🔴 گروهک #جیش_الظلم و این وهابیان و تجزیهطلبان مدعیان اسلام، میبینند دهها هزار زن و بچه و مرد در #غزه به خاک وخون کشیده شده؛ اما یکبار تفنگ خود را به سوی اسرائیل نشانه نگرفتند.
🔹میبینند که این ایران اسلامی است که پشتیبان غزه و مردم مظلوم فلسطین است.
لذا هدفشان برهم زدن تمرکز ایران بر اسرائیل است! معادله واضح است!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔺 انتشار برای نخستین بار
▫️ دستخط شهید حاج قاسم سلیمانی
بسم الله الرحمن الرحیم
دفاع از فلسطین برای ما شرف و عزت است و ما این را با هیچ متاعی در دنیا معامله نخواهیم کرد.
🇵🇸 الدفاع عن فلسطین بالنسبة إلینا هو الشرف و العزّة، و نحن لن نبیع هذا بأي من متاع الدنیا.
#روز_قدس
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔻در پاسخ به مولوی عبدالحمید که بجای محکوم کردن حملات تروریستی #جیش_الظلم، دو طرف را به گفتگو دعوت کرد نوشتم:
🔴 در منطق علوی، مادامیکه دست به شمشیر نبرده بودید گفتگو موثر بود. حضرت امیرالمومنین علی (ع) با معاویه، طلحه، زبیر، عایشه و خوارج، تا زمانیکه دست به شمشیر نبردند مبارزه نکردند و دست به شمشیر نبردند؛ حتی با گفتگو ۸ هزار نفر از ۱۲ هزار خوارج را بازگرداند!
🔻شماها کی اهل گفتگو بودید؟
هرچیزی صبری دارد؛ نظام خیلی صبوری کرده مقابل شماها. امیدوارم بساط شما هم بزودی جمع شود که روز بروز نمکنشناستر شدید.
🔹مردم نمیتوانند کسانی را که دنبال تجزیه طلبی و اهداف تروریستی هستند بیش از این تحمل کنند.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 هفته قبل در جلسهای با جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران(بسیج دانشجویی دانشگاه تهران) که برای امور جهادی وارد خوزستان و در هویزه مستقر شدند حاضر شدم و درباره مبانی مطالبهگری، عدالتخواهی و کار جهادی و همچنین نظام مسائل خوزستان و هویزه نکاتی را عرض کردم که در اینجا تیتروار اشاره میکنم؛
1⃣ نخست؛ رسالت ما بعنوان دانشجو، طلبه، روحانی، معلم و فعال فرهنگی و جهادی چیست و دنبال چه هستیم و هدف اصلیمان چیست؟
🔹رسالت ما، در امتداد رسالت انبیاء و اولیای الهی تعریف میشود. خداوند متعال در آیه 25 سوره حدید میفرماید: لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ...
🔸همانا ما پیمبران خود را با ادلّه و برهان فرستادیم و با ایشان کتاب و میزان عدل نازل کردیم تا مردم به قسط و عدالت قیام کنند...
🔹رسالت پیغمبر، ساخت #جامعه_توحیدی بود. جامعه توحیدی یعنی جامعهای که سری و تهی ندارد؛ ارباب و رعیت ندارد؛ به طبقات بالادست و برنده و طبقات فرودست و بازنده تقسیم نمیشود؛ هرکسی نمیتواند زور بگوید و ظلم کند.
🔸جامعه توحیدی، جامعه بیطبقه است؛ کسی برده کسی نیست؛ آزادی انتقاد و آزادی بیان به معنای واقعی کلمه وجود دارد.
🔹رسالت اصلی من و شما و سایر اقشار نخبه و موثر، اعم از دانشجو، استاد، طلبه و روحانی و غیره همین است؛ اگر جامعه عادلانه محقق شد، فضا برای تربیت انسانها بصورت عمومی و سیستمی فراهم میشود.
2⃣ دوم؛ خیریه و کار جهادی یک اقدام موقت و اورژانسی است نه دائمی؛ خیریه انواعی دارد؛ برخی خیریهها محل پولشویی هستند؛ برخی دیگر توسط سرمایهداران ایجاد میشوند تا از خود چهره موجهی نشان دهند.
🔹در بحث خیریه و امور جهادی، نباید این امور برای راحت کردن وجدان خودمان انجام دهیم؛ اینکه چندروزی کار جهادی که باعث افتخار است انجام دهیم و قضیه را تمام شده فرض کنیم خطاست؛ کار جهادی نباید بیتفاوت به مسائل اصلی باشد. باید بدانیم امورات جهادی و خیریه یک مسئله اورژانسی است. راهحل اصلی، تحقق عدالت و ریشهکن کردن فقر از طریق تحول در ساختارها و قوانین است. کار جهادی و خیریه را با این نگاه انجام دهیم.
