eitaa logo
مفلحون
764 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 شریک القرآن 🔸 معنای اینكه ما در زیارت ها عرض می ‌كنیم «السَّلَامُ‏ عَلَیكَ‏ یا شَرِیكَ‏ الْقُرْآن» این را از چند راه می ‌شود استفاده كرد، یكی از آنها حدیث معروف و یكی هم از حدیث است. از حدیث معروف ثقلین می ‌شود استفاده كرد كه فرمود این دو وزنه وزین «إِنِّی تَارِكٌ فِیكُمُ الثَّقَلَینِ‏ كِتَابَ‏ اللَّهِ‏ وَ عِتْرَتِی‏» اینها «لَنْ یفْتَرِقَا حَتَّى یرِدَا عَلَی الْحَوْض» اگر یك حقیقتی در قرآن باشد، باطنی از باطن های قرآن، عمقی از اعماق قرآن، معرفتی از معارف قرآن، در قرآن كریم باشد و این عترت طاهرین ـ معاذ الله ـ به آن نرسیده باشند می ‌شود افتراق، پس هیچ مطلبی در ظاهر قرآن، در باطن قرآن، در تفسیر قرآن، در تأویل قرآن، در اوج قرآن در حضیض قرآن نیست مگر اینكه اینها می ‌دانند، اگر چیزی در قرآن باشد و ـ معاذ الله ـ اینها ندانند این افتراق می ‌شود. 🔸 وجود مبارك پیامبر به علی ‌بن ‌ابی ‌طالب (علیهما آلاف التحیة و الثناء) فرمود: «یا عَلِی إِنَّمَا أَنْتَ مِنِّی بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ‏ مِنْ مُوسَى» این یك مقدمه، بعد هم فرمود: «إِلَّا أَنَّهُ لَا نَبِی بَعْدِی»، پس وجود مبارك حضرت امیر (سلام الله علیه) نسبت به وجود مبارك رسول گرامی (علیه آلاف التحیة و الثناء) همان منزلت هارون را نسبت به موسی دارد، این مقدمه اولی؛ مقدمه ثانیه در سوره مباركه «طه»، وجود مبارك موسای كلیم به ذات اقدس الهی عرض كرد كه هارون را شریك امر من قرار بده ﴿وَ أَشْرِكْهُ فی أَمْری﴾ و ذات اقدس الهی می ‌فرماید: ﴿قَدْ أُوتیتَ سُؤْلَكَ یا مُوسی﴾ این هم مطلب سوم، پس وجود مبارك هارون شریك موسی است نه شریك در مال و زمین و خانه و واحد مسكونی و تجاری، شریك «فی الولایة» است، شریك «فی النبوة» است و اگر نبود استثنای «إِلَّا أَنَّهُ لَا نَبِی بَعْدِی» می ‌شد شریك مطلق، چون عموم منزلت همین را اقتضا می ‌كند، مقتضای عموم تنزیل آن است كه علی ‌بن ‌ابی ‌طالب است، اگر «شریك القرآن» شد ﴿لا یمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ﴾ است، اگر «شریكة القرآن» شد علم غیب در آن هست، اگر «شریك القرآن» شد عصمت در آن هست. آپارات: https://www.aparat.com/v/d5NW7 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1385/10/17 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا را سپاس که در مملکتی متولد شدم که نام علی از گلدسته‌های آن طنین‌انداز می‌شود ❤️ 👤 زیبای «منی که از تولدم» با صدای حاج‌محمود تقدیم نگاهتان ◽ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 مقایسه ای دقیق؛ در ابتدا آیه دنیا را معرفی می فرماید. (لهو) به معنى سرگرمى است و (لعب ) یعنی (بازى ). در عوض برابر آیه (سراى آخرت ) عين زندگى و حيات است، گوئى حيات از همه ابعاد آن مى جوشد، و چيزى جز زندگى در آن نيست! در آنجا همه چیز جان دارد و نقش آفرین است. (حتی اعمال دنیایی ما) البته قرآن هرگز نمى خواهد با اين تعبير ارزش مواهب الهى را در اين جهان نفى كـنـد، بـلكـه مى خواهد با يك مقايسه ارزش اين زندگى را در برابر آن زنـدگـى مـجسم سازد، علاوه بر اين به انسان هشدار دهد كه اسير اين مواهب دنیا نباشد، و هـرگـز ارزشـهـاى اصيل وجود خود را با آنها معاوضه نكند. 🔷 آیه روز : و َمَا هَذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَهْوٌ وَ لَعِبٌ و َإِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوَانُ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ (عنکبوت / آیه 64) 🔷 ترجمه: اين زندگي دنيا جز لهو و لعب چيزي نيست، و زندگي واقعي سراي آخرت است، اگر آنها مي ‏دانستند. 