eitaa logo
مفلحون
765 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
انسان شناسی ۲۲٠ - استاد شجاعی، حجت‌الاسلام کاشانی .mp3
11.86M
🔊 سلسله 📝 ۲۲۰ 👤 استاد 🌱 در یافتنِ أفضل الأعمال (بهترین عمل رساننده برای من)، مهمترین فرمول برای انتخاب صحیح، و یا اجتناب صحیح چیست؟ 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 منشأ کرامت 🔸 ... کرامت انسان ذاتیِ او نیست، چون او جانشین و خلیفه کریم است، باید اسمای حسنای «مستخلف ‌عنه» را هم بداند، متّصف بشود، بکند و بکند تا طَرْفی از کرامت ببندد... . 🆔 @moflehoon
اول بشناس - استاد شجاعی .mp3
8.69M
🔊 📝 اول بشناس 👤 استاد 🌺 ایام ولادت رسانه 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 687 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 2. دانشمندان (اساتید و شاگردان) ج. دانش‌طلبان (شاگردان) فضیلت دانش‌طلبان رسول خدا (ص) فرمود: طالب علم نزد خدا از جهادگران، مرزداران، حج‌ گزاران، عمره‌ گزاران، معتكفان و مجاوران خانه خدا برتر است و درختان و بادها و ابرها و دریاها و ستارگان و گیاهان و هر چیزی كه آفتاب بر آن می ‌تابد، برای جوینده علم، طلب مغفرت می ‌كنند. [1] [1]. طَالِبُ الْعِلْمِ أَفْضَلُ عِنْدَ اللَّهِ مِنَ الْمُجَاهِدِینَ وَ الْمُرَابِطِینَ وَ الْحُجَّاجِ وَ الْعُمَّارِ وَ الْمُعْتَكِفِینَ وَ الْمُجَاوِرِینَ وَ اسْتَغْفَرَتْ لَهُ الشَّجَرُ وَ الرِّیاحُ وَ السَّحَابُ وَ الْبِحَارُ وَ النُّجُومُ وَ النَّبَاتُ وَ كُلُّ شَىْ‏ءٍ طَلَعَتْ عَلَیهِ الشَّمْس (ارشاد القلوب، ص164). 📚 مفاتیح الحیات ص 362 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 پاسخ توطئه ؛ آیات این سوره درباره پاسخ نظامی پیامبر به یهودیان بنی نضیر است که با شکست سخت یهودیان همراه است. آیه می فرماید اين مجازات دنيا و آخرت از آن جهت دامنگيرشان شد كه با خدا و رسولش به دشمنى برخاستند. چرا که هر كس به دشمنى با خدا برخيزد خداوند مجازاتش مى كند. زيرا خدا شديدالعقاب است. تـعـبير به (شديد العقاب ) هيچ منافاتى با (ارحم الراحمين ) بودن خداوند ندارد، زيـرا آنـجـا كـه جـاى عـفـو و رحمت است (ارحم الراحمين ) است ، و آنجا كه جاى مجازات و عـقـوبـت اسـت (اشـد المعاقبين ) است. 🔷 آیه: ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ شَاقُّوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَمَنْ يُشَاقِّ اللَّهَ فَإِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ (حشر / آیه ۴) 🔶 ترجمه: اين به خاطر آن است كه آنها با خدا و رسولش دشمني كردند و هر كس با خدا دشمني كند عذاب الهي (در حق او) شديد است. 📅 یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
💠 حیات محققانه 🔸 جامعه را دو چیز اَمن می ‌کند: یکی که جامعه بر اساس علمِ صحیح حرکت کند و دوم ؛ هر کدام از این دو عنصر در جامعه ‌ای نباشد، آنها احساس امنیت نمی ‌کنند. قرآن کریم بر این دو اصل خیلی تکیه می‌ کند که جامعه با علم حرکت کند، یک؛ و با عمل صالح زندگی کند، دو. یکی از بارزترین مصادیقِ عمل صالح، همان صِدق است؛ صدق در گفتار، در رفتار، در نوشتار و مانند آن. 🔸 آیه سوره مبارکه «اسراء» فرمود: ﴿لاَ تَقْفُ مَا لَیسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ﴾؛ انسان اگر بخواهد چیزی را بپذیرد و تصدیق بکند، باید محققانه باشد و اگر بخواهد تکذیب و ردّ کند، باید محققانه باشد. به هر حال انسان چیزی را یا می‌ پذیرد یا نمی ‌پذیرد؛ کسی بخواهد در مجلس رأی بدهد، موافق چیزی باشد یا مخالف چیزی باشد، فرمود موافقت شما عالمانه و محققانه باشد، مخالفت شما هم عالمانه و محققانه باشد. 🔸 فرمود در تمام موارد چه در حوزه‌ ها چه در دانشگاه ‌ها چه در مراکز تصمیم‌گیری یا در کوی و بَرزن و زندگی ساده، انسان اگر درباره چیزی می ‎خواهد بگوید آری، باید باشد و اگر می ‎خواهد بگوید نه، باید محققانه باشد. این اختصاصی به مسائل سیاسی و مسائل کلّی ندارد، ما را هم در بر می ‌گیرد. 📚 سوره مبارکه حجرات جلسه 7 تاریخ: 1395/07/27 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 ‏آنچه در وهم من آید تو از آن خوب‌تری... ❤️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
امام مهربان - استاد شجاعی .mp3
4.15M
🔊 📝 امام مهربان 👤 استاد 🌺 ایام ولادت رسانه 🆔 @moflehoon
💠 جبر و تفویض 🔹 ... بیان دیگری مرحوم حاج آقا رضا (رضوان الله تعال علیه) دارند که خیلی شیرین است و است؛ فرمودند به اینکه جبر را اموی خیلی ترویج کردند، به مردم می‌ گفتند که آنچه می‌ بینید کار خداست، کار خداست چرا به ما اعتراض می ‌کنید... . 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 خشنودی افراد جامعه، ملاک خوب یا بد بودن اتفاقات نیست؛ با توجه به اینکه در آیات قبلی خداوند سخن از نارضایتی مومنان از یکی از احکام خداوند می گوید، در این آیه مثالی می زند، که هر چند مومنان از اتفاقی کراهت داشتند، اما در آن اتفاق خیر فراوانی نهفته بود. آن اتفاق خروج پیامبر از منزل برای غزوه بدر بود. مومنان پایان خوشی برای آن پیشبینی نمی کردند. اما بر خلاف تصور آن ها خدا پیروزی بزرگی را نصیبشان کرد. بنابراين نبايد با ديد محدود خود ، احكام الهى را ارزيابى نمود ، بلكه بايد در برابر آنها سر تسليم فرود آورد و از نتائج نهائى بهره‏مند شد . 🔷 آیه: كَمَا أَخْرَجَكَ رَبُّكَ مِنْ بَيْتِكَ بِالْحَقِّ وَإِنَّ فَرِيقًا مِنَ الْمُؤْمِنِينَ لَكَارِهُونَ (انفال / آیه ۵) 🔶 ترجمه: (ناخشنودي پاره‏ اي از شما از چگونگي تقسيم غنائم بدر) همانند آن است كه خداوند تو را از خانه‏ ات به حق بيرون فرستاد (به سوي ميدان بدر) در حالي كه جمعي از مؤ منان كراهت داشتند (ولي سرانجامش ‍ پيروزي آشكار بود.) 📅 دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
💠 محور وحدت 🔸 فرمود: ﴿مَرَجَ الْبَحْرَینِ یلْتَقِیانِ ٭ بَینَهُمَا بَرْزَخٌ لاَ یبْغِیانِ﴾ .عبارتی از ابن عباس نقل شده است که منظور از این ﴿الْبَحْرَینِ﴾، وجود مبارک حضرت امیر و وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیهما) هستند و حسنین هم لؤلؤ مرجانی هستند که از این دو بحر نشئت گرفتند. این حرف را آلوسی در تفسیر خود نقل می ‌کند، بعد می ‌گوید: «و الذی أراه أنّ هذا إن صحّ»؛ اگر این درست باشد، جزء تأویلات قرآن است نه جزء تفسیر، سپس حرفش این است: «و کلّ مِن علی و فاطمة رضی الله تعالی عنهما عندی أعظم من البحر المحیط علماً و فضلاً و کذا کلّ من الحسنین رضی الله تعالی عنهما أبهی و أبهج من الؤلؤ و المرجان بمراتب جاوزت حدّ الحسبان‏»؛ ما عقیده‌ مان درباره اینها این است. 🔸 اگر در علمای آنها چنین حرفی هست، آن وقت جا برای نیست؟ جا برای پرورش داعشی و سلفی و تکفیری هست؟! می ‌گوید وجود مبارک حضرت امیر و وجود مبارک حضرت زهرا (سلام الله علیهما) نزد من، از حیث علم و فضل، عظیم تر از بحر محیط اند و حسنین (سلام الله علیهما) به مراتب از لؤلؤ و مرجان زیباتر و ارزنده ‌ترند. راه باز است برای اینکه ما با هم داشته باشیم. 📚 سوره مبارکه الرحمن جلسه 10 تاریخ: 1396/08/07 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
بزرگ مثل ابالحسن - استاد شجاعی .mp3
8.24M
🔊 📝 بزرگ‌ مثل ابالحسن 👤 استاد 🌺 ایام ولادت رسانه 🆔 @moflehoon
💠 حجّت خدا بر خلق 🔸 ابن سکّیت از امام رضا (علیه السلام) پرسید: حجّت خدا بر خلق، در این زمان چیست؟ فرمود: است که انسان به کمک آن، پیامبر و امام راستین را از مدّعی دروغین نبوّت و امامت تشخیص می دهد و اوّلی را تصدیق و دومی را تکذیب می کند؛ «اَلْعَقْلُ یعْرِفُ بِهِ اَلصَّادِقَ عَلَى اَللَّهِ فَیصَدِّقُهُ وَ اَلْكَاذِبَ عَلَى اَللَّهِ». 📚 ادب فنای مقربان، ج2، ص26. 🆔 @moflehoon
💠 مرز توکّل 🔸 از وجود مبارک سؤال کردند، حدّ و مرز چیست؟ فرمود انسانی که هیچ هراسی ندارد، خشیتی ندارد، یک انسان ناقصی است، یک انسان متهوّر انسان ناقصی است كه حساب و کتابی ندارد. آن ‌که می ‌ترسد و از غیر خدا می ‌ترسد، او موحّد نیست. آن ‌که هم از خدا می ‌ترسد، هم از غیر خدا می‌ ترسد، او موحّد نیست. در این است که انسان بترسد و فقط از خدا بترسد. 🔸 نترسیدن کمال نیست، یک تهوّر بی ‌عقلی است. هراس از غیر خدا مشرکانه است، هراس منحصراً از خدا، موحّدانه است. وقتی ترس موحّدانه بود، امید هم موحّدانه است، چون معادل هم هستند. اگر کسی فقط از خدا ترسید، فقط به خدا امیدوار است، پس نعمت است، یک؛ مستلزم توحید در امید هم هست، دو؛ این خوف و رجا از یک عقیده نشأت می ‌گیرند، این سه؛ آن هم خوف را موحّدانه ترسیم می ‌کند هم امید را. 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1395/05/24 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مرز توکّل 🔸 از وجود مبارک سؤال کردند، حدّ و مرز توکل چیست؟ فرمود انسانی که هیچ هراسی ندارد، خشیتی ندارد، یک انسان ناقصی است ... در این است که انسان بترسد و فقط از خدا بترسد... . 🆔 @moflehoon
💠 تحقيق حقايق 🔸 ما این را می‌ خوانیم، ولی به هر حال باید رویمان بشود که وقتی در حرم مطهر امام هشتم ایستادیم بگوییم: «مُحَقِّقٌ‏ لِمَا حَقَّقْتُمْ‏»؛ آدم اگر دستش پر نباشد باید خجالت بکشد، این مکتب امام رضا را نمی ‌داند! 🔸 همه مکاتبی که در عصر حضرت از یونان و غیر یونان آمده، حضرت هیچ وقت نگفت نیاید؛ شما هیچ جا روایتی پیدا نمی ‌کنید که حضرت جلوی ترجمه فلسفه از یونان را گرفته باشد، فرمود بیاید! نفرمود اینها را چرا ترجمه می ‌کنید، این حرف ‌ها چرا از یونان می ‌آید، این حرف ‌ها چیست؛ هر کس آمد، در برابر حضرت حذف شد! 🔸 ما باید بتوانیم در برابر حضرت بگوییم آنچه را شما تحقیق کردی من محقق هستم. آدم به حرم که مشرف می ‌شود تنها برای بخشش گناهان که نیست برای شفای مریض که نیست، اینها گوشه ‌ای از حاجت‌ های ماست؛ اما عرض می کند: «مُحَقِّقٌ‏ لِمَا حَقَّقْتُمْ‏ مُبْطِلٌ لِمَا أَبْطَلْتُمْ». خب آدم باید رویش بشود اینها را به حضرت بگوید! این با دست خالی چگونه می‌ تواند بخواند؟! همه ‌اش بده بده که نیست، بگیر بگیر هم است؛ باید بگوید من این کارها را در راه شما کردم، این کارها را در راه شما می کنم، شما قبول کنید. وقتی انسان می گوید: «مُحَقِّقٌ لِمَا حَقَّقْتُمْ‌‏»؛ یعنی این را هم شما قبول کنید! 📚 سوره مبارکه انفطار جلسه 3 تاریخ: 1398/10/02 🆔 @moflehoon