eitaa logo
مفلحون
750 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 تلاش و عمل 🔸 ما تا در دنیا نفس می‌ كشیم نباید بگوییم همه كارها از راه غیب باید حل بشود، برای اینكه دنیا است. خدای سبحان به مریم (سلام الله علیها) از راه ‌های غیب نعمت ‌های فراوانی داد؛ خب ﴿كُلَّمَا دَخَلَ عَلَیهَا زَكَرِیا الْمَحْرَابَ وَجَدَ عِنْدَهَا رِزْقاً﴾ بود, از راه غیب ﴿فَتَمَثَّلَ لَهَا بَشَراً سَوِیاً﴾ بود, اینکه از راه غیب مادر شد بود. حالا كه همه اینها قدم به قدم از راه غیب بود، این «جذع نخله» این درخت خشك خرما به هر وسیله ‌ای كه بود پر بار شد، اینجا دیگر خدای سبحان به مادر عیسی (سلام الله علیهما) می ‌گوید تو هم دستی دراز كن این شاخه را تكان بده تا این خرما بریزد: ﴿وَهُزِّی إِلَیكِ بِجِذْعِ النَّخْلَةِ تُسَاقِطْ عَلَیكِ رُطَباً جَنِیاً﴾. خب همه آن كارهای مهم را خدا از راه غیب انجام داد؛ اگر این جذع را پرمیوه كرد، آیا این شاخه و خوشه را نمی ‌تواند كمی پایین بیاورد تا در دسترس قرار بگیرد؟! اما فرمود تو هم بالأخره دستی تكان بده تو هم كاری بكن. انسان تا زنده است ولو انبیا, اولیا و ائمه (علیهم السلام) باشند مسئولیتی دارند. 🔸 خب این خدایی كه با امر حاضر به مادر موسی می ‌گوید بچه را بینداز در دریا و به امر غایب به خود دریا می‌ گوید ببر درِ خانه فرعون، خب آیا از این به بعد نمی ‌تواند از راه غیب و بدون زحمت خواهر و مادر موسی، این بچه را به مادر برگرداند؟ خب یقیناً می ‌تواند؛ اما مادر هم باید تلاش و كوششی بكند؛ مادر تلاش و كوشش كرد خواهر كرد، بالأخره این فرزند به مادر برگشت. 🔸 تا زنده ‌ایم یك كار باید از طرف ما باشد؛ این‌چنین نیست كه انسان ولو پیغمبر هم كه باشد دست روی دست بگذارد و همه كارها از راه غیب حل شود؛ این طور نیست! هر اندازه كاری از انسان ساخته است باید آن را انجام بدهد. 📚 سوره مبارکه قصص جلسه 5 تاریخ: 1391/07/05 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🔺 تیم طراحی و برنامه نویسی (EbYam.ir) 🆔https://eitaa.com/moflehoon
زن در آینه جلال و جمال 💠 زن در برهان ▫️ وقتی عقل در فرهنگ قرآن تبیین شد آنگاه باید دید که زن عاقل تر است یا مرد، یا همتای هم اند. برای این منظور باید شواهد و قصص تاریخی را از دیدگاه قرآن کریم تحلیل کرد... . 🆔https://eitaa.com/moflehoon
زن در آینه جلال و جمال 💠 زن در برهان ▫️ وقتی عقل در فرهنگ قرآن تبیین شد آنگاه باید دید که زن عاقل تر است یا مرد، یا همتای هم اند. برای این منظور باید شواهد و قصص تاریخی را از دیدگاه قرآن کریم تحلیل کرد. بین قصه گویی در فرهنگ قرآن، و بیان قصه های تاریخی بشر، فاصله ای قابل توجه وجود دارد. چه این که در قصه های تاریخی غالباً سند قطعی برای یکی از دو طرف نیست، زیرا اینها قضایای شخصی است، البته از گزارش چند قضیه شخصی می توان یک اصل کلی را استنباط کرد، ولی استنباط نیز گاهی قطعی است و گاهی ظنی. اما قرآن کریم همین استنباط را فلسفه قصه می شمارد و آن را به صورت جزم و قطع ذکر می کند. قرآن در مقام بیان اصلی کلی در جریان حضرت یوسف می فرماید: « انّه من یتّق ویصبر فانّ اللَّه لا یضیع أجر المحسنین » کسی که تقوا و صبر پیشه نماید پس خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نمی