eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
15.1هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
923 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
لینک کانال گروه جهادی یاران انقلاب، جهت انتشار فراخوان‌ها و گزارش اقدامات: http://eitaa.com/joinchat/2268200963C17b79a224e
🔴 ‏در کنار وعده پیروزی، شروط را هم بگوئید! 🔹آیات متعدد قرآن کریم و روایات رسیده از اهل بیت پیامبر مکرم اسلام(ص) و بطورکلی سنت الهی به مومنین و مستضعفین وعده پیروزی و نصرت داده‌اند ولی شرط گذاشته‌اند؛ برخی تریبون‌داران اما بدون توجه به این شرط و شروط‌ها، صرفاً وعده و امید کاذب می‌دهند.‏ 🔸انتظار نصرت خداوند بدون تلاش وكوشش، توقّعى نابجاست. این "آیه‌ ۷ سوره مبارکه محمد" که میفرماید: إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ يَنصُرۡكُمۡ؛ تاکید بر همین دارد. اگر خدا را یاری کردید و اقدامات به جا و به موقع انجام دادید، آنوقت نصرت خدا هم فرا می‌رسد! 🔹برخی اما متاسفانه به این توجه نمی‌کنند.‏ نه فقط به این مسئله مهم توجه نمی‌کنند بلکه با امیدهای کاذب، جامعه را تخدیر می‌کنند تا کسی انتقاد هم نکند! تا کسی مطالبه‌گری نکند! این عزیزان، با تکرار وعده‌ها و امیدها بدون شرط و شروط، به جامعه مخدر تزریق می‌کنند! 🔸در یکساله اخیر، خط‌ومشی خیلی از سخنرانان انقلابی و هادیان و کانال‌داران مجازی همین شده. این خط‌ومشی را به پای رهبری هم می‌نویسند. 🔹در حالیکه رهبر انقلاب وقتی از لزوم امیدواری به آینده می‌گویند بر شرط و شروط آن نیز تاکید می‌کنند. اگر غفلت نکردید. اگر عقب‌نشینی غیرتاکتیکی نکردید! اگر وظیفه خود را به جا و به اندازه انجام دادید! 🔸در یکسال اخیر، ایران و گروه‌های مقاومت به دشمنان ضربه زده‌اند. به اسرائیل خسارت وارد آورده‌اند اما خسارت‌های سنگین‌تری دیده‌اند. عقب‌نشینی‌ها مکرر ایران در مواجهه با اسرائیل، این موجود وحشی را جری‌تر‏ کرده! اسرائیل همچون سگ‌هار است؛ وقتی کسی فرار کند او را تعقیب می‌کند! امام راحل هم فرمود که نباید به اسرائیل مهلت داد. مهلت دادن به او، فرصت بیشتری به او می‌دهد برای ضربه‌های سنگین‌تر! 🔹بعد از حماس و حزب‌الله و سوریه، حالا به سراغ یمن رفته و خسارت‌های سنگینی به بار آورده. اینجا اما خیلی از تریبون داران‏ -چه در فضای مجازی، چه در تریبون‌های نماز جمعه و صداوسیما و مساجد - بگونه‌ای صحبت می‌کنند و از فتوحات حرف می‌زنند که همه را مبهوت می‌کنند! 🔸اینها مخدر جامعه است. تخدیرکننده است. امید کاذب است. جلوی مطالبه‌گری و نگرانی حزب الله و مردم را می‌گیرد. همه را خنثی و بی‌تفاوت می‌کند. لاقل در کنار این امیدها، بیم هم بدهید. هشدار هم بدهید. وضع خیلی خوب نیست آقایان! از وعده صادق ۳ و از دستور رهبری برای تغییر محاسبات دشمن هم سوال کنید که چه شد! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
اینها که به نام #رزمندگان_حزب‌الله علیه رفع فیلترینگ تجمع موتوری کردند و جمعیت‌شان از تعداد انگشتان دست هم فراتر نرفته، دقیقاً همان مدل حزب‌اللهی‌های ساختگی فیلم‌های سینمایی رضا عطاران و سعید سهیلی هستند. فیلم‌های از جنس فیلم دینامیت و گشت ارشاد و ...! تعداد بسیار قلیل، مصنوعی، ساختگی و مسخره! موجب وهن دین و جامعه متدین هستند! اینها غالباً باواسطه یا بی‌واسطه تحت تاثیر طراحی‌های پشت پرده هستند برای فریب افکار. برای بدبین کردن مردم به حزب اللهی ها. راستی این نیسان آبی شما را یاد چی میندازه؟ ✅ #داود_مدرسی_یان: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
14.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اولین اکران فیلم مستند "ریسمان عدالت" در پانزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار پیرامون روحانی جوان انقلابی حجت الاسلام محسن ریسمان‌ سنج یکشنبه (فردا) ۹ دی ماه سینما بهمن تهران سالن شماره دو سانس سوم(ساعت ۱۵) : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ‏چگونه می‌شود که شورش اشرافیت سیاسی و اقتصادی علیه جمهوریت ودموکراسی در سال۸۸ از سوی یک جریان سیاسی را فراموش کنیم؟ مگر می‌شود لگدپرانی به صندوق رای را فراموش کرد. 🔹اگر خروش ملت در ‎ نبود این جریان فضا را برای حمله نظامی آمریکا و اسرائیل به ایران فراهم می‌کرد مثل امسال سوریه!‏ 🔸اگر نبود مقاومت و بصیرت ملت و شخص رهبر انقلاب، دیگر در این کشور هیچ انتخاباتی برگزار نمی‌شد یا اگر برگزار می‌شد با اردوکشی خیابانی و آشوب همراه بود چون هیچ بازنده‌ای، دیگر زیربار نتیجه انتخابات نمی‌رفت و ادعای تقلب و ابطال انتخابات را مطرح می‌کرد و هوادارانش را به خیابان می‌کشاند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ‏یکی از بسترهای اصلیِ طراحی و اِعمال تحریم‌های گسترده آمریکا و اروپا در سالهای ۸۹،۹۰، طراحی و اجرای ‎ بود. فتنه‌ای که جریان قدرت‌طلب در کشور به پا کرد و دشمنان را به ضربه‌زدن به ایران امیدوار کرد. 🔹اگرچه هدف تحریم‌ها همچون فتنه، براندازی نظام بود و اثری که آنها میخواستند نداشت ولی به کشور ضربه زد و خسارت‌های سنگینی به بار آورد.