📅 چهارشنبه 22 تیر 1401 ، ، ، 🌼هر روز یک آیه🌼 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 مولایم... غم زمانه خورم یا فراق یار کشم به طاقتی که ندارم کدام بار کشم سلام مولای مهربونم ❤️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 روز سیزدهم ماه 1443 🔹 شق القمر 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 شق القمر 🔹 ﴿اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ وَ انْشَقَّ الْقَمَرُ﴾، مسئله انشقاق قمر اگر کسی شبهه‌ ای دارد توهّمی دارد که محال است، این برای او فرقی ندارد که بگوییم گذشته است یا «سَینْشَقُّ القَمَر»، اگر چنین چیزی بر اساس توهّم بطلان خَرق و التیام که برخی می‌ پنداشتند محال باشد، این دیگر فرق نمی‌کند چه در گذشته چه در آینده (محال واقع شدنی نیست چه در گذشته چه نسبت به آینده) و چون این توهّم باطل است و امکان انشقاق، امر روشنی است، داعی نیست که ما این ماضی را بر مضارع حمل بکنیم. پس انشقاق قمر ممکن است، وقتی ممکن شد، ظاهر، حجت است، پس دلیلی نداریم که این «إنْشَقَّ» را به معنی «ینْشَقُّ» و مانند آن بگیریم. 🔹 مسئله ﴿وَ إِنْ یرَوْا آیةً﴾ هم نشان می ‌دهد که این واقع شده است. گرچه هر چه که در جهان هستی هست، آیت وجود حق است، آیت توحید است؛ اما جریان آیت وحی و نبوت و بودن چیز جدایی است. اگر آیت و علامت جزء «أشراط السّاعة» باشد، این می ‌شود آیت معاد؛ اما اگر طبق شأن نزولی که برای این آیات هست که از وجود مبارک پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) درخواست معجزه کردند و حضرت نیایشی به درگاه الهی انجام داد و ذات اقدس الهی این قمر را منشق کرد، خب یک امر خلاف عادت است نه خلاف عقل (برهان عقلی بر استحاله‌ آن اقامه نشده است)، بنابراین این می ‌شود معجزه پیغمبر و آیت نبوت او. در عین حال که آیت توحید است، در عین حال که می‌ تواند از «أشراط الساعة» باشد، آیت مستقیم حقانیت وحی و نبوت است و آنها هر وقت این گونه از آیات را ببینند از آن اعراض می ‌کنند: ﴿وَ إِنْ یرَوْا آیةً یعْرِضُوا وَ یقُولُوا سِحْرٌ مُسْتَمِرٌّ﴾. 📚 سوره مبارکه قمر _ جلسه 2 تاریخ: 1396/01/27 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 باب علم النبی 🔹 وجود مبارك رسول گرامی فرمود: «أنَا مَدینَةُ العِلمِ وعَلِیٌّ بابُها»، یك در داریم و یك دربان آن حضرت هم در است هم دربان؛ زیرا ممكن نیست كسی در علم باشد و دربان نباشد و نداند كه چه كسی می‌آید و چه كسی نمی‌رود. همه طالبان علوم الهی و دانش ‌پژوهان سعی و كوشششان این باشد كه با خاندان عصمت و طهارت یك و وثیقی داشته باشند كه وجود مبارك امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) اجازه عبور و راه بدهد كه انسان به «مدینة العلم» برسد. اگر كسی به وجود مبارك امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) معتقد نبود یا معتقد بود ولی مرتبط اخلاقی نبود یا مرتبط عملی نبود، این با در و دربان «مَدِینَةُ اَلْعِلْم» رابطه ندارد، وقتی رابطه نداشت بیراهه می‌ رود، وقتی بیراهه رفت ممكن است چیزی یاد بگیرد، ولی آن علم برای او وبال است! همه ما سعی و تلاش داشته باشیم كه از در وارد بشویم. 🔹 همه ‌ما می‌خواهیم به «مَدِینَةُ اَلْعِلْم» وارد بشویم، چون علم كه غیر از قرآن و عترت جای دیگر نیست! اگر كسی بخواهد از علوم استدلال الهی باخبر بشود، اولین منبع قرآن است، بعد هم روایت اهل بیت، چون فرمود: «إِنِّی تَارِكٌ فِیكُمُ الثَّقَلَین»، نفرمود من فقط قرآن در بین شما گذاشتم، فرمود من این دو وزنه وزین را به عنوان میراث وحی به شما می ‌سپارم و من «مَدِینَةُ اَلْعِلْم» هستم؛ یعنی «اَلْمَدِینَهْ اَلْجَامِعُهْ بَینَ اَلْقُرْآنِ وَ اَلْعِتْرَة» و علی (علیه السلام) باب این مدینه است؛ یعنی «بَابُ اَلْمَدِینَهِ اَلْقُرْآنُ وَ اَلْعِتْرَة»، نه اینكه «بَابُ اَلْعِتْرَة» است! [تا] كسی بگوید من سنت را بخواهم یاد بگیرم از علی باید یاد بگیرم، قرآن را بخواهم یاد بگیرم خودم یاد بگیرم، این‌چنین نیست! پس «مَدِینَةُ اَلْعِلْمِ مُؤَلَّفُهُ مِنَ اَلْقُرْآنِ وَ اَلْعِتْرَة» و وجود مبارك رسول گرامی (علیه آلاف التحیة و الثناء) حاوی و شامل هر دو حقیقت است و كُنه هر دو حقیقت در اختیار اوست و وجود مبارك رسول گرامی كه شهر علم است یعنی شهر قرآن و عترت و وجود مبارك علی ‌بن ‌ابی‌ طالب (سلام الله علیه) كه «بَابُ مَدِینَةِ اَلْعِلْم» است یعنی «بَابُ اَلْقُرْآنِ وَ اَلْعِتْرَة». آپارات: https://www.aparat.com/v/PormI 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1381/11/30 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 سند ماندگار 🔻 آنچه در به وقوع پیوست به منزله سندی ماندگار و قطعنامه‏ ای جهانی بود كه در حضور بیش از صد هزار مسلمان كه از اطراف جهان آمده بودند قرائت شد. این به دست مبارك پیامبر اكرم (صلّی الله علیه وآله وسلّم) امضا شد و در تاریخ به ثبت رسید و در سیره علمی و عملی رهبران معصوم (علیهم‌السلام) و شیفتگان ولایت در طول تاریخ جلوه‏ گر شد. 📚 عید ولایت - صفحه 61 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 377 🔸 برخی از آثار بدرفتاری با پدر و مادر بدرفتاری با پدر و مادر[1] افزون بر كیفر اخروی زیان‌های دنیوی نیز دارد. برپایه حدیثی قدسی، خدا فرمود: به عزت و جلال و بلندی شأنم سوگند اگر عاق والدین عبادت همه پیامبران را انجام دهد از او نمی‌پذیرم.[2] امام هادی (علیه السلام) فرمود: عقوق والدین موجب كاهش [و مرگ افراد خاندان] و ذلت و خواری در دنیا می‌شود[3] و به فرموده امام صادق (علیه السلام) از جمله پیامدهای دنیوی آزار والدین مانع شدن از اجابت دعا و هوا [فضای معنوی] را تاریك می‌كند.[4] [1] . (علل الشرائع، ص749). [2] . (جامع السعادات، ج2، ص271). [3] . الْعُقُوقُ یعَقِّبُ الْقِلَّةَ وَ یؤَدِّى إِلَی الذِّلَّةِ (بحار الانوار، ج71، ص84). [4] . الذُّنُوبُ ... الَّتِى تَرُدُّ الدُّعَاءَ وَ تُظْلِمُ الْهَوَاءَ عُقُوقُ الْوَالِدَین (الكافى، ج2، ص448). 📚 مفاتیح الحیات ص 251 و 252 مرکز بین المللی نشر اِسراء https://nashresra.ir 🆔https://eitaa.com/moflehoon
امامت در تشیع و اهل‌سنت ۲ - شب‌های پیشاور.mp3
7.16M
🔊 | 🔺️ مقام امامت بالاتر است یا مقام نبوت؟ ✍بین نبوت عامه و نبوت خاصه تفاوت وجود دارد. طبق آیه ۱۲۴ سوره بقره، مقام امامت از مقام نبوت عامه بالاتر است. 📚 برش‌هایی از 👌 🆔https://eitaa.com/moflehoon
🖼 ؛ ؛ 📝 چقد به مرگ روح و دل‌مردگی توجه داریم؟! 🔆 پنج روز تا جشن بزرگ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 ضامن بقای رسالت 🔻 خدای سبحان امامت را ادامه رسالت و همتای آن می داند از این رو در حادثه جهانی به پیامبر اکرم (صلی الله عليه و آله و سلم) می فرماید: اگر نصب علی بن ابی طالب را به دست خود انجام ندهی و ولایت را تبیین نکنی، اصلا به عمل نکرده ای؛ یعنی رسالت منهای امامت معادل با رسالت منهای رسالت است زیرا آنچه اساس رسالت راحفظ میکند همان امامت است. 📚 شمیم ولایت، ص114 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 ویژه ؛ 📝 اصل را فراموش کردیم... 🪧 روزشمار ؛ پنج روز تا جشن بزرگ ولایت ❤️ 📽 🆔https://eitaa.com/moflehoon
✍️ پروازهای اربعین بدون چارتر 🔸 وزیر راه و شهرسازی: قیمت بلیت‌های هواپیما برای ایام اربعین در سایت سازمان هواپیمایی مشخص می‌شود؛ هیچ نوع بلیتی در این ایام به صورت چارتری به‌فروش نمی‌رسد. 🔸 با ایجاد سامانه‌های مختلف، اجازه نمی‌دهیم بازار سیاهی برای فروش بلیت‌های هواپیما در ایام اربعین تشکیل شود. 📌 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️حسادت به امیرالمؤمنین(علیه السلام) 📹 حجت الاسلام ابوالقاسمی 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️یادآوری و احتجاج اهل بیت (علیهم السلام) به غدیر 📹 حجت الاسلام جباری 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گویند علی می‌زده صد وصله به کفشش، ای کاش دلِ خستهٔ ما کفش علی بود...❤️ 👤 زیبای «بند نعلین علی» با صدای حاج‌محمود تقدیم نگاهتان ◽ 🆔https://eitaa.com/moflehoon