✅✅✅#رویدادهای_علوم_انسانی
📝فراخوان بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی و چهارمین دوره کتاب سال دانشجویان فارسی نویس از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی اعلام شد.
💫به گزارش خبرگزاری #دانشجو، این دوره از جشنواره کتاب سال دانشجویی در سه بخش اصلی، ویژه و جنبی برگزار خواهد شد. علاقه مندان میتوانند از ۳ اردیبهشت ماه تا پایان تیرماه ۱۳۹۷ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به آدرس www.isba.ir نسبت به ثبت نام الکترونیکی اقدام کنند.
💠مؤلفان و مترجمانی میتوانند در این جشنواره شرکت کنند که طی سالهای ۱۳۹۵و ۱۳۹۶ آثار خود را به چاپ رسانده و در این مدت در یکی از دانشگاهها یا حوزههای علمیه سراسر کشور در کلیه مقاطع تحصیلی اشتغال به تحصیل داشته باشند همچنین فارغ التحصیلان سالهای ۹۴ و ۹۵ که حداکثر تا پایان سال ۹۶ پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کردهاند میتوانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
⬅️جهت کسب اطلاعات بیشتر
http://snn.ir/fa/news/680917/فراخوان-بیست-و-پنجمین-جشنواره-ملی-کتاب-سال-دانشجویی-اعلام-شد
🌳#مدرسه_علوم_انسانی_اسلامی_صدرا
🌐 @moees_ir
✅✅✅#رویدادهای_علوم_انسانی
📝تحول و بازنگری در علوم انسانی بدون همکاری وزارت علوم ممکن نیست
💫خبرگزاری #شبستان: حدادعادل با بیان اینکه انقلاب اسلامی بهعنوان پیشزمینه تحقق تمدن نوین اسلامی، نمیتواند نسبت به موضوع علوم انسانی بیتفاوت باشد، گفت: بارها گفتهایم و تکرار میکنیم که تحول و بازنگری در علوم انسانی بدون همکاری وزارت علوم ممکن نیست. 4/2/97
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۵۱ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل و با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل این وزارتخانه برگزار شد.
حداد عادل گفت: انقلاب اسلامی بهعنوان پیشزمینه تحقق تمدن نوین اسلامی، نمیتواند نسبت به موضوع مهم علوم انسانی بیتفاوت باشد.
وی افزود: تاریخ ۴ سده اخیر غرب نشان میدهد که علوم انسانی غربی در یک زمینه منقطع از وحی و الهیات اصیل رشد و نمو کرده و از این منظر تفاوت اساسی با نگاه اسلام به علوم انسانی دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بارها گفتهایم و تکرار میکنیم که تحول و بازنگری در علوم انسانی بدون همکاری و هماهنگی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ممکن نیست.
رئیس شورای تخصصی و تحول ارتقاء علوم انسانی گفت: با توجه به سیاست وزارت علوم در اعطای اختیارات بیشتر به دانشگاهها، تقاضا داریم ۱۶ رشته درسی مورد بازنگری از حیطه برنامهریزی دانشگاهها مستثنی شوند.
وی افزود: تقاضای دیگر آن است که در نشستهای فصلی روسای دانشگاهها، وقت مناسبی برای تشریح دستاوردها، برنامهها و اقدامات شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی تخصیص یابد.
رئیس شورای تحول و ارتقا علوم انسانی گفت: از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخواست داریم تا یک بازرس ویژه با حکم وی به منظور بازرسی دقیق از نحوه اجرای برنامههای تحول در علوم انسانی منصوب شود
http://www.shabestan.ir/detail/News/701440
🌳#مدرسه_علوم_انسانی_اسلامی_صدرا
🌐 @moees_ir
📢همراهان عزیز
میتوانید ما را در پیام رسان های ایرانی #سروش و #ایتا دنبال کنید:
📬 ایتا
➕http://eitaa.com/moees_ir
📬 سروش
➕http://sapp.ir/moees_ir
📢📢ثبت نام سومین دوره #مدرسه_علوم_انسانی_اسلامی_صدرا آغاز شد.
🕐مهلت ثبت نام : تا 5 تیرماه تمدید شد.