🔸ما هر چه بتوانیم باید دنبال مردمی کردن اقتصاد باشیم؛ باید این را خودمان فهم کنیم و تبیین و مطالبه کنیم؛ ۲۵ درصد اقتصاد طبق سیاستهای اصل ۴۴ باید در قالب تعاونیها به سه دهک پایین جامعه واگذار شود تا فقر ریشه کن شود و به حداقل برسد.
🔹در بحث مردمیسازی اقتصاد نیاز به کار علمی و نظری داریم ...
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصل صحبت حاج آقای #پناهیان را گوش دادم، عجیب بود یه عده گفتن به امیرالمومنین اهانت شده و..! اونم برخی کسانی که نسبت به اهانت صریح به قرآن و اهل بیت در پاییز۴۰۱ معمولاً ساکت بودند وحمایت میکردند از اهانت کنندگان!
پناهیان اینجا میگه امیرالمومنین برای ویژهخواران #گوشت_تلخ ی کردند و این به نوعی از زبان خود ویژهخواران بوده که چرا علی با ما راه نمیاد!
اتفاقا مشکل اصلی مدیریت بعضی از مسوولان امروز ما همین است که میخواهند دل همه را بدست بیاورند و در مقابل زیاده خواهان و سوداگران، گوشت تلخ و قاطع نباشند. وگرنه ایران در اوج جنگ اقتصادی و فشار تورم بر گرده مردم، بهشت سوداگران نبود!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از حامیم | رضاافشار
🔺ابزارهای واقعی دشمن کدامند؟
رهبری عزیز فرمان جهاد کبیر را مطرح کردند تا دلسوزان دست دشمن را با تبیینشان برای مردم رو کنند
لکن از یک نکته مهم نباید غافل بود و آن اینکه هر چند توطئه دشمن هم در تخدیر فکر و جنگ روانی و روایتها برای مردم روشن شود اگر ابزارهای اساسی دشمن در درون کشور در حال کار باشند تبیین ما آنطور اثر گذار نخواهد بود بلکه شاید نتیجه عکس هم بدهد(دقت شود)
فکر میکنید این ابزارهای اساسی که بر روی آنها جنگ روانی، جنگ روایتها، جنگ نرم دشمن سوار میشود کدامند؟!
دو دهه پیش که ما مشغول فعالیتهای فرهنگی خودمان بودیم رهبری حکیم فریادش را زده و نشانمان دادند
لکن باز مثل بسیاری بیانات دیگر نه نظرا و نه عملا پیگیریای از طرف ما انجام نشد
"هر که میخواهد با دشمنان این ملت #مبارزه_عملیِ_کارآمد کند، با فساد مبارزه کند. ابزارهای دشمن در درون کشور و نظام ما عبارت است از #فساد، #تبعیض و #فاصله_طبقاتی. ما باید با اینها مبارزه کنیم".
(سید علی خامنهای ١٣٨٢/٣/۴)
حالا از شما میپرسم تا زمانی که این ابزارها دارند در کشور کار میکنند، تا زمانی که رانتخواری، ویژهخواری، تبعیض در کشور وجود دارد، تا زمانی که مردم ذاغه نشین و مسئول برج نشین داریم جهاد تبیین ما به دل بنشیند؟! چقدر باید انرژی بگذاریم؟!
اگر قبول داریم این حرف را!
آیا نباید برای تربیت انسانی که رویای اجتماعیش رفع فقر و فساد و تبعیض است برنامه ریزی تخصصی میداشتیم؟
نباید قبل از آنکه ایمان مردم را، آرمان مردم را و مقاومت مردم را این سه گانه شیطانی(فقر-فساد-تبعیض) بشکند کاری میکردیم؟!
هنوز هم دیر نشده...
یا علی بگو....
✍🏼#رضا_افشار
٢٧ رمضان ١۴۴۵
١٩ فروردین ١۴٠٣
_________
📚@reza_afshar
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔺ابزارهای واقعی دشمن کدامند؟ رهبری عزیز فرمان جهاد کبیر را مطرح کردند تا دلسوزان دست دشمن را با تب
ابزارهای واقعی دشمن اینهاست؛ فقر، فساد، تبعیض و فاصله طبقاتی.
