eitaa logo
شهادت "در آغوش خدا"
458 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.2هزار ویدیو
213 فایل
🫵«شرط شهید شدن، شهید بودن است. اگر امروز بوی شهید از رفتار و اخلاق کسی استشمام شد، شهادت نصیبش می‌شود.👌تمام شهدا دارای این مشخصه هستند.»👉«هموکه با سه‌بار قسم‌جلاله از مهمترین شئون عاقبت به‌خیری گفت.» لینک ما در پیام‌رسان ایتا👇 https://eitaa.com/moeze1
مشاهده در ایتا
دانلود
۴ 👈مهم و موثر... نگاه به طولانی بودنش نکنید، دو سه دقیقه بیشتر وقتتون رو نمی گیره... از دستش ندید! ... رَبَّنَا وَلَا تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِنَا ۚ رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ ۖ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا ۚ أَنْتَ مَوْلَانَا فَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ (مومنان می‌گویند:) پروردگارا! اگر ما فراموش یا خطا کردیم، ما را مؤاخذه مَکن! پروردگارا! تکلیف سنگینی بر ما قرار مَده، آن چنان که (به خاطر گناه و طغیان،) بر کسانی که پیش از ما بودند، قرار دادی! پروردگارا! آنچه طاقت تحمل آن را نداریم، بر ما مقرّر مَدار! و آثار گناه را از ما بشوی! ما را ببخش و در رحمت خود قرارمان دِه! تو مولا و سرپرست مایی، پس ما را بر جمعیّت کافران، پیروز گردان! (بقره/۲۸۶) رَبَّنا لا تُؤاخِذْنا إِنْ نَسِينا: اى پروردگار ما مفرما و مگير ما را به عقوبت اگر فراموش كرديم فعلى از طاعات را، أَوْ أَخْطَأْنا: يا خطا كرديم و بدون قصد مرتكب گناهى شديم. و را در اين مقام چهار وجه بيان نموده‌اند: 1- ترك و فعل . 2- مراد نسيان متعرض شدن به اسبابى است كه مؤدى به باشد از واجب، و مراد به خطا تعرض به اسبابى كه موجب خطا باشد. 3- آنكه نسيان و خطا بر معنى حقيقى باشد، چنانچه حديث مشهور نبوى صلّى اللّه عليه و آله و سلّم كه فرمود: عن امّتى تِسعة: الخطاء و النّسيان و ما استكرهوا عليه (الخ) شاهد بر اين‌ مدعاست. 4- سایر اقوال... رَبَّنا وَ لا تَحْمِلْ عَلَيْنا إِصْراً: پروردگارا تحميل مفرما بر ما و گران را. "اصر" كار دشوارى است كه به جهت سختى آن حبس نمايد شخص را در مكانى كه نتواند به مكانى ديگر رود. مراد است. كَما حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِنا: چنانچه تحصيل فرمودى آن را بر كسانى كه پيش از ما بوده‌اند، يعنى يهود و نصارى كه تكليف شاقه بر ايشان بوده، چنانچه در احاديث وارد شده كه بر امت موسى عليه السلام پنجاه ركعت نماز در شبانه روز واجب بود، و زكات آنها ربع مال، و نماز آنها غير از مسجد جايز نبود و ... . حق تعالى اين گونه تكاليف شاقه را به ميمنت وجود حضرت ختمى مرتبت صلّى اللّه عليه و آله و سلّم از امت او برداشته. رَبَّنا وَ لا تُحَمِّلْنا ما لا طاقَةَ لَنا بِهِ‌: پروردگارا تحميل مكن بر ما آن‌ چيزى را كه ما را و توانائى آن نيست. مراد حديث نفس و وسوسه باشد به قول آنانكه آيه را مدنى دانند؛ و بنابر آنكه آيه مكى باشد مراد جميع تكاليف بدنيه است كه فوق طاقت بشريه باشد. بنابراين غرض اين دعا جل جلاله مى‌باشد و مجرد دعا كه متضمن عبادت است، زيرا چه اين دعا بكنيم يا نكنيم خداى تعالى نفرمايد، زيرا منافى حكمت خواهد بود و نزد بعضى مراد شدت عقوبت و است كه فوق طاقت باشد يعنى ما را در و عقوبتى مفرما كه طاقت آن نداشته باشيم. وَ اعْفُ عَنَّا: و فرما و گذشت نما گناهان ما را. وَ اغْفِرْ لَنا: و گناهان و عيوب ما را و به مؤاخذه آن ما را رسوا مفرما. يا عفو فرما گناهان ما را و بپوشان خطاهاى ما را. يا قول ما را عفو