eitaa logo
مفلحون
753 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
زن در آینه جلال و جمال 💠 زن در عرفان ▫️ راه های ترقی و تعالی انسان متفاوت است، یكی و دیگری است، و زنان در راه ذكر و مناجات كه راه دل است و راه عاطفه و شور و علاقه و محبت است اگر موفق ‏تر از مردها نباشند یقیناً همتای مردها هستند. و آن راه، راه اساسی است. اما راه فكر راه فرعی است زیرا كه راه فكر، راه گسترده و همه‏ گیر نیست. بسیاری از افراد جامعه هستند كه گرچه شهر نشینند اما توفیق فراگیری درس و بحث را نداشته و ندارند، اما راه موعظه و و مناجات برای همه باز است. «علم الدراسة» برای همه میسور نیست، ولی «علم الوراثة» برای همه مقدور است و «علم الفراسة» برای همه میسور. ▫️ علم ‏الدراسه همین است كه انسان در مجامع علمی شركت كند، درسی بخواند و فاضل و عالم بشود، اصطلاحاتی را فرا بگیرد و بعد از مدتی هم دوران پیری او فرا می‏رسد و هر چه در مدرسه‏ها خوانده است همه آنها یكی پس از دیگری از یادش می ‏رود. در دوران نوجوانی كم ‏كم یاد می ‏گیرد و در جوانی این معلومات را چند صباحی حفظ می‏ كند و بعد كه دوران كهولت فرا رسید و به شیخوخیت سرازیر شد به تدریج از یاد می ‏برد. این سه مرحله همان سه مقطعی است كه برای همگان در قرآن كریم تنظیم گردیده است. خدای سبحان می ‏فرماید: (اللَّه الّذی خلقكم من ضعف ثمّ جعل من بعد ضعف قوّة)؛ خداست آن كس كه شما را از آغاز ناتوان آفرید، آنگاه پس‏از ناتوانی قوّت بخشید. شما را اول از ضعف آفرید بعد از دوران ضعف برای شما قوت و قدرت خلق كرد. (ثمّ جعل من بعد قوّة ضعفاً وشیبة)؛ و پس از توانایی ناتوانی و پیری داد. ▫️ انسان گاهی در دامنه كوه است گاهی بالا می ‏رود بر روی قله كوه و گاهی هم از قلّه كوه به دامنه دیگری بر می ‏گردد این سه مقطع برای هر زن و مرد در قرآن تنظیم شده است كه اول ضعف است بعد قدرت است سپس ضعفی دیگر. اول دوران فراگیری، بعد مرحله حفظ و نگهداری، سپس دوران از دست دادن تمام فراگرفته ‏ها است. «من هر چه خوانده ‏ام همه از یاد من برفت» این عبارت حقیقت علم‏ الدراسه است. 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص197 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 525 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات... ب. حمایت معنوی حفظ آبروی مؤمن: ... امام باقر (ع) فرمود: برادر مسلمانت را دوست بدار... پشتیبان او باش، چنان ‌كه او پشتیبان توست. در غیابش آبروی او را حفظ كن و اگر حاضر است، دیدارش كن و او را بزرگ و گرامی بشمار... و هرگاه گرفتار شد یاریش كن و برایش چاره‌اندیشی كن.[1] [1] . أَحْبِبْ أَخَاكَ الْمُسْلِمَ ... كُنْ لَهُ ظَهْراً فَإِنَّهُ لَكَ ظَهْرٌ؛ إِنْ غَابَ فَاحْفَظْهُ فِى غَیبَتِهِ وَ إِنْ شَهِدَ فَزُرْهُ وَ أَجِلَّهُ وَ أَكْرِمْهُ ... وَ إِنِ ابْتُلِى فَاعْضُدْهُ وَ تَمَحَّلْ لَه (مشكاة الانوار، ص181). 📚 مفاتیح الحیات ص 318 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