با اینها باید مبارزه کرد. ابزارهای اصلی دشمن اینهاست. نه اینکه سوژه شما بشود کسانی که علیه اینها مبارزه میکنند و حالا از نظر شما، خطاها و اشتباهاتی هم دارند!
🔴 باید از مصداق به ریل، روال و زیرساخت رسید!
🔹یک مدل عدالتخواهی، مبارزه با مصادیق بزرگ و کوچک فساد است؛ اینکه در منطقه ای، در اداره و دستگاهی، در وزارتخانه ای یا در هر نقطه ای، فسادی شکل بگیرد و اشخاصی بصورت شبکه ای و سازماندهی شده اقدام به سوءاستفاده از بیت المال کنند و مجموعههای مردمی بصورت نامنظم و پارتیزانی اقدام به افشای این فساد کنند حتماً جزو با ارزشترین کارهاست؛ در فضایی که مبارزه با فساد، سیستماتیک نیست و سیستم در مبارزه با فساد، خلاءهای جدی دارد، این مدل چریکی و پارتیزانی، حداقلترین کارهاست و البته هر مجموعه و هر فرد یا مجموعهای شجاعت ورود به این عرصه را ندارد. بالاخره هزینه بسیار دارد.
🔸مثال؛ در برخی واگذاریها، دستاندرکاران به کمک طبقه سرمایهدار، کارخانه ای را به خود یا باندشان واگذار میکنند، معدنی را تصاحب میکنند، در خرید و فروش و واردات و صادرات یک محصول ویژه خواری میکنند. مثل ماجری #چای_دبش؛ #صندوق_ذخیره_فرهنگیان، #هفت_تپه، #گروه_ملی_اهواز و فساد سه هزار میلیاری، فولاد مبارکه سپاهان، فولاد خوزستان و ... . اینها مصادیقی است که جز با حضور و پیگیری خصوصی و افشاگری جریانات مردمی و همکاری جریانات سالم درون دستگاههای نظارتی و امنیتی و قضایی به سرانجام نمیرسد.
🔹اینها مصادیقی هستند که وقتی کسی روی آنها تمرکز می کند به یکسری گلوگاه ها و روال های فسادبرانگیز پی میبرد. بطور مثال، بعد از اینکه فساد در پروژه های خصوصی سازی، یک به یک افشا شد از هفت تپه تا هپکو و غیره، یا خصوصی سازی هایی که به دستگاه های حاکمیتی مثل ستاد اجرایی و آستان قدس و ... واگذار شد، انسان به این نکته پی می برد که ریل و روال خصوصی سازی، فسادزاست. رهبر انقلاب سال قبل به این مسئله اشاره کردند که بیش از 50 درصد واگذاری ها فاسد بود. پس این روال مشکل دارد؛ این ریل فسادزا است.
🔸جدا از اینکه؛ اگر این خصوصیسازی ها سالم هم برگزار میشد باز از دیدگاه اسلام باید بررسی می شد که آیا اسلام موافقِ واگذاریِ انفال اعم از صنایع و کارخانجات مادر، معادن، زمین ها، منابع زیرزمینی و روزمینی به طبقهی دارا و ثروتمند جامعه است یا نیست؟ جدا از اینکه مبنای خصوصی سازی قابل خدشه و قابل بحث است، باز همین روال هم فسادبرانگیز بوده تاکنون و نیاز به اصلاحات عمیق دارد.
🔹پس در این مدل، از نقد و افشای مصادیق متعدد فساد، ما باید به گلوگاه ها و روال های فسادبرانگیز برسیم.
🔸این مدل از عدالتخواهی، بسیار مهم تر و بااهمیت تر است که در مصادیق و بن بست پرونده ها، دچار انسداد نشویم بلکه باید پا را فراتر بگذاریم و روال و مکانیزم ها و گلوگاه ها را شناسایی کنیم. گلوگاه هایی که زیرساخت مفهومی فراتر از فساد یعنی تبعیض را در جامعه فراهم می کنند.
🔹یکی از این گلوگاه های اساسی فساد و تبعیض و افزایش فقر و فاصله طبقاتی در جامعه، #تورم است. یعنی زیرساختهای علمی و قانونیای که زمینه افزایش تورم را فراهم میکنند، آن گلوگاه تبعیض است. چرا که تورم، تبعیض را جهشی می کند. دارایی طبقه دارا را چند برابر می کند و داشتن مسکن، خودرو و غیره را برای طبقات پائین دست نیافتنی میکند!
🔸اگر زیرساخت های علمی و قانونی که مایه شکل گیری تورم در اقتصاد هستند را شناسایی و برای اصلاح آنها اقدام به مبارزه کنیم، بسیار جدی تر از افشای چندفساد در ادارات و دستگاه هاست! چرا که اینجا ریشه ی فساد را می خشکانیم. البته سطح دعوا چون اینجا عمیق و علمی و نظری است هرکسی وارد این سطح نمیشود. اگرچه اهمیتش بالاتر است.
🔹از این جهت، معتقدم کاری که برادرانی چون سیدیاسر جبرائیلی و همت قلی زاده و سایرین، در بحث های علمی، دست جریان نئولیبرالیسم را رو کردند و با مستندات فراوان نشان دادند که ریشه تورم در ایران، جدا از نظام بانکی علیالخصوص بانکهای خصوصی، دلارسازی اقتصاد و جهانی سازی قیمتهاست، جزو بالاترین عدالتخواهی هاست. این دوستان نشان دادند که نسخه های صندوق بین المللی پول، چگونه گام به گام در این مملکت اجرا شدند و منجر به این بی ثباتی و تبعیض طبقاتی شدند.
🔸ما باید از مصادیق استفاده کنیم برای رسیدن به روالها و زیرساختها؛ برخورد در پروندهها حتماً موضوعیت دارد اما مسئله مهمتر اصلاح زیرساختهاست.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت استاد پناهیان از دیدار با شیخ حسین انصاریان
🔹احسنت به حاج آقای پناهیان عزیز که این اخلاق ناب را به نمایش گذاشتند و سریعاً به سراغ آشیخ حسین انصاریان رفتند تا سوءتفاهمات برطرف شود.
🔸این منش و این اخلاق، از بزرگی شخصیت افراد کم نمیکند بلکه آنها در چشم مومنین بزرگتر و عزیزتر میکند.
🔹ای کاش اهمیت و لازمه #گفتگو را در حوزههای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هم میدانستیم!
🔸جامعه ما(همه جامعه ما) تشنه گفتگوست. واقعاً این گفتگو معجزه میکند. گفتگوی دلسوزانه قلوب را وصل میکند و گفتگوی آزاداندیشی و مناظره و جدل احسن هم حق را نمایان میکند.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"آپاراتچی"
📍 سینما اکسین / اهواز
⏰️ سانس: ۱۳:۰۰
⏰️ سانس ۲۱:۰۰
⏰️ سانس ۲۲:۴۵
📎 لینک خرید:
https://cinematicket.org/movie/detail/6356
📣 مساجد و مجموعههای فرهنگی جهت ثبتنام و دریافت بلیط نیمبها به آیدی زیر پیام دهند:
🆔 @ammar_khz02
یا با این شمارهها تماس بگیرند:
📱09033532198
📱09210943395
#آپاراتچی
🆔 @resanebidari_ir
🆔 @resanebidari_pv
هدایت شده از حامیم | رضاافشار
🔺مسئله شخصی یا نقد اجتماعی
آدمها دو گونه اند اکثریتی که انسانهایی عادی هستند و دنباله اجتماعی ندارند صاحب مشرب و پیشران مسلکی نیستند و اقلیتی پیشران و عامل حرکت دیگرانند آنها حرفشان و قلمشان روی افرادی که تابع آنها هستند موثر است و دیگران در اموری از زندگی خود از آنها تبعیت می کنند.
قرآن کریم در آیات ۱۶۶ و ۱۶۷ سوره مبارکه بقره به این دوگانه اشاره کرده و تبعیت غیرعالمانه پیروان از پیشوایان را موجب تبری هردو گروه هم در قیامت میداند.
بی شک نمیتوان انتظار داشت که همه افراد پیشوا و راهنما باشند و هر انسان دارای مسلک و علاقمند به مقصد میبایست راهنمایی برای طی مسیر داشته باشد:
طی این مرحله بی همرهی خضر نکن
ظلمات است بترس از خطر گمراهی!
خب حالا چه کنیم؟
1⃣ اکثر افراد برای طی مسیر نیاز به پیشوا و پیشران و راهنما دارند
2⃣ قرآن به صراحت بیان می کند که بعضی پیشوایان پیروان خود را به مقصد نرسانده و روزی که پرده ها کنار می رود و حق آشکار می شود هردو گروه از هم تبری می جویند.