و فعل ما را ستر نما. یا عفو كن صغاير ما را. وَ ارْحَمْنا: و ما را به ما و تعطف نما به ما و تفضل فرما بر ما در دنيا. أَنْتَ مَوْلانا: تو آقا و ناصر و خالق و ولى و ما هستى. فَانْصُرْنا عَلَى الْقَوْمِ الْكافِرِينَ‌: پس يارى نما و مظفر و منصور فرما ما را بر همه كافران به قهر و تسلط در مقابله ايشان و به محاوره آنان، چه از حق مولى آنست كه يارى فرمايد مواليان خود را. مربوط به این و دو آیه‌ی مهم : در منهج- مروى است كه حضرت رسالت صلّى اللّه عليه و آله و سلّم در شب اين دعا را خواند و آمين گفتند و حق تعالى فرمود. و حضرت فرمود: من هر فصلى از اين دعا مى‌گفتم، حق تعالى مى‌فرمود اجابت نمودم دعاى تو را؛ و لذا مستحب است اين آيه. و از آن حضرت مروى است كه فرمود: حق تعالى اين دو آيه(معروف به امین الله) را انزال فرمود از بهشت، و آن را به خود نوشته. و نيز فرمود: هر كه اين دو آيه قرائت كند خدا او را فرمايد. برگرفته از تفسیر اثنی عشری، ج۱، ص۵۲۶ •┈••✿🌸✿••┈• @moeze1 •┈••✿🌸✿••┈•
💸پاداش انفاق💸 مَّثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنبُلَةٍ مِّئَةُ حَبَّةٍ وَاللّهُ يُضَاعِفُ لِمَن يَشَاء وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ مثل آنان که اموالشان را در راه خدا می کنند، مانند ای است که برویاند، در هر خوشه باشد، و خدا برای هر که بخواهد می کند و خدا بسیار عطا کننده و داناست (بقره/۲۶۱) توضیح: انفاق و دستگیری از نیازمندان آثار مادی و معنوی فراوان داشته و آیات فراوانی از قرآن به منظور تشویق و تحریک مؤمنان در این خصوص نازل شده است. یکی از بهانه های ترک أنفاق، از و نداری در آینده است و به تعبیر قرآن در آیه‌ی ۲۶۸ سوره ی بقره، این و را در اشخاص برمی انگیزد تا آنان را از فضیلت والای انفاق محروم سازد. در نقطه ی مقابل، خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن، به انفاق کنندگان وعده داده است که نه تنها مال بخشیده شده را به آنان برمی گرداند؛ بلکه چندین برابر آن را نیز به آنان عطا می کند. تاکید بر این مطلب در آیات و روایات به حدی است که حتی افراد فقیر و را به انفاق توصیه نموده اند تا خداوند به مال آنان داده و آنان را از فضل خویش بهره‌مند سازد. صلی الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند: «ما نقَصَ مال مِن صدقه قطّ فَأمضُوا و لا تَجبنوُاء. هيچگاه انسان با کم نخواهد شد، پس بدهید و نترسید.» نوادر رأوندی: ص ۳. 💦آب کم جو... تشنگی آور به دست تا بجوشد آب از بالا و پست💦 •┈••✿🌸✿••┈• @moeze1 •┈••✿🌸✿••┈•
۵ رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً ۚ إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ [راسخین در علم می گویند:] پروردگارا! دل هایمان را پس از آنکه هدایتمان فرمودی منحرف مکن، و از سوی خود رحمتی برما ببخش؛ زیرا تو بسیار بخشنده ای.(آل‌عمران/۸) در علم در مقام گويند: رَبَّنا لا تُزِغْ قُلُوبَنا: پروردگارا، دلهاى ما را به واگذاشتن از دين حق بسوى پيروى باطل مايل مساز بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنا: بعد از آنكه هدايت فرمودى ما را به ارشاد و تكميل عقل و حواس و ارسال رسل و انزال كتب. : چون در مجيد لفظ «ازاغه» وارد شده، بعضى موارد آن و بعضى باشد و بنابر حديث سابق، بايد متشابه را به محكم رد كرد. و «سيد رضى» در تفسير خود نيز همين قسمت را بيان فرمايد كه: اين آيه از متشابهات است، زيرا به لازم آيد خداى تعالى گمراه و منحرف سازد بندگان را از ايمان، و حال آنكه به دلائل محكمه متقنه ثابت شده