در انتخابات دخالت نکنند و کاری به مصادیق و نامزدها نداشته باشند. روشنگری کنند، شاخص بدهند، مواضع غلط و عملکردهای فسادزا را نقد کنند اما نباید از هیچ گزینه‌ای در جلسات خصوصی و عمومی حمایت کنند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از کانال حسین دارابی
آقای جبلی امروز به خبرنگاران گفت امکان تغییر زمان مناظره همزمان با مهمانی ده کیلومتری غدیر رو نداریم اینطوری که جبلی مقاومت میکنه و میگه ممکن نیست. فکر کنم عید غدیرو راحت‌تر بشه تاریخشو عوض کرد🤦‍♂ از دیروز تا الان کلی پیام اومده نفوذ یهود و بهاییت در صداوسیما و کلی حرف‌های دیگه که من واقعا به این اعتقادی ندارم و صحیح نمیدونم. ولی چرا باید اینطوری برنامه‌ریزی کنید که برای خیلیا این شبهات پیش بیاد و بدتر اینکه لجبازی کنید در اصلاح اشتباه. خودتون هم فهمیدید اشتباه کردید ولی میخواید کم نیارید یا فکر میکنید کوچیک میشید، درحالی‌که طبق روایات زمانیکه آدم اشتباهی میکنه وقتی اصلاح بکنه، کوچیک نمیشه، پایین نمیاد، بلکه خدا بالا میبرش. من به کسایی که به صداوسیما بدبین شدن حق میدم، اینکه شب عید و روز عید غدیر که بزرگترین برنامه‌ها و جشن‌های سالانه کشور قراره برگزار بشه، مناظره میگذاره خب به ذهن آدم متبادر میشه اینها میخوان غدیرو کمرنگ کنن یا از جایی خط میگیرن. من قبول ندارم، صداوسیما هم اگه قبول نداره حداقل یکی از مناظرات 4_5 تیر رو تغییر بدن که شیعیان بتونن شب یا روز غدیر بتونن یه جشنی برن.بندازید یکشنبه شب کی میگه ممکن نیست، همه چی ممکنه. کماکان با 162 تماس بگیریم🙏
برخی فکر می‌کنند پیروزی اصلی در پیروزی نامزدشان است؛ از عمق جانم باور دارم که پیروزی واقعی، ‎ و حداکثری است. اول برای مشارکت بالا و بعد برای پیروزی کاندیدایی که سلامت نفس دارد و مشکلات را خوب می‌شناسد و برای حل مشکلات با صدها نخبه ایرانی ارتباط برقرار کرده و طرح و برنامه دارد، تلاش کنیم. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و دستگاه‌ها باید مثل رهبری در انتخابات دخالت نکنند و کاری به مصادیق
🔴 ‏نه فقط نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و دستگاه‌ها، که عزیزان ما در سپاه قهرمان در جایگاه فرماندهی یا اطلاعات یا سایر قسمت‌ها، نباید بصورت مصداقی یا تلویحی از گزینه‌ای حمایت کنند و شبکه‌های مردمی و بسیج را به نفع یک نامزد خاص، فعال کنند! مثل انتخابات اخیر مجلس که دخالت‌ها کم بوده. سپاه نباید هزینه هیچ نامزدی نشود. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
برنامه‌های تلویزیونی و سخنرانی‌های ‎ نشان داده که این دوره با دست کاملاً پُر آمده و حقیقتاً این سطح از اشراف به مسائل کشور حیرت‌انگیز است. بیان و ارائه‌اش هم خیلی خوب شده و تفاوت کاملاً روشن است. جلیلی معصوم و مبرا از اشتباه نیست اما نسبت به دیگران واقعاً متفاوت و سَر تر است. جلیلی این دوره بسیار باقوت و پرقدرت ورود کرده. کاملاً مشخص است که آرایش جنگی انتخاباتی گرفته. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 عده‌ای از روی کج‌سلیقگی یا بدفهمی یا موذیگری، بحث خودی و غیرخودی را با جناحهای کشور تطبیق می‌کنند! 