🖼 ؛ 📝 امید غریبان تنها کجایی؟ ▪️ ؛ رسانه‌ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
همه مادر دارن من ندارم - کربلایی‌محمدحسین پویانفر.mp3
9M
🔊 | تنظیم 📝 همه مادر دارن من ندارم... 👤 کربلایی‌محمدحسین 📌 ۱۴۰۱ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سیدحجت بحرالعلومی.mp3
8.5M
📝 کجایی همه دار و ندارم اللّهم عجل لولیک الفرج💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 حریم اقتدار 🔸 ذیل آیه ﴿خُذُوا ما آتَیناكُمْ بِقُوَّةٍ﴾ از وجود مبارك سؤال كردند كه «أَقُوَّةٌ فِی الْأَبْدَانِ أَمْ قُوَّةٌ فِی الْقُلُوبِ»؛ یعنی اینكه خدا فرمود: ﴿خُذُوا ما آتَیناكُمْ بِقُوَّةٍ﴾، همان خطابی است كه به یحیای زاهدی كه جنگجو نیست می‌ دهد یا وسیع ‌تر از آن است؟ فرمود وسیع ‌تر از آن است! 🔸 حكومتی نداشت؛ نه داوود گونه بود نه سلیمان ‌گونه؛ نه جنگی داشت نه رهبری انقلاب را به عهده داشت. قرآن می فرماید به یحیی گفتیم: ﴿یا یحْیی‏ خُذِ الْكِتابَ بِقُوَّةٍ﴾؛ اما به شما می ‌گوییم هم كار یحیی را بكنید و هم كار داوود را؛ اگر ﴿قَتَلَ داوُدُ جالُوتَ﴾، شما هم كار داوود را بكنید که ﴿وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ﴾ و هم كار یحیی را بكنید كه با قوّه بگیرید. وقتی از حضرت سؤال كردند: «أَ قُوَّةٌ فِی الْأَبْدَانِ أَمْ قُوَّةٌ فِی الْقُلُوبِ»، حضرت فرمود: «فِیهِمَا جَمِیعاً». 🔸 بنابراین ـ دولت و ملت و سراسر مملكت ـ این است كه این معارف الهی را یحیی ‌گونه بگیریم كه ﴿یا یحْیی‏ خُذِ الْكِتابَ بِقُوَّةٍ﴾؛ هم كار یحیی را باید انجام بدهیم که ﴿یا یحْیی‏ خُذِ الْكِتابَ بِقُوَّةٍ﴾ و هم كار داوود را باید انجام بدهیم که ﴿قَتَلَ داوُدُ جالُوتَ﴾؛ اینها كارهای ماست. این ﴿وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ﴾ هم به كار دارد هم به كار دارد هم به كار دارد هم به كار دارد، تا این ملت به حدی از نصاب برسد كه ﴿وَ لْیجِدُوا فیكُمْ غِلْظَةً﴾ باشد. 📚 سوره مبارکه فصلت جلسه 16 تاریخ: 1394/01/31 🆔https://eitaa.com/moflehoon
انسان شناسی ۱۴۱ - استاد شجاعی، استاد میرباقری.mp3
12M
🔊 | سلسله 📝 ۱۴۱ 👤 استاد 🌱 مهمترین، کاربردی‌ترین، ارزشمندترین و ضروری‌ترین نعمت خدا به انسان چیست؟ ✨ وظیفه انسان در برابر چنین نعمت یا امانتی چه می‌باشد؟ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🔺 تیم طراحی و برنامه نویسی (EbYam.ir) 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غلامی تو را از مادرت زهرا طلب کردم...🥀 👤 زیبای «مادر سلطان» با نوای حاج‌سیدمجید تقدیم نگاهتان ◽ ؛ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
▫️ زن در آینه جلال و جمال 💠 زن در عرفان ▫️ هر كمالی را كه ذات اقدس اله در قرآن نقل می ‏كند، فرعِ می‏ داند حتی علومی چون فقه و اصول، تفسیر، فلسفه و عرفان را كه جزو بالاترین علوم اسلامی ‏اند، فرع تقرّب الی ‏ا للَّه می ‏داند... . 🆔https://eitaa.com/moflehoon