تنزّه ذات سبحانى از آن؛ زيرا قبيح و نقض غرض، و صدور آن از خداى تعالى است. و نيز چگونه منحرف سازد و حال آنكه ارشاد و دعوت و امر به ايمان و نهى از كفر و ضلالت فرموده. پس واجب آيد به حكم عقل كه ما را گمراه ننمايد از آنچه امر فرموده. بنابراين معنى آيه شريفه را از آيه ديگر اقتباس كنيم، چنانچه فرمايد: فَلَمَّا زاغُوا أَزاغَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ‌، صحت كلام منوط است به اينكه ، غير دوم باشد و الا لغو و بى‌فايده خواهد بود. پس اول منسوب به ، و دوم منسوب به و بايد فعلى باشد مناسب هر يك. اما نسبت به قوم، ميل كردن است از ايمان به كفر و از حق به باطل به خود. اما نسبت به خداى تعالى، ميل دادن است بر سبيل . و شك نيست كه اول، ناشايسته و ؛ و دوم، شايسته و باشد. : بعد از تحقق اين توضیح یا مقدمه، آيه شريفه به يكى از وجوه تفسير شود: 1- ثابت بدار ما را به الطاف خود و زياد فرما ما را از عصمت و توفيق خود، تا منحرف نشويم از حق بعد از آنكه هدايت فرمودى ما را، تا آنكه باشيم ما از منحرف شدگان. 2- پروردگارا بعد از آنكه ما را به الطاف خود هدايت فرمودى به ايمان، و به مدد و توفيق و تسهيل سبيل و بيان و نصب ادلّه و ازاحه علت، ما را بر دين حق و صراط قويم مستقيم گردانيدى، آن را از ما سلب مفرما تا از نهج حق منحرف نشويم و به جهت دوام الطافى كه قلوب ما مستقيم است، از نهج حق به باطل ميل نكنيم. 3- ابو الحسن قاضى القضاة گويد: هر كه سؤال نمايد از پروردگار و بجا نياورد به اوامرى را، البته دلالت ندارد مسئلت او بر صدور آن فعل از حق تعالى؛ پس معنى آيه آنكه: شديد مفرما محنت تكليف را كه مؤدى شود به انحراف قلوب ما، بعد از هدايت. 4- مراد آنكه پروردگارا قلوب ما را از ثواب و رحمت خود كه به ايمان و شرح صدر حاصل گردد، به ضدّ آن از عقاب و نقمت كه به سبب كفر و ضيق صدر استحقاق يابد. تتمه: چون انسانى مايل به و لذات است و غالبا و عبادت حق، ناملايم طبع باشد و نفس امّاره و شياطين انسى و جنى وسوسه نمايند، و ممكن است شخص را بتدريج از هدايت و صراط مستقيم منحرف سازند، بنابراين لازم است استمداد از حضرت احديّت در ثبات و استقامت و حفظ از ضلالت و غوايت. «عياشى» از عليه السّلام روايت نموده فرمود: كنيد رَبَّنا لا تُزِغْ قُلُوبَنا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنا (الخ) را، و مأمون نشويد از زيغ و ميل قلب به باطل‌( تفسير عيّاشى، ج1، ص 164، ح 9 _و نیز_ تفسير صافى، ج1، ص 320). وَ هَبْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً: و بخشش فرما ما را از جانب خود، لطفى كه به واسطه آن مرتبه زلفى و درجه عليا را نزد تو حاصل نموده، به رستگارى و نيكبختى خوشوقت گرديم و توفيقى بر و كه محض رحمت و رحمت محض است. تا از تشكيكات و شبهات مستخلص شده بر صراط مستقيم راسخ و ثابت شويم كه به هيچوجه شائبه انحراف به آن راه نيابد، زيرا ثبات در ايمان نيست مگر به لطف و عنايت تو. إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ‌: بدرستى كه ذات يگانه تو مى‌باشد. تفسير اثنی عشرى، ج‌2، ص: ۲۱_۲۳ •┈••✿🌸✿••┈• @moeze1 •┈••✿🌸✿••┈•