کند. ▫️ گرچه جریان یوسف ـ سلام اللَّه علیه ـ یک قضیه شخصیه است اما قضیه شخصیه ای است که وحی آن را تبیین می کند و با گزارش های تاریخی دیگران فرق دارد. تاریخ نویسان وقتی قضایای تاریخی را ارائه می دهند از یک مبدأ گمان پرور سخن می گویند ولی وقتی وحی، یک قضیه تاریخی را ارائه می دهد اصل کلی را به عنوان یک گزارش عینی با ذکر نمونه جزئی ارائه و اعلام می دارد. در داستان حضرت یوسف ـ سلام اللَّه علیه ـ وقتی آن حضرت به مقصد رسید و برادر را در کنار خود دید فرمود: این موفقیت مخصوص من نیست و این گونه نیست که افاضه فیض ذات اقدس اله، اختصاص به من داشته باشد، بلکه به عنوان یک اصل کلی برای همه پرهیزکاران است « من یتّق ویصبر فانّ اللَّه لا یضیع أجر المحسنین » . ▫️ اگر شواهد استنباط های قرآن کریم کاملاً ملحوظ باشد، از حدّ مظنه می گذرد و به حد جزم می رسد، به شرط آن که مستنبط همه موارد را ملحوظ داشته باشد. در صورتی که اخبار گزارشگران بشری احیاناً با مظنه همراه است چون غالباً در حد استقراء است. ولی در قصه های قرآنی، چون خدای سبحان در کنار داستان یک اصل کلی را ارائه می دهد معلوم می شود که این مورد خاص، نمونه ای از آن اصل کلی است و قضیه اتفاقیه نیست بلکه مصداق یک جامع حقیقی و فرد یک کلی است و البته اسلوب کتاب جاوید باید بر این باشد. قرآن کریم قصه هایی را که بازگو می کند، در ضمن بیان سرگذشت انبیا، برخورد آنان را با طاغیان روزگار نیز تبیین می نماید. بسیاری از انبیا آمدند و طاغوتیان عصرشان را وعده و وعید دادند اثر نبخشید تا سرانجام: « غشیهم من الیمّ ما غشیهم » از دریا آنچه آنان فرو پوشانید، فرو پوشانید. یعنی عذاب الهی دامنگیرشان شد. ▫️ این همه پیام حضوری را موسی و هارون ـ سلام اللَّه علیهما ـ برای درباریان آل فرعون تبیین کردند هیچ اثر نکرد. آن همه معجزات حسی بی شمار را به اینها نشان دادند، هیچ اثر نکرد بلکه در مقابل، آنها بسیاری از قوم بنی اسرائیل را کشتند و اسیر گرفتند و آرام نشستند و فخرشان این بود که ما پسران این قوم را ذبح کردیم و دخترانشان را زنده نگهداشتیم همانطور که در قرآن می فرماید: « یذبّحون أبناءکم ویستحیون نساءکم » پسران شما را سر می بریدند و زنهن را زنده نگه می داشتند. ▫️ این قضایا به صورت های گوناگون در مورد حضرت مسیح و خلیل و بسیاری از انبیای ابراهیمی ـ علیهم الصلوة والسلام ـ نیز تکرار شده است. اما وقتی نوبت به ملکه سبا می رسد یک نامه از حضرت سلیمان که وعده اش با وعید آمیخته بود و تهدیدش با نوید همراه بود به وی رسید، او برای پذیرش حق آماده شد، در حالی که آن زن، قدرتش از سلاطین دیگر کمتر نبود اما عاقل تر از سایر مردها بود. ▫️ اگر راه اندیشه و کلام و راه برهان وعقل نظر برای مرد گشوده تر از زن باشد، معلوم نیست در راه دل و عرفان و قلب و موعظه مرد قوی تر از زن باشد بلکه در این راه زن قوی تر از مرد است و مناجات و موعظه در زن بیش از مرد اثر می گذارد و این راهی است عمومی تر و کارآمدتر و مؤثرتر و با کاربردی وسیع تر. پس در راهی که انسان زودتر و بهتر به مقصد می رسد در آن راه زن، یا یقیناً موفق تر از مرد است یا حدّاقل همتای مرد است. 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص284 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سینه‌زن زیر عَلَم فاطمه است...💔🥀 👤 زیبای «به نام نامی فاطمه» با نوای کربلایی‌محمدحسین تقدیم نگاهتان ◽ ؛ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