🔹به نظر من آنچه که امروز جزو مشکلات اساسی ماست، اختلافات بی‌مبنا و بی‌پایه‌ای است که بین جمع علاقه‌مندان و کارکنان و خدمتگزاران نظام - جمع خودی‌ای که متعلق به نظام است - وجود دارد. معنای خودی این است. حالا عده‌ای از روی کج‌سلیقگی یا بدفهمی یا موذیگری، بحث خودی و غیرخودی را با جناحهای کشور تطبیق می‌کنند که خیلی حرف بی‌ربطی است؛ نه، همه‌ی جناحهای انقلاب جزو مجموعه‌ی خودی کشورند. این مجموعه‌ی خودی باید با یکدیگر همراه و همدل باشند. البته معنایش این نیست که با هم اختلاف سلیقه نداشته باشند، با هم بحث طلبگی نکنند و با هم برخی از مناقشات را نداشته باشند؛ اما تظاهر کردن به این مناقشات و عمده کردن چیز کوچکی که مناقشه‌انگیز است، چیز بسیار بدی است؛ جلو رحمت الهی را می‌گیرد؛ مردم را که باید به شما امید و اطمینان داشته باشند تا دنبال شما حرکت کنند و از شما حمایت نمایند، از شما دلسرد و مأیوس می‌کند و شاید از همه مهمتر - یا در ردیف مهمترینها - این است که شما را از کارتان باز می‌دارد. خیلی از کارهایی که به نظر نشدنی می‌آید، شدنی است؛ در صورتی که مسؤول، برای این کار متفرغ باشد. این اختلافات و دعواها نمی‌گذارد شما متفرغ باشید. وجود اینها در دولت، مجلس، قوه‌ی قضاییه، داخل یک قوه، بین دو قوه، چیز بسیار بدی است. از جمله چیزهایی که بسیار بد است، این‌گونه اختلافهاست. اینها را باید علاج کنید.۱۳۸۰/۰۹/۲۱ بیانات در دیدار کارگزاران نظام ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 عده‌ای از روی کج‌سلیقگی یا بدفهمی یا موذیگری، بحث خودی و غیرخودی را با جناحهای کشور تطبیق می‌کنند!
عزیزان حزب اللهی که امروز می خواهند با خودی و غیرخودی کردن، جلوی انتقاد به برخی افراد را بگیرند به این مسئله توجه کنند که اساساً مفهوم خودی و غیرخودی که در ذهن شان ایجاد با آنچه مد نظر رهبری بوده، متفاوت است! همه جناح های درون نظام، خودی نظام محسوب می شوند! همه نامزدهایی که به اصل نظام و قانون اساسی و جایگاه ولایت فقیه معتقدند، خودی نظام محسوب می شوند.
🔴 اگر خواص طرفدار حقِ دنیاطلب در اکثریت باشند، حسین بن علی ها به مسلخ کربلا می روند! 🔻«تحلیل بسیار مهم رهبر انقلاب درباره خواص اهل حق اما بدنبال مقام و پول و شهرت و جایگاه» 🔹مردم به دو قسم تقسیم میشوند: یک قسمْ کسانی هستند که بر مبنای فکر خود، از روی فهمیدگی و آگاهی و تصمیم‌گیری کار میکنند. راهی را میشناسند و در آن راه - که به خوب و بدش کار نداریم - گام برمیدارند. اسمشان را خواص میگذاریم. قسم دیگر، کسانی هستند که نمیخواهند بدانند چه راهی درست و چه حرکتی صحیح است. در واقع نمیخواهند بفهمند، بسنجند، به تحلیل بپردازند و درک کنند. به تعبیری دیگر، تابع جَوّند. به چگونگی جوّ نگاه میکنند و دنبال آن جوّ به حرکت در میآیند. اسم این قسم از مردم را عوام میگذاریم. 🔸در بین خواص، کنار افراد با سواد، آدمهای بیسواد هم هستند. گاهی کسی بیسواد است؛ اما جزو خواص است. یعنی میفهمد چه کار میکند. از روی تصمیم‌گیری و تشخیص عمل میکند؛ ولو درس نخوانده، مدرسه نرفته، مدرک ندارد و لباس روحانی نپوشیده است. گاهی راننده‌ی کمپرسی جزو خواص، ولی روحانی و پیشنماز محترم جزو عوام! 🔹ای بسا کسانی که تحصیلات عالیه هم کرده‌اند؛ اما جزو عوامند. ای بسا کسانی که تحصیلات دینی هم کرده‌اند؛ اما جزو عوامند. ای بسا کسانی که فقیر یا غنیاند؛ اما جزو عوامند. عوام بودن، دستِ خودِ من و شماست. 