‏ 🔸همین جریان بعداً با وعده و ادعای رفع همین تحریم‌ها، افکار عمومی را فریب داده و از مردم رای گرفتند. اکثر وزرای حسن روحانی و معاونینش، نفرات اصلی ستاد ‎ بودند ولی دهه۹۰ را بعنوان بدترین دهه اقتصادی کشور در تاریخ ثبت کردند و یک‌دهه عقب‌ماندگی را رقم زدند! 🔹حالا هم کماکان هستند. تحریم‌هایی که خود زمینه طراحی و اجرای‌شان را فراهم کردند، می‌خواهند با مذاکره رفع کنند. 🔸مذاکره‌شان هم مذاکره نیست. بلکه امتیاز دادن و امتیاز نگرفتن است! چوب حراج به دارایی‌های استراتژیک کشور است. فکر می‌کنند با امان‌نامه دشمن، در امان هستند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🌕 آبان ۹۸ حادثه نبود چند نکته درباره‌ی ابعاد سیاسیِ تحلیل‌ها و تجویزهای اقتصادی این روزها 🔺 سرمقاله‌ی ارگان بازارگرایانِ افراطی، همان‌ها که قهرمان‌شان خاویر میلیِ جانی است، دیروز با تشبیه مقامات کشور به موجوداتی سرمازده و به خواب رفته در دامنه کوه، از لزوم تصمیم‌های «سخت، مهم و تلخ» سخن گفته است. چند روز قبل هم یکی از فعالان اقتصادی و رسانه‌ای نزدیک به وزیر اقتصاد از فوائد شوک درمانی و افزایش ناگهانی قیمت‌ها سخن گفته بود و نمونه‌های موفقی از اجرای آن در کشورهای مختلف را برشمرده بود. نکته مهم این بود که او تاکید کرده بود این کشورها بعضاً حسب ضرورت از «کشتار مردم» هم در اجرای برنامه‌های اقتصادی خود استفاده کرده بودند. خط اصلی را همان استاد بازارگرایان افراطی و نویسنده‌ی سرمقاله‌ی فوق چند ماه قبل داده بود: ۱) با حجاب و فیلترینگ طبقات متوسط و مرفه را سرگرم کنید؛ ۲) در روابط خارجی پرچم سفید تکان دهید؛ ۳) آن‌گاه تیغ بر کشید و به مأموریت اصلی (جراحی اقتصادی) بپردازید. این یعنی ذبح طبقات محروم به پای ایدئولوژی نئولیبرالیسم. نکته جالب این است که این نسخه به عنوان «طرح نجات ایران» فروخته می‌شود در حالی که نتیجه‌ی محتوم آن «فروپاشی» است. ذبح طبقات محروم که حامی و پشتیبان اصلی نظام در این ۴۵ سال بوده‌اند، راه را برای انحلال جمهوری اسلامی در نظام سرمایه‌داری جهانی فراهم می‌کند. و مگر نئولیبرال‌ها جز این رؤیایی در سر دارند؟ برای سرکوب مستضعفین کدام چماق و کدام گلوله نزد نئولیبرال‌ها بهتر از چماق بسیج و گلوله‌ی نیروی انتظامی؟ هم فال است و هم تماشا. مگر پس از ارتکاب آبان ۹۸ قاه قاه نخندیدند؟ مگر نگفتند ما هم صبح جمعه فهمیدیم؟ مسببان اصلی آبان ۹۸ اگر به دار آویخته شده بودند امروز دوباره همان سناریوها برای اجرا روی میز مقامات دولت قرار نمی‌گرفت. جالب اینکه همزمان با تحولات فوق، یک «قهرمان پرتاب میکروفون» هم دیروز با افتخار فاش کرد که برنامه‌ این است که ایران هم مثل شیخ‌نشین‌ها بشود «گاو شیرده غرب». حتما ایشان مطلع است که ویژگی مطلوب شیخ‌نشین‌های منطقه برای غرب، غیر از توان شیردهی، این است که بهره‌مند از خشن‌ترین ابزار سرکوب طبقات مستضعف و محروم هستند؛ مجهز به آخرین فناوری‌های ارّه. فی‌الواقع استاد جامعه‌شناسی مملکت می‌فرمایند یک‌دست ارّه برقی و یک دست شیر نفت، رقصی چنین در آغوش ترامپم آرزوست! چماق سوریه‌‌هراسی و هویج کشف حجاب و رفع فیلترینگ همه بهانه بود برای صاف کردن جاده‌ی استعلا و استیلای دلار. به نظر می‌رسد طراحان پشت صحنه قضایای این روزها همه را به حجاب و فیلترینگ سرگرم کردند تا چوب حراج به وجه رایج مملکت بزنند و جاده را برای استیلای دلار در اقتصاد ایران صاف کنند. هرگز کسی اینگونه فجیع به کشتن پول ملی خود برنخاسته بود. آنها که عهده‌دار امنیت جمهوری اسلامی هستند اگر امروز هشیار نباشند، فردا که ایران جولانگاه جولانی‌ها شود کارشان سخت‌تر خواهد بود. ای‌کاش رئیس‌جمهورِ نهج‌البلاغه خوانِ ما، فراموش نکنند که بر اساس آمار و داده‌های انتخابات، مهمترین نقش را در پیروزی نهایی ایشان بر رقیب، رای سه دهک محروم جامعه و رای روستاییان ایفا کرد. اینکه بعد از چند ماه دستاورد دولت بشود آزادسازی واردات آیفون ۱۶، حاکی از انحراف و جابجایی اولویت‌ها است. ظاهراً برای برخی عناصر دولت پیگیری مطالبات آنها که در انتخابات شرکت نکردند مهم‌تر از پیگیری مطالبات کسانی است که در انتخابات شرکت کردند. آقای رئیس‌جمهور نباید اجازه دهند اقشار و گروه‌های خاصی دولت را گروگان بگیرند و به سمت مقاصد و منافع خاص خود هدایت کنند و در این میان طبقات محروم و اقشار مستضعف ذبح شوند. همان‌گونه که دولت اصلاحات توسط یک تیم بحران‌ساز گروگان گرفته شد و پایگاه مردمی‌اش از دست رفت و در آزادترین انتخابات با سنگین‌ترین شکست مواجه شد. ما موفقیت رییس‌جمهور را موفقیت خودمان می‌دانیم. این نقدهای خیرخواهانه هم از این روست که نمی‌خواهیم بازارگرایان افراطی و سرنگونی طالبان حکومتی که در روزنامه‌هایشان در وصف «بهار دمشق» غزل‌سرایی می‌کنند با طرح‌های تسلیم‌طلبانه‌ سقوط دولت دکتر پزشکیان را تسهیل و تسریع کنند. : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شهید سلیمانی در نظم جمهوری اسلامی هم نمی‌گنجید! 🔻 او می‌گفت اگر شهید نشوم با دادگاه‌های جمهوری اسلامی چه کنم/ دادگاه جمهوری اسلامی به معنای حافظ قواعد موجود است/ او همان‌طور که مقهور نظم غرب نبود در نظم داخلی هم نمی‌گنجید 🔴حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
