eitaa logo
Modiryar | مدیریار
214 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
800 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
وسواس احتکار در سازمان وسواس احتکار عامل بوجود آمدن شلوغی است. شلوغی فکر و محیط. آن‌قدر دور خود را شلوغ می‌کنیم که سنگین می‌شویم و نمی‌توانیم حرکت کنیم. شلوغی عامل گم‌شدن ایده‌ها، آدم‌ها و فکرهای مهم و اصلی است. تصور کنید این سالن ۹۹ نفر ظرفیت داشته باشد و همه بخواهند همزمان داد بزنند ایده‌های ما در شلوغی گم می‌شود، اگر ایده درستی داشته باشیم هم در اجرا گم می‌شود، اگر اجرای درستی هم داشته باشیم، نتیجه‌ها گم می‌شوند. ممکن است این شلوغی در استراتژی باشد یا در برنامه، ساختار و فرآیند یا هر چیز دیگری. www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ وسواس احتکار در سازمان وسواس احتکار عامل بوجود آمدن شلوغی است. شلوغی فکر و محیط. آن‌قدر دور خود ر
وسواس احتکار در سازمان برای افراد و سازمان‌ها اختلال سازمان‌دهی ایجاد می‌کند. ▪️اختلال ارزش‌گذاری: افراد مبتلا به دچار اختلال در ارزش‌گذاری هستند و ارزش اشیاء برای این افراد مهم نیست و در واقع همه چیز برایشان باارزش است و به همین علت هیچ چیز را دور نریخته و کوهی از زباله دارند. آن‌قدر کتاب می‌خرد که نمی‌داند اول کدام را بخواند. آن‌قدر گزارش و دستورالعمل گرفته است که نمی‌داند از کجا شروع کند. ▪️ترس از دست دادن: عامل اصلی وسواس از دست دادن است. ترس از دادن ما را مجبور به رفتار ذخیره‌ای می‌کند. متأسفانه وسواس احتکار فقط به ذخیره آشغال محدود نمی‌شود؛ احتکار صد مدل کمربند، کفش، کیف، لباس و صد مدل ایزو و… هم نوعی سندورم مسی است. همه این‌ها اولویت‌های کاذب ایجاد می‌کند. سازمان را سنگین می‌کند و مانع چابکی سازمان می‌شود. ▪️اولویت‌های کاذب: تهیه یک زیبا ولی بدون محتوا، نمونه‌ای از اولویت‌های کاذب است. خرید لینک و ترافیک یک کار فیک است که به شما جواب نمی‌دهد. ▪️اختلال ناشی از مبادا یا کاستی: وسواس احتکار از یک اختلال به نام اختلال ناشی از مبادا ایجاد می‌شود. مبادا در بخشی نیرو کم بیاوریم. مبادا در از رقیب عقب بمانیم. ▪️دانش زیاد و اطلاعات زیاد: من کتاب زیاد می‌خواندم این مسئله انباشت دانش ایجاد می‌کند. این کار وسواس ایجاد می‌کند. دانش و اطلاعات زیاد عامل توقف است. دانش و اطلاعات باید به عمل تبدیل شود. بسیاری از ما در سازمان خود دچار وسواس احتکار و اطلاعات زیاد شده‌ایم؛ و به خاطر داشته باشیم هر چیزی از زیادی می‌گندد این موضوع در مورد نیروها هم صدق می‌کند. نیروهای زیاد شیرابه و زباله‌های سازمانی ایجاد می‌کنند که درباره آن صحبت خواهیم کرد. ▪️زیاد بودن اهداف: آن‌قدر هدف‌های زیاد داریم که به هیچکدام نمی‌رسیم. وقتی برای مشاوره به سازمانی می‌روم که مدام می‌گوید باید به این هدف‌ها برسیم از او می‌خواهم صبر کند و اهدافش را کم کند. باید رفتارشناسی انجام شود و متناسب با شرایط جغرافیایی اهداف تعیین شود. در بسیاری از موارد حتی اگر شرایط فراهم باشد باز هم آماده رقابت نیستیم و چون رقبا چابک‌تر از ما هستند هیچ وقت به آنان نمی‌رسیم. در هر سازمان گزارش‌ها، دستورالعمل‌ها، چشم‌اندازها و تحقیق‌های بی‌شماری ارائه می‌شود. بسیاری از این مشکلات با یک تذکر ساده حل می‌شوند و نیازی به این همه دستورالعمل نیست. بیشتر چشم‌اندازها قاب شده‌اند و بر روی دیوار اتاق مدیرعامل قرارگرفته‌اند. www.modiryar.com @modiryar
پارادایم چابکی سازمانی 🔴 پارادایم جدید: سازمان‌ها به‌منزله‌ی موجودات زنده هستند. ✅ روندهایی ذکر شده در بالا، طرز کار سازمان‌ها و کارکنان را به شکل قابل‌توجهی تحت تأثیر قرار داده‌اند. حال سؤالاتی مطرح می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: غالب در طی ۱۰۰ سال آینده، چه خواهد بود؟ شرکت‌ها با چه روشی بین پایداری و پویایی توازن ایجاد خواهند کرد؟ کدام شرکت‌ها بر بازار چیره خواهند شد و بهترین استعدادها را جذب خواهند کرد؟ 🔴 چابکی هم‌قافیه با پایداری ✅ در این پارادایم، پایداری یا همان ثبات، به‌منزله‌ی مستحکمی است که به‌تدریج رشد می‌کند، شکل می‌گیرد و در نهایت به مرحله‌ای می‌رسد که می‌تواند از قابلیت‌های پویایی پشتیبانی کند. در این مرحله است که شرکت برای پذیرش فرصت‌ها و چالش‌های جدید آمادگی پیدا می‌کند. ✅ برای ملموس‌تر شدن این موضوع، گوشی تلفن هوشمند را مثال می‌زنیم؛ بدنه‌ی فیزیک این دستگاه، همانند یک پایدار عمل می‌کند و از تعداد بی‌شماری از اپلیکیشن‌های کاربردی پویا، پشتیبانی می‌کند. هر کاربر بسته به نیازش، قادر است از ابزار شخصی‌سازی‌شده‌ی خودش استفاده کند. ✅یک واقعی، به‌سرعت عکس‌العمل نشان می‌دهد، پرانرژی است، قدرت عمل بالایی دارد و کارها را آسان‌تر می‌کند. با توجه به این توضیحات، می‌توان نتیجه گرفت که سازمان‌های چابک، درست مثل موجودات زنده هستند‌. www.modiryar.com @modiryar
مشخصه‌‌های اساسی سازمان‌های چابک 1⃣ استراتژی 2⃣ ساختار 3⃣ فرایند 4⃣ افراد 5⃣ تکنولوژی ✅ درست است که هر مشخصه، دارای ارزش ذاتی است، ولی تحقیقات و تجربیات نشان داده که واقعی، زمانی اتفاق می‌افتند که همگی این مشخصه‌ها، باهم و در کنار هم تحقق یابند. هر سازمانی قادر است این پنج مشخصه را در تمام و یا حداقل بخشی از عملیات خود، اجرایی کند. ✅ سلسله‌مراتب سنتی را با شبکه‌های تیمی منعطف و مقیاس‌پذیر جایگزین می‌کنند. شبکه‌ها، بین آزادی فردی و هماهنگی جمعی تعادل ایجاد می‌کنند و به همین دلیل است که ایجاد شبکه‌‌ای از تیم‌های قدرتمند، یک روش طبیعی برای سازمان‌دهی فعالیت‌هاست. www.modiryar.com @modiryar
امید اجتماعی 🔺منبع: ، 🔻سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماره ۳۶۶۰ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
امید اجتماعی ✅ امید اجتماعی ضرورت و یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای تحقق حقوق شهروندی است. بر این اساس جامعه و پدیده های ناشی از آن وظیفه دارند امید را به شهر و شهروندان تزریق نمایند و همواره خود را در برابر این پرسش قرار دهند که: «آیا ظرفیت مناسبی برای تداوم امیدواری و بازسازی خود در مقابل آسیبب‌ها دارند؟» ✅ ایجاد و گسترش امید اجتماعی یکی از وظایف مهم است که بر اساس آن باید به دنبال ایجاد مدل ذهنی و رویکرد فعالانه و امیدوارانه برای آحاد اجتماعی و عموم شهروندان باشد. امید اجتماعی کنشی هدفمند، پویا و تعامل گرا است که از طریق برنامه‌ریزی، مسئولیت‌پذیری، تلاشگری در جهت ایجاد تغییر برای دستیابی به آرزوی پیشرفت محقق می گردد. ✅ به بیان دیگر به دنبال نقش آفرینی افراد در مسیر زندگی خویشتن است و می خواهد آن ها را از ویژگی خلاقیت عاملانه برخوردار سازد و در پدیده های اجتماعی مشارکت و نقش آفرینی مثبت آن ها را مطالبه نماید. امید اجتماعی فراتر از امید فردی است. به بیان دیگر امید فردی بیشتر ماهیت احساس دارد و از آن به داشتن احساس مثبت نسبت به آینده تعبیر می شود به صورتی که شهروند انتظار دارد اتفاقات خوبی برای وی در زمان پیش رو رخ دهد. امید فردی نوعی احتمال مثبت است در حالی که امید اجتماعی از جنس کنش است و امیدی نیست که صرفاً انتظار رخداد مثبت بدون تلاش از آن داشته باشیم. ✅ بلکه رویکردی فعالانه و دارد. عملی که پیشرفت و توسعه را به دست آدمی با بهره مندی از امکانات موجود در راستای هدفی مشترک رقم می زند. شاید تصور این باشد در فرایندهای مدیریت شهری مقوله ایجاد و توسعه «امید اجتماعی» را باید در گروه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دنبال کرد. ولی واقعیت این است که کلیه روندها و فعالیت های شهرداری ها باید با هدف ارتقا سطح کیفی زندگی عموم مردم و در جهت افزایش امید اجتماعی باشد. ✅ فعالیت های فنی و عمرانی، ساخت و سازهای خرد و کلان، سیما و منظر شهری، اجتماعات شهری در مناسبت ها و رخدادهای عمومی، و کلیه مناسبات فی مابین «شهر، شهرداری و شهروند» برای ایجاد امید اجتماعی باید از ویژگی های فعالانه و مشارکت جویانه بهره مند باشد و با رفع نیازهای عمومی ضمن افزایش سطح مطلوبیت زندگی در شهر امیدآفرینی را رونق بخشد. ✅ آرامش، شادابی و امید به آینده‌ای بهتر، خودسازی معنوی و توان‌افزایی اجتماعی، برخورداری از زندگی امن و آرام، داشتن فرصت و امکان برای همراهی بیشتر با خانواده، تفریح، ورزش و گردشگری حق هر است که مدیریت شهری وظیفه دارد با برنامه ریزی و طراحی مناسب زمینه تحقق آن را در جامعه فراهم سازد. 🔺منبع: ، 🔻سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماره ۳۶۶۰ www.modiryar.com @modiryar
منظر صوتی در فضای شهری 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماره ۳۶۶۲ ‌ www.modiryar.com@modiryar
Modiryar | مدیریار
منظر صوتی در فضای شهری ✅ صداها دیده نمی شوند و چون ناخوآگاه و در مرور زمان گوش آدمی به آن عادت می کند شاید اثرات و تبعات آن هم تا بروز اختلال در شنوایی احساس نشود. یکی از مسائل مهم و ماشینی شدن زندگی انسان مقوله ی آلودگی صوتی است. امر مهمی که علاوه بر اثرگذاری بر سلامت جسمی انسان، روح و روان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد و آرامش را از آدمی سلب می نماید. احتمالاً زمانی که کلمه آلودگی شهرها را می شنوید ذهن شما متوجه مواردی همچون؛ ✅ آلودگی هوا، ریزگردها یا فاضلاب می شود. اما آلودگی نامرئی در شهرها فراتر از آنچه در هوا و آب است نیز وجود دارد. و سر و صدایی که ما با آن ها هر روز زندگی می کنیم، یک مشکل فزاینده است و بر شنوایی ما تأثیر می گذارد و سلامت روانی ما را تهدید می کند. مدیریت شهری وظیفه دارد با در نظر گرفتن مؤلفه های شنیداری، عوامل اجتماعی و کالبدی و نیز کیفیت ادراک شده صداها در گام های زیر به طراحی منظر صوتی بپردازد: ▪️اول: شناخت و بررسی مؤلفه های شنیداری منظر صوتی فضای شهری (آنتروفونی، بیوفونی، ژئوفونی) ▪️دوم: شناخت و بررسی مؤلفه های غیرشنیداری مؤثر بر منظر صوتی (عوامل: فیزیکی، طبیعی، اجتماعی) ▪️سوم: شناخت و بررسی سنجه های کمی و کیفی منظر صوتی (نشانه ها، سیگنال ها و ریتم های صوتی) ▪️چهارم: ارائه نتایج تحلیلی و دسته بندی های تفصیلی و مشخص کردن کمیت و کیفیت منظر صوتی مورد نظر ✅ متأسفانه صوت و منظر صوتی به‌ عنوان بخش عمده ای از ، در طراحی و برنامه‌ریزی شهری کمتر مورد توجه قرار می گیرد. این در حالی است که شهرها با سرعت در حال گسترش هستند و به‌ دنبال آن، ظهور پدیده‌ ترافیک و سایر عوامل آلاینده‌ صوتی محیطی، منظری آشفته ایجاد می نماید. افزایش کیفیت منظر صوتی از طریق اقدامات زیر محقق می شود: ▪️کاهش در منبع صوتی: شامل عایق کاری منبع صوتی و تعیین استانداردهایی جهت کنترل صدا ▪️کاهش در مسیر انتشار: شامل ایجاد فاصله از منبع، پوشش صدا، تجهیزات کنترل صدا و ... ▪️طراحی جاذب های صوتی: شامل استفاده از بتن و آسفالت متخلخل، استفاده از درختچه های پهن برگ، مبلمان شهری چوبی و ... ▪️اقدامات مدیریتی: شامل: تعیین محدودیت تردد سواره، اصلاح کاربری ها، تعیین محدودیت زمانی عملکردها ▪️افزایش کیفیت منظر بصری: شامل: بهبود نورپردازی، تقویت نشانه های شهری، منظر فضای سبز خوشایند، رنگ پردزای مناسب و .. ▪️حفاضت و تقویت اصوات خوشایند: شامل: استفاده از صدای آب، افزایش حضور پرندگان و .. ▪️ایجاد و تقویت ریتم ها و هارمونی: شامل نشانه های صوتی؛ شامل حذف اصوات نامناسب، ایجاد ریتم های شنیداری ارزشمند ✅ علاوه بر اقدامات مدیریتی و زیربنایی برای اصلاح منظر صوتی، شهروندان نیز وظیفه دارند در این رابطه با اقداماتی نظیر معاینه فنی و استفاده از بوق های استاندارد خودروها، عدم تولید صداهای نابهنجار و اقداماتی دیگر از این دست این راستا مشارکت نمایند. 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماره ۳۶۶۲ www.modiryar.com @modiryar
13.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ربات انسان نما‌ که می‌تواند شش حالت عاطفی مثل خشم، تنفر، خوشحالی و تعجب را نشان دهد. ‌ www.modiryar.com @modiryar