eitaa logo
Modiryar | مدیریار
212 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
802 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
کلمات انرژی دارند، صرفاً سازندگان جمله‌ها نیستند! آن‌ها سازندگان دنیای ما هم هستند! قدرت کلمات، یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که در دنیا وجود دارد، اما متأسفانه اکثر ما آن را جدی نمی‌گیریم. ✅ کلام، و احساس هر سه با یکدیگر مرتبط هستند. بنابراین، با در دست گرفتن کنترل یکی از این سه عامل، می‌توانی دو مورد دیگر را نیز تحت کنترل و اختیار خودت دربیاوری. ✅ شاید بیشترین کلماتی که در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنی و آن‌ها را تکرار می‌کنی، قدرتمندترین کلمات تو هم باشند. اما سؤال مهم این است که چه احساسی در شبانه‌روز خودت داری؟ ✅ به عبارتی شکل تو چگونه است؟ آیا کلماتی که به کار می‌بری سازنده‌اند یا نابودکننده؟ آیا در تو امید ایجاد می‌کنند یا ناامیدی؟ کلامت را عوض کن تا جهان تو عوض شود. ✅ بدانید که می‌توانند باعث ایجاد انگیزه، شور و اشتیاق شوند و می‌توانند یک جمعیت را به حرکت وادارند و البته برعکسِ این موضوع هم می‌تواند اتفاق بیفتد! ✅ به عنوان مثال، نمی‌توانی در مورد کمبود و فقر صحبت کنی و انتظار ثروت و فراوانی داشته باشی! تو با کلماتی که استفاده می کنی، مغز و ذهنت را می‌کنی. www.modiryar.com @modiryar
مدل کوه یخ برنامه نویسی علمی برای حل مساله به کمک کامپیوتر است. از طریق این علم، می‌توان اطلاعات مورد نیاز را در قالب کد به کامپیوتر داده و آن‌ها را در قسمت سی پی یو پردازش کرد. کامپیوتر‌ها فاقد درک زبان انسان‌ها هستند و اطلاعات را به صورت عدد ۰ و ۱ دریافت می‌کنند. به این فرایند کد‌نویسی گفته می‌شود که یکی از مهارت‌های مورد نیاز در برنامه‌نویسی است. ✅ یکی از مسائل مهم برنامه‌نویسی، توجه به در شغل برنامه‌نویسی است. امروزه مشکلات برنامه نویسی در ایران، کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در صورتی که علاوه بر بیماری‌های ناشی از شغل برنامه‌نویسی، توجه به عوارض روحی این حرفه، بسیار لازم و ضروری است. www.modiryar.com @modiryar
تکنیک های حل مساله ✅ حل مسئله که پیچیده‌ترین بخش هر تصور می‌شود، به عنوان یک روند مهم شناختی تعریف می‌گردد که محتاج تلفیق و مهار یک سری مهارت‌های بنیادین و معمولی است. ✅ حلّ مسئله وقتی مطرح می‌شود که یک موجود زنده یا یک سامانهٔ نداند که برای رفتن از یک موقعیت به موقعیت دیگر باید چه مسیری را بپیماید. ▪️تجزیه و حل ▪️روش پاسکال ▪️نقد استقرایی ▪️روش اسکویید ▪️روش رابر داک ▪️شش کلاه تفکر ▪️تفکر افقی عمودی ▪️روش طوفان فکری ▪️درخت تصمیم‌ گیری ▪️نگرش معکوس (حذف گزینه ها) ▪️مشابه سازی (یافتن الگوهای مشابه) ▪️تکنیک پنج چرا (نمودار استخوان ماهی) www.modiryar.com @modiryar
موفقیت برای در زندگی باید آموزش و یادگیری، آرامش و شادی، افکار مثبت، انجام کارهای سخت، سنجش پیشرفت، ایده های جدید، باور به خود، تکیه بر خود، ایجاد راه حل های متفاوت، افکار بلند پروازانه، کمک به دیکران و در نظر گرفتن منافع آنها، تمرکز بر روی کارها، تعادل در زندگی را تقویت کنید. ✅ ▪بهبود دادن لازمه اصلی موفقیت است ✅ ▪یادگیری مستمر از مهم ترین عوامل موفقیت هستند ✅ ▪تجارب شکست دلایل موفقیت هستند www.modiryar.com @modiryar
اثر گلوله برفی از نظر استعاری فرایندی است که چیزی از حالت اولیه کوچک یا کم‌اهمیت خود به چیزی بزرگتر و (مهم‌تر و جدی تر) و همچنین شاید به‌طور بالقوه خطرناکتر یا مصیبت بارتر (مانند زنجیره‌ای از حوادث شر) تبدیل شود یا به چیزی مفیدتر (زنجیره‌ای از حوادث خیر) تبدیل شود. ✅ استفاده از این کلیشه در کارتون‌ها و نمایشهای مدرن و همچنین در بسیار معمول است. استفاده از این استعاره از آنجا معمول شده‌است که وقتی یک گلوله برف کوچک در دامنه‌ای پوشیده از برف می‌لغزد، مقدار بیشتری برف به خود جذب کرده و همچنان‌که به پایین می‌غلتد باز برف بیشتری جذب کرده و بیش از پیش بزرگتر و سنگینتر می‌شود. ✅ از این مفهوم در برای توصیف اثر فزاینده‌ای که یک کاهش جزئی در وزن هواپیما ممکن است ایجاد کند، استفاده می‌شود. به این معنی که با کاهش وزن بدنه هواپیما به نیروی کمتری برای برخاستن از زمین نیاز است و این یعنی به بالهای کوچکتری نیاز است، در نتیجه به موتورهای کوچکتر نیاز است و این خود به معنی کاهش وزن بیشتری نسبت به کاهش اولیه است. ✅ این می‌تواند چندین بار تکرار شود، اگر چه کاهش وزن در هر تکرار کمتر می‌شود. اتصال یک نوسانساز بازخورد، به مدار مثال دیگری از کاربرد فنی اثر گلوله برفی است. نویز الکترونیکی در نوار نوسان ساز تقویت شده و به جایی که فیلتر شده بود بازگردانده می‌شود تا فرکانس مطلوب را کسب کند و با هر چرخه قویتر می‌شود تا حالتی پایدار (وضعیت پایدار بارکهاوزن) به خود بگیرد. www.modiryar.com @modiryar
مسیر موفقیت ✅ رسیدن به مفهومی متفاوت برای هرکسی است، خواه به معنای رسیدن به شغلی خوب باشد و خواه به معنای گرفتن یک خانه‌ یا تشکیل یک خانواده، همه‌ی افراد برای به دست آوردن آن تلاش می‌کنند. ✅ موفقیت به شما و هیجان می‌دهد و سبب می‌شود که احساس کنید در دنیایی پر از رقابت تأثیری گذاشته‌اید. ▪از مسیر بیاموزید ▪از مسیر لذت ببرید ▪روی خودتان حساب کنید ▪دیدگاه خودتان را تغییر دهید ▪برای رسیدن به موفقیت متعهد باشید ▪برای رسیدن به موفقیت مثبت بیندیشید ▪برای رسیدن به موفقیت با خودتان صادق باشید ▪برای رسیدن به موفقیت عوامل حواس‌پرتی را دور کنید www.modiryar.com @modiryar
احساساتی که پشت خشم و عصبانیت نهفته است ✅ خشم و عصبانیت می تواند یک واکنش طبیعی باشد که همه آن را تجربه می کنند. با این حال وقتی که باعث شود، به یک مشکل تبدیل می شود. ✅ فریاد زدن و خشونت جسمی روشی برای آزادسازی است و ممکن است فرد را در خانواده، دوستان و همکاران با مشکل روبرو کند. ▪غم ▪شرم ▪انزوا ▪ترس ▪تنهایی ▪تمسخر ▪اضطراب ▪افسردگی ▪کلافگی ▪حسادت ▪درماندگی ▪بلاتکلیفی ▪طرد شدن ▪شرمساری ▪بی عدالتی ▪عذاب وجدان www.modiryar.com @modiryar
شما در اسارت ذهن خود هستید ✅ اسارت جسمی ممکن است دردناک و آزاردهنده باشد اما هیچ چیز به اندازه ی نمی تواند برای بشر فلج کننده باشد. آدمی آزاد و رها آفریده شده و وقتی بنا به دلایل مختلف، همین "انسان در اسارت فکر" در می آید، دیگر نمی تواند مانند قبل از زندگی لذت ببرد. بنابراین زندگی، که یگانه هدیه ی غیرقابل تکرار کائنات به ماست، کسل کننده، تکراری، غیرقابل تحمل و شکنجه وار می شود. ✅ اگر ما از فریب زمان آزاد می شدیم رابطه مان با من، با این عفریتی که در وجودمان لانه کرده است یک کیفیت همین الان و همین جایی پیدا می کرد. ای کاش به آن درجه از ادراک و آگاهی می رسیدیم که می دیدیم این عفریت چگونه دارد با فریب زمان زندگی ما را می بلعد و تباه می کند. چگونه دارد زندگی ما را در پوچی هدر می دهد. چگونه یک زندگی سطحی، نمایشی و پرنکبت را بر ما تحمیل کرده است و ما داریم در فریب فردای این عفریت، -واقعی و پرمعنایی را از دست می دهیم. www.modiryar.com @modiryar