MakaremAkhlaq-52_14010920-20221211 - @ShiaTowhid.mp3
10.54M
حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه ۵۲ | ۱۴۰۱/۹/۲۰ ~ ۳۱ دقیقه | ۱۰ مگابایت ـــــــــــــــــــــــــ فهرست زمانی مطالب؛ • 00:53 توجه بُعد نوری انسان به آفریدگار و مبدأ هستی • 07:45 اصل مراقبت در جهانی تاریکی‌پایه • 13:15 خروج از تاریکی کینه و حسادت با محبت‌ورزی • 18:10 بدگمانیِ پیروان حق و تبدیل آن به وثوق •• 26:24 پرهیز از بدگمانی به اهل ایمان ‎ـــــــــــــــــــــــــ ‎اینجا «» است؛ ‎|| ‌‎ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 532 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات... ب. حمایت معنوی یاری مسلمان: رسول خدا (ص) فرمود: هركس به فریاد برادر مسلمانش برسد تا او را از غم و اندوه و گرفتاری برهاند خدا برایش ده حسنه می ‌نویسد و او را ده درجه بالا می ‌برد و ثواب آزادسازی ده برده را به وی عطا می‌كند و ده بلا از او دور می ‌كند و برای او ده شفاعت در قیامت آماده می ‌كند.[1] رسول خدا (ص) همواره می‌ فرمود: یاری مسلمان خیر است و اجر آن از یك ماه روزه و اعتكاف در مسجد حرام بیشتر است.[2] [1] . (ثواب الأعمال، ص148). [2] . ... إِنَّ مُعَاوَنَةَ الْمُسْلِمِ خَیرٌ وَ أَعْظَمُ أَجْراً مِنْ صِیامِ شَهْرٍ وَ اعْتِكَافِهِ فِى الْمَسْجِدِ الْحَرَام (بحار الانوار، ج75، ص217ـ 218). 📚 مفاتیح الحیات ص 321 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو اُمّ اَبیهایی و اُمّ النُّجَبایی... 💔🥀 👤 زیبای «مادر سادات» با نوای کربلایی‌محمدحسین تقدیم نگاهتان ◽ ؛ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
🖼 ؛ 📝 پناهی از این خیمه بهتر ندارم ▪️ ؛ رسانه‌ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 اهل البیت ▫️ با توجه به قراین داخلی و خارجی، ﴿اَهلَ البَیتِ﴾ در این آیه [33 احزاب]، مصادیق خاصی دارد و معنای لغوی آن، مراد نیست. مرحوم استاد علامه طباطبایی ذیل این آیه می ‏فرماید: در عرف قرآن لفظ ‏البیت اسم خاص برای است و... . 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 اهل البیت ▫️ با توجه به قراین داخلی و خارجی، ﴿اَهلَ البَیتِ﴾ در این آیه [33 احزاب]، مصادیق خاصی دارد و معنای لغوی آن، مراد نیست. مرحوم استاد علامه طباطبایی ذیل این آیه می ‏فرماید: در عرف قرآن لفظ ‏البیت اسم خاص برای است و بر دیگران اطلاق نمی ‏شود، هر چند كه از اقربا و خاصّان آن حضرت باشند و به حسب عرف عام، اطلاق «أهل‌ البیت» بر آن‏ها نیز صحیح باشد. ▫️ به هر حال كسانی از اهل بیت شمرده می ‏شوند كه لازم با پیامبر اكرم (صلّی الله علیه وآله وسلّم) را دارا باشند. پیامبر اكرم (صلّی الله علیه وآله وسلّم) به عنوان مفسّر و مبین رسمی وحی، به صورت‏های گوناگون حضرت علی، فاطمه، حسن و حسین (علیهم‌السلام) را معرفی كرد. عمل آن حضرت نشان می ‏دهد كه آن بزرگواران، این سنخیت روحی را دارا بودند. ▫️ سایر ائمّه (علیهم‌السلام) نیز از این سنخیت برخوردارند، بنابراین، آنان