💬جهت ثبت نام با پل های ارتباطی زیر در سروش و ایتا در ارتباط باشید:
💠برادران: 09100590136
💠خواهران: 09332366851
➕http://eitaa.com/moees_ir
➕http://sapp.ir/moees_ir
🌐 www.moees.ir
🔅﷽🔅
💠توضیحاتی اجمالی درباره «مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرا»
✅✅✅ نظام آموزشی، پژوهشی و تشکیلاتی مدرسه صدرا
⬅️مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرا یک سامانه آموزشی_پژوهشی_تشکیلاتی است که با هدف «نخبه پروری و گفتمان سازی علوم انسانی اسلامی» از تابستان سال 95 رسما آغاز به کار کرد.
تلاش مدرسه صدرا بر این است که به مثابه یک «دانشگاه موازی» و در عرض سیستم آموزشی عالی کشور به برطرف سازی خلا های موجود برای دانش پژوهان خود بپردازد.
تمرکز مدرسه صدرا در دوره های متمرکز (دوره های تابستانه و زمستانه) بر سرفصل های نظام آموزشی، و در دوره های غیرمتمرکز (در طول سال) بر تکالیف پژوهشی و تشکیلاتی است.
✅نظام آموزشی مدرسه صدرا
◀️«نظام آموزشی» مدرسه صدرا در گام اول مشتمل بر یک دوره آموزشی 2 ساله است که دانش پژوهان در آنها در سه حوزه موضوعی کلی «آشنایی با تفکر و تمدن اسلامی»، «آشنایی با تفکر و تمدن غرب» و «مبانی نظری علوم انسانی اسلامی» به گذراندن واحدهای آموزشی می پردازند.
✅ نظام پژوهشی مدرسه صدرا
◀️ بخش دیگر مدرسه صدرا «نظام پژوهشی» است و دانش پژوهان با استفاده از مباحث آموزشی که به آنها آموزش داده شده، و با مشاوره با اساتید به انجام تکالیف پژوهشی خود می پردازند.
تلاش مدرسه صدرا در این بخش بر این است که نقش حلقه ای مفقوده میان #استاد، #محتوا و #دانش_پژوهان_ارزشی در نظام علمی کشور را ایفا کند و با جهت دهی مطالعات و پژوهش ها به سمت اولویت های اصلی علمی کشور نظام پژوهشی کارآمدی عرضه کند.
✅ نظام تشکیلاتی مدرسه صدرا
◀️ مدرسه صدرا علاوه بر دو نظام آموزشی و پژوهشی دارای یک «نظام تشکیلاتی» است.
در این بخش مجموعه ای از فعالیت های تشکیلاتی با هدف گفتمان سازی علوم انسانی اسلامی و جنبش نرم افزاری طراحی شده است.
این فعالیت ها در دو سطح راه اندازی «هسته های دانشجویی علوم انسانی» و مشارکت در «ستاد دانشجویی علوم انسانی» برنامه ریزی شده که دانش پژوهان مکلف به نقش آفرینی در یکی از این دو بخش هستند.
🌐@moees_ir
🔅﷽🔅
✅✅شرایط و چگونگی ثبت نام در مدرسه صدرا
⬅️ فرایند آموزشی، پژوهشی، تشکیلاتی مدرسه صدرا یک فرایند نخبگانی است و دانش پژوهان می بایست ظرفیت ها و استعداد کافی در این زمینه ها را داشته باشند. تمرکز مدرسه صدرا در حوزه مخاطب بر دانشجویان مستعدی است که ظرفیت های نخبگی در آن ها وجود دارد و این ظرفیت ها تا حدی به مرحله بروز و ظهور رسیده است. دانش پژوهانی که رزومه مناسبی در حوزه های آموزشی، پژوهشی و تشکیلاتی دارند.
⬅️ علاقمندان به حضور در مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرا می توانند پس از مطالعه اطلاعیه مدرسه صدرا جهت قرارگیری در فرایند استعدادیابی مدرسه صدرا، اقدام به تکمیل فرم رزومه کرده و با پل های ارتباطی این مجموعه در ارتباط باشند.
🔷 پل های ارتباطی:
🌐شبکه های پیام رسان ایتا و سروش:
💠برادران: 09100590136
💠خواهران: 09332366851
📱سامانه پیامک:
3000151529
🌐 @moees_ir
1_10020765.pdf
227.8K
📌اطلاعیه مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرا
در خصوص ثبت نام و پذیرش دانش پژوهان سال 97
متقاضیان گرامی این فایل را با دقت مطالعه نمایید.📌
1_10020976.doc
293.9K
📌فرم رزومه جهت قرارگیری در فرایند
گزینش مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرا📌
📢📢📢تمدید مهلت ثبت نام در مدرسه صدرا
✅✅✅ بنا به درخواست های متقاضیان، مهلت ثبت نام در سومین سال طرح نخبه پروری «مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرا» تا 5 تیرماه #تمدید شد.
