eitaa logo
Modiryar | مدیریار
213 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
801 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
Modiryar | مدیریار
✍ نردبان وفاداری مشتری #Customer_Loyalty_Ladder #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
نردبان وفاداری مشتری ✅ یک شرکت باید قادر باشد فروش یک باره را به رابطه‌ای طولانی مدت و مثمرثمر تبدیل کند. هدف بازاریابی رابطه‌ای، حفظ مشتریان موجود است زیرا جذب مشتریان جدید، ۶ برابر بیشتر از حفظ مشتریان قدیمی هزینه به دنبال دارد. ✅ نردبان وفاداری مشتری دربرگیرنده روابط وفاداری مشتریان به کسب و کار است. ۵ گام در نردبان وفاداری مشتری وجود دارد، که هر گام نشان‌دهنده یک نوع از مشتری بر اساس وفاداری‌اش به کسب و کار می‌باشد. 🔴 اهمیت نردبان وفاداری مشتری ✅ مفهوم نردبان وفاداری مشتری زیرمجموعه بازاریابی رابطه‌ای و مدیریت برند است که با ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان سروکار دارد. گفته می‌شود که هزینه جذب مشتریان جدید ۴-۶ برابر بیشتر از نگهداری مشتریان فعلی می‌باشد؛ ✅ از این رو، برای هر سازمانی ارزش دارد که مشتریان فعلی خود را راضی نگه دارد تا کسب و کار سودآورتری داشته باشد. بنابراین، نردبان وفاداری مشتری به سازمان کمک می‌کند تا استراتژی تعامل را هوشمندانه برنامه‌ریزی کند تا مشتریان وسوسه شوند که از نردبان بالا بروند. 🔴 چه کار کنیم تا مشتریان از نردبان وفاداری بالا بروند؟ ▪️مشتریان مناسب را هدف قرار دهید. همه مشتریان به مشتریان وفادار تبدیل نمی‌شوند. تلاش خود را روی افراد مناسب متمرکز کنید. ▪️یک رابطه صادقانه با مشتریان خود برقرار کنید. سعی نکنید آن‌ها را فریب دهید. به بهترین شکل ممکن زندگی را برای آن‌ها آسان تر کنید. ▪️تصویری پیرامون برند خود بسازید. برند شما هرگز نباید یک لوگوی ساده باشد. باید پشت آن معنایی جالب ایجاد شود. ▪️از داستان‌سرایی در تبلیغات خود استفاده کنید. این تبلیغات باید تصویر مرتبط با برند شما را تقویت کنند. ▪️به دنبال بینش مشتری باشید. در هنگام انتخاب یک محصول خاص، متوجه شوید که واقعاً چه چیزی مشتریان شما را هدایت می‌کند. www.modiryar.com @modiryar
13.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 دوربین های هوشمند فروشگاه با کمک تکنولوژی یادگیری ماشینی خریدها را محاسبه می کنند! www.modiryar.com @modiryar
سیما و منظر شهری 🔺منبع: ، 🔻یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماره ۳۶۵۸ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
سیما و منظر شهری ✅ ساخت و سازهای شهری و امور عمرانی آن صرفاً در سازه های فیزیکی و بی روح خلاصه نمی شود. بخش مهمی از آن در قالب جلوه های بصری تعریف می گردد که در منظر عموم قرار داشته و اتفاقاً به دلیل اثراتی که بر ذهن و رو ح آدمی می گذارد اهمیت فراوانی نیز دارد. در ادبیات از این مهم به عنوان سیما و «منظر شهری» یاد می گردد. منظر شهری شامل گروهی از عوامل طبیعی و مصنوعی است که بر اثر ویژگی های طبیعی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی یک شهر شکل گرفته و قوام می یابند. منظر شهری یکی از عوامل کیفیی و مطلوبیت شهرها، واقعی و عینی بوده و حاصل مشاهده و درک نشانه های متنوع و ملموس شهر اعم از بناها، فضاها، فعالیت‌ها، صداها، بوها و… هنگام مواجه شهروندان با کالبد شهر است. در دانش طراحی شهری اصطلاح «سیمای شهر» اکثراً معادل با «منظر شهر» به کار برده می‌شود که در دو بخش تعریف می گردد: ▪️اول: منظر عینی شهر: یعنی همه آن‌چه در سطوح افقی و عمودی شهر قابل رویت است که شامل درک محیط شهری و بدون هیچ‌گونه واکنش ذهنی (نظیر عکسبرداری ذهن) می باشد. برخی کارشناسان صرف مشاهده آنچه در شهر به چشم می‌آید را عنوان «منظر عینی شهر» داده اند. ▪️دوم: منظر ذهنی شهر: بخش دوم (که البته همزمان و غیر قابل تفکیک از بخش اول می‌باشد) تصویر نقش بسته از محیط شهری در ذهن، با احساسات و عواطف و افکاری ناشی از مشاهده است. که آن را به دو بخش شامل «منظر ذهنی شهر» و «منظر ذهنی- ارزیابانه شهر» تقسیم می‌کنند. ✅ با توجه به صنعتی شدن شهرها و زندگی مکانیکی که شهروندان را درگیر خود کرده است اهمیت موضوع سیما و منظر شهری و اثراتی که بر ذهن و روح آدمی دارد قابل توجه است. نابسامانی فضاهای شهری ریشه در عدم پاسخگویی مناسب به توقعاتی دارد که در طول تاریخ نسبت به شهرها ایجاد شده است. در سال های اخیر زندگی شهری مدرن عامل بروز بیماری های روحی و روانی ناشی از آلودگی های روانی و محیطی و افزایش میزان افسردگی و استرس در جوامع شهری شده است. در کنار این امر هر شهر به اقتضای باورها و علایق شهروندان خود نیازمند بهره مندی از معماری و مناسب با نیازهای بومی است. خصوصاً در کشور ما که بحث معماری ایرانی اسلامی که ریشه تاریخی دارد و بسیار هنرمندانه، با شکوه و دارای پیام ها و مفاهیم متعالی است این امر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. موضوع مهمی که مورد غفلت قرار گرفته و در حال حاضر بسیاری از شهرهای کشور در این رابطه دارای نظم، شاکله و ساختار مناسبی نیستند یا حداقل این که با استانداردها فاصله زیادی دارند. 🔺منبع: ، 🔻یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماره ۳۶۵۸ www.modiryar.com @modiryar
مدل تاثیر هوش فرهنگی و هوش سازمانی بر چابکی سازمانی www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
مدل تاثیر هوش فرهنگی و هوش سازمانی بر چابکی سازمانی ✍ #دکتر_مهدی_ابراهیم_نژاد #مدل_مفهومی #مدل_مد
مدل تاثیر هوش فرهنگی و هوش سازمانی بر چابکی سازمانی 🔴 چگونه یک سازمان چابک داشته باشیم؟ یعنی واکنش سریع و به‌موقع و مناسب با نیازهای محیط. به عنوان کارشناس فروش، بازاریابی و برند به خیلی از سازمان‌ها دعوت می‌شوم تا در بحث کاهش فروش و میزان مشتری و مسائل مشابه آن را بررسی کنم اما پس از یک تحقیق و عرضه‌یابی در آن سازمان و دقت در بخش‌های مختلف، متوجه می‌شوم که بسیاری از مشکلات مرتبط به کاهش میزان فروش و سود به روند بازاریابی و فروش ارتباط ندارد. ✅ یک منابع، فرآیند و ساختارهایی دارد که اگر این ساختارها با سرعت مناسب و در موقعیت مناسب عمل کنند، بسیاری از مشکلات رفع می‌شود. امروز مسئله اصلی در کسب‌وکارها فقط و فقط چابکی است و نه چیز دیگری . سازمانی که چابک است در بازار به قدرت می‌رسد اما متاسفانه در بسیاری از سازمان‌ها بحث سرعت با چابکی اشتباه گرفته می‌شود. 