🔸خواص، طبعاً دو جبهه‌اند: خواصِ جبهه‌ی حق و خواص جبهه‌ی باطل. عدّه‌ای اهل فکر و فرهنگ و معرفتند و برای جبهه‌ی حق کار میکنند. فهمیده‌اند حق با کدام جبهه است. یک دسته هم نقطه‌ی مقابل حق و ضد حقّند. 🔹پس خواصِ یک جامعه، به دو گروهِ خواصِ طرفدار حق و خواصِ طرفدار باطل تقسیم می شوند. شما از خواص طرفدار باطل چه توقّع دارید؟ بدیهی است توقّع این است که بنشینند علیه حق و علیه شما برنامه‌ریزی کنند. لذا باید با آنها بجنگید. با خواص طرفدار باطل باید جنگید. این‌که تردید ندارد. 🔸و اما گروه خواص. در گروه خواص، باید ببینیم جزو خواصِ طرفدارِ حقّیم، یا از جمله‌ی خواص طرفدار باطل محسوب میشویم. خواص جامعه‌ی ما، جزو خواص طرفدار حقّند و در این تردیدی نیست. زیرا به قرآن، به سنّت، به عترت، به راه خدا و به ارزشهای اسلامی دعوت میکنند. امروز، جمهوری اسلامی برخوردار از خواصِ طرفدارِ حقّ است. پس، خواصِ طرفدار باطل، حسابشان جداست و فعلاً به آنها کاری نداریم. به سراغِ خواصِ طرفدار حق میرویم. 🔹همه‌ی دشواری قضیه، از این‌جا به بعد است. عزیزان من! خواصِ طرفدارِ حق، دو نوعند. یک نوع کسانی هستند که در مقابله با دنیا، زندگی، مقام، شهوت، پول، لذّت، راحت، نام و همه‌ی متاعهای خوبْ قرار دارند. اینهایی که ذکر کردیم، همه از متاعهای خوب است. همه‌اش جزو زیباییهای زندگی است. «متاع الحیاة الّدنیا.» متاع، یعنی بهره. اینها بهره‌های زندگی دنیوی است. در قرآن‌که میفرماید «متاع الحیاة الدنیا»، معنایش این نیست که این متاع، بد است؛ نه. متاع است و خدا برای شما آفریده است. منتها اگر در مقابل این متاعها و بهره‌های زندگی، خدای ناخواسته آن قدر مجذوب شدید که وقتی پای تکلیفِ سخت به میان آمد، نتوانستید دست بردارید، واویلاست! اگر ضمن بهره بردن از متاعهای دنیوی، آن‌جا که پای امتحان سخت پیش می‌آید، میتوانید از آن متاعها به راحتی دست بردارید، آن وقتْ حساب است. 🔸می بینید که حتّی خواصِ طرفدارِ حق هم به دو قسم تقسیم میشوند. این مسائل، دقّت و مطالعه لازم دارد. بر حسب اتّفاق نمیشود جامعه، نظام و انقلاب را بیمه کرد. باید به مطالعه و دقّت و فکر پرداخت. اگر در جامعه‌ای، آن نوعِ خوبِ خواصِ طرفدارِ حق؛ یعنی کسانی که میتوانند در صورت لزوم از متاع دنیوی دست بردارند، در اکثریت باشند، هیچ وقت جامعه‌ی اسلامی به سرنوشت جامعه‌ی دوران امام حسین علیه‌السّلام مبتلا نخواهد شد و مطمئنّاً تا ابد بیمه است. اما اگر قضیه به عکس شد و نوع دیگرِ خواصِ طرفدار حق - دل سپردگان به متاع دنیا. آنان که حق شناسند، ولی درعین‌حال مقابل متاع دنیا، پایشان میلرزد - در اکثریت بودند، وامصیبتاست! 🔹اصلاً دنیا یعنی چه؟ یعنی پول، یعنی خانه، یعنی شهوت، یعنی مقام، یعنی اسم و شهرت، یعنی پست و مسؤولیت، و یعنی جان. اگر کسانی برای حفظ جانشان، راه خدا را ترک کنند و آن‌جا که باید حق بگویند، نگویند، چون جانشان به خطر میافتد، یا برای مقامشان یا برای شغلشان یا برای پولشان یا محبّت به اولاد، خانواده و نزدیکان و دوستانشان، راه خدا را رها کنند، اگر عده‌ی این‌ها زیاد باشد آن وقت دیگر واویلاست. آن وقت حسین‌بن‌علیها به مسلخ کربلا خواهند رفت و به قتلگاه کشیده خواهند شد. آن وقت، یزیدها بر سرِ کار میآیند و بنی‌امیّه، هزار ماه بر کشوری که پیغمبر به وجود آورده بود، حکومت خواهند کرد و امامت به سلطنت تبدیل خواهد شد، امامت به سلطنت تبدیل خواهد شد! بیانات در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) ۱۳۷۵/۰۳/۲۰