اگر بگوییم پیروان خود امکان نظارت و تشخیص بر جزء جزء مراحل حرکت را باید داشته باشند گزافه گفتهایم و تکلیف مالایطاق کردهایم زیرا که پیروان اگر این مقدار علم و آگاهی داشتند نیاز به پیشوا و پیشران نداشتند
چاره چیست؟
باید پیروان همه اندیشهها را از تعصبورزی و خود حقپنداری بر حذر داشت و گفتگوهای آزاد و عالمانه و با صدای بلند و در مراءا و منظر بین صاحبان فکرها و مسلکها برقرار کرد تا در اثر گفتگوی اصحاب مسالک مختلف رشد عمومی در جامعه صورت بگیرد و زمینه برای تشخیص حق و درستی مسیر برای پیروان فراهم گردد.
مسیری که قریب به ۲۵۰ سال پیش آیت الله وحید بهبهانی برای اصلاح اخباری گری در پیش گرفت.
تصور کنید
دوران تسلط اخباریها بر همه بلاد و مدارس دینی شیعی است و شیخ یوسف بحرانی عالم بزرگ اخباریها یکی از شلوغ ترین کرسیها تدریس و نقل حدیث را دارد.
وحید بهبهانی در بهبهان بر علیه اخباریها کتاب مینویسد و سخنرانی میکند و حتی در سفری به کربلا که آن زمان محل تجمّع اخباریان بود، چند روز به درس شیخ یوسف سرآمد فقهای عصر و آخرین نماینده مسلک اخباریگری می رود و اعلام کرد که مایل است اندک زمانی به جای بحرانی درس بگوید و از وی خواهد تا شاگردانش را به حضور در درس وی سفارش کند!
از علمای شیعه هم جز این انتظار نیست که بحرانی مجلس درس خود را که بزرگترین حلقه درسی در آن زمان بود به وحید واگذار می کند وحید ظرف سه روز با نقد نظریّات اخباریان، نزدیک به دو سوم شاگردان بحرانی را از مرام اخباری رویگردان می سازد و پس از مدتی بر سلطه ۱۲۰ ساله اخباری گری بر همه محافل و مدارس علمی و دینی شیعی پایان می بخشد.
اکنون توجه به این نکات و سئوالها میتواند ما را از اهل نجات قرار دهد :
🔸 ملاک تعصب و خود حق پنداری چیست و چگونه خود را از آن نجات دهیم و آماده گفتگو بشویم؟
🔸 ۱۲۰ سال سلطه اخباری گری صدمات و مشکلات زیادی برای جامعه تازه شیعه شده ایران بوجود آورد در حالی که علمای اخباری از ملاامین استرآبادی تا سید نعمت الله جزایری و علامه مجلسی و شیخ حر عاملی و... (رضوان الله تعالی علیهم) همه از علمای بزرگ و واجب الاحترام شیعه بودند. اگر انتشار نقدهای علمی و اشکال به مرام اخباریگری توسط وحید بهبهانی امید به اصلاحی در جامعه می رفت آیا نباید چنین میکرد؟
🔸 بیشک نمیتوان قصه اخباریگری و ظهور وحید بهبهانی را خواند و شنید و در دل شیخ یوسف بحرانی را تحسین نکرد و برایش فاتحهای نخواند. آیا غیر از این از عالم مهذب شیعی انتظار میرود؟
🔸 مشخص است که نقد وحید بهبهانی به اخباریها و شیخ یوسف بحرانی نقد شخصی نبوده است و به مشرب و مسلک آنها برمیگردد و اینگونه نقدها باید در مرءا و منظر بیان شود و به تعبیر امروزیها رسانهای گردد. کاری که در میان علمای سابق بسیار مرسوم بوده که صاحب علمی کتابی مینوشته و صاحب علم دیگری نقدی برآن و مولف اول نقدی بر نقد ... . باید از نقد و سئوال استقبال کرد.
تا به بهتر و سریعتر در مسیر آرمان جامعه حرکت کرد و در صورت ناقص بودن مسیر آن را ارزیابی و تذکر داد!!
به روح مطهر محی الدین امام روح الله خمینی (ره) صلواتی بفرستید.
✍🏼#رضا_افشار
١۵ فروردین ۱۴۰۳
٢٣ رمضان ١۴۴۵
_________________
📚@reza_afshar
🔶🔷🔶از شما اصرار و از آنها انکار
مولای ما!
در دیدار ساعتی پیش با دانشجویان فرمودید:
یکی از دوستان گفتند که تصور شده که نظر رهبری در مورد مسأله ی عدالت با سال 80 فرق کرده! اگر فرقی کرده باشد در این جهت فرق کرده که #اصرارِ_بیشتر شده بر مسأله ی عدالت؛ چون پیشرفت هایمان در سمت عدالت کم بوده اصرار بیشتری ما داریم.از عدالت که کسی دست برنمیدارد.