آیا به سمت شوک درمانی می رویم؟! قریب سه دهه است که روند بی ثباتی اقتصادی در ایران در کنار همه پیشرفت ها و توسعه زیرساخت ها و خدمت رسانی و توزیع امکانات مختلف در سطح کشور ادامه دارد؛ افزایش هزینه های زندگی اعم از هزینه های بهداشت و درمان، آموزش، تهیه مسکن و سایر در این سه دهه چشم گیر است. روندی که از ابتدای دهه 90 با اجرای سیاست های هدفمندسازی یارانه ها، بصورت تصاعدی افزایش یافته است. اما با این وجود هیچ اجماع کارشناسی در کشور وجود ندارد؛ یک طرف جمعیت کثیری از کارشناسان اقتصادی قرار دارند که طی این سه دهه همین سیاست ها و نسخه ها را تجویز کرده اند و کماکان راه حل شان همان است یعنی بازار آزاد، آزادسازی اقتصاد، واقعی کردن قیمت ها(گران سازی)، حذف یارانه ها یا تبدیل یارانه ها به نقدی، سبدکالا برای جبران کاستی ها، ادامه خصوصی سازی و ... . در این دسته هم اقتصاددانانی وجود دارند که خیلی علنی و با افتخار خود را لیبرال معرفی می کنند و هیچ ابایی ندارند و لیبرالیسم را راه نجات اقتصاد کشور می دانند و هم اقتصاددانان حزب اللهی و متدین که می گویند لیبرالیسم را قبول ندارند و خود را علیه لیبرال ها تعریف می کنند. در مقابل این جمعیت کثیر کارشناسان، اقلی از کارشناسان هم با این راه کارها و سیاست ها مخالفند و نتیجه وضعیت فعلی را ادامه این سیاست ها و نسخه ها می دانند. گوش دولت ها و حاکمیت هم در دست همان جبهه کثیر کارشناسان است. ظاهراً یا باطناً هم حاکمیت(ارکان و بدنه کارشناسی) هم معتقد به این مسیر است و قرار نیست بازگشتی داشته باشند از این مسیر. با این وجود، هیچ گفتگوی کارشناسی سازنده ای هم بین این دو طیف کلان دیده نمی شود. بیشتر زد و خورد رسانه ای است. من کارشناس مسائل اقتصادی نیستم اما بی اطلاع از اقتصاد سیاسی و مکاتب اقتصادی هم نیستم و به نظر حقیر، این ره که می رویم به ترکستان هم نمیرسد! سرانجام این راه را فروپاشی می دانم. با این وجود معتقدم گفتگوی کارشناسی بصورت مستمر مفید است. حالا آن دسته از اقتصاددانانی که با افتخار از لیبرالیسم می گویند شاید قائل به گفتگو نباشند ولی طیفی از اقتصاددانانی که بالاخره خود را مسلمان و حزب اللهی و علیه لیبرالیسم تعریف می کنند چرا گفتگو نمی کنند؟ چرا گفتگویی شکل نمی گیرد؟ اگرچه تصمیم گیری درباره اقتصاد امروز به دست سرمایه داران انجام می شود و واقعیت این است که اقتصاد ایران را سرمایه داران انحصاری و شاید الیگارشی مدیریت می کنند اما اجماع کارشناسی اگر به وجود بیاید و پشتوانه مردمی داشته باشد می تواند جلوی این سیل وحشی و ویران گر را بگیرد. نرخ ارز روز به روز بالاتر می رود؛ تفاوتی هم در دولت رئیسی یا روحانی یا پزشکیان در این سیاست ها نیست. سفره مردم روز به روز کوچک تر می شود؛ تورم و افزایش نرخ ارز کمر اقتصاد ایران را شکسته و این وضعیت فقط به نفع طبقه دارا و ثروتمند جامعه است که دارایی شان -اعم از ملک و شرکت و ... - مطابق با تورم بیشتر و بیشتر می شود. اما نه تنها خبری از توقف این روند نیست بلکه اخبار نگران کننده ای درباره سیاست نیز درباره نرخ انرژی هم وجود دارد. اگرچه نرخ آب، برق و گاز در این مدت افزایش یافته اما گرانی گازوئیل و بنزین باتوجه به اظهارات مقامات، دور از انتظار نیست. اخیراً نیز یک خبرنگار اقتصادخوانده که از لیدرهای رسانه ای نئولیبرال ها در ایران است هم با افتخار از سیاست شوک درمانی و مثال زدن آلمان و چین هم سخن گفته و تجویز کرده که یک شبه همه چیز را گران کنیم بعد هم پلیس و بسیج را به میدان بیاریم برای سرکوب معترضین! هرکسی که اندکی تحلیل داشته باشد می داند این روند، سرانجامی به سوی آشوب دارد؛ چین و آلمان یا هر بلد کفری که این سیاست ها را اجرا کرده اند همراه با کشتار مردم بوده؛ آیا اسلام به ما اجازه اجرای این سیاست های غلط و فاجعه بار را می دهد؟ آیا از این سه دهه هیچ تجربه ای کسب نکرده ایم و قرار است مجدد دست به این سیاست های کثیف و خانمان سوز بزنیم؟ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
مهندس بازرگان - یکی از ریشه های «گفتمان تسلیم» در ایران مرحوم مهندس مهدی بازرگان در جوانی برای تحصیل به اروپا رفت و سپس به کشور بازگشت و مقطعی رئیس دانشکده فنی دانشگاه تهران شد. علی رغم خیلی از کسانی که برای تحصیل به اروپا می رفتند بازرگان معتقد بود که بین علم و دین مخالفت و تضادی وجود ندارد و دین و علم تجربی با همدیگر سازگارند. باتوجه به اینکه خانواده مؤمن و مذهبی داشت خود نیز فردی متشرع بود و به همین دلیل تلاش می کرد تا با تألیفات خود نشان دهد که بین دین و علم سازگاری وجود دارد. در همین سال‌ها بود که بازرگان مطهرات در اسلام (۱۳۲۲ش) را، که در آن «کلیه احکام طهارت و نظافت اسلامی از دریچه تصفیه بیوشیمی و به استعانت قوانین فیزیک و شیمی و فرمول‌های ریاضی مطالعه شده بود»، تألیف کرد. و نیز راه طی شده را نگاشت (۱۳۲۷ش) تا ثابت کند که «بشر خاکی به پای خود و با تجربه و دانشی که طی هزاران سال کسب کرده است، همان راهی را طی کرده و می‌کند که انبیاء تعیین و ترمیم نموده‌اند». گرایش و تمایل بازرگان به تمدن و دستاوردهای غرب از این جهت نبود که باید با دین مخالفت کنیم و دین را دور بیاندازیم تا پیشرفت کنیم؛ نه؛ بازرگان می گفت این تمدن و پیشرفت غرب، در