eitaa logo
Modiryar | مدیریار
212 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
802 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
مدل مفهومی چرخه حیات خدمت ✅ شکل فوق نشان می‌دهد که چگونه از یک تغییر در نیازمندی‌ها در کسب‌وکار آغاز شده است. این نیازمندی‌ها در مرحله استراتژی خدمت در حدود بسته سطح خدمت (SLP) و یک مجموعه تعریف شده آن نتایج تعیین و موردتوافق قرارگرفته است. ✅ نتیجه به مرحله منتقل می‌شود جایی که راهکار خدمت همراه با یک بسته طراحی خدمت (SDP) تولید شده است که شامل تمام چیزهای موردنیاز این خدمت برای طی مراحل باقیمانده چرخه عمر است. ✅ فرایند SDP به مرحله انتقال خدمت وارد می‌شود جایی که خدمت، ارزیابی، آزمایش و تصدیق می‌شود، سیستم مدیریت دانش خدمت (SKMS) به‌روزرسانی شده و خدمت به محیط واقعی منتقل می‌شود تا به مرحله عملیات خدمت وارد شود. ✅ درجاهایی که ممکن باشد ، فرصت‌های بهبود، ضعف‌ها و خطاها را در هر جایی از مراحل چرخه عمر شناسایی می‌کند. www.modiryar.com @modiryar
مدل فرایند ITIL ✅ فرایند ITIL کوتاه شده عبارت (IT Infrastructure Library) به معنای کتابخانه ای از بهترین روش ها و شیوه های مدیریت و نظارت بر زیرساخت است. ✅ هدف ITIL این است که به شما کمک کند تا کیفیت سرویس های IT را به گونه ای بخشید که منافع مشتریان و منافع مربوط به حوزه کسب و کار، به یک اندازه تامین گردد. ✅ هدف اصلی معرفی ITIL بهبود نحوه ارائه و فناوری اطلاعات از خدمات با ارزش کسب و کار است. ITIL علاوه بر مدیریت فرآیندها و تکنولوژیها، بر بهبود توانایی و قابلیت های افراد سازمان، فرآیندها و تکنولوژی‌ها نیز تمرکز دارد. www.modiryar.com @modiryar
مدل مراحل و فرایندهای ITIL ✅ هدف اصلی معرفی ITIL بهبود نحوه ارائه و پشتیبانی فناوری اطلاعات از خدمات با ارزش کسب و کار است. ITIL علاوه بر مدیریت فرآیندها و تکنولوژیها، بر بهبود توانایی و قابلیت های ، فرآیندها و تکنولوژی‌ها نیز تمرکز دارد. ITIL برای سازمان و منابع و قابلیت‌هایش از جمله افراد و مشتریانش، ارزش ایجاد می کند. ✅ برای پاسخ به سوال ITIL چیست باید بگوییم ITIL مجموعه ای از روشهای مدیریتی خدمات است که بر سازگار کردن خدمات فناوری اطلاعات با نیازهای کسب و کار تمرکز دارد. همه سازمان ها محصول یا سرویسی را ارائه میدهند. چارچوب ITIL برای هر محصول یا سرویس به مدیریت نحوه ارائه سرویس یا محصول، صنعتی شدن، پشتیبانی و مصرف از ابتدا تا انتها کمک میکند. چارچوب ITIL شامل ۵ مرحله است: ▪بهبود مستمر سرویس ▪استراتژی سرویس ▪طراحی سرویس ▪انتقال سرویس ▪اجرای سرویس www.modiryar.com @modiryar
فعالیت های اصلی مراحل چرخه حیات سرویس ✅ یکی از موضوعات کلیدی در ITIL است. چرخه حیات مدلی سازمانی است که نحوه سازماندهی مدیریت سرویس، ارتباط و تاثیرگذاری عناصر مختلف چرخه را نشان می دهد. ✅ یکی از موضوعات کلیدی در ITIL چرخه حیات سرویس است. مدلی سازمانی است که نحوه سازماندهی مدیریت سرویس، ارتباط و تاثیرگذاری عناصر مختلف چرخه را نشان می دهد. ✅ چرخه حیات سرویس در ITIL از ۵ گام اصلی تشکیل شده است: 1⃣ استراتژی سرویس (Service Strategy): ، فرآیندها و به