نیز مصداق خواهند بود. بدین ترتیب ادعای شیعه كه تمام امامان (علیهم‌السلام) را از اهل ‏بیت می ‏دانند، اثبات می ‏شود. امام حسین (علیه‌السلام) از امام علی (علیه‌السلام) نقل كرده است: بر رسول خدا (صلّی الله علیه وآله وسلّم) وارد شدم، در حالی كه در خانه امّ سلمه بود و بر او نازل شده بود. رسول خدا (صلّی الله علیه وآله وسلّم) به من فرمود: یا علی! این آیه درباره تو و نوه‏ هایم (حسن و حسین) و همتایی قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) امامان بعد از توست. گفتم: یا رسول الله! امامان بعد از من چند نفرند؟ فرمود: یا علی! اوّل آن‏ها تو هستی، سپس فرزندانت حسن و حسین و بعد از حسین فرزندش علی و... . اسامی دوازده امام به همین ترتیب بر ساق عرش نوشته شده است. از خدای سبحان پرسیدم: این افراد چه كسانی هستند؟ فرمود: ای محمّد! این‏ها امامان بعد از تو هستند كه مطهّر و معصوم ‌اند و دشمنانشان ملعون. 📚 همتایی قرآن و اهل بیت (علیهم السلام)، ص177. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
🏴 ؛ 🖤 چگونه مرگ یک مادر چهل‌تن متهم دارد 🌱 با قراردادن این عکس به عنوان پروفایل خود و انتشار آن به این پویش فاطمی بپیوندید. 📤 دانلود با کیفیت (استوری) 📤 دانلود با کیفیت (پس‌زمینه) رسانه‌ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
📱 سایز (کیفیت بالا) رسانه‌ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
📱 سایز (کیفیت بالا) رسانه‌ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - کربلایی‌سیدحجت بحرالعلومی.mp3
8.5M
📝 ما منتظر منتقم فاطمه هستیم اللّهم عجل لولیک الفرج ❤️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 کهنسالی 🔸 در سوره مباركه «یس» فرمود: ﴿مَن نُعَمِّرْهُ نُنَكِّسْهُ فِی الْخَلْقِ﴾؛ این به عنوان موجبه كلیه است و نقص نیست. خب یك آدم پیر اگر ضعیف بشود اینكه نقص نیست، این الآن باید بارِ كمتری داشته باشد و به فكر خودش باشد، این باید به فكر رفتن باشد نه به فكر خوردن و خوابیدن! 🔸 می فرماید ما وسایل خوردن و خوابیدن را از او می ‌گیریم كه این بیدار باشد، این چیز خوبی است! نفرمود «من نعمّره ننكّسه فی الأمر»، فرمود: ﴿فِی الْخَلْقِ﴾؛ اما آن كسی كه جنبه «فی الأمر» او یعنی جنبه روحش ضعیف می ‌شود، این یك نحو عذاب است. 🔸 این را به نحو موجبه جزئیه فرمود، فرمود: ﴿وَ مِنكُم مَن یرَدُّ إِلَی أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِكَیلاَ یعْلَمَ مِن بَعدِ عِلْمٍ شَیئاً﴾؛ بعضی ها هستند كه در دوران پیری خرفت می ‌شوند، این عذابی است؛ این یك كودك نود ساله است! مثلا وقتی شد می ‌خواهد حرف بزند می‌گوید ما وقتی كه جوان بودیم این قدر می ‌خوردیم! الآن هم حرفش همین است؛ خب این یك بچه هشتاد ساله است، یك بچه نود ساله است! فرمود همان مقدار فهمی هم كه دارد از او می ‌گیریم: ﴿وَ مِنكُم مَن یرَدُّ إِلَی أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِكَیلاَ یعْلَمَ مِن بَعْدِ عِلْمٍ شَیئاً﴾؛ نه اینکه همه ‌تان این طور می ‌شوید؛ آنهایی كه با قرآن بودند، با روایت بودند، اینها ولو در دوران پیری هم باشند، عاقل ترند، محترم ترند. 📚 سوره مبارکه اسراء جلسه 25 تاریخ: 1386/10/04 🆔https://eitaa.com/moflehoon