eitaa logo
مفلحون
753 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مفاتیح الحیات 594 2. بت ‌پرستان (مشركان) نهی از خوردن غذای بت‌پرستان 🔸 نهی از پذیرش هدایای مشركان امام صادق (ع) فرمود: عیاض در زمان جاهلیت مردی مهم و قاضی اهل عكاظ بود. وی هرگاه وارد مكه می‌ شد لباس گناهان و پلیدی را از خود دور می ‌ساخت و لباس پیامبر (ص) (قبل از رسالت) را به سبب پاكی آن می‌ گرفت و طواف خانه خدا می ‌كرد. سپس به آن حضرت باز می‌ گرداند. وقتی پیامبر (ص) ظهور كرد (به مقام رسالت مبعوث شد) عیاض برایش هدیه ‌ای آورد؛ ولی رسول خدا (ص) از پذیرش آن اجتناب كرد و فرمود: ای عیاض! اگر اسلام آورده بودی هدیه تو را پذیرفته بودم، چرا كه خدا مرا از پذیرفتن عطیه مشركان باز داشته است. پس از آن عیاض اسلام آورد و به خوبی هم به اسلام عمل كرد. سپس هدیه ‌ای برای رسول خدا (ص) آورد و حضرت رسول (ص) آن را از او پذیرفت.[1] [1].‏ (الكافى، ج5، ص142). 📚 مفاتیح الحیات ص 321. مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
5shanbe.mp3
5.16M
🤲 🎧 زیارت امام حسن عسکری (علیه‌السلام) در روز پنجشنبه ⏯️ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِىَّ اللّٰهِ... 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 کژ راهه 🔸 وجود مبارک سیدالشهداء (سلام الله علیه) بیان نورانی اش این است که اگر کسی مقصدی دارد مقصودی دارد هدفی دارد، الا و لابد باید راهش باشد. این حرفی که برخی ها در آوردند که «هدف وسیله را توجیه می کند»، فرمود این باطل محض است؛ هیچ ممکن نیست کسی از راه خلاف به مقصد صحیح برسد. 🔸 آن بیان نورانی این است: «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیةِ اللَّهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا یرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِی‏ءِ مَا یحْذَرُ»؛ اگر کسی هدفی دارد هدفش بسیار خوب است می خواهد دین را یاری کند یا می خواهد کار مباحی یا خیری را انجام بدهد ولی از راه باطل بخواهد برود، زودتر از دیگران گرفتار می شود. «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً»؛ یعنی مقصد؛ از چه راهی می خواهد به آن مقصد برسد؟ «بِمَعْصِیةِ اللَّهِ»؛ از راه خلاف می خواهد به مقصدی برسد، زودتر از دیگران به چاه می افتد. 🔸 این یک است، البته این در بیانات نورانی پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) هم هست. وجود مبارک صریحاً این را به عنوان اعلام کرده که از راه باطل نمی شود به مقصد صحیح رسید، چون گناه بیراهه است؛ یعنی این وسط ها چاه دارد، این وسط ها هلاکت دارد؛ راه نیست! «مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیةِ اللَّهِ كَانَ أَفْوَتَ لِمَا یرْجُو وَ أَسْرَعَ لِمَجِی‏ءِ مَا یحْذَرُ». : 📚 درس خارج فقه ارث – جلسه 88 تاریخ: 1399/12/27 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 از آن لحظه که تو رفتی همه چیز در جهان غیر معمولی است... اللهم عجل لولیک الفرج ♥️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 کیمیای محبت 🔸 نمك زندگی، علاقه و گرایش و دوستی است. قرآن كریم این را هم پیش بینی كرده است فرمود برای اینكه آن معرفت شما به عبادت بنشیند و این عبادت شما از معرفتتان استمداد كند من یك به نام علاقه و دوستی و گرایش بر شما واجب می‌كنم _ این وجوب هم وجوب تحمیلی نیست، در حقیقت شكوفایی آن دفینه عقل است _ شما باید باشید دوست امام زمان باشید دوست پیغمبر و سیزده معصوم دیگر(علیهم الصلاة و علیهم السلام) باشید. 