eitaa logo
Modiryar | مدیریار
213 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
800 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
Modiryar | مدیریار
منظر صوتی در فضای شهری ✅ صداها دیده نمی شوند و چون ناخوآگاه و در مرور زمان گوش آدمی به آن عادت می کند شاید اثرات و تبعات آن هم تا بروز اختلال در شنوایی احساس نشود. یکی از مسائل مهم و ماشینی شدن زندگی انسان مقوله ی آلودگی صوتی است. امر مهمی که علاوه بر اثرگذاری بر سلامت جسمی انسان، روح و روان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد و آرامش را از آدمی سلب می نماید. احتمالاً زمانی که کلمه آلودگی شهرها را می شنوید ذهن شما متوجه مواردی همچون؛ ✅ آلودگی هوا، ریزگردها یا فاضلاب می شود. اما آلودگی نامرئی در شهرها فراتر از آنچه در هوا و آب است نیز وجود دارد. و سر و صدایی که ما با آن ها هر روز زندگی می کنیم، یک مشکل فزاینده است و بر شنوایی ما تأثیر می گذارد و سلامت روانی ما را تهدید می کند. مدیریت شهری وظیفه دارد با در نظر گرفتن مؤلفه های شنیداری، عوامل اجتماعی و کالبدی و نیز کیفیت ادراک شده صداها در گام های زیر به طراحی منظر صوتی بپردازد: ▪️اول: شناخت و بررسی مؤلفه های شنیداری منظر صوتی فضای شهری (آنتروفونی، بیوفونی، ژئوفونی) ▪️دوم: شناخت و بررسی مؤلفه های غیرشنیداری مؤثر بر منظر صوتی (عوامل: فیزیکی، طبیعی، اجتماعی) ▪️سوم: شناخت و بررسی سنجه های کمی و کیفی منظر صوتی (نشانه ها، سیگنال ها و ریتم های صوتی) ▪️چهارم: ارائه نتایج تحلیلی و دسته بندی های تفصیلی و مشخص کردن کمیت و کیفیت منظر صوتی مورد نظر ✅ متأسفانه صوت و منظر صوتی به‌ عنوان بخش عمده ای از ، در طراحی و برنامه‌ریزی شهری کمتر مورد توجه قرار می گیرد. این در حالی است که شهرها با سرعت در حال گسترش هستند و به‌ دنبال آن، ظهور پدیده‌ ترافیک و سایر عوامل آلاینده‌ صوتی محیطی، منظری آشفته ایجاد می نماید. افزایش کیفیت منظر صوتی از طریق اقدامات زیر محقق می شود: ▪️کاهش در منبع صوتی: شامل عایق کاری منبع صوتی و تعیین استانداردهایی جهت کنترل صدا ▪️کاهش در مسیر انتشار: شامل ایجاد فاصله از منبع، پوشش صدا، تجهیزات کنترل صدا و ... ▪️طراحی جاذب های صوتی: شامل استفاده از بتن و آسفالت متخلخل، استفاده از درختچه های پهن برگ، مبلمان شهری چوبی و ... ▪️اقدامات مدیریتی: شامل: تعیین محدودیت تردد سواره، اصلاح کاربری ها، تعیین محدودیت زمانی عملکردها ▪️افزایش کیفیت منظر بصری: شامل: بهبود نورپردازی، تقویت نشانه های شهری، منظر فضای سبز خوشایند، رنگ پردزای مناسب و .. ▪️حفاضت و تقویت اصوات خوشایند: شامل: استفاده از صدای آب، افزایش حضور پرندگان و .. ▪️ایجاد و تقویت ریتم ها و هارمونی: شامل نشانه های صوتی؛ شامل حذف اصوات نامناسب، ایجاد ریتم های شنیداری ارزشمند ✅ علاوه بر اقدامات مدیریتی و زیربنایی برای اصلاح منظر صوتی، شهروندان نیز وظیفه دارند در این رابطه با اقداماتی نظیر معاینه فنی و استفاده از بوق های استاندارد خودروها، عدم تولید صداهای نابهنجار و اقداماتی دیگر از این دست این راستا مشارکت نمایند. 🔺منبع: ، 🔻پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماره ۳۶۶۲ www.modiryar.com @modiryar
13.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ربات انسان نما‌ که می‌تواند شش حالت عاطفی مثل خشم، تنفر، خوشحالی و تعجب را نشان دهد. ‌ www.modiryar.com @modiryar
13.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 قابلیت دید همه جانبه در گوگل مپ قابلیت جدید می تواند تحولی در استفاده از و تجربه بررسی مکان ها به صورت غیر حضوری باشد. www.modiryar.com @modiryar
گریز از مرکز شهر 🔺منبع: ، 🔻یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماره ۳۶۶۴ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
گریز از مرکز شهر از پدیده های مهم عصر حاضر و شاید همزاد شهر و شهرنشینی است که به عنوان یکی از چالش های عمده کلان شهرها محسوب می شود. دلایل بروز حاشیه نشینی بسیار است اما شایع ترین آن عدم وجود امکانات در شهرهای کوچک یا عدم آبادانی روستاها است که سبب می شود گروهی با سودای دست یافتن به زرق و برق زندگی شهری و یا رسیدن به حداقل امکانات معیشتی در حاشیه شهرها سکنی گزینند. این گسست ازجامعه ی شهری همراه با ویژگی های زیست - حاشیه ای مانند شکل و نوع محل سکونت، مهارت های شغلی و ویژگی های روابط اجتماعی آن ها را از شهروندان متمایز می سازد. ✅ عمده افرادی هستند که در گستره ی زندگی اقتصادی – اجتماعی شهرها قرار دارند اما در نظام اجتماعی آنها ادغام نشده اند لذا به عنوان شهروندان رسمی در جامعه محسوب نمی شوند و یا دست کم خود چنین برداشتی دارند. معمولاً حاشیه نشین ها افراد مهاجر کشورهای همسایه، مهاجرین روستایی و عشایری و یا افرادی با خصوصیات کمتر شهری، ازشهرهای دیگر یا خود شهر هستند که در سکونت گاه های غیر متعارف با ساکنین بافت اصلی و شهر زندگی می کنند. در سال های اخیر علاوه بر توسعه حاشیه نشینی به شکل مرسوم حالت دیگری ایجاد گردیده است که از آن با عنوان گریز از مرکز یاد می شود. ✅ در این حالت گروهی از با دلایل مختلف از جمله وجود نابرابری، ساختار نامناسب شغلی، گرانی تسهیلات خدماتی و بهداشتی، مسكن نامناسب، پایین بودن سرمایه فرهنگی، افزایش سرسام آور تورم، افزایش بیکاری، آلودگی های زیست محیطی، افزایش هزینه های زندگی شهری و ... توان ادامه زندگی در مرکز شهر و یا قلمرو قطعی شهرها را نداشته و به حاشیه شهر نقل مکان می کنند. این پدیده که آرام آرام رو به افزایش است زنگ خطری برای توسعه حاشیه نشینی و تبعات ناشی از آن محسوب می شود. ✅ بدین منظور وظیفه دارد در چارچوب مطالعات مربوط به امور اجتماعی و مسائل مربوط به حاشیه شهر این مهم را نیز به عنوان چالشی جدی در نظر داشته باشد و برای کنترل آن راهکارهای عملیاتی اتخاذ نماید. پدیده گریز از مرکز علاوه بر آسیب های مرسوم حاشیه نشینی مخاطرات امنیتی، شیوع مشاغل غیر رسمی و آسیب های خاص فرهنگی و اجتماعی نیز به دنبال دارد و سبب تحمیل هزینه های فراوان اجتماعی برای شهرها می گردد. برای ساماندهی و مدیریت پدیده حاشیه نشینی ابتدا باید مبدا افراد حاشیه نشین را شناسایی کنیم و از طریق باز ساخت اجتماعی امکانات از رشد آن جلوگیری نماییم. 🔺منبع: ، 🔻یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماره ۳۶۶۴ www.modiryar.com @modiryar