همان امتداد دین و رسالت انبیاء است! این مدل بازهم یکجور تسلیم در برابر غرب بود؛ به تعبیر شهید مطهری تفکر بازرگان در «راه طی شده» به نوعی «سپر انداختن در مقابل مادیین» بود و کوچکترین خدمتی به توحید نمی کند! بازرگان با همین مبنا بود که علی رغم حضور در دولت مصدق به عنوان رئیس هیئت مدیره موقت شرکت ملی نفت و سپس اولین مدیرعامل ایرانی شرکت ملی نفت ایران بعد از خلع ید انگلیس و علی رغم مشاهده کردن کودتای 28 مرداد 32 توسط آمریکایی ها و علی رغم زندانی شدن در دوره پهلوی، باز ماه های منتهی به انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1357 تحت تأثیر جلسات و تعارفات و تشریفات نمایندگان سفارتخانه های آمریکا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و شوروی قرار می گیرد و در کتاب «انقلاب ایران در دو حرکت» که در سال 1362 تألیف کرده، می گوید قدرت های جهانی و دنیا انقلاب اسلامی را پذیرفتند و آماده همکاری با ما بودند و بعضاً از یکی دوماه قبل از انقلاب وقتی از سقوط شاه مطمئن شدند، در جلسات خصوصی به من تبریک می گفتند! بازرگان در کتاب «انقلاب ایران در دو حرکت» معتقد است که انقلاب اسلامی دو حرکت داشت؛ حرکت اول یا حرکت رو به وحدت و مرکزیت را به اصطلاح ریاضی و علم میکانیک حرکت رو به مرکز (سانتریپ) centripte و حرکت دوم را که فرار از وحدت است حرکت گریز از مرکز (سانتریفوژ) cenripuge . یعنی پیش از انقلاب همه فعالیت ها و اقدامات به سمت وحدت و انسجام ملی بود اما بعد از انقلاب همه فعالیت ها به سمت اختلاف و انشقاق و تفرقه. اگرچه در این کتاب هیچ سهمی از این اختلاف و تفرقه را سهم خود و جریان نهضت آزادی نمی داند و حاضر به پذیرفتن هیچ خطا و اشتباهی نیست و بیش از همه روحانیت را مقصر می داند اما باز برخی نقدهای دقیق و به حق را نسبت به انقلابیون مطرح می کند که جای تأمل و تدقیق دارد. با این وجود وی معتقد است که ما قرار نبود که با غرب و در رأس آن -آمریکا- در بیفتیم و مقصر اختلاف بین انقلاب و آمریکا و حتی مقصر جنگ تحمیلی صدام و رژیم بعث علیه ایران، خود ماییم! بازرگان آدم متدین و متشرعی بود اما به نظرم این بی انصافی و تحلیل غلطش هم ناشی از همان مبنای ساده اندیشی و تسلیم در برابر قدرت غرب بود هم ناشی از لجاجت و ناراحتی هایش بعد از استعفا دولت موقت! بازرگان با وجود اینکه خود به ظلم های تاریخی آمریکا در حق ملت ایران تا لحظه سقوط شاه و حتی تلاش برای کودتای نظامی و سرکوب سنگین مردم، اما خام اندیشانه و ساده لوحانه معتقد است که آمریکای آن روز - جیمی کارتر - حاضرند ما را بپذیرند به شرطی که ما شعار علیه آنها ندهیم و با آنها مذاکره کنیم. او از یک طرف می گوید اسلام از سیاست جدا نیست اما به صراحت می گوید که ما هیچ رسالتی برای مبارزه با ظلم های جهانی و دفاع از مستضعفین نداریم. کسانی که بازرگان و نهضت آزادی ایران را به خوبی می شناسند متوجه می شوند که جریان اصلاحات از دهه 70 به این طرف، هیچ حرف و سخن تازه ای ندارند به جز تکرار همین حرف های بازرگان. حرف هایی که اول انقلاب مطرح می کرد. بازرگان فکر می کرد مشکل آمریکا با چند تریبون در نماز جمعه و شعار «مرگ بر آمریکا» است. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 کمک به بیماران نیازمند 🔺 75 1️⃣ مورد اول: پیرمرد و پیرزنی که مستمری بگیر کمیته امداد هستند. پیرمرد، سرطان روده گرفته و تقریباً ۱۰ جلسه شیمی درمانی رفته. همچنین اخیراً عمل جراحی روده و کبد داشته. 2️⃣ مورد دوم: کارگر ساختمانی که قریب 10-15 سال بچه دار نمی شد. سه چهارسال اخیر بچه دار شدند ولی خودش از سال قبل به سرطان مبتلا شده. وضعیت مالی بسیار وخیمی دارد. برای ادامه درمانش مرتباً به شیراز مراجعه می‌کند. 3️⃣ مورد سوم: خانم بی‌سرپرست به همراه دو بچه که هم بیماری دارد و مرتباً باید به پزشک مراجعه کند و هم از پس هزینه‌های زندگی بر نمی‌آید. 4️⃣ مورد چهارم: خانم بی‌سرپرست که بیماری فشار خون و قند دارد. به جهت مالی هم اوضاع خوبی ندارند. برای ویزیت و تهیه داروی ماهانه هم به کمک مالی نیاز دارد. 5️⃣ مورد پنجم: پیرمرد و پیرزنی که بسیار ناتوان و بیمار هستند. 6️⃣ مورد ششم: کارگر ساختمانی - مرد میانسال با سه فرزند؛ با کارگری زندگی را می گذرانده. به علت دیسک کمر و بعد عمل جراحی باز دیسک، از کار افتاده و توان کار ندارد. 7️⃣ موارد دیگری هم هستند و در صورت کفایت واریزی ها برای موارد فوق، می توانیم به این عزیزان هم کمک کنیم. 🔻شماره کارت برای واریزی: 6037998966427956 به نام محمدامین غفاری ❇️ برای کپی شماره کارت، روی شماره ضربه بزنید. ❇️ کارت محدودیت پرداخت ندارد چنانچه با مشکل در پرداخت مواجه شدید به آیدی پیام بدید. 🔻از این طریق: @Adminkhz 🔻 گروه جهادی یاران انقلاب: 🇮🇷 ثبت در "سازمان بسیج سازندگی" ✔️ شماره ثبت: "۹۶۷۳۱۹۰۱۹۳۵۶" ✅ : http://eitaa.com/joinchat/2268200963C17b79a224e
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 کمک به بیماران نیازمند 🔺 #فراخوان 75 1️⃣ مورد اول: پیرمرد و پیرزنی که مستمری بگیر کمیته امداد هست
ممنونیم از مشارکت و همکاری دوستان این موارد چندماه پیگیر بودن و از نزدیک اوضاع هر کدوم رو بررسی کردیم.