🔴 جلیلی و تحمل مخالفین! 🔹‏آقای ‎ قریب ۶ سال دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور بود؛ نه تنها از این جایگاه به نفع خود، خانواده و دوستان سوءاستفاده نکرد که هیچوقت از این جایگاه برای بستن دهان منتقدین و مخالفین خود استفاده نکرد!(حتی کسانی که به او فحش و ناسزا می‌دادند در ایام مذاکرات!) 🔸او یکبار هم از منتقدین خود شکایت نکرد! 🔹این جایگاه‏، قبلاً در اختیار ‎ بود و بعد از جلیلی هم جناب ‎ در این منصب قرار گرفت و اصحاب رسانه و منتقدین فراموش نمی کنند که این آقایان چقدر از این جایگاه برای بستن دهان منتقدین استفاده کردند و دست به شکایت برده و چندین نفر را با فشار محکوم کرده اند! حتی خانواده، بچه‌ها، دامادها و نزدیکان اینها از قِبَل این جایگاه به آلاف و الوف رسیده و با این اهرم منتقدین را به دادگاه‌ها کشانده و با فشار محکوم می‌کردند! 🔸سابقه دیگران هم که معلوم است! برخی حتی این جایگاه را هم نداشتند اما لابی امنیتی‌شان از روحانی و شمخانی هم بالاتر بود و اسمش را از پرونده‌های فساد ذیل خودش حذف و منتقدین را با روش‌های پیچیده دادگاهی و محکوم می‌کرده‌اند! ❇️ پ.ن: بلاتشبیه نامزدهای محترم، مگر می‌شود از سیاست علوی گفت اما از روش‌های بنی امیه نگفت؟ مگر می‌شود از اسلام ناب گفت اما از اسلام آمریکایی نگفت؟ چه انتظاری دارند برخی عزیزان 😁 ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 از بی‌برنامه‌گی سایرین تا اتهام ساده‌سازی مسائل به جلیلی! 🔻برخی عزیزان می‌گویند که راه‌حل های ‎ ساده‌سازی مسائل است و این راه‌حل‌ها در خلاء شکل گرفته! 🔹اولاً ساده‌سازی و تجزیه‌ی مسائل پیچیده، برای رسیدن به راه‌حل (اگر سطحی نباشد) یک تکنیک حل مسئله است! برای حل مسائل پیچیده باید آنها را شکسته و تجزیه و ساده‌تر و بین اجزاء ارتباط برقرار کرد. 🔸ثانیاً بیایید واقع‌بینانه و منصفانه بنگرید. راه‌حل مشکلات چگونه بدست می‌آید؟ ‏راه‌حل مسئله با حضور این سه ضلعی بدست می‌آید: 1⃣ تحقیق و پژوهش علمی با حضور کارشناسان 2⃣ فعالان میدانی و کسانی که با مشکل درگیرند(اعم از کشاورز، تولیدکننده، صادرکننده، صنعت‌گر و..). 3⃣ حضور مسئولان و مدیران مربوطه. 🔹آقای ‎ در اینگونه به راه‌حل رسیده. یعنی سه ضلع را کنار هم گذاشته تا به راه‌حل برسد. 🔻من حق می‌دهم بالاخره در این فضا شاید برخی راه‌حل‌ها به خروجی صددرصدی یا حداکثری یا حتی ۵۰ درصدی نرسد؛ شاید برخی راه‌حل‌ها غلط باشد؛ شاید برخی راه‌حل‌ها تاثیر منفی هم داشته باشد. اما بالاخره چه باید کرد؟ 🔹بالاخره برای هزاران مشکل و ده‌ها و صدها مسئله در کشور باید طرح و برنامه داشته باشیم؟ باید از ظرفیت نخبگان در پژوهشگاه‌ها و اندیشکده‌ها و ظرفیت کسانی که خودشان درگیر مسئله هستند استفاده کنیم؟ باید نظرات مسئولین مربوطه را هم پرسید؟ حالا آیا این ساده‌سازی مسئله است؟! 