🔸 فرمود: ﴿قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْرَاً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبی﴾. این مثل نماز و روزه بر ما واجب است؛ همان طوری كه بر ما عقیده واجب است بر ما نماز واجب است، دوستی امام زمان, دوستی امام حسین, دوستی اهل بیت و این با آن معرفت حاصل می‌ شود. وقتی اینها ما شدند كارها به آسانی از ما صادر می‌شود، چون هرگز محبوب خود را نمی ‌رنجاند! 📚 مجمع سراسری فرماندهان سپاه تاریخ: 1384/06/24 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 595 2. بت ‌پرستان (مشركان) 🔸 نهی از تشبّه به كفار امام صادق (ع) فرمود: خدا به پیامبری از پیامبران چنین وحی كرد: به قوم خود بگو: لباس دشمنان مرا نپوشند و غذای دشمنان مرا نخورند و خود را به شكل دشمنان من در نیاورند كه از دشمنان من به شمار می ‌آیند، چنان‌كه آنان دشمنان من هستند.[1] امیرموٴمنان (ع) فرمود: كسی كه خود را شبیه گروهی كند به آن‌ها ملحق می ‌شود و اندك ‌اند كسانی كه چنین كنند (به شباهت آن‌ها درآیند) و به آنان نپیوندند.[2] [1]. أَوْحَی اللَّهُ إِلَی نَبِىٍّ مِنَ الأَنْبِیاءِ أَنْ قُلْ لِقَوْمِكَ لا یلْبَسُوا لِبَاسَ أَعْدَائِى وَ لا یطْعَمُوا طَعَامَ أَعْدَائِى وَ لا یشَاكِلُوا بِمَشَاكِلِ أَعْدَائِى فَیكُونُوا أَعْدَائِى كَمَا هُمْ أَعْدَائِى (تهذیب الاحكام، ج6، ص172) [در فقیه، ج1، ص252 با اختلافی اندك روایت شده است]. [2]. (نهج البلاغة، حكمت 207). 📚 مفاتیح الحیات ص 322. مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 پناهگاه پناه جویان 🔹 پیامبر (صلّی الله علیه وآله وسلّم) ... در ضمن فضایل فرمود: حسین از من است... و پناهگاه پناه جویان است: «أما الحسین فإنّه منّی... و کهف المستجیرین». 📚 ادب فنای مقربان ج2، ص77. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 هنر آسمانی 🔸 هنرنمایی حسین ‌بن ‌علی ‌بن ‌ابیطالب یك بود كه توانست عرش را به فرش بیاورد. هنری می ‌تواند متعالی باشد و جامعه را به انسانیت سوق دهد كه متنزّل باشد نه نازل! 🆔https://eitaa.com/moflehoon
نقد الحاد مدرن ۲ - رادیو سایه‌بان.mp3
7.03M
🔰 آیا قانون پایستگی جرم-انرژی با وجود خداوند متعال ناسازگاره؟ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 برسد به دست مهدی فاطمه برایت دلم را آماده کرده‌ام به کدامین نشانی ارسالش کنم؟ 💌 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 تحقیق و تشخیص 🔸 امام سجاد (علیه السلام) از خدای سبحان چنین درخواست می کند: «... و صَوِّر فی قلبی مثالَ ما ادّخرتَ لی من ثوابک و أَعْدَدْتَ لخصمی من جزائک و عقابک و اجعل ذلک سبباً لقناعتی بما قَضَیْتَ و ثِقتی بما تخیّرتَ»؛ خدایا! نمونه آنچه را که برای من ذخیره کردی، در دلم تصویر نما تا در تحقیق آن، به خطا نروم و در تشخیص آن، اشتباه نکنم و از صبر و قناعت، بهره مند گردم. 📚 ادب فنای مقربان ج2، ص113. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 می‌رسد روزی که از قلب زمین صوٺ یامهدی شڪوفا می‌شود إنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً... صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 بارگاه امن 🔸 بیانی از وجود مبارک امام سجّاد رسیده است که فرمود: «لَوْ مَاتَ مَنْ بَینَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ لَمَا اسْتَوْحَشْتُ بَعْدَ أَنْ یکونَ الْقُرْآنُ مَعِی»؛ فرمود اگر حادثه‌ ای پدید بیاید که هر کسی بین شرق و غرب است بمیرد و در کره زمین فقط من تنها بمانم، اگر با من باشد من احساس وحشت نمی ‌کنم. این ترجمه حدیث است؛ اما از ترجمه که بگذریم معنای دقیق ‌تری هم دارد و آن این است که اگر ـ معاذ الله ـ همه مردم عالم کافر بشوند و من تنها بمانم، هراسی ندارم. 