🔴 ‏حاج قاسم؛ ‎ 🔹عدالتخواهی هم مراتب و درجاتی دارد؛ هم عرصه‌های گوناگونی و هم گستره متفاوتی. گاهی فرد در یک محله یا یک شهر پیگیر اجرای عدالت و مبارزه با قُلدر محله است؛ گاهی در سطح یک منطقه یا کشور پیگیر عدالت است و با ظلم‌ها و ساختارهای طاغوتی وظالمان مبارزه می‌کند.‏ 🔸گاهی هم در سطح جهانی و بین‌المللی، فرد بدنبال تحقق عدالت است. حاج قاسم را می‌توان یک عدالتخواه جهانی دانست که در سطح دنیا عمل می‌کرد؛ آن هم نه در حجره‌های حوزه‌های علمیه، نه در یک یا چند مسجد و نه در اتاق کنفرانس‌های دانشگاه یا در رسانه‌ها و نشریات مکتوب و غیرمکتوب! 🔹اگرچه کنشگرانی که در این سنگرها عدالتخواهی می‌کنند حتماً مأجورند و قابل ستایش؛ اما بالاترین نوع عدالتخواهی، همین قیام برای آزادی ملل مختلف و مستضعفان از زیر ستم اشرار جهانی و وابستگان آنهاست. 🔸کنشگری حاج قاسم به میدان نظامی محدود نبود بلکه در عرصه دیپلماسی و رسانه نیز فعال بود.‏ عدالتی که وی دنبال آن بود با عدالتی که چپ‌ها و مارکسیست‌ها تعریف می‌کردند متفاوت بود کما اینکه وی، این عدالتخواهی را با عقلانیت و معنویت ممزوج و همراه کرده بود. 🔹چند دهه از عمر شریفش را در این مسیر گذاشت؛ چه در مبارزات قبل از انقلاب با طاغوت، چه در جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه کشورمان،‏ چه بعد از جنگ که راهی سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور شد و با واگذاری زمین و تسهیلات به جوانانی که از سر فقر به اعتراضات خشن روی آوردند یا فریب گروهک‌های تروریستی را خورده و به آنان پیوستند، سعی کرد با رفع بیکاری و اشتغالزایی، امنیت پایدار را در این مناطق حداقل یک دهه برقرار کند و چه زمانیکه‏ مردم عراق و سوریه را از زیر چنگ داعش و تکفیری‌های وابسته به سعودی و ترکیه و آمریکا نجات دهد و اماکن و حرم‌های مقدس شیعه و سنی و مسیحی و باستانی را از تخریب حفظ کند. 🔸امروز در نبود او که بخشی از تکفیری‌ها بر سوریه حاکم شده‌اند، می ترسند و یا فهمیده‌اند که کشتن‌ها و تخریب‌ها نتیجه بالعکس دارد؛ آن روز حاج قاسم توانست با رایزنی و دیپلماسی، از پوتین در روسیه گرفته تا مراجع عظام تقلید نجف(آیت‌الله سیستانی) و سایر مقامات سیاسی و دینی عراق و شخص بشار اسد، جلوی کشتارهای وحشیانه و تخریب اماکن و حرم‌های مقدس را بگیرد. بعد از او هم این راه ادامه پیدا کرده و ادامه دارد.‏ 🔹عدالتخواهی جهانی حاج قاسم، قائم به فرد نبود چرا که در امتداد عدالتخواهی بین‌المللی جمهوری اسلامی است. فردی نیست و از قانون اساسی جمهوری اسلامی و ساختارها و ارکان قانونی برآمده و از دلِ فرهنگ، هویت و تاریخ دیرین ایران باستان گرفته تا ایران شیعی امروز و فردا ادامه خواهد داشت. 🔸اما دشمن زیرک، خوب می‌دانست که کجا را نشانه بگیرد. آنان (طبق اعتراف مقامات آمریکایی و اسرائیلی) با ترس و ریسک بالا به ترور حاج قاسم روی آوردند اما انفعال در ایران و در مدیران و مسئولان مردد، ترس آنان را ریخت و قدم به قدم جلو آمدند تا امروز! بعد از حاج قاسم، بلا پشت بلا به ما روی آورد؛ شاید مصداق غضب الهی در عقب‌نشینی‌های غیرتاکتیکی! انتقام او گرفته نشد و به فرداها موکول شد. 🔹آمریکایی‌ها با برداشتن یک مانع مقتدر در منطقه غرب آسیا، مسیر خود را تسهیل کردند تا نقشه خاورمیانه نوین را به اجرا در آورند. تنها راه ممانعت از این نقشه، اقدام به انتقام خون حاج قاسم است. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
کلیپی از مرحوم علامه مصباح درباره انتخابات و رای مردم
🔴 ‏ماجرای یک دروغ بزرگ درباره ‎! 🔹"فیلتر یارانشی" نوع دیگری از فیلترها است که اذهان را بدون آنکه متوجه شوند به چیزی علاقمند یااز چیزی دور می‌کند. در چند دهه اخیر، رسانه‌ها بعنوان یک فیلترینگ موثر در این حوزه عمل کرده‌اند و پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی اخیر نیز با طراحی الگوریتم‌های مشخص سعی کرده‌اند که مطابق سیاست‌های خود، مدیریت داده را تنظیم کنند و انواع خاصی از اطلاعات را به مخاطب برسانند و یا از رساندن برخی اطلاعات ممانعت کنند. 🔸"فیلتر یارانشی"، هم از مدل سانسور یا بایکوت کامل استفاده می‌کند و هم از مدل تحریف واقعیت و ارائه روایت متفاوت.‏ 🔹اگر بخواهم یکی از مصادیقِ قربانیِ فیلترینگ یارانشی در جامعه ایرانی را مثال بزنم آن شخص، مرحوم ‎ است؛ شناخت نخبگان، سیاسیون و بخش‌های مهمی از مردم بیش از آنکه شناخت مستقیم و بلاواسطه باشد، شناخت از دریچه فیلترهای رسانه‌ای است. از یک طرف افکار و آثار او بایکوت شده، از طرفی، اطلاعات خلاف یا ناقص درباره ایشان پمپاژ رسانه‌ای شده است. 🔸 اگر از خیلی از مخالفین ومنتقدین‏ مرحوم ‎ بپرسید که کدام کتاب یا کدام اثر مکتوب علامه را خوانده‌اید یا کدام سخنرانی یا سلسله مباحث و جلسات ایشان را گوش کرده‌اید، قطعاً بالای ۹۵ درصد خواهند گفت هیچ‌کدام! 🔹شناخت آنها محدود به تیتر چند روزنامه و وب‌سایت است و می‌گویند علامه خشونت‌طلب بود یا ایشان مخالف جمهوریت و دموکراسی بود و رای مردم را قبول نداشت! 