📢📢📢📢📢 اطلاعیه واحد استعدادیابی مدرسه صدرا درباره #اسامی_پذیرفته_شدگان سال ۹۷
🔷 با عرض سلام و تحیت؛
پس از بررسی مجموعه پرونده های دانشجویان متقاضی که از طریق فراخوان اینترنتی یا طرح ولایت ۹۶ در «مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرا» اقدام به ثبت نام کرده اند، بدین وسیله #اسامی_پذیرفته_شدگان_برادر را به اطلاع عزیزان می رسانیم. همانطور که در اطلاعیه پیشین اشاره شده بود، #عضویابی از دانشگاه های هدف علوم انسانی نیز در حال پیگیری است که نتایج آن بصورت جداگانه اطلاع رسانی خواهد شد.
🔷 نیاز به توضیح است که #لیست_پذیرفته_شدگان_خواهر، به علت کثرت متقاضیان و عدم پاسخگویی بعضی از داوطلبان برای مصاحبه تلفنی ان شاءلله روز شنبه ۱۶ تیرماه اعلام خواهد شد.
🔷 قابل توجه عزیزانی که متقاضی شرکت در دوره تابستانه مدرسه صدرا بودند اما پذیرفته نشدند:
در صدد هستیم که از مهرماه سال جاری #دوره_های_مجازی_مدرسه_علوم_انسانی_اسلامی_صدرا را راه اندازی کنیم. علاقمندان می توانند در این دوره ها شرکت کنند.
با آرزوی توفیق الهی
لیست پذیرفته شدگان برادر 97.pdf
262.1K
✅✅✅اسامی «پذیرفته شدگان» و «لیست ذخیره» متقاضیان برادر
✅✅✅ #رویدادهای_علوم_انسانی
🌐 برگزاری اولین نشست نخبگان جوان #علوم_انسانی_اسلامی
💠به گزارش دبیرخانه دائمی کنگره بینالمللی علوم انسانی اسلامی
به نقل ازخبرگزاری فارس
عطاءالله رفیعی آتانی دبیر علمی پنجمین #کنگره بینالمللی علوم انسانی اسلامی با اشاره به اعلام فراخوان این کنگره گفت: گفتمانسازی، نظریهپردازی، ارتباط سازمان یافته با شبکه جامعه فعال #پژوهشی و #آموزشی در این قلمرو، تضارب آراء و اندیشهها و کمک به سیاستگذاری و مدیریت علمی در حوزه علوم انسانی اسلامی، شناسایی و جذب #جوانان و #گمنامهای_علمی از اهداف برگزاری این کنگره است.
وی افزود: با توجه به برگزاری پنجمین دوره کنگره میخواهیم فضای کنگره به سمت تولید علم با رویکرد پژوهش و نوآوری و ارتقای آن به سوی #نظریهپردازی و در نهایت حل مسائل کشور باشد.
رفیعی آتانی با اشاره به انتشار مجله و فصلنامههای مرتبط با کنگره بیان داشت: فصلنامه تحقیقات #بنیادین علوم انسانی و فصلنامه تحقیقات #کاربردی علوم انسانی در حال انتشار هستند و به دنبال دریافت مجوز درجه علمی پژوهشی برای آن هستیم تا اساتیدی که آثار خود را در آنجا منتشر میکنند از مزایای انتشار اثر بهره ببرند.
وی ادامه داد: سومین شماره مجله «کتاب نظریه» هم آماده چاپ است و همزمان در حال انتشار مجله علوم انسانی اسلامی به زبان انگلیسی هستیم، در راستای اهداف کنگره دو نشست و هماندیشی با حضور منتخبی از اساتید برجسته علوم انسانی اسلامی با گرایش اقتصاد اسلامی و فلسفه علوم انسانی اسلامی سال گذشته در مشهد مقدس برگزار شد و در حال آمادهسازی برای برگزاری سومین و چهارمین نشست صاحبنظران علوم انسانی اسلامی با موضوعهای فلسفه اسلامی – علوم انسانی و روانشناسی اسلامی هستیم.