بگذارید از همین جمله آخر شروع کنم؛
«از عدالت که کسی دست بر نمی دارد»
مولای ما!
نمیدانم مقصودتان از «کسی» غیر خودتان هم هست یا نه؟
ولی با کمال شرمندگی از مجاهدت بیش از نیم قرنی شما در گسترش عدالتخواهی باید بگویم:
اینجا در سطح نخبگان میانی از عدالت دست برمی دارند! خیلی خوب هم از عدالت دست برمی دارند!
آقا جان!
یادتان هست بعد از پذیرش قطعنامه 598می گفتید:ما عدالت طلبیم چه با جنگ؛ چهبی جنگ.
خاطرتان هست درسالگرد رحلت امام به همه سوگداران امام فرمودید:
دعوت به نظام اسلامی منهای اعتقادی راسخ و عملی پیگیر در راستای عدالت اجتماعی دعوتی ناقص بلکه غلط و دروغ است.
فرمودید: جمهوری اسلامی منهای عدالت معنا ندارد.
بعد از رحلت امام فریاد می زدید:
والله قسم! در جامعه اسلامی هم ممکن است مُترَف به وجود بیاید!
به خاطر دارید که از مخلصان انقلاب برای شکل نگرفتن طبقه ی مرفه جدید در دهه ۷۰ استمداد می طلبیدید: از دل نظام اسلامی دارد طبقه نو کیسه جدیدی به وجود می آید! مگر این شدنی است؟!مخلصان انقلاب نخواهند گذاشت...
در دهه هشتاد فرمودید:لب مطالبه من از شما جوان های دانشجو عدالتخواهی است.
حتی به دانشجویان فرمان دادید:
هر پدیده ضد عدالت در واقعیت کشور باید مورد سوال قرار بگیرد.
حتی به سران نظام، فرمان هشت ماده ای صادر فرمودید و هیچ کس را مبرا از سوال ندانستید.
با مسئولین نظام که می نشستید
"مشروعیت نظام" را "وابسته به عدالت خواهی" می دانستید.
در دهه ۹۰ از لزوم تشکیل "لشکر جوان مطالبه گر" گفتید؛ از "خطر بر زمین افتادن علم عدالت"؛ از "لزوم تطابق همه برنامه های حاکمیت با عدالت"؛از "پیوست عدالت داشتن همه برنامه ها"؛ از "لزوم انتخاب نماینده و رئیس جمهور طرفدار عدالت" وووو
اما
درست در هنگامه ای که در دهه گذشته بیش از ۱۰بار از عقب ماندگی در عدالت گفتید؛در دهه ای که "اصرار شما بیشتر شده بود"؛ عده ای نه تنها بر عدالت اصرار نداشتند که برای نخواستن عدالت، انواع و اقسام "معاذیر و قید های موهوم" را به دست و پای عدالت می انداختند؛ بی آنکه یکبار نشان مان دهد چگونه می شود عدالت مطلوب شان را خواست؟!
یکی عدالتخواهان را "خوارج" می دانست!
یکی از "تمام شدن دوران عدالت"می گفت!
همو از "تمام شدن دوران بحث درباره عدالت" سخن به میان می کشید!
شخص دیگری عدالت خواهان را "سگان بی قلاده" می خواند!
آن یکی از برچسب "خوارج پلاس و ۲پلاس"ش رونمایی می کرد!
ده ها تلاش مستمر و با رسانه های نفتی!!
با اینکه وضعیت عقب ماندگی در عدالت؛(توزیع ناعادلانه آزادی و ثروتها و فرصت ها و ابزار کار و منابع و اعتبارات بانکی،خصوصی سازی حراج کننده بیت المال و خانه مان سوز کارگران،بی اعتنایی عجیب نسبت به زنان سرپرست خانوار، تکون طبقه بانکدار خصوصی با خلق نقدینگی های افسانه ای،نانظام حقوق و دستمزد،نانظام مالیاتی، آموزش و پروش طبقاتی و پولی،انحصارات صادرات و واردات،احتکار زمین توسط برخی نهادها،رسانه های نارسانای صدای مردم و حافظ وضع موجود و ده ها مساله دیگر) فرصت نمایش عملی عدالتخواهی مطلوب را پیش پایشان گذارده بود؛ اما برخی از آنها قیدهایی که به عدالت و عدالت خواهی میزدند نه برای اصرار بر خط اصیل عدالت خواهی که برای انکار اساس عدالت خواهی بود.