روش هایی را برای شناسایی سرویس و سنجش آن با در نظر گرفتن میزان ریسک یا ارزش قابل تولید توسط سرویس، ارائه می کند. 2⃣ طراحی سرویس (Service Design): ، بر روی نحوه طراحی و مدلسازی سرویس تمرکز دارد. 3⃣ انتقال سرویس (Service Transition): بر روی شیوه ی استقرار سرویس در محیط عملیاتی تمرکز دارد. 4⃣ عملیات سرویس (Service Operation): فرآیندهای اساسی عملیاتی همانند مدیریت مسئله و مدیریت رویداد را در بر می گیرد. 5⃣ بهبود مستمر سرویس (Continual Service Improvement): این مرحله بر روی فرآیندها و به روش های بهبود سرویس تمرکز دارد. www.modiryar.com @modiryar
مدیریت دارایی های سرویس کسب و کاردو نوع وجود دارد: 1⃣ : ▪منظور ورودی های تولید مستقیم یک سرویس است. ▪شامل: سرمایه مالی، زیرساخت، نرم افزار، اطلاعات و نیروی انسانی 2⃣ : ▪منظور قابلیت ها و توانایی های سرویس دهنده است. ▪شامل: مدیریت، سازمان، فرایند، دانش و نیروی انسانی ✅ سرویس‌های IT معمولا از یک مجموعه component های مجزا تشکیل شده اند، مانند سرورها، نرم افزار و میان افزار و مخصوص به خود. ✅ و دارایی ITIL یا به اختصار SACM در مورد برنامه ریزی دقیق و مدیریت روابط و ویژگی های تمام این اجزاء (components) در سراسر هریک از سرویس‌های زیرساخت شما می‌باشد. ✅ به بیان دیگر، SACM ترکیبی از دو فرآیند مهم است: که اشاره به دارایی هایی دارد که شما از آنها برای ارائه سرویس‌های IT استفاده می‌کنید. ▪ که پیکربندی و ارتباط بین اجزاء مختلف (components) سرویس‌های متفاوت IT را پیگیری می‌کند. www.modiryar.com @modiryar
بدن سالم زندگی سالم ✅ سالم بودن یعنی و پیروی از سبک زندگی سالم. در طول روز باید انتخاب های هوشمندانه ای داشته باشید که به نفع شما خواهد بود و زندگی شما را به زندگی سالم تری تبدیل می کند.این ها ۱۲ گام برای داشتن زندگی و بدنی سالم است: ① نوشیدن یک لیوان آب،صبح ها بعد از بیدارشدن از خواب ② اختصاص دادن ساعتی در هر روز به ورزش ③ خوردن صبحانه متعادل ④ وضعیت درست نشستن یا ایستادن هنگام کار ⑤ نوشیدن مداوم آب آشامیدنی و خوردن ناهارسبک ⑥ مصرف کافئین کمتر هنگام عصر ⑦ میان وعده های سالم ⑧ استراحت کوتاه به بدن و نرمش هنگام کار روزانه ⑨ برنامه ریزی برای روز بعد ⑩ خوردن وعده های شام سبک با فاصله مناسب ⑪ اجتناب از نوشیدنی های الکلی ⑫ اجتناب از موبایل هنگام خواب www.modiryar.com @modiryar
اینترنتی ها به چه سایت هایی اعتیاد دارند؟ ✅ وب امروز به اقيانوسي بزرگ تبديل شده است که کاربران در آن شنا، زندگي و يا غرق مي‌شوند! اما سوال اين است که کاربران در اين اقيانوس بيشتر زمان خود را صرف چه سايت‌هايي مي‌کنند؟ اين سوال بسياري از کساني است که در اين حوزه کسب و کار دارند. ✅ مطالعه اخير Experian نشان مي دهد افراد بيشتر زمان خود را صرف در بسترهاي نرم‌افزاري رسانه‌هاي اجتماعي مي‌کنند. اين تحقيق عادات وب‌گردي کاربران اينترنت در انگلستان، ايالات متحده و استراليا را مورد بررسي قرار مي دهد. www.modiryar.com @modiryar
پیله می‌کنیم به دیگران و پروانه نمی‌شویم ✅ کرم ابریشم زمانی می‌تواند پیله کند و به یک پروانه تبدیل شود که تمام توجه خود را مصروف کاری کند که برای آن به دنیا آمده است. اگر کرم ابریشم مثل ما زندگی می‌کرد هیچ وقت تبدیل به یک پروانه نمی‌شد. چون همیشه با فکری متفرق به خود و جهان می‌نگریست. ✅ او از صبح که بیدار می‌شد می‌خواست ببیند که و طلا چه شد و بعد قیمت پراید را چک می‌کرد- همان پراید که تا دیروز برایش جوک ساخته بودند و می‌گفتند «مرگ دست خداست پراید فقط وسیله است» چطور است که حالا همه صف کشیده‌اند و برایش سر و دست می‌شکنند- نمی‌خواهم بگویم که گوش و چشم بسته زندگی کنیم. ✅ بله می‌دانم که انسان یک است و حق دارد از خبر‌های دور و بر خود باخبر شود، اما به چه شکلی؟ به چه قیمتی؟ شما وقتی این خبر‌ها را می‌خوانید و این همه تفحص می‌کنید: ▪اولاً: آیا یک کیفیت در درون شما بیدار می‌شود یا نه؟ ▪ثانیاً: این توقف و درجا زدن در این نوع خبر‌ها و داده‌ها، چه کمکی به رشد ما می‌کند؟ ما خبر می‌خوانیم که آگاه شویم، اما آیا نوع خبر‌هایی که ما در شبانه‌روز می‌خوانیم چنین کیفیتی دارند؟ www.modiryar.com @modiryar
مدل مفهومی تأثیر رفتار سازمانی مثبت و ابعاد آن بر مزیت رقابتی به رفتارها، روابط، و فرایندهایی اشاره دارد که در سازمان به تقویت کارایی، ارضای نیازهای کارکنان، افزایش انگیزه، ایجاد همبستگی و افزایش بهره وری کمک می کند. اکثر مطالعات در زمینه رفتار سازمانی مثبت بر ارزش های مثبت، رفتارهای محیط کنشی مثبت، ارتباطات سازنده، و توانایی ارتباطات اثربخش درون سازمانی تمرکز دارند. www.modiryar.com @modiryar
اهداف و اساس رفتار سازمانی ✅ هر سازمانی که افراد تصمیم بگیرند در آن مشغول به کار شوند، بر روی افکار، احساسات و اقداماتی که انجام می‌دهند، تأثیر می‌گذارد. این افکار، احساسات و اقدامات صورت گرفته، بر روی نیز اثر خواهد گذاشت. ✅ به بررسی مکانیزم حاکم بر این تعاملات می‌پردازد و به دنبال شناسایی و تقویت رفتارهای مفید برای بقا و اثربخشی سازمان است. 1⃣ افزایش رضایت شغلی 2⃣ گزینش افراد مناسب 3⃣ فرهنگ سازمانی بهتر 4⃣ رهبری و حل تعارضات 5⃣ درک بهتر کارمندان 6⃣ پرورش رهبرانی سودمند 7⃣ توسعه تیم‌های سازنده 8⃣ افزایش بهره‌وری ✅ این هشت هدف در رفتار سازمانی، نشان می‌دهد رفتار سازمانی در ارتباط با افراد داخل سازمان است این که چگونه این افراد با یکدیگر تعامل می‌کنند، سطح رضایت آن‌ها در چه حد است، چه میزان انگیزه دارند و یافتن راه‌هایی جهت افزایش بازدهی آن‌ها تا به حداکثر برسند. www.modiryar.com @modiryar
چطور می توان در مسیر شغلی خود پیشرفت کرد؟ ✅ در ابتدای ورود هر فرد به «سازمان» مراحل مختلفی جهت جذب و استخدام انجام می گردد. از جمله مصاحبه عمومی، مصاحبه تخصصی و همچنین آزمون‌های متناسب با مورد تقاضا. ✅ بسته به تشخیص جذب و استخدام، اشخاص ممکن است در یکی از 5 سطح خبرگی تعریف شده در سازمان قرار گیرند و یا با قرار گرفتن در سطح پایه، مشغول به کار شوند که در هر یک از این حالات براساس سیستم «مدیریت عملکرد» مسیر رشد خود را طی خواهند کرد. ✅ در سازمان با استفاده از 5 آیتم بررسی می‌گردد: 1⃣ اصول رفتار سازمانی 2⃣ ارزیابی عملکرد فردی 3⃣ ارزیابی عملکرد تیمی 4⃣ شایستگی های سازمانی 5⃣ پیشبرد نقشه استراتژیک www.modiryar.com @modiryar