eitaa logo
مفلحون
742 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
مسیر عاقبت بخیری جز محبت علی و زهرا نیست - حاج‌سیدمجید بنی‌فاطمه.mp3
4.71M
🔊 📝 مسیر عاقبت‌ بخیری جز محبت علی و زهرا نیست... 👤 حاج‌سیدمجید 📌 ؛ ۱۴۰۱ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 رفته بودی که بیایی، چقدر طول کشید... 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
‍ بسم الله الرحمن الرحیم 📋 به همه آنچه می خواهند، نمی رسند!؛ آیه تشبیه زیبایی دارد، انسانها همگى زارعند و اين جهان مزرعه ماست. در مورد كشتكاران آخرت مى فرماید: زراعت او را افزون مى كنيم. ولى نمى گويد از بهره دنيا نيز بى نصيبند، اما در مورد كشتكاران دنيا مى گويد: بخشی از آن را كه مى خواهند به آنها مى دهيم ، بعد مى افزايد در آخرت هيچ نصيب و بهره اى ندارند. یعنی نه دنياپرستان به آنچه مى خواهند مى رسند و نه طالبان آخرت از دنيا محروم مى شوند، اما با اين تفاوت كه گروه اول با دست خالى به سراى آخرت مى روند و گروه دوم با دستهاى پر! 🔷 آیه روز: مَنْ كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِي حَرْثِهِ وَ مَنْ كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الدُّنْيَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَ مَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ نَصِيبٍ (شوری / آیه 20) 🔶 ترجمه: كسي كه زراعت آخرت را بخواهد به او بركت مي‏دهيم، و بر محصولش مي‏افزائيم، و آنها كه فقط كشت دنيا را مي‏طلبند كمي از آن به آنها مي‏دهيم اما در آخرت هيچ نصيبي ندارند! 📹 رسانه: نکته مهمی که آیه به آن اشاره دارد، این است که بنا نیست انسان به تمام خواسته های خودش در دنیا برسد. در همین رابطه در تصویر زیر سخنی از عارف واصل، حضرت آیت الله بهجت (ر ه) آورده شده است که در تایید این نکته است و البته نتیجه اخلاقی زیبایی از آن گرفته شده است. 📅 شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ، ، 🌼🌼 🆔https://eitaa.com/moflehoon
غفلت مُهلِک - آیت الله العظمی جوادی آملی.mp3
2.09M
💠 غفلت مُهلِک 🔸 پیروی از هوا انسان را از راه خدا باز می ‌دارد. چطور می ‌شود كه انسان پیرو هوا می ‌شود؟ تحلیلی كه قرآن ارائه می ‌كند این است كه اگر كسی صحنه محاكمه را منكر باشد یا صحنه محاكمه معاد را منكر نباشد ولی از یاد ببرد، چنین آدمی رهاست. 🔸 اگر كسی نداند كه مسئول است، اگر نداند كه این و این عمل دامن گیر او می‌ شود و او را به هر سَمتی كه بخواهد می ‌برد، اگر به این معتقد نیست یا از یادش رفته است، خود را رها می ‌پندارد. 🔸 فرمود: ﴿إِنَّ الَّذینَ یضِلُّونَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذابٌ شَدیدٌ﴾، چرا؟ ﴿بِما نَسُوا یوْمَ الْحِسابِ﴾؛ آنكه جلوی آدم را می‌ گیرد مسئله معاد است، آن چیزی که جلوی هوا را می ‌گیرد اعتقاد به محكمه است. انسان اگر بداند که آبرویش فوراً می ‌رود، آن كار را انجام نمی دهد؛ اگر كسی بداند عمل زنده است و آبروبَر است دست به خلاف نمی ‌زند. 🔸 فرمود: ﴿إِنَّ الَّذینَ یضِلُّونَ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذابٌ شَدیدٌ﴾، چرا؟ برای اینكه محكمه را فراموش كردند. كسی كه ـ معاذ الله ـ معتقد به نیست یا معتقد است ولی معاد را فراموش كرده، گرفتار پیروی هوا می‌ شود. درست است كه معاد همان رجوع به مبدأ است؛ اما اثر تربیتی مربوط به اعتقاد به معاد است; یعنی اگر كسی بداند كه ، مواظب كار خودش است. 📚 سوره مبارکه ص جلسه 5 تاریخ: 1393/02/20 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔https://eitaa.com/moflehoon