🔸من پیشنهاد می‌کنم به دوستان دست از کلی‌گویی بردارند و هر طرح و برنامه‌ای که به نظرشان غلط است را نقدوبررسی یا رد کنند. ولی کلی‌گویی و مطلق گویی که برنامه‌های فلانی در خلاء طراحی شده، سودی ندارد! بجای نقدِ بی‌تخصصی و بی‌برنامه‌گی‌های سایرین، به کسی که سالها در این حوزه زحمت کشیده، حمله می‌کنند. عجیب است. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 بعد از اعلام حمایت برخی اساتید منبری مثل استاد رفیعی عزیز از آقای ، ظاهراً مورد انتقاد و سوال قرار گرفتند و مطالب اعلام حمایت‌شان را پاک کردند. 🔻برخی عزیزان هم گفتند که بخاطر فحاشی و آزار و اذیت بوده که مطالب را پاک کرده‌اند! 🔹اگر کسانی به استاد رفیعی عزیز اهانت کرده باشند بابت حمایتش از آ. ‎، غلط کردند و مرتکب خطا شده‌اند.(اگر ربات نبوده باشند و حامی کاندیدای دیگری باشند البته!) 🔹اما اینکه استاد بزرگوار و سایر بزرگواران انتظار دارند در قبال حمایت آنان از یک نامزد خاص، کسی نباید از آنها سوال کند و کسی نباید به آنها انتقاد کند، حتماً اشتباه فکر می‌کنند! هرکسی در قبال مواضع سیاسی‌اش طبیعتاً مورد سوال یا انتقاد واقع می‌شود و باید تحمل کند. 🔸‏‎من هرگونه اهانت و لجن پراکنی علیه نامزدها و هواداران‌شان را محکوم می‌کنم. ولی باتوجه به تجربه این سالها درباره موضوعات مختلفی که خودم ورود کرده‌ام آنقدر فشار قضایی یا نقدمجازی قرار گرفته‌ام(بعضاً فحاشی و اهانت و تکفیر هم بوده) که هر کسی بجای من می‌بود کل فضای مجازی رو می‌گذاشت کنار. 🔹بنظرم استاد چون خیلی کم وارد مباحث چالشی می‌شوند، نتوانستند نقدها رو تحمل کنند. اگر ایشان و سایرین به مواضع‌شان اعتقاد دارند که حق است نباید کوتاه بیایند و باید تحمل کنند. اگر احساس می‌کنند آ. برحق است باید روی این حق پافشاری و پایمردی می‌کردند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
یادم هست در ایام مشکلات عدیده‌‌ی نیشکر هفت تپه، جناب امیر سیاح قاطع از ‎ مدیرعامل فاسدِ خلع‌ ید شده‌ی ‎ دفاع می‌کرد. چندبار هم بهش گفتم بیا هفت تپه و حضوری صحبت کنیم ولی نیومد! حالا هم دست چپ ‎ نشست و چقد بد حرف زد. از قدیم گفتن کبوتر با کبوتر، باز با باز! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
مطالب توئیتر آ. ‎ ورسانه‌های رسمی اصلاح‌طلب خاصه شرق را که نگاه می‌کنم تمام همت‌شون رو گذاشتند روی فعال کردن برخی گسل‌های اجتماعی و اختلافات و دوقطبی‌ها! از حجاب و گشت ارشاد و طرح نور گرفته تا فیلترینگ و اختلافات قومی و مذهبی و ...! به اقتصاد هم که میرسند کلی‌گویی می‌کنند!البته به صدها دلیل معتقدم که با این حرف‌ها آ. پزشکیان بالا نمیاد. مردم رشد سیاسی کرده‌اند و فریب این بازی‌ها را نمی‌خورند. اگرچه هنوز بخشی از مردم-چه بخواییم چه نخواییم- بخاطر عملکردهای بعضاً اشتباه نظام در این حوزه‌ها، مسائل فوق برایشان اولویت و اهمیت دارد اما فراگیر نیست. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
مطالب توئیتر آ. ‎#پزشکیان ورسانه‌های رسمی اصلاح‌طلب خاصه شرق را که نگاه می‌کنم تمام همت‌شون رو گذاشت
البته اینجا همان موارد و گلوگاه‌هایی است که همواره گفتیم و نوشتیم که برخی عملکردها هم باعث قهر بخشی از مردم می‌شود هم در انتخابات‌ها باعث رای سلبی به گزینه‌هایی می‌شود که منتسب به نظام و گفتمان انقلاب هستند!