لینک خبر
http://l1l.ir/57bw
🎓 #مدرسه_علوم_انسانی_اسلامی_صدرا
🌐 @moees_ir
📢📢📢📢📢 اطلاعیه واحد استعدادیابی مدرسه صدرا درباره #اسامی_پذیرفته_شدگان_خواهر سال ۹۷
🔷 با عرض سلام و تحیت؛
پس از بررسی مجموعه پرونده های دانشجویان متقاضی که از طریق فراخوان اینترنتی یا طرح ولایت ۹۶ در «مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرا» اقدام به ثبت نام کرده اند، بدین وسیله #اسامی_پذیرفته_شدگان_خواهر را به اطلاع عزیزان می رسانیم.
🔷همانطور که در اطلاعیه پیشین اشاره شده بود، #عضویابی از #دانشگاه_های_هدف_علوم_انسانی نیز در حال پیگیری است که نتایج آن بصورت جداگانه اطلاع رسانی خواهد شد.
🔷 قابل توجه عزیزانی که متقاضی شرکت در دوره تابستانه مدرسه صدرا بودند اما پذیرفته نشدند:
در صدد هستیم که از مهرماه سال جاری #دوره_های_مجازی_مدرسه_علوم_انسانی_اسلامی_صدرا را راه اندازی کنیم. علاقمندان می توانند در این دوره ها شرکت کنند.
با آرزوی توفیق الهی
لیست پذیرفته شدگان خواهر97.pdf
222.8K
✅✅✅اسامی «پذیرفته شدگان» و «لیست ذخیره» متقاضیان خواهر
#مقالات_دانش_پژوهان_مدرسه _صدرا
📄مقاله با موضوع: جایگاه علم در تمدن درخشان اسلامی و رسیدن به تمدن نوین
💠 نویسندگان: سیده فاطمه حسینی، فاطمه رشکن، زهرا اروجی، زهره عامریان
دانش پژوهان مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرا
🔶مقدمه:
◀️ #تمدن_اسلامی که با #بعثت پیامبر ص آغاز شد و با دستاوردهای مختلفی که در زمینه های گوناگون که سعادت و تعالی انسان را نیز به دست آورد، و توانست جایگاه والایی به خود اختصاص دهد، اما بعد از گذشت چند قرن همین تمدن اسلامی رو به #زوال و انحطاط
پیش رفت و از جمله مهم ترین دلایل آن می توان به رنگ باختن #توحید و خدا پرستی به وجود آمدن #رذایل اخلاقی که آخرین تلاش ها برای از بین رفتن آن تمدن باشکوه بود را نام برد.
📄گزیده هایی از مقاله با موضوع: جایگاه #علم در تمدن درخشان اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی
#قسمت_اول
◀️#تمدن
واژه تمدن معنای مختلفی را در بر می گیرد
◀️#معنای_واژگانی
اقامت در شهر یا شهر نشین شدن
◀️#معنای_اصطلاحی
تعاون یا مشارکت در به دست آوردن خوراک و پوشاک و مسکن و اجتماع انسان
◀️اما در تعریف تمدن اسلامی
تمدن دینی که همه مولفه های آن بر محور #دین_اسلام می گردد. از جمله این مولفه ها:
✅دین
✅اخلاق
✅علم
✅عدالت
✅اصول دینی
و ...
◀️عوامل موثر در زایش و اعتلای تمدن ها
✅امنیت و آرامش
✅غرور و همبستگی ملی
✅همکاری و تعاون
✅اخلاق
✅وحدت
✅یکپارچگی
✅دین
✅رفاه نسبی
✅فشار اقتصادی و اجتماعی
◀️زمینه های شکل گیری تمدن اسلامی
⏪جایگاه علم و دانش در اسلام
اصل کلمه #علم هشتاد بار در قرآن کریم بکار رفته است.
⏪انتقال علوم و جذب دانشمندان به جهان اسلام
منبع اصلی علوم عقلی از #یونان به جهان اسلام راه یافتند.
یونانیان از مسلمانان ریاضی، نجوم، پزشکی و علوم طبیعی فرا گرفتند.
⏪نهضت ترجمه
این نهضت، اگرچه در عصر بنی امیه آغاز شد، اما تاثیراصلی خود را در عصر بنی عباس بر جای گذاشت.