👈ترک دوستی با غافلان وَيَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَى يَدَيْهِ يَقُولُ يَا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا(۲۷)يَا وَيْلَتَى لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا(۲۸)لَقَدْ أَضَلَّنِي عَنِ الذِّكْرِ بَعْدَ إِذْ جَاءنِي وَكَانَ الشَّيْطَانُ لِلْإِنسَانِ خَذُولًا(۲۹) روزی که ، دو دست خود را از شدت اندوه و حسرت به دندان می گزد. او می گوید: ای کاش همراه این پیامبر راهی به سوی حق برمی‌گرفتم، (۲۷) ای وای، کاش من فلانی را که سبب بدبختی من شد به دوستی نمی‌گرفتم، (۲۸) بی تردید [او] مرا از قرآن، پس از آن که برایم آمد، کرد. و شیطان همواره انسان را پس از گمراه کردنش تنها و بی یار در وا می گذارد. (فرقان/۲۹) : نتیجه ای جز و نخواهد داشت. پیشتر نیز اشاره شد که یکی از مهم ترین عوامل ، هم نشینی با غافلان و شرکت در و بیهوده است. این گونه دوستی‌ها ریشه های ایمان را در دل آدمی خشکانده و قلب وی را می میراند. آیه ی فوق بیان گر فریاد تلخ حسرت و پشیمانی است که برخی انسان ها در از دوستی با غافلان و گنه پیشگان بلند خواهند کردند. : 《الجليس الصالح خير من الوحدة و الوحدة خير من جليس السوء؛ بهتر از و تنهایی بهتر از است.》 امالی طوسی، ص۵۳۵، ح۱۱۶۲ •┈••✿🌸✿••┈• @moeze1 •┈••✿🌸✿••┈•
هدایت شده از حمزه جعفری
👏💞میلاد پر نور و سرور حضرت کریم صلوات الله علیه بر شیعیان و روزه‌داران مبارک باد💞👏 امشب شب تغییر در ضرب المثل هاست گر گدا کاهل بود، آقا است! •┈••✿🌸✿••┈• @moeze1
هدایت شده از ذاکِـــریـــن
@cinava_ir-karimi(4).mp3
5.87M
🎧 فوق العاده شنیدنی❣ 🎼 با خوب و بد گدا میسازه... 🎤 🌙 (ع) 🔹کانال : 🆔 : @Channel_zakerin
پهن شد سفره ی احسان، همه را بخشیدی باز با لطف فراوان همه را بخشیدی ابر وقتی که ببارد همه جا می بارد رحمتت ریخت و یکسان همه را بخشیدی گفته بودند به ما سخت نمیگیری تو همه دیدیم چه آسان همه را بخشیدی یک نفر توبه کند با همه خو میگیری یک نفر گشت پشیمان همه را بخشیدی این گنهکاری امروز مرا نیز ببخش تو که ایام قدیم ، آنهمه را بخشیدی  حیف از ماه تو که خرج گناهان بشود تو همان نیمه ی شعبان همه را بخشیدی داشت کارم گره میخورد ولی تا گفتم " جان آقای خراسان " همه را بخشیدی بی سبب نیست شب جمعه شب رحمت شد مادری گفت "حسین جان " همه را بخشیدی علی اکبر •┈••✿🌸✿••┈• @moeze1 •┈••✿🌸✿••┈•
👈بهترین دعا پیش از افطار از نگاه صلوات الله علیه بهترین دعا « اللهم رب النور العظیم » که معروف به دعای عهد می باشد.  طبق روایتی از امام صادق علیه السلام، جبرئیل امین به حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرموده است: یا محمد! کسی که در ماه رمضان با این دعا قبل از افطار دعا کند، خداوند دعاهای او را مستجاب، نماز و  روزه ی او را قبول و ده دعای او را بر آورده می نماید، گناهان او را می بخشد غم و  غصه ی او را از بین می برد و گرفتاری‌هایش را برطرف می کند، حاجت او را برآورده می نماید، او را به مقصودش می رساند، عمل او را با عمل صدیقین و پیامبران بالا می برد و در روز قیامت چهره ی او درخشان تراز ماه شب چهارده خواهد بود.  به نقل از •┈••✿🌸✿••┈• @moeze1 •┈••✿🌸✿••┈•
👈نمازمخصوص شبهای‌قدر فراموش‌نشود🤲 که‏ در هر رکعت پس از سوره « »، « » خوانده، و پس از فراغت از نماز بگوید، در است: که از جاى برنخیزد تا خدا و و را . (سایر اعمال مخصوص و مشترک شب‌های قدر را از پیگیری کنید.) •┈••✿🌸✿••┈• @moeze1 •┈••✿🌸✿••┈•
رویم نمی‌شود که بگویم با این همه گناه ولیکن خدا ببخش شاید دلت گرفته از این توبه های سست این‌بارِ چندمین ولی آخر بیا ببخش ای مهربان عرش نشین ای همیشه خوب این بنده ی به خاکِ غم افتاده را ببخش شاید چنان بدم که نمی‌خواهی ای عزیز! از جرم‌هام بگذری، اما چرا؟ ببخش حالا تو هستی و من و تصمیم آخرت یا غرق کن درون عذابم...ویا ببخش کوه گناه خالص و خوبی همه ریا رویم نمی‌شود که بگویم •┈••✿🌸✿••┈• @moeze1 •┈••✿🌸✿••┈•