📖 ، ۶۲۵۵ در باب رحم و شفقت ۞ عَجِبتُ لِمَن يَرجُو رَحمَةَ مَن فَوقَهُ كيفَ لا يَرحَمُ مَن دُونَهُ؟ ۞ در شگفتم از كسى كه به رحم و شفقت فرا دست خود اميد دارد، چگونه به فرو دست خود رحم نمى كند. www.modiryar.com @modiryar
مدل جامع ساختاری اقتصاد به صورت مفهومی www.modiryar.com @modiryar
همه برای توسعه شهر 🔺منبع: ، 🔻سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماره ۳۶۶۶ www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
همه برای توسعه شهر ✅ حالا که نداریم و بسترها و زیرساخت های تحقق آن ممکن نیست باید خودمان دست به کار شویم و با تعاملات مناسب و افزایش حداکثری هماهنگی و هم افزایی زمینه توسعه و پیشرفت شهر را فراهم آوریم. شهرها امروز بستر کسب و کار و زندگی آحاد مردم هستند که با رونق و شکوفایی محیطی آنها آرامش و رفاه برای شهروندان ایجاد می گردد. اخیراً در کلان شهر مشهد مقدس طی تفاهنامه ای سه جانبه بین «ارتش جمهوری اسلامی، شهرداری و آستان قدس رضوی» انتقال پادگان لشکر ۷۷ ارتش ممکن گردید. ✅ امری که در شورای عالی نیز مورد تصویب قرار گرفت و باعث می شود طی عملیات اجرایی ۹۰۰ هکتار از اراضی و املاک اطراف پادگان بازگشایی و منافع فراوانی برای شهروندان و توسعه شهر ایجاد گردد. این قبیل تفاهم ها و مشارکت ها بین سازمان های دولتی، نهادهای عمومی و سایر عناصر مربوط و مهم تأثیرگذار در یک شهر می تواند خبر خوبی برای دستیابی به یک مدل ذهنی و هدف مشترک عمومی در جهت پیشرفت شهر باشد. در چرخش های تحول آفرین سند چشم انداز جهان شهر برکت و کرامت «مدیریت هماهنگ و تقسیم کار بین نهادی به جای مدیریت جزیره ای و برنامه های بخشی» مورد تأکید قرار گرفته است. ✅ امر مهمی که بروز آن می تواند هدف چالشی ایجاد یکپارچگی و وحدت نظر و عمل در فرایندهای اداره شهر را تا حد قابل توجهی تحقق بخشد. هیچ ارگانی نمی تواند بدون در نظر گرفتن سهم و اثرات تصمیم سایر نهادها اقدام ویژه ای در شهر انجام دهد. در هر جامعه ای با توجه به ساختار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی که از آن بهره مند است تعریف یا تلقی ویژه ای از وجود دارد، زیرا مشخصات و ساختار نهادهای قانونی اداره کننده شهر، از کشوری به کشور دیگر تفاوت دارد. علاوه بر این که دامنه اختیارات و نحوه انتصاب و انتخاب مدیران شهری نیز در کشورهای مختلف متفاوت است. ✅ در این میان نکته مهم بهره مندی از مدل ذهنی مشترک و اراده عمومی و همراستا در مسیر است. در عرصر حاضر شهرها از دو جهت اهمیت یافته‌ اند: ▪️اول بعنوان «مرکز تجمع گروهي از مردم»، و ▪️دوم بعنوان «عمده ترین بازیگر نقش اقتصادی در سطح محلي و در سطح اقتصاد ملی». برنامه ریزی دقیق و هماهنگی، سبب رشد اقتصادی، تثبیت سیاسی و افزایش مشارکت شهروندان درامور شهرها می‌گردد. اگر بخواهیم قطعاً خواهیم توانست با وسعت نظر، انعطاف پذیری و آینده نگری توافقات گسترده ای از این جنس را به نفع شهر و شهروندان اتخاذ نماییم. چه بسیار گره هایی که در نظام شهرهای مختلف کشور وجود دارد که می تواند بر اثر توافقی عاقلانه و مصلحت اندیشانه بین نهادهای عمومی محقق گردد. 🔺منبع: ، 🔻سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، شماره ۳۶۶۶ www.modiryar.com @modiryar