🔸 کفر در حقیقت مرگ انسانیت است؛ کافر در فرهنگ دین مُرده است. اگر خدا به همه ما فرمود: ﴿اسْتَجِیبُوا لِلّهِ وَ لِلرَّسُول إِذَا دَعَاکمْ لِمَا یحْییکمْ﴾ یعنی دین، است و چون دین حیات ‌بخش است، اگر کسی به این دین پاسخ مثبت داد زنده است و اگر ـ خدای ناکرده ـ پاسخ مثبتی نداد مُرده است، لذا قرآن، کفار را در ردیف اموات یاد می‌ کند: ﴿لِینذِرَ مَن کانَ حَیاً وَ یحِقَّ الْقَوْلُ عَلَی الْکافِرِین﴾. این آیه سوره «یس» فرمود انسان دو قسم است: یا کافر است یا زنده! یعنی زنده در مقابل کافر است. وجود مبارک امام سجّاد می ‌فرمایند اگر همه مردم روی زمین کافر باشند، مادامی که قرآن با من باشد من وحشتی ندارم. 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1379/08/12 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 597 2. بت ‌پرستان (مشركان) 🔸 نهی از قتل كودكان و كهنسالان مشرك پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: [در جنگ ‌ها] مشركان را بكشید ولی پیرمردها و كودكانشان را زنده نگه ‌دارید.[1] [1]. اقْتُلُوا الْمُشْرِكِینَ وَ اسْتَحْیوا شُیوخَهُمْ وَ صِبْیانَهُم (تهذیب الاحكام، ج6، ص142). 📚 مفاتیح الحیات ص 322. مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تقوای سخن 🔸 این كسی كه حركت می ‌كند، تصدیق و تكذیب او و اثبات و نفی او تابع تصدیق و تکذیب و اثبات و نفی نیاكان اوست... دین آمده گفته: ﴿أَ وَ لَوْ كانَ آباؤُهُمْ لا یعْلَمُونَ شَیئاً﴾ شما قبول و نكول را به دست افراد غیر عاقل دادید، آنها خودشان راه نیفتادند، ندارند، چرا تابع آنها هستید؟! 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 تقوای سخن 🔸 این كسی كه حركت می ‌كند، تصدیق و تكذیب او و اثبات و نفی او تابع تصدیق و تکذیب و اثبات و نفی نیاكان اوست. این دو اصل را قرآن كریم از این گروه نقل می‌ كند که هر جا می ‌خواستند بگویند این مطلب است می‌ گفتند: ﴿إِنَّا وَجَدْنا آباءَنا عَلی‏ أُمَّةٍ﴾ و هر جا می‌خواستند بگویند این مطلب ناحق است می ‌گفتند: ﴿ما سَمِعْنا بِهذا فی‏ آبائِنَا الْأَوَّلینَ﴾ اما دین آمده گفته: ﴿أَ وَ لَوْ كانَ آباؤُهُمْ لا یعْلَمُونَ شَیئاً﴾ شما قبول و نكول را به دست افراد غیر عاقل دادید، آنها خودشان راه نیفتادند، ندارند، چرا تابع آنها هستید؟! 🔸 این از بهترین معارف قرآن كریم است که فرمود انسان دو سیم خاردار دارد و دو طرف او بسته است: بخواهد رأی مثبت بدهد، الاّ ولابد باید یقین داشته باشد یا حداقل طمأنینه و بخواهد رأی منفی بدهد الاّ ولابد باید داشته باشد یا طمأنینه؛ هم فرمود: ﴿لا تَقْفُ ما لَیسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ﴾ هم فرمود: ﴿بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ یحیطُوا بِعِلْمِهِ﴾ فرمود بالأخره می‌ خواهی رأی بدهی، چیزی را اثبات كنی چیزی را نفی كنی، چیزی را تصدیق كنی چیزی را تكذیب كنی، این ‌چنین نباشد كه در تصدیق و تكذیبت رها باشی، حرف بزنی و فكر كنی. اگر كسی برهان نداشت، سر تكان داد، امضا كرد و قیام و قعود داشت، این اسلامی حرف زد و جاهلی فكر كرد، او در قیامت با جاهلیت محشور می‌ شود، برای اینكه برای تصدیق و تكذیب معیاری نداشت. : 📚 سوره مبارکه ص جلسه 1 تاریخ: 1393/02/14 🆔https://eitaa.com/moflehoon