🔸ترور شخصیت بدتر از ترور فیزیکی است. در ترور فیزیکی اگر جان شخص را مورد هدف قرار دهند ولی او درجامعه شهید حساب شده و بسیار محبوب و مورد احترام است اما در ترور شخصیت، فرد حداقل در بخشی از جامعه، مورد حمله قرار می‌گیرد.‏ 🔹مرحوم علامه مصباح، هم فیلسوف بود و هم فقیه؛ هم از تمدن غرب شناخت دقیق داشت و عالمی جهان‌دیده بود، هم شناخت عمیق و دقیقی از اسلام داشت. علامه محدود در حجره‌های حوزه علمیه نبود و در دانشگاه‌های برتر غربی هم حضور پیدا می‌کرد و با برخی دانشمندان و فلاسفه جهان دیدار علمی داشت.‏ 🔸به شدت اهل اخلاق و رعایت احترام و حق و حقوق دیگران بود. برچسب خشونت‌طلبی که جناح غرب‌گرا در کشورمان به این فیلسوف عزیز چسبانده بود، این نکته بود که علامه می‌گفت باید در برابر دشمنان کشور و مسلمانان، جهاد و ایستادگی کرد و اسلام دین مماشات و سازش با ظالمان و مستکبران نیست.‏ 🔹علامه در ساحت نظریه و اندیشه معتقد بود که مشروعیت، دینی است و مشروعیتِ حاکم و حکومت، وابسته به معیارها و ارزش‌های دینی است نه نظر مردم؛ این مسئله اختلافی در ساحت اندیشه بود اما تحقق حکومت خاصه در عصر فعلی را بدون رضایت و خواست مردم، امکان‌پذیر نمی‌دانست و به رای مردم، ویژه احترام می‌گذاشت و خودش در انتخابات بارها بعنوان کاندیدا شرکت می‌کرد و در همه انتخابات‌ها هم پای صندوق رای حاضر می‌شد و هم کنش‌گری سیاسی و انتخاباتی داشت و حتی در برهه‌ای از تشکیل حزب پایداری نیز حمایت کرد و در برخی انتخابات ریاست جمهوری نیز از برخی نامزدها حمایت کرد. 🔸مگر می‌شود فرد برای جمهوریت احترام قائل نباشد اما‏ خودش بارها در انتخابات‌ها مشارکت فعال داشته باشد؟ 🔹ضمن اینکه اختلاف در بحث مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی با سایر بزرگان و رهبران انقلاب و اندیشمندان، یک بحث علمی و نظری است ولی رقیب نامرد از این اختلاف علمی، نهایت سوءاستفاده را برده و او را تخریب و مخالف رای مردم معرفی می‌کرد. 🔸نه تنها مرحوم علامه مصباح، شخصیت‌های دیگری نیز وجود دارند بین درگذشتگان یا زندگان که شناخت جامعه از آن تحت تاثیر فیلترهای رسانه‌ای، خاصه فیلتر یارانشی است. در این بین، چاره‌ای بجز آگاهی بخشی عمومی و تبیین فراوان وجود ندارد. چه بسا، حقانیت یک شخص در عصر دیگری اثبات شود. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 کمک به بیماران نیازمند 🔺 75 1️⃣ مورد اول: پیرمرد و پیرزنی که مستمری بگیر کمیته امداد هستند. پیرمرد، سرطان روده گرفته و تقریباً ۱۰ جلسه شیمی درمانی رفته. همچنین اخیراً عمل جراحی روده و کبد داشته. 2️⃣ مورد دوم: کارگر ساختمانی که قریب 10-15 سال بچه دار نمی شد. سه چهارسال اخیر بچه دار شدند ولی خودش از سال قبل به سرطان مبتلا شده. وضعیت مالی بسیار وخیمی دارد. برای ادامه درمانش مرتباً به شیراز مراجعه می‌کند. 3️⃣ مورد سوم: خانم بی‌سرپرست به همراه دو بچه که هم بیماری دارد و مرتباً باید به پزشک مراجعه کند و هم از پس هزینه‌های زندگی بر نمی‌آید. 4️⃣ مورد چهارم: خانم بی‌سرپرست که بیماری فشار خون و قند دارد. به جهت مالی هم اوضاع خوبی ندارند. برای ویزیت و تهیه داروی ماهانه هم به کمک مالی نیاز دارد. 5️⃣ مورد پنجم: پیرمرد و پیرزنی که بسیار ناتوان و بیمار هستند. 6️⃣ مورد ششم: کارگر ساختمانی - مرد میانسال با سه فرزند؛ با کارگری زندگی را می گذرانده. به علت دیسک کمر و بعد عمل جراحی باز دیسک، از کار افتاده و توان کار ندارد. 7️⃣ موارد دیگری هم هستند و در صورت کفایت واریزی ها برای موارد فوق، می توانیم به این عزیزان هم کمک کنیم. 🔻شماره کارت برای واریزی: 6037998966427956 به نام محمدامین غفاری ❇️ برای کپی شماره کارت، روی شماره ضربه بزنید. ❇️ کارت محدودیت پرداخت ندارد چنانچه با مشکل در پرداخت مواجه شدید به آیدی پیام بدید. 🔻از این طریق: @Adminkhz 🔻 گروه جهادی یاران انقلاب: 🇮🇷 ثبت در "سازمان بسیج سازندگی" ✔️ شماره ثبت: "۹۶۷۳۱۹۰۱۹۳۵۶" ✅ : http://eitaa.com/joinchat/2268200963C17b79a224e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آقای فرمودند که انتصاب حزب‌اللهی‌های بی‌تجربه به مناصب خیانت است. 🔹حقیقتاً حق‌تر از این جمله را نشنیدم. عالی بود. مصیبتی داریم با برخی مدعیان دین و مذهب و انقلابی‌گری که نه تخصص دارند، نه تجربه دارند، نه سواد درست حسابی دارند نه طرح و ایده و برنامه اما مرتباً دنبال پست و مسئولیت هستند. حزب‌‌اللهی‌های قدرت‌طلب! 🔸آقای پزشکیان؛ والله خیانتی بالاتر از تاییدصلاحیت شما و انتخاب شما بعنوان رئیس‌جمهور نبود. مرتباً از آیات قرآن و نهج‌البلاغه می‌خوانید اما نه تجربه داشتید، نه تخصص و نه برنامه! آیا این خیانت نبود که بدون هیچ تخصص و تجربه موثر و بدون طرح و برنامه، این مسئولیت سنگین را پذیرفتید؟ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
‏وصیت سردار ... من با عقل ناقص خود می‌دیدم برخی خنّاسان سعی داشتند و دارند که مراجع و علمای مؤثر در جامعه را با سخنان خود و حالت حق‌به‌جانبی به سکوت و ملاحظه بکشانند. حق واضح است... من حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای را خیلی مظلوم و تنها می‌بینم. او نیازمند همراهی و کمک شماست...