پس از دو قرن کار در نهضت ترجمه این کار به علت عدم ارائه مطالب تازه برای بانیان، عالمان و دانشمندان رو به افول رفت.
⏪ مراکز علمی در تمدن اسلامی
✅بیت الحکمه اولین کتابخانه مسلمانان
✅نظامیه ها
✅رصدخانه سمرقند و مراغه
💬ادامه دارد...
📄گزیده هایی از مقاله با موضوع: جایگاه #علم در تمدن درخشان اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی
#قسمت_دوم
◀️شکوفایی علوم در تمدن اسلامی
مسلمانان در مدت یک قرن و اندی مطالب عمومی به زبان خود ترجمه کردند که رومیان در مدت چندین قرن از انجام آن عاجز بودند.
◀️عوامل #افول تمدن اسلامی
✅دوری از خدا و روی آوردن به شرک و بت پرستی
✅حرص و آزمندی
✅تعصب و تبعیض نژادی
✅اختلاف طبقاتی
✅نفاق و تفرقه
✅پایمال نمودن حق مستضعفان و مظلومان جامعه
◀️تعریف تمدن نوین اسلامی
#پیشرفت همه جانبه
✅پیشرفت در اسلام هم بعد مادی و هم معنوی که آخرت است را در نظر دارد
✅هدف اصلی از پیشرفت در اسلام تقرب به خداوند
◀️اهمیت #علم در تمدن نوین اسلامی
وقتی کشوری از لحاظ علمی پیشرفت کرد، هم از لحاظ اقتصادی پیشرفت می کند و هم اقتدار جهانیش چند برابر می شود و هم چنین زندگی مردم پیش خواهد رفت.
◀️احتیاج پیشرفت علمی به ایمان دینی
از قرن19 به بعد سعی کردند وانمود کنند که دینداری عایق و مانع علم و پیشرفت علمی است؛ اما درست عکس این است، هر عملی احتیاج به ایمان دارد.
◀️#دین، طرفدار و مشوق علم
علم و دین با هم پیش رفتند و دین نه تنها مانع علم نشده است بلکه به علم کمک کرده است.
◀️علت عقب ماندگی کشور در سه قرن اخیر
⏪از بین رفتن استعداد ها توسط حکام
◀️راهبرد #جنبش_تولید_علم
علم با غایت مشخص و با هدف مشخص که بر طبق نیاز تنظیم شده باشد ارزش علم را بیشتر می کند و آن را به طرف پیشرفت سوق می دهد.
◀️نتیجه گیری
بنابراین علم جویانی که در تحقق تمدن نوین اسلامی که پیشرفتی همه جانبه است می کوشند باید با ایمان به خدا و مقدسات و ضمن بکارگیری از علوم موجود بدنبال پیدا کردن راه های نرفته در علوم انسانی و طبیعی و ... باشد تا این تمدن بتواند بر قلمروهای دانش بشری قرار گیرد و راهی به حقیقت تمدن اسلامی در عصر ظهور باز کند.
هدایت شده از مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرا
📢📢📢📢📢 اطلاعیه واحد استعدادیابی مدرسه صدرا درباره #اسامی_پذیرفته_شدگان_خواهر سال ۹۷
🔷 با عرض سلام و تحیت؛
پس از بررسی مجموعه پرونده های دانشجویان متقاضی که از طریق فراخوان اینترنتی یا طرح ولایت ۹۶ در «مدرسه علوم انسانی اسلامی صدرا» اقدام به ثبت نام کرده اند، بدین وسیله #اسامی_پذیرفته_شدگان_خواهر را به اطلاع عزیزان می رسانیم.
🔷همانطور که در اطلاعیه پیشین اشاره شده بود، #عضویابی از #دانشگاه_های_هدف_علوم_انسانی نیز در حال پیگیری است که نتایج آن بصورت جداگانه اطلاع رسانی خواهد شد.
🔷 قابل توجه عزیزانی که متقاضی شرکت در دوره تابستانه مدرسه صدرا بودند اما پذیرفته نشدند:
در صدد هستیم که از مهرماه سال جاری #دوره_های_مجازی_مدرسه_علوم_انسانی_اسلامی_صدرا را راه اندازی کنیم. علاقمندان می توانند در این دوره ها شرکت کنند.
با آرزوی توفیق الهی