خواستم بنویسم:
«کاش یک بار دیگر برای شرمندگی ما هم که شده در ۸۵ سالگی روزی یک ساعت روی پای می ایستادید و برای مان یک بار دیگر از نسبت توحید و عدالت و آزادی می گفتید درست مثل ماه رمضان۵۰ سال پیش در مسجد امام حسن مجتبی (ع) مشهد»
اما خواب زده ها را بیداری نشاید!
شما نیم قرن است که مدام از عدالت می گویید؛ اما از شما #اصرار است و از برخی آنهایی که در پس و پیش نام مبارکتان القاب قطار میکنند؛ #انکار!
سایه تان مستدام
خط عدالت مدیون نام و مرام تان
✍🏼 محمد زارع
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 پرداخت مبلغ فطریه از اذان مغرب و رویت هلال ماه شوال شروع می شود و تا پیش از اقامه نماز عید و نماز ظهر اولین روز شوال برای آن فرصت باقی است.
🔻در ادامه استفتاء مقام معظم رهبری در خصوص زمان پرداخت فطریه را بخوانید:
پرداخت زکات فطره
سؤال: زمان کنار گذاشتن فطریه و پرداخت آن چه موقع است؟
جواب: بعد از اثبات حلول ماه شوال فرد میتواند آن را کنار بگذارد. اگر نماز عید فطر می خواند، بنا بر احتیاط واجب باید پیش از نماز زکات فطریه را پرداخت کند یا کنار بگذارد و اگر نماز عید نمی خواند، تا ظهر روز عید فطر مهلت دارد.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از گروه جهادی یاران انقلاب خوزستان
🔴 جمع آوری #زکات_فطریه برای تعدادی خانواده نیازمند
🔻نکته شرعی:
🔹مومنین عزیز با توجه به فتاوای مراجع بزرگوار تقلید و اولویت داشتن فقرای خانواده و فامیل و بعد همشهری و بررسی امکان انتقال به سایر شهرها، میتوانید زکات فطریه خود را به شماره حساب گروه جهادی یاران انقلاب واریز نمائید.
🔻شماره کارت مخصوص امور جهادی و کمک به خانوادههای نیازمند:
👇👇
5041721003739829(به نام داود مدرسییان) (روی شماره کارت ضربه بزنید تا کپی شود) 🔻 گروه جهادی یاران انقلاب: 🇮🇷 ثبت در "سازمان بسیج سازندگی" ✔️ شماره ثبت: "۹۶۷۳۱۹۰۱۹۳۵۶" ✅ #ایتا: http://eitaa.com/joinchat/2268200963C17b79a224e
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 رهبر انقلاب: حمله به کنسولگری ایران در سوریه خطای رژیم خبیث بود/ در این قضیه باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد
✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در خطبههای نماز عید فطر:
اما خود رژیم خبیث که سر تا پا خبث و شرارت و خطاست، یک خطای دیگری هم بر خطاهای خودش اضافه کرد و آن، حملهی به کنسولگری ایران در سوریه بود. کنسولگری و دستگاههای سفارت در هر کشوری که وجود دارد به منزلهی خاک همان کشوری است که سفارت متعلّق به اوست. وقتی به کنسولگری ما حمله میکنند مثل اینکه به خاک ما حمله کردند؛ این عرف دنیاست. رژیم، رژیم خبیث اشتباه کرد در این قضیه باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد. ۱۴۰۳/۱/۲۲
🖼 #بسته_خبری | #جشن_بندگی
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔴 نترسید و نترسانید!
🔹امروز رژیم صهیونیستی در ضعیفترین موضع خود طی چنددهه اخیر قرار دارد؛ به جهت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و روابط بینالمللی، در بدترین شرایط قرار دارد. ماههاست گرفتار یک گروه کوچک چریکی است!
🔸تنبیه این دولت نامشروع و جنایتکار، در این شرایط فراهم است. نباید این فرصت از دست برود.
🔹ما هم مشکلاتی داریم اما انتقام قطعاً منافع ملی و امنیت ملی ما را تقویت میکند.
🔸طبیعی است که ممکن است زدوخورد پینگپنگی هم شکل بگیرد اما موقعیت این رژیم به شدت تضعیف شده و آمریکا و اروپا هم، نه توان جنگ با ما دارند نه شرایط داخلیشان اجازه میدهد که بخاطر اسرائیل منافعشان در منطقه به خطر بیفتد!