هدایت شده از محسن قنبریان
📋 برشی از سخنرانی حجت الاسلام و الملسمین در هیئات دانشجویی تهران/ دانشگاه امیرکبیر ۱۱دی۱۴۰۳ ما کجای طرح مقاومت رهبری هستیم؟! 🔅 راه حل فلسطین در دیدگاه رهبرانقلاب، یک راه حل مردم سالار است: رفراندوم بین همه فلسطینیان (حاضر و آواره، مسلمان و یهودی) ؛ هسته های مقاومت(یمن، لبنان، عراق و ایران)، به الگوی داعش نیستند بلکه کارشان وادار کردن رژیم به این راه حل است. 🔸 مظلومیت و صبر عجیب مردم غزه در بیش از یکسال، جنایت کاری اسرائیل را برملا و به خیابانهای دنیا کشید. این یک نقطه عطف و استثنایی در سابقه مواجهه با رژیم است؛ لکن آن اعتراضات عمومی دنیا، راه حل پیشنهادی اش نوعاً دو دولتی است و پیشنهاد ما نیست! ⬅️ وظیفه اول دانشجویی: "مساله غزه نباید از اولویت کنار برود"(۱۴۰۳/۱/۱۵). خودشان هم ۱۴۰۳/۳/۱۰ به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه های آمریکا نامه می نویسند. 🔸 پیشنهاد ما جزء گزینه های اول جهان عرب و اسلام هم نیست. در جهان اسلام گزینه دودولتی در ۲۰۲۲، ۵۰٪ و در ۲۰۲۴، ۵۴٪ بوده است ! یک دولتی(رژیم + خودگردان) و تشکیل کنفدراسیون هم گزینه های بعدی بوده است. حتی خود فلسطینی ها تا۲۰۱۲، ۶۰٪ راه حل را دو دولتی می دانستند اما جنایات اخیر رژیم باعث شده بیش از ۷۰٪ مخالف دو دولتی شوند! ⬅️ وظیفه دوم: قبولاندن راه حل مردمسالار ایران به معترضین جهانی و استفاده از فضای موجود برای گزینه اصلی کردن آن در جهان اسلام از طریق (نخبگان و نویسندگان و...) . 🔅 آنچه از طرح خاورمیانه جدید با آی مک و استراتژی گالیوریسم و... شنیده می شود؛ نتیجه اش این است که رژیم "دروازه واردات و صادرات منطقه شده" و سیادت او به همراه تجزیه کشورهای بزرگ منطقه خواهد بود. مقاومت رهبری از اساس ملی-امتی است. در خطبه بعد از شهادت حاج قاسم و هم خطبه جمعه نصر از امت سازی، هم سرنوشتی، ائتلاف سازی و کمربند امنیتی و سیاسی... علیه اسراییل گفتند. غیر از دستگاه های رسمی ،نهادهای عمومی ای را هم موظف کردند: • "علمای دین" و حوزه ها را برای وحدت و راه حل های اسلامی سبک زندگی، • "همکاری دانشگاه های جهان اسلام" برای ارتقای علم و فن آوری(جبران عقب ماندگی) • "همکاری رسانه ها" برای اصلاح فرهنگ عمومی • "ارتباط بازارها" برای بیرون کشیدن کشورها از سلطه کمپانی های غارتگر • "ارتباط نیروی های مسلح" برای دور کردن جنگ و تجاوز از منطقه!(۹۸/۱۰/۲۷) ⬅️ وظیفه سوم: از مقاومت و هم سرنوشتی منطقه اسلامی و پیدا کردن جای خود در لیست بالا! 🔅 مقاومت در اندیشه رهبری مردم پایه است. جنگ و رقابت پیمایش ها در ایران و اراضی اشغالی نباید از نظرها دور بماند... ❗️اگر جایی مقاومت نیابتی باشد، درون خود ایران است؛که حاکمیت به نیابت از مردم مقابل اسرائیل مقاومت می کند!!! در خوب و بدش نیابت است؛ خوبش، یعنی تحمیل نیست؛ بدش، یعنی مقاومت مثل غزه و لبنان اجتماعی نیست ! به راهپیمایی های بعد نماز جمعه نیست ؛ به این است مقاومت در متن زندگی مردم لحاظ شود. یعنی اقتصاد مردم هم مقابل تحریم و تجاوز بیرونی مقاوم شود! ⬅️ وظیفه چهارم: مطالبه تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی بخصوص بند ۱و ۴ و ۵ آن توسط جنبش دانشجویی و فعالان سیاسی... ❗️در شرایط جنگی دادگاه صحرایی برای خائنین معین می کنند نه مصونیت قضایی و سیاسی؛ برخی رفتارهای اقتصادی مثل شکستن دیوار صوتی رژیم بالای سر مردم است! 🔸 انتقام حاج قاسم را اخراج آمریکا از منطقه قرار دادیم (که راهبرد کلان و جوهره مقاومت اسلامی است). اردیبهشت۹۸ ، ۸ماه قبل از شهادت حاج قاسم در مواجهه با قرار گرفتن سپاه در لیست تروریست ، قانون اقدام متقابل علیه آمریکا تصویب شد. (دی ماه ۹۸ بعد از شهادت سردار در یک سه فوریتی آنرا تکمیل کردیم) طبق ماده ۲ و ۶ این قانون دولت و وزارت خارجه باید از همه ظرفیت ها برای تعطیلی پایگاه های آمریکایی و خاتمه دادن به بهرمندی آن ها از تاسیسات و منابع مالی کشورهای منطقه استفاده کند. طبق ماده۱۱ هر ۴ماه باید همه دستگاه های مسئول گزارش عملکرد خود را به کمیسیون امنیت ملی ارائه کنند؛یعنی تا الان باید ۱۷ گزارش ارائه شده باشد! ⬅️ وظیفه پنجم: در کنار مطالبه وعده صادق، جریان های انقلابی و دانشجویی سراغی از این قانون هم بگیرند! متاسفانه همه جا با و تنزیل مواجه ایم ؛از کل فرآیند تحقق حجاب و وظایف دستگاه و نهادهای مختلف ، فقط به انتظامی و قضایی اش می چسبیم؛ از حکمرانی فضای مجازی ، فقط فیلترینگش را می چسبیم؛ از طرح جامع مقاومت هم فقط وعده صادق را می فهمیم! 🔈 صوت کامل جلسه را اینجا بشنوید! 📎 مطلب مرتبط: مقاومت مردم پایه، راه حل مردمسالار ☑️ @m_ghanbarian