زن در آینه جلال و جمال 💠 زن در عرفان ▫️ هر كمالی را كه ذات اقدس اله در قرآن نقل می ‏كند، فرعِ می‏ داند حتی علومی چون فقه و اصول، تفسیر، فلسفه و عرفان را كه جزو بالاترین علوم اسلامی ‏اند، فرع تقرّب الی اللَّه می ‏داند. در این كه آیا خود علم، كمال است و آیا قرآن كریم كه عالم را بالاتر از جاهل می ‏داند و می‏ فرماید: (قل هل یستوی الّذین یعلمون والّذین لا یعلمون)؛ بگو آیا كسانی كه می ‏دانند و كسانی كه نمی ‏دانند مساوی هستند؟ اصلی از اصول قانون اساسی دین را بیان می ‏كند یا تبصره ‏ای است بر اصل دیگر؟ در پاسخ باید گفت كه این یك اصل نیست، بلكه یك تبصره است. فرق اصل و تبصره آن است كه اصل، مستقل است و تبصره را در ذیل یك اصل می ‏نویسند. ▫️ آیه مباركه سوره زمر یك اصلی دارد و یك تبصره، اصلش همان ناله و لابه و ضجّه و تقوا و پرهیزكاری و وارستگی در پیشگاه ذات اقدس اله است و ذیل این اصل، اشاره به مقام علم و عالم است. قرآن می ‏فرماید: (أمّن هو قانت آناءَ اللّیل ساجداً وقائماً یحذر الآخرة ویرجو رحمة ربّه قُل هل یستوی الّذین یعلمون والّذین لا یعلمون انّما یتذكّر أُولو الألباب)؛ آیا آن كسی كه در طول شب در سجده و قیام، اطاعت خدا می‏ كند و از آخرت می ‏ترسد و رحمت پروردگارش را امید دارد؟ بگو آیا كسانی كه می‏دانند و كسانی كه نمی ‏دانند یكسانند؟ تنها خردمندانند كه پند پذیرند. ▫️ اول اصل را مطرح می‏كند و می‏ فرماید: آیا آنها كه شب زنده ‏دارند با دیگران یكسانند؟ آیا آنها كه اهل ركوع و سجودند، آنها كه اهل قنوت و خضوع و تواضع و بندگی و بردگی در ساحت قدس اله هستند با دیگران همتایند؟ آیا آنها كه به رحمت خدا امیدوارند و از آینده خودشان نگرانند، با دیگران همسانند؟ آنگاه در ذیل این اصل به عنوان تبصره می ‏فرماید: آیا عالم و غیر عالم برابرند؟ معلوم می شود منظور علمی است كه تبصره آن اصل باشد، یعنی اول قنوت، خضوع، بندگی در ساحت قدس اله، اول ناله شبانه كردن، به رحمت خدا امیدوار بودن و از آینده خود ترسیدن و بعد عالم شدن، كه اگر آن اصل نباشد این علم، وبالی بیش نیست. 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص209 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 526 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات... ب. حمایت معنوی پاداش حفظ آبروی مؤمن: امام صادق (ع) فرمود: اگر از برادر ایمانی، نزد كسی غیبت شود و او یاریش كند خدا او را در دنیا و آخرت یاری می ‌كند و اگر او را یاری و از او دفاع نكند در حالی كه توانایی دارد، خدا در دنیا و آخرت خوار و حقیرش می ‌كند.[1] ابوبصیر گوید: به امام باقر (ع) گفتم: مردی از یاران ما از گرفتن زكات شرم دارد و من بدون آنكه نام آن را ببرم به او زكات می ‌پردازم. فرمود: به او بپرداز و نامی از زكات نبر و مؤمن را خوار مكن.[2] [1] . (عدة الداعی، ص191). [2] . (الكافى، ج3، ص564). 📚 مفاتیح الحیات ص 318 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon