eitaa logo
مفلحون
753 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
انسان شناسی ۲۴٠ - استاد شجاعی، آیت‌‌الله حائری‌شیرازی.mp3
12.09M
🔊 سلسله 📝 ۲۴۰ 👤 استاد ⁉️ چطور می‌شود بعضی‌ها اینقدر واضح روی عالَم غیبی که نمی‌بینند، حساب می‌کنند و قادرند امدادهایی را از آن جذب کنند، که دیگران نمی‌توانند؟ ⁉️ و چطور می‌شود که بعضی‌ها از ساده‌ترین تغییرات می‌ترسند و نمی‌توانند به‌سمت جلو حرکت کنند؟ 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 درباره لعنت کردن افراد ؛ گاهی اوقات شبهه ای از سوی برخی مطرح می شود. بدین ترتیب که می گویند صحیح و پسندیده نیست که انسان فردی را لعنت کند. حتی می گویند آن بخش هایی از زیارت عاشورا را که شامل لعنت اشقیاء هست را نخوانید! درباره معنای لعنت می توان گفت که اگر لعنت از طرف خود خداوند باشد به معناي خشم و غضب در دنيا و عقوبت و عذاب در آخرت مي‌باشد كه شخصي را از رحمت و مغفرت الهي دور مي‌كند و اگر لعنت از طرف غير خدا باشد معنايش درخواست و طلب اين لعنت از خدا مي‌باشد. در قرآن موارد متعددی از لعنت افراد توسط خداوند و یا بندگان صالح خداوند ذکر شده است که یکی از آن ها آیه مورد بحث امروز است که طی آن از لعنت شدن بنی اسرائیل توسط دو پیامبر بزرگ الهی یعنی عیسی و داوود علیهماالسلام به دلیل عصیان (عدم رعایت حق خدا) و تجاوز (عدم رعایت حق مردم) سخن گفته شده است. بنابراین نه تنها لعنت کردن افراد ناپسند نیست (چون توسط پیامبران معصوم الهی انجام می شده است)، بلکه در دین جایگاه دارد و خود عامل برائت جستن از پلیدی ها و در نتیجه تقرب به خداوند است. در عین حال در قرآن یک بار به "سب" کردن (ناسزا گفتن) اشاره شده است و در همان یکبار هم مسلمانان از سب کردن منع شده اند. لذا برخلاف لعنت کردن، سب کردن جواز شرعی ندارد. 🔷 آیه روز : لُعِنَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن بَنِي إِسْرَائِيلَ عَلَى لِسَانِ دَاوُودَ وَ عِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ذَلِكَ بِمَا عَصَوا وَّ كَانُواْ يَعْتَدُونَ (مائده / آیه 78) 🔶 ترجمه: كافران بنى اسرائیل، بر زبان داوود و عیسى بن مریم، لعن (و نفرین) شدند! این بخاطر آن بود كه گناه كردند، و تجاوز مى ‏نمودند. 📅 شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ ، ، ، ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
💠 کُلُّهُم نورٌ واحد 🔸 عبدالرحمن بن مسلم از امام کاظم (علیه السلام) پرسید و گفت: زیارت امیرالمؤمنین (علیه السلام) افضل است یا زیارت امام حسین (علیه السلام) یا زیارت فلان امام، فلان امام...؟ و یک یک امامان را نام برد. امام کاظم (علیه السلام) در جواب فرمود: ای عبدالرحمان! هر کس که اولین ما را زیارت کند، آخرین نفر ما را زیارت کرده است، چنان که اگر آخرین ما را زیارت کند، اولین نفر ما را زیارت کرده است. هرکس ولایت اولین نفر ما را بپذیرد، ولایت آخرین نفر ما را پذیرفته است، همان طور که اگر ولایت آخرین نفر ما را بپذیرد، ولایت اولین نفر ما را پذیرفته است. کسی که حاجت یکی از دوستان ما را برآورد، گویا حاجت همه ما را برآورده است...؛ عبدالرحمن بن مسلم قال: دخلتُ علی الکاظم علیه السلام فقلت له: أیّما أفضل الزیارة لأمیرالمؤمنین صلوات الله علیه أو لأبى عبدالله علیه السلام أو لفلان أو فلان؟ و سمیتُ الأئمّة واحداً واحداً فقال علیه السلام لى: «یا عبدالرحمن بن مسلم! من زار أوّلنا فقد زار آخرنا و من زار آخرنا فقد زار أوّلنا و من تولّی أوّلنا فقد تولّی آخرنا و من تولّی آخرنا فقد تولّی أولنا، و من قضی حاجةً لأحدٍ من أولیائنا فکأنّما قضاها لجمیعنا...». 📚 ادب فنای مقربان، ج1، ص34. 🆔 @moflehoon
💠 کلُّهُم نورٌ واحد 🔸 عبدالرحمن بن مسلم از امام کاظم (علیه السلام) پرسید و گفت: زیارت امیرالمؤمنین (علیه السلام) افضل است یا زیارت امام حسین (علیه السلام) یا زیارت فلان امام، فلان امام...؟ 🆔 @moflehoon
انسان شناسی ۲۴۱ - استاد شجاعی، رهبر انقلاب .mp3
10.93M
🔊 سلسله 📝 ۲۴۱ 👤 استاد 🪴 نترس‌ترین، شجاع‌ترین، و موحدترین انسان‌ها چه کسانی هستند؟ - مسیری که بتوان شبیه آن‌ها شد، کدام مسیر است؟ - آیا همه امکانِ حرکت در این مسیر را دارند؟ 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 5. مردگان پس از مردن تشییع جنازه: ... و نیز می ‌فرماید‌: هركس جنازه مؤمنی را تشییع كند تا به خاك سپرده شود، خدا هفتاد فرشته از مشایعت كنندگان را بر او می ‌گمارد تا او را مشایعت كنند و هنگامی كه او از قبرش برمی ‌خیزد تا به جایگاه قیامتش برسد، همین فرشتگان برای وی استغفار می ‌كنند. [1] [1]. مَنْ شَیعَ جَنَازَةَ مُؤْمِنٍ حَتَّی یدْفَنَ فِى قَبْرِهِ وَكَّلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ سَبْعِینَ مَلَكاً مِنَ الْمُشَیعِینَ یشَیعُونَهُ وَ یسْتَغْفِرُونَ لَهُ إِذَا خَرَجَ مِنْ قَبْرِهِ إِلَی الْمَوْقِف (الكافى، ج3، ص173). 📚 مفاتیح الحیات ص 411 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
🔘 معرفت و معجزه امام کاظم علیه السلام برای مرد عابد... ✅محمد واقفى، گويد: من عموزاده ‏اى داشتم به نام حسن بن عبد الله، مردى بود زاهد و عابدترين اهل عصر خود، سلطان از هيبت دين دارى و كوشش او در عبادت و تقوای او حساب مى‏ برد. گاهی در برابر سلطان سخن‏هاى درشت مى ‏گفت و او را موعظه مى كرد و امر به معروف و نهى از منكر مى ‏نمود و سلطان به جهت جایگاهش او را تحمل مى‏ كرد، هميشه بر اين وضع بود تا روزى ابوالحسن موسى کاظم (ع) وارد مسجد شد و او هم در مسجد بود، چون چشم امام به او افتاد اشاره كرد و نزد آن حضرت آمد به او فرمود: اى ابو على، من اين روشى كه تو دارى بسيار دوست دارم جز اين كه تو معرفت ندارى، بايد دنبال معرفت باشى، عرض كرد قربانت، معرفت چيست؟ فرمود: برو دين را بفهم و حديث بیاموز ! عرض كرد: از چه كسى؟ فرمود: از فقهاء اهل مدينه و سپس آنها را به من عرضه كن، گويد: رفت و احاديثى نوشت و خدمت امام كاظم (ع) آورد و براى او خواند، امام همه را ردّ كرد، و باز فرمود: برو معرفت ياد بگير. آن مرد به دين خود علاقه داشت و پيوسته به امام كاظم (ع) متوجه بود، تا یک روز امام را دید که به مزرعه خود می رود پس در راه خدمت او رسيد، و عرض كرد، قربانت گردم، من در قیامت در برابر خدا دامان شما را مى‏ گيرم، پس مرا به معرفت راهنمائى كن. گويد: امام او را از مقام امير المؤمنين (ع) مطلع كرد و آنچه بعد از رسول خدا (ص) پديد شد و كار آن دو مرد را (اولی و دومی) به او گزارش داد (موضوع غصب خلافت توسط آنها را شرح داد) او هم قبول كرد و سپس عرض كرد، بعد از امير المؤمنين (ع) امام بر حق كه بود؟، فرمود: حسن (ع) سپس حسين (ع) تا به خودش رسيد و ساکت شد. گويد: به آن حضرت عرض كرد: قربانت، امروز امام بر حق كيست، فرمود: اگر به تو بگويم مى ‏پذيرى؟ عرض كرد: قربانت، آرى، فرمود: منم آن امام بر حق، گفت: دليلى براى من بياوريد، فرمود: برو نزد اين درخت (با دست خود اشاره به درخت خار مغيلانى كرد) و به او بگو: موسى بن جعفر به تو مى ‏گويد: نزد من بيا، گويد: من نزد آن درخت رفتم و گفتم و به چشم خود ديدم به شکل عجیبی زمين را شکافت و به راه افتاد تا برابر آن حضرت ايستاد. سپس امام به آن درخت اشارتى كرد، و برگشت، گويد: اعتراف به امامت آن حضرت كرد و خموشى گزيد و به عبادت پرداخت، و ديگر كسى نديد كه سخنى گويد. 📚 الکافي ج١ ص ٢٨٦ سالروز میلاد امام کاظم علیه السلام مبارکباد🌹 🆔 @moflehoon
45.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند جغرافیای ولایت: ماجرای یک سانسور جغرافیایی غدیرخم، مکانی مقدس که پیامبر اکرم ص آن را برای ایراد یکی از مهمترین و حساس ترین خطبه های خویش انتخاب کردند. به رغم اهمیت فوق العاده این مکان، متاسفانه همچنان غدیر خم مکانی ناآشنا و گمشده باقی مانده و کمتر کسی با مکان دقیق آن آشنایی دارد. این امر ما را بر آن داشت تا برای اولین بار با ادله کافی مکان دقیق غدیرخم را شناسایی کرده و سری از اسرار غدیرخم را بازگو کنیم.
👓 توصیۀ امام کاظم(ع) به کسانی که فرزنددار شدن را به خاطر مشکلات مالی به تأخیر می‌اندازند 🔹یکی از اصحاب امام کاظم(ع) می‌گوید به آن حضرت نامه‌ای نوشتم و عرض کردم که: «من پنج سال است که از فرزنددار شدن خودداری کرده‌ام؛ به دلیل اینکه همسرم با بچه‌دار شدنمان مخالف است و می‌گوید به خاطر نداری، بزرگ کردن آنها برایمان سخت است. نظر شما چیست؟» ✍🏻حضرت در جواب نامۀ من این‌گونه نوشتند: «فرزند بخواه (و اقدام کن)؛ چون روزیِ فرزندان را خدا می‌دهد.» 🔹عنْ بَكْرِ بْنِ صَالِحٍ قَالَ: كَتَبْتُ إِلَى أَبِي الْحَسَنِ(ع): أَنِّي اجْتَنَبْتُ طَلَبَ الْوَلَدِ مُنْذُ خَمْسِ سِنِينَ وَ ذَلِكَ أَنَّ أَهْلِي كَرِهَتْ ذَلِكَ وَ قَالَتْ إِنَّهُ يَشْتَدُّ عَلَيَّ تَرْبِيَتُهُمْ لِقِلَّةِ الشَّيْ‏ءِ، فَمَا تَرَى؟ فَكَتَبَ(ع) إِلَيَّ: اطْلُبِ الْوَلَدَ فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَرْزُقُهُمْ. (کافی، ج6، ص3) 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم عمامه گذاری عید غدیر خم 🔸 این علمای ما، این فضلا و مبلّغان ما، فرزندان علی (علیه السلام) هستند، شاگردان علی هستند، مورد احترام جامعه بودند و هستند. شما مردم مسلمان و برادران و خواهران ایران اسلامی هستید، فرزندان علی هستید! كسی كه نام آنها را، یاد آنها را، احكام آنها را، دین آنها را داشته باشند فرزندان آنهاست... . : 📚 آیین عمامه گذاری در عید غدیر خم تاریخ: 1402/04/16 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 زینت مرکب؛ در این آیه خداوند سخن از آفرینش اسب ، استر و الاغ می فرماید تا انسان بر آن ها سوار شود و هم باعث زینت او باشند. به عقیده برخی مفسران، منظور از زینت در این آیه، همان است كه اثر آن در زندگى اجتماعى ظاهر مي گردد. حتی مرکب های امروزی هم برای دارندگانش نوعی زینت محسوب می شود. نکته جالب در مورد این آیه جمله پایانی آن است. افكار را به وسائل نقليه و مركبهاى گوناگونى كه در آينده در اختيار بشر قرار مي گيرد و بهتر و خوبتر از اين حيوانات مى تواند استفاده كند متوجه مي سازد، و مى گويد خداوند چيزها (وسائل نقليه ديگرى ) مى آفريند كه شما نمي دانيد! 🔷 آیه روز: و َالْخَيْلَ و َالْبِغَالَ و َالْحَمِيرَ لِتَرْكَبُوهَا و َزِينَةً و َيَخْلُقُ مَا لَا تَعْلَمُونَ (نحل / آیه 8) 🔶 ترجمه: و (همچنين) اسبها و استرها و الاغها را آفريد تا بر آنها سوار شويد و هم مايه زينت شما باشد و چيزها (وسائل نقليه ديگري) مي‏آفريند كه شما نمي‏ دانيد! ، ، 🌼🌼👇 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 عیسی دمی کجاست، که احیای ما کند؟ 😢 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 فدایی علی 🔸بزرگانی در صدر اسلام بودند كه شهادت را استقبال كردند و ائمه (علیهم السلام) بر شهادت آنها صحّه گذاشتند و نسبت به آنها طلب مغفرت كردند، در حالی که آنها حاضر نشده بودند تقیه كنند؛ جریان از این قبیل بود، جریان از این قبیل بود. به آنها پیشنهاد دادند كه شما بد بگویید اما حاضر نشدند؛ به آنها پیشنهاد دادند كه یا اعلان انزجار كنید یا اعدام، گفتند اعدام! 🔸 امام صادق (سلام الله علیه) فرمود: «فَوَ اَللَّهِ لَقَدْ عَلِمَ أَنَّ هَذِهِ اَلْآیةَ نَزَلَتْ فِی عَمَّارٍ وَ أَصْحَابِهِ ﴿إِلَّا مَنْ أُكْرِهَ وَ قَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالْإِیمَانِ﴾»؛ می ‌دانست كه این آیه سوره «نحل» درباره یاد شده است؛ اما تقیه نكرد. ادامه راه عمار واجب نیست، راه دیگری هم هست به نام راه میثم! 🔸 میثم می‌ گوید كه «دعانی امیرالمؤمنین علی ‌بن ابی‌طالب (علیه السلام)» به من فرمود: «كیف أنت یا میثم إذا دعاك دعی بنی ‌امیه عبیدالله ‌بن زیاد الی البرائه منّی»؛ این ناپاك اموی اگر تو را خواند كه از من تبرّی بجویی، آن وقت در چه حال قرار می‌ گیری؟ «فقلت یا امیرالمؤمنین أنا والله لا أبرأ منك»؛ قسم به خدا از تو تبرّی نمی‌ جویم. حضرت فرمود: «إذاً والله یقتلك و یصلبك»؛ تو به وسیله او مصلوب می‌ شوی تو را به دار می ‌زنند مقتول می شوی، «قلت أصبر فذاك فی الله قلیل»؛ من صبر می ‌كنم، «فقال یا میثم إذاً تكون معی فی درجتی». 📚 سوره مبارکه آل عمران، جلسه 87 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فدایی علی 🔸بزرگانی در صدر اسلام بودند كه شهادت را استقبال كردند و ائمه (علیهم السلام) بر شهادت آنها صحّه گذاشتند و نسبت به آنها طلب مغفرت كردند، در حالی که آنها حاضر نشده بودند تقیه كنند؛ جریان از این قبیل بود، جریان از این قبیل بود... . 🆔 @moflehoon
💠 عفاف و حجاب 🔹 کسانی که نتوانسته اند با زنان جامعه معاشرت معروف داشته باشند و از عواطف آنان طَرفی بسته و از احساسات و رقت قلب آنان مدد بگیرند، آنها زن را آزاد کرده و خود مسخّر غرایز شده اند بدون این که مسخّر عواطف بشوند. ولی اسلام، زن را آزاد کرده و جامعه را مسخّر عواطف او کرده، لذا بنا کرده، و رأفت و رحمت در جامعه اسلامی قرار داده است... . 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 تویی به جای همه، هیچ کس به جای تو نیست 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 گوهر عفاف 🔸 دین بر ، نهایت تأكید را دارد! اگر ما از روز اول عفاف را حفظ می‌ كردیم، گرفتار این نمی ‌شدیم. بخش وسیعی از طلاق، منشأش همین است که کسی دیگری را می ‌بیند و به او دل می‌ دهد و از همسرش دل می‌ كند، فاصله ایجاد می ‌شود. 🔸 اگر ـ خدای ناكرده ـ طلاق در جایی رخنه كرد، ممكن است در بعضی از موارد، بی ‌آسیب باشد؛ اما غالباً احدی ‌السیئتین در آن هست: یا فرد گرفتار گوشه منزل می ‌شود یا ـ خدای ناكرده ـ گرفتار حاشیه خیابان! انسان می ‌شنود یك خانواده منحل شده است اما نمی ‌داند انحلال خانواده یعنی چه! اگر در خانه بنشیند، افسرده است و اگر برود در حاشیه خیابان، افسارگسیخته است؛ این دو خطر است كه منشأ همه اینها است. این‌ چنین نیست كه اگر جلوی بی‌ حجابی را گرفتند جلوی آزادی را گرفته باشند؛ آزادی و حریت از بهترین نعمت ‌های الهی است! 📚 سوره مبارکه احزاب جلسه 23 تاریخ: 1392/02/23 🆔 @moflehoon
Brochure_compressed.pdf
9.19M
💠 بروشور جامع آثار حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی 🆔 @moflehoon
انسان شناسی ۲۴۴ - استاد شجاعی، حجت‌الاسلام‌ قرائتی.mp3
12.61M
🔊 سلسله 📝 ۲۴۴ 👤استاد 🌱 شما همین الآن در حال عبورید! از روی همان صراط که بارها نامش را شنیده‌اید. تنها کار مهم شما نیز این است که: در این مسیر، ۱ـ کسی را نسوزانید! ۲ـ خودتان نسوزید! ❌ چگونه می‌توان نسوخت و نسوزاند؟ 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 5. مردگان پس از مردن پاداش نماز بر میت: رسول خدا (ص) فرمود: هیچ مؤمنی بر جنازه‌ها نماز نگزارد، مگر اینكه خدا بهشت را برایش واجب كند، جز آنكه منافق یا بدرفتار با پدر و مادر باشد. [1] امام صادق (ع) فرمود: هرگاه مؤمنی بمیرد و چهل مؤمن بر جنازه‌اش حاضر شوند [و در نماز] بگویند: «اللَّهُمَّ إِنَّا لا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلاّ خَیراً وَ أَنْتَ أَعْلَمُ بِهِ مِنَّا؛ خدایا ما از او جز خیر، نمی ‌دانیم و تو از ما به وی آگاه ‌تری»، خدا می‌ فرماید من گواهی شما را بر او پذیرفتم و آنچه را كه من از او می ‌دانم و شما نمی ‌دانید بخشودم. [2] [1]. مَا مِنْ مُؤْمِنٍ یصَلِّى عَلَی الْجَنَائِزِ إِلاَّ أَوْجَبَ اللَّهُ لَهُ الْجَنَّةَ إِلاَ أَنْ یكُونَ مُنَافِقاً أَوْ عَاقّاً (كتاب الخصال، ص355). [2]. (الفقیه، ج1، ص165). 📚 مفاتیح الحیات ص 412 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 گوشه‌ی قلب تمام آدم‌ها یه صندلی خالی‌ است! کسی باید باشد و نیست‌...! اللّهم عجل لولیک الفرج 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 شهد نیایش 🔸 ما یك سلسله واجبات ركنی ولایت و امامت داریم و یك سلسله اجزای غیرركنی؛ مثلاً فلان روز امام (سلام الله علیه) ازدواج كرده است، اینها جزء اجزای غیرركنی ولایت است؛ اما یك سلسله از امور، است مثل , عید «غدیر» كه با آن روز كه حضرت ازدواج كرده است یكسان نیست! هم از همین قبیل است. 🔸 این دعای نورانی «مباهله» شبیه دعای «سَحر» است که «اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ مِنْ بَهاَّئِکَ بِاَبْهاهُ» الی آخر. دعای «مباهله» فضیلتی دارد كه دعای «سَحر» ندارد؛ این دعا، ترجیع ‌بند دل پذیری دارد كه دعای «سحر» آن ترجیع‌ بند را ندارد. شما در سوره مباركه «الرحمن» این ترجیع ‌بند را می ‌بینید که ﴿فَبِأَی آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ﴾، ترجیع ‌بند دعای «مباهله» این است كه هر فِقره ‌ای كه تمام شد، با خدا گفتگو می ‌كند عرض می کند خدایا تو گفتی بخوان، من هم خواندم، تو اجابت كن! این ترجیع ‌بند است؛ این با دست به یقه شدن است! خدایا تو گفتی بخوان من خواندم، پس اجابت كن. چقدر این دعای شیرین است! شیرینی دعای «مباهله» به مراتب بالاتر از شیرینی دعای «سَحر» است. 📚 سوره مبارکه حجرات جلسه 3 تاریخ: 1395/07/05 🆔 @moflehoon