🔴 چابکی یعنی واکنش سریع و به‌موقع و مناسب با نیازهای محیط ✅ چابکی با سرعت فرق می‌کند. کسی که سریع‌تر می‌رود الزاماً موفق‌تر نیست. قصه لاک‌پشت و خرگوش را بارها برایمان تعریف کرده‌اند. خیلی وقت‌ها می‌توانیم مانند خرگوش باشیم و فکر کنیم که سریع‌تر هستیم اما به موقع به خط پایان نرسیم. همین تفکر باعث عقب ماندن ما خواهد بود و گاهی اوقات ممکن است که فاجعه به بار می‌آورد. ✅ برای مثال زمانی که شما با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت راه می‌روید، همراهتان می‌تواند در حین رانندگی برایتان میوه و چای آماده کند و شما بدون مشکل آن را میل کنید ولی وقتی سرعت شما به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، باید دو دستی فرمان اتومبیلتان را بگیرید تا بتوانید تعادل خود را حفظ کنید. در این شرایط یک سنگ کوچک یا عبور یک گربه می‌تواند یک فاجعه ایجاد کند؛ بنابراین چابکی حفظ تعادل در سرعت بالاست. 🔴 ۵ عنصر سازمان چابک 1⃣ برای چابک شدن به استراتژی نیاز داریم. یک سازمان چابک در طراحی و اجرای استراتژی‌ها هم چابک است. 2⃣ ممکن است استراتژی خوبی داشته باشیم ولی ساختار نداشته باشیم. استراتژی باید در قالب یک ساختار قرار گیرد. مثلاً تعیین کنیم در حوزه بازاریابی محتوا، در حوزه منابع سازمانی و … کار کنیم ولی کارکنان ما آمادگی اجرای این استراتژی‌ ها را نداشته باشند. پس چابکی هم در استراتژی لازم است و هم در ساختار. 3⃣ فرآیندها همان‌هایی هستند که در ساختار شکل می‌گیرند تا استراتژی‌های ما را پیاده‌سازی کنند. فرآیندها همان ریل‌هایی هستند که سازمان ما روی آن قرار می‌گیرد تا با سرعت به جلو حرکت کند. 4⃣ از همه مهم‌تر افرادی هستند که استراتژی تعیین می‌کنند، ساختار تعیین می‌کنند و فرآیندها را اجرا می‌نمایند. 5⃣ این بحث اخیراً به چابکی اضافه شده است. برای مثال امکاناتی که گوگل در اختیار کاربران قرار داده، زندگی آنان را تغییر داده است. ✅ فرض کنید همه این موارد را داریم و سرعت خوبی برای سازمان ایجاد کرده‌اند اما ما را چابک نمی‌کنند. چابکی یکی از پرکاربردترین و پرترندترین واژه‌ها است و مقالات زیادی درباره آن وجود دارد. مسئله اصلی چابکی است. www.modiryar.com @modiryar
وسواس احتکار در سازمان وسواس احتکار عامل بوجود آمدن شلوغی است. شلوغی فکر و محیط. آن‌قدر دور خود را شلوغ می‌کنیم که سنگین می‌شویم و نمی‌توانیم حرکت کنیم. شلوغی عامل گم‌شدن ایده‌ها، آدم‌ها و فکرهای مهم و اصلی است. تصور کنید این سالن ۹۹ نفر ظرفیت داشته باشد و همه بخواهند همزمان داد بزنند ایده‌های ما در شلوغی گم می‌شود، اگر ایده درستی داشته باشیم هم در اجرا گم می‌شود، اگر اجرای درستی هم داشته باشیم، نتیجه‌ها گم می‌شوند. ممکن است این شلوغی در استراتژی باشد یا در برنامه، ساختار و فرآیند یا هر چیز دیگری. www.modiryar.com @modiryar