هرم سرمایه گذاری یک توصیف بصری از اصولی است که سرمایه‌گذاران باید بر مبنای آن پرتفوی سرمایه‌گذاری خود را مرتب کنند به طوری که هر میزان از پول سرمایه‌گذاری شده داری سطح ریسک متفاوتی باشد. در این راستا، بیشترین مقدار پول سرمایه‌گذاری شده باید کمترین ریسک را داشته باشند و بخشی کوچکی از پول باید در دارایی‌هایی با ریسک بالا سرمایه گذاری شود. این اصل باعث می شود تا در هنگام شوک‌های وارده و رکود بازار، سرمایه‌گذاری افراد دچار نوسان شدید نشود. ✅ پایه و اساس یک شامل سرمایه گذاری‌های مطمئن و بسیار نقد شونده؛ مانند حساب‌های پس انداز و یا گواهی‌های سپرده کوتاه مدت می‌باشد. امنیت و دسترسی آسان به این سرمایه‌گذاری را می‌توان همانند بازده بالای ‌سرمایه‌گذاری‌های با ریسک بالاتر و نقد شوندگی پایین‌تر در نظر‌گرفت. با این وجود، داشتن چنین مقدار پایه‌ای از ‌سرمایه‌گذاری‌های موجود و در دسترس، به این معنی است که سرمایه گذاران در هنگام رویارویی با هزینه‌های غیرمنتظره به سرعت می‌توانند می توانند سرمایه‌گذاری خود را به پول تبدیل کنند. این کار باعث جلوگیری از فروش ‌سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت یا سرمایه‌گذاری با نقدینگی پایین و ایجاد هزینه برای سرمایه گذار جلوگیری می‌کند. www.modiryar.com @modiryar
ماتریس استراتژی قیمت‌گذاری بر اساس قیمت و کیفیت www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ ماتریس استراتژی قیمت‌گذاری بر اساس قیمت و کیفیت #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modi
ماتریس استراتژی قیمت‌گذاری بر اساس قیمت و کیفیت هر کدام از این استراتژی‌ها می‌توانند در کنار مزایایی که برای شرکت یا کسب‌وکار ایجاد می‌کنند، معایبی نیز داشته باشند. از این رو، باید بر اساس شرایط، ارزش‌ها و مأموریت‌های به کار گرفته شوند. در ادامه به مزایا و معایب هر روش اشاره می‌شود: ✅ : ▪این استراتژی برای محصولی استفاده می‌شود که در مقایسه با کیفیت پایین، قیمت بالایی دارد. این روش می‌تواند به کسب بیشتر و افزایش فروش به ازای هر مشتری منجر شود؛ ▪اما این احتمال نیز وجود دارد که به‌دلیل بالایی که در ابتدا ارائه می‌دهد، ذهنیت منفی برای مشتری درباره برند ایجاد کند. ▪حتی اگر بعد از گذشت زمان، قیمت را نیز پایین‌تر بیاورد، ممکن است که فعالیت‌های نوآورتر رقبا، مزیت ارزا‌ن‌فروشی سازمان را برای مشتری کم‌اهمیت جلوه دهند. ✅ یا بالا: ▪معمولاً با این روش، شرکت به (High Margins) بسیار بالایی می‌رسد و مشتری به‌دلیل کیفیت بالای محصول، رضایت و ذهنیت مثبتی از برند دارد. اما این استراتژی در بحران‌های اقتصادی کارآمد نیست و به‌دلیل قیمت بالا باعث کاهش عملکرد فروش می‌شود. ▪در نتیجه و مخاطبان ممکن است به‌سمت رقبایی که ارزان‌قیمت‌تر هستند، گرایش پیدا کنند. از طرف دیگر، برای آنکه برند از مُد نیفتد و کیفیت آن در نظر مشتری حفظ شود، به نوآوری بیشتری نیاز است که می‌تواند شرایط را برای شرکت دشوار کند. ✅ : ▪در این استراتژی، با کیفیت پایین و قیمت پایین‌تری عرضه می‌شود. با این روش، شرکت به سهم بازار بیشتری می‌رسد؛ چرا که می‌تواند بخش کم‌درآمد جامعه را نیز به مشتریان خود اضافه کند و بازار خود را توسعه دهد. ▪همچنین محصولات با می‌توانند راهی باشند تا مشتری‌های احتمالی با شرکت شما آشنا شده و به مشتریان حتمی تبدیل شوند. در نهایت، می‌توانید بعدها محصولاتی با قیمت بیشتر نیز به آن‌ها بفروشید. اما این استراتژی، حاشیه سود خوبی ندارد و حتی ممکن است به هویت برند آسیب برساند. ✅ : ▪این برای محصولی استفاده می‌شود که کیفیت بالایی دارد؛ اما در ابتدا برای نفوذ بیشتر با قیمت کمتری به بازار عرضه می‌شود تا مشتریان از وجود این محصول یا خدمت آگاه شوند. در نتیجه امکان تقاضای بیشتر برای محصول و افزایش فروش اولیه وجود دارد. ▪اما این احتمال نیز نباید نادیده گرفته شود که اگر بعدها قیمت افزایش پیدا کرد، مشتری ممکن است دچار (Anchoring Effect) شده و فکر کند که باید بر اساس قیمت قبلی بپردازد. ▪در نتیجه وقتی با افزایش روبه‌رو می‌شود، تمایل خود را برای خرید از دست می‌دهد. از طرف دیگر، این روش در ابتدای کار حاشیه سود پایینی دارد و برای آنکه هزینه‌های اولیه راه‌اندازی محصول جبران شود، به زمان بیشتری نیاز است. www.modiryar.com @modiryar
انواع استراتژی قیمت گذاری www.modiryar.com @modiryar