ناامیدی از برخی ساختارها و مکانیزم های غلط، خود یک مقدمه است برای اصلاح؛ برای شکل گیری یک طرح نو؛ برای طرح یک ایده نو! باید دید این ایده کدام است. ناامیدی حتماً تهدید است. امروز سیاست ها و ساختارهای رسمی چیز جز ناامیدی به جامعه تزریق نمی کنند. در عرصه عمومی هم حرکت دلگرم کننده ای وجود ندارد که بتوان به آن امید و دل بست. این ناامیدی بیش از آنکه برگرفته از روایت باشد، برگرفته از واقعیت است. اینکه برخی این را ناشی از رسانه و فضای مجازی می دانند شاید هنوز به عمق فاجعه پی نبردند. این ناامیدی حتماً برای آینده نظام سیاسی و جامعه و این کشور تهدید است. چاره کار چیست؟ امید یک آمپول نیست که بتوان آن را تزریق کرد. مقصود از اصطلاح تزریق امید، یعنی در عرصه میدان اقدامات و تغییر و تحولات و مجموعه تحرکاتی باید بوجود بیاید تا جامعه یا حداقل بخش هایی از جامعه امیدوار شده و خود پای کار آن حرکت بیایند. حرکت بدون مردم هم به جایی نمی رسد. اینکه برخی مدام می خواهند با شعارها و صرفاً وعده ها امید ایجاد کنند، این امکان پذیر نیست. باید حرکت عمومی ایجاد شود. نظیر نهضت امام عزیز در دهه 40 و 50 که برخی نخبگان دانشگاهی و حوزوی و اقشار مختلف اعم از بازاری و کارمند و کارگر و معلم و دانشجو و دانش آموز، پای کار آمدند. چون هدف مشخص بود. مسئولان و دلسوزان نظام اسلامی باید به ضرورت این حرکت پی ببرند. بدون ایجاد تغییر و اصلاحات درون نظام و بدون ایجاد حرکت عمومی در نهضت، امیدواری باز نمی گردد. همه موظفند برای تغییر و تحول و رفع بحران ها و مسائل اساسی کشور اقدام کنند. با این دست فرمان نمی شود به تغییر و تحول امید داشت. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴 حبیب خوزستان 📢 فراخوان جمع آوری خاطرات شهید قاسم سلیمانی در استان خوزستان با محوریت: ✅ حضور شهید در کنار رزمندگان و خانواده شهدای مدافع حرم استان خوزستان ✅ حضور شهید در ایام سیل ۱۳۹۸ در استان خوزستان ✅ ایام شهادت و تشییع شهید در استان خوزستان ℹ️ جهت ارتباط با ما می‌توانید به تارنما Habibe-khuz.ir مراجعه و یا با شماره ۰۹۱۹۹۸۹۰۵۱۵ تماس حاصل نمایید. 📲 راه ارتباطی در ایتا، تلگرام و روبیکا 🆔 @habibekhuz13
🔴 کمک به بیماران نیازمند 🔺 75 1️⃣ مورد اول: پیرمرد و پیرزنی که مستمری بگیر کمیته امداد هستند. پیرمرد، سرطان روده گرفته و تقریباً ۱۰ جلسه شیمی درمانی رفته. همچنین اخیراً عمل جراحی روده و کبد داشته. 2️⃣ مورد دوم: کارگر ساختمانی که قریب 10-15 سال بچه دار نمی شد. سه چهارسال اخیر بچه دار شدند ولی خودش از سال قبل به سرطان مبتلا شده. وضعیت مالی بسیار وخیمی دارد. برای ادامه درمانش مرتباً به شیراز مراجعه می‌کند. 3️⃣ مورد سوم: خانم بی‌سرپرست به همراه دو بچه که هم بیماری دارد و مرتباً باید به پزشک مراجعه کند و هم از پس هزینه‌های زندگی بر نمی‌آید. 4️⃣ مورد چهارم: خانم بی‌سرپرست که بیماری فشار خون و قند دارد. به جهت مالی هم اوضاع خوبی ندارند. برای ویزیت و تهیه داروی ماهانه هم به کمک مالی نیاز دارد. 5️⃣ مورد پنجم: پیرمرد و پیرزنی که بسیار ناتوان و بیمار هستند. 6️⃣ مورد ششم: کارگر ساختمانی - مرد میانسال با سه فرزند؛ با کارگری زندگی را می گذرانده. به علت دیسک کمر و بعد عمل جراحی باز دیسک، از کار افتاده و توان کار ندارد. 7️⃣ موارد دیگری هم هستند و در صورت کفایت واریزی ها برای موارد فوق، می توانیم به این عزیزان هم کمک کنیم. 🔻شماره کارت برای واریزی: 6037998966427956 به نام محمدامین غفاری ❇️ برای کپی شماره کارت، روی شماره ضربه بزنید. ❇️ کارت محدودیت پرداخت ندارد چنانچه با مشکل در پرداخت مواجه شدید به آیدی پیام بدید. 🔻از این طریق: @Adminkhz 🔻 گروه جهادی یاران انقلاب: 🇮🇷 ثبت در "سازمان بسیج سازندگی" ✔️ شماره ثبت: "۹۶۷۳۱۹۰۱۹۳۵۶" ✅ : http://eitaa.com/joinchat/2268200963C17b79a224e
🔴 آقای عطا بهرامی با کنایه به اینکه صنایع باید ارز حاصله از صادرات را طبق سیاست‌های حاکمیتی تعیین تکلیف کنند، توئیت کرده که فکر کنید یک خارجی قرار است یک تابلو از استاد فرشچیان را با ۵ میلیون دلار بخرد. این ارز متعلق به کیست؟ دولت یا فرشچیان؟ 🔻‏مغالطه یعنی همین! پتروشیمی و فولادی و پتروپالایشگاهی که از انفال و مواد اولیه ارزان یا رایگان تقریباً استفاده می‌کنند کجا و یک هنرمند و نقاش کجا! مگر می‌شود مواد اولیه‌شان از انفال باشد رایگان یا ارزان و ریالی، اما همه ارز حاصله برای خودشان باشد؟ مگر انفال مال خدا و در اختیار حکومت اسلامی نیست که همه مردم عادلانه به آن دسترسی داشته باشند یا منافعش عادلانه به همه برسد؟ 🔹تازه برای همان هنرمند و نقاش هم باید بررسی شود. آیا اسلام حد و مرزی در ثروت می‌شناسد یا خیر؟‏معنا و تفسیر این آیه 34 سوره توبه چیست؟ وَ الَّذِینَ یَکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَ الْفِضَّةَ وَ لا یُنْفِقُونَها فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلِیمٍ ؟ 🔸آیا آزادی اقتصادی در اسلام و لیبرالیسم، مساوی است یا حد و مرز و معیاری وجود دارد؟ آیا همه آزادند هرچقدر که خواستند ثروت جمع کنند؟ آیا می‌توانند در هر جایی می‌خواهند ثروت خودشان را مصرف کنند؟ آیا راه‌های کسب ثروت در لیبرالیسم و اسلام یکی است؟ 🔹و براستی، آیا خرید و فروش و حراج تابلوهای نقاشی با قیمت‌های آنچنانی، راهی برای دلالی و پولشویی است یا ارزش ذاتی این آثار اینقدر است؟! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3