نترسید و نترسانید!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 سه فرزند و دو نوه #اسماعيل_هنية توسط صهیونیستها -سفاکترین جانوران عصر ما- به شهادت رسیدند اما او ذرهای پا پس نکشید و در نزد اهالی #غزه و سایر جهانیان عزیزتر و بزرگتر شد. مسئله #فلسطین امروز بهترین ملاک و معیار برای تمییز باشرفها از بیشرفها و ملاک تمییز انسان از غیرانسان است!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 حضرت امیرالمومنین(ع) میفرماید:
اللَّجاجُ يُنتِجُ الحُروبَ و يُوغِرُ القُلوبَ
لجاجت، جنگها به بار مى آورد و دل ها را كينه ور مى سازد.
🔹جامعه استغفار و عذرخواهی #صدیقی را قبول کرده اما کماکان منتظر تشکیل پرونده قضایی، احضار، محاکمه و مجازات عوامل زمینخواری در حوزه علمیه ازگل است؛ آقایان بیشتر لجاجت میکنند و حتی حاضر نیستند تا آبها از آسیاب بیفتد تا بعد او را به نماز جمعه دعوت کنند!
🔸در شرایطی که در صدر افکار عمومی مسئله غزه و انتقام ایران از اسرائیل مطرح است فقط با لجبازی این آقایان میتوان ورق را برگرداند سر یک ضعف داخلی و درونی!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
بیانیه #سیدمحمد_خاتمی علیه حمله اسرائیل به کنسولگری کشورمان و تاکید بر حق پاسخ ایران را بعد از ۷،۸ روز از صدور، تازه دیدم.
بجا و حساب شده بود و جای تقدیر دارد.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 نقش #آیتالله_جزایری و شیخ #جلیل_علینژاد(رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان) و برخی آقایان اهوازی در ساخت حوزه علمیه ازگل و تخریب باغات گیلاس!
🔹ماجرای اخیر #آیتالله_صدیقی با پیام عذرخواهی ایشان تقریباً به حاشیه رفت ولی مجدد سرزبانها افتاد؛ اما درباره اصل ساخت حوزه و تخریب باغات گیلاس ازگل، جالب است بدانید پایه اصلی ماجرای حوزه علمیه آیتالله #صدیقی در ازگل، برخی آقایان خوزستانی بودهاند!
🔸پیشنهاد ساخت حوزه در این منطقه به صدیقی، پیگیری زمین از شهرداری و بخش وقفی آن، نابودی باغات ازگل(برخلاف منویات رهبری)، عملیات ساخت و پیگیری مدیریت آن توسط برخی آقایان اهوازی بوده! شیخ علینژاد، اخیراً در فایل صوتی به بخشی از این موارد اعتراف هم کرده؛ با هدف دفاع از صدیقی (یا فرار رو به جلو قبل از افشای ماجرا توسط رسانهها)، اعترافات عجیبی کرده. در فایل صوتی اعتراف میکند که من باغ محصور را دیدم و از شهرداری پیگیری کردم!
🔹وی در ادامه میگوید که باغات گیلاس، بِه و خرمالو و.. را دیدهام و از اول در جریان قضیه هستم و ..!
🔸بخشی از اعترافات ناخواسته علینژاد را در فایل صوتی ۲۰ دقیقهای که خودشان منتشر کردند، میتوانید بشنوید. میخواستند ماجرا را ماستمالی کنند اما با این اعترافات بدترش کردند!
🔹این حقیر، ساخت حوزه علمیه و حمایت مالی برای ساخت حوزه را وظیفه حکومت و دولت میدانم همچنان که ساخت مدرسه و دانشگاه وظیفه حکومت است و اینها مکمل همدیگر و در یک راستا هستند اما معتقدم هرچیزی باید از راه درست و قانونی پیش برود. شهرداریها مجاز نیستند بدون پشتوانه قانونی هرکاری کنند.
🔸از طرفی، اینکه به بهانه ساخت شهربازی، حوزه علمیه، دانشگاه و هر چیز دیگری، باغات گسترده ای را تخریب کنیم نه با شرع و احکام دینی ما مطابقت دارد نه با قانون و اخلاق عمومی و عرف جامعه!
🔻رهبر انقلاب هم بعدها در اینباره به صراحت از تخریب باغات نهی میکنند!
https://khl.ink/f/29121
🔹محضر #آیتالله_صدیقی عرض میکنم که همانطور که تصمیم گرفتید اطرافیان دور و نزدیک خود را از مدیریت حوزه کنار بگذارید، به گذشته بازگردید و این روال را از روز اول بررسی کنید و نسبت به این اشخاص جداً تجدیدنظر کنید! اگر هنوز در دم و دستگاه شما هستند و ارتباط دارید، کنارشان بگذارید!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 من اکنون احساس شعف میکنم... چه برسد به لحظه ناب انتقام از شقیترین موجودات روی این کره خاکی...
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3